تاپيك سوال و درخواست (محل پاسخ گويي به نياز هاي اعضا)

moatamed

کاربر فعال تالار مهندسی مکانیک ,
کاربر ممتاز
سلام
خونه یه واحده با موتورخونه مرکزی گرم میشه!

کلا اب گرممون ولرمه با درجه 70باز اب داغ نمیشه

اونجوری که تعمیرکار گفت مشکل از پمپ نیس چندبارم دستکاریش کرد.

افت فشار اصلا نداریم فقط اب داغ نمیکنه.شوفاجا داغ داغه

مخزن ذخیره ابگرم

بله هوا هم داره خیلی زیاد!

پس ایجور که من متوجه شدم شما مشکل ابگرم مصرفی دارین مشکل سیستم گرمایش شوفاژ ندارین...

به نظرم مخزن ذخیره ابگرمتون (چه از نوع کویلی و یا دوجداره) رسوب گرفته و تبادل خرارت بین آب گرم سیرکوله دیگها و آب مصرفی صورت نمیگیره

با اطلاعاتی که شمادادین اگه مسیر بازه و اب در کویل یا پوسته مخزن دوجداره گردش داره تنها مشکل عدم گرم شدن آب مصرفی رسوب مخزن ابگرم میتونه باشه

اگه برات ممکنه و حوصلشو داری چن تا عکس از لوله کشی موتورخانه که مخزن ابگرم و پمپا توش دیده بشه به ایمیل من بفرستی

شاید بهتر بتونم وضعیتشو تجسم کنم ha.moat@yahoo.com

ولی کلن گرم کردن ابگرم سه جزء بیشتر ندارد

اول دیگ که باید اب گرم کننده را به دمای مورد نظر برساند

دوم پمپ که باید آب گرم کننده را از دیگ به مخزن ذخیره آبگرم ببرد و بیارود

سوم انتقال گرما از اب گرم کننده به اب گرم شونده در مخزن ذخیره(نوع کویلدار یا دوجداره و در مدلهایی به صورت مبدلهای بدون ذخیره)
 

akparas

عضو جدید
سلام ....... ببخشید من دنبال دو تا جزوه و مطلب در مورد نقشه کشی حرارت مرکزی با آب گرم و نقشه کشی تهویه مطبوع می گردم... کسی می تونه کمک کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:(
 

hesam72

عضو جدید
اقا خیلی ممنون. فک کنم مشکل از همونجایی باشه که شما تشخیص دادین یعنی تعمیر کار میگفت مخزن زسوب کرده و اصلا اب به دیگ نمرسیده دیگ خالی بوده.........(ما هم که اصلا از موتورخونه هواگیری نمکردیم) حالا تعمیرکار گف چند بار دیگه باید هواگیری بشه تا دوباره به حالت اولش برگرده.

در مورد عکسم اگه مشکل حل نشد برات مفرستم اینجوری که تعمیرکار گف قضیه حل شدنیه!

در کل خیلی ممنون که وقت گذاشتی
 

sabadi

عضو جدید
سلام
دوستان تو مجتمع هایی که کنتر ابشون جدا از هم هستند و از موتورخونه مرکزی استفاده میکنند
کنتر اب رو کجا وصل میکنند
چون دو تا ورودی به زون داریم 1 اب گرم مصرفی 2 اب سرد مصرفی
حال کنتر باید کجا وصل بشه؟
 

navid_ermia

عضو جدید
با سلام به دوستان عزیز. برای تاسیسات حرارتی یک ساختمان 5 طبقه، 10 واحدی، متراژ هر واحد 110 مترمربع، بین پکیج و موتورخانه حررات مرکزی کدامیک را پیشنهاد میکنید؟ دلیل پیشنهادتان چیست؟

 

sabadi

عضو جدید
سئوال؟
برای لوله کشی شوفاژ ها ایا میشه لوله های شوفاژ رو از زیر دیوار عبور داد یعنی حتما بایستی از محل درب ها لوله ها را عبور دهیم؟
 

moatamed

کاربر فعال تالار مهندسی مکانیک ,
کاربر ممتاز
سلام
دوستان تو مجتمع هایی که کنتر ابشون جدا از هم هستند و از موتورخونه مرکزی استفاده میکنند
کنتر اب رو کجا وصل میکنند
چون دو تا ورودی به زون داریم 1 اب گرم مصرفی 2 اب سرد مصرفی
حال کنتر باید کجا وصل بشه؟
همچین چیزی در عمل غیر ممکنه...

