تشکیل گروه مطالعه و تحقیقات توربینهای گازی

tsp.co

عضو جدید
سلام و ممنونم!
پس با مورد شماره 1 شروع می کنیم:
امکانات کارگاهی مورد نیاز برای mainetance&overhaul چیه؟

متشکرم!
سلام!
تو شکل ضمیمه یه طرح استاندارد از یه engine shop هستش که فکر کنم جواب خیلی از سوالات توی اون باشه! در مورد تجهیزات مورد نیاز هم در حال تحقیق هستم بعد از تکمیل خبرش رو بهت می دم. شکل ضمیمه این پست تقریبا حجت رو برات تموم میکنه!:biggrin:

موفق باشی!
 

پیوست ها

  • engine shop.jpg
    engine shop.jpg
    40.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0

touran90

عضو جدید
سلام دوستان!
به نظرم میرسد که این طرح engine shop بد نیست ولی من دو تا فکر دارم:
اول چرا این طرح مغازه دارد ولی دستشوی ندارد؟
دوم - برای یک کارگاه تعمیر اصلی و استاندارد بد نیست ولی گفتید که شما در فعالیات NDT و قتعیسازی جالب دارید. این تدبیرها NDT باید نزدیک به اطاق process قرار باشد.

موفق باشید
 

tsp.co

عضو جدید
سلام دوستان!
به نظرم میرسد که این طرح engine shop بد نیست ولی من دو تا فکر دارم:
اول چرا این طرح مغازه دارد ولی دستشوی ندارد؟
دوم - برای یک کارگاه تعمیر اصلی و استاندارد بد نیست ولی گفتید که شما در فعالیات NDT و قتعیسازی جالب دارید. این تدبیرها NDT باید نزدیک به اطاق process قرار باشد.

موفق باشید

سلام!
حتما خجالت کشیدن دستشویی رو تو شکل قرار بدن!
به هر حال اینم نظریه!
 

s1a3e6e0d

عضو جدید
سلام . من مهندسی مکانیک (جامدات ) خوندم. روی توربینهای گازی یکی از سکوهای نفتی کار میکنم . ایده خوبی دارید ولی نمیدونم عملی هست یا نه!!!!!!!!!!! به هر حال اگه واقعا مسمم هستید من فکر کنم بتونم کمک کنم .ایمیل بدید (saeed2020s@yahoo.com) .موفق باشید
 

merina

عضو جدید
gas turbine

gas turbine

سلام به همه متخصصان توربين هاي گاز من خيلي مشتاقم توي بحث شما شركت كنم ودر مورد نحوه عملكرد واجزاي توربين هاي گاز اطلاعات مختصري دارم وهمچنين يك پروژه درمورد نحوه تعميير ونگهداري انواع توربين هاي گاز كه در اين زمينه احتياج به كمك همه متخصصين دارم.
 

ermia

عضو جدید
درخواست

درخواست

سلام دوستان
عزیزان اگه لطف کنین و مشخصات هندسی پره های توربین رو واسم بدین ممنون میشم.البته اگه لطف کنین و اطلاعات کاملی راجع به پره های توربین واسم بفرستین ممنون می شم .

ایمیل من : baybek21@gmail.com
 

fluid.com

عضو جدید
سلام دوستان .
جناب مدیر عذر خواهی از تاخیر پیش اومده .
طبق آیین نامه وزارت علوم دریافت کمک مالی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی تنها برای پروژه های فاینال و یا پروژه های تحقیقاتی که قسمتی مهمی از پروژه پیش رفته و نیاز به کمک مالی در مورد آنها احساس میشه ممکن هستش. البته سقف پرداختی نیز در هنگام تصویب پروژه تعیین میشه . متاسفانه به خود من قول کمک مالی داده شده بود اما درخواست من رد شد . در مورد صها منتظر جواب هستم .
 

tsp.co

عضو جدید
سلام دوستان
عزیزان اگه لطف کنین و مشخصات هندسی پره های توربین رو واسم بدین ممنون میشم.البته اگه لطف کنین و اطلاعات کاملی راجع به پره های توربین واسم بفرستین ممنون می شم .

