.V A H I D.
عضو جدید
رابطه اول از قانون دوم القای فارادی اثبات میشهممنون
فقط رابطه اول چطور بدست میاد؟
e=Nd(phi/dt
e=emax.coswt
بعدشم انتگرال گیری و...
به نظرم این فرمولو حفظ کنین
رابطه اول از قانون دوم القای فارادی اثبات میشهممنون
فقط رابطه اول چطور بدست میاد؟
بله غلط حل شده . البته نه این تست بلکه بیش از 20 مورد غلط مفهومی ، تایپی و .. در این دو فصل اول دیدم . البته فصلهای بعدی اشتباهات خیلی کمتر بود .
دوستان سلام
کسی اینجا ماشین مدرسان می خونه واسه کنکور؟
یه سوالی : فصل دوم سولات آخر فصل سوال 73سراسری 90 به نظرتون غلط جل نشده؟ انتگرال گیری راه صحیحش نیست؟
مثلا سوال 36 فصل 2 تست آزاد که جواب 16 میشهاینجور که شما شلوغش کردی اصلأ نیست من خودم دارم همین کتابو میخونم بگو این 20 مورد غلط که شما دیدی ما ندیدیم کجای کتابه ما هم بدونیم
برای همینه که منم دیگه از روی این نمیخونم . خیلی کتابهای بهتری اومده در ضمن ما اشتباه حل نمیکنیم . شما کتابهای دیگه هم بررسی بفرمایید بعدا نظر بدید .با سلام
این روشی که شما میگی رو که خود مولف هم به عنوان روش دوم پشت صفحه(صفحه 150) آورده حتما شما تو انتگرال گیری اشتباه میکنی. از دوستای دیگه هم می خوام که بیخودی جو ندن اگه این کتاب اینقدر مشکل داره چرا از روش داری می خونی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برای همینه که منم دیگه از روی این نمیخونم . خیلی کتابهای بهتری اومده در ضمن ما اشتباه حل نمیکنیم . شما کتابهای دیگه هم بررسی بفرمایید بعدا نظر بدید .
سلام ب دوستان عزیز
بنده سوال زیر رو حل کردم و ب گزینه 2 رسیدم! گویا توی کتاب سنجش هم گزینه 2 رو اعلام کرده اما کتاب مدرسان گفته ک هیچکدوم از گزینه ها درست نیس!
تکلیف چیه؟کدوم مسنتد تره؟شما نظر ندارید؟اگ حلش کردید روش حلتون رو بذارید منم ببینم!
مشاهده پیوست 177405
ممنون
بچه ها بهتره اقدام به زدن یک تاپیک مخصوص بررسی کنید که هم از بحث ماشین دور نشیم هم سوالای بررسی یه جا باشه تا نفذات بعدی راحت تر استفاده کنن
ممنون
چرا توی این سوال Ea ثابت میمونه؟
مشاهده پیوست 178806
خود سوال گفته گشتاور ثابتهسلام
2.در این سوال چرا گشتاور تغییر نمیکنه؟
مشاهده پیوست 178802
ممنون از لطف و توجهتون
چون تلفات نداریمچرا توی این سوال Ea ثابت میمونه؟
مشاهده پیوست 178806
سلام ب دوستای گلم،2تا سوال از خضورتون داشتم:
1. این سوال چطور حل میشه؟؟
مشاهده پیوست 178801
2.در این سوال چرا گشتاور تغییر نمیکنه؟
مشاهده پیوست 178802
ممنون از لطف و توجهتون
توجه کنید سوال غلطه . حالا یکی بگه چرا ؟
چون نمیشه هم خطی باشه هم Vt نصف بشه و در عین حال شار ثابت بمونه!
در مورد سوال 2 ، که خود سوال اینو فرض کرده دیگه !!!
خود سوال گفته گشتاور ثابته
خود سوال گفته گشتاور ثابته
به نظرم گزینه 4 میشه
جریان موتورم فک کنم حدود 26.9 می شه درسته؟
سلام ب دوستای گلم،2تا سوال از خضورتون داشتم:
1. این سوال چطور حل میشه؟؟
مشاهده پیوست 178801
خداییش دیگه این موقع شب مغزم در این حد جواب نمیده
دوستان در رابطه با این سوال نظری ندارید؟
این سوال یکی از کنکور ازمایشی های هست که بچه ها گذاشتن.سلام ب دوستای گلم،2تا سوال از خضورتون داشتم:
1. این سوال چطور حل میشه؟؟
مشاهده پیوست 178801
ممنون از لطف و توجهتون
سلام داداش گلم
داداش این جوابش هست!!