مگراینکه برای تامین اب گرم مصرفی هر واحد از یک مخزن دوجداره یا مبدل صفحه ای بصورت مستقل برای همان واحد در موتورخانه یا در داخل همان واحد استفاده شود

که الیته یه کنتور مشترک هم برای تامین اب منبع انبساط لازمه
 

moatamed

کاربر فعال تالار مهندسی مکانیک ,
کاربر ممتاز
سئوال؟
برای لوله کشی شوفاژ ها ایا میشه لوله های شوفاژ رو از زیر دیوار عبور داد یعنی حتما بایستی از محل درب ها لوله ها را عبور دهیم؟

از زیر دیوار باربر عبور نکنه بهتره...

اما این تیغه هایی که برای جداسازی فضاها داخل واحدها انجام میدن و دیوار اصطلاحا باربر نیس هیچ مشکلی نداره

ضمنا اول تیغه کشی ها انجام میشه بعد لوله کشی انجام میشه بنابرین براحتی بلوکی که محل عبور لوله است را برمیدارن
 

maghsodlo

عضو جدید
دوستان کسی میدونه ضریب ارتفاع در بار حرارتی و برودتی در نرم افزار کریر چطور باید اعمال کرد؟
 

moatamed

کاربر فعال تالار مهندسی مکانیک ,
کاربر ممتاز
دوستان کسی میدونه ضریب ارتفاع در بار حرارتی و برودتی در نرم افزار کریر چطور باید اعمال کرد؟



اگه منظورتون ارتفاع از سطح دریاست همونطور که در پست قبلی دوستمون فرمودن تو صفحه اول شرایط آب و هوایی شما ارتفاع محل پروژه رو باید وارد کنید اگه منظورتون ارتفاع سقف طبقه ساختمانه که بازم در صفحه اول مشخصات هرفضا باید ارتفاع فضا رو وارد کنید

ضمنا در محاسبه بار حرارتی یا برودتی یک پروژه ارتفاع ساختمان از سطح دریا چه تاثیری میتونه داشته باشه؟ به نظر من تاثیر مهمی نداره تنها تاثیرش در گرمای ویژه هوای تازه است که به نسبت سایر بارهای حرارتی و برودتی ناچیزه
 

maghsodlo

عضو جدید
اگه منظورتون ارتفاع از سطح دریاست همونطور که در پست قبلی دوستمون فرمودن تو صفحه اول شرایط آب و هوایی شما ارتفاع محل پروژه رو باید وارد کنید اگه منظورتون ارتفاع سقف طبقه ساختمانه که بازم در صفحه اول مشخصات هرفضا باید ارتفاع فضا رو وارد کنید

ضمنا در محاسبه بار حرارتی یا برودتی یک پروژه ارتفاع ساختمان از سطح دریا چه تاثیری میتونه داشته باشه؟ به نظر من تاثیر مهمی نداره تنها تاثیرش در گرمای ویژه هوای تازه است که به نسبت سایر بارهای حرارتی و برودتی ناچیزه
منظورم ضریب ارتفاع طبقات ساختمان است میزان نفوذ هوا (نرخ نشت هوا ) باتوجه به طبقات درصدی افزایش پیدا میکنه ولی در بخش فضا در کریر همه طبقات یکسان دیده میشود
 
