برو بچه های دانشگاه پیام نور

beginner2001

عضو جدید
دوست گلم ، چرا بحث کردن با من برای شما جالب نیست ایا حرفام غیر از حقیقته؟ ایا دارم از خودم امار در میارم؟ دوست عزیزم بحث یه چیزه دیگس بحث اینه که الان ما باید سطح دانشگاه هامونو به هر ترتیبی ببریم بالا. من خودم برق می خونم باور کنید از روزانه هم قبول شدم و با هزار ریسک فراوون ( بخاطر شدت ترسی که از اسم آزاد بخاطر همین بحث های الکی در مورد این دانشگاه وجود داره) وارد دانشگاه شدم بعد از چند ترم و بخاطر رابطه نزدیکی که با دوستانم در دانشگاه سراسری داشتم متوجه شدم استاد ها که یکی هست سوالات هم که در دانشگاه آزاد و سراسری یکی هست . حالا چرا این همه هر کی از راه میرسه میگه نمره گرفتن تو آزاد الکیه تعجب می کنم چون در اونصورت کل دانشگاه های دولتی هم زیر سوال میرن!
من خودم برق می خونم و فکر می کنید ایا سودی از این بحث ها هم می برم؟ نه ! قبولی من در ارشد ورزانه تهران حتمیه و من نیازی ندارم که بیام بی خود از دانشگاه آزاد حمایت کنم! چون همین که فردا به تهران رفتم حتی خود شما ممکنه بگید عجب سطح علمی بالایی داری در حالی که همین حالا بنظر شما بیسوادم!
پس تا حالا شاید فهمیدید که من عاشق دانشگاه آزاد نیستم بلکه عاشق حقیقتم!
سطح علمی باور کنید بخوندن کتاب نیست . اون حرف اینشتاین رو بیاد بیارید که می گفت دانش علم نیست.
سطح علمی به با علاقه خوندن هست به عشق به علم هست. بجز دانشگاه های تهران تو کدوم دانشگاه شما این موارد رو بصورت علنی دیدید؟
بیا جمع بندی کنیم . بنظر من روش درس خوندن در دانشگاه آزاد با وجود امکانات نسبتا کمتر نسبت به سراسری خیلی بهتر از پیام نور هست. راستی شما جواب خیلی ابهامات رو در پست های قبلی من ندادید و درست رفتید سراغ تفره رفتن از پاسخ. البته من مقصر رو شما نمیدونم . اصلا هدفم این نیست.
می خوام راه حل پیدا کنیم نه اینکه در تعصب غرق بشیم.
بعد حالا باز شما بگید بحث کردن با من بی فایدس!
بازم میگم این امار رو در گوگل سرچ کنید می فهمید سطح علمی در آزاد بیش از پیام نور هست یکی از دلایلش کنکور ارشد و مسابقات علمی می تونه باشه.

موفق باشید

دوست خوب من این نظر شماست که سطح علمی دانشجو ها و دانشگاه ها رو با هم مقایسه می کنین ! خود من فارغ تحصیل کارشناسی دانشگاه آزاد هستم و بعد از مدتی دوباره توی دانشگاه پیام نور درس خودنم تفاوتهای زیادی این دو تا سیستم دارن که نمیشه به جراًت یکی رو به اون یکی برتری داد ! به هنوان مثال در اکثر دانشگاه های آزاد مرجع درسی همون جزوه 40-50 صفحه ای استاده که دیدی سطحی از مطلب رو به دانشجو ارائه میده اما در پیام نور کتابهای منبع اکثرا کامل هستن که مفهوم عمقیتری رو به دانشجویان میده اما در مقابل کار عملی مخصوصا در رشته های فنی در دانشگاه آزاد خیلی بیشتر از دانشگاه پیام نور موجود هست که اینم در تقویت بینش عملی کمک زیادی میکنه

