بچه وعقرب

naser14

عضو جدید
بسم الله الرحمن الرحيم




اگربچه کوچکي به انسان بگويد عقربي پشت پيراهن تواست فوراترتيب اثر مي دهد ونمي پرسد که ايا راست مي گويي يادروغ،فقط بايک احتمال کوچک پيراهنش را درمي آورد.احتمال دادن نشانه عقل است حال مساله قيامت وحساب وزنده شدن انسان بعدازمرگ که بسيارمهم وسرنوشت هميشگي انسان وابسته به ان است وراستگوترين افراديعني پيامبران الهي صلوات الله عليهم وقران کريم درمواردفراوان ازان خبرداده اند؟ آيا انسان بايد نسبت به حساب ومعاد بي تفاوت باشد وحتي احتمال يک درصدهم راست بودن ان را ندهد؟ اگراحتمال کوچکي بدهد به فکرچاره مي افتد تا زندگي اينده خود راخوب رقم بزندومنزل اخرت خودرا بااعمال صالح اباد مي کندودرشهوات ولذات زودگذر دنيا که حرامش عذاب الهي رابه دنبال دارد غوطه ورنمي شود.ايمان اوردن هنگام مرگ براي انسان نفعي ندارد. "خداوند درقران مي فرمايد: اي اهل ايمان خود واهلتان راازاتشي که هيزمش مردم وسنگهاست حفظ کنيد " ودر دعاي کميل امده است:واين عذابي است که اسمانها وزمين طاقت انرا ندارند.يکي ازصفات نيک دراسلام راستگويي است خداونددرقران فرموده :ومن اصدق من الله قيلا چه کسي ازخداراستگوتراست وپيامبر اکرم صلي الله عليه واله وسلم به راستکويي مشهور بودپيامبران الهي که همه ازصادقين بودند، خبر ازقيامت ووجود جهان پس ازمرک داده اند. انسان بامرک ازبين نمي رود، بلکه ازعالمي به عالم ديکروارد مي شود ودراين دنيا بايد خودرابراي ورود به عالم برزخ وقيامت وسوال وجواب درباره اعمالي که دردنيا انجام داده اماده کند. انسان به سوي خدادرحال حرکت است وبه سوي اوبرخواهد گشت اين عالم پوچ نيست وهمه امورش ازروي حساب وکتاب است. نظمي که دران بکاررفته گواه اين مطلب است ايا انسان ازاد گذاشته شده است وهيج مسئوليتي دراين عالم ندارد؟ البته براي انسان محافظاني است که تمام اعمال اوراثبت وضبط مي کنند تادرعالم ديگرموردسوال قرارگيرد.اعتقادبه حساب قيامت سودبي پايان وپشت پازدن به دين وپيروي شهوات ولذات ضررابدي را همراه دارد .فاين تذهبون ؟ پس به کجا مي رويد؟ چراسرمايه پاکي وعمر خودرارايگان ازدست مي دهيد؟
 

*Essi*

اخراجی موقت
حالا اگه یه بچه کوچک گفت: یک اژدهای هفت سر که 50 تا چشم داره و هزارتا زبان و ..... داره،تو اتاقم زندگی میکنه،چی؟

آدم دستی بر سر بچه کوچک میکشد و میگوید،عزیزم خیالاتی شدی.

چیزی بگو که ما قبلا آنرا درک کرده باشیم یا وسیله ای برای درک آن داشته باشیم.
 

ساقي كوير

عضو جدید
حالا اگه یه بچه کوچک گفت: یک اژدهای هفت سر که 50 تا چشم داره و هزارتا زبان و ..... داره،تو اتاقم زندگی میکنه،چی؟

آدم دستی بر سر بچه کوچک میکشد و میگوید،عزیزم خیالاتی شدی.

چیزی بگو که ما قبلا آنرا درک کرده باشیم یا وسیله ای برای درک آن داشته باشیم.

انساني كه عقل سالم داره دفع ضرر احتمالي رو بر خودش واجب مي دونه.
--------------------

به تو ميگن اين غذا سمّيه.
تو ميگي چون دركش نكردم پس بيخيال و مي خوريش؟
 

gagas

عضو جدید
حالا اگه یه بچه کوچک گفت: یک اژدهای هفت سر که 50 تا چشم داره و هزارتا زبان و ..... داره،تو اتاقم زندگی میکنه،چی؟

آدم دستی بر سر بچه کوچک میکشد و میگوید،عزیزم خیالاتی شدی.

چیزی بگو که ما قبلا آنرا درک کرده باشیم یا وسیله ای برای درک آن داشته باشیم.
:w29::w29::w29::w29:

دفع ضرر احتمالي ضروریست

حتماً باید بپُکی تا بفهمی؟؟؟؟
 

*Essi*

اخراجی موقت
انساني كه عقل سالم داره دفع ضرر احتمالي رو بر خودش واجب مي دونه.
--------------------

به تو ميگن اين غذا سمّيه.
تو ميگي چون دركش نكردم پس بيخيال و مي خوريش؟

من چون یک پیش زمینه ذهنی، نسبت به سم و اثر آن دارم،از آن پرهیز میکنم.