آخرین ویرایش:

sabadi

عضو جدید
سلام
دوستان یه سئوال

هنگام انتخاب رادیاتور تعداد شاخه های رادیاتور به سمت بالا رند میشه یعنی 9.28 تبدیل میشه به10
خوب حالا این 10 شاخه گرمای بیشتری تولید میکنه
یعنی با توجه به این 10 پره باید دیگ رو انتخاب کنم و دیگ انتخاب شده قبلی که با توجه به 9.28 شاخه بوده دیگه بدرد بخور نیست
و یا اینکه من 10 شاخه رو انتخاب کنم و تو محاسباتم از همون 9.28 شاخه استفاده کنم که از کریر این بار رو بدست وردم؟
فکر کنم گزینه 2 درست تر باشه
نظر شما چیه؟
 

sabadi

عضو جدید
سلام
دوستان یه سئوال

هنگام انتخاب رادیاتور تعداد شاخه های رادیاتور به سمت بالا رند میشه یعنی 9.28 تبدیل میشه به10
خوب حالا این 10 شاخه گرمای بیشتری تولید میکنه
یعنی با توجه به این 10 پره باید دیگ رو انتخاب کنم و دیگ انتخاب شده قبلی که با توجه به 9.28 شاخه بوده دیگه بدرد بخور نیست
و یا اینکه من 10 شاخه رو انتخاب کنم و تو محاسباتم از همون 9.28 شاخه استفاده کنم که از کریر این بار رو بدست وردم؟
فکر کنم گزینه 2 درست تر باشه
نظر شما چیه؟


فکر کنم اشتباه بزرگی کردم
با یکی از دوستان تماس گرفتم و گفت که باید از جز به کل برسم یعنی باید اول رادیاتورها رو مشخص کنم بعدش بویلر رو و مشعل رو
 

sabu

عضو جدید
سلام بروبچ. حاجی ما سوتی دادیم، الکتروموتور پمپی که آب گرم رو به شوفاژها میبرد امروز سوخت.:cry: همه من رو مقصر میدونن
آقا ما نفهمیدیم علت چیه؟ یه لوله از دیگ میاد به پمپ این الکترو موتور و یه لوله هم از پمپ این الکترو موتور به محل تقسیم واحدها میره.
قاعدتا باید دمای این پمپی که توسط این الکتروموتور کار میکنه 10 درج کمتر از دمای دیگ باشه. منم همین کار رو کردم.
ولی این الکتروموتور همیشه کار میکرد یعنی هیچ وقت استراحت نمیکرد. دماسنجش سالم بود یعنی دستی که چک میکردم سالم بود ولی اتوماتیک کار نمیکرد. نمیدونم چرا؟
یکی میگفت یه شیر هست که باید باز ببندی تا پمپت درست کار کنه. من هنوز نفهمیدم کدوم شیر؟
جون خودتون، یکی بگه. فردا صبح عکس موتورخونمون رو میذارم. باید برم الکترومورش رو باز کنم ببرم سیم پیچی. لطفا راهنمایی بفرمایید.
 

moatamed

کاربر فعال تالار مهندسی مکانیک ,
کاربر ممتاز
منظورم ضریب ارتفاع طبقات ساختمان است میزان نفوذ هوا (نرخ نشت هوا ) باتوجه به طبقات درصدی افزایش پیدا میکنه ولی در بخش فضا در کریر همه طبقات یکسان دیده میشود

دوست عزیز زیاد حساس نشو...:smile:
 

moatamed

کاربر فعال تالار مهندسی مکانیک ,
کاربر ممتاز
سلام
دوستان یه سئوال

هنگام انتخاب رادیاتور تعداد شاخه های رادیاتور به سمت بالا رند میشه یعنی 9.28 تبدیل میشه به10
خوب حالا این 10 شاخه گرمای بیشتری تولید میکنه
یعنی با توجه به این 10 پره باید دیگ رو انتخاب کنم و دیگ انتخاب شده قبلی که با توجه به 9.28 شاخه بوده دیگه بدرد بخور نیست
و یا اینکه من 10 شاخه رو انتخاب کنم و تو محاسباتم از همون 9.28 شاخه استفاده کنم که از کریر این بار رو بدست وردم؟
فکر کنم گزینه 2 درست تر باشه
نظر شما چیه؟

