تشکیل گروه کاری هیدرولیک وپنوماتیک

kiarashloqmani

عضو جدید
خوشحال می شم بتونم کسایی که در زمینه هیدرولیک و پنوماتیک ،مخصوصا هیدرولیک ،همراهی و کمک می خوان، یاری کنم.

هم تجربم بیشتر از قبل میشه ،هم این اطلاعات زنگ زدم بازیابی میشه
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
تمام صفحات رو ورق زدم و اکثر فایل ها رو با اجازه برداشتم

از همه ممنونم
یک تاپیک بدرد بخور تو کل این باشگاه باشه همینه

اما همه این تاپیک بیشتر معرفی هست

پیشنهاد میکنم یک یا دو پروژه کوچیک یا متوسط تعریف کنیم و هرکی یک گوشه کار رو بگیره و با دانسته هامون حلش کنیم. ببینیم چند مرده حلاجیم

هر کی پایه هست اعلام کنه.
 

amirpar

عضو جدید
دوستان من هم میخواهم یاد بگیرم
البته یه چیزهایی بلد هستم

تو جایی که من کار میکنم پنوماتیک و هیدرولیک بیشتر کاربرد داره
:surprised:
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان من هم میخواهم یاد بگیرم
البته یه چیزهایی بلد هستم

تو جایی که من کار میکنم پنوماتیک و هیدرولیک بیشتر کاربرد داره
:surprised:

تا چند مورد طراحی و محاسبه نکنی یاد نمیگیری

چند نفر جمع بشن پایه باش یک دو پروژه رو شروع کنیم
 

saberi-2010

عضو جدید
سلام به دوستان علاقه مند به مبحث هیدرولیک و نیوماتیک، تاکید می کنم "نیوماتیک"
همانطور که واقفید واژه ی انگلیسی این روش Pnumatic است که در آن P تلفظ نمی شه، به هر حال تلفظ صحیح اصطلاحات برای مهندسان لازمه.
در ضمن نمایندگی شرکت festo آلمان در تهران، اصفهان و ... مرکز بسیار خوبی برای یادگیری این صنعت است که شاید گروه باشگاه مهندسان ایران اگر همت کنه بتونه این دوره ها را با تخفیف برای اعضایش برگزار کنه، من خودم با معرفی نامه ی دانشگاه 50% تخفیف گرفتم، آموزششون عملی هم هست، من که واقعاً راضی هستم.
 

arjmand200

عضو جدید
با سلام خدمت دوستان ، از دوستان یه درخواست داشتم و اون این بود که ایا دوستان کتابی سراغ دارن برای هیدرولیک و پنوماتیک واسه ارشد که بشه اون نقشه های خیلی پیچیده ارشد رو جوابشو داد ، در کل دوستان یه کتاب خوب سراغ دارم
مرسی

 

saberi-2010

عضو جدید
با سلام خدمت دوستان ، از دوستان یه درخواست داشتم و اون این بود که ایا دوستان کتابی سراغ دارن برای هیدرولیک و پنوماتیک واسه ارشد که بشه اون نقشه های خیلی پیچیده ارشد رو جوابشو داد ، در کل دوستان یه کتاب خوب سراغ دارم
مرسی

سلام، نمی دونم این کتاب به نیازتون جواب می ده یا نه، اما به نظرم کتاب خوبیه:
"طراحی مدارهای نیوماتیکی"
نویسنده: ورنر دیپرت، کورت استول
مترجمین: اعظم زینل زاده، احمد جنتی
ناشر: شرکت انتشارات فنی ایران​
 

parse32

عضو جدید
با سلام خدمت تمام مدیران و اعضاء
با ارزوی توفیق و ارتقا هرچه بیشتر این سایت علمی از کسانی که اطلاعاتی راجع به ساخت دستگاه بلوکزن سیمانی
چه دستی و یا هیدرولیک دارند خواهش میکنم راهنمایی کنند موفقیت همه را از خداوند بزرگ خواستارم
کوچیک شما .پارسه
 

arjmand200

عضو جدید
از دوستان کسی جواب مسائل هیدرولیک رضاعی رو داره ، بخصوص جواب مسائل فصل 2،3و4 رو
ممنون
 

reza3174

عضو جدید
سلام
من یکی از علاقمندان هیدرولیک و پنوماتیک هستم و با 22 سال تجربه کار و تدریس عیدرولیک صنعتی امیدوارم با تبادل اطلاعات بتوانیم یک سایت مرجع قوی برای هیدرولیک و پنوماتیک بسازیم .
منصور ابوالقاسمی
 

pinion

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دوستان عزیز موسس تاپیک و لیدر اصلی این تاپیک از سایت خداحاظی کرده اند و به سایت دیگه ای رفته اند

