تایپوگرافی و نقش آن در طراحی سایت

atena9568

عضو جدید



تایپوگرافی محتوا چه تاثیری بر روی طراحی سایت دارد؟

در دنیای دیجیتالی امروز که تجارت ها به صورت آنلاین و اینترنتی انجام می شود سئو سایت نقشی پایه ای در طراحی سایت بازی می کند. سئو به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو است. برای دارا بودن فروشگاه ساز یا طراحی سایت حرفه ای بایست به تایپوگرافی آن نیز دقت زیادی کنید. احتمال دارد تایپوگرافی طراحی سایت شما مورد علاقه همه مشتری ها نباشد ولی می توان علت انتخاب را برای درک بهتر شرح داد. شما مجبور نیستید سایت تایپوگرافی بسازید ولی با تایپوگرافی قادر خواهید بود به طراحی سایت خود زیبایی بیشتری بدهید و محیطی جذاب گیر و سودمند برای مشتری پدید آورید.





هدف از تایپوگرافی در طراحی سایت چیست ؟

بسیاری از سایت های طراحی شده بر پایه داده ها و مطالب نوشتاری هستند. در این حالت بایست به سبک طراحی سایت دقت ویژه ای داشته باشید. برتری تایپوگرافی در این است که سبب می شود خواندن متن سهل گردد و در تشخیص حروف مشکلی پیش نیاید. برای سرعت دادن در محتوای طراحی سایت بهره گیری از تایپوگرافی انتخاب خیلی خوبی است. تایپوگرافی در فعالیت سایت خیلی اثر می گذارد و فهم بهتر محتوا هم با این کار برای مخاطب سهل تر می شود.





مواردی که در تایپوگرافی طراحی سایت باید رعایت کنید:

دقت در موارد زیر می تواند در تایپوگرافی طراحی سایت شما مفید باشد:


1-در طراحی سایت از فونت های گوناگون استفاده ننمایید. بهره گیری بیش از اندازه از فونت های گوناگون سایت را غیرحرفه ای می کند.
2-برای گذاشتن محتوا و مطالب طراحی سایت تان از فونت و سایز مناسب بهره بگیرید.
3-مطالب سایت بایست دارای حروف کوچک و بزرگ باشد.
4-یکی از نکته های پراهمیت در طراحی سایت حرفه ای بهره گیری از فونت های استاندارد است که بازدیدکنندگان قادر باشند به آسانی مطلب های شما را مطالعه نمایند.
5- مطالب طراحی سایت نبایست رنگی باشد. این کار افزون بر اینکه سبب خستگی و سردرگمی بازدیدکننده می شود و شما او را از دست خواهید داد اثر بدی روی سئو سایت می گذارد مثلا اگر شما از رنگ آبی برای مطالب خودتان استفاده کنید کاربر و خواننده مطالب شما و همچنین موتورهای جستجو تصور می کنند که آنها لینک هستند، کاربر صفحه را ترک می کند و موتورهای جستجو مطالب صفحه شما را بی اهمیت می یابد.
6- از فونت هایی که زایده دارند بهره نگیرید.





چگونه تایپوگرافی به طراحی سایت شما تاثیر می گذارد

طراحی اثرگذار و دارای تناسب مسلما با تایپوگرافی اثرگذاری و تناسب بیشتری پیدا می کند چرا که تایپوگرافی به عنوان یک هنر حروف چینی می تواند نقش بهینه ای در طراحی سایت شما داشته باشد و آن را تبدیل به هنر طراحی سایت نماید.
این اثرگذاری به خصوص موقعی بیشتر می شود که طراحی UI - شما متن محور باشد و محتوای متن مهم باشد. پدید آوردن حس خوب در رابط کاربری در اینگونه مواقع با گزینش یک فونت خوب در طراحی UI جزء هنر شمرده می شود.
" نود و پنج درصد طراحی، طراحی سایت تایپوگرافی می باشد" . یک طراح بزرگ می داند که به چه نحوری با متن کار کند، در این گفته مراد تنها محتوای سایت نیست بلکه بیشتر درباره اهمیت پدید آوردن یک تجربه کاربری محتوا محور در رابط کاربری می باشد.




چه عامل هایی سبب بهینه شدن تایپفیس UI در طراحی سایت می شود

ریسپانسیو بودن– رابط های کاربری بایست در ابعاد و دستگاه های گوناگون قابل تنظیم و هماهنگ باشند، به صورتی که نوع تایپ گزینش شده بایست به خوبی در همه ابعاد و قالب های متفاوت ظاهر هماهنگی داشته باشد. خیلی از فونت ها خوانا می باشند و دیتایل های خوبی دارا هستند ولی بعضی از آنها وقتی به صورت دقیق به آنها توجه می کنیم ریزه کارهایی زیادی را شامل می شوند که بیشتر آنها زاید هستند و در دستگاه های با روزولیشن بزرگ خوب دیده می شوند اما وقتی پای روزولویشن های پایین و دستگاه های کوچک به میان می آید کیفیت و زیبایی آنها از بین می رود و برخی مواقع اصلا قابل خواندن نمی باشند. بنابراین گزینش تایپ یا فونت ریسپانسیو بر پاساه قاب همه دستگاه ها خیلی اهمیت دارد.


وضوح و شفاف بودن و همچنین تشخیص پذیری مناسب - خیلی از فونت های فروشگاه ساز یا وب سایت شامل حرف هایی هستند که ظاهر یکسانی دارند و تشخیص دادن آنها را در کلیت فونت ها کاری سخت است. این موضوع می تواند خوانایی مطالب را در رابط کاربری دشوار کند. مثلا در برخی فونت ها عددها از حروف قابل تشخیص نیستند به عنوان نمونه 1 از L بزرگ و l کوچک غیر قابل تشخیص می باشد.
 

Similar threads

بالا