بگو کدام گل را دوست داری تا بگم چه شخصیتی داری

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
گل رز دوست دارید یا گل نسترن؟ نگویید هر ۲! حتما یکی را بیشتر دوست دارید و همین علاقه بیشتر به یک گل، نشان می‌دهد که شما چه شخصیتی دارید.
اگر به چنین ایده‌ای بخندید زیاد تعجب نمی‌کنیم چون در اصل هم تخمین‌زدن شخصیت یک نفر از روی گل مورد علاقه‌اش علمی و شدنی نیست اما در این صفحات تستی را برای شما آورده‌ایم. به این تست جواب دهید و بعد خود‌تان قضاوت کنید که قابل اعتماد است یا خیر.



این تست چه مشکلی دارد ؟
شاید اساسی‌ترین مشکل این تست محدود کردن نوع گل‌ها، به ماه‌های سال است. این‌که براساس چه اصول و قاعده‌ای، اسم یک گل مربوط به ماه خاصی است؟ مثلا چرا ماه مهر، گل زنبق است؟ اگر بگوییم ماه مهر، گل ارکیده فرقی هم مگر می‌کند؟ مسئله دیگر بیان نام محدود همین ۱۲ گل به جای همه گل‌هاست‌. حتی اگر مقصود نویسنده تست، بیان نام گل‌هایی باشد که عامه مردم می‌شناسند؛ چرا نامی از گل‌های معروفی مثل: نیلوفر، شقایق، لاله و… نیست ؟ اگر هم بخواهیم شخصیت را با توجه به گل مورد علاقه پیشگویی کنیم، باید تست به‌صورتی باشد که از شما بپرسد: گل مورد علاقه شما چیست؟ و با توجه به گل مورد علاقه‌‌تان (هر گلی که باشد) در مورد شخصیت شما بگوید! در ادامه برای شما تستی داریم که می‌تواند میزان خود کفایتی در شما را بسنجد؛ این‌که چقدر در زندگی شخصی خود اثربخش هستید و احساس کفایت و شایستگی می‌کنید. ‌جملات این تست احساسات و واکنش شما را در موقعیت‌های مختلف توضیح می‌دهد. ‌ لطفا هر جمله را به دقت بخوانید و انتخاب کنید تا چه اندازه موافق یا مخالف هستید؛ این تست گزینه سومی ندارد، برای این‌که شما یا احساس کفایت می‌کنید یا نه ‌ سعی کنید سوالی را بی‌پاسخ نگذارید.



چه امتیازی میگیرید
از سوال یک تا ۱۰ به هر پاسخ کاملا موافق یک امتیازبدهید و به پاسخ‌های مخالف امتیازی ندهید.

  • از سوال ۱۱ تا ۲۰ به هر پاسخ کاملا مخالف یک امتیاز و به پاسخ‌های موافق امتیازی ندهید.

  • بالاترین نمره برای شما ۲۰ خواهد بود، هرچه نمره شما به ۲۰ نزدیک‌تر باشد احساس خودکفایتی در شما بیشتر خواهد بود و نمره کمتر ‌احساس کفایت نداشتن در شما را نشان می‌دهد.
اگر نمره بالایی در این آزمون گرفته‌اید‌، احتمالا درباره توانایی‌های‌تان برای ایجاد تغییر در زندگی و رسیدن به اهداف‌تان مطمئن هستید و‌ این حس اطمینان یک توهم نیست! در حقیقت شما نسبت به آن‌هایی که نمره پایینی در این آزمون گرفته‌اند، شانس بیشتری برای رسیدن به موفقیت در زندگی و اهداف تحصیلی و شغلی دارید.

چند نصیحت دوستانه
ممکن است چنین به‌نظر برسد که خودکفایتی تنها در ارتباط با افراد کاملا کارآمد و انسان‌های موفق جهان است اما حس خودکفایتی برای هر شخصی گذشته از این‌که رئیس شرکتی باشد یا در حال تلاش برای غلبه‌کردن با مشکلات فردی باشد، مهم است و ‌ داشتن تجارب موفقیت‌آمیز باعث گسترش حس خودکفایتی می‌شود و موجب بروز موفقیت می‌شود اما موفقیت به تنهایی خودکفایتی را تضمین نمی‌کند !
فرد باید مطمئن باشد که تلاش‌های خود او باعث موفقیت شده است؛ ‌ممکن است شما موفقیت خود را به خاطر هوش ذاتی، شانس یا خوش‌اقبالی بدانید و نه تلاش شخصی، در این صورت وقتی هوش‌تان یاری‌تان نمی‌کند یا کم‌شانسی می‌آورید، احساس ‌کفایت نداشتن می‌کنید. ‌اگر نمره پایینی در این آزمون گرفته‌اید، نقطه شروع بها‌دادن بیشتر به موفقیت‌تان است ‌شاید واقعا خوش‌شانس باشید، شاید باهوش باشید ولی موفقیت‌های شما ناچیز بوده است. ‌حتی اگر همه این مطالب در مورد شما صحت داشته باشند، هنوز موفقیت شما بستگی به تلاش‌تان دارد. ‌ اگر نمره پایینی در این آزمون به دست آورده‌اید ممکن است چنین شکایت کنید که:«آنچه نوشته‌اید در مورد من صدق نمی‌کند، چون من هیچ تجربه موفقی نداشته‌ام» پاسخ ما ساده است:«اشتباه می‌کنید!» کمی بیشتر توجه کنید و خوب فکر کنید، حتی انجام کارهایی که به‌نظرتان ناچیز است، می‌تواند تجربه موفق به‌شمار بیاید؛ شما حتما تجربیات موفق داشته‌اید، احتمال دارد مشکل شما در برقراری اهداف مناسب باشد مثلا ممکن است شما سال‌های ابتدایی تحصیل‌تان را با رویای فیزیکدان، وکیل، دانشمند، محقق و مانند این‌ها شروع کرده‌اید اما در میانه ترم حتی سر کلاس هم حاضر نمی‌شدید چون مثلا شب قبل را تا دیروقت در مهمانی بوده‌اید دکتر، وکیل یا دانشمند شدن، اهداف برجسته‌ای هستند ‌اما داشتن اهداف کوتاه‌مدت ضروری است. زیرا آن‌ها به آرامی شما را به سوی اهداف بلندمدت پیش می‌برند‌. اگر فکر می‌کنید به اهداف خود دست نیافته‌اید، فهرستی از قدم‌هایی که برای رسیدن به اهداف‌تان باید بردارید تهیه کنید و با نخستین قدم در فهرست شروع کنید. راز اصلی در ایجاد اهداف کوچکی است که در محدوده توانایی شما باشد و درصورت رسیدن به آن‌ها، به‌خود پاداش دهید همان‌طور که جمله معروف بیان می‌کند«هیچ‌چیز مانند موفقیت، موفقیت نمی‌آورد» وقتی شروع کنید هیچ‌چیز شما را متوقف نمی‌کند.
 

Elmira2010

عضو جدید
کاربر ممتاز
گل رزویاس....دقیقاهمینطوری که نوشته بودی هستم زاده برادر;)
 

md.reza

عضو جدید
من رز دوست دارم ولی وقتی خصوصیاتو خوندم دیدم نسترن دوست دارم تقلبم نکردم به هیچ وجه :cry:
 

M o R i S

مدیر تالار حسابداری
مدیر تالار
کاربر ممتاز
گل رز
 

narges_F

عضو جدید
کاربر ممتاز
رزززززززززززززززززززبیشتر بعدش نرگس....دی
 

Similar threads

بالا