تازه ها و اخبار در دنیای موبایل

Major Geologist

کاربر فعال تالار موبایل ,
کاربر ممتاز
من تو مرکز خرید چارسو باهاشون کار کردم. به نظرم رابط کاربری نوت إج بهتر از اس6 إج هستش. ترکیب چینش منوهای بخش منعطف نوت إج به نظرم بهتر بود.
 

darvish.m

کاربر فعال تالار موبایل,
[h=1]اچ تی سی وان E9 Plus در بازار[/h]کمپانی معظم و محبوب HTC یک دو سیم کارت فوق العاده را روانه بازار کرده است که به بهانه اضافه شدن این محصول به سبد خرید محصولات فروشگاه تلفن همراه بازارمازار در این پست به معرفی و قیمت این محصول پرداخته ایم، اگر بدانید صحبت از یک دو سیم کارت با حافظه داخلی ۳۲ گیگا بایت و حافظه رم ۳ گیگا بایت است شاید کمی موشکافانه تر به این مدل ورود پیدا کنید: HTC ONE E9 PLUS مشخصات کلیپشتیبانی از شبکه های: ۲جی/ ۳جی /۴جیتاریخ ورود به باازر: ماه می ۲۰۱۵دو سیم کارتصفحه نمایش: ۵٫۵ اینچحافظه داخلی: ۳۲گیگا بایت – حافظه رم ۳گیگا بایتپشتیبانی کارت حافظه خارجی: داردپردازنده: هشت هسته ای ۲گیگاهرتزدوربین اصلی: ۲۰ مگاپیکسل دوربین دوم: ۱۳ یا ۴ بر اساس منطقه تولید شدهباطری: ۲۸۰۰ میلی امپر ساعتقیمت در بازار ایران: رنج قیمتی یک میلیون وچهار صد هزار تومان در تاریخ درج خبر، از همینجا می توانید نوسانات قیمت این محصول را نیز مشاهده فرمایید. منبع: بازامازار
 

darvish.m

کاربر فعال تالار موبایل,
سونی Z3 Plus کمی بهتر از Z3 محبوب

یکی از رسومی که در میان تولید کنندگان تلفن همراه هوشمند باب شده است سری پلاس یا اس یا هر کلید واژه قابل افزودن برای مدل محبوب و پرچمدار کمپانیست، کمپانی سونی نیز در همین راستا اقدام به تولید مدل محبوب SONY Z3 با ورژن پلاس نموده است Sony Z3 Plus حالا در بازار با توجه به کاهش تولید و عرضه بردارد بزرگتر خود و همچنین برتری نسبی که اختلاف قیمت آن را توجیح می نماید در بازار جایگاه مناسبی را پیدا کرده است و محبوب این روزهای کمپانی سونی در بازارهای جهانی و بازار تلفن همراه ایران محسوب می شود در ادامه مشخصات فنی و قیمت این مدل و همچنین وِیژگی های برتر این مدل را از نظر خواهید گذراند:

مشخصات کلیدو سیم کارتپشتیبانی از شبکه های ۲جی /۳جی /۴جیتاریخ ورود به بازار: جون ۲۰۱۵وزن: ۱۴۴ گرمسیم کارت: نانو سیم IP68 certified – dust proof and water resistant over 1.5 meter and 30 minutesصفحه نمایش: ۵٫۲ اینچحافظه داخلی:۳۲گیگا بایت – حافظه رم ۳گیگا بایت پشتیبانی کارت حافظه خارجی: دارددوربین اصلی:۲۰٫۷ مگاپیکسلدوربین دوم: ۵٫۱ مگاپیکسلسیستم عامل: آندروید ۵پردازندهQuad-core 1.5 GHz Cortex-A53 & Quad-core 2 GHz Cortex-A57باطری: ۲۹۳۰ میلی امپر ساعتقیمت در بازار ایران: رنج قیمتی یک میلیون و هفتصد هزار تومان بروزرسانی قیمت این محصول را نیز می توانید از این قسمت دنبال نمایید. برتری های Sony Xperia Z3 Plus نسبت به Sony Xperia Z3وزن ۱۴۴ گرمی مدل پلاس نسبت به ۱۵۲ گرمی مدل معمولی۱٫ جایگزینی پردازنده Quad-core 1.5 GHz Cortex-A53 & Quad-core 2 GHz Cortex-A57 نسبت به مدل چهار هسته ای ۲٫۵ گیگاهرتزی۲٫ گرافیک مناسب تر Adreno 430 نسبت به مدل قبلی با گرافیک Adreno 3303.حافظه داخلی ۳۲ گیگا بایتی نسبت به حافظه داخلی ۱۶ گیگا بایتی مدل قبلی در بازار ایران۴٫دوربین دوم ۵٫۱ مگاپیکسلی نسبت به دوربین دوم ۲٫۲ مدل قبلی از برتری های قابل بررسی این مدل محسوب می شود. همانگونه که در ابتدا پست هم مطرح شد با توجه به اختلاف قیمت کمتر از ۲۰۰ هزار تومانی این دو مدل در بازار ایران مدل Z3 PLUS از محبوبیت و فروش بالایی در این روزها برخوردار است. منبع: بازارمازار
 

