تشکیل گروه مطالعه و تحقیقات توربینهای گازی

arash_arn

عضو جدید
شما گفتین تئوریسین زیاده اهل عمل میخواین من هم یکی از کلی عمل رو خواستم نشونتون بدم! :دیی
خیلی چیزها پشت این تئوری هست که به مرور اشنا میشیم! عجله نکن!
خوب کاملاً واضحه که شما برای اثبات باید از کارایی که تا حالا در مورد این پروژه کردی بگی!!!:smile::D:smile:
چشم ما بی صبرانه منتظریم
 
آخرین ویرایش:
خوب کاملاً واضحه که شما برای اثبات باید از کارایی که تا حالا در مورد این پروژه کردی بگی!!!:smile::D:smile:
چشم ما بی صبرانه منتظریم

تا سال 1379 که اولین شرکتم رو توی تهران ثبت کردم در کنار درس و مشق و دانشگاه اکثر وقتم یا توی کتابخانه های عمومی و تخصصی دانشگاههای تهران میگذشت
و یا توی بازار به کسب و کار پدرم کمک میکردم که تا سال 1379 توی بازار تهران توی کار بنکداری (توزیع لوازم التحریر و خرازی) بود.
که در سال 1379 چند تا دزد کیف قاپ وسط خیابون زدن کشتنش!
و بعد از مدتی ناراحتی ارث رسیده از ایشون رو روی یک شرکت با فناوری پیشرفته سرمایه گذاری کردم و تا الان هم دارم ادامه میدم.
چند شرکت داخل ایران داریم و چند شرکت خارج از ایران.

و یه سری کارهائی انجام دادیم که بیشتر ساخت زیر بنای مالی بوده تا تولید قطعه صنعتی!
چون اولین قدم یک کار بزرگ زیر بنای قوی مالی هست
بعد مسائل فنی و طراحی و صنعتی!

و در مرحله دوم انجام یک کار صنعتی که بشه سرمایه را به گردش در اورد.

و در مرحله سوم از در امد طرح صنعتی اختصاص بودجه تحقیق و توسعه برای طراحی و تولید یک سیستم جدید! مثلا توربوفن با آلیاژ جدید و راندمان بالا!

این کل برنامه من از گذشته تا امروز و اینده که احتمالا ده بیست سال طول بکشه هست.

بیشتر از این فعلا گفتن نگین! :)
 

arash_arn

عضو جدید
سلام

ما با چند تا از دوستان روی سامانه های حمل و نقل مافوق نور که در اصطلاح علمی کرمچاله نامیده میشوند کار میکنیم

توی امریکا یک انستیتو تحقیقاتی تاسیس کردیم

و خوشحال میشیم با شما هم همکاری کنیم

البته بودجه و تخصص نداریم و فقط صرفا از روی علاقه اوقات فراغت رو روی این مسائل میزاریم.

==================

سامانه های مافوق نور

یا کرمچاله از نظر تاریخی شواهد زیادی برای انها وجود دارد از جمله در قران که تخت بلقیس را جنی با سرعت بالا میخواست
قبل از اینکه سلیمان سخنانش را پایان دهد با سرعت بالا مثلا سرعت صوت
در برابر سلیمان حاضر کند که اصف بن برخیا وزیر سلیمان با یک چشم بر هم زدن یعنی مافوق نور ان را در همان جا حاضر کرد

در اصطلاح امروزی به ان طی الارض نیز گفته میشود که سیتسم میدان الکتریکی بدن تحت شرایط خاص و استثنائی میتواند
این کار را انجام بدهد

از نظر علمی اینشتین نظریه سرعت ما فوق نور را در نظریه نسبیت اثبات کرده و شرایط خاصی را برای ان تعریف کرد

در ازمایشگاههای امریکا در ابعاد میکرو این نظریه ثابت گردیده و مشاهده شد

همچنین طبق شواهدی گفته میشود که امریکا در جنگ جهانی دوم از این فناوری
بعنوان ازمایش انتقال کشتی ها در زمان استفاده کرد

در کشورهای جهان دانشمندان مختلفی روی ساخت این وسیله در حال کار هستند که طرح های مختلفی برای ساخت این دستگاه داده شده است

اگر خواستید مقاله های علمی ارائه شده به دانشگاه کرنل امریکا را میتوانم تقدیم کنم

طبق تحقیقات انجام گرفته برای ساخت این دستگاهها
که بتواند با سرعت مافوق نور تونلی در فضا و زمان ایجاد کرده
و جسمی را از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل نماید

نیاز به ماده شگفت
ماده تاریک
و سایر ابزارهائی که در علم فیزیک مدرن کشف شده اند داریم

اما هزینه تولید این ابزارها بالا بوده و بنابر این

در اروپا برای ساخت شتابدهنده خاصی بزرگترین بودجه تحقیقاتی تاریخ بشر یعنی هفت میلیارد دلار اختصاص داده شده است
که این شتابدهنده تحقیقاتی ساخته شده و در حال انجام ازمایشات مختلف به دست اوردن فناوری مربوطه هستند

===============

اما برای حرکت در فضا و زمان و انتقال جرم زیاد

نیاز به یک ابزار فیزیکی نیز میباشد که برای این منظور هواپیماهای غول پیکری مانند ایر باس 380 بهترین گزینه هستند.

که برای این امر از بین انواع توربین های گازی من روی موتور جنرال الکتریک GE90 مطالعه کردم

طبق اعلام شرکت جنرال الکتریک که تاسیس کننده اولیه این شرکت سالها قبل توماس ادیسون بوده است

شرکت جنرال الکتریک با ترکیب فناوری موتورهای CF6 و CFM56 و پنج میلیارد دلار بودجه و ده سال زمان

در نهایت موفق به ساخت قوی ترین و بزرگ ترین توربین گازی و موتور جت (توربوفن) جهان گردیده است.

طبق امار اعلامی خودشان در همان سالهای اول بیش از 70 میلیارد دلار از این خانواده به فروش رسانیده اند

که فقط کشور امارات با قرارداد پنجاه میلیارد دلاری تعداد زیادی هواپیمای ایر باس 380 که موتور انها اکثرا از این نسل موتور هستند را خریداری کرده است

و اخیرا در طول سالهای اخیر شرکت جنرال الکتریک شدید در حال جذب نیروی پشتیبانی برای استقرار در دوبی و امارات میباشد

در زیر مشخصات قویترین مدل این نسل موتور توربوفن را برایتان می اورم

این موتور قویترین توربین گازی جهان در دنیا است که برای ساخت ان ده سال زحمت کشیده شده است

مجموعه اطلاعات فنی را سه سال پیش در قالب یک طرح صنعتی در کتابخانه ملی ایران ثبت کردم و در حال حار هستم تا با جمع اوری بخشی از فناوریها

با طراحی یک موتور با قدرت و بهره وری بالاتر

اگر به نتیجه برسم یک اختراعی را ثبت کنم

البته امار و ارقام را برای طولانی نشدن مطلب خلاصه اوردم

اگر مایل بودید بیشتر خواهم اورد

============

Specifications (GE90-115B)

General characteristics

Type: axial flow, twin-shaft, bypass turbofan engine
Length: 287 in (7,290 mm)[12]
Diameter: overall: 135 in (3,429 mm);[12] fan: 128 in (3,251 mm)
Dry weight: 18,260 lb (8,283 kg)[12]

Components

Compressor: axial: 1 wide chord swept fan, 4 low pressure stages, 9 high pressure stages
Turbine: axial: 6 low pressure stages, 2 high pressure stages

Performance

Maximum thrust: max at sea level: 115,540 lbf (514 kN) ; world record set at 127,900 lbf (568,9 kN) 827 feet above sea level
Overall pressure ratio: 42:1
Thrust-to-weight ratio: approx. 6.3:1
بد نیست بدانید
قیمت این موتور ها در سال 2009 حدود 24 میلیون دلار بود

برای مقایسه انواع موتورهای شرکت جنرال الکتریک جدول زیر
بهترین جدولی است که همه انها را با هم مقایسه کرده است:

http://www.geae.com/engines/commercial/comparison_turbofan.html

===================

خوشحال میشم من رو هم توی گروهتون راه بدین

تخصص من طراحی و ساخت سوپر کامپیوتر هست
ولی به مسائل فنی به خصوص هوافضا و سایر رشته های فنی مهندسی علاقه دارم

در زمینه طراحی و ساخت سامانه شبیه سازی توربین اگر هر اطلاعاتی خواستید میتوانم در خدمت تان باشم

از تهیه و گرد اوری قطعات و نصب نرم افزارها تا مونتاژ سوپر کامپیوتر بسیار قویتر و ارزانتر از سوپر کامپیوتر دانشگاه امیر کبیر

جهت اطلاع
یک طرح اختراعی هم در زمینه نسل جدید سوپر کامپیوتر دارم


اگر حوصله داشتید به مقاله ضمیمه درباره پروژه فیلادلفیا هم نگاهی بیاندازید بد نیست.
گرچه مستندات ان پروژه را پیدا نکردم ولی خواندنش خالی از لطف نیست.

