برای رویش مو از ماساژ کمک بگیرید

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ماساژ با گذاشتن فشار پوست سر را گرم می کند وشریانهای خون را برای افزایشگردش خون باز می نماید .افزایش گردش خون به این معناست که فولیکولهای مومواد مغذی لازم برای رشد را به مقدار بیشتری دریافت می کنند حرکات مالشیپوست سر همچنین باعث ارامش بیشتر واسترس کمتر وتقویت ریشه ای مو می گردد .

اگر روغنهای مغذیبرای ماساژسر استفاده کنید باعث کاهش بروز شوره سر وخشکی پوست می شودودرفرآیند رشد مو موثر است . روغنها همچنین با اثر گذاشتن برساقه وریشه مومشکلاتی مانند خشکی مو ، موخوره وشکنندگی ساقه مو را کاهش می دهند .

چگونه می توان ماساژسر را به شیوه درست انجام داد :

ازروغنهای مغذی مانند روغن بادام ،روغن کنجد ، روغن آویشن ،روغن رزماری و…می توان برای ماساژ سر استفاده کرد ابتدا با قرار دادن ظرف روغن داخل آبگرم ،روغن را گرم کنید سپس انگشتان رابه روغن آغشته می نماییم .ماساژسررا منطقه به منطقه انجام می دهیم اولین منطقه خط رویش مو در پیشانی استوبه سمت عقب سر پیش می رویم .آخرین منطقه ناحیه انتهایی جمجمه ۱ سانتیمتربالاتر از اولین مهره گردن می باشد . فشار انگشتان دستها باید در حد متوسطباشد .به صورتیکه افزایش گردش خون در پوست سراحساس شود وایجاد آرامش نماید.پس از آن که به منطقه انتهایی در ناحیه پشت سر رسیدیم .ماساژ سر را ازناحیه شقیقه آغاز می کنیم وبه سمت عقب می رویم .پس از انکه ماساژسر برایاولین بار انجام شد .
برای بار دوم فشار انگشتان باید کمب بیشتر وحرکت دادن آنها سخت تر باشد .این مرحله ماساژباعث افزایش بیشتر وبهتر جریان خون وکمک به بر طرف کردنسلولهای مرده وخشک پوست سر می کند که مزاحم رشد مو هستند .مرحلهماساژمعمولا ۱۰دقیقه طول می کشد وپس از اتمام آن به مدت ۳۰ دقیقه روغنباید روی پوست سر بماند وپس از آن میتوان شستشو وحالت دادن موها را انجامداد .
چگونه می توان روغن مناسب برای ماساژ سر را انتخاب کرد :
اگر شما موهایخشک دارید که در آن شکنندگی ساقه مو و موخوره مشهود است می توانید روغنبادام ،روغن کنجد، روغن اسطوقدوس یک انتخاب مناسب برای موهای نازک است ومیتواند به تحریک فرایند رشد مو وهمچنین تنظیم چربی سر کمک کند .افرادیکهموهای نازک دارند همچنین می توانند ازفواید روغن نارگیل یا روغن رزماریبهره ببرند روغن نارگیل به کاهش ریزش مو کمک می کند وروغن رزماریفولیکولهای مو را برای رشد جدید تحریک می نماید .
 

Similar threads

بالا