پس بهتر است وقت خودتون رو تلف نکنید
 

mahdijahanara

عضو جدید
با سلام .دانشجوی رشته مکانیک خودرو دانشگاه شهید رجایی و علاقه مند به پژوهش و تحقیق در زمینه هیدرولیک و نیوماتیک هستم. در مقطع کارشناسی.
 

محمد23456

عضو جدید
سلام به همه.درمورد نرم افزارfluidsimمطلب میخوام .خیلی کارم گیره مرسی.اموزش نرم افزار یا هرچی
 

محمد23456

عضو جدید
سلام به همه.درمورد نرم افزارfluidsimمطلب میخوام .خیلی کارم گیره مرسی.اموزش نرم افزار یا هرچیکه باشه


خیلی فوریه مرسی
 

پیمان کبیری

عضو جدید
سلام.
با تشکر از همه دوستان که مطلب گذاشتند.
من فقط تجربه گذروندن دوره های هیدرولیک پایه و پنیوماتیک پایه فستو رو داشتم.
خوشحال میشم بتونم در حد علمم کمک کنم
 

persepolis52616

عضو جدید
سلام.
با تشکر از همه دوستان که مطلب گذاشتند.
من فقط تجربه گذروندن دوره های هیدرولیک پایه و پنیوماتیک پایه فستو رو داشتم.
خوشحال میشم بتونم در حد علمم کمک کنم

سلام
اگر ازتجربه هاي تعميراتي براي ما بگوييد ممنون ميشم...همچنين اگر معذوراتي نداريد جزوه هاي فستو يا سئوالات با جواب را براي ما بگذاريد
 

behzad.engi

عضو جدید
sسلام دوستان اگه كسي مطلبي درمورد رابطه بدن انسان با سيستم هاي هيدروليكي وپنوماتيكي داره لطف كنه وبراي دوستانت ديگه هم اونو بزاره من هم به شدت به اين مطلب نياز دارم من هم اگه چيزي پيدا كردم براتون ميزارم مخصوصاً رابطه بين دستگاه گوارش وسيستم هاي هيدروليكي ممنون ميشم اگه همكاري كنيد
 

reza paymard

عضو جدید
سلام دوستان
:warn::warn::warn:
به جای سلام و احوال پرسی که من فلان و من بهمان هستم،لطفا اگر تجربه و مطلب مفیدی دارید در این قسمت قرار دهید که اگر کسی وارد این قسمت شد، دست پر برگردد!
نه با انبوهی از احوال پرسی!
در غیر این صورت اسم این تاپیک را عوض کرده و به
احوالپرسی های هیدرولیک و پنوپانیک برگردانید!
:mad:
 

abolfazl

عضو جدید
عزیز کتاب یا یک مرجع فارسی برای نرم افزار outomation نداری ممنون از لطفتون
سلام دوست عزیز
کتاب هیدرولیک و پنوماتیک صنعتی به همراه آموزش کامل Atomation studio تالیف حسین فلاحی دهکی - حسام حامدی- علیرضا کشاورز باحقیقت انتشارات سها دانش
موفق و پیروز باشید
 

abolfazl

عضو جدید
آقا تعميرات...تعميرات پرس...هركي داشت جايزه داره بده...تعميرات سيستمهاي هيدروليكي..
سلام
مهندس جان من کارم تعمیر نگهداری سیستمهای هیدرولیک و پنوماتیکه البته خیلی کوچیکیم حالا اگه کمکی از دستم بر بیاد خوشحال میشم در خدمت باشم
موفق و پیروز باشید
 