ایمیل من : baybek21@gmail.com

سلام!
دررابطه با مشخصات هندسی به کتابهای در زمینه توربوماشینها ( البته به زبان اصلی) مراجعه کنید . اطلاعاتشون خیلی کامله!
در زمینه سایر اطلاعات هم یه سری مطالب در صفحات اول تاپیک مطرح شدن! اونها رو ملاحظه کنید . اگه چیز بیشتری خواستید بازم من در خدمتم!
موفق باشید!
 

tsp.co

عضو جدید
سلام به همه متخصصان توربين هاي گاز من خيلي مشتاقم توي بحث شما شركت كنم ودر مورد نحوه عملكرد واجزاي توربين هاي گاز اطلاعات مختصري دارم وهمچنين يك پروژه درمورد نحوه تعميير ونگهداري انواع توربين هاي گاز كه در اين زمينه احتياج به كمك همه متخصصين دارم.

سلام!
خیلی خوش اومدید !
سئوالهاتون رو مطرح کنید در خدمتتون هستم!
 

tsp.co

عضو جدید
سلام دوستان .
جناب مدیر عذر خواهی از تاخیر پیش اومده .
طبق آیین نامه وزارت علوم دریافت کمک مالی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی تنها برای پروژه های فاینال و یا پروژه های تحقیقاتی که قسمتی مهمی از پروژه پیش رفته و نیاز به کمک مالی در مورد آنها احساس میشه ممکن هستش. البته سقف پرداختی نیز در هنگام تصویب پروژه تعیین میشه . متاسفانه به خود من قول کمک مالی داده شده بود اما درخواست من رد شد . در مورد صها منتظر جواب هستم .

سلام!
متشکر از پی گیریتون!
بهترین جا برای تحقیق و کار تو این زمینه بنظر من صها هستش!
امیدوارم به نتیجه برسید!
 

touran90

عضو جدید
سلام دوستان!
این سایت عکسهای از موتورهای مختلف دارد:
www.aircraftenginedesign.com/cepics1.html
همه ما طرح توربینی استاندارد را میشناسیم و میدانیم که - بستگی به استفاده اش دارد - میتوانیم با نوعهای طرحی بازی کنیم. به نظرم ما شاید فقط روی یک طرح اساسی کار نکنیم ولی ما شاید تلاشهای مان رو روی یک طرح جالبی مرکزیت بدهیم.

من یک مقاله دیگر پیدا کردم که روی یک طرح توربینی جدید است. در ایت طرح - پره های در شکل دمی نهنگ است اسمش - طرح گردابیسازی -یا Vortex inducing design است.
www.technologyreview.com/Energy/20379/page2
بدبختانه - این مقاله در انگلیسی است اما جالب است. برای توربینهای گازی خیلی مفید نیست ولی میتواند کفایت توربینهلی ابی خیلی پیشرفت کند.
موفق باشید!;)
 

Masoud_M

عضو جدید
میکرو توربین

میکرو توربین

سلام.من دانشجو سال آخر مکانیک جامداتم. پروژم در زمینۀ میکرو توربین می خواستم خواهش کنم اگه کسی مطلبی یا پروژه ای در این مورد داره برام بفرست.masoud_khabgah9@yahoo.comtel:09155848724
 
آخرین ویرایش:

kashtiban

عضو جدید
پوزش

پوزش

سلام
از دوستانی که در این بحث شرکت می کنند و به خصوص مدیرمحترم بسیار متشکرم که این بحث را پیگیری میکنند و به دلیل تاخیرهای طولانی خودم پوزش می خواهم.
متاسفانه برنامه بهینه سازی من که برای طراحی موتور جت نوشته شده بود در آخرین مراحل دچار مشکلاتی شد و من مجبور شدم روش بهینه سازی خودم را از نلدر-مید به الگوریتم ژنتیک تغیر دهم و همین موضوع زمان زیادی را از من تلف کرده است.
در حال حاضر به صورت شبانه روزی در حال انجام اصلاحات در پروژه ام هستم. امیدوارم زودتر جواب بگیرم تا بتوانم دوباره در جمع دوستان حاضر شوم.
موفق باشید.
فعلا خدانگهدار
 

mahan57

مدیر بازنشسته
سلام من هم دوست دارم با شما همكاري كنم در ضمن عنوان پرو‍‍زه ارشدم در زمينه توربين گاز است
moein.homayoni@gmail.com

سلام!
در خدمت شما هستیم و امیدواریم بتونیم با هم بیشتر و بهتر آشنا بشیم!
خیلی خوبه که یه توضیحاتی درباره میزان اطلاعات و کاراتون بما بدید تا بیشتر با هم بحث کنیم!

