سلام
ممنون اما گوگل خوب ترجمه نمی کنه ..
این قسمتشم در رابطه با فولاد م نیست در رابطه با ماشینکاری هست برای همین بهم گفتن از مکانیک ها بپرسم
بازم ممنون
سلام
درسته حق با شماست معنی تخصصی نمیده فقط یه چراغی روشن میکنه
بچه درسخونامون نیستن

موفق باشی
سلام
ممنون اما گوگل خوب ترجمه نمی کنه ..
این قسمتشم در رابطه با فولاد م نیست در رابطه با ماشینکاری هست برای همین بهم گفتن از مکانیک ها بپرسم
بازم ممنون

با سلام وعرض خسته نباشید،می خواستم بدونم بین ساخت و تولید و جامدات کدام برای ادامه دادن بهتره از هر کی پرسیدم هیچ کدوم جواب درستی به من ندادن من موندم بین این دو رشته کدام بهتره لطفاٌ جواب بدین این سوال آینده منه البته از نظر اقتصادی هم میگم
خیلی ممنون آقا احمد که راهنماییم کردی
البته در مورد اینکه کدام از نظر اقتصادی بهتره جواب نگرفتم

سلام
خواهش میکنم دوست من
اقتصادی از چه نظر؟
اگه منظورت حقوق و مزایای استخدامیه مطمینا به گرایش ریط آنچنانی نداره بلکه مهم توانایی و کارایی خودته که کاربلد باشی
اما
اگه منظورت اینه که خودت کارآفرینی کنی باید بگم مکانیک تو این زمینه جالب نیست(مگه اینکه سرمایه زیادی داشته باشی و کارگاهی بزنی که هم سرمایه و هم ریسک بالایی میخواد)البته گرایش سیالات میتونه پروانه نظام مهندسی بگیره و این یه مزیته خوبه براش و یه شغل دوم
البته از لحاظ ارزش اقتصادی مکانیک حرفای متعصبانه ی زیادیم هست که من چون قبولشون ندارم چیزی نمیگم(باید دید اعضای تالار مکانیک کی از خواب بیدار میشن و میانو به تایپیکا و درخواستای کاربرا توجه میکنن)
موفق باشی دوست عزیز
خیلی ممنون مهندس احمد عزیز