darvish.m

کاربر فعال تالار موبایل,
پشتیبانی از چند اکانت در بروزرسانی اینستاگرام آندروید

اگر شما هم جزو کاربرانی باشید که چند اکانت اینستاگرام دارید، برای مثال یک اکانت تجاری برای کسب و کار خود دارید و یک اکانت شخصی برای ورود به اینستاگرام هر بار مجبور هستید یکی از اکانت ها را Log out کنید. اما بالاخره اپلیکیشن محبوب اینستاگرام در ورژن ۷٫۱۲٫۰ در سیستم عامل آندروید پشتیبانی از چند اکانت همزمان را برای کاربران فعال نموده است. این موضوع د رسیستم عامل iOS هنوز قرار نگرفته است، در ادامه تصاویر استفاده از چند اکانت در ورژن جدید اینستاگرام را مشاهده خواهید نمود.
پشتیبانی چند اکانت در اینستاگرام

اپلیکیشن محبوب اینستاگرام

منبع:بازارمازار
 

darvish.m

کاربر فعال تالار موبایل,
صفحه نمایش 4K را می شناسید؟
[h=1]Xperia™ Z5 Premium پاداش برترین ها[/h]Xperia™ Z5 Premium‎ بهترین فناوری تلویزیون Sony را درست در دستانتان قرار می‌دهد. با صفحه‌نمایش با کیفیت باورنکردنی ‎۴K Ultra HD‎ که وضوح آن چهار برابر کیفیت Full HD است، تصاویر بی‌همتایی را تجربه می‌کنید.از Xperia™ Z5 Premium‎‎ برای ایجاد فیلم‌های با کیفیت ‎۴K‎ استفاده کنید، سپس به‌راحتی به تلویزیون ‎ ۴K‎وصل شوید تا آن‌ها را تماشا کنید. و با وجود واضح‌ترین و قوی‌ترین صفحه‌های نمایش، هنوز هم باتری فوق‌العاده‌ای با ماندگاری تا ۲ روز* در اختیار دارید.جزئیات کامل را در صفحه محصول Xperia™ Z5 Premium‎ Dual ‎دریافت کنید*اندازه‌گیری ماندگاری باتری در مقایسه با نمایه استفاده تلفن هوشمند Sony Mobile Communications AB انجام شد که در سپتامبر ۲۰۱۴ به عنوان شرایط استفاده فعال توسط کاربر تلفن هوشمند معمولی، شامل مجموعه‌ای از سناریوها و نه فقط محدود به ‌آن‌ها تعریف شد (تماس، پیام‌رسانی، مرور وب، شبکه اجتماعی، بازی کردن، گوش دادن به موسیقی، عکس گرفتن، مرور عکس، تماشای ویدیوی آنلاین، ضبط ویدیو و پخش آن).در ادامه مشخصات فنی و تصاویر این مدل و قیمت در بازار ایران را مشاهده خواهید نمود:
Xperia™ Z5 Premium
پشتیبانی از شبکه های ۲جی /۳جی /۴جیتاریخ ورود به بازار: نوامبر ۲۰۱۵ وزن: ۱۸۰ گرمنانو سیم کارتضد اب و گرد و غبار- IP68 certified – dust proof and water resistant over 1.5 meter and 30 minutesصفحه نمایش: ۵٫۵ اینج رزولوشن تصویر ۳۸۴۰ در ۲۱۸۰ پیکسل سیستم عامل: آندروید ۵٫۱٫۱ قابلیت اپدیت به ۶ چیپ ست: Qualcomm MSM8994 Snapdragon 810پردازنده: Quad-core 1.5 GHz Cortex-A53 & Quad-core 2 GHz Cortex-A57گرافیک: Adreno 430حافظه داخلی: ۳۲ گیگا بایت و رم ۳ گیگا بایتپشتیبانی کارت حافظه خارجی: دارد تا ۲۰۰ گیگا بایتدوربین اصلی: ۲۳ مگاپیکسلدوربین دوم: ۵٫۱ مگاپیکسلباطری: ۳۴۳۰ میلی امپر ساعتقیمت در بازار ایران: رنج قیمتی دو میلیون و ششصد هزار تومان منبع: بازارمازار
 