===========
از امروز شروع میکنم کل تاپیک رو از اول بخونم ببینم توی این سه سال تاپیک چیکارا کردین و چه کاری از دست من بر میاد

حد اقل از تجربه هاتون استفاده کنم :)

تا سال 1379 که اولین شرکتم رو توی تهران ثبت کردم در کنار درس و مشق و دانشگاه اکثر وقتم یا توی کتابخانه های عمومی و تخصصی دانشگاههای تهران میگذشت
و یا توی بازار به کسب و کار پدرم کمک میکردم که تا سال 1379 توی بازار تهران توی کار بنکداری (توزیع لوازم التحریر و خرازی) بود.
که در سال 1379 چند تا دزد کیف قاپ وسط خیابون زدن کشتنش!
و بعد از مدتی ناراحتی ارث رسیده از ایشون رو روی یک شرکت با فناوری پیشرفته سرمایه گذاری کردم و تا الان هم دارم ادامه میدم.
چند شرکت داخل ایران داریم و چند شرکت خارج از ایران.

و یه سری کارهائی انجام دادیم که بیشتر ساخت زیر بنای مالی بوده تا تولید قطعه صنعتی!
چون اولین قدم یک کار بزرگ زیر بنای قوی مالی هست
بعد مسائل فنی و طراحی و صنعتی!

و در مرحله دوم انجام یک کار صنعتی که بشه سرمایه را به گردش در اورد.

و در مرحله سوم از در امد طرح صنعتی اختصاص بودجه تحقیق و توسعه برای طراحی و تولید یک سیستم جدید! مثلا توربوفن با آلیاژ جدید و راندمان بالا!

این کل برنامه من از گذشته تا امروز و اینده که احتمالا ده بیست سال طول بکشه هست.

بیشتر از این فعلا گفتن نگین! :)
در مورد پدرتون متأسفم امیدوارم شما و خوانواده دارای عمری با عزت وسلامتی باشید
پس شما واقعاً خیلی فعالید که هم یک انستیتو تحقیقاتی برای اوقات فراغت تأسیس کردید و هم زمانم چند تا شرکت در داخل و خارج،پس کی می خواید به این پروژه رسیدگی کنید؟
این سوالاتی که می پرسم صرفاً جهت رفع ابهامات خودمه و هیچ سوء نیتی هم ندارم
 
پس شما واقعاً خیلی فعالید که هم یک انستیتو تحقیقاتی دارید و هم زمانم چند تا شرکت در داخل و خارج،پس کی می خواید به این پروژه رسیدگی کنید؟
این سوالاتی که می پرسم صرفاً جهت رفع ابهامات خودمه و هیچ سوء نیتی هم ندارم


ما اسرار کاری خود را به کسی میگوئیم که مطمئن باشیم به درد ما میخورد
و قصد نداریم اسرار کاری خود را در اختیار رقبا و افرادی که با ما ارتباطی ندارند بگزاریم.
اینجا هم برای تبلیغات و بازار گرمی نیامده ایم.
لطفا فقط بحث علمی کاربردی بکنید و به اسرار کاری ما کاری نداشته باشید.

شما تاپیک را از مسیر ان منحرف میکنید.

لطفا بحث غیر مرتبط را نپرسید.

چند بار غیر مستقیم عرض کردم ولی ظاهرا مشتاق هستید که به مسائلی که به شما مربوط نمیشود رسیدگی نمائید.

اگر مایل به همکاری هستید اول رزومه خودتان را ارائه بدید تا بررسی کنیم ببینیم به در ما میخورید یا نه
و اگر وارد گروه ما شدید ان موقع ما اطلاعات بیشتر را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

با تشکر.
 

arash_arn

عضو جدید
سلام

ما با چند تا از دوستان روی سامانه های حمل و نقل مافوق نور که در اصطلاح علمی کرمچاله نامیده میشوند کار میکنیم

توی امریکا یک انستیتو تحقیقاتی تاسیس کردیم

و خوشحال میشیم با شما هم همکاری کنیم

البته بودجه و تخصص نداریم و فقط صرفا از روی علاقه اوقات فراغت رو روی این مسائل میزاریم.

==================

سامانه های مافوق نور

یا کرمچاله از نظر تاریخی شواهد زیادی برای انها وجود دارد از جمله در قران که تخت بلقیس را جنی با سرعت بالا میخواست
قبل از اینکه سلیمان سخنانش را پایان دهد با سرعت بالا مثلا سرعت صوت
در برابر سلیمان حاضر کند که اصف بن برخیا وزیر سلیمان با یک چشم بر هم زدن یعنی مافوق نور ان را در همان جا حاضر کرد

در اصطلاح امروزی به ان طی الارض نیز گفته میشود که سیتسم میدان الکتریکی بدن تحت شرایط خاص و استثنائی میتواند
این کار را انجام بدهد

از نظر علمی اینشتین نظریه سرعت ما فوق نور را در نظریه نسبیت اثبات کرده و شرایط خاصی را برای ان تعریف کرد

در ازمایشگاههای امریکا در ابعاد میکرو این نظریه ثابت گردیده و مشاهده شد

همچنین طبق شواهدی گفته میشود که امریکا در جنگ جهانی دوم از این فناوری
بعنوان ازمایش انتقال کشتی ها در زمان استفاده کرد

در کشورهای جهان دانشمندان مختلفی روی ساخت این وسیله در حال کار هستند که طرح های مختلفی برای ساخت این دستگاه داده شده است

اگر خواستید مقاله های علمی ارائه شده به دانشگاه کرنل امریکا را میتوانم تقدیم کنم

طبق تحقیقات انجام گرفته برای ساخت این دستگاهها
که بتواند با سرعت مافوق نور تونلی در فضا و زمان ایجاد کرده
و جسمی را از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل نماید

نیاز به ماده شگفت
ماده تاریک
و سایر ابزارهائی که در علم فیزیک مدرن کشف شده اند داریم

اما هزینه تولید این ابزارها بالا بوده و بنابر این

در اروپا برای ساخت شتابدهنده خاصی بزرگترین بودجه تحقیقاتی تاریخ بشر یعنی هفت میلیارد دلار اختصاص داده شده است
که این شتابدهنده تحقیقاتی ساخته شده و در حال انجام ازمایشات مختلف به دست اوردن فناوری مربوطه هستند

===============

اما برای حرکت در فضا و زمان و انتقال جرم زیاد

نیاز به یک ابزار فیزیکی نیز میباشد که برای این منظور هواپیماهای غول پیکری مانند ایر باس 380 بهترین گزینه هستند.

که برای این امر از بین انواع توربین های گازی من روی موتور جنرال الکتریک GE90 مطالعه کردم

طبق اعلام شرکت جنرال الکتریک که تاسیس کننده اولیه این شرکت سالها قبل توماس ادیسون بوده است

شرکت جنرال الکتریک با ترکیب فناوری موتورهای CF6 و CFM56 و پنج میلیارد دلار بودجه و ده سال زمان

در نهایت موفق به ساخت قوی ترین و بزرگ ترین توربین گازی و موتور جت (توربوفن) جهان گردیده است.

طبق امار اعلامی خودشان در همان سالهای اول بیش از 70 میلیارد دلار از این خانواده به فروش رسانیده اند

که فقط کشور امارات با قرارداد پنجاه میلیارد دلاری تعداد زیادی هواپیمای ایر باس 380 که موتور انها اکثرا از این نسل موتور هستند را خریداری کرده است

و اخیرا در طول سالهای اخیر شرکت جنرال الکتریک شدید در حال جذب نیروی پشتیبانی برای استقرار در دوبی و امارات میباشد

در زیر مشخصات قویترین مدل این نسل موتور توربوفن را برایتان می اورم

این موتور قویترین توربین گازی جهان در دنیا است که برای ساخت ان ده سال زحمت کشیده شده است

مجموعه اطلاعات فنی را سه سال پیش در قالب یک طرح صنعتی در کتابخانه ملی ایران ثبت کردم و در حال حار هستم تا با جمع اوری بخشی از فناوریها

با طراحی یک موتور با قدرت و بهره وری بالاتر

اگر به نتیجه برسم یک اختراعی را ثبت کنم

البته امار و ارقام را برای طولانی نشدن مطلب خلاصه اوردم

اگر مایل بودید بیشتر خواهم اورد

============

Specifications (GE90-115B)

General characteristics

Type: axial flow, twin-shaft, bypass turbofan engine
Length: 287 in (7,290 mm)[12]
Diameter: overall: 135 in (3,429 mm);[12] fan: 128 in (3,251 mm)
Dry weight: 18,260 lb (8,283 kg)[12]

Components

Compressor: axial: 1 wide chord swept fan, 4 low pressure stages, 9 high pressure stages
Turbine: axial: 6 low pressure stages, 2 high pressure stages

Performance

Maximum thrust: max at sea level: 115,540 lbf (514 kN) ; world record set at 127,900 lbf (568,9 kN) 827 feet above sea level
Overall pressure ratio: 42:1
Thrust-to-weight ratio: approx. 6.3:1
بد نیست بدانید
قیمت این موتور ها در سال 2009 حدود 24 میلیون دلار بود

برای مقایسه انواع موتورهای شرکت جنرال الکتریک جدول زیر
بهترین جدولی است که همه انها را با هم مقایسه کرده است:

http://www.geae.com/engines/commercial/comparison_turbofan.html

===================

خوشحال میشم من رو هم توی گروهتون راه بدین

تخصص من طراحی و ساخت سوپر کامپیوتر هست
ولی به مسائل فنی به خصوص هوافضا و سایر رشته های فنی مهندسی علاقه دارم

در زمینه طراحی و ساخت سامانه شبیه سازی توربین اگر هر اطلاعاتی خواستید میتوانم در خدمت تان باشم

از تهیه و گرد اوری قطعات و نصب نرم افزارها تا مونتاژ سوپر کامپیوتر بسیار قویتر و ارزانتر از سوپر کامپیوتر دانشگاه امیر کبیر

جهت اطلاع
یک طرح اختراعی هم در زمینه نسل جدید سوپر کامپیوتر دارم


اگر حوصله داشتید به مقاله ضمیمه درباره پروژه فیلادلفیا هم نگاهی بیاندازید بد نیست.
گرچه مستندات ان پروژه را پیدا نکردم ولی خواندنش خالی از لطف نیست.