متشکرم!
 

mahan57

مدیر بازنشسته
سلام!
امیدوارم همه خوب باشن!
می خوام اگه مایل باشین یه مدت هم روی طراحی و ساخت قطعات توربینهای گازی کار کنیم! فکر کنم بحث جالبتری نسبت به اورهال باشه. چون اگه کسی بخواد بیشتر راجع به اورهال بدونه باید یه سری به engine shop های موجود بزنه که تو مملکت ما هم تعداد کمی دارن و به راحتی نمیشه به اونها دسترسی پیدا کرد!
یه سری اطلاعات در زمینه طراحی و ساخت با توجه به زمینه کاری دارم ولی مایلم که مدیر عزیز افتخار بدن و این بحث رو افتتاح کنن و من هم همراهی کنم!

با تشکر فراوان!
 

touran90

عضو جدید
سلام دوستان!
بله جای مدیر عزیز خالی است! ما ردر باره به بیشتر قسمتهای توربین گازی صحبت کردیم اما هنوز combustor/burner مذاکره نکردیم. باور میکنم که - تحت مذکرهای سابقه مان - طرح annular یا can-annular برای این پروژه بهتیرین باشند. طرح annular خیلی عادی است ولی - خواندم که can-annular - در زمینه نگهداری و تعمیر - بهتر است.
برادر mahan57 - چه نوع کار در زمینه توربینهای گاز کاردید؟ به عقیده شما چه نوع توربین بهتیرین است؟
موفق باشید! ;)
 

mahan57

مدیر بازنشسته
سلام دوستان!
بله جای مدیر عزیز خالی است! ما ردر باره به بیشتر قسمتهای توربین گازی صحبت کردیم اما هنوز combustor/burner مذاکره نکردیم. باور میکنم که - تحت مذکرهای سابقه مان - طرح annular یا can-annular برای این پروژه بهتیرین باشند. طرح annular خیلی عادی است ولی - خواندم که can-annular - در زمینه نگهداری و تعمیر - بهتر است.
برادر mahan57 - چه نوع کار در زمینه توربینهای گاز کاردید؟ به عقیده شما چه نوع توربین بهتیرین است؟
موفق باشید! ;)

سلام دوست عزیز!
در زمینه توربینهای گازی من یه تازه کار و مبتدی هستم! من یه قطعه سازم و آرزوم هستش که روزی بتونم فطعات موتورهای جت رو هم تولید کنم!
بیشتر اطلاعات در این رابطه رو از مدیر بدست آوردم و امیدوارم که مدیر همچنان این لطف رو در حق من بکنه!:smile::redface::cry:
 

merina

عضو جدید
gas turbine

gas turbine

سلام
چي شده ديگه هيچكي سري به اين گروه نميزنه همگي دلسرد شدند:eek:
 

Avon

عضو جدید
سلام
از همه بروبچ که زحمت این مطالب رو کشیدن و می‌کشن ممنونم
من همه صفحات این تایپک رو ذخیره کردم و به تدریج اونارو می‌خونم
خیلی دوست دارم که بتونم مطالبی رو اراده بدم تا خدا چی بخواد
هنوز از لحاظ تئوری پایه قوی ندارم اما بیش از یک سال و نیمه که تو زمینه نگهداری دو پکیچ توربوژنراتور و توربوکمپرسور کار کردم.
یه سری عکس هم دارم که به تدریج و با توجه به استقبالی که میشه اونا رو ارائه می‌دم
با وجود خستگی ناشی از کار و مشغله‌های فراوون تمام سعی خودم رو می‌کنم که مرتب به اینجا سر بزنم
امیدوارم با حضورم بتونم کمکی برای سایر اعضا باشم
 

پیوست ها

  • avon turbocompersor set.jpg
    avon turbocompersor set.jpg
    16.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0

tsp.co

عضو جدید
سلام دوستان!
بله جای مدیر عزیز خالی است! ما ردر باره به بیشتر قسمتهای توربین گازی صحبت کردیم اما هنوز combustor/burner مذاکره نکردیم. باور میکنم که - تحت مذکرهای سابقه مان - طرح annular یا can-annular برای این پروژه بهتیرین باشند. طرح annular خیلی عادی است ولی - خواندم که can-annular - در زمینه نگهداری و تعمیر - بهتر است.
برادر mahan57 - چه نوع کار در زمینه توربینهای گاز کاردید؟ به عقیده شما چه نوع توربین بهتیرین است؟
موفق باشید! ;)