شما موتورخانه رو با توجه به محاسبات بار و در نظرگرفتن ضرایب اطمینان انتخاب کن کاری به تعداد پره ها نداشته باش
میزان اتلاف حرارت ربطی به تعداد پره نداره
 

moatamed

کاربر فعال تالار مهندسی مکانیک ,
کاربر ممتاز
سلام بروبچ. حاجی ما سوتی دادیم، الکتروموتور پمپی که آب گرم رو به شوفاژها میبرد امروز سوخت.:cry: همه من رو مقصر میدونن
آقا ما نفهمیدیم علت چیه؟ یه لوله از دیگ میاد به پمپ این الکترو موتور و یه لوله هم از پمپ این الکترو موتور به محل تقسیم واحدها میره.
قاعدتا باید دمای این پمپی که توسط این الکتروموتور کار میکنه 10 درج کمتر از دمای دیگ باشه. منم همین کار رو کردم.
ولی این الکتروموتور همیشه کار میکرد یعنی هیچ وقت استراحت نمیکرد. دماسنجش سالم بود یعنی دستی که چک میکردم سالم بود ولی اتوماتیک کار نمیکرد. نمیدونم چرا؟
یکی میگفت یه شیر هست که باید باز ببندی تا پمپت درست کار کنه. من هنوز نفهمیدم کدوم شیر؟
جون خودتون، یکی بگه. فردا صبح عکس موتورخونمون رو میذارم. باید برم الکترومورش رو باز کنم ببرم سیم پیچی. لطفا راهنمایی بفرمایید.

سلام دوست عزیز

اینجور که شما فرمودین اگه پمپ در مسیر رفت اب به واحدها قرارداره پس یعنی پمپ اب رو از دیگ مکش میکنه و همواره دمای پمپ با دمای خروجی دیگ برابره و نمیتونه هیچ وقت دماش ده درجه کمتر باشه
اون مدلی که شما میفرمایین دمای پمپ کمتره برای وقتیه که پمپ در خط برگشت کار گذاشته میشه و خروجی پمپ به دیگ میره
شما باید ترموستات پمپ رو روی خطی که از واحدها میاد قبل از ورودی دیگ ببندید اونوقت فرمایشتون صحیحه
 

sabadi

عضو جدید
شما موتورخانه رو با توجه به محاسبات بار و در نظرگرفتن ضرایب اطمینان انتخاب کن کاری به تعداد پره ها نداشته باش
میزان اتلاف حرارت ربطی به تعداد پره نداره

اخه مهندس به مشکل برمیخوریم
اگه همینطور من تعداد پره ها رو رند کنم مثلا 40 تا پره رادیاتور زیادمیاد که این تعداد مطمئنا گرمای بیشتری تولید میکنند و این گرمای بیشتر تولیدی برای واحد های طبقات پایین تر وارد میشه و برای طبقات فوقانی کم میاد چون دیگم برای مثلا 9.28 پره طراحی شده
در صورتی که من 10 پره گرفتم
نظر شما چیه؟
 

moatamed

کاربر فعال تالار مهندسی مکانیک ,
کاربر ممتاز
اخه مهندس به مشکل برمیخوریم
اگه همینطور من تعداد پره ها رو رند کنم مثلا 40 تا پره رادیاتور زیادمیاد که این تعداد مطمئنا گرمای بیشتری تولید میکنند و این گرمای بیشتر تولیدی برای واحد های طبقات پایین تر وارد میشه و برای طبقات فوقانی کم میاد چون دیگم برای مثلا 9.28 پره طراحی شده
در صورتی که من 10 پره گرفتم
نظر شما چیه؟

میزان انتقال حرارت به دمای فضای نصب رادیاتورها بستگی داره یعنی وقتی دمای فضا افزایش پیداکنه خود بخود انتقال حرارت از هر پره کاهش پیدا میکنه ...
اگرچه در عمل فرمایش شما بی تاثیر نیست اما برای شما که روی کاغذ دنبال دلیل میگردین مشکلی ایجاد نمیکنه

