تشکیل گروه مطالعه و تحقیقات توربینهای گازی

alilavasani

عضو جدید
با سلام
چاره ای جز این نیست که کار را با فولاد مارجینگ شروع کنیم. این فولاد ضد زنگ بوده اکا باید روی عناصر آلیاژی آن تحقیق کنیم و مناسب ترین رو انتخاب کنیم. این فولاد باید دارای 25% نیکل و دارای مقادیری کرم ،مولیبدن و تنگستن باشد و در پوشش دهی سطح آن نیز باید از کرم یا نیکل استفاده شود که باز جای نحقیق دارد. باز می گویم اگر دانشجوی ارشدی دارید که میخواهد در این زمینه پروزه ارائه دهد من میتوانم مشکل کوره VIM را حل کنم.
 

tsp.co

عضو جدید
با سلام
چاره ای جز این نیست که کار را با فولاد مارجینگ شروع کنیم. این فولاد ضد زنگ بوده اکا باید روی عناصر آلیاژی آن تحقیق کنیم و مناسب ترین رو انتخاب کنیم. این فولاد باید دارای 25% نیکل و دارای مقادیری کرم ،مولیبدن و تنگستن باشد و در پوشش دهی سطح آن نیز باید از کرم یا نیکل استفاده شود که باز جای نحقیق دارد. باز می گویم اگر دانشجوی ارشدی دارید که میخواهد در این زمینه پروزه ارائه دهد من میتوانم مشکل کوره VIM را حل کنم.

سلام!
یعنی این امید وجود داره که بشه با جایگزینی این فولاد با سوپر آلیاژهای پایه نیکل دیگه نیازی به ذوب در خلاء وجود نداشته باشه! قطعات و پره هایی که با این فولاد تولید میشن بعد از طی مراحل کامل تا چه درجه حرارتی رو می تونن تحمل کنن؟
دانشجوی ارشد نداریم ولی یه مرکز تحقیقاتی قوی داریم که روی توربینهای گازی در حال کار هستش! البته همونطور که گفتم هدف اینه که این کوره ها رو از پروسه تولید حذفش کنیم البته اگه امکانش باشه! در حال ساخت یه کارگاه ریخته گری دقیق هستیم و اگه این رو بدونیم که میشه این کوره ها رو دور زد از هزینه سرم سام آور و مشکلات خرید اونها خلاص میشیم!
 

fluid.com

عضو جدید
سلام و خسته نباشید .
جناب مدیر سوالی خدمتتون داشتم . من در حال مطالعه روی آیرودینامیک کسکید هستم . متاسفانه خودتون هم میدونید که مرجع درست حسابی تو ایران نداریم . حدس میزنم یه کتاب خوب به نام ایرودینامیک کمپرسور و توربین هست که توسط ASME منتشر شده ، من کتابخونه تعدادی از دانشگاه ها رو دنبال این کتاب گشتم اما پیداش نکردم . راهی میشناسید که من این کتاب گیر بیارم ؟ موضوع دیگه اینکه منابع experimental در زمینه تحقیق روی کسکید در تونل باد خیلی قدیمی هستند ، به عنوان نمونه تحقیقات (1950)carter یا (1942)Howell و خیلی های دیگه . گذشت بیش از 60 سال درستی این تحقیقات رو زیر سوال نمیبره ؟ حقیقتش من هرچی سرچ میکنم تحقیقات در مورد کارای تجربی کسکید که سال های اخیر انجام شده باشند و به صورت درست حسابی منتشر شده باشند ندیدم . ممنون.
 

tsp.co

عضو جدید
سلام و خسته نباشید .
جناب مدیر سوالی خدمتتون داشتم . من در حال مطالعه روی آیرودینامیک کسکید هستم . متاسفانه خودتون هم میدونید که مرجع درست حسابی تو ایران نداریم . حدس میزنم یه کتاب خوب به نام ایرودینامیک کمپرسور و توربین هست که توسط ASME منتشر شده ، من کتابخونه تعدادی از دانشگاه ها رو دنبال این کتاب گشتم اما پیداش نکردم . راهی میشناسید که من این کتاب گیر بیارم ؟ موضوع دیگه اینکه منابع experimental در زمینه تحقیق روی کسکید در تونل باد خیلی قدیمی هستند ، به عنوان نمونه تحقیقات (1950)carter یا (1942)Howell و خیلی های دیگه . گذشت بیش از 60 سال درستی این تحقیقات رو زیر سوال نمیبره ؟ حقیقتش من هرچی سرچ میکنم تحقیقات در مورد کارای تجربی کسکید که سال های اخیر انجام شده باشند و به صورت درست حسابی منتشر شده باشند ندیدم . ممنون.

