تجاوز به دو نوجوان زائر پسر ایرانی در عربستان

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
دومین نامه نمایندگان به رئیس‌جمهور درباره هتک حرمت زائران ایرانی در فرودگاه جده

دومین نامه نمایندگان به رئیس‌جمهور درباره هتک حرمت زائران ایرانی در فرودگاه جده

محمد دهقان نماينده مردم چناران و طرقبه در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با فارس، درباره هتك حرمت دو نوجوان ايراني از سوي ماموران فرودگاه جده گفت: ما در مجلس طرحي را تهيه كرديم كه زيارت عمره متوقف شود. وي با اشاره به ادعاي عربستان سعودي در اسلام و دينداري خاطرنشان كرد: اين كشور انسان‌هاي فاسدي را در اموال و آزادي آبروي مسلمانان حاكم كرده است كه نمونه‌اش را در ماجراي فرودگاه جده شاهد بوديم و به نظر من اين نشان مي‌دهد كه حكومت عربستان لياقت خادمي حرمين شريفين را ندارد.
دهقان با يادآوري اينكه در طرح پيشنهادي تاكيد شده است كه تا زماني كه امنيت زائران ايراني تضمين نشود بايد حج عمره مفرده متوقف شود گفت: ما اين مسير را قطعا طي خواهيم كرد و البته ملت ما هم بايد قدري تحمل كنند تا ما اين موضوع را درست كنيم چرا كه ما فرزندان خود را به سرزمين حج مي‌فرستيم تا توشه معنوي برداشت كنند اما عربستان افراد فاسدي را در فرودگاه به كار گمارده است كه آبروي اسلام و مسلماني را برده‌اند.
وي با تاكيد بر حساسيت مجلس شرايط اسلامي بر تضمين شدن حرمت و آبروي زائران ايراني تصريح كرد: از همان روز اول انتشار اين خبر ما نامه‌اي با امضاي چند نفر از نمايندگان به آقاي رئيس‌جمهور نوشتيم كه اين موضوع را پيگيري كند و از حق ملت ايران دفاع كند و با دولت عربستان برخورد مناسب صورت گيرد.
عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت: البته بحث تجاوز به معني خاص در فرودگاه جده صورت نگرفته است بلكه نوعي بي‌ادبي همراه با تعرض صورت گرفته است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940119000697
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
دولت درباره جنایت افسران سعودی نسبت به 2 نوجوان ایرانی تصمیم انقلابی بگیرد/لزوم تعطیلی 2 ساله حج عمره

دولت درباره جنایت افسران سعودی نسبت به 2 نوجوان ایرانی تصمیم انقلابی بگیرد/لزوم تعطیلی 2 ساله حج عمره

نماینده اهواز در مجلس با بیان اینکه دولت باید درباره جنایت افسران سعودی نسبت به ۲ نوجوان ایرانی تصمیم انقلابی و جدی بگیرد، گفت: دولت حداقل ۲ سال حج عمره را تعطیل کند.




به گزارش افکارنیوز، سید شکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان در تذکری شفاهی اظهار داشت: لازم است شهادت ۳ نفر از افسران وظیفه نیروی انتظامی خوزستان که صبح روز ۱۳ فروردین حین انجام وظیفه در چادر نوروزی مستقر در شهرستان حمیدیه که برای امنیت مسافران نورزوی برپا شده بود، به دست تروریست‌های معاند و عوامل سرسپرده استکبار جهانی به شهادت رسیدند را به ملت بزرگ ایران، مردم شهیدپرور خوزستان تبریک و تسلیت عرض کنم، همچنین شفای عاجل برای دو نفر از مجروحان این حادثه را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

وی افزود: تروریست‌ها بدانند که قطعاً با این اقدامات کور و وحشیانه، مردم شریف و ولایتمدار خوزستان منسجم‌تر از گذشته پای آرمان‌ها و ارزش‌های نظام ایستاده‌اند و به هیچ وجه با این اقدامات خللی در وحدت و اراده آنها وارد نخواهد شد.

نماینده اهواز در مجلس در بخش دیگری از سخنانش در تذکری خطاب به رئیس‌جمهور و وزیر ارشاد تصریح کرد: قطعاً با جنایت هولناکی که نسبت به ۲ نوجوان ایرانی توسط افسران سعودی در فرودگاه جده انجام شده، دولت باید یک تصمیم انقلابی و جدی گرفته و حداقل دو سال حج عمره را تعطیل کند، زیرا به طور حتم این پول‌ها خرج گروه‌های تروریستی شیعه‌کش می‌شود، از این رو وزارت ارشاد و ریاست جمهوری باید این وضع را سامان دهند و ما منتظر اقدام قاطعانه آنها هستیم.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940119000679
 

mavadd

اخراجی موقت
کاربر ممتاز
شرم اوره.........و ازون شرم اور تر این واکنش ضعیف!!!

به دوتا پسر تجاوز بشه و هیچ گونه واکنشی دیده نشه؟؟ این اتفاق 8 فروردین افتاده و من پری شب خبرشو خوندم!!! نمیدونم والا!!!
خیلی پاسپورت ایران حرمت داره.................خیلییییی:smile: خسته نباشن دوستانی از جان دل زحمت میکشن..
اگه سفیر عربستان اخراج میشد اتفاق عجیبی افتاده بود؟؟ کشورمون از بی حاجی رنج میبرد اونوقت؟؟:smile: اگه در سفارت عربستانو گل میگرفتن اتفاق دلخراشی بود؟؟:smile: باید حج عمره مدتی تحریم بشه!!
 
آخرین ویرایش:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
زائری: بدجوری داریم بی‌غیرت می‌شویم!/ انتقاد از مسئولان

زائری: بدجوری داریم بی‌غیرت می‌شویم!/ انتقاد از مسئولان

حجت الاسلام زائری در صفحه اینستاگرام خود : بايد فقط از شرم سرمان را بياندازيم پايين! يا خبر تجاوز به دو نوجوان ايراني در فرودگاه جده چنان كه ظاهرا وزارت خارجه مدعي است صحت ندارد يا چنان كه در برخي رسانه ها منتشر شده درست است.

اگر صحت ندارد بايد مسوولان با كساني كه خبري چنين حساس را به دروغ منتشر كرده اند چنان برخوردي بكنند كه ديگر كسي جرأت تكرارش را نكند ( موضوع گم شدن چمدان سوغاتي يك زائر كه نيست ! ) و اگر صحت دارد ( كه از همين رو در بيانيه وزارت خارجه از مجازات مجرمان سخن گفته اند ) بايد يك اتفاقي بيافتد ، بايد يك چيزي بشود ، بايد مسوولان يك لحظه فقط تصور كنند خودشان به جاي تردد از مسير ويژه مثل همه شهروندان بيچاره و بدبخت از مسير عادي سفر كرده اند و فكر كنند خودشان جاي خانواده بدبخت اين دو نوجوان باشند!

راستش همه مان بدجوري داريم بي رگ و بي غيرت مي شويم ! و سرعت و نسبت بي غيرت شدنمان خيلي بيشتر از اندازه تحمل شعارهايي است كه داده ايم و هنوز مي دهيم!
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
وزیرخارجه باید شدیدترین مواضع را در قبال رژیم سعودی بگیرد/ دانشجویان سکوت نمی‌کنند

وزیرخارجه باید شدیدترین مواضع را در قبال رژیم سعودی بگیرد/ دانشجویان سکوت نمی‌کنند

بسیج دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ در خصوص جنایات رژیم آل سعود در یمن و تعرض به دو نوجوان ایرانی بیانیه‌ای صادر کرد که به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم






بار دیگر ملت مسلمان و مستضعفی در جهان مورد ظلم و جنایت مستکبران قرار گرفت و این بار جانی رژیم وحشی آل سعود است،آل سعودی که امام خمینی (ره) در مورد آنها فرمود: آل سعود براى تصدى امور كعبه و حج لياقت نداشته و علما و مسلمانان و روشنفكران بايد چاره‌‏اى بينديشند.


حال که اتفاقات و حوادث رنجبار یمن که نمونه‌هایی از این جنایت در عیادت مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران از رزمندگان مجروح یمن دیده شد با تعرض پلیس رژیم سعودی به دو نوجوان ایرانی در عربستان در یک زمان واقع شده است بیش از پیش خشم ملت بزرگ ایران و جنبش دانشجویی و اساتید دانشگاهی را در پی داشته است که وزارت خارجه و در راس آن وزیر محترم خارجه باید شدید ترین مواضع را در قبال رژیم سعودی بگیرد و وزارت خارجه باید بداند سکوتش در قبال این مسائل پذیرفتنی نیست،و دانشجویان انقلابی در قبال این مسائل سکوت نخواهند کرد.

اتفاقات رخ داده که نتیجه به بار نشستن انقلاب اسلامی ایران است، مستکبران جهانی،مزدوران منطقه،و نوکر استکبار جهانی عربستان را به خود آورده است ،و آنها حیات و وجود خود را در گرو کشتن و به خاک و خون کشیدن کودکان و زنان و ملت مستضعف یمن دیده اند، و در این برهه حساس ملت یمن باید بداند مجاهدت‌هایشان برعلیه ظالمین هرچند با سختی و رنج است اما بر اساس آیه شریفه فَإِنَّ حِزْبَ اللّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ پیروز نهایی خواهد بود،چرا که ملت بزرگ ایران با همین رمز همواره پیروز بوده است.
به راستی که اینگونه حرکت‌ها و نمایش‌های آل سعود،مزدور و نامشروع بودن این خاندان خائن به جهان اسلام را تایید می‌کند.