===========
از امروز شروع میکنم کل تاپیک رو از اول بخونم ببینم توی این سه سال تاپیک چیکارا کردین و چه کاری از دست من بر میاد

حد اقل از تجربه هاتون استفاده کنم :)

تا سال 1379 که اولین شرکتم رو توی تهران ثبت کردم در کنار درس و مشق و دانشگاه اکثر وقتم یا توی کتابخانه های عمومی و تخصصی دانشگاههای تهران میگذشت
و یا توی بازار به کسب و کار پدرم کمک میکردم که تا سال 1379 توی بازار تهران توی کار بنکداری (توزیع لوازم التحریر و خرازی) بود.
که در سال 1379 چند تا دزد کیف قاپ وسط خیابون زدن کشتنش!
و بعد از مدتی ناراحتی ارث رسیده از ایشون رو روی یک شرکت با فناوری پیشرفته سرمایه گذاری کردم و تا الان هم دارم ادامه میدم.
چند شرکت داخل ایران داریم و چند شرکت خارج از ایران.

و یه سری کارهائی انجام دادیم که بیشتر ساخت زیر بنای مالی بوده تا تولید قطعه صنعتی!
چون اولین قدم یک کار بزرگ زیر بنای قوی مالی هست
بعد مسائل فنی و طراحی و صنعتی!

و در مرحله دوم انجام یک کار صنعتی که بشه سرمایه را به گردش در اورد.

و در مرحله سوم از در امد طرح صنعتی اختصاص بودجه تحقیق و توسعه برای طراحی و تولید یک سیستم جدید! مثلا توربوفن با آلیاژ جدید و راندمان بالا!

این کل برنامه من از گذشته تا امروز و اینده که احتمالا ده بیست سال طول بکشه هست.

بیشتر از این فعلا گفتن نگین! :)

ما اسرار کاری خود را به کسی میگوئیم که مطمئن باشیم به درد ما میخورد
و قصد نداریم اسرار کاری خود را در اختیار رقبا و افرادی که با ما ارتباطی ندارند بگزاریم.
اینجا هم برای تبلیغات و بازار گرمی نیامده ایم.
لطفا فقط بحث علمی کاربردی بکنید و به اسرار کاری ما کاری نداشته باشید.

شما تاپیک را از مسیر ان منحرف میکنید.

لطفا بحث غیر مرتبط را نپرسید.

چند بار غیر مستقیم عرض کردم ولی ظاهرا مشتاق هستید که به مسائلی که به شما مربوط نمیشود رسیدگی نمائید.

اگر مایل به همکاری هستید اول رزومه خودتان را ارائه بدید تا بررسی کنیم ببینیم به در ما میخورید یا نه
و اگر وارد گروه ما شدید ان موقع ما اطلاعات بیشتر را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

با تشکر.
شما اسرارتو نگو ولی تناقضم لازم نیست بگی
تایپیک خودش دارای یک مدیر خوبه
من فقط سوالاتمو در مورد مطلبی که شما در تایپیک گذاشتی مطرح کردم پس اگر مطالب شما به تایپیک مربوطه سوالات منم هست!!!شما چرا تا ازت سوال می پرسن مثل اسپند رو آتیش میشی؟بعدش مگه خود شما بحث علمی مطرح کردی ، فقط هر چی گفتید بعدش در مورد کارایی که بقیه انجام دادند گفتید
اگر این مسائل به کسی مربوط نیست پس یک سایت اختصاصی بزنید و از یک فروم عام استفاده نکنید
از این که با این هه گرفتاری این قدر زود به من پاسخ می دید ممنونم:smile::gol:
 
آخرین ویرایش:
شما اسرارتو نگو ولی تناقضم لازم نیست بگی
تایپیک خودش یک مدیر خوب داره
من فقط سوالاتمو در مورد مطلبی که شما در تایپیک گذاشتی مطرح کردم پس اگر مطالب شما به تایپیک مربوطه سوالات منم هست!!!شما چرا تا ازت سوال می پرسن مثل اسپند رو آتیش میشی؟بعدش خود مگه شما بحث علمی مطرح کردی ، فقط هر چی گفتید بعدش در مورد کارایی که بقیه انجام دادند گفتید
اگر این مسائل به کسی مربوط نیست پس یک سایت اختصاصی بزنید و از یک فروم عام استفاده نکنید
از این که با این هه گرفتاری این قدر زود به من پاسخ می دید ممنونم:smile::gol:

دیدی گفتم داری سند جمع میکنی تا بهم گیر بدی؟!
من حرفم تناقض داره یعنی باید در دادگاه شما به همه سوالات شما جواب بدم؟
تناقض داره یا نداره یعنی شما بازرس مدیر سایت هستین؟
دوست عزیز برای چندمین بار ازشما خواهش میکنم این بحث رو کش ندین
اگر چیزی در چنته دارین بزارین وسط تا با هم کار کنیم اگر اهل کار نیستین لطفا اذیت نکنین!
بار دیگر ازتون خواهش میکنم
و گرنه معنی رفتار شما این است که مایل نیستین توی این تاپیک عمومی بنده در خدمت تان باشم
اعلام کنید تا رفع زحمت کنم.

آیا بنده موظف هستم به کنایه های شما پاسخ بدهم که چرا علیرغم زیاد بودن کارهایم
سریع پاسختون رو میدم؟
 

arash_arn

عضو جدید
دیدی گفتم داری سند جمع میکنی تا بهم گیر بدی؟!
من حرفم تناقض داره یعنی باید در دادگاه شما به همه سوالات شما جواب بدم؟
تناقض داره یا نداره یعنی شما بازرس مدیر سایت هستین؟
دوست عزیز برای چندمین بار ازشما خواهش میکنم این بحث رو کش ندین
اگر چیزی در چنته دارین بزارین وسط تا با هم کار کنیم اگر اهل کار نیستین لطفا اذیت نکنین!
بار دیگر ازتون خواهش میکنم
و گرنه معنی رفتار شما این است که مایل نیستین توی این تاپیک عمومی بنده در خدمت تان باشم
اعلام کنید تا رفع زحمت کنم.

آیا بنده موظف هستم به کنایه های شما پاسخ بدهم که چرا علیرغم زیاد بودن کارهایم
سریع پاسختون رو میدم؟
مدرک چیه بابا اینا حرفای خودتونه
به هر کسی که صادقانه بخواد باهاتون کار کنه بله باید جواب بدید
واقعاً واقعاً تشکربود و کنایه نبود
من می خواستم ببینم میشه با هم کار کنیم که با روشن نبودن قضایا یعنی نمی تونیم من حتی رازیم نمی خواستم بدونم که شما میگید اسرارمونو نمیگم!
شما که طاقت منو نداری پس خدا رحم بهت بکنه برای قانع کردن سرمایه گذارا;-)
در هر صورت از ته دل امیدوارم موفق بشی دوست عزیز:gol:
این بحثم دیگه تموم می کنم
 
آخرین ویرایش:
سلام

با اینکه من رشته ام کامپیوتر هست و در زمینه متالورژی و مکانیک تجربه کمی دارم
ولی با نیم ساعت پرس و جو توانستم اطلاعاتی درباره دستگاه تولید الیاژ به دست بیارم

ظاهرا دستگاه به این سادگی همه جا پیدا نمیشه

قیمتش از یک میلیون دلار هست تا بیست میلیون دلار

ظاهرا این دستگاه بر اساس ظرفیت وزنی و درجه حرارت و پارامترهای مختلف رده بندی میشه

بعنوان مثال مشخصات یکی از این دستگاههای ذوب تحت خلاء با ظرفیت 25 کیلو را براتون می آورم

Main technical parameter


Unit


Unit
Capacity
25
Kg
Final vacuum
6×10-2
Pa
Max. Working tem.
1600

Pressure rise rate
4
Pa/h
Mid-frequency power rating
50/100
Kw
Cooling water pressure
0.3
MPa
Rating frequency
2500
Hz
Cooling water consumption
3.6-6
m3/h
Mid-frequency voltage
375
V
Size(length, width, height)
4.8×4.0×2.5
m

اکثر فروشندگان ظاهرا کاربرد این دستگاهها رو برای آزمایشگاهها و صنایع تحقیقاتی میگویند
این قطعات از ظرفیت بیست کیلو تا ظرفیت ششصد کیلو و بالاتر دارند
عین عبارت فروشنده که میگه دستگاه 25 کیلوئی توی موارد زیر کاربرد دارد

apply to: college lab,metallurgy mill,R&D insti...

