با این فرمان لرزان هیچگاه دور زدن را فراموش نخواهید کرد!

آبجی

عضو جدید
کاربر ممتاز
"به نقل از فارنت"
احتمالا تاکنون در بیان علت بسیاری از تصادفات در جاده‌های پر پیچ و خم این جمله را شنیده‌اید که پیچ پیچید اما طرف نپیچید! حالا گویا محققان ترکیه‌ای به فکر حل دائمی این نپیچیدن شما افتاده‌اند.

محققان دانشگاه Koç استانبول ترکیه با بکارگیری یک فرمان خودروی استاندارد، رهیاب جی.پی.اس و چندین موتور ویبره، سیستمی را ابداع کرده‌اند که پیش از رسیدن به سر پیچی که قرار است فرمان خودرو را بپیچانید شما را با لرزاندن فرمان آگاه می‌کند!



این سیستم با استفاده از رهیاب ماهواره‌ای جی.پی.اس هنگامی که در یک مسیر باید بپیچید با لرزاندن سمت راست و چپ شما را از جهت مسیر اگاه کرده و حتی هنگامی که به یک ترافیک نزدیک می‌شوید تمامی موتورهای ویبره به لرزه در می‌آیند.

بنا بر اعلام محققان ترک این سیستم باعث خواهد شد تا کسانی که در خودروی خود حواسشان به تلفن همراه و یا فرد کنار دستی‌اشان است هیچگاه پیچیدن در یک مسیر را فراموش نکرده و در مسیر درست قرار بگیرند.

این ایده بسیار جذاب به نظر می‌رسد اما تصور لرزش‌های گاه و بیگاه این فرمان کمی اعصاب خردکن است و اینکه با لرزش ناگهانی فرمان شاید حتی به خارج از جاده هدایت شوید! تا نظر شما چه باشد؟
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
سلام
ممنون از ارسالتون
اگه بطور دستي بشه اين سيستم رو فعال و غير فعال كرد : من غير فعالش ميكنم و فقط زماني ازش استفاده ميكنم كه به مدت طولاني رانندگي كرده باشم و خسته ي خسته باشم

خدا اعصاب خورد كنه
 

rmi-ansys

عضو جدید
اینجا دو نکته است:

اول اینکه دیگه چی می‌شود گفت؟؟؟ ترکییییه هم دارد روی تکنولوژی و ایده‌ها کار می‌کند. از ترکیه نشنیده بودم که حالا به این امر هم مفتخر شدم
دوم اینکه با اینکه من همیشه برای هر ایده‌ای، هر ایده‌ای، هر چند عجیب هم باشد احترام و ارزش بسیار بسیار بسیار زیادی قائل هستم ولی اصلا از این سیستم استفاده نمی‌کنم.
ترجیح می‌دهم اگر خسته بودم، بزنم کنار. این نظر شخصی من است.

ولی باز دستشان درد نکند که به فکر هستند.
 
بالا