سلام!
نتایج آزمایشات روی کاسکیدها رو نمیشه پیدا کرد! این چند تا مقاله قدیمی هم که ما در اختیار داریم مرهون نویسندگانی هستیم که در زمینه توربوماشینها کتابی نوشتن و بدلیل دوستی که با برخی مجققان داشتن تونستن از نتایج آزمایشهای اونها استفاده کنن! اگه باز هم بگردید بازهم چیزی پیدا نمی کنید!( ما این کار رو کردیم!)
خوشبختانه کارهای خیلی خوبی رو ما انجام دادیم و اطلاعات خیلی با ارزشی در اختیار من هستش که حاصل روزها تحقیق هستش! تنها در یک صورت هستش که من می تونم بخشی از اون رو در اختیار شما قرار بدم و اون اینه که شما سئوال کنید و من هم جواب بدم! چون مطالبی رو که اینجا قرار دادم با استقبال کمی روبرو شده و حیفم میاد که چیزهایی رو که با زحمت زیاد بدست آوردم رو براحتی و بدون استفاده در اختیار همه قرار بدم!
 

fluid.com

عضو جدید
سلام .
کاملا حق باشماست ، انتشار اطلاعاتی که روزها برای اون تلاش شده انگیزه زیادی می خواد ، صد البته همچین جوی هنوز تو این تاپیک ایجاد نشده .
خودتون این اجازرو دادین که سوال بارونتون کنم :biggrin: !!
ممنون.
 

tsp.co

عضو جدید
سلام .
کاملا حق باشماست ، انتشار اطلاعاتی که روزها برای اون تلاش شده انگیزه زیادی می خواد ، صد البته همچین جوی هنوز تو این تاپیک ایجاد نشده .
خودتون این اجازرو دادین که سوال بارونتون کنم :biggrin: !!
ممنون.

سلام!
شما بپرس من هم تا حد توان جواب میدم!
 

fluid.com

عضو جدید
سلام .
اولین سوالی که دارم یه سواله فلسفیه !:surprised:
ببینید من روزانه چند ساعت رو موضوعی که گفتم مطالعه دارم ، اما راستشو بخواید احساس میکنم هدفمو گم کردم ! یه کم گیج شدم ! شاید به دلیل پراکنده بودن موضوعات و منابع هستش .
مثلا الان دقیقا نمیدونم چرا دارم رو کارای تجربی قدیمی تر ها مطالعه میکنم . مثلا یه بنده خدایی 50 سال پیش اومده رو ایرفویل های سری c1 , c2, c4 تحقیق کرده یه سری نمودار و ضرایب تصحیح منتشر کرده ، خوب ، خود مقاله ای که طرف منتشر کرده ارزشی نداره ، آره اگه روزی کارم گیره این سری ایرفویل شد میام سراغ این تحقیق . به نظرم مهمترین بخش کار اینه یک نمونه کسکید رو خودم توی تونل باد آزمایش کنم، روال کار رو دقیق دنبال کنم . اما همچین کاری هم وقت آزاد زیادی میخواد شاید کار یه نفر نباشه ، خودش در حد یه پروژه فایناله ! صد درصد با امکانات تونل بادی هم که من دارم میدونم نتایج خیلی منطقی از آب در نمیاد .
لطف میکنید راهنمایی بفرمایید که من این روال چطور طی کنم ؟
 

alilavasani

عضو جدید
با سلام اجازه بدین ما تحقیق کنیم. من هنوز نمیدونم کار شما تحقیقاتیه یا میخواین خط تولید راه بندازین .
اگه تولیدی باشه چاره کار فقط سوپرآلیاژ پایه نیکل که اگه vim نداریم سوپر آلیاژ پایه کبالت راه حله اما فولاد مارجینگ حد خستگیش توی دمای بالا شاید تا 5 برابر کمتر از سوپر آلیازها باشد.و یه تحقیق میطلبه من روی سوپرآلیازها تو این زمینه کار کردم اما روی فولاد نه اما میدونم باید زور زد تا این فولاد و آماده این کار کرد. از عناصر آلیاژی مثل نیکل و کرم و تنگستن و مولیبدن و منگنز گرفته تا عملیات حرارتی پیر سختی و ایجاد رسوبات و آبکتری سطح با کرم یا نیکل.یه تخقیق درست و حسابی میخواد که اینجا نمیشه امکانات میخواد.
 