اما شما چه پیش زمینه ذهنی نسبت به پل صراط و عذاب قبر و آتش جهنم و...... دارید؟

این دوتا موردی که دوست ما و شما با هم مقایسه کردید هیچ ربطی به هم نداشتند.
 

ساقي كوير

عضو جدید
من چون یک پیش زمینه ذهنی، نسبت به سم و اثر آن دارم،از آن پرهیز میکنم.

اما شما چه پیش زمینه ذهنی نسبت به پل صراط و عذاب قبر و آتش جهنم و...... دارید؟

این دوتا موردی که دوست ما و شما با هم مقایسه کردید هیچ ربطی به هم نداشتند.
حرف اصلي من خط اوله
شما قبول نداريد كه دفع ضرر احتمالي واجبه؟
شما نسبت به سم خودت اين پيش زمينه رو پيدا كردي يا از طريق افراد آگاه به مسئله مطلع شدي و پيش زمينه پيدا كردي؟
 

*Essi*

اخراجی موقت
حرف اصلي من خط اوله
شما قبول نداريد كه دفع ضرر احتمالي واجبه؟
شما نسبت به سم خودت اين پيش زمينه رو پيدا كردي يا از طريق افراد آگاه به مسئله مطلع شدي و پيش زمينه پيدا كردي؟

چرا دفع ضرر احتمالی واجبه،ولی اون ضرر باید با معیارهای عقلی جور در بیاد.

اگه به قول شما یک بچه بگه تو اتاقم مار هست،من با احتیاط وارد میشم،اما اگه بگه یک اژدهای هفت سر که از دهانش آتش در میاد و..... هست،هیچ جانب احتیاطی را در نظر نمیگیرم و میدانم طرف خیالاتی شده.

به قول شما دیگران پیش زمینه را ممکن است به شما بدهند.

اما در مورد مسئله مورد تایید شما،پیش زمینه و دیگرانی در کار نیست،فقط ادعا بوده و بس.
 

sutern

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
فرض کنیم یه تاجر میخواد یه معامله انجام بده بر اساسه تجربه ای که داره احتمال می ده معامله میلیاردی با یه شرکت غیرمعتبر بصورت غیر نقدی باعث ضرره اگه تاجر عاقل باشه هرگز چنین معامله ای رو انجام نمیده
تاجر مطمئن نیست که این معامله ضرر داره یا نداره و فقط احتمال می ده و همین احتمال کافیه که او بیخیال این معامله بشه
در اینجا تنها ضرری که مورد احتماله خسارت مالیه حالا فرض کنیم علاوه بر ضرر مالی یه ضرر جانی و حتی مرگ هم احتمالش باشه ..
باز عقل با قدرت بیشتری از این تجارت دوری میکنه
حالا تصور کنیم که این تجارت علاوه بر ضرر مالی و جانی یه عذاب دائمی و زندگی پر از درد و رنج رو به همراه داشته باشه؟ در این حال عقل چی میگه ؟
وقتی انسان در مورد قیامت از انبیاء و غیر انبیاء می شنوه اگر هم به این افراد اعتقادی نداشته باشه و از سخنانشون یقین حاصل نکنه حداقل یه احتمال ضعیفی تو ذهنش به وجود میاد
هرچند علم و یقین براش حاصل نشده ولی قطعا احتمال می ده که چنین عذابی هست
 

ITDeveloper

عضو جدید
کاربر ممتاز
حالا اگه یه بچه کوچک گفت: یک اژدهای هفت سر که 50 تا چشم داره و هزارتا زبان و ..... داره،تو اتاقم زندگی میکنه،چی؟

آدم دستی بر سر بچه کوچک میکشد و میگوید،عزیزم خیالاتی شدی.

چیزی بگو که ما قبلا آنرا درک کرده باشیم یا وسیله ای برای درک آن داشته باشیم.


در تاریخ پیامبران مشهورند به ایمان و نیک رفتاری
وکسی از ایشان در تاریخ به بدی یاد نکرده
حالا افرادی مانند ایشان می آیند و این چنین سخنانی می گویند که منافاتی با عقل نداره
اگر منافات داشت خوب سخن شما درست ولی منافات نداره و این خود صحت سخن را چند برابر می کند


من چون یک پیش زمینه ذهنی، نسبت به سم و اثر آن دارم،از آن پرهیز میکنم.

اما شما چه پیش زمینه ذهنی نسبت به پل صراط و عذاب قبر و آتش جهنم و...... دارید؟

این دوتا موردی که دوست ما و شما با هم مقایسه کردید هیچ ربطی به هم نداشتند.

دوست عزیز
پل صراط و فشار قبر و .... را بی خیال
اصل معاد را که می توان قبول کرد
اصل یک امر منطقی و عقلی است
حداقل دوری از رحمت خداوند را در پی دارد (که خود این در مبانی اسلامی حداکثر و بدترین نوع عذاب است)
این که دیگر دور از منطق و قابل درک است
 

*Essi*

اخراجی موقت
در تاریخ پیامبران مشهورند به ایمان و نیک رفتاری
وکسی از ایشان در تاریخ به بدی یاد نکرده
حالا افرادی مانند ایشان می آیند و این چنین سخنانی می گویند که منافاتی با عقل نداره
اگر منافات داشت خوب سخن شما درست ولی منافات نداره و این خود صحت سخن را چند برابر می کند
اتفاقا چون آدم های دلسوزی بودند،از روی دلسوزی یک حرفی را زده اند.
مثل مادری که به بچه اش بگه،اگه بری فلان جا،تو را لولو میخوره.

