بخشنامه به مراجع قضايي سراسر كشور در مورد موظف نمودن ضابطين و كاشفين به شناسايي و تعقيب فروشندگان و واردكنندگان كالاهاي قاچاق

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
با توجه به كثرت محكومان جرائم قاچاق كالا و نظر به بررسي‌هاي به عمل آمده، اغلب محكومان، كالاهاي مزبور را از بازارهاي داخلي خريداري كرده و بنا بر عرف از فروشندگان برگ سبز گمركي مطالبه ننموده‌اند. مراجع قضايي نيز در برخورد با اين افراد كالاي حاملان و خريداران را ضبط و محكوم مي‌نمايند، حال آنكه فروشندگان و قاچاقچيان اصلي از تعقيب مصون مي‌مانند. بر این اساس بخشنامه ای از سوی رئیس قوه قضائیه خطاب به مراجع قضائی جهت اطلاع‌رساني و ارشاد لازم به نحو مقتضي ، قبل از اتخاذ تصميم قضايي و موظف نمودن ضابطين و كاشفين به شناسايي و تعقيب فروشندگان و واردكنندگان كالاهاي قاچاق صادر گردید.




۱۳۸۷/۹/۷
بخشنامه به مراجع قضايي سراسر كشور شماره7670/87/1


مديرعامل محترم روزنامه رسمي كشور
تصوير بخشنامه شماره 7670/87/1 ـ 7/9/1387 رياست محترم قوه قضائيه جهت اطلاع به پيوست ارسال مي‌گردد.
مديركل دبيرخانه قوه قضائيه ـ محسن محدث​
بخشنامه به مراجع قضايي سراسر كشور
با توجه به كثرت محكومان جرائم قاچاق كالا و نظر به بررسي‌هاي به عمل آمده، اغلب محكومان، كالاهاي مزبور را از بازارهاي داخلي خريداري كرده و بنا بر عرف از فروشندگان برگ سبز گمركي مطالبه ننموده‌اند. مراجع قضايي نيز در برخورد با اين افراد كالاي حاملان و خريداران را ضبط و محكوم مي‌نمايند؛ حال آنكه فروشندگان و قاچاقچيان اصلي از تعقيب مصون مي‌مانند.
بنابراين مقرر مي‌دارد، مراجع قضايي ضمن اطلاع‌رساني و ارشاد لازم به نحو مقتضي؛ قبل از اتخاذ تصميم قضايي ضابطين و كاشفين را به شناسايي و تعقيب فروشندگان و واردكنندگان كالاهاي قاچاق موظف نمايند.



رئيس قوه قضائيه ـ سيدمحمود هاشمي

منبع:دادخواهی دات نت
 
بالا