شما رادیاتو را بابخاری تشبیه نکنین که مثلا گاز میسوزه و انرزی گرمایی ازاد میشه بلکه در رادیاتور اب با دمای ثابتی جریان داره دو تا از روشهای انتقال حرارت یعنی روش هدایت و جابجایی مستقیما به دمای محیط نصب رادیاتور بستگی دارد و حتی انتقال حرارت بروش تشعشع هم به مقدار کمتری این بستگی راداراست و غیر این سه روش هم که انتقال حرارتی وجود ندارد بنابراین روی کاغذ و با دلیل علمی شما همان محاسبات نرم افزار رو با در نظرگرفتن ضریب رسوب و ضریب راه انداری و ضریب راندمان دیگ برای انتحاب دیگ در نظر بگیرین کافیه

ضمنا هیچ کدوم از پره های رادیاتور موجود در بهترین شرایط هم اون عددی را که سازندگان میفرمایند انتقال حرارت انجام نمیده پس اگه ده درصد هم پره بیشتری در هر فضا گذاشتین اصلن نگران نباشین
 

sabadi

عضو جدید
میزان انتقال حرارت به دمای فضای نصب رادیاتورها بستگی داره یعنی وقتی دمای فضا افزایش پیداکنه خود بخود انتقال حرارت از هر پره کاهش پیدا میکنه ...
اگرچه در عمل فرمایش شما بی تاثیر نیست اما برای شما که روی کاغذ دنبال دلیل میگردین مشکلی ایجاد نمیکنه

شما رادیاتو را بابخاری تشبیه نکنین که مثلا گاز میسوزه و انرزی گرمایی ازاد میشه بلکه در رادیاتور اب با دمای ثابتی جریان داره دو تا از روشهای انتقال حرارت یعنی روش هدایت و جابجایی مستقیما به دمای محیط نصب رادیاتور بستگی دارد و حتی انتقال حرارت بروش تشعشع هم به مقدار کمتری این بستگی راداراست و غیر این سه روش هم که انتقال حرارتی وجود ندارد بنابراین روی کاغذ و با دلیل علمی شما همان محاسبات نرم افزار رو با در نظرگرفتن ضریب رسوب و ضریب راه انداری و ضریب راندمان دیگ برای انتحاب دیگ در نظر بگیرین کافیه

ضمنا هیچ کدوم از پره های رادیاتور موجود در بهترین شرایط هم اون عددی را که سازندگان میفرمایند انتقال حرارت انجام نمیده پس اگه ده درصد هم پره بیشتری در هر فضا گذاشتین اصلن نگران نباشین


پس یعنی این حرف که در طراحی تاسیسات ساختمانی ما باید از جز به کل برسیم درست نیست و میشه بعد از بدست اوردن بار ساختمون بدون در نظر گرفتن تعداد رادیاتور ها دیگ رو انتخاب کرد؟
میخواستم عرف طراحی رو بدونم
عرف طراحی هم همین موضوع رو میگه و یا میگه ابتدا تعداد رادیاتورها رو مشخص کنید و بعد دیگ رو انتخاب کنید؟
 

moatamed

کاربر فعال تالار مهندسی مکانیک ,
کاربر ممتاز
پس یعنی این حرف که در طراحی تاسیسات ساختمانی ما باید از جز به کل برسیم درست نیست و میشه بعد از بدست اوردن بار ساختمون بدون در نظر گرفتن تعداد رادیاتور ها دیگ رو انتخاب کرد؟
میخواستم عرف طراحی رو بدونم
عرف طراحی هم همین موضوع رو میگه و یا میگه ابتدا تعداد رادیاتورها رو مشخص کنید و بعد دیگ رو انتخاب کنید؟
بطور کلی یک سیستم گرمایش یا سرمایش شامل سه قسمته
1- تولید گرما یا سرما در موتورخانه
2- انتقال گرما یا سرما به فضای مورد نظر
3- توزیع گرما یا سرما در فضای مورد نظر
هر کدوم ازاین بخشها اگر چه در طول هم کار میکنند ولی تقریبا تجهیزات آن مستقل از هم انتخاب میشوند بنا براین از جز به کل یا از کل را میشه چند جور تفسیرکرد


