[ برج ]برج بابل

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز
برجی که قرار بود زمین را به بهشت متصل کند

برج بابل یکی از بزرگترین ساخته های دست بشری در سال های اول خلقت انسان بود. نظریاتی وجود دارد که میگوید: برج بابل وسیله جنگ انسان نایبرو بود.درحدود ۶۰۰ سال قبل از میلاد مردم بابل به فکر ساخت برجی افتادند که تا آسمان (بهشت) برسد. هدف از ساخت این برج عظیم این بود که همه مردم را در آن جمع آوری کنند و با اینکار از پراکندگی مردم بر رویزمین جلوگیری کنند و همه یک زبان واحد داشته باشند.

چنین باوری وجود دارد که خداوند از غرور مردم خشمگین گشت و هیچگاه ساخت این برج به اتمام نرسید. چنین شد که مردم پراکنده گشتند و هر قومی زبان خاص خودش را ساخت و رویای زبان واحد از بین رفت.
خداوند در تورات گفت: طوفانی به برج بابل فرستادیم که کوچکترین ذره های آن به دورترین نقاط پرتاب شد و در خاک آن چیزی نرویید.


تصاویری که در زیر از این برج میبینید توسط نقاشهای متعدد و براساس شواهدی موجود کشیده شده اند. در بیشتر تصاویر این برج شکل ظاهری خانه موریانه داشته است. که این معماری به آن امکان مرتفع شدن برج را با مصالح پیش پا افتاده آن زمان میداده است. حال اینکه دلیل اصلی به اتمام نرسیدن این برج زیاده خواهی بشر درآن زمان بوده است و یا مشکلات دیگر هنوز مبهم است. اما به جرات میتوان گفت حتی تصور ساخت این بنای عظیم در آن زمان یک حماسه بزرگ بوده است!


 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

mahshid shz

عضو جدید
بابل نویناحیاء تمدن بابل کهن پس از زوال آشور؛ در سالهای 612 تا 538 ق.م صورت پذیرفته است. تا سال 560 ق.م باشکوه ترین شهر آسیای غربی بابل بوده(15 برابر اور) و هم چنین آخرین شهر-امپراتوری میان رودان نام دارد.
قدرت گرفتن بخت النصر(بزرگترین فرمانروا بعد از حمورابی) در این دوران صورت پذیرفته است و در زمانه وی بارویی به طول90 کیلومتر دور شهر، پهنا به اندازه ارابه 4 اسبی، ارتفاع 12متر ساخته شده است. اضمحلال این تمدن عظیم توسط کوروش هخامنشی صورت گرفته است.


برج بابل

این برج در واقع معبدی برای خدای مردوک بوده است وبقایای آن نیز تا حدودی در نینوا یافت شده است.
این زیگورات 7 طبقه، نزدیک به 90 متر ارتفاع، و واقع بر مربعی به عرض 90 متر بوده که طبق بعضی گمان ها ممکن است به شکل استوانه ای باشد. باقیمانده این برج، پایه ها و تلی از خاک است.

 
بالا