حال که ملت‌های منطقه به تفکر عاشورایی امام خمینی(ره)لبیک گفته اند و پشت سر ولی امر مسلمین جهان امام خامنه‌ای (دامت برکاته)به مبارزه علیه مستکبرین و ظالمین زمان می‌پردازند باید بدانند (( خداوند با صابرین است)).
انشاءا.. اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از آمریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت(امام خمینی ره).

بسیج دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی تهران
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
توهین به زائران جوان ایرانی در جده برای یک کشور اسلامی فضاحت است

توهین به زائران جوان ایرانی در جده برای یک کشور اسلامی فضاحت است

[h=1]توهین به زائران جوان ایرانی در جده برای یک کشور اسلامی فضاحت است[/h]
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز چهارشنبه 19 فروردین در آستانه ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن در جمع همسران نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در تالار مدرس برگزار شد، گفت: در آستانه میلاد دخت پیامبر (ص)، فاطمه‌زهرا (س) هستیم که به این مناسبت هم در نظام ما روز زن و مادر را به این روز قرار دادند که البته حسن سلیقه نیز به خرج داده‌اند چرا که بهترین را انتخاب کردند. وی خطاب به همسران نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: البته شما به منزل خودتان تشریف آورده‌اید، در خانه ملت که متعلق به شماست.رئیس مجلس با اشاره به ساختمان مجلس مشروطه گفت: این ساختمان یادآور یک دوره طولانی از حرکت سیاسی مترقی در کشور ماست شاید حدود صد سال تاریخ پارلمانی در ایران قدمت دارد و در این ساختمان بود که مرحوم مدرس در مقابل بسیاری از اقداماتی که دنبال این بودند با قراردادهایی که کشور را وابسته کنند همچون قرارداد وثوق‌الدوله ایستادگی کرد. وی افزود: در این ساختمان بود که مرحوم مدرس در مقابل رضا شاه دیکتاتور ایستادگی کرد، این ساختمان سخن‌های زیادی از تاریخ ایران را دربر دارد و شما امروز همسران نمایندگان مجلس صاحبان چنین جایگاهی هستید که باید با همت و اراده برای تحقق آرمان‌های انقلاب پیگیر باشید که انشاءالله اینطور هم هست.لاریجانی با اشاره به ولادت حضرت امام صادق(ع) بیان داشت: امام صادق(ع) در رابطه با فاطمه‌زهرا فرمودند فاطمه زهرا حجت است برای اینکه مردم از درک وجود او عاجز هستند و نمی‌توانند وجود حضرت زهرا را درک کنند چرا که آنقدر این وجود بزرگ و متعالی است که نمی‌توان شخصیت وی را درک کرد؛ همچنین روایتی از امام حسن عسگری داریم که می‌فرمایند حضرت فاطمه‌ (س) نه تنها حجت الهی بر تمام مومنان بود بلکه حجت بر امامان و اهل بیت بودند، یعنی امامان حجت بر ما هستند و فاطمه (س) حجت بر امامان هستند؛ یعنی علاوه بر اینکه ایشان حجت بر همه مومنان هستند حجت بر ائمه نیز هستند.
رئیس قوه مقننه افزود: همچنین امام صادق(ع) فرموده‌اند «اگر کسی به مقام و منزلت فاطمه زهرا(س) معرفت پیدا کند لیله‌القدر را درک کرده است»، این مقام و جایگاه ساده‌ای نیست.
وی تصریح کرد:‌ از رسول خدا پرسیدند که مگر فاطمه(س) از نوع آدمیان نیست، پیامبر فرمودند «فاطمه انسان حوری است، یعنی هم وجه حوری بودنش و هم وجه انسانی بودن»، از رسول خدا مجددا پرسیدند که چگونه می‌تواند هم وجه حوری بودن داشته باشد و هم انسانیت، ایشان فرمودند «خداوند او را از نور خود خلق کرده قبل از اینکه آدم را خلق کند آن زمان زمان ارواح بود، وقتی آدم را خلق کرد این نور وجودی بود که به او حیثیت داد» که این نکته بسیار مهمی است.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقام زن تأثیر وجودی حضرت فاطمه(س) است، گاهی می‌بینیم در صحنه‌هایی که راجع به آزادی و حقوق زن صحبت می‌شود خیلی مطلب را نازل می‌کنند، اگر راجع به زن در مکتب اسلام بخواهیم صحبت کنیم باید به این حیثیت توجه کنیم که نماد زن فاطمه زهرا(س) است و خیلی نباید درون مکتب‌های فمنیستی امروزی که در دنیا دایر است در مکتب‌های اسلامی جستجو کنیم.
لاریجانی اضافه کرد: ما امروز در دوران مدرنیته زندگی می‌کنیم و با شرایطی که با آن مواجه هستیم اگر مکتبی فکر نکنیم و به تفکرات خود رجوع نکنیم دچار سرگردانی و حیرت می‌شویم.
رئیس قوه مقننه اظهار داشت: پیامبر اکرم در روزهای آخر عمر کرارا به این نکته تأکید کرد که دو چیز را نزد شما باقی می‌گذارم یکی کتاب خدا و دیگری عترت؛ اگر کسی به این دو تمسک کند سعادتمند می‌شود و اگر دوری کند رذالت را برخواهد گزید و این عترت همان پنج تن هستند که حضرت زهرا رکن آن است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حقیقت دین در یک حب و بغض خلاصه می‌شوند، حب خداوند و دشمنی با خداوند؛ بیان داشت: از پیامبر اکرم(ص) نقد شده است که کسانی که حب به فاطمه دارند یعنی حب به پیامبر(ص) دارند و کسانی که حب پیامبر را دارند یعنی حب به خداوند دارند؛ خلاف این موضوع نیز صادق است یعنی دشمنی با فاطمه (س) دشمنی با پیامبر و خداوند خواهد بود.
رئیس قوه مقننه گفت: لذا مسئله اول این است که حب اهل بیت داشته باشیم و این موضوع گره گشاست. در زندگی فردی و اجتماعی گره‌هایی داریم که راهگشای آن در توسل به اهل بیت است و اگر می‌خواهیم فرزندان صالح و خانواده‌ای آرام و سعادتمند در زندگی فردی و اجتماعی داشته باشیم باید محب حضرت زهرا(س) باشیم.
وی تصریح کرد: در مکتب فاطمی ما باید رابطه خود را با خدا رو راست کنیم، اگر امروز پیچیدگی در امت اسلام وجود دارد برای این است که رابطه با خدا اصلاح نشده و خیلی از آدم‌ها اینطور هستند و می‌خواهند دنیایشان را آباد کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: ما هم می‌خواهیم جمهوری اسلامی ایران آباد شود اما برای آبادی جمهوری اسلامی باید نگاهی به آخرت خود داشته باشیم و قدم‌هایمان را برای خدا برداریم و اگر می‌خواهیم سلامت و آینده خوبی داشته باشیم باید درون خود را درست کنیم.
رئیس قوه مقننه گفـت: نکته سوم در مکتب فاطمی این است که ما نسبت به سایر مومنین باید دوستی داشته باشیم و این طریق فاطمه زهرا(س) است که پیامبر اکرم می‌فرماید باتقواترین مردم نزد من کسی است که از جدال دوری کند حتی اگر حق با او باشد، اما می‌بینیم که امروز بسیاری از جدال‌هایی که در کشور وجود دارد که حتی حق هم در آن نیست اما جدال می‌کنند.
وی بیان داشت: اگر مقام معظم رهبری امسال را سال اخوت و برادری نامیده‌اند، باید همیشه و هر روز اینطور باشد و از جدال پرهیز کرد نه اینکه آن را دامن زد و این موضوع در خانواده و در جامعه نیز مصداق دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که ایا مشکلات جامعه ما به این مسائل برنمی‌گردد؟؛ تاکید کرد: این اوقات تلخی‌ها مشکل جامعه ماست و این موضوع شایسته جامعه اسلامی نیست.
رئیس قوه مقننه بیان داشت: امام صادق می‌فرمایند خداوند آنانی را که دین خود را وسیله جدال قرار می‌دهند لعنت می‌کنند اما اکنون شاهد اختلافات در جامعه امت اسلامی هستیم؛ این وضعی که سعودی‌ها در یمن راه انداخته‌اند آیا دشمنی با خدا نیست.
وی با تاکید بر اینکه امت اسلامی باید «ید واحده» باشند، افزود: این تکفیری‌ها می‌گویند فلانی کافر است و دعوا و اختلاف بین امت اسلامی راه می‌اندازند؛ آیا غیر از این نیست؟
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه جده، گفت: این‌ها نکاتی است که در مکتب فاطمی و در جامعه اسلامی به آن توجه نکرده‌اند؛ حال ببینید به چه مسائلی گرفتار شده‌اند، این برای کشوری که مدعی اسلامیت است فضاحت نیست که یک زائر جوانی که به آنجا می‌رود را اینطور مورد توهین قرار می‌دهند.
رئیس قوه مقننه گفت: پیامبر اکرم می‌فرمایند باید جامعه اسلامی مانند یک تن باشد و هر عضوی که به درد آمد بقیه عضوها نیز به درد آیند؛ اما می‌بینیم اکنون این وضع در سوریه و یمن درست شده و آنها در آنجا جنگ به راه انداختند و حتی در جامعه خودمان نیز اینطور شده است.
وی اظهار داشت: حتی گاهی در جامعه اختلافات سیاسی بالا می‌گیرد و یادمان می‌رود که هم‌کیش و هم مسلک هستیم و به همین دلیل بود که کشورهای غربی بعد از جنگ جهانی موفق شدند، کشورهای اسلامی را تکه تکه کنند و بعد به جای اینکه این کشورهای تکه تکه شده همدیگر را پیدا کنند به جان هم افتادند.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لذا این مسئله تا زمانی که حل نشود معضلات کل جامعه اسلامی هم حل نخواهد شد.
رئیس قوه مقننه بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند پیشینیان شما دچار اختلاف شدند و سپس نابود شدند، در جغرافیای سیاسی عالم اسلام ما اختلافات زیادی می‌بینیم در جامعه خودمان هم بر همین اساس بود که امام راحل در شروع جمهوری اسلامی اساس جمهوری اسلامی را وحدت شیعه و سنی قرار داد.
وی گفت: نکته پنجم در مکتب فاطمی خدمتگزاری به مردم است و همه کسانی که می‌خواهند به کشور خدمت کنند باید بدانند این از راه خدمت به مردم امکانپذیر خواهد بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به همسران نمایندگان گفت: شاید شما هم در زندگی شخصی خود مشکلاتی پیدا کنید زیرا نمایندگان مجلس روزها که در پارلمان و یا در کمیسیون‌های تخصصی هستند و همان یک هفته تعطیلی و یا پنجشنبه و جمعه که تعطیل هستند به حوزه‌های انتخابی خود می‌روند تا در جریان مشکلات مردم قرار بگیرند و مسلما بر شما سخت خواهد گذشت اما این را قدر بدانید.
رئیس قوه مقننه افزود: نمایندگان مجلس ارتباط میان مردم با حاکمیت هستند زیرا مشکلات طبقه‌های مختلف مردم را می‌بینند، گاهی دولتمردان به این موضوع اعتراض می‌کنند که چرا نمایندگان مجلس اینقدر اعتراض کرده و سوال می‌کنند.
وی بیان داشت: اولا سوال و اعتراض نمایندگان مطابق قانون اساسی حق آنهاست و دوما زمانی که آنها در میان مردم هستند باید بیایند و مشکلات آنها را بگویند و این نشان دهنده دموکراسی است و زمانی که مسئولان اجرایی در حال کار هستند اشخاص دیگر این مسائل را به آنها گوشزد کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: گفتگوی این گروهی که نماینده مردم هستند و حرف مردم را بیان می‌کنند و کارگزار خوبی هستند گفتگوی خوبیست حتی اگر نتیجه خوبی نداشته باشد.
بر اساس این گزارش در این مراسم همسر شهید آیت‌الله مطهری، همسر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین افراشته و زمانی معاونان رئیس مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اوحدی: سعودی‌ها هواپیمای ایران را برگرداندند