مشاهده پیوست 178850
اشتباه محاسباتی داره!
ولی چنان با اعتماد بنفس تا ته اش حل کرده گفتم شاید یه چیزی هست ک من بلد نیستم!!
سلام ب دوستان عزیزم
دوتا سوال داشتم از حضورتون
اول اینکه توی ترانس فشار ضعیف یا قوی به مقدار ولتاژ گفته میشه یا جریان؟یعنی طرفی ک فشار ضعیف فرض میشه جریانش کمتره یا ولتاژش؟
دوم هم اینکه توی این سوال چرا با قطع سیم بندی بار نصف میشه؟
مشاهده پیوست 179233
ممنون از توجهتون
1-
2- چون خود سوال اینو در ابتدا گفته که در سمت تغذیه بار ( در اینجا ضعیف ) دو سیمپیچ داریم ، که حالا یکی قطع شده پس بار کل ترانس نصف میشود .
داداش گلم ممنون ک هردفعه مارو شرمنده میکنی
خب وقتی یه سیم پیچ قطع بشه توی مقدار R تاثیر نداره ک در ادامه تغییر R تلفات رو هم کمتر کنه؟
کم شدن بار(جریان) بخاطر کم شدن ولتاژ القایی در اثر قطع شدن سیم پیچ ه؟
اگر در این سوال بخوام توضیح بدم : این سوال یه سیم پیچ قطع شده و یک سیم پیچ ثانویه دیگه که هنوز مثل قبل کار میکنه . اینجا باید فقط تجسم کرد که آقا من الان جای اون سیم پیچ ها بودم چی حس میکردم . سیم پیچ اولیه میگه : " من بار ندارم پس تلفات مسی ندارم " سیم پیچ ثانویه دوم که هنوز عادی داره کار میکنه میگه " من هیچ تغییری حس نکردم پس تلفات قبلیم رو دارم ( چون جریانم ثابته ) ." حالا با این فکر میفهمیم در کل تلفات مسی ثانویه نصف مقدار نامی گذشته میشه .
برای طرف اولیه هم از خودش بپرسی میگه : من چون یکی از سیمپیچهای ثانویه ام قطع شده ، باری که میبینم نصف شده پس جریانم نصف و چون جریان با تلفات من Ri^2 رابطه داره تلفاتم 0.25 برابر میشه ."
در کن این رو بگم که : منظور از کم باری بی باری و ... تغییر در ولتاژ نیست بلکه تغییر در میزان جریان عبوری از سیمپیچها هست . نکته ای که مهمه اینه که در هر یک از حالات کم باری بیباری و اضافه بار تغییر ولتاژ نتیجه ی تغییره جریانه نه عامل ایجاد کم باری و پر باری . اگر توجه داشته باشید عموما ولتاژ اولیه ترانس ها ثابت هست چون به شبکه متصل هستند و تعداد دور سیم پیچ ها هم در عموم طول سال ثابت پس تغییرات ولتاژ بیشتر اوقات به تغییر بار برمیگردد .
اگر توضیحات کافی نبود بگید یه فرم دیگه توضیح بدم .
درسته .
ممنون از توضیح زیبات..
من وقتی تحلیل میکنم،میگم وقتی دو سیم پیچ موازی در ثانویه باشه و یکیش قطع بشه،تعداد دور در ثانویه تغییر نمیکنه پس ولتاژ القایی همچنان مثل قبل میمونه!
اما چیزی ک تغییر میکنه مقاومت سیم پیچ ثانویه هست ک دو برابر حالت قبل میشه،پس با این اتفاق تحمل جریان بار نامی در ثانویه نصف میشه! و ب طبع ما نصف شدن جریان در اولیه رو شاهد هستیم!
و چون تلقات با مقاومت و مجذور جریان رابطه داره! در ثانویه هم جریان نصف شده هم مقاومت دوبرابر ک در نتیجه تلقات رو نصف میکنه و در اولیه مقاومت ثابت هست و جریان نصف شده ک تلفات رو 1/4 میکنه!
درسته!آیا....؟؟؟!!!