شما بار حرارتی هرفضا رو حساب میکنین بعد این بارها رو باهم جمع میکنین وتجهیزات موتورخانه رو انتخاب میکنین
ازروی همون بار شما سایز لوله ها و پمپها رو انتخاب میکنین
واز روی همون بارها تجهیزات توزیع را که میتونه فن کویل یا رادیاتور باشه انتخاب میکنین
پس هر سه قسمت رو همزمان با هم نه از روی هم انتخاب میکنیم( البته با توجه به راندمان تجهیزات هر بخش ضریب اطمینان لازم باید لحاظ شود)

عرف و قاعده همینه
 

sabadi

عضو جدید
بطور کلی یک سیستم گرمایش یا سرمایش شامل سه قسمته
1- تولید گرما یا سرما در موتورخانه
2- انتقال گرما یا سرما به فضای مورد نظر
3- توزیع گرما یا سرما در فضای مورد نظر
هر کدوم ازاین بخشها اگر چه در طول هم کار میکنند ولی تقریبا تجهیزات آن مستقل از هم انتخاب میشوند بنا براین از جز به کل یا از کل را میشه چند جور تفسیرکرد


شما بار حرارتی هرفضا رو حساب میکنین بعد این بارها رو باهم جمع میکنین وتجهیزات موتورخانه رو انتخاب میکنین
ازروی همون بار شما سایز لوله ها و پمپها رو انتخاب میکنین
واز روی همون بارها تجهیزات توزیع را که میتونه فن کویل یا رادیاتور باشه انتخاب میکنین
پس هر سه قسمت رو همزمان با هم نه از روی هم انتخاب میکنیم( البته با توجه به راندمان تجهیزات هر بخش ضریب اطمینان لازم باید لحاظ شود)

عرف و قاعده همینه

پس مهندس من با همون بارها برم جلو مشکلی پیش نمیاد دیگه و لازم نیست بار جدید که ناشی از پره ها هست بدست بیارم

یکی از دوستانم میگفت که باید تعداد رادیاتورها رو بدست بیاریم بعدش بریم سراغ دیگ و مشعل و ...
 

sabu

عضو جدید
سلام دوست عزیز

اینجور که شما فرمودین اگه پمپ در مسیر رفت اب به واحدها قرارداره پس یعنی پمپ اب رو از دیگ مکش میکنه و همواره دمای پمپ با دمای خروجی دیگ برابره و نمیتونه هیچ وقت دماش ده درجه کمتر باشه
اون مدلی که شما میفرمایین دمای پمپ کمتره برای وقتیه که پمپ در خط برگشت کار گذاشته میشه و خروجی پمپ به دیگ میره
شما باید ترموستات پمپ رو روی خطی که از واحدها میاد قبل از ورودی دیگ ببندید اونوقت فرمایشتون صحیحه

سلام.باتشکر از پاسخ شما. شما درست میفرمایید، پمپ در خط برگشت قرار داره. ولی حالا یه سوال داریم:
آیا الان که پمپ در خط برگشت قرار داره، پمپ باید دائما کار کنه؟ یا باید بعد از چندین دقیقه کار، استراحت کنه؟
و سوال دیگه این شیری که در نقشه ای که میبینید باید باز باشه یا بسته؟ چرا
با تشکر از شما دوست عزیزpowerhouse details.jpg
 

moatamed

کاربر فعال تالار مهندسی مکانیک ,
کاربر ممتاز
پس مهندس من با همون بارها برم جلو مشکلی پیش نمیاد دیگه و لازم نیست بار جدید که ناشی از پره ها هست بدست بیارم

یکی از دوستانم میگفت که باید تعداد رادیاتورها رو بدست بیاریم بعدش بریم سراغ دیگ و مشعل و ...