زمان تحویل یک دستگاه 25 کیلوئی از یک ماه تا شش ماه متغیر است که بعد از سفارش ساخته و تحویل میدهند

Delivery Detail 1-6 months

بعضی از مشخصات دستگاه ششصد کیلوئی:

This product was extensively used for Fe-base alloy thin flakes or Ni-base alloy thin flakes production.
Quantity specification
1 Chambers composition:
Melting chamber:
Vertical chamber 2600mm(Φ)×3000mm(H)
Water-cooling jacket structure
Cooling chamber:
Horizontal chamber 2300mm(W)×2300mm(H)
Water-cooling jacket structure
The parts of chambers are surrounded with water-cooling tubes.
2 Heater type: Induction coil
3 Melting temperature: 1600°C (max operating temperature)
1450±50°C (normal operating temperature)
4 Melting time: About 60 minutes
5 Ultimate vacuum: Below 0.4Pa (melting chamber)
6 Operating vacuum: 1-80kPa (melting chamber)
7 Water-cooling drum: 610mm(Φ)×590mm(W)
Copper alloy outer bush: 30mm(T)
8 Water-cooling rotary table: 2058mm(Φ)×230mm(H)
9 Electrical capacity: 3 phase 50Hz 720kVA (melting power)
3 phase 50Hz 150kVA (operating power)
Features:
1 Constant pouring and casting
2 Water-cooling copper alloy drum
3 Uniform casting flakes
Other Type:
300kg VIM
Brand Name:

Model Number:

Load capacity: 300kg(Net weight)
Raw material: Fe-base alloy or Ni-base alloy
Heating mode: Electromagnetic heating

در یک نگاه کلی این دستگاهها پارامترهای عمده ای که دارند بدین شرح است

توان برق مصرفی از چند صد کیلو وات تا پنج مگاوات

ظرفیت بوته ذوب از سه کیلو گرم تا ده تن

درجه حرارت ذوب 1600 درجه تا 1700 درجه

فرکانس کاری کوره که با اعدادی مانند پنجاه تا چهار هزار مشخص میشود

ولتاژ تا سقف ششصد ولت

پارامتر خلاء

فشار

اکثر اینها توان تولید الیاژ آهن نیکل و الومنیوم را دارند

البته باز عرض میکنم من توی این زمینه سوادم کم هست و زیاد هم جستجو نکردم
و ممکنه این دستگاه انی نباشد که شما میخواین
ظاهرا این فناوری جزئیات زیادی دارد

مانند

1- atomizing

2- electromagnetic heating

3- solidification

4- levitation

5- industrial or laboratorial

6- Structure: horizontal and vertical

و خیلی مشخصات دیگر

فعلا دارم روی فناوری
Investment Catsing
مطالعه میکنم
اطلاعات بیشتر گیرم امد منعکس میکنم.

در ضمن قیمت دستگاه هر چقدر باشد میتوان به صورت وام خریداری کرد

فقی بیست الی سی درصد قیمت را نقدا باید پرداخت کنیم

و هفتاد تا هشتاد درصد قیمت را میتوان از یک سال تا پنج سال از بانک وام گرفت
 
چند تا سوال داشتم

از دوستان که اطلاعات دارند لطفا راهنمائی کنند

1-
وزن پره ای که میخواهیم تولید شود چقدر است؟

2-
فرق بین فناوری
Vacuum Induction Melting Investment casting
با
Vacuum Induction Melting Furnace

چی هست و ایا میشه به جای اولی از دومین گزینه استفاده کرد یا با هم خیلی فرق میکنند؟
چون ظاهرا فناوری دوم را میشه راحت تر از فناوری اول خریداری کرد

با تشکر
 

tsp.co

عضو جدید
چند تا سوال داشتم

از دوستان که اطلاعات دارند لطفا راهنمائی کنند

1-
وزن پره ای که میخواهیم تولید شود چقدر است؟

2-
فرق بین فناوری
Vacuum Induction Melting Investment casting
با
Vacuum Induction Melting Furnace

چی هست و ایا میشه به جای اولی از دومین گزینه استفاده کرد یا با هم خیلی فرق میکنند؟
چون ظاهرا فناوری دوم را میشه راحت تر از فناوری اول خریداری کرد

با تشکر

جوب رفقا فکر کنم دیگه بجثهای حاشیه ای کافی باشه و پستهایی که در ارتباط با موتورهای توربین گازی نباشن حذف میشن!
و اما سوال شما:
1- وزن پره ها متفاوته ولی برای ساخت و انتخاب دستگاههای مورد نیاز اونها رو بین0.5 تا 4 کیلوگرم در نظر می گیرن
2-vacuum induction melting investment castingیا همون VIM Investment casting روش ریخته گری دقیق هستش که در اون برای ذوب فلز و آلیاژ از کوره های القایی ذوب در خلا استفاده می کنن که روش اصلی ساخت پره های توربین و NGV ها در قسمت hot section این روش هستش که البته فلزات مورد استفاده برای ساخت پره های این قسمت همونطور که در پستهای قیلی مکررا گفتم اغلب سوپرآلیاژهای پایه نیکل و کبالت هستن! البته در ساخت برخی از پره های طبقات آخر کمپرسور هم از این آلیاژها استفاده میشه که روش ساخت اونها فورجینگ همدما یا isothermal forgingهستش که روشی بسیار مهم و پرکاربرد برای ساخت قطعات توربینهای گازی وبویژه قطعات تیتانیومی هستش و اون دوستی که در روسیه درس خوندن حتما با این موضوع زیاد برخورد کردن چون موتورهای روسی بیشترین تیتانیوم رو دارن
Vacuum Induction Melting Furnaceیک تکنولوژی و روش ساخت نیست و همونطور که از ترجمه تحت اللفظی اون بر می یاد یعنی کوره القایی ذوب در خلاء که بدلیل استفاده از این کوره ها در ساخت قطعات سانتریفوژهای مورد استفاده در انرژی هسته ای ورود اونها به ایران کاملا ممنوع بوده و تحت تحریمهای بسیار شدید قرار داره! ولی با همه این شرایط و به همت بچه های حوب ایرانی تو ایران یه نمونه از اونها بازحمت ساخته شده و مشکل اصلی ساخت این تجهیزات تهیه پمپهای ایجاد خلاء هست که فعلا باید با مصیبتهای زیاد از خارج از ایران تهیه بشن!
پس بطور کلی این کوره ها جزئی از روش VIM investment casting هستن!
ممنونم!
 

pinion

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
با سلام

خوب به نظر میرسه بعد از گذشت 3 سال بالاخره قراره یه تکونی بخوره ...
 
جوب رفقا فکر کنم دیگه بجثهای حاشیه ای کافی باشه و پستهایی که در ارتباط با موتورهای توربین گازی نباشن حذف میشن!
و اما سوال شما:
1- وزن پره ها متفاوته ولی برای ساخت و انتخاب دستگاههای مورد نیاز اونها رو بین0.5 تا 4 کیلوگرم در نظر می گیرن
2-vacuum induction melting investment castingیا همون VIM Investment casting روش ریخته گری دقیق هستش که در اون برای ذوب فلز و آلیاژ از کوره های القایی ذوب در خلا استفاده می کنن که روش اصلی ساخت پره های توربین و NGV ها در قسمت hot section این روش هستش که البته فلزات مورد استفاده برای ساخت پره های این قسمت همونطور که در پستهای قیلی مکررا گفتم اغلب سوپرآلیاژهای پایه نیکل و کبالت هستن! البته در ساخت برخی از پره های طبقات آخر کمپرسور هم از این آلیاژها استفاده میشه که روش ساخت اونها فورجینگ همدما یا isothermal forgingهستش که روشی بسیار مهم و پرکاربرد برای ساخت قطعات توربینهای گازی وبویژه قطعات تیتانیومی هستش و اون دوستی که در روسیه درس خوندن حتما با این موضوع زیاد برخورد کردن چون موتورهای روسی بیشترین تیتانیوم رو دارن
Vacuum Induction Melting Furnaceیک تکنولوژی و روش ساخت نیست و همونطور که از ترجمه تحت اللفظی اون بر می یاد یعنی کوره القایی ذوب در خلاء که بدلیل استفاده از این کوره ها در ساخت قطعات سانتریفوژهای مورد استفاده در انرژی هسته ای ورود اونها به ایران کاملا ممنوع بوده و تحت تحریمهای بسیار شدید قرار داره! ولی با همه این شرایط و به همت بچه های حوب ایرانی تو ایران یه نمونه از اونها بازحمت ساخته شده و مشکل اصلی ساخت این تجهیزات تهیه پمپهای ایجاد خلاء هست که فعلا باید با مصیبتهای زیاد از خارج از ایران تهیه بشن!
پس بطور کلی این کوره ها جزئی از روش VIM investment casting هستن!
ممنونم!

ببینید

1-
منظور من کلمات casting و furnace بود
در انگلیسی casting یعنی فرم دهی و شکل دهی
ولی furnace یعنی کوره
و انوطوری که متوجه شدم در عمل هر دو یکی هستند.
یعنی با فناوری casting در داخل کوره که furnace نامیده میشه همان تکنولوژی مورد نیاز شما حل میشه درسته؟
اگه درست متوجه شدم لطف بگین چون باید روی خرید اون برنامه ریزی کنم.