اوحدی: سعودی‌ها هواپیمای ایران را برگرداندند

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه رفاهی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به عدم اجازه ورود یک فروند هواپیمایی ایرانی به عربستان، اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشور عربستان اعلام کرده است به هواپیماهای که استاندارد اتحادیه اروپا را نداشته باشند اجازه فرود در فرودگاه‌های عربستان را نمی‌دهد.


وی در ادامه افزود: بر همین اساس یک فروند هواپیما که حامل زائران ایرانی بود به علت نداشتن استاندارد لازم توسط عربستان به کشور بازگردانده شد.


اوحدی همچنین تصریح کرد: زائران این پرواز امروز با برنامه‌ریزی انجام شده و به وسیله یک هواپیمای دیگر مجددا به سرزمین وحی اعزام می‌شوند!

[h=1]اوحدی: سعودی‌ها هواپیمای ایران را برگرداندند/بهانه جدید سعودی‌ها چیست!؟[/h]
 

zeynab_ghhh

کاربر بیش فعال
بسیج دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ در خصوص جنایات رژیم آل سعود در یمن و تعرض به دو نوجوان ایرانی بیانیه‌ای صادر کرد که به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم






بار دیگر ملت مسلمان و مستضعفی در جهان مورد ظلم و جنایت مستکبران قرار گرفت و این بار جانی رژیم وحشی آل سعود است،آل سعودی که امام خمینی (ره) در مورد آنها فرمود: آل سعود براى تصدى امور كعبه و حج لياقت نداشته و علما و مسلمانان و روشنفكران بايد چاره‌‏اى بينديشند.


حال که اتفاقات و حوادث رنجبار یمن که نمونه‌هایی از این جنایت در عیادت مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران از رزمندگان مجروح یمن دیده شد با تعرض پلیس رژیم سعودی به دو نوجوان ایرانی در عربستان در یک زمان واقع شده است بیش از پیش خشم ملت بزرگ ایران و جنبش دانشجویی و اساتید دانشگاهی را در پی داشته است که وزارت خارجه و در راس آن وزیر محترم خارجه باید شدید ترین مواضع را در قبال رژیم سعودی بگیرد و وزارت خارجه باید بداند سکوتش در قبال این مسائل پذیرفتنی نیست،و دانشجویان انقلابی در قبال این مسائل سکوت نخواهند کرد.

اتفاقات رخ داده که نتیجه به بار نشستن انقلاب اسلامی ایران است، مستکبران جهانی،مزدوران منطقه،و نوکر استکبار جهانی عربستان را به خود آورده است ،و آنها حیات و وجود خود را در گرو کشتن و به خاک و خون کشیدن کودکان و زنان و ملت مستضعف یمن دیده اند، و در این برهه حساس ملت یمن باید بداند مجاهدت‌هایشان برعلیه ظالمین هرچند با سختی و رنج است اما بر اساس آیه شریفه فَإِنَّ حِزْبَ اللّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ پیروز نهایی خواهد بود،چرا که ملت بزرگ ایران با همین رمز همواره پیروز بوده است.
به راستی که اینگونه حرکت‌ها و نمایش‌های آل سعود،مزدور و نامشروع بودن این خاندان خائن به جهان اسلام را تایید می‌کند.

حال که ملت‌های منطقه به تفکر عاشورایی امام خمینی(ره)لبیک گفته اند و پشت سر ولی امر مسلمین جهان امام خامنه‌ای (دامت برکاته)به مبارزه علیه مستکبرین و ظالمین زمان می‌پردازند باید بدانند (( خداوند با صابرین است)).
انشاءا.. اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از آمریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت(امام خمینی ره).

بسیج دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی تهران
چه ربطی به وزیر خارجه داره؟نظام باید تصمیم بگیره که باید با عربستان چی کار کرد!
وزارت خارجه وظیفه ش اینه که حقوق ایرانیا رو تا جایی که بهش مربوطه مطالبه کنه،کاردار عربستانو احضار کنه،اعتراض کنه، از نظر دیپلماتیک پیگیری کنه و یا در نهایت کاردار عربستانو اخراج کنه!که اخراج کاردار عربستان هم نیاز به دستور مستقیم رییس جمهور یا رهبر داره چرا که اگر ما کاردار اونارو اخراج کنیم، اونا سفیر مارو اخراج میکنن و کل روابط و مناسبات ما ممکنه تحت تاثیر قرار بگیره.مگه ما با عربستان خبیث که در همه فعالیت های تروریستی در عراقو سوریه و یمن و .... مشارکت داره،به جز حج عمره و حج تمتع چه صنمی داریم؟رهبری معظم انقلاب تصمیم بگیرن که تا اطلاع ثانوی با این کثافت کاریای عربستانیای خبیث حج تعطیل بشه، وزارت خارجه هم با خیال راحت احضار و اخراج کنه،روابط قطع هم شد به درک اسفل!!!!!!

هیچ دیواری کوتاهتر از آقای ظریف و وزارت خارجه پیدا نمیکنیم،تا هرچی میشه های و هوی که دستگاه دیپلماسی ضعیفه!!!!!!!!!!!!!!!!
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
چه ربطی به وزیر خارجه داره؟نظام باید تصمیم بگیره که باید با عربستان چی کار کرد!
وزارت خارجه وظیفه ش اینه که حقوق ایرانیا رو تا جایی که بهش مربوطه مطالبه کنه،کاردار عربستانو احضار کنه،اعتراض کنه، از نظر دیپلماتیک پیگیری کنه و یا در نهایت کاردار عربستانو اخراج کنه!که اخراج کاردار عربستان هم نیاز به دستور مستقیم رییس جمهور یا رهبر داره چرا که اگر ما کاردار اونارو اخراج کنیم، اونا سفیر مارو اخراج میکنن و کل روابط و مناسبات ما ممکنه تحت تاثیر قرار بگیره.مگه ما با عربستان خبیث که در همه فعالیت های تروریستی در عراقو سوریه و یمن و .... مشارکت داره،به جز حج عمره و حج تمتع چه صنمی داریم؟رهبری معظم انقلاب تصمیم بگیرن که تا اطلاع ثانوی با این کثافت کاریای عربستانیای خبیث حج تعطیل بشه، وزارت خارجه هم با خیال راحت احضار و اخراج کنه،روابط قطع هم شد به درک اسفل!!!!!!

هیچ دیواری کوتاهتر از آقای ظریف و وزارت خارجه پیدا نمیکنیم،تا هرچی میشه های و هوی که دستگاه دیپلماسی ضعیفه!!!!!!!!!!!!!!!!