tsp.co

عضو جدید
سلام .
اولین سوالی که دارم یه سواله فلسفیه !:surprised:
ببینید من روزانه چند ساعت رو موضوعی که گفتم مطالعه دارم ، اما راستشو بخواید احساس میکنم هدفمو گم کردم ! یه کم گیج شدم ! شاید به دلیل پراکنده بودن موضوعات و منابع هستش .
مثلا الان دقیقا نمیدونم چرا دارم رو کارای تجربی قدیمی تر ها مطالعه میکنم . مثلا یه بنده خدایی 50 سال پیش اومده رو ایرفویل های سری c1 , c2, c4 تحقیق کرده یه سری نمودار و ضرایب تصحیح منتشر کرده ، خوب ، خود مقاله ای که طرف منتشر کرده ارزشی نداره ، آره اگه روزی کارم گیره این سری ایرفویل شد میام سراغ این تحقیق . به نظرم مهمترین بخش کار اینه یک نمونه کسکید رو خودم توی تونل باد آزمایش کنم، روال کار رو دقیق دنبال کنم . اما همچین کاری هم وقت آزاد زیادی میخواد شاید کار یه نفر نباشه ، خودش در حد یه پروژه فایناله ! صد درصد با امکانات تونل بادی هم که من دارم میدونم نتایج خیلی منطقی از آب در نمیاد .
لطف میکنید راهنمایی بفرمایید که من این روال چطور طی کنم ؟

سلام!
نه تنها این کار بلکه تو تمامی امور تا هدف به طور کامل مشخص نباشه سردرگدمی بعد از گذشت یه سری هیجان و اشتیاق زودگذر به سراغ انسان میاد! من نمی دونم هدف شما از پیگیری این بحث چیه ولی اگه به اون به عنوان یه چیزی فراتر از پایان نامه نگاه نکنیدبدلیل کمبود منابع و مشکلاتی که در دسترسی به دانش اون هست حتما یه جایی متوقف میشید!
اینجوری که من از پست قبلیتون فهمیدم گویا به تونل باد دسترسی دارید میشه بیشتر توضیح بدید؟

متشکرم!
 

tsp.co

عضو جدید
با سلام اجازه بدین ما تحقیق کنیم. من هنوز نمیدونم کار شما تحقیقاتیه یا میخواین خط تولید راه بندازین .
اگه تولیدی باشه چاره کار فقط سوپرآلیاژ پایه نیکل که اگه vim نداریم سوپر آلیاژ پایه کبالت راه حله اما فولاد مارجینگ حد خستگیش توی دمای بالا شاید تا 5 برابر کمتر از سوپر آلیازها باشد.و یه تحقیق میطلبه من روی سوپرآلیازها تو این زمینه کار کردم اما روی فولاد نه اما میدونم باید زور زد تا این فولاد و آماده این کار کرد. از عناصر آلیاژی مثل نیکل و کرم و تنگستن و مولیبدن و منگنز گرفته تا عملیات حرارتی پیر سختی و ایجاد رسوبات و آبکتری سطح با کرم یا نیکل.یه تخقیق درست و حسابی میخواد که اینجا نمیشه امکانات میخواد.

سلام!
ما در حقیقت داریم هردو کار رو انجام میدیم یعنی اول تحقیق و بعد تولید( خوب این طبیعیه!)
تو این سایت فقط میشه بحث کرد و همین هم اگه درست صورت بگیره میشه قدمهای ابتدایی رو برداشت!