در مورد آمار و مسابقات رو هم باید خدمت شما یگم من توی دانشگاه آزاد عضو تیم رباتیک بودم که متاسفانه مقام خاصی کسب نکردیم اما امکانات خوبی داشتیم که باعث شد مطالب خوبی رو یاد بگیریم و انصافا دانشکاه هم خوب حمایت می کرد
اما در دانشگاه پیام نور با اینکه امکانات زیادی نداشتیم موفق شدیم در مسابقات مقام های خوبی رو کسب کنیم (مقام سوم مسابقات رباتیک دانشگاه امیرکبیر) و یا مسابقات شبیه سازی فوتبال کرمانشاه که بین تیم های موجود تیم پیام نور مقام اول رو کسب کرد

به قول خودتون توی گوگل سرچ کنین (تیم seven )


و حتی از دانشگاه ما تیم های دیگه ای در مسابقاتی که به میزبانی دانشگاه آزاد برگزار شد شرکت کردن و مقام های خوبی کسب کردن

توی گوگل سرچ کنین (مسابقات رباتیک دانشگاه آزاد ایذه)

البته مثالهای از این دست زیاد هستند مثل کسی مقام های توسط تیم ماشین های کیمیکال

اینها مثالهای از یک دانشگاه و فقط از رشته مهندسی نرم افزار بودن که حتما مصادیقی از این دست در دانشگاه های پیام نور شهرهای دیگه هم وجود داره


دوست خوب من سطح علمی دانشجو ها کاملا نسبیه و منوط به شرایط دانشگاه و استاد نیست و من این رو با توجه به اینکه در هر دو دانشگاه درس خوندم بدور از هیچ تعصبی عرض می کنم
باید توجه داشت که قبولی در دانشگاه آزاد به همون اندازه راحته که قبولی در پیام نور و فقط دانشجو خودشو یا توجه به علاقه و صد البته امکانات خودشو نشون میده

در مورد قبولی در ارشد هم باید بگم جامغه آماری رو اشبتاه متوجه شدین به آمار زیر دقت کنین :

86 هزار و 32 نفر از دانشگاه پيام نور در كنكور كارشناسي ارشد شركت كردند كه 3 هزار و 451 نفر پذيرفته شدند. يعني بيش از 4 درصد شركت‌كنندگان دانشگاه پيام‌نور در كنكور كارشناسي ارشد پذيرفته‌ شده‌اند.
192 هزار و 252 داوطلب از دانشگاه‌هاي دولتي در كنكور كارشناسي ارشد 88 شركت كرده‌اند، که 31 هزار و 248 نفر يعني 16.25 درصد از دانشگاه‌هاي دولتي قبول شده اند.
6 هزار و 575 داوطلب از دانشگاه‌ها و مؤسسات مذهبي در كنكور كارشناسي ارشد 88 شركت كردند كه از اين تعداد 858 نفر قبول شدند كه اين تعداد حدود 13.5 درصد است.
22 هزار و 306 داوطلب از دانشگاه‌هاي غير انتفاعي در كنكور كارشناسي ارشد 88 شركت كردند كه از اين تعداد هزار و 24 نفر قبول شدند كه اين آمار 4.59 درصد است.
245 هزار و 849 داوطلب از دانشگاه آزاد در كنكور كارشناسي ارشد شركت كردند، که 6 هزار و 27 نفر از دانشگاه آزاد پذيرفته شدند. يعني 2.45 درصد دانشجويان دانشگاه آزاد جزو قبول‌شدگان هستند.

پس یابد ببینیم از هر دانشگاه چند نفر در این کنکور شرکت کردن و چه تعدادیشون قبول شدن

با توجه به آمار بالا متوجه میشیم که تعداد قبولی های پیام نور با توجه به تعداد شرکت کنندگان حدود دو برار دانشگاه آزاد است



و اما علت این آمار بالای قبولی اینه که دانشجو های پیام نور در آخر هر ترم در آزمون تستی تشریحی شرکت میکنن که در 80 درصد مواقع بسیار هم سخته و این سختی دانشجو رو مجبور می کنه که به اضافه کتابهای منبع به کتابهای تستی و آمادگی برای ارشد رو بیاره تا بتونه تو امتحان قبول بشه که این خودش آمادگی خوبی رو برای دانشجو جهت شرکت در آزمون ارشد فراهم میاره
 