سلام!
از همه دوستان بدلیل وقفه ای که در پاسخگویی به سئوالات شما پیش اومد معذرت می خوام!
بطور کلی در موتورهای جت از سه سیستم برای احتراق استفاده میشه و در حقیقت burner یکی از این سه نوع هستش:
1- نوع can یا multipe که در این حالت چندین محفظه احتراق رو بدور هسته موتور قرار میدن که این سیستم نوع قدیمی محفظه های احتراق بوده و در موتورهای سانتریفوژ مورد استفاده قرار میگیره که تعدادی از موتورهای محوری هم از این سیستم استفاده کردن
2- نوع annular که شامل فقط یه chamber بوده و جریان گاز درون آن مستقیم هستش
3- نوع can-annular یا turbo-annular که دراین سیستم تعدادی از محفظه های can type بدور یک محفظه annular قرار داده میشن که موتورهای امروزی از این سیستم بهره می گیرن و مدرن ترین سیستم احتراق هستش و همونطور که شما گفتید تعمیر و نگهداری اون راحتتر هم هست!
بازم اگه سئوالی باشه در خدمتم!
 

tsp.co

عضو جدید
در رابطه با سئوال دوست خوبم ماهان در زمینه ساخت و تولید قطعات موتورهای جت باید بگم که بیشتر قطعات مورد استفاده توسط دو روش ریخته گری و فورج تولید میشن و در هنگام ساخت کلی موتورهای جت از تکنیکهای مختلفی مثل جوش تنگستن یا TIG جوش الکترونی یا EBW انواع ماشینکاری ها و... استفاده میشه که هرکدوم جای بحث مفصلی دارن.
اگه خواستید می تونیم روی هرکدوم روشها بحث کنیم و همونطور که گفتم بحثها خیلی مفصل و در عین حال جالب و آموزنده می تونن باشن!
من آماده بحثم و خوشحال میشم که بتونیم این مطالب رو توی این تاپیک که حالا خوشبختانه طرفدارای زیادی هم پیدا کرده بازتر کنم!
من در خدمتم!!;)
 

Avon

عضو جدید
سلام!
از همه دوستان بدلیل وقفه ای که در پاسخگویی به سئوالات شما پیش اومد معذرت می خوام!
بطور کلی در موتورهای جت از سه سیستم برای احتراق استفاده میشه و در حقیقت burner یکی از این سه نوع هستش:
1- نوع can یا multipe که در این حالت چندین محفظه احتراق رو بدور هسته موتور قرار میدن که این سیستم نوع قدیمی محفظه های احتراق بوده و در موتورهای سانتریفوژ مورد استفاده قرار میگیره که تعدادی از موتورهای محوری هم از این سیستم استفاده کردن
2- نوع annular که شامل فقط یه chamber بوده و جریان گاز درون آن مستقیم هستش
3- نوع can-annular یا turbo-annular که دراین سیستم تعدادی از محفظه های can type بدور یک محفظه annular قرار داده میشن که موتورهای امروزی از این سیستم بهره می گیرن و مدرن ترین سیستم احتراق هستش و همونطور که شما گفتید تعمیر و نگهداری اون راحتتر هم هست!
بازم اگه سئوالی باشه در خدمتم!

سلام
پيرو صحبت‌هاي دوستان(turan90 ,tsp ) بايد بگم كه بين burner و combustion chamber فرقايي هستش كه من سعي مي‌كنم هر چه زودتر يه سري عكس از برنر و محفظه احتراق اينجا بذارم كه اين تفاوت رو نشون بده.
 

Avon

عضو جدید
یه مطلبی رو خدمت همه دوستان عرض کنم که خالی از فایده نیست
به نظر من یه اشتباه کوچولو از لحاظ کاربرد اسم توربین گاز وجود داره که در اینجا بهش اشاره میکنم.
به نظر من بهتره این تجهیزی که از سه قسمت اصلی کمپرسور هوا - محفظه احتراق و توربین گاز تشکیل شده و ما اون رو به عنوان توربین گاز می شناسیم ؛ مولد گاز یا مولد گاز داغ معرفی کنیم.
واسه این حرفم دو دلیل دارم
اول اینکه اسم این تجهیز جزیی از اون هم هست.فکرش رو بکنید ما بگیم توربین گاز تشکیل شده است از توربین گاز -محفظه احتراق و ..
یه توریه و یه کم غیر علمی به نظر میاد
دوم اینکه من دو manual book از شرکت Rolls-Royce بررسی کردم و دیدم که به این نمونه از تجهیزاتشون عنوان Gas Generator رو دادن که معادل فارسی اون همون مولد گاز می‌تونه باشه.
یه مورد دیگه هم هست و اون اینه که در قرارگیری این تجهیزات در یک پکیج حالت‌های مختلفی وجود داره
اما حالتی که با این مطلب قرابتی داره اینه که بعد از مولد گاز یه توربین قرار میدن که بهش power turbine میگن(معادل فارسی به کاررفته ، توربین قدرت می‌‌باشد).
این توربین قدرت یه توربین گازه مثل انواع توربین‌های دیگه(آبی-بادی-بخاری و ...)یعنی از یه روتور و استاتور تشکیل شده که توسط گاز داغ خروجی از مولد گاز چرخونده میشه و از لحاظ دینامیکی این دو هیچ اتصالی با هم ندارن و اصطلاحا گفته میشه که اتصال این دو آیرودینامیکیه
امیدوارم با دلائلی که گفتم تونسته باشم منظورم رو رسونده باشم
اگه سوالی هست در خدمت دوستان هستم
 

