من سر امتحان این شکلی بودم
امتحان بعدی شهریوره یا اسفند ؟
دقیقا!!!!تازه بعدشم کلی گریه کردم.آبروم رفت.یعنی گند زدم به امتحان رفت!!!من سر امتحان این شکلی بودم
امتحان بعدی شهریوره یا اسفند ؟
دقیقا!!!!تازه بعدشم کلی گریه کردم.آبروم رفت.یعنی گند زدم به امتحان رفت!!!
سلام دوستان.من متاسفانه آزمون خرداد ماه رو در جریان نبودم .شنیدم آزمون بعدی آذر ماه هستش.سایت نظام مهندسی هم که در وپیکری نداره.نه خبرنامه ای نه....نظام مهندسی شهرمم رفتم جواب درستی بهم ندادن.لطفا زمان آزمون بعدی رو اعلام کنید به ما.
بعد از آسونترین آزمون نظام که آذر پارسال بود انتظار میرفت امسال ایجوری بشه! ایشالا که قبول بشینمن از ۸۴ آزمونا رو حل کردم تا حدودی. سخت ترین امتحانی که توی این چند سال گرفته بودن این بود ! به طرز فجیعی سخت بود امسال ،،،
Sent from my iPhone using Tapatalk
من از ۸۴ آزمونا رو حل کردم تا حدودی. سخت ترین امتحانی که توی این چند سال گرفته بودن این بود ! به طرز فجیعی سخت بود امسال ،،،
Sent from my iPhone using Tapatalk
دوستان خبر دارید جوابش کی میاد؟
دوست من درمورد مطالبی که از درامد سازمان با استعمار اعضاش داره باهات موافقم..ولی یک نکته اینکه دوتا از دوستان من تو آزمون پارسال همون بار اول قبول شدن.دوستان تا الان واقعا ترفندهای پیش و پا افتاده ی نظام مهندسی رو متوجه نشدند ؟ نظام مهندسی یک دکان پیشرفته ست، هیچکس حق نداره دفعه اول قبول بشه و شما حتما باید دوبار هزینه ی شرکت در آزمون رو متقبل بشید، آزمون ها یکی در میون سخت میشن. 4 ساله عضو این سازمان مسخره شدم ، در این 4 سال نه تنها یک ریال عایدم نشده بلکه کلی هم خرج کردم، هزینه عضویت، دوبار هزینه آزمون، بعد از قبولی در آزمون برای صدور پروانه کلی فیش و شماره حساب نسخه پیچیدن حدودا 180 هزار تومن شده.دوره های اجباری و شدیدا بی محتوا، آسانسور 80 تومن و کارآموزی 60 تومن. واقعا مایه ی خجالت و تاسفه که یک سازمان بجای درآمدزایی برای اعضاش داره اونا رو تیغ میزنه، شما یک ضرب ساده انجام بدین ببینید این حق عضویت ها و دوره ها چه درآمد میلیاردی برای این مفت خورها داره. البته فقط بدبختی ها واسه ما دهه 60 هاست، مهندس های قدیمی با آزمون صوری قبول شدن و اینقدر منفعت بردن که کاملا اشباع شدن. الان دوستم 4 ماهه پروانه اش اومده و در به در دنبال یک نقشه اس که امضا کنه، بدبخت رفته با دیپلم ها و زیر دیپلم ها تو یه شرکت همکار شده و کارگری میکنه.
آیندگان به سرنوشت شوم ما دهه 60 ها خواهند خندید، زندگیمون به آزمون های مسخره ی 4 گزینه ای گذشت...هرجا رفتیم آزمون بود! یکم مونده بابام سر سال آزمون تستی بگیره ازم تا ببینه منو از خونه بندازه بیرون یا نه، سی سالمون شد ولی هنوز آس و پاسیم !
بحث کار شد...دوستان تا الان واقعا ترفندهای پیش و پا افتاده ی نظام مهندسی رو متوجه نشدند ؟ نظام مهندسی یک دکان پیشرفته ست، هیچکس حق نداره دفعه اول قبول بشه و شما حتما باید دوبار هزینه ی شرکت در آزمون رو متقبل بشید، آزمون ها یکی در میون سخت میشن. 4 ساله عضو این سازمان مسخره شدم ، در این 4 سال نه تنها یک ریال عایدم نشده بلکه کلی هم خرج کردم، هزینه عضویت، دوبار هزینه آزمون، بعد از قبولی در آزمون برای صدور پروانه کلی فیش و شماره حساب نسخه پیچیدن حدودا 180 هزار تومن شده.دوره های اجباری و شدیدا بی محتوا، آسانسور 80 تومن و کارآموزی 60 تومن. واقعا مایه ی خجالت و تاسفه که یک سازمان بجای درآمدزایی برای اعضاش داره اونا رو تیغ میزنه، شما یک ضرب ساده انجام بدین ببینید این حق عضویت ها و دوره ها چه درآمد میلیاردی برای این مفت خورها داره. البته فقط بدبختی ها واسه ما دهه 60 هاست، مهندس های قدیمی با آزمون صوری قبول شدن و اینقدر منفعت بردن که کاملا اشباع شدن. الان دوستم 4 ماهه پروانه اش اومده و در به در دنبال یک نقشه اس که امضا کنه، بدبخت رفته با دیپلم ها و زیر دیپلم ها تو یه شرکت همکار شده و کارگری میکنه.