Gholche

عضو جدید
متأسفانه اين كه امكانات رشته هاي فني مهندسي (براي تجربه هاي عملي) توي پيام نور كم هست، يه اشكال خيلي بزرگه :(
خصوصا رشته هايي مثل معماري يا نرم افزار
كار دانشجوها با همديگه است به نظر من خيلي تأثير داره، يادگيري، خلاقيت، ايده گرفتن از هم ، تجربه كسب كردن
نتيجه اش هم الان موفقيت شما بوده (باز هم كار گروهي)
 

hamidelahi

عضو جدید
کاربر ممتاز
رشته ما با اون که یه رشته شبیه عمرانه و نیاز به کارگاه داره اما هنوز خیلی از کارگاههای دروس تخصصیمون برگزار نشده
 

hadi.blue.chem

عضو جدید
سلام
می دونین هرچند دانشگاه پیام نور یک دانشگاه دولتی است و قبولی در آن سخت تر از دانشگاه آزاد و غیر انتفاعی است و شهریه آن کمتر است ( تقریباً 20درصد شهریه آزاد) و مدرک آن طبق آماری که به دستم رسیده معتبرتره اما نمی دونم چرا بچه ها روشون نمی شه بگن ماله این دانشگاهن

سلام
منکه هرکی میپرسه میگم
خجاتم نمیکشم:w16:

:gol::gol::gol:
 

100af

مدیر تالار مهندسی صنایع
مدیر تالار
کاربر ممتاز
رشته ما با اون که یه رشته شبیه عمرانه و نیاز به کارگاه داره اما هنوز خیلی از کارگاههای دروس تخصصیمون برگزار نشده

الهی!!!!!!!!
خودمون که رفتیم علم و صنعت!
 

malavane zebel

عضو جدید
سلام به همگی
من امسال دانشگاه پیام نور مهندسی مدیریت پروژه خوندم بعد از اینکه رفتم دانشگاه خود مسئول اونجا رائمو زد که نیام و بهم گفت که اینجا خیلی بی در و پیکر هستش به بهم پیشنهاد کرد که به رشته قبولیم در آزاد یعنی مهندسی صنایع برم نقل قول می کنم از ایشون "اگه پول داری برو آزاد اگه نداری بیا همینجا "
اینم از یه مسئول که هنوز پامو نذاشتم اونجا شروع کرد آیه یاس خوندن حالا از هر کی که میتونه کمکم کنه تقاضا دارم هر چه زودتر کمکم کنه خیلی ممنون
 

100af

مدیر تالار مهندسی صنایع
مدیر تالار
کاربر ممتاز
سلام به همگی
من امسال دانشگاه پیام نور مهندسی مدیریت پروژه خوندم بعد از اینکه رفتم دانشگاه خود مسئول اونجا رائمو زد که نیام و بهم گفت که اینجا خیلی بی در و پیکر هستش به بهم پیشنهاد کرد که به رشته قبولیم در آزاد یعنی مهندسی صنایع برم نقل قول می کنم از ایشون "اگه پول داری برو آزاد اگه نداری بیا همینجا "
اینم از یه مسئول که هنوز پامو نذاشتم اونجا شروع کرد آیه یاس خوندن حالا از هر کی که میتونه کمکم کنه تقاضا دارم هر چه زودتر کمکم کنه خیلی ممنون


من فقط نظرمو می گم اینکه درسته یا غلط خودتون تصمیم بگیرید:
من هم اولین باری که رفتم پیام نور حس شما را داشتم . اگر حرفی می زنم واسه خاطر اینه که درکتون می کنم.
من هم وضعیت مشابه شما داشتم. برق آزاد و صنایع پیام نور قبول شده بودم که بنا بر دلایلی صنایع پیام نور را انتخاب کردم.که البته چون تفاوت رشته هم بود بحث دیگه ای را پیش می کشید.

البته راجع به شما با توجه مشابه بودن رشته ها ، دیگه لازم نیست درگیر بحث رشته ها بشید.
( چون 4 ترم اول مهندسی صنایع ، مدیریت پروژه ، اجرایی مثل همه و اگر بخواهید خیلی راحت می تونید از پروژه به صنایع یا بالعکس تغییر رشته بدید .بند هایی هست که بدون هیچ امتحانی این کار را انجام می دن.) پس بهتره با توجه به مسائل مالی و شهر تصمیم بگیرید.