mahan57

مدیر بازنشسته
در رابطه با سئوال دوست خوبم ماهان در زمینه ساخت و تولید قطعات موتورهای جت باید بگم که بیشتر قطعات مورد استفاده توسط دو روش ریخته گری و فورج تولید میشن و در هنگام ساخت کلی موتورهای جت از تکنیکهای مختلفی مثل جوش تنگستن یا TIG جوش الکترونی یا EBW انواع ماشینکاری ها و... استفاده میشه که هرکدوم جای بحث مفصلی دارن.
اگه خواستید می تونیم روی هرکدوم روشها بحث کنیم و همونطور که گفتم بحثها خیلی مفصل و در عین حال جالب و آموزنده می تونن باشن!
من آماده بحثم و خوشحال میشم که بتونیم این مطالب رو توی این تاپیک که حالا خوشبختانه طرفدارای زیادی هم پیدا کرده بازتر کنم!
من در خدمتم!!;)

سلام بر مدیر عزیز!
خوشحالم که دوباره این فرصت رو پیدا کردید که به سئوالهای بیشمار ما جواب بدید!;):D
کار رو با فورج شروع می کنیم! البته مطمئنا بحث کلی در رابطه با فورج و سایر روشهای ساخت خارج از حوصله این تاپیک هستش !
در رابطه با فورج یه سری اطلاعات البته خودم دارم. مثلا اینکه ما دو نوع فورج داریم:
فورج سرد و فورج گرم!
فقط می خواستم اگه امکانش هست این اطلاعات رو بمن بدید:
1- چه قطعاتی از موتورهای جت و یا توربینهای گازی رو کلا با فورج و با کدوم نوعش می سازن؟
2- با چه پرسی و یا با چه فشاری دستگاههای فورج باید کار کنن و اصولا یه کارگاه فرج که بخواد توی این زمینه کار کنه باید چه امکاناتی رو در اختیار داشته باشه؟
3- اگه چیزی هم مازاد به این سئوالها بذهنتون رسید لطفا بگین!:gol:

متشکرم!;)
 

touran90

عضو جدید
سلام دوستان عزیز!
مدیر عزیز جای شما خالی بود! برادر Avon خوشامدید. بدون شک تجربه شما در این ذکر خیلی مفید خواد بود! من فرقهاي بين burner و combustion chamber تحقیق کردم و من یک سایت خیلی جالب پیداه کردم. این سایت از ویدیوهای اموزشی موتور جتها تشگیل شوده.
موفق باشید
www.oobject.com/category/jet-engine-videos
 