آیندگان به سرنوشت شوم ما دهه 60 ها خواهند خندید، زندگیمون به آزمون های مسخره ی 4 گزینه ای گذشت...هرجا رفتیم آزمون بود! یکم مونده بابام سر سال آزمون تستی بگیره ازم تا ببینه منو از خونه بندازه بیرون یا نه، سی سالمون شد ولی هنوز آس و پاسیم !
مشکلی نیست مهندس شما هم میگفتی ما یاد میگرفتیمآقا ببخشید. من حواسم نبود که داری از شرکت کنندگان نظام میپرسی. راه حل پیمانکاری دادم
ادیتش کردم. شرمنده.
ساده ترین راه اینه که کابل رو از تخته کلم موتور جدا کنیم و با اهم متر تست کنیم. یعنی سیم (مثلا) قرمز سیاه رو به هم بزنیم و اونور توی تابلو با اهم متر میتونیم تشخیص بدیم که این کابل مربوط به کدوم موتور بوده.من با آقای مصطفی کاملاً موافقم. فرض کنید عضو نظام هستید. تا زمانی که کار بلد نباشید، کی میاد کار بده؟ با اجازه منم سؤال میپرسم:
یه موتورخانه دارید که پمپهای مختلف در اونجا نصب شده. زمان نصب پمپها به حدود 2 سال پیش برمیگرده و از موقع نصب نه باز شده و نه استارت شده. شما کابل مربوط به هر پمپ رو در تابلو و روی ترمینال پمپ سربندی کردید. روی تابلو برای هر پمپ کلید استارت استپ وجود داره. کابلها فاصله ای حدوداً 70 متری از اتاق برق تا موتورخانه دارند و از روی سینی ها و لدرهای مختلفی عبور کردند.
سؤال 1: شما اجازه روشن کردن پمپها را ندارید. با فرض سه فاز بودن همه پمپها، چطور تشخیص میدید که کابل هر پمپ به درستی رفته؟ یعنی کلید wp1 روی تابلو مربوط به پمپ wp1 هستش و کابل اشتباهاً روی پمپ wp2 بسته نشده؟
سؤال 2: کابلها درست سربندی شده و شما اجازه روشن کردن پمپها را دارید. باید جهت چرخش پمپ (چپگرد و راستگرد) را امتحان کنید. دقیقاً و مو به مو چه کاری انجام می دهید؟
بحث کار شد...
دوست من
این یک انتظار و توقع غلطه که هر کسی عضو نظام مهندسی شد یا فوق لیسانس گرفت باید طراحی کنه و یا نظارت پروژه ها و از این قبیل کارای پر درامد.
چون تا سرمایه نباشه شما و من به هیچ وجه نمیتونیم ناظر بشیم...
تا کاملا حرفه ای نباشید نمیتونید طراح بشید
تا کاملا مهارت ابزار الات رو پیدا نکردیم نمیتونیم کار اجرایی رو قبول کنیم
پس همون کارگری برامون خوبه تا پیشرفت کنیم .
...
همین الان یک بانک خازن هست داغ میکنه و ضریب قدرت رو بالاتر از 0.75 نمیرسونه ...یک مهندس میخوایم از پسش بر بیاد نیست که نیست .
مشکلشو پیدا کنه و بتونه رفع کنه...
پس این مدارک و عضویت ها و غیره زمانی به کار ادم میاد که شخص از کارگری شروع کرده باشه و تجربه دار شده باشه و شانسش بگیره یک کار خوب و بزرگ بهش بدن ...همین یه کار استارت کارای بزرگ رو میزنه . به شرطی که بی نقض انجام بشه .
بحث کار شد...
دوست من
این یک انتظار و توقع غلطه که هر کسی عضو نظام مهندسی شد یا فوق لیسانس گرفت باید طراحی کنه و یا نظارت پروژه ها و از این قبیل کارای پر درامد.