درودسلام
اول از همه پوزش ، چون نمیدونم برای پرسیدن سوالم باید مزاحم دوستان ساخت و تولید میشدم یا تالار های دیگه!
فکر کردم چون میخوام یک چیزی رو بسازم باید بیام اینجا ! (منطق افلاطونی)
چند تا راهنمایی میخوام:
- چطور اصطحکاک (درست نوشتم؟) رو کاهش بدیم ؟ فکر کنم نبودنش به صورت 100% امکان پذیر نیست ، حتی خارج از جو زمین ولی مطمئنا راه هایی برای کاهشش وجود داره ، برای مثال فرض کنید در طراحی چرخ یک خودرو ، میل ما اینه که تا حد ممکن با بدنه ی خودرو تلفات مکانیکی نداشته باشه تا نیروی موتور فقط صرف حرکت خودرو بشه.
حالا فرض کنید من میخوام این تلفات نیرو رو از بین ببرم (که نمیشه) در کل تا جای ممکن میخوام کاهشش بدم.
در کل یه چرخ و محور میخوام بسازم که برای چرخش حتما باید روی یک پایه محکم بشه ولی تا حد امکان با همین پایه اصطحکاک نداشته باشه ، در عین حال با هوا هم کمترین سایش ممکن رو داشته باشه.
مطلوب اینه که اگر این چرخ به گردش در اومد ، به حرکتش ادامه بده! (همین الان نیوتون توی گور لرزید)
میدونم ایده آل ممکن نیست ، ولی تا حد ممکن به مطلوب نزدیک باشه.
پیشاپیش سپاس از راهنمایی هاتون.
درود
به نظرم بهترین راه برای گردوندن محورت برای حالت ایده آلی که مد نظرته استفاده از یه میدان الکترومغناطیسی ه
که بدون تماس با محور فلزی با وارد کردن گشتاور مغناطیسی میله رو به گردش در میاره
این نحوه ی گردوندن محور از تماس چرخدنده و محور و ایجاد اصطکاک تو این مرحله جلوگیری میکنه و برای قسمت های دیگه که تماس 2 جسم ضروری ه میتونی از روغن های با ویسکوزیته متوسط استفاده کنی تا حرکت سطوح بر روی هم با افت(افت ناشی از اصطکاک)کمتری همراه باشه
اگه چیز بیشتری هم به ذهنم رسید خبرت میکنم
سلامسلام
این متن زیر از دیتا شیت فولاد 17-4 ph هست کل متنشه راجب ماشینکاری این فولاد .. اما متوجه اش نمی شم معنیشو می دونید ؟
In annealed condition surface cutting speed of 80 ft/min and a machinability rating of 50% of B-112 rated at 100%. Over-aged condition, 130 ft/min and 75% of B-1112 rated at 100%.
ممنون
باید بری مکسول رو گیر بیاری برات میدان مغناطیسی بزنهسپاس.
به ذهنم رسیده بود که مطمئنا بالاترین راندمان و کمترین سایش روی سطح زمین همین راه هست .
ولی مشکل اینجاست که ساختن خود میدان مغناطیسی که فقط باعث گردش محور بشه و بر اثر سرعت زیاد گردش از میدان خودش خارج نشه خیلی سخته. همچنین فکر کنم برای جدا کردن همین محور از جاذبه باید بریم ناسا! چون تکنولوژیشو ندیدم توی ایران.
و باید یک دکترای الکترومغناطیس گیر بیارم که اینو برام طراحی کنه.
بازم ممنون.
منظور از هد سیال چیه؟
منظور ارتفاع سیاله که ممکنه تو ی لوله باشه
پس منظور از هد سرعت و فشار و ارتفاع که توی قانون برنولی هست چیه؟ یعنی کلا هرجا اصطلاح هد به کار میره منطور ارتفاع سیاله؟
هد به میزان پیشروی یک سیال میگن حالا این هد میتونه ارتفاع باشه میتونه مقدار باشه میتونه میزان حرکت باشه و...
یعنی هد واحدهای مختلفی هم داره دیگه؟ میشه یه مفهوم فیزیکی دقیق براش بگید؟
سلام بچه ها
راهنمایی میخواستم : خواهرم تازه کنکور سراسری قبول شده حالا وقت انتخاب رشته است . علاقه شدیدی به هوا فضا داره ولی با هر کی صحبت میکنم از کارش و اینده اش و بازار کارش زیاد تعریف نمیکنن - کلا به کار در شرکت های هواپیمایی علاقه داره ( ساخت هواپیما و ... ) و ظاهرا مکانیک نزدیک ترین رشته به هوا فضا ست درسته ؟ ممنون میشم یه راهنمایی جامع بفرمائین اینکه کدوم گرایش مکانیک تاپه از هر نظر با توجه به علاقش و اینکه دختره - و اینکه مکانیک خوبه یا برق ؟ کار برق الکترونیک اصلا چی هست ؟
با سپاس
سلام بچه ها
راهنمایی میخواستم : خواهرم تازه کنکور سراسری قبول شده حالا وقت انتخاب رشته است . علاقه شدیدی به هوا فضا داره ولی با هر کی صحبت میکنم از کارش و اینده اش و بازار کارش زیاد تعریف نمیکنن - کلا به کار در شرکت های هواپیمایی علاقه داره ( ساخت هواپیما و ... ) و ظاهرا مکانیک نزدیک ترین رشته به هوا فضا ست درسته ؟ ممنون میشم یه راهنمایی جامع بفرمائین اینکه کدوم گرایش مکانیک تاپه از هر نظر با توجه به علاقش و اینکه دختره - و اینکه مکانیک خوبه یا برق ؟ کار برق الکترونیک اصلا چی هست ؟
با سپاس
سلام. میدونم اینجا جاش نیست که بپرسم ولی توی تالار مکانیک کلا بخشی هست که هر درسی تاپیک ویژه خودش داشته باشه. یعنی پراکنده نباشن . من میخوام اشکالات درسیمو بپرسم نمیدونم کجا باید برم. احتمالا یه بخش باید باشه که تاپیک همه درسا اونجا باشه. با تشکر .
سلام.به نظرتون بازار کار ساخت و تولید واسه خانم ها چطوره؟ارشد برم ساخت و تولید؟
شما خیلی کلی صحبت میکنید.من مکانیک خوندم بدون گرایشی.چه کارهایی هست تو بازار؟من به تبدیل علاقه ای ندارم.و بین چامدات و ساخت که همه از جامدات مینالن.که کار کمهسلام
شما گرایش کارشناسیتون چیه؟
به طور کل نمیشه یه رشته رو فقط مختص یه گروه کرد و شرایط مختلفی وجود داره اما به طور معمول ساخت و تولید واسه خانمها تو رده های بعدی مکانیک قرار داره
طراحی و تبدیل عمومیت بیشتری واسه خانوما داره
شما خیلی کلی صحبت میکنید.من مکانیک خوندم بدون گرایشی.چه کارهایی هست تو بازار؟من به تبدیل علاقه ای ندارم.و بین چامدات و ساخت که همه از جامدات مینالن.که کار کمه

