بچه هاي طلاق را ياري كنيم........

kayvan90

عضو جدید
طلاق برای بچه ها اتفاقی گیج کننده، غم انگیز و استرس آور است. تفاوتی هم ندارد در چه سنی باشند؛ بچه ها در هر سنی پس از این اتفاق احساس ناامنی می کنند و نمی دانند زندگی آنها چگونه پیش خواهد رفت.

اما با این که طلاق خوشایند نیست، پدر و مادر می توانند کاری کنند که کودک راحت تر با شرایط کنار بیاید و تاثیرات منفی آن نیز بر زندگی شان کمتر شود.
کمک کردن به بچه ها برای کنار آمدن با طلاق و پذیرش وضعیت موجود، یعنی ایجاد محیطی آرام و باثبات در خانه. علاوه بر این با وجود تمام سختی های زندگی باید مراقب نیازهای جسمی و روحی کودک نیز باشید و با نگرشی مثبت به او کمک کنید. برای این که این اتفاق در زندگی شما بیفتد، باید به اندازه کافی از خودتان مراقبت کنید و تا جایی که ممکن است برای مراقبت از فرزندتان با همسر سابق خود همراه شوید.
چه پدر باشید و چه مادر، کاملا طبیعی است که از شرایط پیش آمده نگران باشید. ممکن است احساس کنید در دنیایی ناشناخته قدم برمی دارید و همه چیز جدید و متفاوت است، اما مطمئن باشید می توانید با موفقیت این روزها را پشت سربگذارید و به فرزندتان کمک کنید با اعتماد به نفس و شادی بیشتری به زندگی اش ادامه دهد. راه های زیادی وجود دارد که می توانید در این وضعیت به فرزندتان کمک کنید.
صبر و شکیبایی، اطمینان دادن به کودک یا گوش دادن به حرف ها و نگرانی هایش همه شیوه هایی برای کاهش تنش در محیط خانه است. علاوه بر این، اگر بتوانید با همسر سابق خود رابطه ای مسالمت آمیز برقرار کنید، به طور حتم فرزندتان هم کمتر آسیب می بیند.
با این کار استرس او هم کمتر می شود و از این که هر روز پدر و مادرش از هم بدگویی نمی کنند راضی تر خواهد بود؛ البته ممکن است این کار برای شما دشوار باشد، ولی اگر سلامت و شادی فرزندتان را مهم ترین وظیفه خود بدانید، براحتی این کار را انجام خواهید داد.
بچه ها از پدر و مادرشان چه چیزهایی می خواهند؟
شاید برای شما هم جالب باشد بدانید فرزندتان از شما چه چیزی می خواهد. متخصصان تعدادی از خواسته های کودکان را در این شرایط بیان کرده اند:
ـ من می خواهم هر دو نفر شما در زندگی و کارهای مربوط به من مشارکت داشته باشید؛ چون وقتی می بینم یکی از شما دو نفر کاری به من ندارد، احساس می کنم برای شما مهم نیستم و بود و نبودم فرقی ندارد.
ـ لطفا دعواهایتان را کنار بگذارید و سعی کنید به خاطر من با یکدیگر همراهی کنید. شما باید درباره مسائل مربوط به من با هم تفاهم داشته باشید تا من هم بهتر زندگی کنم.
ـ من می خواهم هر دوی شما را دوست داشته باشم و از دقایقی که همراهتان هستم لذت ببرم؛ پس وقتی من کنار شما هستم، از دیگری بدگویی نکنید. با این کار من فکر می کنم باید فقط یکی از شما را دوست داشته باشم و دوست داشتن هر دو نفر کاری اشتباه است.
ـ من دوست ندارم پیغام های شما دو نفر را به هم برسانم. پس لطفا مستقیم با یکدیگر صحبت کنید.
ـ وقتی می خواهید درباره دیگری چیزی به من بگویید، لطفا با احترام صحبت کنید یا اگر نمی توانید اصلا هیچ حرفی نزنید. چون وقتی درباره دیگری حرف هایی نادرست می گویید، من فکر می کنم منظورتان این است که فقط شما را دوست داشته باشم.
ـ همیشه یادتان باشد من به هر دو نفرتان نیاز دارم؛ من برای بزرگ شدن هم پدر می خواهم و هم مادر. برای یاد گرفتن درس زندگی، هم نقش مادر مهم است و هم پدر و... .
 

Similar threads

بالا