همین حرف ها رو میزنید که سبب میشه یک عده سواستفاده کنند و به رهبری اتهام ببندند......سرکار خانم وظایف و اختیارات ربری در قانون اساسی مشخص است......وظایف رئیس جمهور همین طور و همینطور وظایف وزارت خارجه........ظاهرا شما از نمایندگان مجلس هم مطلع ترید .....متوجه نیستید که ناآگاهانه چه اتهاماتی دارید به رهبری روا میدارید وقتی چند تن از مراجع هم در قبال حج نظرشون رو رسما گفتند .......رهبری نظام ضامن امنیت و استقلال قوای سه گانه است چه رسد به وزارتخانه ها .........
در این مسئله فقط فقط وزارت خارجه....سازمان حج و ارشاد مسئول هستند .............یادتان رفته اخراج سفیر انگلیس رو؟
جالب است......در یمن سفیر عربستان رو بخاطر تجاوز نظامی وحشیانه سعودی ها به یمن اخراج میکنند.......این جا آقایون مجوز تظاهرات دانشجویی علیه آل سعود در این باره رو لغو میکنند ......نکند میخواهید بفرمائید این جا هم حکم رهبری است!
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مسئولان وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت به «کمیسیون اصل 90» احضار شدند

مسئولان وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت به «کمیسیون اصل 90» احضار شدند

مسئولان وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت به «کمیسیون اصل 90» احضار شدند

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به وصول شکایت یکی از خانواده‌های دو قربانی حادثه جده به مجلس،‌ از احضار مسئولین وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت به کمیسیون اصل 90 و پاسخگویی درباره اقدامات صورت گرفته در این‌باره خبر داد.
محمدعلی پورمختار در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران حادثه جده را بسیار دردناک و غیرقابل چشم‌پوشی دانست و گفت: حادثه فرودگاه جده ضایعه‌ای بزرگ و شنیع بوده که انتظار می‌رود مسئولین مربوطه ضمن به کارگیری تمامی ابزارهای موجود با حساسیت بیشتری با موضوع برخورد کنند و این در حالی است که مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر این ضایعه تلخ خواهد بود.
نماینده کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت پاسخگویی مسئولین سعودی، افزود: علت این حادثه به خصوص مشخص شدن برنامه‌ریزی و هماهنگی احتمالی در وقوع جرم، اقدامات صورت گرفته و همچنین تمهیداتی که در این باره باید اندیشیده شود، در جلسه روز یکشنبه کمیسیون اصل 90 مجلس که با حضور معاونان وزیر امور خارجه و رئیس سازمان حج و زیارت برگزار خواهد شد، بررسی می‌شود.
پورمختار با انتقاد از اظهارات برخی مسئولین داخلی مبنی بر عدم رسانه‌ای شدن این فاجعه تأکید کرد: برخی مسئولین فکر می‌کنند رسانه‌ای شدن این موضوع باعث تشویش اذهان عمومی جامعه خواهد شد، در حالی که این برداشتی نادرست است، چرا که باید مردم مسلمان ایران بدانند که چه اتفاقی افتاده و مسئولین مربوطه نیز باید خیلی جدی قضیه را پیگیری کنند.



وی با اشاره به جریحه‌دار شدن احساسات ملی مردم در پی وقوع حادثه جده یادآور شد: اقدامات مسئولین مربوطه در حد انتظارات مردم و مجلس نبوده است لذا منتظر خواهیم ماند تا در جلسه روز یکشنبه پاسخ‌های مسئولین را بشنویم.
پیش‌تر مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه و عجب شیر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، جزئیات تعرض ماموران عربستانی به دو نوجوان ایرانی در جده را تشریح کرده بود.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
احضار مسئولان «وزارت خارجه» و «سازمان حج» به کمیسیون امنیت ملی/ شروط اعزام به حج عمره

احضار مسئولان «وزارت خارجه» و «سازمان حج» به کمیسیون امنیت ملی/ شروط اعزام به حج عمره

[h=1]احضار مسئولان «وزارت خارجه» و «سازمان حج» به کمیسیون امنیت ملی/ شروط اعزام به حج عمره [/h]
محمدصالح جوکار در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، از احضار مسئولان حج و زیارت به وزارت امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی برای ارائه توضیحات در مورد حادثه جده خبر داد.
وی افزود: قرار شد یکشنبه هفته آینده مسئولان وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد هتک حرمت به زائران ایرانی که در عربستان روی داده است، پاسخ بدهند و تصمیمات لازم اتخاذ شود.


رئیس کمیته بسیج مجلس همچنین، از تهیه طرحی مبنی بر ممنوعیت اعزام زائران به حج عمره تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: برای اعزام زائران به حج عمره، شرط‌هایی گذاشته شده است.


وی افزود: نخست باید مدیریت عربستان در رابطه با زائران ایرانی ارتقاء یابد، دوم اینکه دو مامور خاطی عربستانی مجازات شوند و سوم اینکه عربستان از ملت ایران بابت بی‌احترامی که صورت گرفته است معذرت خواهی کند.


نماینده مردم یزد گفت: همچنین نظر ما این است تا زمانی که اقدامات گفته شده صورت نگرفت، اعزام زائران ایرانی به حج عمره متوقف شود.
 

zeynab_ghhh

کاربر بیش فعال
مسئولان وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت به «کمیسیون اصل 90» احضار شدند

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به وصول شکایت یکی از خانواده‌های دو قربانی حادثه جده به مجلس،‌ از احضار مسئولین وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت به کمیسیون اصل 90 و پاسخگویی درباره اقدامات صورت گرفته در این‌باره خبر داد.
محمدعلی پورمختار در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران حادثه جده را بسیار دردناک و غیرقابل چشم‌پوشی دانست و گفت: حادثه فرودگاه جده ضایعه‌ای بزرگ و شنیع بوده که انتظار می‌رود مسئولین مربوطه ضمن به کارگیری تمامی ابزارهای موجود با حساسیت بیشتری با موضوع برخورد کنند و این در حالی است که مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر این ضایعه تلخ خواهد بود.
نماینده کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت پاسخگویی مسئولین سعودی، افزود: علت این حادثه به خصوص مشخص شدن برنامه‌ریزی و هماهنگی احتمالی در وقوع جرم، اقدامات صورت گرفته و همچنین تمهیداتی که در این باره باید اندیشیده شود، در جلسه روز یکشنبه کمیسیون اصل 90 مجلس که با حضور معاونان وزیر امور خارجه و رئیس سازمان حج و زیارت برگزار خواهد شد، بررسی می‌شود.
پورمختار با انتقاد از اظهارات برخی مسئولین داخلی مبنی بر عدم رسانه‌ای شدن این فاجعه تأکید کرد: برخی مسئولین فکر می‌کنند رسانه‌ای شدن این موضوع باعث تشویش اذهان عمومی جامعه خواهد شد، در حالی که این برداشتی نادرست است، چرا که باید مردم مسلمان ایران بدانند که چه اتفاقی افتاده و مسئولین مربوطه نیز باید خیلی جدی قضیه را پیگیری کنند.



وی با اشاره به جریحه‌دار شدن احساسات ملی مردم در پی وقوع حادثه جده یادآور شد: اقدامات مسئولین مربوطه در حد انتظارات مردم و مجلس نبوده است لذا منتظر خواهیم ماند تا در جلسه روز یکشنبه پاسخ‌های مسئولین را بشنویم.
پیش‌تر مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه و عجب شیر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، جزئیات تعرض ماموران عربستانی به دو نوجوان ایرانی در جده را تشریح کرده بود.
رسانه ای نشد؟اخبار تلویزیون جمهوری اسلامی ایران هم رسما اعلام کرد!
خوبه نماینده های مجلس به جای احضارات مداوم و محاکمه دیگران، 4 تا کار مفید اجرایی هم انجام بدن.یه گزارش قوی تنظیم کنن دست جمعی تشریف ببرن پیش مراجع تقلید و بزرگان نظام که با توجه به عملکرد فعلی عربستان علیه اسلام و مسلمونا،اصلا جایز هست که ما تشریف ببریم و حج،پولمونو بخورن، تعرض هم بکنن،پروازمونم لغو کنن و بعد برگردیم؟طبق احکام ثانویه اصلا جایز هست تلاش برای رفتن به عربستان و حفظ روابط؟

البته اگه آقایون نماینده خسته نمیشن!چون این کار خیلی سختتر از محاکمه کردن دیگرانه.
 

M.A777

عضو جدید
کاربر ممتاز
رسانه ای نشد؟اخبار تلویزیون جمهوری اسلامی ایران هم رسما اعلام کرد!
خوبه نماینده های مجلس به جای احضارات مداوم و محاکمه دیگران، 4 تا کار مفید اجرایی هم انجام بدن.یه گزارش قوی تنظیم کنن دست جمعی تشریف ببرن پیش مراجع تقلید و بزرگان نظام که با توجه به عملکرد فعلی عربستان علیه اسلام و مسلمونا،اصلا جایز هست که ما تشریف ببریم و حج،پولمونو بخورن، تعرض هم بکنن،پروازمونم لغو کنن و بعد برگردیم؟طبق احکام ثانویه اصلا جایز هست تلاش برای رفتن به عربستان و حفظ روابط؟

البته اگه آقایون نماینده خسته نمیشن!چون این کار خیلی سختتر از محاکمه کردن دیگرانه.
با عرض پوزش ولی تقریبا مفت خور ترین و بی خاصیت ترین شغل ـی که یک نفر میتونه داشته باشه نمایندگی هستش
تقریبا بنده ندیدم هییییییییچ کاری کنن جز ابراز نگرانی های بی سر و ته،تهمت ها و محاکمه...
و بسیاری دزدی ها و اختلاص ها رو مشاهده میکنیم که از همین نمایندگان خط میگیرن و یا به نمایندگان ختم میشن :|

یک نفر میگفت طرف میاد 1 میلیارد تومن هزینه تبلیغات میکنه میشه نماینده،ولی شما برو محاسبه کن حقوقشون اگر حداکثر 5 میلیون تومن در ماه باشه و همه ی 4سال رو جمع کنن میشه 240 میلیون تومن.
کاملا مشخصه باقیش چی میشه و از جیب کی میره.