راهی برای خرید این دستگاهها سراغ دارم ولی یه کم بودجه کم دارم باید چند صد میلیون جور کنم تا معامله رو جوش بدم
اوردنش به ایران هم مشکلی نیست خودم تنهائی میتونم انجام بدم.
اگر کسی توی این مسئله کمک کرد که هیچ
کمک نکردند باید مثل همیشه خودم تنهائی دنبال به دوش کشیدن این بار بزرگ برم.

متاسفانه همیشه ایرانیها یه جای کارشون توی کار تیمی میلنگه!
یا توی کار تیمی علمی مشکل هست و با هم کار نمیکنند
یا اگر توی بحث علمی با هم کار میکنند
توی بحث کار تیمی سرمایه گذاری کار نمیکنند

فعلا تا حالا مسئله تیم علمی و فنی حل شده
بیشتر از نصف منابع مالی اون هم حل شده
مسئله خرید و وارد کردن به ایران هم حل شده
و مسئله تهیه بخشی از منابع مالی مونده که باید حل کنم.

تا توی چند روز من بررسی میکنم
اگر کسی خواست میتونه توی شراکت در این دستگاه اعلام کنه
حد اقل یک میلیون تومن خرید سهم
و حد اکثر پانصد میلیون تومن.

با توجه به مشخصات دستگاه
احتمالا دستگاهی با ظرفیت بیشتر رو تهیه کنیم تا بشه به صورت چند منظوره ازش استفاده کرد که البته قیمتش بیست میلیارد تومن هست
 

tsp.co

عضو جدید
ببینید

1-
منظور من کلمات casting و furnace بود
در انگلیسی casting یعنی فرم دهی و شکل دهی
ولی furnace یعنی کوره
و انوطوری که متوجه شدم در عمل هر دو یکی هستند.
یعنی با فناوری casting در داخل کوره که furnace نامیده میشه همان تکنولوژی مورد نیاز شما حل میشه درسته؟
اگه درست متوجه شدم لطف بگین چون باید روی خرید اون برنامه ریزی کنم.

راهی برای خرید این دستگاهها سراغ دارم ولی یه کم بودجه کم دارم باید چند صد میلیون جور کنم تا معامله رو جوش بدم
اوردنش به ایران هم مشکلی نیست خودم تنهائی میتونم انجام بدم.
اگر کسی توی این مسئله کمک کرد که هیچ
کمک نکردند باید مثل همیشه خودم تنهائی دنبال به دوش کشیدن این بار بزرگ برم.

متاسفانه همیشه ایرانیها یه جای کارشون توی کار تیمی میلنگه!
یا توی کار تیمی علمی مشکل هست و با هم کار نمیکنند
یا اگر توی بحث علمی با هم کار میکنند
توی بحث کار تیمی سرمایه گذاری کار نمیکنند

فعلا تا حالا مسئله تیم علمی و فنی حل شده
بیشتر از نصف منابع مالی اون هم حل شده
مسئله خرید و وارد کردن به ایران هم حل شده
و مسئله تهیه بخشی از منابع مالی مونده که باید حل کنم.

تا توی چند روز من بررسی میکنم
اگر کسی خواست میتونه توی شراکت در این دستگاه اعلام کنه
حد اقل یک میلیون تومن خرید سهم
و حد اکثر پانصد میلیون تومن.

با توجه به مشخصات دستگاه
احتمالا دستگاهی با ظرفیت بیشتر رو تهیه کنیم تا بشه به صورت چند منظوره ازش استفاده کرد که البته قیمتش بیست میلیارد تومن هست
casting یعنی ریخته گری و furnace یعنی کوره که در فرایند ریخته گری برای ذوب فلز از اونا استفاده میشه !پس اصلا اینها یک معنی رو نمیدن!
شما روی یک دستگاه با ظرفیت 100 کیلوگرم کار کنید! این ظرفیت برای اغلب کاربردها کافی هستش!
اگه پیدا کردین کاتالوگ یا مشخصاتش رو برام بفرستین تا باهم بررسیش کنیم!
 
casting یعنی ریخته گری و furnace یعنی کوره که در فرایند ریخته گری برای ذوب فلز از اونا استفاده میشه !پس اصلا اینها یک معنی رو نمیدن!
شما روی یک دستگاه با ظرفیت 100 کیلوگرم کار کنید! این ظرفیت برای اغلب کاربردها کافی هستش!
اگه پیدا کردین کاتالوگ یا مشخصاتش رو برام بفرستین تا باهم بررسیش کنیم!

خوب اینی که شما میگین در اصطلاح بهش میگند VIM-IC

ولی یک سری شرکتها هستند که دستگاهی دارند بهش میگند VIM-VC

ولی در هر حال من سعی میکنم یک یک مشخصاتش رو براتون بیارم


================

شرکتی که مشخصات دستگاهش رو براتون می ارم
یکی از شرکتها است که اسانتر از بقیه شرکتها میشه ازش خرید کرد
و به خاطر همین اول مشخصات دو نمونه از دستگاه این شرکت رو براتون می آرم:


نمونه اول با ظرفیت بیست الی دویست و پنجاه کیلو گرم:

Features
High production of especial alloy parts
Fully automatic control by PLC or touch
screen panel for both melting and casting
Mold rotating system for multi production
Easy to operate and maintain equipment
Monitoring and programming of process
High productivity and reliability
Safety device available in case of
sudden utilities failures
High safety due to low-output voltage

مشخصات فنی:

Ultimate pressure: 10-3 mbar
Max. temperature: 1,700 °C
Vacuum pump: Rotary and diffusion pump
Frequency: Medium or High are available
Chamber Dia. 600, 1700 mm
Melting capacity: 20-250 kg

نمونه دوم با ظرفیت یک الی ده کیلو گرم:

Features
Compact and economical design suitable
for research and development
Improved maintenance property by
vertical front door
Fully automatic control by PLC or touch
screen panel for both melting and casting
Easy to operate and maintain equipment
Mold lock isolation
High productivity and reliability
Safety device available in case of
sudden utilities failures

مشخصات فنی:

Ultimate pressure: 10-4 mbar
Max. temperature: 1,700 °C, depending on crucible and materials
Vacuum pump: Rotary and diffusion/ turbomolecular pump
Frequency:Medium or High are available
Chamber Dia. 400, 600 mm
Melting capacity: 1-10 kg

نظرتون چیه محصولات این شرکت به درد میخوره ؟

چون فرمودین ظرفیت یکصد کیلوئی فکر میکنم همان که ظرفیت بین بیست الی دویست و پنجاه کیلو است مناسب تر باشد
ولی قیمتش رو هنوز نپرسیده ام
اگر مناسب بود هر کدام را میخواهید بگید تا قیمتش رو بپرسم و شرایط خرید رو بررسی کنم

اگر مناسب نبود میریم سراغ یک شرکت دیگه
فعلا حدود ده بیست تائی شرکت هستند که باید ببینم کدام یکی بهترین دستگاه از نظر قیمت و شرایط خرید و فناوری و تحریم را به ما میدهند.
 

tsp.co

عضو جدید
نمونه اول گو یا شرایط مناسی رو داره!
ازشون بپرسین که تا الان به کدوم شرکتها این کوره ها رو فروختن! این کار باعث میشه که اطلاعات بیشتری رو از کوره ها و همچنین محصولاتی که توسط اونا تولید شده بدست آورد
درضمن این کوره ها ساخت کدوم کشور هستن؟
 

salman_moradi

عضو جدید
سلام جناب مدیر،من امروز توی این سایت عضو شدم و زیاد با نحوه ی کار سایت و ارتباط با اعضای سایت (مثلا شما ) آشنا نیستم. بنده فارق التحصیل مکانیک جامدات هستم و البته واحد های سیالاتی رو هم گذروندم و البته هم پروژه ی جامداتی که طراحی یه موتور خودرو بود و هم پروژه ی سیالاتی انجام دادم ،خیلی هم علاقه مند به تحقیق و پژوهش هستم،الان هم به اندازه ی کافی وقت برای این کار دارم،زبانم هم خوبه همین 3 ماهه پیش هم مدرک آیلسم رو گرفتم که مسلما زبان برای کارهای تحقیقاتی پایه ی اصلیه،در حال حاضر خوشحال میشم با هم همکاری کنیم .ولی در مورد نحوه ثبت نام اطلاعی ندارم،...
 

tsp.co

عضو جدید
سلام جناب مدیر،من امروز توی این سایت عضو شدم و زیاد با نحوه ی کار سایت و ارتباط با اعضای سایت (مثلا شما ) آشنا نیستم. بنده فارق التحصیل مکانیک جامدات هستم و البته واحد های سیالاتی رو هم گذروندم و البته هم پروژه ی جامداتی که طراحی یه موتور خودرو بود و هم پروژه ی سیالاتی انجام دادم ،خیلی هم علاقه مند به تحقیق و پژوهش هستم،الان هم به اندازه ی کافی وقت برای این کار دارم،زبانم هم خوبه همین 3 ماهه پیش هم مدرک آیلسم رو گرفتم که مسلما زبان برای کارهای تحقیقاتی پایه ی اصلیه،در حال حاضر خوشحال میشم با هم همکاری کنیم .ولی در مورد نحوه ثبت نام اطلاعی ندارم،...

