تاپیک جامع نظام مهندسی برق (قدرت) || دانلود منابع از اولین پست ||

alialialiali

عضو جدید
منم گزینه 2 رو زدم ولی بعدش یادم اومد که یه جا خوندم که اگه اسانسور برا خروج باشه میشه ازش استفاده کرد( خدا کنه اشتباه کرده باشم!) ولی اگه تستشو پیدا کنم تو سالهای قبل اطلاع میدم فک کنم یه جور دیگه تکرار شده بود

اگه می گفت"اسانسور برا خروج باشه" a هم درست بود ولی نگفته که
 

Masoud_IEC

عضو جدید
جوابای من تا جایی که یادمه:
4-12-21-33-43-5
3-61-71-82-94-10
2-111-123-134-144-15
4-164-172-183-192-20
4-212-223-231-241-25
2-264-272-281-291-30
4-313-322-333-341-35
3-364-374-383-394-40
4-414-424-432-442-45
2-463-471-482-493-50
1-514-523-532-541-55
3-561-574-583-592-60
البته تا جایی که یادمه، سبزا احتمال زیاد می دم درست باشن، قرمز رو می دونم اشتباهه، مشکی ها هنوز تعیین تکلیف نشدن!

درود
منبع جواب7و 8و 9 چی هست ؟
15 گزینه 3 (کلید محافظ موتور برابر جریان نامی که 24 هست)، 16 الف هستش به نظرم ، شما 15 تا 18 رو چطور حل کردید و به جواب رسیدید ؟
 
آخرین ویرایش:

LM741

عضو جدید
سلام
دوستان ابا فرض اینکه ما قبول شیم باید چطور کار بگیریم !!!!!!
 

kuchuluuu

عضو جدید
من لیسانسم،والا من همه اونایی رو که شک داشتم منفی حساب کردم نمرم شد تقریبا 31 ، ولی باید ببینم نظام پاسخنامش چطوره باز یه فیلمی سرمون پیاده نکنه ! ، من دو اشتباه مرگبار کردم که 4 تا از تستهام پرید ! یکی راجب 33 و 34 که خیلی بچگونه بود و اینکه دو تا از تستهامو که خیلی کم شک داشتم بهشون اخر جلسه پاک کردم ! وگرنه الان با نمره حدود 40 میتونتسم بگم قبولم، اگه قبول نشم خودمو نمیبخشم ! :cry:
مسعود جون سلام.بابا بیخیال.انشالله که قبولی.بی تعارف میگم واقعا" قبولی حقته عزیز. ;)
 

kuchuluuu

عضو جدید
29 به دو دلیل درسته : 1- PEN همیشه مستقیم به PE وصل میشه 2- وقتی PEN تبدیل به PE+N بشه یعنی دو کابل جدا دیگه نباید دوباره بهم وصل بشن
14 هم که تو مبحث 13 اومده، تو این تست شما برا بلوک A فقط گزینه 4 رو میتونید بزنید و لازم نبود دنبال B برید !

سوال 29 به همین دلیل که آقا مسعود گفت گزینه 1 درسته.
سوال 14 هم همینطور که مسعود گفت درسته و شک نکن.
 

kuchuluuu

عضو جدید
سلام دوستان
امتحان چطور بود ؟ راحت بود یا نه ؟؟؟
انشاالله که همتون قبول شید
سلام.بعضی سوالاش تکراری بود و واسه کسایی که نمونه سوالارو خوب خونده بودن راحت بود ولی مساله هاش متفاوت بود و نیاز به زمان داشت.بعضی از تستای غیر مساله هم نکته و گیر داشت.در تایید صحبت مسعود بگم که زمانبر بود و واقعا" اون نیم ساعت اضافه رو لازم داشت.
 

Masoud_IEC

عضو جدید
سلام دوستان
امتحان چطور بود ؟ راحت بود یا نه ؟؟؟
انشاالله که همتون قبول شید
ممنون مهندس،والا تقریبا 70 درصدش خوب بود بقیش وقت گیر و نکته دار.
مسعود جون سلام.بابا بیخیال.انشالله که قبولی.بی تعارف میگم واقعا" قبولی حقته عزیز. ;)
چاکر همشهری، تو هم جواباتو تا یادت هست با سوالات چک کن اینشالا که همچی ردیف باشه ;)
 