خوب هم داریم ولی حقیقتن بد هاش بیشترن :|
 

zeynab_ghhh

کاربر بیش فعال
با عرض پوزش ولی تقریبا مفت خور ترین و بی خاصیت ترین شغل ـی که یک نفر میتونه داشته باشه نمایندگی هستش
تقریبا بنده ندیدم هییییییییچ کاری کنن جز ابراز نگرانی های بی سر و ته،تهمت ها و محاکمه...
و بسیاری دزدی ها و اختلاص ها رو مشاهده میکنیم که از همین نمایندگان خط میگیرن و یا به نمایندگان ختم میشن :|

یک نفر میگفت طرف میاد 1 میلیارد تومن هزینه تبلیغات میکنه میشه نماینده،ولی شما برو محاسبه کن حقوقشون اگر حداکثر 5 میلیون تومن در ماه باشه و همه ی 4سال رو جمع کنن میشه 240 میلیون تومن.
کاملا مشخصه باقیش چی میشه و از جیب کی میره.

خوب هم داریم ولی حقیقتن بد هاش بیشترن :|
باز پولشونو بگیرن کار کنن خوبه.حقوق خوب باعث انگیزه هم میشه.ولی همیشه طلبکار که نمیشه بود.ما به عنوان یه ایرانی چه خیری به خودمون،اطرافیانمون،مملکتمون میرسونیم که همیشه در حال ایراد گرفتن از دورو بریا هستیم.همین توافقنامه هسته ای،یکی نیست بگه آقای رسایی،آقای کوچک زاده،آقای کریمی قدوسی....موقع انتخابات 4 5 تا کاندیدای اصولگرا رو کردین،هی آقای شریعتمداری اومد گفت رودخانه خروشانو به چند تا نهر تبدیل نکنین،عرضه نداشتین 4 نفرو باهم متحد کنین،قدرتمند شین،هی گفتین هسته ای مهمه،گفتن پس اقتصادو بسازین لااقل.داره به مردم فشار میاد.گفتین نه.مردم آخ نگفتن.گفتن بابا نصف نفت تولیدی هم فروش نمیره،تولید خوابیده،حداقل خودتون بیاین دست مجموعه های تولیدی داخلیو بگیرین،اقتصاد از داخل قوی شه.گفتن نه.ساده زیستی.گفتن بابا شما تولید ثروت بکن،حالا دوست داشتی ساده زندگی کنی،ساده زندگی کن.گفتن نه.ثروت چیه.هسته ای.تعارف که نداریم.تا نزدیک انتخابات هم انقدر مغرور بودن که وقتی میگفتی آقای روحانی در صدر نظرسنجیاست بیاین متحد شین،میگفتن نه!ما هرکدوممون خودمون رییس جمهوریم!گذشتو گذشتو گذشت.....حالا دیدن همه چیشون داره میره.هسته ای که این همه براش زحمت کشیدن،این همه جوونی که خودشون آوردن هسته ای رو ساختن،بعد از کار افتادن این همه سانترفیوژ معلومه که بیکار میشن.کما اینکه همین الانشم شدن.اگر میخواستین هسته ای رو عقب نشینی نکنیم شما آقایون اصولگرا که سر کار بودین،باید اقتصادو میساختین.مردم بدون پول حتی از هسته ایشونم میگذرن.هسته ای که قدرت بالفعل تولید بمب رو داشت و موضوع امنیت ملی بود.اقتدار بود.اسراییل تو خواب هم نمیتونست ببینه چه جوری فوردو چند ده متر زیر زمین رو بزنه!قدرت بازدارندگی داشت واسه کشور.بمب نداشتیم اما قدرتشو داشتیم.حالا که بیان 19000 تا رو کنن 1000 تا معلومه دیگه اون قدرتو نخواهیم داشت.معلومه که داریم عقب نشینی میکنیم.اما وقتی چرخ زندگی مردم نمیچرخه و شما اصولگراها سر کوچکترین موضوعات به جای انجام کار اجرایی و تولیدی، دنبال این اونو گفت،این اونو گفت هستین چه جوری کشورو میخواین بسازین؟
هرچی کنی به خود کنی،گر همه نیکو بد کنی.هنوزم که هنوزه اینارو بهشون بگی میگن نههههههههههههههههه.اسلام!انقلاب!رهبر!
طفلک رهبر که دلش از همه خونه!
 

zeynab_ghhh

کاربر بیش فعال
تازه اینا اگر همین پروتکل الحاقی که در بیانیه اومده در بیانیه توافق نهایی بیارن،یعنی هر لحظه هر جایی که آژانس مشخص کنه (یعنی آمریکا و اسراییل) بخوان ببینن و بازرسی کنن به این بهانه که ما داریم کار هسته ای میکنیم(حتی الکی) ایران باید اجازه بازدید بده.اگر اجازه نده،باز پرونده میره شورای حکام ،شورای امنیت و .... بعد دوباره به دنیا میگن دیدین دیدین.دیدین گفتیم ایران داره دروغ میگه.پس چرا نمیزاره ما فوضولی کنیم!!!!!
یعنی تمام چیکو پوک مارو باید بدونن.حقی که خودمون بهش دادیم.

وگرنه ببخشید آمریکا و اسراییل تا امروز نمیدونستن ما بمب نداریم؟خانم وندی شرمنی که میاد گزارش میده انگار که در قلب نیروگاه های ما داره خودش کار میکنه و از همه چی با خبره، نمیدونه ما داریم چیکار میکنیم؟
ازون ورم دعوای زرگری راه میندازن که اسراییل گفته ما راضی نیستیم!کنگره دبه در آورده!از کجا معلوم؟کی گفته اسراییل راضی نیست ازین که ما چند سال عقب گرد کنیم و تازه بعد 10 سال آقایون داداشا به ما اجازه فعالیت علمی روی IR8 بدن یا ندن!بعد 10 سال به چه دردی میخوره.اونم با این تعداد کم.
اصلا ببخشید اگرر اون موقع دوباره تصمیم بگیرن تحریم کنن،مواد غنی سازی شده ی اکسید شده ما برمیگرده؟20 درصدا و 5%ی تعلیق شده ما برمیگرده؟سانترفیوژای از جای درومده و خارج شده ما بر میگرده؟
معلومه که نه!!!!

یکی نیست بگه حالا اصولگراهای گرامی ،
سرتون میاد؟معلومه که میاد.دیگه خود کرده را تدبیر نیست!
 

M.A777

عضو جدید
کاربر ممتاز
باز پولشونو بگیرن کار کنن خوبه.حقوق خوب باعث انگیزه هم میشه.ولی همیشه طلبکار که نمیشه بود.ما به عنوان یه ایرانی چه خیری به خودمون،اطرافیانمون،مملکتمون میرسونیم که همیشه در حال ایراد گرفتن از دورو بریا هستیم.همین توافقنامه هسته ای،یکی نیست بگه آقای رسایی،آقای کوچک زاده،آقای کریمی قدوسی....موقع انتخابات 4 5 تا کاندیدای اصولگرا رو کردین،هی آقای شریعتمداری اومد گفت رودخانه خروشانو به چند تا نهر تبدیل نکنین،عرضه نداشتین 4 نفرو باهم متحد کنین،قدرتمند شین،هی گفتین هسته ای مهمه،گفتن پس اقتصادو بسازین لااقل.داره به مردم فشار میاد.گفتین نه.مردم آخ نگفتن.گفتن بابا نصف نفت تولیدی هم فروش نمیره،تولید خوابیده،حداقل خودتون بیاین دست مجموعه های تولیدی داخلیو بگیرین،اقتصاد از داخل قوی شه.گفتن نه.ساده زیستی.گفتن بابا شما تولید ثروت بکن،حالا دوست داشتی ساده زندگی کنی،ساده زندگی کن.گفتن نه.ثروت چیه.هسته ای.تعارف که نداریم.تا نزدیک انتخابات هم انقدر مغرور بودن که وقتی میگفتی آقای روحانی در صدر نظرسنجیاست بیاین متحد شین،میگفتن نه!ما هرکدوممون خودمون رییس جمهوریم!گذشتو گذشتو گذشت.....حالا دیدن همه چیشون داره میره.هسته ای که این همه براش زحمت کشیدن،این همه جوونی که خودشون آوردن هسته ای رو ساختن،بعد از کار افتادن این همه سانترفیوژ معلومه که بیکار میشن.کما اینکه همین الانشم شدن.اگر میخواستین هسته ای رو عقب نشینی نکنیم شما آقایون اصولگرا که سر کار بودین،باید اقتصادو میساختین.مردم بدون پول حتی از هسته ایشونم میگذرن.هسته ای که قدرت بالفعل تولید بمب رو داشت و موضوع امنیت ملی بود.اقتدار بود.اسراییل تو خواب هم نمیتونست ببینه چه جوری فوردو چند ده متر زیر زمین رو بزنه!قدرت بازدارندگی داشت واسه کشور.بمب نداشتیم اما قدرتشو داشتیم.حالا که بیان 19000 تا رو کنن 1000 تا معلومه دیگه اون قدرتو نخواهیم داشت.معلومه که داریم عقب نشینی میکنیم.اما وقتی چرخ زندگی مردم نمیچرخه و شما اصولگراها سر کوچکترین موضوعات به جای انجام کار اجرایی و تولیدی، دنبال این اونو گفت،این اونو گفت هستین چه جوری کشورو میخواین بسازین؟
هرچی کنی به خود کنی،گر همه نیکو بد کنی.هنوزم که هنوزه اینارو بهشون بگی میگن نههههههههههههههههه.اسلام!انقلاب!رهبر!
طفلک رهبر که دلش از همه خونه!
دقیقا همین صحبت هاست که من به نوبه ی خودم میگم چپ و راست باید کنار هم متحد میبودن،الآن علاوه بر اینکه شکاف عمیق بین چپ و راست هست (بخاطر تحریم ها،8*8 و خیلی مسائل دیگه) شکاف متعدد و بسیاری بین راستی ها با خودشون افتاده (چپی ها هم که دو سه جبهه متفاوت شدن،تجزیه شدن)
مثلا همون زمان که سر کار بودن اقتصاد رو آباد میکردن،فکر میکنی تحریم نفتی و این صحبت ها کوچکترین لطمه ای به ما میزد؟
من شخصا اصلاح طلب هستم ولی با محدود شدن هسته ای مخالفم،ولی ازون مخالف ترم که کمر ملت تو گرونی شکسته بشه.ولی اگر میومدن اقتصاد رو زیر و رو میکردن تو کل مدتی که حضور داشتن،والا من ککم هم نمیگزید از خدام بود اقتدار عظیم داشته باشیم.از خدام بود هر چیزی که ما میگفتیم،بشه قانون و حکم.نه اینکه متاسفانه بعضی جاها کوتاه بیایم.