متشکرم!
 

fluid.com

عضو جدید
سلام .
ببینید من تصمیم دارم مطالعاتم و فیلد کاریم تو زمینه توربین های گازی باشه . خیلی هم افسوس اینو میخورم که چرا لیسانس تو همچین فیلدی کار نکردم . موضوع لیسانسم بهینه سازیه استاتیکی دکل های انتقال برق بود(سیالاتی هستم) که هیچ ربطی به کاره الان نداره . وقت کم نمیذارم اما حس میکنم شاید یه جاهایی وقت و انرژیم پرت میشه ! که ایشالله درست میشه .
چون تجربه دارین دوست دارم از اونا استفاده کنم . البته منظورم کپی پیست کردن اطلاعات شما نیست ! منظورم اینه بدونم چه راهی رو میرم . مثلا همونطوری که گفتم برای سمینار یه تونل باد تمام وقت در اختیارمه ، من خودم 1-برسی اثرات جریان ثانویه روی یه کسکید کمپرسور یا2- برسی پارامترهای آیرودینامیکی روی کسکید رو در نظر دارم ، به نظرتون کدوم انتخاب مناسب تریه ؟
ممنون
 

tsp.co

عضو جدید
سلام .
ببینید من تصمیم دارم مطالعاتم و فیلد کاریم تو زمینه توربین های گازی باشه . خیلی هم افسوس اینو میخورم که چرا لیسانس تو همچین فیلدی کار نکردم . موضوع لیسانسم بهینه سازیه استاتیکی دکل های انتقال برق بود(سیالاتی هستم) که هیچ ربطی به کاره الان نداره . وقت کم نمیذارم اما حس میکنم شاید یه جاهایی وقت و انرژیم پرت میشه ! که ایشالله درست میشه .
چون تجربه دارین دوست دارم از اونا استفاده کنم . البته منظورم کپی پیست کردن اطلاعات شما نیست ! منظورم اینه بدونم چه راهی رو میرم . مثلا همونطوری که گفتم برای سمینار یه تونل باد تمام وقت در اختیارمه ، من خودم 1-برسی اثرات جریان ثانویه روی یه کسکید کمپرسور یا2- برسی پارامترهای آیرودینامیکی روی کسکید رو در نظر دارم ، به نظرتون کدوم انتخاب مناسب تریه ؟
ممنون

سلام!
خوبه !
من با دومی موافقم! چون بحثش ملموس تره و منابعش برای تحقیق نسبتا بیشتر!
بدون هیچ رودربایستی اگه سئوالی داشتین بپرسین !
تونل بادتون از کدوم نوعه؟( open circulationیا close circulation)
 

alilavasani

عضو جدید
با سلام
بیشتر از این دیگه نمیشه کار کرد اما بهترین و موثر ترین راه استفاده از سوپر آلیاژ کبالته که احتیاجی به vim نداره
 

touran90

عضو جدید
مقاله

مقاله

سلام دوستان غزیز-
یکی از دوستانهای من یک مقاله جالب پیدا کرد که ممکن است برای شما جالب یا مفید باشد.
عنوان:
An Analysis of Creep Curves of a Nickel Based Super Alloy in a wide stress/temperature range
نویسندهان: Maldine, Angella, و Lupinc
سال 2007

من سعی کردم این مقاله رو به سایت rapidshare اپلود کنم ولی هروقت ارتباتم با این سایت "timed out" شود. اگر این مقاله برای شما مفید خواهد باشد - لطفآ به من یک پایم خصوصی بفرستید.
;) خسته نباشید
 

touran90

عضو جدید
دوستان عزیز -
خیلی متاسفم که نمیتوانم مقاله که من ذکر کردم پست کنم. میتوانید این مقاله توی این لینک پیدا کنید - ولی گران است:
cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=18794691


یک سایت دیگر که ممکن مفید باشد:

http://nonferrous.keytometals.com/default.aspx?ID=CheckArticle&NM=209


هردو از این در انگلیسی هستند ولا - اگر لازوم باشد - میتوانم با ترجمه کردن کمک بدهم.

خسته نباشید.