شما خیلی کلی صحبت میکنید.من مکانیک خوندم بدون گرایشی.چه کارهایی هست تو بازار؟من به تبدیل علاقه ای ندارم.و بین چامدات و ساخت که همه از جامدات مینالن.که کار کمه
وا!نظر و علاقه شما قابل احترام ولی از این دید نگاه کنید که ما چقدر کارگاه و کارخانه داریم که یه مهندسه ساخت و تولید دستش بازه اونجاها وارد شه.البته جامداتی ها هم هستن ولی یه مدیر ترجیح میده کسی که وارد تره و کار بلد تره رو به کار بگیره.یکی از استادای من که روش تولید بهمون درس میداد 30 سال تو صنعت بوده و همه جا از کشتی سازی بگیر تا ذوب اهن و لوکوموتیوسازی کار کرده.جامدات علم مکانیکه تئوری.من نمیخوام به محاسبات محدود شم.خودتون گفتید ساخت خیلی گستردست.بله یه بخشش آچار گرفتنه ولی نه همش.شما اطلاعاتت کمهمن با اینکه جامدات نخوندم ولی خیلی علاقه داشتم بخونم، شناخت نسبی خوبی دارم. جامدات بالاترین رتبه گرایش مکانیک محسوب میشه.. و دیگر گرایشها به نحوی وابسته به جامدات هستند. به جامدات یا نباید قدم برداشت یا اگه میخوای برداری بایستی بلندتر برداری..
جامدات چیزی جز محاسبه نیست.. طراحی.. آنالیز.. تحمل ارتعاش.. حداقل جرم و حداقل ضخامت.. محدودیت انتخاب جنس.. و بطور کل استحکام سنجی چیزیه که جامدات انتظار داره..
اگه محاسب نباشی خوب این همون جاییه که نباید قدم برداشت.
متاسفانه خروج از رشته هم به طور عمومی ممکن نیست.. چرا که خروج از مکانیک، یه دبیرستانی بیش نیستم
..
راستی پست قبلی رو تازه دیدم.. نری ساخت؟!!!!
پشیمون میشی. ساخت تولید خیلی گستردس نیاز به آچار ماچار داره حداقل واسه اینکه بتونی یه درک ساده داشته باشی.
کلا علم مکانیک تو ایران مفهومی نداره.. ما چیزای عجیب غریب زیاد دیدیم. علم مکانیک ایران یعنی تجربه.. تئوریک هیچ مفهومی نداره. (همینه دلیل عقب موندگی ایرانی ها ... ما هنوز بلد نیسیم قوطی رانی بسازیم.. هه هه )
| Thread starter | عنوان | تالار | پاسخ ها | تاریخ |
|---|---|---|---|---|
| M | ساخت فیلم آموزشی در پاسخ به سوال های شما | ساخت و تولید | 2 | |
|
|
پاسخ سوالات امتحان آموزش و پرورش | ساخت و تولید | 0 | |
| F | * ويرايش پست * گزارش نوشته نامناسب * پاسخ بهمراه نقل قول دستگاه تست سیل های مکانیکی | ساخت و تولید | 0 |