هیچکس به عنوان یه ایرانی نمیخواد،اشتباهی ـه که شده و متاسفانه برخی از همین مفت خور ها(با عرض پوزش)،عامل اصلیش بودن.



ای کاش میشد مردم ایران تک تک ـشون با هم متحد باشن،نه بخاطر منافع یه نفر اختلاص گر و مفت خور،متاسفانه ما با همدیگه جنگ و دعوا کنیم (حاظرم قسم بخورم خیلی از ف*نه های پیش اومده،محصول همین آقایون هستش،چون شکاف بین ما ها،سود ـی هست برای اونها،و متاسفانه یا خوشبختانه اعتقاد دارم،دشمن دشمن که می کنیم،99%توی خود ما هست نه حتی یک وجب بیرون از این خاک)
 

petromech

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
فکر کنم کل دنیا دیگه فهمید به دو نوجوان ایرانی در عربستان تجاوز شده!
اینبار چندمه که به ایرانی ها در عربستان در چند سال اخیر بی احترامی میشه!!
میدونید این سیاست های ما مقابل عربستان مثل فدراسیون فوتبالمون هستش که در کنفدراسیون آسیا که دست عرب هاست هیچ قدرتی نداره!
با احضار کاردار هیچی درست نمیشه یبار یه جواب کوبنده می دن طرف بشینه سر جاش!
یادمون نمیره و نخواهد رفت که چند سال پیش فرودگاه دوبی همه افراد پرواز تهران رو به بهانه حمل مواد مخدر در جلوی چشم زن و مرد لخت مادرزاد کردند و خبرش دنیا پیچید اونجا هم کاردارمون احضار شد!
 

zeynab_ghhh

کاربر بیش فعال
دقیقا همین صحبت هاست که من به نوبه ی خودم میگم چپ و راست باید کنار هم متحد میبودن،الآن علاوه بر اینکه شکاف عمیق بین چپ و راست هست (بخاطر تحریم ها،8*8 و خیلی مسائل دیگه) شکاف متعدد و بسیاری بین راستی ها با خودشون افتاده (چپی ها هم که دو سه جبهه متفاوت شدن،تجزیه شدن)
مثلا همون زمان که سر کار بودن اقتصاد رو آباد میکردن،فکر میکنی تحریم نفتی و این صحبت ها کوچکترین لطمه ای به ما میزد؟
من شخصا اصلاح طلب هستم ولی با محدود شدن هسته ای مخالفم،ولی ازون مخالف ترم که کمر ملت تو گرونی شکسته بشه.ولی اگر میومدن اقتصاد رو زیر و رو میکردن تو کل مدتی که حضور داشتن،والا من ککم هم نمیگزید از خدام بود اقتدار عظیم داشته باشیم.از خدام بود هر چیزی که ما میگفتیم،بشه قانون و حکم.نه اینکه متاسفانه بعضی جاها کوتاه بیایم.

هیچکس به عنوان یه ایرانی نمیخواد،اشتباهی ـه که شده و متاسفانه برخی از همین مفت خور ها(با عرض پوزش)،عامل اصلیش بودن.



ای کاش میشد مردم ایران تک تک ـشون با هم متحد باشن،نه بخاطر منافع یه نفر اختلاص گر و مفت خور،متاسفانه ما با همدیگه جنگ و دعوا کنیم (حاظرم قسم بخورم خیلی از ف*نه های پیش اومده،محصول همین آقایون هستش،چون شکاف بین ما ها،سود ـی هست برای اونها،و متاسفانه یا خوشبختانه اعتقاد دارم،دشمن دشمن که می کنیم،99%توی خود ما هست نه حتی یک وجب بیرون از این خاک)
اینجور مسائل ریشه فرهنگی داره.از بچگی به ما یاد میدن با هم رقابت ناسالم داشته باشیم.مهد کودک 4 تا صندلی میزان،20 تا بچه.موزیک قطع شه رو صندلی نشینی سوختی.در مدرسه کار گروهی اصلا معنایی نداره.نمره گروهی معنا نداره.منافع جمعی رو هیچ مقطعی به ما یاد نمیدن..همش یه سری درس حفظی.در همه کشور های پیشرفته دنیا هفته به هفته در مدرسه کار مهارتی دارن.یه هفته آشپزیه.دخترو پسر باید در قالب کار گروهی یاد بگیرن آشپزی کنن.یادبگیرن نجاری کنن.یاد بگیرن نظافت کنن.یه روز در هفته همه بچه ها باید برن مثل یه رفتگر رفتگری کنن،زباله جمع کنن تا بفهمن خیابون با خونه هیچ فرقی نمیکنه.محیط زیست به اندازه نمره ریاضی ارزش داره و ........اینجوریه که بچه هاشون مسوولیت پذیر بار میان و میفهمن باید زحمت بکشن تا پیشرفت کنن.یه دختر دبیرستانیشون به اندازه 100 تا دانشجوی ما کار پژوهشی بلده انجام بده.اونوقت دخترای ما اعتماد به نفسشونو در جدیدترین مارک لوازم آرایش جست و جو میکنن.در دانشگاهشم همینطور.اونا الکی پیشرفت نمیکنن.لیس للانسان الا ما سعی.آیه قرآنه.برنامه ریزی میکنن،زحمت میکشن،کار گروهی میکنن،منافع جمعی دارن،پیشرفت میکنن میشن قطب جهان!باید خوبیاشونو یاد بگیریم.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اینجور مسائل ریشه فرهنگی داره.از بچگی به ما یاد میدن با هم رقابت ناسالم داشته باشیم.مهد کودک 4 تا صندلی میزان،20 تا بچه.موزیک قطع شه رو صندلی نشینی سوختی.در مدرسه کار گروهی اصلا معنایی نداره.نمره گروهی معنا نداره.منافع جمعی رو هیچ مقطعی به ما یاد نمیدن..همش یه سری درس حفظی.در همه کشور های پیشرفته دنیا هفته به هفته در مدرسه کار مهارتی دارن.یه هفته آشپزیه.دخترو پسر باید در قالب کار گروهی یاد بگیرن آشپزی کنن.یادبگیرن نجاری کنن.یاد بگیرن نظافت کنن.یه روز در هفته همه بچه ها باید برن مثل یه رفتگر رفتگری کنن،زباله جمع کنن تا بفهمن خیابون با خونه هیچ فرقی نمیکنه.محیط زیست به اندازه نمره ریاضی ارزش داره و ........اینجوریه که بچه هاشون مسوولیت پذیر بار میان و میفهمن باید زحمت بکشن تا پیشرفت کنن.یه دختر دبیرستانیشون به اندازه 100 تا دانشجوی ما کار پژوهشی بلده انجام بده.اونوقت دخترای ما اعتماد به نفسشونو در جدیدترین مارک لوازم آرایش جست و جو میکنن.در دانشگاهشم همینطور.اونا الکی پیشرفت نمیکنن.لیس للانسان الا ما سعی.آیه قرآنه.برنامه ریزی میکنن،زحمت میکشن،کار گروهی میکنن،منافع جمعی دارن،پیشرفت میکنن میشن قطب جهان!باید خوبیاشونو یاد بگیریم.
شاید .واسه من و تو معنی نداشته باشه ، ولی واسه اون حتما کلی معنی داره.دلیل داره ...
هر کسی یه سلیقه ای داره دیگه..
مثه حمام افتاب که اصلا بد نیس .. با کلی ویتامین d !!:)
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
رسانه ای نشد؟اخبار تلویزیون جمهوری اسلامی ایران هم رسما اعلام کرد!
خوبه نماینده های مجلس به جای احضارات مداوم و محاکمه دیگران، 4 تا کار مفید اجرایی هم انجام بدن.یه گزارش قوی تنظیم کنن دست جمعی تشریف ببرن پیش مراجع تقلید و بزرگان نظام که با توجه به عملکرد فعلی عربستان علیه اسلام و مسلمونا،اصلا جایز هست که ما تشریف ببریم و حج،پولمونو بخورن، تعرض هم بکنن،پروازمونم لغو کنن و بعد برگردیم؟طبق احکام ثانویه اصلا جایز هست تلاش برای رفتن به عربستان و حفظ روابط؟