kuchuluuu

عضو جدید
بچه ها جواب این سوال رو میدین
فکر نکنم.راستش من 42 رو زدم که البته تا الان 7 تا غلط از توش دراومده و دارم به مرز نزدیک میشم.حالا خدا کنه که رد نشم از مرز.اونایی رو که زدم موردی نداشتن ولی مابقیشونو نمیدونم.تو صفحات قبل جوابامو گذاشتمو معلومه که کدومارو جواب دادم.
انشالله همه قبول بشیم.نگران نباش:smile:
 

kuchuluuu

عضو جدید
دوستان نظرتون در مورد سوال 15 که مربوط به تنظیم کلید حرارتی-مغناطیسی بود چیه؟ موتور با آمپر نامی 24 آمپر. گزینه 3)22-32 آمپر یا 4) 40-50 آمپر ؟
سوال 41 مربوط به نوع کنترل سرعت آسانسور و 50 مربوط به وسیله حفاظتی اتصال کوتاه رو هم لطفا" نظر بدین همه.
ممنون
 

adel_labafzadeh

عضو جدید
دوستان نظرتون در مورد سوال 15 که مربوط به تنظیم کلید حرارتی-مغناطیسی بود چیه؟ موتور با آمپر نامی 24 آمپر. گزینه 3)22-32 آمپر یا 4) 40-50 آمپر ؟
سوال 41 مربوط به نوع کنترل سرعت آسانسور و 50 مربوط به وسیله حفاظتی اتصال کوتاه رو هم لطفا" نظر بدین همه.
ممنون
سوال 41 را من هر 3 گزينه زدم .چون گزينه هاي 2 سرعته و VVVF را مطمئن بودم ولي دوستان اگه منبع جواب اين سوال را ميدونند اعلام كنند . سوال 50 را من گزينه 4 فقط فيوز زدم به نظرم مشابه سوال 26 اسفند 91 بود ولي تو سوال امسال گزينه 3 گفته فيوز و كليد خودكار اتوماتيك محدود كننده كه به نظر بعضي دوستان اين گزينه درسته
 

Masoud_IEC

عضو جدید
سوال 41 را من هر 3 گزينه زدم .چون گزينه هاي 2 سرعته و VVVF را مطمئن بودم ولي دوستان اگه منبع جواب اين سوال را ميدونند اعلام كنند . سوال 50 را من گزينه 4 فقط فيوز زدم به نظرم مشابه سوال 26 اسفند 91 بود ولي تو سوال امسال گزينه 3 گفته فيوز و كليد خودكار اتوماتيك محدود كننده كه به نظر بعضي دوستان اين گزينه درسته

سوال 41 در صفحه 73 مبحث 15 اومده که هر سه گزینه درستن.
منم همین 3 ماه پیش دوسرعته دو سیم پیچ مجزا چپ گرد راستگرد رو که تو اسانسور کاربر داره بسته بودمش و از طرفی درایو هم استفاده میشه که بصورت کنترل فرکانس هستش.
 
آخرین ویرایش:

adel_labafzadeh

عضو جدید
نمونه سوالاي آزمون امسال كه تو سايت http://dejaran.com/ چاپ شده آيا با سوالاي تمام دوستان از نظر جاي قرارگيري جوابا يكسان بود .چون ظاهرا براي من جواب صحيح سوال 37 (ارتفاع و عرض و عمق چاهك و بالاسري)تو گزينه 3 بود.در صورتي كه تو اين نمونه سوال گزينه 4 درست بود .اين مورد آيا براي بقيه دوستان هم پيش اومده ؟چون ابتداي آزمون اعلام كردند كه سوالاي شركت كنندگان با هم فرق ميكنه . دوستان نظر بدن
 

Masoud_IEC

عضو جدید
نمونه سوالاي آزمون امسال كه تو سايت http://dejaran.com/ چاپ شده آيا با سوالاي تمام دوستان از نظر جاي قرارگيري جوابا يكسان بود .چون ظاهرا براي من جواب صحيح سوال 37 (ارتفاع و عرض و عمق چاهك و بالاسري)تو گزينه 3 بود.در صورتي كه تو اين نمونه سوال گزينه 4 درست بود .اين مورد آيا براي بقيه دوستان هم پيش اومده ؟چون ابتداي آزمون اعلام كردند كه سوالاي شركت كنندگان با هم فرق ميكنه . دوستان نظر بدن
برا من گزینه 4 بود ،به ما رکب زدن نگفتن سوالا متفاوتند !
 

