برج IT کیش توان اجرای طرح های پایلوت منطقه را دارد

anahita shams

عضو جدید
کاربر ممتاز
برج فناوری اطلاعات کیش توان اجرای طرح های پایلوت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در سطح ایران و منطقه دارد.
مهندس فرهاد ساده مدیر برج فناوری اطلاعات کیش در گفت وگو با خبرنگار سیتنا اظهار داشت: این برج براساس نیاز هایی که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور شناسایی شده بود طراحی شد.

وی گفت: قرار‌گرفتن برج فناوری اطلاعات در کیش و برخورداری از تمامی مزایای موجود در این منطقه آزاد تجاری، برای شرکت‌های داخلی و خارجی فوائد گسترده‌ای را در بر خواهد داشت.
ساده ادامه داد: ارائه زیر ساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، ارائه خدمات آموزشی از طریق آموزش الکترونیکی و برگزاری کلاس‌های آموزشی و ارائه خدمات مراکز رشد از جمله تسهیلاتی است که در برج فناوری اطلاعات کیش به شرکت‌های مستقر در این مکان ارائه خواهد شد .
وی ادامه داد: از آنجایی که کیش به عنوان مرکز پایلوت (آزمایشی) فناوری ایران معرفی شده است، برج فناوری اطلاعات (IT ) به عنوان مرکزی که شرکتها و افراد متخصص در آن بتوانند حضور یابند در نظر گرفته شده و دارای زیر ساختهای ارتباطی مناسب شبکه است.
مدیر برج فناوری اطلاعات کیش تصریح کرد: این مرکز در یکی از نقاط مهم و تجاری جزیره قرار دارد که علاوه بر جذب و گسترش آخرین دستاوردهای فناوری اطلاعات داخلی، امکان حضور و سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی با شرایط خاص را نیز فراهم می‌آورد.
گفتنی است، ایجاد شرایط و امکانات مناسب برای توسعه بخش خصوصی در حوزه ICT و ارتقای دانش فنی و نیروی انسانی مورد نیاز این شرکت‌ها در جهت ارائه انواع خدمات الکترونیکی نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه آزاد کیش مهمترین ماموریت این برج است.

یادآور می شود، برج فناوری اطلاعات کیش در سوم خرداد ماه سال 1384 با حضور جمعی از مقامات افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

منبع:سیتنا
 
بالا