بخشش قصاص : ازدواج پدر مقتول با مادر قاتل

Elaheh.1

عضو جدید
روزنامه ایران امروز نوشت: كیف قاپ زندانى كه به اتهام قتل هم سلولى اش در آستانه قصاص قرار داشت با پذیرش شرط عجیب پدر مقتول از مجازات اعدام نجات یافت.

مادر پسر جنایتكار پس از شنیدن شرط پدر مقتول در جلسه صلح و سازش دادسراى جنایى، در حالى كه شوكه شده بود پس از چند روز براى نجات جان فرزندش حاضر به ازدواج شد. به گزارش خبرنگار ما، حدود ۳ سال قبل مجید ـ ۲۴ ساله ـ كه به اتهام كیف قاپى در زندان رجایى شهر زندانى بود، با غلامرضا ـ ۲۶ ساله ـ كه به اتهام فروش مواد مخدر زندانى بود، آشنا شد. اما مدتى بعد میان آن دو اختلاف و مشاجره هایى درگرفت. سرانجام نیز روز اول مرداد سال ۸۳ مجید و غلامرضا پس از جر و بحث تند با هم درگیر شدند كه مجید با شىء نوك تیز غلامرضا را در راهرو زندان از پا درآورد.
بنابراین پرونده مجید به اتهام قتل عمد براى رسیدگى به شعبه ۷۱ دادگاه كیفرى استان تهران ارجاع شد و هیأت قضایى به استناد دلایل و مستندات پرونده مجید را مجرم شناخت و او را به قصاص نفس ـ اعدام ـ محكوم كرد. قضات دیوان عالى كشور نیز پس از رسیدگى به پرونده، اعتراض متهم به قتل را وارد ندانسته و حكم اعدام او را تأیید كردند. در طول گذشت ۳ سال از ماجراى قتل مادر قاتل بارها براى گرفتن رضایت به خانه پدر مقتول مراجعه كرد. اما این مرد به هیچ وجه حاضر به گذشت نبود تا این كه در آخرین روزهاى زندگى پسر اعدامى به پیشنهاد قاضى جابرى رئیس اجراى احكام دادسراى جنایى تهران، خانواده مقتول و متهم براى آخرین بار در دادسرا حضور یافتند.در این جلسه كه با ریاست عصمت الله جابرى و محسن پورمكرى مسئول واحد صلح و سازش، تشكیل شد قاضى اجراى احكام به پدر مقتول گفت: متهم پسر جوان و پشیمانى است. بارها با ارسال نامه هاى مختلف از اشتباه هاى گذشته و عذاب وجدانش نوشته است. او از ما خواسته به خاطر رضاى خدا او را عفو و از گناهش چشم پوشى كنید. پدر غلامرضا كه پس از شنیدن حرف هاى مسئولان لب به سخن گشود با صراحت اعلام كرد به هیچ وجه حاضر به اعلام رضایت و گذشت نیست اما پس از چند ساعت گفت وگوى نفسگیر سرانجام شرط عجیبى را مطرح كرد. او خطاب به مادر جوان اعدامى گفت: فقط در صورتى حاضر به گذشت هستم كه مادر متهم پیشنهاد ازدواج مرا بپذیرد و ۲۰ میلیون تومان نیز بابت دیه بپردازید.با اعلام این پیشنهاد، حاضران در جلسه از جمله مسئولان واحد صلح و سازش و خانواده محكوم به مرگ شگفت زده دقایقى مات و مبهوت به هم چشم دوختند. زن میانسال كه بیش از دیگران بهت زده مانده بود سرانجام با پذیرفتن شرط پدر مقتول به مسئولان قضایى گفت: پیشنهاد ازدواج و پرداخت دیه را مى پذیرم. من این كار را به خاطر نجات پسرم انجام مى دهم تا او اعدام نشود.

وقتى مادر متهم به قتل شرط پدر مقتول را پذیرفت، مسئولان واحد صلح و سازش و اجراى احكام دادسراى جنایى تهران رضایت پدر متهم به قتل و پذیرش شرط از سوى مادر مقتول را صورت جلسه كردند. قاضى اجراى احكام نیز با اعلام رضایت پدر مقتول، دستور آزادى متهم را صادر كرد
 

Similar threads

بالا