چون تا سرمایه نباشه شما و من به هیچ وجه نمیتونیم ناظر بشیم...
تا کاملا حرفه ای نباشید نمیتونید طراح بشید
تا کاملا مهارت ابزار الات رو پیدا نکردیم نمیتونیم کار اجرایی رو قبول کنیم
پس همون کارگری برامون خوبه تا پیشرفت کنیم .
...
همین الان یک بانک خازن هست داغ میکنه و ضریب قدرت رو بالاتر از 0.75 نمیرسونه ...یک مهندس میخوایم از پسش بر بیاد نیست که نیست .
مشکلشو پیدا کنه و بتونه رفع کنه...
پس این مدارک و عضویت ها و غیره زمانی به کار ادم میاد که شخص از کارگری شروع کرده باشه و تجربه دار شده باشه و شانسش بگیره یک کار خوب و بزرگ بهش بدن ...همین یه کار استارت کارای بزرگ رو میزنه . به شرطی که بی نقض انجام بشه .
دوستان تا الان واقعا ترفندهای پیش و پا افتاده ی نظام مهندسی رو متوجه نشدند ؟ نظام مهندسی یک دکان پیشرفته ست، هیچکس حق نداره دفعه اول قبول بشه و شما حتما باید دوبار هزینه ی شرکت در آزمون رو متقبل بشید، آزمون ها یکی در میون سخت میشن. 4 ساله عضو این سازمان مسخره شدم ، در این 4 سال نه تنها یک ریال عایدم نشده بلکه کلی هم خرج کردم، هزینه عضویت، دوبار هزینه آزمون، بعد از قبولی در آزمون برای صدور پروانه کلی فیش و شماره حساب نسخه پیچیدن حدودا 180 هزار تومن شده.دوره های اجباری و شدیدا بی محتوا، آسانسور 80 تومن و کارآموزی 60 تومن. واقعا مایه ی خجالت و تاسفه که یک سازمان بجای درآمدزایی برای اعضاش داره اونا رو تیغ میزنه، شما یک ضرب ساده انجام بدین ببینید این حق عضویت ها و دوره ها چه درآمد میلیاردی برای این مفت خورها داره. البته فقط بدبختی ها واسه ما دهه 60 هاست، مهندس های قدیمی با آزمون صوری قبول شدن و اینقدر منفعت بردن که کاملا اشباع شدن. الان دوستم 4 ماهه پروانه اش اومده و در به در دنبال یک نقشه اس که امضا کنه، بدبخت رفته با دیپلم ها و زیر دیپلم ها تو یه شرکت همکار شده و کارگری میکنه.
آیندگان به سرنوشت شوم ما دهه 60 ها خواهند خندید، زندگیمون به آزمون های مسخره ی 4 گزینه ای گذشت...هرجا رفتیم آزمون بود! یکم مونده بابام سر سال آزمون تستی بگیره ازم تا ببینه منو از خونه بندازه بیرون یا نه، سی سالمون شد ولی هنوز آس و پاسیم !
من با آقای مصطفی کاملاً موافقم. فرض کنید عضو نظام هستید. تا زمانی که کار بلد نباشید، کی میاد کار بده؟ با اجازه منم سؤال میپرسم:
یه موتورخانه دارید که پمپهای مختلف در اونجا نصب شده. زمان نصب پمپها به حدود 2 سال پیش برمیگرده و از موقع نصب نه باز شده و نه استارت شده. شما کابل مربوط به هر پمپ رو در تابلو و روی ترمینال پمپ سربندی کردید. روی تابلو برای هر پمپ کلید استارت استپ وجود داره. کابلها فاصله ای حدوداً 70 متری از اتاق برق تا موتورخانه دارند و از روی سینی ها و لدرهای مختلفی عبور کردند.
سؤال 1: شما اجازه روشن کردن پمپها را ندارید. با فرض سه فاز بودن همه پمپها، چطور تشخیص میدید که کابل هر پمپ به درستی رفته؟ یعنی کلید wp1 روی تابلو مربوط به پمپ wp1 هستش و کابل اشتباهاً روی پمپ wp2 بسته نشده؟
سؤال 2: کابلها درست سربندی شده و شما اجازه روشن کردن پمپها را دارید. باید جهت چرخش پمپ (چپگرد و راستگرد) را امتحان کنید. دقیقاً و مو به مو چه کاری انجام می دهید؟
دوستان با اجازه یک سوال میپرسم ,میخوام بدونم سطح کسانی که برای نظام میخونن و یا عضو شدن چقدر با صنعت ارتباط داره
1- یک چاه ارت راه اندازی کردیم ...مشخصات
فشار ضعیف
صفحه ای به ابعاد 70 در 70
سیم ارت نمره 10
سیم فاز 25
...