adel_labafzadeh

عضو جدید
برا من گزینه 4 بود ،به ما رکب زدن نگفتن سوالا متفاوتند !
البته احتمال داره من اشتباه كرده باشم چون فقط همين سوال 37 به نظرم اينطوري بود اگه قرار بود جاي جوابا با هم فرق كنه بايد بيشتر از يك سوال با هم فرق ميكرد درصورتي كه بقيه سوالا اينطوري نبود . اگه موارد مشابه ديگري براي دوستان باشه دقيقتر ميشه نظر داد كه سوالاي همه مثل هم بوده يا نه؟
 

nafise05

عضو جدید
درود
منبع جواب7و 8و 9 چی هست ؟
15 گزینه 3 (کلید محافظ موتور برابر جریان نامی که 24 هست)، 16 الف هستش به نظرم ، شما 15 تا 18 رو چطور حل کردید و به جواب رسیدید ؟
سوال 7: مبحث 3، ص 86، 3-1-23-5
سوال 8: توی جواب آزمون های قبلی اومده بود که سطح پوشش دتکتور دودی 100 و دتکتور حرارتی 50 متر مربعه بر اون اساس زدم یک و دو
سوال 9: ضوابط آتش نشانی ص 19، فاصله مانع تا سقف کمتر از 20 سانته و فضا به دو بخش تقسیم میشه
سوال 15، و به تبعش! 16، 17و 18: من اول گفتم این جریانی که زیر موتور نوشته جریان خطه، با همون حساب کردم زدم 15-3، 16و17 الف، 18 د، بعد فک کردم این طوری خیلی آسون میشه، با توجه به این که زیر موتور نوشته بود 380 دلتا، گفتم شاید این جریان مالِ فازِ موتوره، به رادیکال 3 تقسیم کردم و دوباره حل کردم این بار شد 15-4، 16و 17 د، و 18 هر دو گزینه ب و ج، ولی خب چون توی ب یکی ازکابل ها عوض میشه و توی ج هر دو کابل، ب رو بهتر در نظر گرفتم، الان نمی دونم اون اولی درست بود یا دومی درسته یا هیچ کدام!

سوال 41 را من هر 3 گزينه زدم .چون گزينه هاي 2 سرعته و VVVF را مطمئن بودم ولي دوستان اگه منبع جواب اين سوال را ميدونند اعلام كنند . سوال 50 را من گزينه 4 فقط فيوز زدم به نظرم مشابه سوال 26 اسفند 91 بود ولي تو سوال امسال گزينه 3 گفته فيوز و كليد خودكار اتوماتيك محدود كننده كه به نظر بعضي دوستان اين گزينه درسته
به به! خوش اومدید، من که جوابمو زدم، دیگه باید ببینیم نظام مهندسی چی میگه! در مورد کنترل سرعت آسانسورهم که دوستان گفتن توی مبحث 15 هستش
 

elc85

عضو جدید
1 4 11 2 21 31 41 51 1
2 2 12 22 2 32 3 42 4 52 3
3 13 3 23 2 33 2 43 4 53
4 3 14 4 24 1 34 3 44 54 2
5 3 15 3 25 1 35 1 45 55 1
6 16 1 26 2 36 3 46 56
7 17 1 27 3 37 4 47 57 1
8 1 18 4 28 2 38 48 1 58 4
9 1 19 2 29 39 49 2 59 3
10 20 2 30 40 50 4 60 2

قرمزارو مطمئنم اشتباه زدم
 
آخرین ویرایش:

kuchuluuu

عضو جدید
البته احتمال داره من اشتباه كرده باشم چون فقط همين سوال 37 به نظرم اينطوري بود اگه قرار بود جاي جوابا با هم فرق كنه بايد بيشتر از يك سوال با هم فرق ميكرد درصورتي كه بقيه سوالا اينطوري نبود . اگه موارد مشابه ديگري براي دوستان باشه دقيقتر ميشه نظر داد كه سوالاي همه مثل هم بوده يا نه؟
سلام
من جوابامو با جواباي ADEL,NAFISE05 و PDF چک کردم.بنظر من سوالاي همه مثل هم بود و اين که گفتن فرق داره يه حقه و کلک بوده.
 

kuchuluuu

عضو جدید
1
4
11
2
21
31
41
51
1
2
2
12
22
2
32
3
42
4
52
3
3
13
3
23
2
33
2
43
4
53
4
3
14
4
24
1
34
3
44
54
2
5
3
15
3
25
1
35
1
45
55
1
6
16
1
26
2
36
3
46
56
7
17
1
27
3
37
4
47
57
1
8
1
18
4
28
2
38
48
1
58
4
9
1
19
2
29
39
49
2
59
3
10
20
2
30
40
50
4
60
2