tsp.co

عضو جدید
یه مطلبی رو خدمت همه دوستان عرض کنم که خالی از فایده نیست

به نظر من یه اشتباه کوچولو از لحاظ کاربرد اسم توربین گاز وجود داره که در اینجا بهش اشاره میکنم.
به نظر من بهتره این تجهیزی که از سه قسمت اصلی کمپرسور هوا - محفظه احتراق و توربین گاز تشکیل شده و ما اون رو به عنوان توربین گاز می شناسیم ؛ مولد گاز یا مولد گاز داغ معرفی کنیم.
واسه این حرفم دو دلیل دارم
اول اینکه اسم این تجهیز جزیی از اون هم هست.فکرش رو بکنید ما بگیم توربین گاز تشکیل شده است از توربین گاز -محفظه احتراق و ..
یه توریه و یه کم غیر علمی به نظر میاد
دوم اینکه من دو manual book از شرکت Rolls-Royce بررسی کردم و دیدم که به این نمونه از تجهیزاتشون عنوان Gas Generator رو دادن که معادل فارسی اون همون مولد گاز می‌تونه باشه.
یه مورد دیگه هم هست و اون اینه که در قرارگیری این تجهیزات در یک پکیج حالت‌های مختلفی وجود داره
اما حالتی که با این مطلب قرابتی داره اینه که بعد از مولد گاز یه توربین قرار میدن که بهش power turbine میگن(معادل فارسی به کاررفته ، توربین قدرت می‌‌باشد).
این توربین قدرت یه توربین گازه مثل انواع توربین‌های دیگه(آبی-بادی-بخاری و ...)یعنی از یه روتور و استاتور تشکیل شده که توسط گاز داغ خروجی از مولد گاز چرخونده میشه و از لحاظ دینامیکی این دو هیچ اتصالی با هم ندارن و اصطلاحا گفته میشه که اتصال این دو آیرودینامیکیه
امیدوارم با دلائلی که گفتم تونسته باشم منظورم رو رسونده باشم

اگه سوالی هست در خدمت دوستان هستم

سلام!
در رابطه با این بحث اون چیزی که در نامگذاری سستمهای تولید انرژی از این قبیل مد نظر هستش نوع سیال عامل یعنی سیالی که واسطه جابجایی انرژیه هستش!
در اینجا چون از هوا که نوعی گاز هست به عنوان واسطه استفاده شده بخاطر همین به اون توربین گاز می گن همین نام گذاری رو دررابطه با توربین بخار هم داریم!
در رابطه با gas generator من فکر کنم به core یا هسته موتور که یه موتور توربوجت هستش اطلاق میشه( در مورد موتورهای جت) البته من بیشتر با منابع آمریکایی کار می کنم!
خیلی خوشحالم که شما هم به ما با این جدیت ملحق شدید!
موفق باشید
 

tsp.co

عضو جدید
سلام بر مدیر عزیز!
خوشحالم که دوباره این فرصت رو پیدا کردید که به سئوالهای بیشمار ما جواب بدید!;):D
کار رو با فورج شروع می کنیم! البته مطمئنا بحث کلی در رابطه با فورج و سایر روشهای ساخت خارج از حوصله این تاپیک هستش !
در رابطه با فورج یه سری اطلاعات البته خودم دارم. مثلا اینکه ما دو نوع فورج داریم:
فورج سرد و فورج گرم!
فقط می خواستم اگه امکانش هست این اطلاعات رو بمن بدید:
1- چه قطعاتی از موتورهای جت و یا توربینهای گازی رو کلا با فورج و با کدوم نوعش می سازن؟
2- با چه پرسی و یا با چه فشاری دستگاههای فورج باید کار کنن و اصولا یه کارگاه فرج که بخواد توی این زمینه کار کنه باید چه امکاناتی رو در اختیار داشته باشه؟
3- اگه چیزی هم مازاد به این سئوالها بذهنتون رسید لطفا بگین!:gol:

متشکرم!;)

سلام!
ماهان عزیز جواب سوالات بترتیب:
1- از هر دو روش فورج در ساخت قطعات استفاده میشه:
قطعاتی از قبیل شفتهای متحرک موتور- دیسکهای کمپرسور و توربین- انواع چرخدنده ها- پره های کمپرسور و برخی از پره های توربین که در ردیف های عقب قرار دارن و درجه حرارت کمتری رو باید تحمل کنن با روش فورج گرم و برخی ار رینگهای مورد استفاده در محفظه احتراق رو با روش فورج سرد میسازن!
2- فشاری در حدود 1000 تن بر ای یه دستگاه پرس کفایت می کنه تا باهش بشه برخی از پره های کمپرسور رو تولید کرد. مهمترین کار در حین فورج کنترل درجه حرارت هستش که همه چیز به اون بستگی داره! تو ایران کارگاههایی هستن که امکانات مورد نیاز رو دارن ( خوشبختانه!)
3- آلیاژهای مورد استفاده هم انواع آلیاژهای فولاد و نیکل و تیتانیوم می تونن باشن

البته همون طور که گفتید بحث پیرامون فورج و سایر روشهای ساخت از حوصله این تاپیک خارجه و فکر کنم اگه در حد معرفی باقی بمونه کافی باشه ولی با این حال اگه بازم سئوالی باشه در خدمتم!

موفق باشید!;)
 
Similar threads

Similar threads

بالا