 

kashtiban

عضو جدید
اولا دوباره از اینکه حضورم کم شده پوزش می طلبم.
اگر خاطرتان باشد سابقا در خصوص لزوم پیدا کردن حمایت مالی برای این پروژه و تعریف آن به صورت یک پروژه کاری نه پروژه ای تفننی صحبت کرده بودم.
در این مدت من به دنبال مراکزی گشتم که می توانند از ما حمایت کنند و همچنین نفراتی که برای انجام این پروژه از تجربه کافی برخوردارند.
پس از مدتی جستجو توانستم نیروهای خوبی را شناسایی کنم اما مشکل اینجاست که دوستان ما تماما بر روی کمپرسور، فن و متنالوژی کار کرده اند. خود بنده در خصوص طراحی سیکل کار کرده ام، یک فرد بسیار قوی هم در مورد کنترل موتور و بحثهای حالت گذرای موتور پیدا کرده ام. اما هنوز بخشهایی مثل محفظه احتراق و طراحی سازه موتور و چند بخش دیگر خالی مانده است. البته این دوستان به لحاظ وضعیت مالی در شرایطی نیستند که فرصت انجام کار تفننی را داشته باشند و متاسفانه در حال حاظر در حال کشیده شدن به کارهایی غیر از تخصصشان هستند. بنابراین دوباره بر بحث لزوم دریافت حمایت مالی تاکید می کنم.
همچنین تا به حال این نهادها را جهت حمایت پیدا کرده ام.
1- مرکز رشد فناوریهای پیشرفته دانشگاه شریف.
2- شرکت سمت زیر مجموعه صنایع هوایی.
3- سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی
4- بنیاد ملی حمایت از نخبگان
5- جهاد دانشگاهی
6- طرح تحقیقات صنعت و معدن وزارت صنایع
7-پژوهشگاه هوا فضا
8-دفتر ریاست جمهوری (بخش علمی)
دوستانی که هنوز دانشجو هستند هم میتوانند در دانشگاه طرح پژوهشی تعریف کنند و بودجه را تا حدی تامین کنند.
پیشنهاد من این است که اولا لیست بالا را تا حد امکان تکمیل نمایید. دوما دوستان باتجربه جمعا با هم یک گزارش کوتاه از کارهایی که انجام داده اند را به عنوان رزومه بنویسند تا به این محلها ارائه کنیم.
سوما یک برنامه ریزی انجام شود که در آن یک مجموعه پروژه تعریف گردد که هدف نهایی آن در فاز اول طراحی یک موتور جت و در فاز دوم ساخت آن باشد. سپس هر کدام از پروژه ها را برای حمایت مالی به یکی از ارگانهای حامی ارجاع دهیم.

در نهایت از اینکه در بحبوحه مباحث علمی یک بحث مدیریتی مطرح کردم پوزش می طلبم ولی معتقدم تا این مسئله حل نشود. جدی شدن کار همواره در تردید می ماند.
 

fluid.com

عضو جدید
سلام دوستان .
درموررد پروژه پژوهشی در دانشگاه و تامین قسمتی از سرمایه من آمادگی خودمو اعلام میکنم . اما سوالم اینه که آیا پروژه ساخت امکانپذیر هست ؟ ما تو بخش تئوری و طراحی کند پیش میریم چه برسه به ساخت !
جناب مدیر یه سوالی داشتم ، شما در پست های اولیه در مورد off-design و on-design صحبت کردید . گذشته از این بحثی که مطرح کردید، تو کتاب های توربوماشین بحثی در مورد design point performance و off-design performance و actual performance مطرح میشه . design point رو به عنوان نقطه ای که deflection برابر با 8/. deflection بحرانی است در نظر گرفته میشه. آیا این انتخاب deflection عمومیت داره و تمام طراحان اینو در نظر میگیرند ؟ این design point همون شرایط on-design هستش ؟ و آیا شرایط actual همون شرایط off-design هستش؟
بسیار ممنون.
 

فرهنگ

مدیر بازنشسته
سلام به همگی
خسته نباشید
بعد از مدتها به اینجا سرزدم و خوشحالم که بچه های علاقه مند به این کار پیدا شدند
براتون آرزوی موفقیت می کنم وامیدوارم نتیجه ای در خور تلاشتون نصیبتون بشه
 