البته اگه آقایون نماینده خسته نمیشن!چون این کار خیلی سختتر از محاکمه کردن دیگرانه.
به نظرم ادم باید انتقاد پذیر باشه ..
خیلی با خشونت صبحت میکنید ..
خوب واسه شما معنی داشته باشه، واسه اون طرف هم لابد معنی داره ...
ولی هر کس دوس داره یه جور زندگی کنه ...
یکی دوس داره سفید یکی سیاه ...
ادم ها مختارند وازاد !!! باشد که رستگار شوند ...
درست بودن یا نبودنش اینجا مهم نیس !!
مهم اینکه بهمدیگه و انتخاب های هم توهین نکنیم .
 

t3teknik

عضو جدید
کاربر ممتاز
حسن قشقاوی، معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی، پارلمانی و ایرانیان در پاسخ به خبرنگاران درباره اخبار منتشره در خصوص تعرض دو تن از مامورین پلیس سعودی به دو نوجوان ایرانی در هنگام خروج از آن کشور در فرودگاه جده اظهار داشت: متاسفانه این اقدام شبه تجاوز برای دو تن از هموطنان ما که در ایام عید نوروز به عمره مشرف شده بودند پیش آمده است.




بعضی وقتا فکر می کنم انقد دروغ و تعریف می کنید که خودتونم باورتون میشه !

اول تجاوز بود/ پدر جانباز نوجوان به این موضوع اعتراض کرد /شرح واقع نوشته شد /...

... ولی الان شد شبهه!
فردام میشه شایعه ...!

امان از تعریف و دروغ و ریا ...به خود نگیرید، مقصود هرکسی می تونه باشه )










 

t3teknik

عضو جدید
کاربر ممتاز
+

قبل تر ها با اهانت و کنون با تجاوز " شاید این ها راه مناسبیه که مومنان ما بفهمند ایمان در سفر نیست"

در اوضاع کنونی خروج ارز مضر و ریختنش در جیب دشمن خیانته.

کسی که ادای خدا محوری میکنه ولی راه کج می گیره ، خانه خدا چهارتا سنگ و یه پارچه سیاه نیست ، خانه خدا همین کشور بیچاره س.
 

soha.soha

عضو جدید
کاربر ممتاز
فکر کنم کل دنیا دیگه فهمید به دو نوجوان ایرانی در عربستان تجاوز شده!
اینبار چندمه که به ایرانی ها در عربستان در چند سال اخیر بی احترامی میشه!!
میدونید این سیاست های ما مقابل عربستان مثل فدراسیون فوتبالمون هستش که در کنفدراسیون آسیا که دست عرب هاست هیچ قدرتی نداره!
با احضار کاردار هیچی درست نمیشه یبار یه جواب کوبنده می دن طرف بشینه سر جاش!
یادمون نمیره و نخواهد رفت که چند سال پیش فرودگاه دوبی همه افراد پرواز تهران رو به بهانه حمل مواد مخدر در جلوی چشم زن و مرد لخت مادرزاد کردند و خبرش دنیا پیچید اونجا هم کاردارمون احضار شد!
بله اون موقع سال ۸۷ بود و چون پاکترین دولت رو داشتیم این مسایل اشکالی نداشت پیش بیاد
اما الان یهو بیاد شرف ایرانی افتادن که ای کاش مثل سکوت همون موقعشون سکوت می کردن و میذاشتن کسانی که در این مسایل واقعا بدنبال احقاق حقوق انسانی شهروند هستن اعتراض کنن نه ریاکارانی که به این موضوع چنگ می زنن برای رسیدن به اهدافشون.
واقعا چطور تعصب میتونه وجدان آدم رو خاموش کنه من موندم ..

+

قبل تر ها با اهانت و کنون با تجاوز " شاید این ها راه مناسبیه که مومنان ما بفهمند ایمان در سفر نیست"

در اوضاع کنونی خروج ارز مضر و ریختنش در جیب دشمن خیانته.

کسی که ادای خدا محوری میکنه ولی راه کج می گیره ، خانه خدا چهارتا سنگ و یه پارچه سیاه نیست ، خانه خدا همین کشور بیچاره س.
درسته ، مثل سالی که امام خمینی اعلام کردن ارز نباید خارج شه و حج رفتن متوقف شد .
اما الان با اینهمه توهینی که روز به روز بدتر میشه هیچ کس بفکر یک اقدام موثر نیست !!!
نمیدونم دلیل اینهمه اهمال چیه ، قراره اینبار هم مثل همیشه کشش بدن تا ماجرا کمرنگ بشه و تمام ؟! انگار برده ی عرب ها هستن که از موضع گیری جلوشون هراس دارن !
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
بله اون موقع سال ۸۷ بود و چون پاکترین دولت رو داشتیم این مسایل اشکالی نداشت پیش بیاد
اما الان یهو بیاد شرف ایرانی افتادن که ای کاش مثل سکوت همون موقعشون سکوت می کردن و میذاشتن کسانی که در این مسایل واقعا بدنبال احقاق حقوق انسانی شهروند هستن اعتراض کنن نه ریاکارانی که به این موضوع چنگ می زنن برای رسیدن به اهدافشون.
واقعا چطور تعصب میتونه وجدان آدم رو خاموش کنه من موندم ..


درسته ، مثل سالی که امام خمینی اعلام کردن ارز نباید خارج شه و حج رفتن متوقف شد .
اما الان با اینهمه توهینی که روز به روز بدتر میشه هیچ کس بفکر یک اقدام موثر نیست !!!
نمیدونم دلیل اینهمه اهمال چیه ، قراره اینبار هم مثل همیشه کشش بدن تا ماجرا کمرنگ بشه و تمام ؟! انگار برده ی عرب ها هستن که از موضع گیری جلوشون هراس دارن !
دوباره حرف مفت .........

سال 87 وزیر آقای متکی بودند.......همان موقع ایشون به مجلس احضار شد با اینکه سرکنسولگری ایران در امارات برخورد با خانم ها را تکذیب کرد.......کریمی قدوسی که الآن نماینده هستند خواستار توضیحات شدند و گفتند هر رفتاری که امامراتی ها با ما میکنند بایستی با اتباع اونها بکنیم .............

وزارت خارجه هم این کار رو کرد........
[h=3]بازديد بدني و انگشت نگاري از اتباع اماراتي در فرودگاه تهران[/h]
رئیس پلیس مهاجرت و اتباع خارجه با اشاره به اقدامات پلیس فرودگاه دبی در انگشت نگاری و تفتیش بدنی مسافران ایرانی گفت: در یک مقطع زمانی، از مسافران اماراتی انگشت نگاری کردیم.
سرهنگ غلامرضا رضائیان در این رابطه گفت: با درخواست دستگاه دیپلماسی در مبادی ورودی کشور از اتباع اماراتی که قصد ورود به کشور را داشتند، انگشت نگاری کردیم.
وی در ادامه افزود: بعد از این اقدام و رفتار متقابل ماموران پلیس مهاجرت کشورمان، گزارشی مبنی بر تفتیش و انگشت نگاری از مسافران ایرانی در دبی نداشته ایم.

در ضمن آن خبر هم نه به صورت گسترده منتشر شد و منابعش هم چند سایت دسته هزارمی خارجی بودند.....که بسیاری از محتوا کذب محض بود......با پیگیری هایی که انجام شد

البته بنده سال89 به گمانم بود ........که لغو تورهای امارات هم مطرح شد .......که بد رفتاری منه مشابه در سطح پائین تر رخ داده بود .......گفته هم شد که ماجرا چیزی که گفته شده بود نبود.....با این حال رسما پیگیری شد .......

این صرفا جهت اطلاع شما ......همان سر بی احترامی سفر حج را آقای بقایی ممنوع کرد!

کد خبر: ۱۰۷۹۵۶
تاریخ انتشار:
۱۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۸​
-
07 July 2010​
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارات اخیر سفیر امارات در واشنگتن مبنی بر حمایت از برخورد نظامی با ایران از دولت این کشور خواست تا این نقطه نظرات را تصحیح کند و پیشنهاد کرد تورهای مسافرتی ایرانیان به کشور امارات تعطیل شود.

به گزارش مهر، کاظم جلالی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه برگزاری جلسه علنی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص سفر گروه روابط پارلمان اروپا به ایران اظهار داشت: گروه روابط پارلمان اروپا 2 تاریخ برای سفر به تهران ارائه کردند که ما نظر خودمان را نسبت به زمان سفر اعلام کردیم و امیدواریم این سفر انجام شود.

وی گفت: تمام مقدمات سفر گروه روابط پارلمان اروپا به تهران فراهم است و پارلمان جمهوری اسلامی ایران از این سفر استقبال می کند.

جلالی در خصوص اظهارات اخیر سفیر امارات در آمریکا مبنی بر اینکه دولت این کشور از حمله نظامی به ایران حمایت خواهد کرد و سئوال یکی از خبرنگاران بود گفت: نمی دانم چقدر این اظهارات صحت دارد اما امیدوارم دولت امارات در خصوص این اظهار نظر سفیر خود، نظر دولت را اعلام و این نطقه نظر را تصحیح کند.