اینکه مسئولی که شاید هیچ اطلاعی نداشت اظهار نظر کرد را بگذارید کنار. من فقط نظرم را میگم و نه در حدی ام که حرفشون را تایید کنم یا نه ردش کنم.

واقعیتیه که اسم پیام نور خیلی بد جا افتاده . تا میگی پیام نور طرف یاد خانوم یا آقای همسایه شون می افته که از زمانی که خونه پدر محترمشون! تشریف داشتند تا زمانی که دختر خودشون را راهی خونه بخت کردند یه کتاب جلد آبی به دست، سالی یه امتحان می دادند و هنوز هم فارغ التحصیل نشده بودند!

اما خدا جای حق نشسته ! سیر پیام نور توی سال ها واقعا صعودی بوده . و درست نیست طرز فکر چند سال پیش را داشته باشیم . نمی دونم اصلا راجع پیام نور چقدر می دونید اما اصلاحاتی که چند وقتیه شروع شده و شاید بی اطلاع باشید را خدمتتون عرض می کنم:

رشته های دیگه را نمیدونم اما صنایع از رشته هایی بود که از لحاظ منابع ارائه شده مشکل خاصی نداشت و اگر هم بود اونقدر تو ذوق نمی زد . شخصا دیدم که منابعی را که واسه دروس اصلی داشتیم بچه هاب دانشگاه روزانه هم می خوندند. و از این هم بگذریم صنایع رشته ای نبوده که بتونن زیاد روش مانور بدن که باعث بشه تالیفات پیام نور خارج از حیطه صنایع و نامربوط باشه.
مثلا ما کلا یه طرح ریزی داریم و یه "اپل " معروف .اگر کتاب دیگه ای هم اعلام بشه 80 90 درصد کپی اپله . پس این از لحاظ منابع اعلام شده.

روال امتحان هم سابق بر این اینطور بود که امتحان ها از 14 نمره بود و نمره ای که از برگه می گرفتید در 10/7 ضرب می شد . یعنی اگر 7 می گرفتید نمره میان ترم شما را به قبولی می رسوند.
اما الان 6 نمره میان ترم را استاد تعیین می کنه . که بر حسب تصمیم استاد ممکنه شکل های مختلفی پیدا کنه ( امتحان میان ترم ، پروژه و حضور در کلاس و .... ) حالا ممکنه شما از امتحان پایان ترم 4 بگیرید اما اگر 6 میان ترم را داشته باشید قبولید.
شاید واستون دور از ذهن باشه که کسی میان ترم کامل بگیره اما پایان ترم 3 و4 بگیره. بعضی وقت ها واقعا امتحان سخته. امتحان معادلاتم را هیچ وقت یادم نمیره.:cry: با تسلط کامل به زور چند تا تست جواب دادم!

مشکلی ک سیستم پیام نور را خاص می کنه ساعت کلاس هاست که در مقایسه با دانشگاه های دیگه کمتره . با این حساب اگر به استاد متکی باشید این سیستم بدردتون نمی خوره پس توقع استقبال انچنانی از طرف مسئولین را هم نداشته باشید.

پیام نور شاید خیلی راحت هر کسی را قبول می کنه اما به همین راحتی ها فارغ التحصیل نمیده!

اما سیستم دانشگاه آزاد اجازه می ده در کنار تحصیل به یه سری مسائل جانبی هم برسید .

ناگفته نماند که بعضی از دانشگاه آزاد ها ( که البته تعدادشون انگشت شمار هم نیست) از یه دانشگاه سراسری یه سری شهرها از لحاظ امکانات و ... بهترن و چیزی از دانشگاه های سراسری کم ندارن.

این فقط نظر من بود .وحی نازل شده نیست شاید همش اشتباه باشه . راجع به حرف اون مسئول هم بگم که این خبرا نیست. پول داری نداری نیست. اگه این حرف را میزنم واسه خاطر اینه که هم پیام نور و هم آزاد را از نزدیک دیدم . ( توی خانواده) تعریف خاله خانوم باجی نیست!