tsp.co

عضو جدید
اولا دوباره از اینکه حضورم کم شده پوزش می طلبم.
اگر خاطرتان باشد سابقا در خصوص لزوم پیدا کردن حمایت مالی برای این پروژه و تعریف آن به صورت یک پروژه کاری نه پروژه ای تفننی صحبت کرده بودم.
در این مدت من به دنبال مراکزی گشتم که می توانند از ما حمایت کنند و همچنین نفراتی که برای انجام این پروژه از تجربه کافی برخوردارند.
پس از مدتی جستجو توانستم نیروهای خوبی را شناسایی کنم اما مشکل اینجاست که دوستان ما تماما بر روی کمپرسور، فن و متنالوژی کار کرده اند. خود بنده در خصوص طراحی سیکل کار کرده ام، یک فرد بسیار قوی هم در مورد کنترل موتور و بحثهای حالت گذرای موتور پیدا کرده ام. اما هنوز بخشهایی مثل محفظه احتراق و طراحی سازه موتور و چند بخش دیگر خالی مانده است. البته این دوستان به لحاظ وضعیت مالی در شرایطی نیستند که فرصت انجام کار تفننی را داشته باشند و متاسفانه در حال حاظر در حال کشیده شدن به کارهایی غیر از تخصصشان هستند. بنابراین دوباره بر بحث لزوم دریافت حمایت مالی تاکید می کنم.
همچنین تا به حال این نهادها را جهت حمایت پیدا کرده ام.
1- مرکز رشد فناوریهای پیشرفته دانشگاه شریف.
2- شرکت سمت زیر مجموعه صنایع هوایی.
3- سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی
4- بنیاد ملی حمایت از نخبگان
5- جهاد دانشگاهی
6- طرح تحقیقات صنعت و معدن وزارت صنایع
7-پژوهشگاه هوا فضا
8-دفتر ریاست جمهوری (بخش علمی)
دوستانی که هنوز دانشجو هستند هم میتوانند در دانشگاه طرح پژوهشی تعریف کنند و بودجه را تا حدی تامین کنند.
پیشنهاد من این است که اولا لیست بالا را تا حد امکان تکمیل نمایید. دوما دوستان باتجربه جمعا با هم یک گزارش کوتاه از کارهایی که انجام داده اند را به عنوان رزومه بنویسند تا به این محلها ارائه کنیم.
سوما یک برنامه ریزی انجام شود که در آن یک مجموعه پروژه تعریف گردد که هدف نهایی آن در فاز اول طراحی یک موتور جت و در فاز دوم ساخت آن باشد. سپس هر کدام از پروژه ها را برای حمایت مالی به یکی از ارگانهای حامی ارجاع دهیم.

در نهایت از اینکه در بحبوحه مباحث علمی یک بحث مدیریتی مطرح کردم پوزش می طلبم ولی معتقدم تا این مسئله حل نشود. جدی شدن کار همواره در تردید می ماند.

سلام!
کار خیلی بزرگی کردید و در حقیقت یعنی نتیجه گیری و به سرانجام رسوندن این حرکت!
نگران نیروی متخصص نباشید همش رو من در اختیار دارم! بهترین های ایران همکاران من هستن و آماده یه همچین کارهایی!
من حتی می تونم از جایی که توش مشغول بکار هستم نامه رسمی یا هر چیز دیگه ای رو تهیه کنم! شماره تماسم رو تو پیغام خصوصی براتون نوشتم! برای انجام هماهنگی های بیشتر و برنامه ریزی آماده ام! اگه قضیه اینقدر جدیه با من تماس بگیرید تا کار رو شروع کنیم!
 

tsp.co

عضو جدید
سلام دوستان .
درموررد پروژه پژوهشی در دانشگاه و تامین قسمتی از سرمایه من آمادگی خودمو اعلام میکنم . اما سوالم اینه که آیا پروژه ساخت امکانپذیر هست ؟ ما تو بخش تئوری و طراحی کند پیش میریم چه برسه به ساخت !
جناب مدیر یه سوالی داشتم ، شما در پست های اولیه در مورد off-design و on-design صحبت کردید . گذشته از این بحثی که مطرح کردید، تو کتاب های توربوماشین بحثی در مورد design point performance و off-design performance و actual performance مطرح میشه . design point رو به عنوان نقطه ای که deflection برابر با 8/. deflection بحرانی است در نظر گرفته میشه. آیا این انتخاب deflection عمومیت داره و تمام طراحان اینو در نظر میگیرند ؟ این design point همون شرایط on-design هستش ؟ و آیا شرایط actual همون شرایط off-design هستش؟
بسیار ممنون.