در حالیکه لولویی در کار نیست،اما چون بچه عقلش نمیرسه،باید برای پرهیز از انجام خطا،او را از لولو ترساند.

الزاما نباید لولو ماهیت خارجی داشته باشه،اما برای بچه الزامیه.

این امر شامل انسانهای بسیار زیادی هم میشه.
 

ITDeveloper

عضو جدید
کاربر ممتاز
اتفاقا چون آدم های دلسوزی بودند،از روی دلسوزی یک حرفی را زده اند.
مثل مادری که به بچه اش بگه،اگه بری فلان جا،تو را لولو میخوره.

در حالیکه لولویی در کار نیست،اما چون بچه عقلش نمیرسه،باید برای پرهیز از انجام خطا،او را از لولو ترساند.

الزاما نباید لولو ماهیت خارجی داشته باشه،اما برای بچه الزامیه.

این امر شامل انسانهای بسیار زیادی هم میشه.

بچه بی عقله و نمی تونه درست و از غلط تشخیص بده
ولی به تمام کسانی که نعمت عقل داده شده انتظار لبیک هم هستند به پیامبران
پیامبران دلسوز بودند و انسان ها نادان
تا جایی که قرآن می فرماید که ای پیامبر خودت را به خاطر اینها نابود نکن یعنی این قدر قصه نخور
چطور یک چنین فردی می تونه یک سری کذبیاتی تحویل ملت بده
که اتفاق با عقل انسان هم منافاتی نداره و در راستای منطقه
دقت دوست عزیز
معاد یک اصله که اگر برداشته شه همچی پوچ و بی معنی می شه
بازگشت همه بسوی خداست
اون شعر مولانا را که یادته ار کجا امده ....
 

*Essi*

اخراجی موقت
بچه بی عقله و نمی تونه درست و از غلط تشخیص بده
ولی به تمام کسانی که نعمت عقل داده شده انتظار لبیک هم هستند به پیامبران
پیامبران دلسوز بودند و انسان ها نادان
تا جایی که قرآن می فرماید که ای پیامبر خودت را به خاطر اینها نابود نکن یعنی این قدر قصه نخور
چطور یک چنین فردی می تونه یک سری کذبیاتی تحویل ملت بده
که اتفاق با عقل انسان هم منافاتی نداره و در راستای منطقه
دقت دوست عزیز
معاد یک اصله که اگر برداشته شه همچی پوچ و بی معنی می شه
بازگشت همه بسوی خداست
اون شعر مولانا را که یادته ار کجا امده ....

بچه اگر نسبت به چند ساله آینده اش بی عقله،همه انسانها بلا استثنا نسبت به آنچه در زندگی پس از مرگشان رخ خواهد داد، بی عقل هستند.

باز هم میگم،شما فرق دلسوزی و دروغ را متوجه نمیشوید.
کسیکه از روی دلسوزی چیزی میگه،اصلا به این معنا نیست که داره دروغ میگه،بلکه خودش یک برداشتی از دنیا داره و احساس میکنه این برداشت به خودش آرامش میده،پس سعی میکنه،آن را در اختیار سایرین هم قرار دهد.

شاید به نظر شما مرگ در این دنیا و عدم جاودانگی معنای پوچی بده،اما پوچی واقعی از نظر من آنچه است که برای بهشت و جهنم وعده داده شده.

از عدم تکامل فکری در بهشت و جهنم گرفته تا فقط خوردن و نوشیدن و همصحبتی با اولیا و.......
تا ریختن سرب داغ در حلقوم و سیخ تو چشم کردن و جاودانگی (نه حداقل 1000 سال) در آتش جهنم !!!!!!!!!!!!
 

13654242

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
چرا دفع ضرر احتمالی واجبه،ولی اون ضرر باید با معیارهای عقلی جور در بیاد.

اگه به قول شما یک بچه بگه تو اتاقم مار هست،من با احتیاط وارد میشم،اما اگه بگه یک اژدهای هفت سر که از دهانش آتش در میاد و..... هست،هیچ جانب احتیاطی را در نظر نمیگیرم و میدانم طرف خیالاتی شده.

به قول شما دیگران پیش زمینه را ممکن است به شما بدهند.

اما در مورد مسئله مورد تایید شما،پیش زمینه و دیگرانی در کار نیست،فقط ادعا بوده و بس.
ببین عزیزم خدا نیاز نیست اتیش جهنم بیافرینه برات .یه بار همین اتیش و مواد مذاب دنیا رو که افریده یعنی تو میگی دیگه نمیتونه بیافرینه ؟فکر کن همین رو تحمل داری؟
 

Similar threads

بالا