ranginkaman2016

عضو جدید
[h=2]اپل در حال آزمایش الگوریتم جستجو در اپ استور است[/h]
همه می‌دانیم که اپل از جمله شرکت‌هایی است که علاقه دارد فعالیت‌های خود را تا آنجا که می‌شود مخفی نگه دارد. یکی از رازهای مخفی این کمپانی را می‌توان الگوریتم استفاده شده در پس موتور جستجوی فروشگاه اپ‌استور دانست. با توجه به اینکه جستجو در فروشگاه یاد شده تا چه میزان می‌تواند بر تعداد دانلود اپلیکیشن‌ها تاثیر بگذارد، جای تعجب نیست که بسیاری از شرکت‌ها و توسعه دهندگان زمان زیادی را برای بررسی و یادگیری روش کار فروشگاه اپ‌استور صرف می‌کنند.
ماه گذشته اپل جدیدترین نسخه سیستم‌عامل موبایلی خود یعنی iOS 9.3 را منتشر کرد که ظاهرا به نظر می‌رسد در این آپدیت هیچ تغییری در اپلیکیشن اپ‌استور اعمال نشده است. تنها موردی که تغییر یافته، توضیحات پیش‌نمایش بوده و در واقع آخرین تغییرات صورت گرفته در الگوریتم در ماه نوامبر منتشر شد. اما تقریبا همزمان با ارائه iOS 9.3 تغییرات جالبی در نتایج جستجوی فروشگاه اپ‌استور در آمریکا مشاهده شده است.
اما این تغییرات چگونه تشخیص داده شده‌اند؟ در این مورد شرکت Moburst اعلام کرده که بخشی از فعالیت این کمپانی برای بهینه‌سازی اپ‌استور، ایجاد تکنولوژی‌ّهای اختصاصی‌ برای کمک به گسترش بیشتر مخاطبان مشتریان است. این شرکت ابزاری را توسعه داده که تغییرات ایجاد شده در اپ‌استور را بررسی می‌کند. در اواسط ماه مارس، ابزار یاد شده موارد جالبی را نشان داد.
یکی از تغییرات مشاهده شده این بوده که الگوریتم جستجو در مورد عباراتی که از نظر قواعد دستور زبانی درست نوشته نشده‌اند چگونه رفتار خواهد کرد. به نظر می‌رسد اپل الگوریتم اپ‌استور را به نحوی تنظیم کرده تا آنچه افراد جستجو کرده و نیز آنچه بر روی آن کلیک می‌کنند را در نظر بگیرد و سپس بر این اساس نتایج جستجو را به آن‌ها نشان دهد.
به عنوان مثال اگر عبارت Ubber را در اپ‌استور جستجو کنیم، اپلیکیشن Uber را در نتایج جستجو خواهیم دید ولی در کنار آن اپلیکیشن Lyft نیز مشاهده می‌شود. همچنین در صورتی که uper را جستجو کنیم، در واقع اپلیکیشن Uber را در مقابل اپلیکیشن دیگری که uper نام دارد مشاهده خواهیم کرد.
در ابتدا ممکن است فکر کنید Uber و سایر اپلیکیشن‌های لیست شده، در بخش کلمات کلیدی توضیحات خود، عبارات مشابهی با عبارت جستجو شده را قرار داده‌اند، اما این گمان چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. چرا باید ۱۰۰ کاراکتر اضافه‌ای که به ندرت توسط کاربران تایپ می‌شوند را در کلمات کلیدی قرار داد؟ برای یافتن پاسخ این سوال، تست دیگری انجام شده است. کافی است به رتبه‌بندی Uber برای کلمات کلیدی جستجو شده نگاهی بیاندازیم. در نهایت آنچه مشاهده می‌شود به نظر می‌رسد فرضیه تغییرات در الگوریتم جستجوی اپ‌استور بیشتر تقویت می‌شود.
لازم به ذکر است کلمات کلیدی مورد اشاره از تاریخ ۲۰ مارس (یکم فروردین) و در واقع تنها چند روز پس از انتشار iOS 9.3 در اپ‌استور ظاهر شده‌اند.
در تصویر زیر می‌توانید ببینید که این تغییر چگونه در همه دسته‌بندی‌های اپ‌استور ظاهر شده است. همچنین باید یادآوری کنیم که تغییرات مورد بحث در حال حاضر فقط در نسخه آمریکایی اپ‌استور مشاهده شده‌اند. اگر اپل نیز روش گوگل را برای اعمال تغییرات در الگوریتم جستجوی خود در پیش گرفته باشد، می‌توان انتظار داشت به زودی این تغییرات در سایر نواحی جهان نیز اعمال شوند.
از طرفی این تغییرات باعث می‌شود تا افراد بتوانند بهتر به اپلیکیشن‌های مورد نظر خود دسترسی بیابند حتی اگر توسعه دهندگان از کلمات کلیدی مورد جستجوی کاربران در توضیحات استفاده نکرده باشند. بنابراین می‌توان این تغییرات را به نوعی هوشمندتر شدن اپ‌استور دانست. از سوی دیگر حالا در نتایج جستجو اپلیکیشن‌هایی مشاهده می‌شوند که با کلمات کلیدی جستجو شده مرتبط نیستند. به عنوان مثال با جستجوی عبارت panera bread اپلیکیشن Uber نیز به کاربر توصیه می‌شود.
با توجه به آنچه در بالا اشاره کردیم، تغییرات یاد شده باعث شده‌اند تا بهبودهای قابل توجهی در الگوریتم جستجوی اپ‌استور اعمال شود و نوعی هوش مصنوعی در آن بکار گرفته شود که به عنوان مثال خودش می‌تواند رابطه بین اپلیکیشن Panera و Uber را دریابد. به همین دلیل است که با جستجوی عبارتی مانند panera، اپلیکیشن Uber نیز به کاربر پیشنهاد می‌شود.
اما چرا اپل چنین اقدامی انجام داده است؟ فعلا می‌توان در این مورد فقط حدس و گمان‌هایی را بیان کرد. مشخصا اپل می‌خواهد روش یافتن اپلیکیشن‌ها در اپ‌استور را بهبود دهد و هدفش این است که اپلیکیشن‌ها بهتر در این فروشگاه پیدا شوند. همچنین ممکن است این تغییرات به منظور تست، بررسی و بهبود موتور جستجوی کنونی این فروشگاه باشد.
درحالیکه تغییرات مورد اشاره فعلا کم هستند و به سختی می‌توان متوجه آن‌ها شد، اما از نظر توسعه دهندگان یک مورد مهم در نظر گرفته می‌شود. این اولین باری است که در نتایج جستجو شاهد اپلیکیشن‌هایی هستیم که از نظر نام، نام توسعه دهنده و کلمات کلیدی، با عبارت جستجو شده کاربر مرتبط نیستند.
 

