[ برج ] برج شارد؛ رنزو پیانو و هرمنوتیک هرم فوق تکنولوژیک

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز




کمتر از یک هفته باقیمانده تا برج شارد برای عموم بازگشایی گردد. برج شارد لندن (The Shard)‏ برجی هرمی شکل در لندن است. این برج با ارتفاع ۳۰9.6 متر بلندترین برج اتحادیه اروپا؛ دومین برج بلند در اروپا ( پس از برج مرکوری مسکو) و چهل و ششمین ساختمان بلند دنیا است. این آسمانخراش در سال 2000 میلادی توسط رنزو پیانو طراح ایتالیایی شده است (منبع الهام وی برای طرح این برج ؛ دکل کشتی های قرن 18 میلادی و همچنین خطوط ریل قطار شهری اطراف آن بوده است.)، وساخت این برج در ماه مه ۲۰۱۲ پیش از برگزاری بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲ لندن به پایان رسید.



و از ابتدای ماه فوریه 2013 به روی عموم باز میگردد . هزینه ی ورود به این ساختمان برای بزرگسالان 24.95 پوند خواهد بود و پیش بینی میشود سالانه پذیرای دو میلیون بازدید کننده باشد .حداکثر ارتفاع قابل دسترسی برای عموم 244 متر است - دسترسی به این ارتفاع با آسانسور هایی با سرعت شش متر بر ثانیه فراهم میشود – که حس ناپدید شدن در میان آسمان را به بازدیدکنندگان القا میکند . این برج دارای 72 طبقه میباشد .



به شکل هرمی نامنظم طراحی شده است و به طور کامل در پوسته ای شیشه ای قرار دارد . همچنین این برج با ایجاد خط آسمانی جدید برای کلان شهر لندن ؛ از فاصله ی چهل مایلی مشخص است . در داخل این آسمانخراش هتلی پنج ستاره رستورانها، ادارات و آپارتمانهای لوکسی ( با قیمت هایی در حدود پنجاه میلیون پوند) ساخته شده و بین طبقات ۶۸ تا ۷۲ ، چشم انداز ۳۶۰ درجه ( پانوراما ) از لندن قرار می گیرد. رنزو پیانو برای جلوه دادن نما پانل های شیشه ای زاویه دار در نظر گرفته است ( برای منعکس کردن نور خورشید به آسمان بالا، به طوری که ظاهر این ساختمان با توجه به آب و هوا و فصول را تغییر دهد). بدین منظور از یازده هزار پانل شیشه ای در این ساختمان استفاده شده است .

نمای شهری

نور لیزری شب

برج شارد

خط افق جدید شهر لندن

برج شارد لندن

نما برج شارد

منار مخروطی

سایت

سایت پلان

سایت پلان

برش طبقات بالا

اسکچ اولیه رنزو پیانو

برش

اسکچ رنزو پیانو


منبع:اتود



 

Similar threads

بالا