آقا تو رو خدا یه نفر بگه چه رشته ای برم که شاید بتونم آرمان بزرگم یعنی رسیدن به موتور توربوفن را برآورده کنم. البته میدونم چی فکر می کنید (توربو پراپ پیش کش)فقط توی انتخاب رشتهی کنکور سراسری کمک می خواستم)
![]()
دستت درد نکنه ولی کاش در راه خدا لینکشو میذاشتییه سری فایل هست که در بخش مکامیک سیالات قرار دهده شده و من دیگه الزامی ندیدم اینجا تکرار کنم واسه آشنایی با توربینگازی و عملکرد اون خوبه
واسه دانلود برین همون بخش.
مهندس جان پس این اقایی که حرف از پروژه میزدن کجان!
کی ما همکاریمون را شروع کنیم؟؟؟؟؟؟؟
خیلی دوست دارم توی رشتم کار کنم))))))))))))))))))))
سلام دوستان شما که این قدر تو مسئله توربوماشین ها واردین اگه میشه یه کمکی بکنید و به من بگید که تو این ضمینه چه نرمافزارایی وجود داره خیلی مهمه برام که بدونم اخه پروژمه
من هم فکر نمی کنم نرم افزارهای خاص این رشته در دسترس عموم وچود داشته باشه. ممکنه شرکت های بزرگ برای خودشون سفارش نرم افزار خاصی رو بدن که معمولا این نرم افزار ها منتشر نمیشن.سلام دوستان شما که این قدر تو مسئله توربوماشین ها واردین اگه میشه یه کمکی بکنید و به من بگید که تو این ضمینه چه نرمافزارایی وجود داره خیلی مهمه برام که بدونم اخه پروژمه
سلام!در زمینه ساخت توربین با نیروگاه گازی وصنایع دفاع همکاری داشتم کلیه مراحل ماشینکاری وساخت پرههای توربینهای گازی وپرههای هواپیما روانجام دادم درحال حاضرم روپره های قایقهای تندرو فعالیت میکنم ویه کارگاه با ماشین آلات سی ان سی دارم که دراختیارگروه قرارمیدم
سلام!سلام .مواداولیه توربینها ازسوپرآلیاژها هستش بانیروگاه که تواین زمینه همکاری میکردم ازامریکا واردمیکردن موادی از گریدهای allow . من یه پیشنهادی که به دوستان صنایع دفاع کردم این بود که من به روش سانتیفیوژ توربین هارو ریخته گری کنم که البته این کار امکانات وشرایط خواست خودش رولازم داره که استقبال نکردن درحال حاضر با روش فوق پره قایقهای تندرورو دارم میزنم. امکانات کارگاه قالبسازی شامل 3عددفرز سی ان سی تا ابعاد 1000*1000*1500 است تاوزن 3تن .فرز یونیورسال.اسپارک سنگ مغناطیس .تراش .کارگاه ریخته گری هم یک عدد کوره دوار ویک کوره القایی 1تن است که امکان ریخته گری انواع فولاد واستیل رو شامل میشه.
سلام!سلام .مواداولیه توربینها ازسوپرآلیاژها هستش بانیروگاه که تواین زمینه همکاری میکردم ازامریکا واردمیکردن موادی از گریدهای allow . من یه پیشنهادی که به دوستان صنایع دفاع کردم این بود که من به روش سانتیفیوژ توربین هارو ریخته گری کنم که البته این کار امکانات وشرایط خواست خودش رولازم داره که استقبال نکردن درحال حاضر با روش فوق پره قایقهای تندرورو دارم میزنم. امکانات کارگاه قالبسازی شامل 3عددفرز سی ان سی تا ابعاد 1000*1000*1500 است تاوزن 3تن .فرز یونیورسال.اسپارک سنگ مغناطیس .تراش .کارگاه ریخته گری هم یک عدد کوره دوار ویک کوره القایی 1تن است که امکان ریخته گری انواع فولاد واستیل رو شامل میشه.
سلام .این امکانات ووسایل مال خودم هست .درزمینه ساخت هم چون بادوستان صنایع دفاع همکاری دارم آشنایی باروشهای ساخت تاحدودی دارم درضمن صحبتی که با دوستان کردم اونا هم حاضرهستن مشاوره واطلاعات خوبی بدن واگه بتونیم اینکاروانجام بدیم استقبال خوبی میکنن چون درحال حاضر برای تامین مواداولیه بامشکل مواجه هستن .
سلام!جناب مدیر سلام . همچنان خسته و تنها) دارید تاپیک رو می چرخونید ! خسته نباشید .
حقیقتش یه چند روزی میشه از دست اون پروژه معروف و یکی دو تا دیگه مثل اون راحت شدم و یه خدمت سربازی توپم گذروندم !
تازه فرصت کردم یه سری به تاپیک زدم . البته با سوال برگشتم!
میدونم سوالم یکم کلیه اما ایشالله با پاسخ شما سوالم رو جزئی تر میکنم.
در زمینه طراحی کمپرسور یا توربین بخصوص بلید ، خیلی صحبت میشه از محدودیت های ساخت. طبیعتا یه طراح حرفه ای باید
دید کاملی از فرایند ساخت و این محدودیت ها داشته باشه . یعنی مثلا در عین حال که یه چشمش به بحث های ایرودینامیکیه
و بیشترین راندمان رو دنبال میکنه ، باید حواسش هم باشه که این پروفیلی که طراحی کرده اصلا قابل ساخت هست یا نه ؟
من اون محدودیت ها رو می خواستم بدونم چیه . یعنی یه فرض من الان یه کمپرسور چند طبقه طراحی کردم و پروفیل پره ها رو هم بدست
آوردم . آنالیز CFD هم نشون داده کار از نظر ایرودینامیکی حرف نداره . چطور بدونم آیا این پره قابل ساخت هست یا نه ؟
فکر کنم رو بحث فرایند ساخت بلید و انواع روش ها باید یه مزالعه حسابی بکنم .
تشکر فراوان
سلام!
بسیار خوب!
این امکانات همش برای خودتون هست و یا روی کمک دوستانتون هم حساب کردین؟ اگه همه این امکانات برای خودتون باشه خیلی خوب میشه! البته اگه بخواهیم پره هم بسازیم باید یه کوره VIM رو هم به امکانات فوق اشاره کرد! خیلی گرون هستن ولی میشه اونها رو یه جوری ساخت!!
با روش ساخت قطعات توربینهای گازی تا چه حدی آشنایی دارین؟ چون همونطور که می دونین هر تیپ از این قطعات یه روش خاص خودشون رو دارن!
ممنونم !
سلام .از آشنایی با شما بسیار خرسندم.
من توی یک شرکت کار میکنم که کارش ساخت قطعات توربین گازه مثل بلید و روتور دیسک وفورج گرم .در حال حاظر توربین SGT600 و هوابیمای F5.
هر کمکی از دستم بر بیاد در خدمتم.
فقط چون کارم خیلی زیاده نمیتونم خیلی با شما در ارتباط باشم.
یه خواهش کوچیک هم دارم.از اونجایی که شما به همه آقایون میگید برادر و من خانوم هستم خواهش میکنم به من نگین خواهر مدیر عزیز.
متشکرم.![]()
Thread starter | عنوان | تالار | پاسخ ها | تاریخ |
---|---|---|---|---|
![]() |
بچه درسخون های مکانیک !(تاپیک انرژی دهی برای مطالعه !) | مهندسی مکانیک | 1493 |