اخه دلیل علمی حرف دوستت چیه؟
من کلی داستانو برات توضیح دادم...
نظر من اینایی هس که نوشتم
البته اگه میخوایی جایی تحویل بدی ممکنه نظر تحویل گیرنده چیز دیگه ای باشه ولی در عمل مطمئن باش اینی که من گفتم هیچ مشکلی پیش نمیاره
شما وقتی میخوای دیگ ومشعل انتخاب کنی یه راندمان 80 درصدی باید درنظر بگیری یعنی بار بدست اومده رو تقسیم بر 0.8 کنی پس همه خطاهای احتمالی در این 20 درصد اضافه ظرفیت حل میشه
 

moatamed

کاربر فعال تالار مهندسی مکانیک ,
کاربر ممتاز
سلام.باتشکر از پاسخ شما. شما درست میفرمایید، پمپ در خط برگشت قرار داره. ولی حالا یه سوال داریم:
آیا الان که پمپ در خط برگشت قرار داره، پمپ باید دائما کار کنه؟ یا باید بعد از چندین دقیقه کار، استراحت کنه؟
و سوال دیگه این شیری که در نقشه ای که میبینید باید باز باشه یا بسته؟ چرا
با تشکر از شما دوست عزیزمشاهده پیوست 195181

سلام
اون شیری که شما نشون دادین وقتیکه پمپ سالمه وکار میکنه باید کاملا بسته باشه ، این شیر فلکه برای وقتیه که پمپ خرابه و باز شده برای تعمیرات ، با باز کردن اون شیر یک حداقل جریان اب طبیعی در اثر اختلاف دمای اب دو طرف دیگ ایجاد میشه... پس درحالت کلی شیر کاملن بسته باشد.
برای روشن وخاموش شدن این پمپ معمولن از یک ترموستات جداری استفاده میشود بطوریکه ترموستات به حدود نیم متر قبل از این پمپ ( لوله اب برگشت از ساختمان) نصب میشود(اگر لوله عایقه باید مقداری از عایق برداشته بشه و جدار ترموستات که یک کمربند فنری داره کامله به بدنه لوله بچسبه) این ترموستات رو شما با توجه به دمای مخیط وقتی هوا یه کم گرمتره روی حدود60 و در سردترین روزها تا 75 می توانید قرار بدید (دمای اگوستات مشعل رو رو 85 تا 90 بگذارید)در این حالت وقتی دمای آب برگشت شما از عدد تنظیم شده روی ترموستات بیشتر باشه پمپ خاموش میشه واگه دمای اب برگشتی کمتر باشه پمپ روشن میشه

در ضمن این شکلی که شما گذاشتین برای مسیرهای طولانی اصلن مناسب نیست و بیشتر هد پمپ در منبع انبساط شکسته میشه و اب خوب به واحدها نمیرسه و هواگیری سیستم خیلی زیاد میشه بهتره منبع انبساط تک لوله ای بشه یا از دوطرف دیگ رفت وبرگشتش گرفته بشه اینجوری در شکل بخش زیادی از انرژی پمپ صرف سیرکوله آب در منبع انبساط میشه و هرجاهم مسیر طولانیه یا نمیشه منبع انبساط رو زیاد بالا برد حتمن باید پمپ رو درمسیر رفت قرارداد وگرنه مشکلات زیادی درهنگام بهره برداری ایجاد خواهد شد
 