سلام
خیلی خوش اومدین!
والله قرار بود که کار تجقیقاتی داشته باشیم ولی متاسفانه دوستان همراهی نکردن و شاید بهتره بگم جدی نگرفتن!
و تقریبا تاپیک تبدیل به پرسش و پاسخ شده!
ولی من همچنان امیدوارم که بتونیم یه تیم پایداری رو درست کنیم! چون هرکسی که می یاد بعد از یه مدتی میره و به همین دلیل همچنان با کمبود محقق مواجه هستیم!
 

ir_mehran

عضو جدید
سلام مهندس جان من هنوز هستم اینجاهاا)))))))))
من خوشحال میشم یک گوشه از کار تحقیقاتیتون رو به من بدید!!!!!!
راستی ،مهندس جان بنظر شما من تز دکترا در چه موردی بر دارم!
سلام
خیلی خوش اومدین!
والله قرار بود که کار تجقیقاتی داشته باشیم ولی متاسفانه دوستان همراهی نکردن و شاید بهتره بگم جدی نگرفتن!
و تقریبا تاپیک تبدیل به پرسش و پاسخ شده!
ولی من همچنان امیدوارم که بتونیم یه تیم پایداری رو درست کنیم! چون هرکسی که می یاد بعد از یه مدتی میره و به همین دلیل همچنان با کمبود محقق مواجه هستیم!
 

salman_moradi

عضو جدید
کلا ایران گروه جمع کردن خیلی سخته چه برسه به کاره تحقیقاتی;-) ولی اگه تونستین و جمع شد کلا روی من حساب کنین .خوش حال میشم باهم کار کنیم .
 

Mohammad.aryan

اخراجی موقت
سلام مهندس جان من هنوز هستم اینجاهاا)))))))))
من خوشحال میشم یک گوشه از کار تحقیقاتیتون رو به من بدید!!!!!!
راستی ،مهندس جان بنظر شما من تز دکترا در چه موردی بر دارم!

سلام
دوست عزیز با اجازه مدیر محترم من یک پیشنهاد دارم.
همان طور که در پستهای قبلی اشاره کردم

طبق پیش بینی شرکت بوئینگ آمریکا تا سال 2030
باید تعداد 33500 هواپیمای مسافربری ساخته شود
که از این تعداد با قیمت متوسط هر هواپیما یکصد و بیست میلیون دلار
در بیست سال اینده چهار تریلیون دلار
باید سرمایه گذاری شود که از این میان بازار اسیا نیاز به بیش از یازده هزار هواپیما دارد
که در حدود یک و نیم تریلیون دلار در اسیا باید سرمایه گذاری انجام گیرد
چین برای کسب این بازار عظیم
چند سال پیش به دانشگاه نظامی اش 88 میلیون دلار بودجه داد تا قویترین سوپر کامپیوتر جهان را برای شبیه سازی ساخت هواپیما
طراحی و تولید نماید.
این سوپر کامپیوتر به قدرت 2.5 پتا فلاپ (هزار ترا فلاپ) به نام Tianhe-1A ساخته شد.

ولی از انجائی که تخصص من در زمینه سوپر کامپیوتر هست
با دانش که دارم ما با حد اقل امکانات میتوانیم به سوپر کامپیوتری شش برابر قویتر از سوپر کامپیوتر چین دسترسی داشته باشیم.
بنابر این اگر تمایل داشته باشید
یک مدلی از موتور جت را داخل کامپیوتر طراحی کنیم که بتواند نو آوریهائی در زمینه صنعت هواپیمائی داشته باشد.

بعنوان مثال :

Boeing claimed the 787 would be near to 20% more fuel-efficient than the 767,
with one-third of the efficiency gain from the engines, another third from aerodynamic improvements
and the increased use of lighter-weight composite materials, and the final third from advanced systems
ترجمه:
شرکت بوئینگ ادعا میکند که نسل جدید هواپیمای 787 نسبت به مدل 767 بیست درصد کمتر سوخت مصرف میکند
که این سوخت کمتر یک سوم ان از بهینه سازی موتورهای جدید
یک سوم ان از بهبود سیستم آیرودینامیکی و مواد کمپوزیتی سبک به کار رفته در سازه هواپیما
و یک سوم دیگر در سیستمهای کنترل پیشرفته هواپیما به دست می اید.

حال سه موردی که بوئینگ در انها موفقیت کسب کرده است
موارد مهمی هستند که میتوان روی انها کار کرد.

1- طراحی موتوری با هفت درصد بازده بیشتر از موتورهای فعلی که بیشتر به شاخه مکانیک مربوط میشود

2- محاسبه و طراحی سازه هواپیما که بیشتر به شاخه مهندسی عمران مربوط میشود ولی در رشته مکانیک نیز میتوان روی ان کار کرد. و البته مواد کمپوزیتی سبک نیزبه مهندسی مواد مربوط میشود.

3- سیستمهای پیشرفته کنترل هم به رشته برق و الکترونیک و کامپیوتر مربوط میشود.
و البته همه این سه شاخه فقط به یک رشته مهندسی محدود نمیشوند
و تقریبا تمامی شاخه های مهندسی را در بر میگیرند.

بد نیست به ایر باس هم اشاره بکنیم که :
طراحی هواپیمای ایر باس 380 با نرم افزار CATIA انجام گرفته است
که کپی ان به قیمت یک هزار تومان در سی دی فروشیهای ایران موجود است.

حتی نرم افزار موجود در بازار ایران نسبت به نرم افزاری که ایر باس را طراحی کرد مزیتهائی دارد.
مثلا زمانی که ایر باس طراحی میشد.
سیستم سیم کشی ایرباس 380 که در داخل هواپیما حدود 500 کیلومتر سیم کشی دارد
در المان با نسخه 4 نرم افزار کاتیا طراحی شده بود
در حالی که بخش مونتاژ هواپیمای ایر باس 380 در شهر تولوز فرانسه
با نسخه 5 این نرم افزار کاتیا طراحی شده بود.
بعد از دو سال کار وقتی خواستند طراحی سیم کشی را وارد طراحی مونتاژ هواپیما بکنند
نسخه اطلاعات چهار کاتیا با نسخه پنج ان سازگار نشد و شرکت ایر باس
به دلیل دو سال تاخیر در طراحی ،
با تحمل 6 میلیارد دلار خسارت و فسح چند سفارش مهم از شرکتهای پستی هوائی
بخشی از مشتریانش را به شرکت بوئینگ واگذار کرد.

در حالی که نرم افزاری که امروز ما در دست داریم خیلی
پیشرفته تر ان انی است که ایر باس را چند سال پیش طراحی کرده است!

ولی باز هم میتوان روی ایده های مختلف بحث و بررسی کرد.
تا بهترین نتیجه را گرفت.
 

tsp.co

عضو جدید
سلام مهندس جان من هنوز هستم اینجاهاا)))))))))
من خوشحال میشم یک گوشه از کار تحقیقاتیتون رو به من بدید!!!!!!
راستی ،مهندس جان بنظر شما من تز دکترا در چه موردی بر دارم!

سلام!
خوب اگه باشین می تونیم با هم کار کنیم!
بنظر من اگه دانشگاهتون قبول کنه می تونین رو موتورهای مینی جت کار کنین!
امروز بازار روبه رشدی رو داره درصورتی که بتونین یه نمونه از اون رو بسازین مشتری زیادی هم داره!
با اساتید راهنماتون یه صحبتی بکنین ببینین اگه قبول دارن با هم روش کار کنیم!
این البته اولین پیشنهاد منه! میشه روی کمپرسورها یا توربین یا محفظه احتراق یا پدیده های استال و سرج و... اینا هم کار کرد! البته نمی دونم گرایش شما چیه. من از نقطه نظر سیالات گفتم اگه جامدات و طراحی کاربردی هستش میشه کارهای دیگه ای رو مطرح کرد
من البته تاکیدم روی ساخت یه نمونه موتور مینی جت هست که هم فاله و هم تماشا و هزینه زیادی هم نداره و شاید بتونین از دانشگاهتون براش یه کمکی هم بگیرین و اگه اونا هم ندادن من خودم تو هزینه هم کمکتون می کنم! به هر حال می تونیم با هم کار و بپایان برسونیمش!

ممنونم!
 

Mohammad.aryan

اخراجی موقت
میتونم بپرسم موتور مینی جت که منظور شما است چقدر توان داره؟

منظورتون همون میکرو جت هست یا بزرگتر از میکروجت ؟

شاید من بتونم بخشی از کار رو انجام بدم
 

Mohammad.aryan

اخراجی موقت
معرفی جتهای فوق سبک
Very Light Jet

طبق تعریف دانشنامه ویکی پدیا
این جتها معمولا از یک یا دو موتور میکرو جت تشکیل شده اند که تعداد سرنشین بین شش تا هشت نفر را دارند اما بعضی از انها تا ده نفر سرنشین را هم میتواند حمل نماید.

قیمت این جتها از حدود یک میلیارد تومان تا سه و نیم میلیارد تومان (یک الی سه و نیم میلیون دلار)
متفاوت است.

قدرت موتور:
به طور متوسط یک موتور با قدرت 500LBF میتوند دو مسافر را حمل نماید که طبق اعلام کارشناسان قیمتی حدود 350 هزار دلار دارد.