abolfazl

عضو جدید
با سلام خدمت اساتید
من برای درس سیستمهای هیدرولیک یک پروژه لازم دارم.منظورم طراحی یک مدار هیدرولیکی مثلا مربوط به یک جک در ماشینهای سنگین هست.راستش مطالب تاپیک رو کامل خوندم اما همچنان از طراحی یک سیستم و سخت تر از اون طرز نوشتن این پروژه عاجزم.از دوستان اگر کسی یک پروژه دارند لطف کنند یا اینکه راهنمایی کنند که چطور میشه یه پروژه نوشت.مرسی
سلام
عزیز بگو مدار چی میخوی تا اگه تونستم برات طراحی کنم و بهت بدم
مدار پرس کشش؟بالابر؟
موفق و پیروز باشید
 

abolfazl

عضو جدید
یک تجربه

یک تجربه

سلام خدمت همه مهندسین عزیز وطن
من تازه واردم البته بعد از یه مدت نسبتا طولانی که غیبت داشتم
یکی از ایراداتی که در پرس های هیدرولیک مشاهده میشود و اغلب به آن توجهی نمی شود وارد آمدن ضربه به پرس در هنگام اتمام کورس رفت میباشد یعنی هنگامی که پرشر سوئیچ یا میکروسوئیچ باعث قطع ناگهانی فشار میشود در این حالت مسیر برگشت ناگهان باز شده و سیال با تمام فشار موجود در سیستم داخل تانک بر میگردد که این فشار ایجاد ضربه ای شدید میکند که در بلند مدت این ضربات شل شدن پیچها و شکست آنها همچنین خرابی شیرآلات و نیز ایجاد حبابهای هوا را نیز در پی خواهد داشت که همگی مخرب سیستم میباشند
برطرف کردن این مساله چندین راه حل دارد
1- استفاده از شیر کنترل مسیر Aبه T یا تبدیل شیر به این حالت که با تراشکاری اسپول اصلی شیر این کار انجام میگیرد که این راه توصیه نمی شود چون نیاز به تجربه و تخصص زیاد دارد
2- استفاده از یک سیستم تخلیه فشار که در اصطلاح به آن پنچرکن گفته میشود در مسیر لوله فشار میباشد و وظیفه آن همانطور که از نامش پیداست پنچر کردن سیستم در موقع اتمام کورس رفت و قبل از شروع کورس برگشت میباشد . این سیستم شامل یک شیر کنترل فشار برقی میباشد که برق آن با سر شیر برقی که در کورس رفت برقدار میباشد (معمولا B) مشترک میباشد.فشارشکن برقی در مواقعی که برقدار است دارای فشار بوده و در موقع بی برقی مانند یک مسیر باز عمل میکند و فشاری اعمال نمیکند. به این ترتیب موفعی که کورس رفت به اتمام میرسد و برق شیرها قطع میشود برق این شیر نیز قطع شده و فشار از سر مسیر برداشته میشود که فشار پشت جکها از OUT این شیر تخلیه میشود و با شروع کورس برگشت دیگر فشاری پشت جکها نخواهد بود که ایجاد ضربه کند
موفق و پیروز باشید
 

abolfazl

عضو جدید
sسلام دوستان اگه كسي مطلبي درمورد رابطه بدن انسان با سيستم هاي هيدروليكي وپنوماتيكي داره لطف كنه وبراي دوستانت ديگه هم اونو بزاره من هم به شدت به اين مطلب نياز دارم من هم اگه چيزي پيدا كردم براتون ميزارم مخصوصاً رابطه بين دستگاه گوارش وسيستم هاي هيدروليكي ممنون ميشم اگه همكاري كنيد