امیدوارم بهترین انتخاب را داشته باشید
 

ashkyurdi

عضو جدید
سلام بر همگی.حالتون چطوره؟من شاغلم و دانشگاهم خیلی دوره و نمیتونم خوب درس بخونم.چندتا راه حل واسه انتقالم بگین
 

hamidelahi

عضو جدید
کاربر ممتاز
بله!
شما مگه یونی تون کارگاه نداره
یونی ما الان دیگه ساخته زمان ما نداشت البته نمی دونم استفاده میشه یا نه!!!!!

نه کارگاه نداره میریم بیرون دانشگاه.
جدیدا هم به قول شما دست بکار شده و خودش داره میسازه:biggrin:
سلام به همگی
من امسال دانشگاه پیام نور مهندسی مدیریت پروژه خوندم بعد از اینکه رفتم دانشگاه خود مسئول اونجا رائمو زد که نیام و بهم گفت که اینجا خیلی بی در و پیکر هستش به بهم پیشنهاد کرد که به رشته قبولیم در آزاد یعنی مهندسی صنایع برم نقل قول می کنم از ایشون "اگه پول داری برو آزاد اگه نداری بیا همینجا "
اینم از یه مسئول که هنوز پامو نذاشتم اونجا شروع کرد آیه یاس خوندن حالا از هر کی که میتونه کمکم کنه تقاضا دارم هر چه زودتر کمکم کنه خیلی ممنون

سلام دوسته عزیز.حرفهای صدف خانوم فک کنم خیل کامل باشه و بتونه مشکلتون رو حل کنه
من فقط نظرمو می گم اینکه درسته یا غلط خودتون تصمیم بگیرید:
من هم اولین باری که رفتم پیام نور حس شما را داشتم . اگر حرفی می زنم واسه خاطر اینه که درکتون می کنم.
من هم وضعیت مشابه شما داشتم. برق آزاد و صنایع پیام نور قبول شده بودم که بنا بر دلایلی صنایع پیام نور را انتخاب کردم.که البته چون تفاوت رشته هم بود بحث دیگه ای را پیش می کشید.

البته راجع به شما با توجه مشابه بودن رشته ها ، دیگه لازم نیست درگیر بحث رشته ها بشید.
( چون 4 ترم اول مهندسی صنایع ، مدیریت پروژه ، اجرایی مثل همه و اگر بخواهید خیلی راحت می تونید از پروژه به صنایع یا بالعکس تغییر رشته بدید .بند هایی هست که بدون هیچ امتحانی این کار را انجام می دن.) پس بهتره با توجه به مسائل مالی و شهر تصمیم بگیرید.

اینکه مسئولی که شاید هیچ اطلاعی نداشت اظهار نظر کرد را بگذارید کنار. من فقط نظرم را میگم و نه در حدی ام که حرفشون را تایید کنم یا نه ردش کنم.

واقعیتیه که اسم پیام نور خیلی بد جا افتاده . تا میگی پیام نور طرف یاد خانوم یا آقای همسایه شون می افته که از زمانی که خونه پدر محترمشون! تشریف داشتند تا زمانی که دختر خودشون را راهی خونه بخت کردند یه کتاب جلد آبی به دست، سالی یه امتحان می دادند و هنوز هم فارغ التحصیل نشده بودند!

اما خدا جای حق نشسته ! سیر پیام نور توی سال ها واقعا صعودی بوده . و درست نیست طرز فکر چند سال پیش را داشته باشیم . نمی دونم اصلا راجع پیام نور چقدر می دونید اما اصلاحاتی که چند وقتیه شروع شده و شاید بی اطلاع باشید را خدمتتون عرض می کنم:

رشته های دیگه را نمیدونم اما صنایع از رشته هایی بود که از لحاظ منابع ارائه شده مشکل خاصی نداشت و اگر هم بود اونقدر تو ذوق نمی زد . شخصا دیدم که منابعی را که واسه دروس اصلی داشتیم بچه هاب دانشگاه روزانه هم می خوندند. و از این هم بگذریم صنایع رشته ای نبوده که بتونن زیاد روش مانور بدن که باعث بشه تالیفات پیام نور خارج از حیطه صنایع و نامربوط باشه.
مثلا ما کلا یه طرح ریزی داریم و یه "اپل " معروف .اگر کتاب دیگه ای هم اعلام بشه 80 90 درصد کپی اپله . پس این از لحاظ منابع اعلام شده.