sabu

عضو جدید
سلام
اون شیری که شما نشون دادین وقتیکه پمپ سالمه وکار میکنه باید کاملا بسته باشه ، این شیر فلکه برای وقتیه که پمپ خرابه و باز شده برای تعمیرات ، با باز کردن اون شیر یک حداقل جریان اب طبیعی در اثر اختلاف دمای اب دو طرف دیگ ایجاد میشه... پس درحالت کلی شیر کاملن بسته باشد.
برای روشن وخاموش شدن این پمپ معمولن از یک ترموستات جداری استفاده میشود بطوریکه ترموستات به حدود نیم متر قبل از این پمپ ( لوله اب برگشت از ساختمان) نصب میشود(اگر لوله عایقه باید مقداری از عایق برداشته بشه و جدار ترموستات که یک کمربند فنری داره کامله به بدنه لوله بچسبه) این ترموستات رو شما با توجه به دمای مخیط وقتی هوا یه کم گرمتره روی حدود60 و در سردترین روزها تا 75 می توانید قرار بدید (دمای اگوستات مشعل رو رو 85 تا 90 بگذارید)در این حالت وقتی دمای آب برگشت شما از عدد تنظیم شده روی ترموستات بیشتر باشه پمپ خاموش میشه واگه دمای اب برگشتی کمتر باشه پمپ روشن میشه

در ضمن این شکلی که شما گذاشتین برای مسیرهای طولانی اصلن مناسب نیست و بیشتر هد پمپ در منبع انبساط شکسته میشه و اب خوب به واحدها نمیرسه و هواگیری سیستم خیلی زیاد میشه بهتره منبع انبساط تک لوله ای بشه یا از دوطرف دیگ رفت وبرگشتش گرفته بشه اینجوری در شکل بخش زیادی از انرژی پمپ صرف سیرکوله آب در منبع انبساط میشه و هرجاهم مسیر طولانیه یا نمیشه منبع انبساط رو زیاد بالا برد حتمن باید پمپ رو درمسیر رفت قرارداد وگرنه مشکلات زیادی درهنگام بهره برداری ایجاد خواهد شد

سلام. دمت گرم از پاسخ بسیار خوبت. این شکل رو من از اینترنت گرفتم. چون اون قسمتش شبیه موتورخونه ماست. حاجی این پمپ اصلا خاموش نمیشه.
الان دمای مشعل 60 درجه هست و دمای دماسنج نزدیک موتور 45 درجه هست ولی دائما کار میکنه.اون شیر هم بسته هست.نمیدونم باید چیکار کنم!دیروز دینام پمپ سوخت.مجبور شدم رفتم 170 هزار تومان دینام خریدم. و نصبش کردم ولی دائما داره کار میکنه. به نظر شما علت چی میتونه باشه؟ دمای دماسنج کنار پمپ رو چیکار کنم؟
میشه کمک کنید.
 

moatamed

کاربر فعال تالار مهندسی مکانیک ,
کاربر ممتاز
سلام. دمت گرم از پاسخ بسیار خوبت. این شکل رو من از اینترنت گرفتم. چون اون قسمتش شبیه موتورخونه ماست. حاجی این پمپ اصلا خاموش نمیشه.
الان دمای مشعل 60 درجه هست و دمای دماسنج نزدیک موتور 45 درجه هست ولی دائما کار میکنه.اون شیر هم بسته هست.نمیدونم باید چیکار کنم!دیروز دینام پمپ سوخت.مجبور شدم رفتم 170 هزار تومان دینام خریدم. و نصبش کردم ولی دائما داره کار میکنه. به نظر شما علت چی میتونه باشه؟ دمای دماسنج کنار پمپ رو چیکار کنم؟
میشه کمک کنید.
دمای تنظیمی ترموستات پمپ را تغییر بدین اگه پمپ اصلن خاموش نمیشه به احتمال قوی ترموستات خراب شده چون این ترموستاتها معمولن normal close یعنی اگه خراب بشن مدار رو بسته نگه میدارن زیرا با روشن بودن دائم پمپ اتفاقی نمی افته ولی ترموستاتی که رو دیگ نصب میشه از نوع normal open یعنی اگه خراب بشه مشعل رو خاموش نگه میداره زیرا روشن بودن دائم مشعل ممکنه خطراتی داشته باشه است
(البته اگه قبلن کارمیکرده چون اگه از روز اول اینجوریست ممکنه سیم کشی اشکال داشته باشه)
 
آخرین ویرایش:
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
Sina Soleimani پرسش و پاسخ در مورد پایپینگ، نقشه ها، مدارک و ... مهندسی تاسیسات 26

Similar threads

بالا