تاریخچه کمپانی پورشه

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
1713128396010.png

شرکت هلدینگ خودرو سازی آلمانی با ارائه ماشین شگفت انگیز پورشه انقلابی در صنعت خودرو سازی به راه انداخت. شاید جالب باشد که در مورد نقطه عطف پورشه بیشتر بدانید، پس با ما همراه باشید.


مدل های پورشه و تاریخچه آنها​

چه کسی اسم پورشه را نشنیده است؟ در سال ۲۰۰۶ این شرکت جایزه معتبرترین برند خودرو سازی را برای ۷۰ سال ارائه خدمات درجه یک در زمینه خودروهای سواری دریافت کرد. این شرکت در ابتدا به عنوان یک شرکت مشاوره و توسعه توسط دکتر فردیناند پورشه در سال ۱۹۳۱ تاسیس شد و پس از آن پورشه SE به عنوان یک خودرو لوکس اسپورت به خاطر تکنولوژی برتر خود شناخته شد.

این شرکت در قلب اشتوتگارت اولیت قرارداد توسعه خود را در زمینه خودرو با شرکت فولکس واگن زیر نظر دولت آلمان امضا کرد. نتیجه آن یکی از مشهورترین خودروهای تاریخ، یکی از پر فروش ترین مدل ها و شناخته شده ترین آنها یعنی مدل Beetle بود.

در طول جنگ جهانی دوم، کارخانه پورشه شروع به تولید خودروهایی برای ارتش آلمان کرد از قبیل Kubelwagen و Schwimmwagen که در راستای کمک به تولید تانک های تایگر و الفانت بودند.پس از جنگ، فردیناند به مدت ۲۰ ماه به خاطر جنایات جنگی زندانی شد و در آن زمان پسرش، فری پورشه تصمیم به ساخت یک ماشین جدید به تناسب نیازهایش کرد مدل ۳۵۶٫ موفقیت مدل ۳۵۶ و مرگ فردیناند پورشه در سال ۱۹۵۱ به Ferry این اطمینان را داد که پا در جای پدرش گذاشته و به مسیر خود در طراحی خودروها ادامه دهد. یکی از مشهورترین مدل ها Spyder 550 بود که یک ماشین برای موفقیت در مسابقات بود.تا به امروز، خط تولید اصلی این شرکت خودرو سازی به موفقیت خود ادامه داده است، در سال ۱۹۶۴ یک مدل اسپورت دیگر با نام ۹۱۱ تولید شد که با موتور هوای سرد، باکسر قرار گرفته در عقب خود شناخته می شود.

تیم طراحی این خودرو توسط پسر ارشد فری، فردیناند الکساندر پورشه، رهبری شدند. این خودرو میراث مدل ۵۵۰ Spyder بود که مسابقات رالی زیادی را با موفقیت پشت سر گذاشت. گواهی برای موفقیت مدل ۹۱۱ این است که امروزه نیز خط تولید این مدل پس از انجام اصلاحاتی برای روی آن فعال است.

پورشه در سال ۱۹۷۲ موقعیت خود را از یک شرکت خصوصی با اختیارات محدود به یک شرکت دولتی تغییر داد که بدین معناست که از این پس این شرکت توسط طیف وسیعی از اعضای خانواده سرپرستی و کنترل می شوند. در سال ۱۹۷۴ در نمایشگاه خودروی پاریس، این شرکت از مدل ۹۱۱ توربوی خود رونمایی کرد که به یک توربوشارژ و تنظیم کننده فشار مجهز شده بود.

هنگامی که مدل ۹۲۴ در سال ۱۹۷۵ وارد خط تولید شد، پورشه وارد مسیر جدیدی شد چرا که به مدت چندین سال تولید خودرو به همراه موتور در جلو را تجربه نکرده بود.با استانداردهای پورشه، مدل ۹۲۸ یک مدل عجیب و غریب بود، موتور جلو آن V8 ساخته شده از آلیاژ فلزی است. در سال ۱۹۸۱، یک مدل جدید ترانسفورماتور به خط تولید پورشه، با کد ۹۴۴ اضافه شد.عملکرد بالای پورشه ۹۵۹ در نمایشگاه فرانکفورت خودرو در سال ۱۹۸۵ به نمایش گذاشته شد. این خودرو برای برنده شدن در بسیاری از مسابقات و رالی ها تولید شده است که شناخته شده ترین آنها رالی داکار پاریس است.یک جهش تکنولوژیکی جدید در سال ۱۹۸۸ هنگامی که ۹۱۱ Carrera 4 با چرخ دنده ی کامل در بازار عرضه شد به جهان خودرو سازی معرفی شد.

سپس، در سال ۱۹۸۹، سیستم گیربکس اتوماتیک Tiptronic بر روی پورشه نصب شد. در سال ۱۹۹۱، Porsche اولین سازنده خودرو از نظر قرار دادن ایربگ (کیسه هوا) بر روی تمام صندلی های مسافر و راننده در تمام مدل های خود شد.مدل Boxter در سال ۱۹۹۶ پس از ۳ و نیم سال تلاش مداوم به بازار عرضه شد. در همان سال، پورشه تولید ۱ میلیون خودرو را جشن گرفت. دو سال بعد، فری پورشه در سن ۸۸ سالگی فوت کرد، اما این شرکت در پایان فصل اول خود و با تولید ۹۱۱ GT1 وارد مرحله دوم خود شد. این تنها یک آغاز برای پورشه بود، که در سال ۲۰۰۰ با مدل های بسیار ورزشی و با کارایی بالا Boxster S و Carrera GT ادامه یافت.

در سال ۲۰۰۲ پورشه پا در عرصه تولید خودروهای شاسی بلند (SUV) گذاشت که با تولید مدل های Cayenne و مدل های بعدی آن Cayenne Turbo و Turbo S بود.مدل بعدی تولید شده توسط این شرکت در سال ۲۰۰۹ تحت عنوان پانامرا یک خودروی شاسی کوتاه چهار در بود. با تولید این مدل، پورشه نظر تمام بازار خودرو را به خود جلب کرد و پا به عرصه رقابت با مدل های لوکس مرسدس بنز و BMW و آئودی گذاشت.
در حال حاضر مدل های پورشه طرفداران زیادی دارد، بطوریکه افراد برای اجاره خودرو این ماشین شگفت انگیز علاقه نشان می دهند.
 
بالا