نماینده شاهرود ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران ضمن اینکه خواستار روابط خوب با همسایگان و دنیای اسلام است معتقد است تهدید مشترک دنیای اسلام مسئله رژیم صهیونیستی و دنیای غرب نوعی ایران هراسی را به کشورهای منطقه القا می کند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم این اظهارات تند و سخیف در شان امت اسلام و کشورهای اسلامی نیست البته قائل هستیم که دستگاه دیپلماسی ما با کشور امارات مماشات می کند و این روند برخی از این کشورهای کوچک و فاقد تاریخ منطقه را به این دریده گویی های واداشته اند.

جلالی تصریح کرد: برخی دولتمردان امارات باید بدانند در همین شرایط بحرانی اقتصادی که آنها درگیر هستند این سفرهای ایرانی ها به امارات بود که اقتصاد بحران زده زده امارات خصوصا دبی را از وضعیت بدتر نجات دادند.

نماینده شاهرود ادامه داد: خبرهایی از برخوردهای بد اماراتی ها در مبادی ورودی و خروجی این کشور نسبت به شهروندان ایرانی وجود دارد که باید در جهت دفاع از حیثیت ایران و ایرانیان تورهای مسافرتی به کشور امارات را تعطیل کنیم.

وی افزود: چطور می شود ما سفر معنوی عمره را به خاطر برخوردهای ناصواب برخی مسئولان عربستان سعودی تعطیل کردیم. حال به نظر می رسد تعطیلی این تورها با توجه به برخورد اهانت آمیز اماراتی ها با شهروندان ایرانی و نوع اظهار نظر سخیفانه و غیر مسئولانه اخیر مسئولان این کشور بسیار ضروری است و دولتمردان باید در این خصوص با جدیت مسئله را پیگیری کنند و اگر لازم باشد ما نیز در مجلس شورای اسلامی آمادگی تصمیم گیری در این خصوص را داریم.





ایمیل:
* نظر:




در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.ir/fa/news/107956/پیشنهاد-لغو-تورهای-مسافرتی-به-امارات © www.tabnak.ir

.
.
.
کیهان هم در این باره واکنش نشون داد.......مشکل شماها این است که فکر میکنید همه مثل شماها فراموش کارند........خیر خانم محترم!




اين روزها، زائران خانه خدا به قصد حج تمتع، راهي عربستان مي شوند. گلايه هاي زيادي از نوع برخورد مسئولان و كاركنان سعودي در فرودگاههاي جده و مدينه ابراز مي شود كه پرداختن به آن مثنوي هفتادمن كاغذ مي شود.
يك مديركاروان كه امسال هم راهي حج شده در تماس با دفتر روزنامه مي گويد: «سعودي ها خيلي زائران ما را اذيت مي كنند و رفتارشان توهين آميز است اما زائران هم برخي مسائل را رعايت نمي كنند. مثلادر يكي از سفرها يك خانم سالخورده از محوطه قانوني محل استقرار، آن طرف تر رفته بود و حاضر هم نبود به سرجايش برگردد. سعودي هاي بهانه جو هم يك ساعت كار ما را به خاطر همين حركت عقب انداختند. شلوغي، بي نظمي، هل دادن يكديگر و عدم رعايت حقوق هم، موجب اخلال در كارها مي شود و مسئولان سعودي هم كارها را به پيچ و تاب انداخته و كار ما را عقب مي اندازند.
مسئله بي نظمي مسافران ايراني، مسئله اي است كه بسياري از كساني كه بارها به نقاط مختلف جهان سفر كرده اند، اذعان مي كنند اما برخورد ناشايست با مسافران ايراني، به غير از بي نظمي، انگيزه هاي ديگري دارد كه بايد با اتحاد مسئولان و مردم براي هميشه از بين برود تا شان ايران و ايراني در جاي جاي عالم حفظ شود.
اين حكايت هاي سفر ايراني ها به كشورهاي نزديك بود حال آن كه در اكثر فرودگاههاي اروپايي و شرق آسيا به ايراني ها توهين مي شود و سخت مورد بازرسي قرار مي گيرند و به حجاب خانم ها اهانت مي شود كه كثرت نامه ها و تماس هاي هموطنان با دفتر روزنامه مؤيد اين مطالب است.


منبع: روزنامه كيهان شماره 19237 مورخه 2/9/87 صفحه 7
 
آخرین ویرایش:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
پیگیری مجازات ماموران خاطی و عذرخواهی عربستان؛ دو وظیفه دولت

پیگیری مجازات ماموران خاطی و عذرخواهی عربستان؛ دو وظیفه دولت

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به حادثه فرودگاه جده، اظهار داشت:

دولت باید این ماجرا را پیگیری کند تا ماموران خاطی به اشد مجازات برسند و دولت سعودی هم رسماً عذرخواهی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی عصر امروز در حاشیه همایش دانشجویی «لوزان بدون روتوش» که از سوی سازمان بسیج دانشجویی و با هدف نقد و بررسی بیانیه لوزان برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره چرایی بروز حوادثی از قبیل حادثه فرودگاه جده در رژیم سعودی، اظهار داشت: معتقدم بخش اصلی و غالب این قضیه به فقدان فرهنگ و حداکثرهای انسانیت برای کسانی برمی‌گردد که به عنوان نمایندگان یک دولت در مبادی ورودی و خروجی نقش‌آفرینی می‌کنند.وی افزود: این حادثه از فروپاشی اخلاقی نظامی حکایت می‌کند که مبتنی بر تحجر و اشکالات جدی و اساسی ناشی از یک نوع اسلام موهوم است و در زمینه جنایت، اختلاف بین مسلمین در سطح منطقه و جهان نقش‌آفرینی می‌کند.زاکانی با تاکید بر برخورد شدید دولتمردان و همه مسئولان کشورمان با این ماجرا، ادامه داد: آنها امروز در هر زمینه‌ای که قبلا جنایت می‌کرده‌اند، به در بسته خورده‌اند و من معتقدم که جنبه اصلی و عمده ماجرا، همین موضوع فقدان فرهنگ آنها تا انفعال دیپلماسی ماست؛ البته انفعال ما نیز یک جنبه فرعی و ضمنی در این ماجراست.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توصیه من به دولت این است که این مساله را پیگیری کنند که هم آن ماموران خاطی به اشد مجازات برسند و هم دولت عربستان رسما عذرخواهی کند.

http://mehrnews.com/news/2529493/پیگیری-مجازات-ماموران-خاطی-و-عذرخواهی-عربستان-دو-وظیفه-دولت
 

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
چشممون روشن عربستان هواپیمای اصفهانو راه نداده گفته استاندارد نیست. می گن دست پیش بگیر پس نیفتی!
به قول یه بنده خدا فرودگاه جده گفته اون دو تا مامورمون مرخصی هستن .باید واستین اون دو نفر از مرخصی برگردن که خوب بتونن حاجی های ایرانی رو بگردن و تفتیش کنن!!!!
عرض معذرت البته!ولی قشنگ عمق فاجعه رو ببینین.
برین ماجرای سال 22 و گردن زدن یه ایرانی تو عربستانو بخونید، ماجرای سال 66 رو هم که همه می دونن. کل حکومت باید خجالت بکشن ازینکه حرمت ایرانی رو به قهقرا بردن جوری که خودشون جرات نمی کنن از شهروندشون دفاع کنن.
 

shahab.

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
درود بر شما...
تو این چند روز اخیر بعد از انتشار این خبر همه مقامات اومدن و خواستار اشد مجازات برای دو مامور و عذر خواهی دولت عربستان شدن ولی من یه سوال از مسولان دارم آیا واقعا ما میتونیم یه دولت رو مجبور کنیم کاری رو بکنه و امر و نهی کنیم بهش؟؟؟اگر دولت عربستان آنگونه که ملت ایران انتطار دارن برخورد نکرن چه اتفاقی میوفته؟؟آیا دولت و سازمان حج و زیارت این جرات رو دارن که حج عمره رو تحریم کنن؟؟؟؟
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
پیگیری موضوع کاهش روابط سیاسی با عربستان هفته آینده در مجلس

پیگیری موضوع کاهش روابط سیاسی با عربستان هفته آینده در مجلس

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماین خبرگزاری فارس، گفت: موضوع کاهش روابط سیاسی با عربستان در جلسات هفته آینده مجلس مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به طرح یک فوریتی مجلس برای کاهش روابط سیاسی با انگلیس اظهار داشت: همانطور که در قانون مذکور روابط سیاسی ایران با انگلیس از سطح سفیر به کاردار کاهش پیدا کرد در این موضوع نیز مسئله به همین شکل مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940120000418
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
چشممون روشن عربستان هواپیمای اصفهانو راه نداده گفته استاندارد نیست. می گن دست پیش بگیر پس نیفتی!
به قول یه بنده خدا فرودگاه جده گفته اون دو تا مامورمون مرخصی هستن .باید واستین اون دو نفر از مرخصی برگردن که خوب بتونن حاجی های ایرانی رو بگردن و تفتیش کنن!!!!
عرض معذرت البته!ولی قشنگ عمق فاجعه رو ببینین.
برین ماجرای سال 22 و گردن زدن یه ایرانی تو عربستانو بخونید، ماجرای سال 66 رو هم که همه می دونن. کل حکومت باید خجالت بکشن ازینکه حرمت ایرانی رو به قهقرا بردن جوری که خودشون جرات نمی کنن از شهروندشون دفاع کنن.

نتایج تعامل و مذاکرات به هر قیمته......
 

Similar threads

بالا