روال امتحان هم سابق بر این اینطور بود که امتحان ها از 14 نمره بود و نمره ای که از برگه می گرفتید در 10/7 ضرب می شد . یعنی اگر 7 می گرفتید نمره میان ترم شما را به قبولی می رسوند.
اما الان 6 نمره میان ترم را استاد تعیین می کنه . که بر حسب تصمیم استاد ممکنه شکل های مختلفی پیدا کنه ( امتحان میان ترم ، پروژه و حضور در کلاس و .... ) حالا ممکنه شما از امتحان پایان ترم 4 بگیرید اما اگر 6 میان ترم را داشته باشید قبولید.
شاید واستون دور از ذهن باشه که کسی میان ترم کامل بگیره اما پایان ترم 3 و4 بگیره. بعضی وقت ها واقعا امتحان سخته. امتحان معادلاتم را هیچ وقت یادم نمیره.:cry: با تسلط کامل به زور چند تا تست جواب دادم!

مشکلی ک سیستم پیام نور را خاص می کنه ساعت کلاس هاست که در مقایسه با دانشگاه های دیگه کمتره . با این حساب اگر به استاد متکی باشید این سیستم بدردتون نمی خوره پس توقع استقبال انچنانی از طرف مسئولین را هم نداشته باشید.

پیام نور شاید خیلی راحت هر کسی را قبول می کنه اما به همین راحتی ها فارغ التحصیل نمیده!

اما سیستم دانشگاه آزاد اجازه می ده در کنار تحصیل به یه سری مسائل جانبی هم برسید .

ناگفته نماند که بعضی از دانشگاه آزاد ها ( که البته تعدادشون انگشت شمار هم نیست) از یه دانشگاه سراسری یه سری شهرها از لحاظ امکانات و ... بهترن و چیزی از دانشگاه های سراسری کم ندارن.

این فقط نظر من بود .وحی نازل شده نیست شاید همش اشتباه باشه . راجع به حرف اون مسئول هم بگم که این خبرا نیست. پول داری نداری نیست. اگه این حرف را میزنم واسه خاطر اینه که هم پیام نور و هم آزاد را از نزدیک دیدم . ( توی خانواده) تعریف خاله خانوم باجی نیست!

امیدوارم بهترین انتخاب را داشته باشید

:gol::gol::gol:
 

saray_m

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به همگی
من امسال دانشگاه پیام نور مهندسی مدیریت پروژه خوندم بعد از اینکه رفتم دانشگاه خود مسئول اونجا رائمو زد که نیام و بهم گفت که اینجا خیلی بی در و پیکر هستش به بهم پیشنهاد کرد که به رشته قبولیم در آزاد یعنی مهندسی صنایع برم نقل قول می کنم از ایشون "اگه پول داری برو آزاد اگه نداری بیا همینجا "
اینم از یه مسئول که هنوز پامو نذاشتم اونجا شروع کرد آیه یاس خوندن حالا از هر کی که میتونه کمکم کنه تقاضا دارم هر چه زودتر کمکم کنه خیلی ممنون

ضمن توجه به حرفای صدف خانم اینم بخونید
راستش دانشگاه بی در و پیکر دیدم اینکه درکتون میکنم و با توجه به این که هر کدوم این دو رشته رو بخواید تو پیام نور میتونید بخونید به نظر من دو موضوع رو مده نظر قرار بدید

اگر فقط میخواید درس بخونید که مدرک داشته باشید خب برید هر جا که راحتترید
بستگی به این داره که پیام نور کجا و ازاد کجا قبول شدید

ولی با وجود اینکه شرایط فعلی دانشگاه ها و .... رو میبینم به نظرم دانشگا های بی در و پیکر هم چون من و شمایی میخواهد که ابادشون کنیم ( حالا نه به معنای واقعی کلمه )
فکر نکید دارم توهم میزنم میدونم کسی واسه حرف ما تره هم خورد نمیکنه ولی اندکی صبر ایوب .......
 

