سلامیه سوال دارم چرا شافت توربین ها را تو خالی میسازن؟
سلام!
نمي دونم مقاومت مصالح پاس كردين يا نه!
شفتهاي توخالي مقاومت پيچشي بيشتري نسبت به شفتهاي تو پر دارن و دوم اينكه علاوه بر اين حسن وزن شفت كمتر مي شه كه در مورد موتورهاي هوايي وزن خيلي مهم هستش!
جزوه خاصی ندارم! منم این موضوع رو تو یکی از کتابهای مقاومت مصالح خوندم! تو اون فرمولی که مربوط به برش و پیچش هستش و مقاطع توپر و توخالی رو اگه به ازای یه تنش معین برشی مقایسه کنین می بینین که مقاومت شفت توخالی دربرابر توپر بیشتره!من برای مصاحبه یه جایی رفتم و این سوال رو ازم کردن واقعیتش جواب صحیح رو نمیدونستم اما گفتم برای بالا بردن مقاومت خمشی و پیچشی که رد کردند و گفتند برای بالا بردن مقاومت برشی شافت رو تو خالی میسازن که من هرچی فکر کردم به نتیجه ای نرسیدم
آیا جزوه ای در این مورد دارید چون من توی جزوم پیدا نکردم
شما لطف دارين و نيازي هم به مقاله نيست! ان شاءالله كه بتونيم از تجربيات هم استفاده كنيم!من در رشته مکانیک گرایش طراحی کاربردی ، مقطع ارشد درس می خونم. از جهتی روی توربینهای گازی کارهای تعمیراتی انجام می دهم و از نظر عملی هم تجربه هایی دارم. ولی مقاله ای در این زمینه ندارم و علاقه بسیار زیادی به همکاری در این زمینه دارم. امیدوارم بتوانم به این گروه که در حال شکل گیری است بتوانم کمکی ، هرچند کوچک بکنم.به هر حال این حقیر را می توانید یکی از اعضای اصلی خود بحساب بیاورید
با سلام
دنبال اطلاعاتي در مورد كورههاي خلاء ( VIM)بودم كه با اين سايت آشنا شدم ، مطالبشو خوندم و عضو شدم . سال 1375 از دانشگاه تربيت مدرس فوق ليسانس مكانيك گرفتم . در مورد كوره خلاء به ظرفيت 200 كيلوگرم اگه كسي اطلاعات و يا قيمت داره ممنون ميشم .
سلام
هر اطلاعاتی در این زمینه بخواهین در اختیارتون می ذارم ولی از قیمتها خبری ندارم! تقریبا یه جوری ورود این کوره ها به ایران محال یا خیلی سخت به نظر میرسه!
مدتی روی طراحی و ساخت یه کوره با همین ظرفیت کار کردم!
متشكرم ، چطوري ميشه از اطلاعاتتون استفاده كرد ؟
سلام دوستان من پروژه کارشناسیم در باره مهندسی معکوس پره کمپرسور موتور جت بوده الان میخوام اپلای کنم ایتالیا، مقاله لازم دارم میشه کمک کنید و راهنمایی کنید که چه طور مقاله بنویسم