سلام
یه مطلبی به ذهن من رسید در ارتباط با سیتم بدن انسان و سیستم های هیدرولیک البته رابطه اصلی نیست اما بی ربط هم نیست
همان طور که میدونید در سیستمهای هیدرولیک به ازا افزایش دور در پمپ دبی افزایش پیدا میکند این رابطه در سیستم هیدرولیک لیفتراکها به وضوح قابل مشاهده است. یعنی هنگامی که بیلها در حال بالا یا پایین رفتن هستند با گاز دادن موتور سرعت حرکت جکها افزایش پیدا میکند. این افزایش دبی در اثر افزایش دور اگر همراه با افزایش سایز قطعات و اتصالات نباشد زیانبار خواهد بود. حال اگر در یک سیستم هیدرولیک که به صورت استاندارد ساخته شده است قطر لوله های انتقال را کاهش دهی این کار ما باعث ایجاد گرما خواهد کرد و در صورت کاهش بیش از حد قطر لوله ها به سیستم فشار وارد میکند.
حال به سراغ بدن انسان میرویم. ما در بدن خود پمپی به نام قلب داریم که سیالی به نام خون را در لوله های انتقال که همان رگها میباشند پمپاژ میکند.
وقتی که بدن ما احساس سرما کند سیستم کنترل بدن یعنی مغز فرمانی ارسال میکند تا قطر رگها کاهش پیدا کند در این صورت و با فرض ثابت ماندن صربان فلب یا همان دبی سرعت حرکت خون افزایش پیدا کرده و اصطکاک حاصله ایجاد گرما میکند. اگر کاهش قطر به حد نهایی خود برسد در این صورت مغر دستور افزایش ضربان قلب را صادر میکند یعنی همزمان با کاهش قطر رگها مقدار خون پمپاژ شده نیز افزایش می یابد. که این جریان خون بالا و کاهش قطر تا حدی کاهش دما را مخصوصاً در نقاط حساس و پر از رگ بدن جبران میکند.
به همین خاطر است که ما در فصول سرد سال بیشتر احساس گرسنگی میکنیم زیرا مقدار زیادی از انرژی بدن صرف افزایش ضربان قلب و نهایتاً ایجاد گرما میشود.
 

abolfazl

عضو جدید
دوستان عزیز انگار همزمان با ورود بنده دیگه کسی قصد ادامه نداره
تشریف بیارین از دانش و کمالات شما استفاده کنیم
 

abolfazl

عضو جدید
سلام
کسی مطلبی راجع به طراحی مخزن و سیلندر هیدرولیک داره؟
سلام
برادر در مورد مخزن باید عرض کنم حجم مخزن باید 3 تا 4 برابر دبی کل سیستم باشد به عنوان مثال اگر سیستم ما 2پمپ شامل یک پمپ 70 لیتری و یک پمپ 120 لیتری باشد حجم مخزن سیستم 570 تا 760 لیتر مناسب میباشد. این فرمول بر این اساس در نظر گرفته میشود که زمان خواب استاندارد روغن در مخزن باید حداقل 2.5 دقیقه یا 150 ثانیه باشد.این زمان خواب صرف انتقال گرمای روغن به جداره فلزی مخزن یا سیستم خنک کننده و نیز خارج شدن حبابهای هوا میگردد.
ضخامت ورق تانک باید در بدنه 1.5 تا 2 میلی متر و در کف و رو 4 میلی متر باشد. در مخازن با حجم بیش از 100 لتر بدنه با ضخامت 1.5mm و بیش از 100 لیتر بدنه با ضخامت 2mm ساخته میشود. دلیل ضخامت زیاد ورق در کف و روی مخزن نصب برخی تجهیزات در روی تانک میباشد و حداقل گرفتن ضخامت بدنه سهولت تبادل گرما میباشد.
همچنین مخزن باید در کف دارای شیب 1 % باشد که در خارج تانک و در انتهای این شیب یک شیر تک ضربی نصب میشود. دلیل ایجاد این شیب نیز تجمع آلودگی روغن مخصوصاً آب در انتهای شیب میباشد که با باز کردن شیر این آلودگی خارج میشود.این شیر تخلیه باید به صورت هفتگی باز شده و هر هفته حدود 1/4 لیتر روغن از آن تخلیه شود. همچنین مخزن باید دارای صفحات موج گیر در داخل باشد تا تلاطم و هواد داخل روغن به سمتی که ورودی پمپ میباشد منتقل نشود.
این خلاصه خصوصیات تانک سیال هیدرولیک تقدیم به شما دوستان عزیز و سازندگان ایران آزاد و مستقل
موفق و پیروز هستیم
 

abolfazl

عضو جدید
سلام
من نمیدونستم ایران این همه جوون بی همت داره
حالا که بحث هیدرولیک پنوماتیک به جاهای خوب داره میرسه همه رفتن
واقعا که ایول دارین
 
بالا