اما بر اساس تحقیقاتی که بعمل آوردم موتورهائی که در هواپیماهای جت فوق سبک مورد استفاده قرار میگیرند
قدرت موتور از حد اقل 700LBF تا حد اکثر 3600LBF را دارند.

اگر بخواهیم بر حسب کیلو گرم محاسبه کنیم این موتور ها قدرتی به اندازه 320 کیلو گرم تا 1600 کیلوگرم
دارند و طبق تعریف هواپیمای جت فوق سبک، وزن تیک آف (maximum take-off weight) یک هواپیما نباید وزنی بیش از ده هزار پوند یا 4,540 kg کیلو گرم داشته باشد.

==============

معرفی دو نمونه هواپیمای فوق سبک

نام هواپیما: Epic Victory
کشور سازنده: چین
موتور:یک عدد موتور Williams FJ33-4
قیمت: یک میلیون دلار (یک میلیارد تومان)
تصویر:


اطلاعات بیشتر:
http://en.wikipedia.org/wiki/Epic_Victory

==================

هواپیمای

کشور سازنده: ژاپن
شرکت سازنده: هوندا
قیمت: 4.5 میلوین دلار (پنج میلیارد تومان)
تعدادسرنشین: حدود هشت نفر
موتور:دو دستگاه موتور جت GE Honda HF120
محل ساخت: فرودگاهی در ایالت کارولینای شمالی
برنامه ریزی فروش: پیش بینی برای فروش هفتاد فروند در سال
سال شروع ساخت: 2011



مطالعه بیشتر:
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_HA-420_HondaJet
 

Mohammad.aryan

اخراجی موقت
من برای نوشتن مفاله فوق یک ساعت وقت گذاشتم و امار و ارقام رو در اوردم
توی این حین به نکته جالبی برخوردم کردم.
شرکت هوندای ژاپن که شرکت قوی هست اخیرا وارد بازار صنعت هواپیما سازی شده
و با ساخت موتور مشترک با جنرال الکتریک و طراحی هواپیمای جت فوق سبک
که مدیر شرکت هواپیمائی هنودا ظاهرا اون رو طراحی کرده
توی یکی از فرودگاههای آمریکا از امسال شروع کرده هواپیما سازی کنه
تا کم کم وارد رقابت با شرکتهای بوئینگ و ایرباس بشه!

حالا ایده ای که به فکرم رسید این بود که
اگر ما بتونیم یک هواپیما توی این کلاس طراحی کنیم
که شامل طراحی موتور جت و بدنه سبک هواپیما و سیستم ناوبری پیشرفته باشه
طرح رو به راحتی میتونیم با شرکتهائی مانند ال جی و یا سامسونگ مشابه هوندا
توی یه گوشه کره زمین اجرا کنیم.
نظرتون چیه؟
البته کار سختی هست ولی به نظرم شیرین باشه!

همه ابزارها رو هم که داریم.

ساخت موتور کوچک رو من کل نقشه های طراحی شده و تیمش رو دارم.
که همه دانش فنی تیم المانی و سایر تیمها رو میتونم بزارم وسط
کل نقشه های طراحی شده با نرم افزار کاتیا
که بالا گفتم که حتی بزرگترین هواپیمای جهان با کاتیا طراحی شده
و این نرم افزار در دسترس هست.

طراحی بدنه رو هم با همون کاتیا انجام میدیم و از کامپوزیتهای سبک هم میشه استفاده کرد
و از مهندسین مواد میتونیم کمک بگیریم.

در کنار اون سیستمهای ناوبری که بخش اصلی کامپیوتر و الکترونیک هست من یه ده بیست سالی تجربه دارم
و اگر هم جائی کم بیارم افراد متخصصی هستند که در داخل و خارج از ایران میتونم ازشون رفع اشکال کنم.

بقیه مسائل هم به مرور جور میشه...

به نظرتون این ایده چطوره؟
 

tsp.co

عضو جدید
من برای نوشتن مفاله فوق یک ساعت وقت گذاشتم و امار و ارقام رو در اوردم
توی این حین به نکته جالبی برخوردم کردم.
شرکت هوندای ژاپن که شرکت قوی هست اخیرا وارد بازار صنعت هواپیما سازی شده
و با ساخت موتور مشترک با جنرال الکتریک و طراحی هواپیمای جت فوق سبک
که مدیر شرکت هواپیمائی هنودا ظاهرا اون رو طراحی کرده
توی یکی از فرودگاههای آمریکا از امسال شروع کرده هواپیما سازی کنه
تا کم کم وارد رقابت با شرکتهای بوئینگ و ایرباس بشه!

حالا ایده ای که به فکرم رسید این بود که
اگر ما بتونیم یک هواپیما توی این کلاس طراحی کنیم
که شامل طراحی موتور جت و بدنه سبک هواپیما و سیستم ناوبری پیشرفته باشه
طرح رو به راحتی میتونیم با شرکتهائی مانند ال جی و یا سامسونگ مشابه هوندا
توی یه گوشه کره زمین اجرا کنیم.
نظرتون چیه؟
البته کار سختی هست ولی به نظرم شیرین باشه!

همه ابزارها رو هم که داریم.

ساخت موتور کوچک رو من کل نقشه های طراحی شده و تیمش رو دارم.
که همه دانش فنی تیم المانی و سایر تیمها رو میتونم بزارم وسط
کل نقشه های طراحی شده با نرم افزار کاتیا
که بالا گفتم که حتی بزرگترین هواپیمای جهان با کاتیا طراحی شده
و این نرم افزار در دسترس هست.

طراحی بدنه رو هم با همون کاتیا انجام میدیم و از کامپوزیتهای سبک هم میشه استفاده کرد
و از مهندسین مواد میتونیم کمک بگیریم.

در کنار اون سیستمهای ناوبری که بخش اصلی کامپیوتر و الکترونیک هست من یه ده بیست سالی تجربه دارم
و اگر هم جائی کم بیارم افراد متخصصی هستند که در داخل و خارج از ایران میتونم ازشون رفع اشکال کنم.

بقیه مسائل هم به مرور جور میشه...

به نظرتون این ایده چطوره؟

عالیه!
فکر کنم هرکسی اینجاآرزو داشته باشه تو همچین جایی کار کنه!
برای مسائل مالی و پول و اینجور چیزها چه برنامه ای دارین؟ چون جتما می دونین سرمایه اینکار چندین برابر یه کارخانه خودرو سازی هستش!!
 

Mohammad.aryan

اخراجی موقت
عالیه!
فکر کنم هرکسی اینجاآرزو داشته باشه تو همچین جایی کار کنه!
برای مسائل مالی و پول و اینجور چیزها چه برنامه ای دارین؟ چون جتما می دونین سرمایه اینکار چندین برابر یه کارخانه خودرو سازی هستش!!

طبق بر اوردهائی که کرده ام مثلا شرکتهائی که وارد این کار شده اند در امریکا سازمانهائی مانند ناسا با تامین سرمایه مثلا یکصد میلیون دلار
پروژه شروع شده
اما ما با هزینه کمتر میتونیم این کارها رو انجام بدیم.

برای اینکار دو کار باید انجام بدیم
اول اینکه بر اورد هزینه بکنیم که در حد اقل حالت چقدر سرمایه میخواد

دوم اینکه با سرمایه گذار ها مذاکره کنیم

من همین الان توی خود تهران افرادی را میشناسم که توی حساب شخصیشون مبالغی حدود 150 میلیارد تومن دارند
و یکی دو نفر هم نیستند.

خارج از ایران هم یک ماه پیش توی دوبی با یک شرکت برای یک پروژه ساخت و ساز که هشتاد میلیون دلار میخواست مذاکره میکردیم گفتند که تامین هشتاد میلیون دلار خیلی سخت نیست و میشه تامین کرد.

حالا با این تجربیات و کانالها افرادی داخل و خارج از ایران هستند که میشه سرمایه را تامین کرد.
و راههای زیاد دیگه ای هم برای این کار سراغ دارم.

اما فکر نمیکنم برای چنین طرحی سرمایه زیاد تر از یکی دو میلیارد تومن بخواد
چون که کار اصلی ما طراحی و ساخت یک مدل نمونه هست
بعدش خود شرکتهای ال جی و سامسونگ و هوندا و حتی جنرال الکتریک و غیره هم التماسمون میکنند.

فعلا دارم روی خرید کوره کار میکنم ببینم چطوری میشه کوره رو خرید ولی خبرهای خوبی دارم که بعدا قطعی شد اعلام میکنم.

امروز با یک شرکت فروشنده کوره تلفنی صحبت کردم گفتند که بدون نامه کتبی نمیتونند قیمت بگند
و یک نامه کتبی تهیه کردم تا ازشون قیمت بگیرم. ولی قول قطعی داده اند که داخل ایران این دستگاه رو تحویل بدن.

همین یک کوره رو بتونیم جور کنیم بقیه اش زنجیر وار پشت سر هم میاد....

پله پله باید بریم.

یک نکته مهم این که باید یک برنامه زمان بندی تهیه کنیم.

توی این سه سال فکر میکنم تاپیک نیاز به مدیریت و طراحی پروژه داشت

باید از سیستمهای مدیریت پروژه و روشهای مدیریت پیشرفته برای پیشرفت سریع این پروژه استفاده کنیم.