مقاومت چاه ارت رو چطور بدست بیاریم که بدونیم چاه خوبی اجرا کردیم یا بنتونیت داخل چاه خشک شده و کم اب بوده و دیگه رطوبت جذب نمیکنه
؟
(لطفا همه نظراتشونو بگن .با تشکر )
دوست من تا زمانی که هدفت اینه که چهار تا خونه کج و کوله رو تایید کنی در همین سطح میمونی...به بالاتر فکر کن به اینکه تاسیسات الکتریکی فاز پالایشگاهی پتروشیمی ای رو بتونی انجام بدی .من متوجه نشدم نوشته ی شما طنز بود یا جدی. توقع غلطیه که هرکس عضو نظام شد طراحی کنه یا نظارت بگیره؟ بعد بهتره بره کارگری کنه؟ بعد میشه بفرمایید باید برای طراحی و نظارت چیکار کرد؟ این همه سال تو دانشگاه درس خوندین و امتحان نظام مهندسی هم که خوندین، بعد دیگه چیکار کنین؟ برین از آمریکا هم مدرک دکترا بگیرین تا چهار تا خونه ی کج و کوله ی غیراستاندارد ایرانی رو تایید کنین؟
طراحی کجا بود برادر من؟ حرفه ای کجا بود؟ انگار با سیستم نظام مهندسی آشنایی نداری. بخصوص در رشته ی برق روال اینه که یک مهندس برق مهرش رو برمیداره میره دفترفنی چهارتا نقشه میذارن جلوش مهر میزنه برمیگرده و زحمت به اصطلاح طراحی هم به گردن دفتر فنیه همیشه،طراحی که چه عرض کنم! چهارتا کلید و پریز رو با اتوکد میکشن که این کار نیازی به تحصیلات دانشگاهی نداره.
خب محاسبات گفت که سیم 10 ...البته با من نبود من فقط اجرا کردم.سیم ارت نمره 10 خیلی کم هست حداقل سایز سیم ارت به شرح زیر هست
اگرهادی در برابر خوردگی و زنگ زدگی حفاظت شده باشد حداقل 16 میلیمتر مربع اگرهادی در برابر خوردگی و زنگ زدگی حفاظت نشده باشد حداقل 25 میلیمتر مربع
ضمنا مقاوت چاه رو با ارت تستر میشه بدست آورد
دوست من تا زمانی که هدفت اینه که چهار تا خونه کج و کوله رو تایید کنی در همین سطح میمونی...به بالاتر فکر کن به اینکه تاسیسات الکتریکی فاز پالایشگاهی پتروشیمی ای رو بتونی انجام بدی .
...
خلاصه : تجربه
...
باید تموم مدارکتو کنار بذاری و تجربه دار بشی . همینطور که داری تجربه دار میشی با چند تا پیمانکار و غیره هم اشنا میشی و انشالله با داشتن هدفی بزرگتر به اونچه که میخوای میرسی .
...
بهتره به جای اینکه چشم بسته مهر بزنی ,تجربه داشته باشی و ایراد بگیری.
دو تا کار انجام دادم که نقشه کشیش با من نبود. با همین دفتر مثلا فنیا بود.
چنان ایراد گرفتم کارفرما فقط 20 % مبلغ قراردادشونو پرداخت کرد. وارد کار که بشی متوجه میشی که اول علم و بعد تجربه و بعد هم حرفه ای کار کردن .(در کنار هم ) نیازه تا پیشرفت باشه
...
دوست من
اولین کار فشار متوسطم رو به امید خدا دارم میگیرم . همین جا هم مینویسم که به چشمم بخوره که یه روز چقدر دوست داشتم کار فشار متوسط انجام بدم .
و اگر به این نقطه (که خیلی هم خوب نیست ) رسیدم واسه اینه که کارگری کار کردم .
مهندس فاز منفی نده!!
من همون آزمون اول قبول شدم(البته از خوش شانسی خوردیم به آسونترین آزمون یعنی آذر92)
هنوز پروانم نیومده اما اگر بیاد میبرمش یه دفتر فنی و 4 میلیون میگیرم و 1 سال پروانه و سهمیه ش در اختیار اونا باشه بی هیچ مسئولیتی برای من.البته اگه تا زمان رسیدن پروانه ظرفیتشون پر نشه.توصیه م اینه شماهم همین کاررو بکنید.