hamidelahi

عضو جدید
کاربر ممتاز
ضمن توجه به حرفای صدف خانم اینم بخونید
راستش دانشگاه بی در و پیکر دیدم اینکه درکتون میکنم و با توجه به این که هر کدوم این دو رشته رو بخواید تو پیام نور میتونید بخونید به نظر من دو موضوع رو مده نظر قرار بدید

اگر فقط میخواید درس بخونید که مدرک داشته باشید خب برید هر جا که راحتترید
بستگی به این داره که پیام نور کجا و ازاد کجا قبول شدید

ولی با وجود اینکه شرایط فعلی دانشگاه ها و .... رو میبینم به نظرم دانشگا های بی در و پیکر هم چون من و شمایی میخواهد که ابادشون کنیم ( حالا نه به معنای واقعی کلمه )
فکر نکید دارم توهم میزنم میدونم کسی واسه حرف ما تره هم خورد نمیکنه ولی اندکی صبر ایوب .......

البته اینم من بگم

مدرک پیام نور جز مدارک دانشگاه سراسری محسوب میشه واونطوریم که من شنیدم یه امتیازی برای فارغ التحصیلاش تو استخدامیها محسوب میشن;)
 

T_BAG

عضو جدید
سلام خدمت دوستان عزیز پیام نوری :smile:

من یک سوال دارم :

1_کتاب های درسی دانشگاه پیام نور رو خودمون باید از >بیرون< تهیه کنیم؟
 

farshadvl

عضو جدید
کاربر ممتاز
hello every body
من امروز رفتم ثبت نام کردم ولی هیچی در مورد انتخاب واحدم نمیدونم
خودشونم کمک نکردن!!!
اگه میشه کمک کنین چه درسایی بر دارم
رشته مهندسی مدیریت اجرایی
ترم بوق!!!!
 

pme

عضو جدید
کاربر ممتاز
hello every body
من امروز رفتم ثبت نام کردم ولی هیچی در مورد انتخاب واحدم نمیدونم
خودشونم کمک نکردن!!!
اگه میشه کمک کنین چه درسایی بر دارم
رشته مهندسی مدیریت اجرایی
ترم بوق!!!!
ترم بوق يعني 1؟:whistle:
رياضي 1 - فيزيك 1- اگه دوست داري اقتصاد مهندسي - بقيه هم خوندني مثل مديريت مهندسي يا عمومي
 

pme

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام خدمت دوستان عزیز پیام نوری :smile:

من یک سوال دارم :

1_کتاب های درسی دانشگاه پیام نور رو خودمون باید از >بیرون< تهیه کنیم؟
سلام
بله ديگه بايد از بيرون تهيه كنيد:surprised:
بعضي چاپ دانشگاه وبعضي ديگه نيستند;)
 

hamidelahi

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام خدمت دوستان عزیز پیام نوری :smile:

من یک سوال دارم :

1_کتاب های درسی دانشگاه پیام نور رو خودمون باید از >بیرون< تهیه کنیم؟

بعضیهاش که چاپه خوده پیام نوره از کتابفروشیهای داخل دانشگاه گیر میاد برای بقیه هم که باید از بیرون بخری.سلام:gol:
hello every body
من امروز رفتم ثبت نام کردم ولی هیچی در مورد انتخاب واحدم نمیدونم
خودشونم کمک نکردن!!!
اگه میشه کمک کنین چه درسایی بر دارم
رشته مهندسی مدیریت اجرایی
ترم بوق!!!!

یه سر به سایته خوده پیام نور بزن.
www.pnu.ac.ir
 

farshadvl

عضو جدید
کاربر ممتاز
ترم بوق يعني 1؟:whistle:
رياضي 1 - فيزيك 1- اگه دوست داري اقتصاد مهندسي - بقيه هم خوندني مثل مديريت مهندسي يا عمومي

مرسی یاسمن خانوم ممنون از راهنماییت
آره شیرازی ها به ترم 1 میگن ترم بوق!!!
در کل خیلی کلمات دیگه هست که بچه های شهرای دیگه از فهمیدن آنها عاجزند!:biggrin:
جذابیت لهجه هست دیگه!!!!!:gol::gol:;);)
 
بالا