در کنار اینکه این تاپیک راه خودش رو میره باید یک سری کارهائی خارج از این تاپیک انجام بدیم تجربه اون گروه المانی خیلی عالی بود و یه کم
پیش بریم تجربه مدیریتی و نحوه فعالیت اون گروه رو کامل براتون تشریح میکنم.;)
 

tsp.co

عضو جدید
طبق بر اوردهائی که کرده ام مثلا شرکتهائی که وارد این کار شده اند در امریکا سازمانهائی مانند ناسا با تامین سرمایه مثلا یکصد میلیون دلار
پروژه شروع شده
اما ما با هزینه کمتر میتونیم این کارها رو انجام بدیم.

برای اینکار دو کار باید انجام بدیم
اول اینکه بر اورد هزینه بکنیم که در حد اقل حالت چقدر سرمایه میخواد

دوم اینکه با سرمایه گذار ها مذاکره کنیم

من همین الان توی خود تهران افرادی را میشناسم که توی حساب شخصیشون مبالغی حدود 150 میلیارد تومن دارند
و یکی دو نفر هم نیستند.

خارج از ایران هم یک ماه پیش توی دوبی با یک شرکت برای یک پروژه ساخت و ساز که هشتاد میلیون دلار میخواست مذاکره میکردیم گفتند که تامین هشتاد میلیون دلار خیلی سخت نیست و میشه تامین کرد.

حالا با این تجربیات و کانالها افرادی داخل و خارج از ایران هستند که میشه سرمایه را تامین کرد.
و راههای زیاد دیگه ای هم برای این کار سراغ دارم.

اما فکر نمیکنم برای چنین طرحی سرمایه زیاد تر از یکی دو میلیارد تومن بخواد
چون که کار اصلی ما طراحی و ساخت یک مدل نمونه هست
بعدش خود شرکتهای ال جی و سامسونگ و هوندا و حتی جنرال الکتریک و غیره هم التماسمون میکنند.

فعلا دارم روی خرید کوره کار میکنم ببینم چطوری میشه کوره رو خرید ولی خبرهای خوبی دارم که بعدا قطعی شد اعلام میکنم.

امروز با یک شرکت فروشنده کوره تلفنی صحبت کردم گفتند که بدون نامه کتبی نمیتونند قیمت بگند
و یک نامه کتبی تهیه کردم تا ازشون قیمت بگیرم. ولی قول قطعی داده اند که داخل ایران این دستگاه رو تحویل بدن.

همین یک کوره رو بتونیم جور کنیم بقیه اش زنجیر وار پشت سر هم میاد....

پله پله باید بریم.

یک نکته مهم این که باید یک برنامه زمان بندی تهیه کنیم.

توی این سه سال فکر میکنم تاپیک نیاز به مدیریت و طراحی پروژه داشت

باید از سیستمهای مدیریت پروژه و روشهای مدیریت پیشرفته برای پیشرفت سریع این پروژه استفاده کنیم.

در کنار اینکه این تاپیک راه خودش رو میره باید یک سری کارهائی خارج از این تاپیک انجام بدیم تجربه اون گروه المانی خیلی عالی بود و یه کم
پیش بریم تجربه مدیریتی و نحوه فعالیت اون گروه رو کامل براتون تشریح میکنم.;)

شما خیلی چیزها رو بطور کلی می بینید!
بزارین یه خورده قضیه رو براتون بازتر کنم!
اینکه هواپیما می سازیم با تمامی مخلفات جتی اگه همین الان همه تشکیلات رو هم داشته باشیم و بهترین امکانات رو کمتر از 5 سال من بعید می بینم که بتونید مدلی رو بشه ساخت! و هیچ سرمایه گذاری اونقدر صبر و تحمل نداره! که این مدت رو بدون سود سرمایه هنگفتش رو دراختیار شما قرار بده!
یک نکته مهمی رو که باید توجه داشته باشین که هیچ شرکتی این قدرت رو نداره که تمامی اجزای هواپیما مثل سیستم اویونیک یا موتور رو خودش بسازه!
شما که در رابطه با بوئینگ تحقیق می کنید یه خورده اگه روی موتورهای هواپیماهاش وقت بگذارین می بینین که موتورها یا ساخت P&W هست یا GE که می دونید چه زحمتی و سرمایه ای برای این کار می گذارن؟
بحث کوره که یکی از این تجهیزات هستش که فقط برای ساخت یه سری قطعات موتور بکار میره! شما نیاز به پرسهای قوی برای فرایند فورجینگ - نرم افزارهای قوی برای محاسبه و....دارین!
اینکه سه ساله این تاپیک به اصطلاح شما مدیریت نشده دلیلش ضعف ما نیست سرمایه کلان می خواد و همت والا!
توصیه من به شما اینه که روی این فرایند خیلی بیشتر از اینا کار کنین و تحقیقاتون رو بیشتر و دامنه دار تر! شما خیلی کلی نگاه می کنین و اینجور سرمایه گذاری ریسک زیادی داره! به هرحال اگه بازم سوالی داشتین من درخدمتم!
 

Mohammad.aryan

اخراجی موقت
شما خیلی چیزها رو بطور کلی می بینید!
بزارین یه خورده قضیه رو براتون بازتر کنم!
اینکه هواپیما می سازیم با تمامی مخلفات جتی اگه همین الان همه تشکیلات رو هم داشته باشیم و بهترین امکانات رو کمتر از 5 سال من بعید می بینم که بتونید مدلی رو بشه ساخت! و هیچ سرمایه گذاری اونقدر صبر و تحمل نداره! که این مدت رو بدون سود سرمایه هنگفتش رو دراختیار شما قرار بده!
یک نکته مهمی رو که باید توجه داشته باشین که هیچ شرکتی این قدرت رو نداره که تمامی اجزای هواپیما مثل سیستم اویونیک یا موتور رو خودش بسازه!
شما که در رابطه با بوئینگ تحقیق می کنید یه خورده اگه روی موتورهای هواپیماهاش وقت بگذارین می بینین که موتورها یا ساخت P&W هست یا GE که می دونید چه زحمتی و سرمایه ای برای این کار می گذارن؟
بحث کوره که یکی از این تجهیزات هستش که فقط برای ساخت یه سری قطعات موتور بکار میره! شما نیاز به پرسهای قوی برای فرایند فورجینگ - نرم افزارهای قوی برای محاسبه و....دارین!
اینکه سه ساله این تاپیک به اصطلاح شما مدیریت نشده دلیلش ضعف ما نیست سرمایه کلان می خواد و همت والا!
توصیه من به شما اینه که روی این فرایند خیلی بیشتر از اینا کار کنین و تحقیقاتون رو بیشتر و دامنه دار تر! شما خیلی کلی نگاه می کنین و اینجور سرمایه گذاری ریسک زیادی داره! به هرحال اگه بازم سوالی داشتین من درخدمتم!

اگر خوب دقت کنین من در پستهای قبلی عرض کردم که میدونم که شرکت جنرال الکتریک در طول ده سال
از نقشه های موتورهای توربو فن توانست با پنج میلیارد دلار سرمایه گذاری موتور جت GE90 رو بسازه
و توی همین پستهای بالا عرض کردم که شرکت ایر باس به خاطر یک عدم هماهنگی در نرم افزار کاتیا
دو سال پروژه اش به تاخیر افتاد و 6 میلیارد دلار خسارت دید
به اندازه کافی روی پروسه های طراحی هواپیما مطالعه کرده ام و اگر خوب دقت کنید مدارکی از روند طراحی یک میکرو جت را دربالا اورده ام
که نزدیک یکصد نقشه از یک موتور توربو جت با نرم افزار کاتیا طراحی شده به همراه داکیومنت ها و مستندات مختلف.

بر این اساس با اینکه رشته تخصصی ام نیست اما در حد چند سال مطالعه دارم اما باز هم چشم
سعی میکنم باز هم مطالعه خودم را بیشتر بکنم
و برای این کار عجله زیاد ندارم اما تصمیم دارم.
در مورد سرمایه و پول هم من از تعریف خوشم نمیاد ولی در زمینه منابع مالی هم تجربه دارم و روشهائی سراغ دارم که وام حتی تا مدت بیست ساله هم میشه گرفت.

گرچه وامهای بالای ده پانزده سال شرایط سختی دارند ولی در دنیا در پروژه هائی دیده ام وامهائی که زمان بازپرداخت انها چهل سال بوده است!

ولی به قول شما روی همان پنج سال که در اصطلاح زود بازده هست برنامه ریزی میکنیم.

جهت اطلاع به وامهای پنج ساله زود بازده

به وامهای هشت الی ده ساله میان بازده یا میان مدت

و به وامهای پانزده ساله وامهای دراز مدت میگویند.

و وامهای بالای پانزده سال وامهائی هستند که در صنایع خاص با روشهای خاصی استفاده میشود
و اکثرا به جز تعداد معدودی وام گیرنده طرف دولتی است.
که به دلیل اینکه اینها به بحث ما مربوط نمیشوند از توضیح بیشتر خود داری میکنم.
 

bolandparvaz

عضو جدید
سلام من تو شرکت پرتو کار میکنم سازنده پره توربین های گازی خواستین میتونم تا اونجایی که بتونم کمکتون کنم.
 
Similar threads

Similar threads

بالا