قرمزارو مطمئنم اشتباه زدم
چرا فکر ميکني 50 رو اشتباه زدي؟
 

nafise05

عضو جدید
سلام
من جوابامو با جواباي ADEL,NAFISE05 و PDF چک کردم.بنظر من سوالاي همه مثل هم بود و اين که گفتن فرق داره يه حقه و کلک بوده.
سوالای منم دقیق مثل پی دی اف بود، هم ترتیبش هم گزینه هاش

نفیسه خانوم چرا سوال 52 4 زدید بنظر من 3 میشه!!
توی راهنمای 13 نوشته، ص 375
 

LM741

عضو جدید
دوستان شرمنده یک سوال خیلی مهم داشتم .
برای ازمون من 50 تا جواب دادم اگر 35 تا درست باشه قبول می شم یا نه !!!!!!
نمره منفی این ازمون هم سه تا غلط یکی از جواب های درست رو پاک می کنه درسته !!!!
 

nafise05

عضو جدید
دوستان شرمنده یک سوال خیلی مهم داشتم .
برای ازمون من 50 تا جواب دادم اگر 35 تا درست باشه قبول می شم یا نه !!!!!!
نمره منفی این ازمون هم سه تا غلط یکی از جواب های درست رو پاک می کنه درسته !!!!
شما نمره منفی غلط ها رو در نظر گرفتی و شده 35 تا؟ اگه آره قبولی
اگه نه باید نمره منفی 15 تا غلط که میشه 5 نمره منفی رو هم در نظر بگیریم، اونجوری میشه 30 تا درست، که اونجوری هم قبولی!
ایشالا قبولی، نمره منفی هم همون 1/3 هستش
 

maysam.azizi

عضو جدید
نفسیه خانم سلام خیلی خوب امتحان دادین امیدوارم که موفق باشید
سوال 12 رو چرا گزینه 1 گفتین صحیحه به نظر من 75 درسته یعنی گزینه 3 درسته که سطح مقطع گفته لزومی نداره از 25 بیشتر باشه ولی از طرفی گفته که از نصف سطح مقطع حفاظتی بیشتر باشد یعنی چون در سوال سطح مقطع حفاظتی 120 هستش باید از 60 بیشتر باشه که نزدیکترین میشه 75
 

nafise05

عضو جدید
نفسیه خانم سلام خیلی خوب امتحان دادین امیدوارم که موفق باشید
سوال 12 رو چرا گزینه 1 گفتین صحیحه به نظر من 75 درسته یعنی گزینه 3 درسته که سطح مقطع گفته لزومی نداره از 25 بیشتر باشه ولی از طرفی گفته که از نصف سطح مقطع حفاظتی بیشتر باشد یعنی چون در سوال سطح مقطع حفاظتی 120 هستش باید از 60 بیشتر باشه که نزدیکترین میشه 75
سلام، ممنونم، شما هم همینطور، توی مبحث 13 ص 95 دقت کنید نوشته بین این دو حد، یعنی 6 و 25، یعنی در هر صورت از 25 لزومی نداره بیشتر بشه، در هر صورت من اینطوری برداشت کردم، شایدم نظر شما درست باشه
 

Masoud_IEC

عضو جدید
سوال 15، و به تبعش! 16، 17و 18: من اول گفتم این جریانی که زیر موتور نوشته جریان خطه، با همون حساب کردم زدم 15-3، 16و17 الف، 18 د، بعد فک کردم این طوری خیلی آسون میشه، با توجه به این که زیر موتور نوشته بود 380 دلتا، گفتم شاید این جریان مالِ فازِ موتوره، به رادیکال 3 تقسیم کردم و دوباره حل کردم این بار شد 15-4، 16و 17 د، و 18 هر دو گزینه ب و ج، ولی خب چون توی ب یکی ازکابل ها عوض میشه و توی ج هر دو کابل، ب رو بهتر در نظر گرفتم، الان نمی دونم اون اولی درست بود یا دومی درسته یا هیچ کدام!
جریانی که رو موتور نوشته میشه جریان نامی هستش ، مثلث هم یعنی اینکه سیم پیچ های موتور در حالت مثلث تحمل ولتاژ 380 رو دارند پس میشه ستاره اول راه اندازیش کرد تا جریان راه اندازی 1/3 بیاد پایین ولی بعد باید با اتصال مثلث بره زیر بار یعنی همون 24 امپر ، من که نرسیدم جواب اینو بدم ! ولی امید وارم جواباتون درست بوده باشه ;)
 
بالا