سلام!
ببینید بحث design pointبرای تقریبا همه قسمتها و بخشها مطرح میشه! ما در طراحی سیکل به یه نقطه ای در نهایت میرسیم که در اون نسبت فشار مورد نیاز کمپرسور برای تامین فشار مورد نیاز و کاری موتور با توجه به مصرف ویژه سوخت و در موتورهای جت تراست مخصوص به صورت بهینه بدست می یاد!
در مورد کمپرسور هم باز برای خودش یه نقطه طراحی داریم که خوب نمی تونیم بگیم که همه کمپرسورها یه نقطه طراحی دارن و بسته به کاربرد و شرایطشون هست!
در رابطه با بقیه قسمتها هم همین بحث صادقه!
پس نقطه طراحی رو شرایط طراحی و همچنین نظر و تجربه طراح هستش که تعیین می کنه!
 

amir-pars

عضو جدید
سلام
من در نیروگاه مشغول کار هستم اشنایی نسبتا خوبی با توربین گاز دارم (مدل های امریکایی)
مکانیک سیالات هستم امیدوارم بتونم با شما همراه بشم
 

fluid.com

عضو جدید
سلام و خسته نباشید .
جناب مدیر بحث کمپرسور ها رو ادامه میدید؟ ادامه بدید خیلی خوب میشه .
یه چیز دیگه . من از ابتدای دانشجوییم پروژه هامو با matlab نوشتم . اما اینجور که معلومه تو صنعت توربین گازی c یا visual studio.net استفاده میشه . شما هم تایید میکنید ؟ اگه اشتباه نکنم خودتون visual studio.net کار میکنید .
ممنون
 

tsp.co

عضو جدید
سلام و خسته نباشید .
جناب مدیر بحث کمپرسور ها رو ادامه میدید؟ ادامه بدید خیلی خوب میشه .
یه چیز دیگه . من از ابتدای دانشجوییم پروژه هامو با matlab نوشتم . اما اینجور که معلومه تو صنعت توربین گازی c یا visual studio.net استفاده میشه . شما هم تایید میکنید ؟ اگه اشتباه نکنم خودتون visual studio.net کار میکنید .
ممنون

سلام!
ببینید یه سری زبانهای برنامه نویسی هستن که برای کاربردهای که برای کاربردهای خاصی نوشته شدن مثل matlab ولی بعضی زبانها باهاش میشه همه کار کرد مثل visual basic که از خانواده visual studio هستش! البته فرقی نمی کنه با هر زبانی میشه این کار رو کرد بستگی به علاقه و مهارت شما تو اون زبان داره! معمولا برنامه های علمی رو با فرترن می نویسن! شما می تونید از دلفی یا پاسکال یا هم خانواده های C هم استفاده کنید!
من با visual basic خیلی راحت کار می کنم! اون چیزهایی هم اگه نداشته باشه رو میشه با کمک از نرم افزارهای مناسب مثل matlab براش تهیه و استفاده کرد! فقط این نکته رو به یاد داشته باشید که کسی که تسلط کافی به یکی از زبانهای برنامه نویسی داشته باشه واقعا هرکاری که فکر کنید می تونه بکنه!
 

ALIREZA_TEHRAN

عضو جدید
سلام
باتشکرواستقبال از طرح شما من به عنوان یکی از بچه های عباسپوری که گرایش مستقیم نیروگاه دارم آماده همکاری هستم
 

touran90

عضو جدید
سلام دوستان!
این توربینهای گازی چه اندازه داشته هستند؟ اگر انها برای هواپیما باشند چه نوع طرحی کنترل بهتیر است (سیستم قیاسی یا سیستم دیجیتال)؟

موفق باشید
 

tsp.co

عضو جدید
سلام دوستان!
این توربینهای گازی چه اندازه داشته هستند؟ اگر انها برای هواپیما باشند چه نوع طرحی کنترل بهتیر است (سیستم قیاسی یا سیستم دیجیتال)؟

موفق باشید

سلام!
اندازشون که بستگی به خیلی از پارامترها داره و نمیشه گفت باید تو چه رنجی باشن ! در رابطه با سیستم کنترل اگه میشه بیشتر توضیح بدید چون برای هر قسمتی ما یه جور سیستم داریم! مثل کنترل سوخت- ضد استال و....
 

magmag_hi

عضو جدید
همکاری

همکاری

سلام دوست من ،

خوشحال می شم که در گروه شما بخشی از کار را بر عهده بگیرم. من مهندسی ساخت دارم و فعالیت در زمینه نفت و گاز بخش توربین های گازی :
Small Gas turbine up to 15MW
 
Similar threads

Similar threads

بالا