Major Geologist

کاربر فعال تالار موبایل ,
کاربر ممتاز

c-plus

عضو جدید
LG G8s thinQ تا دندان مسلح به سوی میدان

LG G8s thinQ تا دندان مسلح به سوی میدان

تیم تشکیل دهنده این پرچمدار زیبا که طراحی آلمینیومی با تکنولوژی گلوریاگلس دارد، تیمی قدرتمندیست که ترکیبی این چنینی دارد:


  • پردازنده مرکزی Octa-core (1×2.84 GHz Kryo 485 & 3×2.42 GHz Kryo 485 & 4×1.8 GHz Kryo 485)
  • چیپست قدرتمند Qualcomm SDM855 Snapdragon 855 (7 nm)
  • پردازنده گرافیکی Adreno 640
  • صفحه نمایش OLED با وضوح 1080×2248 پیکسل (~402 ppi تراکم)






  • حافظه RAM 6GB و حافظه داخلی در ظرفیت های 64/128 GB و حافظه جانبی قابل ارتقاء تا 512GB که در ورژن تک سیمکارت اسلات اختصاصی دارد و در ورژن دو سیم محل جایگیری به اسلات سیم دو تغیر داده شده.
  • باتری قدرتمند 3550 میلی آمپر ساعتی
  • حسگر اثر انگشت خازنی که در جای همیشگی اسمارت فون های ال جی تعبیه شده
  • دوربین اصلی با سه لنز که به ترتیب با دقت حسگر 12 ، 13 ، 12 به صورت افقی و خطی بالای حسگر اثر انگشت، پشت گوشی تعبیه شده اند.


بنظر من که عالیهههههه:surprised::surprised:


منبعشم نمایندگی ال جی
 

Similar threads

بالا