سلام دوستان امروز چند مدل از کارای دوستمو براتون می زارم که ترم دوم معماری هستش ازم خواسته
طرحشو اینجا بزارم تا شما نظرتونو بگین تا بدونه این مدل کار کردن نو آفرینیه یا یه کار ابتدایی و بچه
گونست
http://i38.tinypic.com/2dugpld.jpg
ادامه داره
سلام دوست عزیزم .
از اینکه محبت کردی و دوستان خودت رو برای نظر دادن قابل دونستی ازت ممنونم .
قصد ندارم راجع به این کار نظر شخصی بدم که خوبه یا بده ولی یکسری نکات به ذهنم میرسه که شاید بتونه بهت کمک کنه .
هدف ما در مبحث معماری یک هدف کاملا شسته و رفته و مشخصه و در رسیدن به این هدف سایر عوامل که به نحوی در نحوه ادامه یا راهبرد اون نقش دارن حکم فرعیات رو پیدا می کنه . اگر قصد داشته باشیم برای یک مسافرت مثلا از تهران به آبادان بریم قطعا مسیر اصلی وجود داره و در کنارش مسیر های فرعی که شاید با میونبر یا گهگاه طولانی شدن مسیر به شهر مقصد برسه ولی اگه همین فرعیات یکمی بیشتر بشه به جای آبادان ممکنه از رشت سر در بیاریم !!!
مقوله معماری با ظرافتهای بسیار زیادی که داره به راحتی میتونه به بیراهه هایی کشیده بشه که طراح رو از مسیرش دور کنه ، یک فاصله ساده بین طنز و هجو و هزل ، یک فاصله بی زمان بین ترس و احتیاط و هزاران مدل از این تفاوتها .
زیباترین کارهای معماری در صفحات سفید و بی خط و طرح نمایان می شن و کار معمار به کاغذ بی خط و طرح جان و روح میده . معمار ، گرافیست و نقاش نیست که برای زنده کردن طرحش از عواملی مثل طرح و نقش فانتزی استفاده کنه و به واسطه اون کارش رو به دیگران بقبولونه .
یک بار امتحان کنید اگر تصویری که به عنوان یک طرح معماری انتخاب کردید رو با کار یک معمار برجسته مثل رایت ، مثل آندو ، مثل گری و یا هر معمار دیگه عوض کنید اگر به نظر خودتون این طرح ها با اون کار ها هم جواب داد معنیش اینه که کارتون جواب داده و گرنه مسیرتون برای ارائه کمی به بیراهه کشیده شده. و شاید ... این طرح از نظر یک گرافیست به عنوان یک سبک جدید ، مهیج و قابل قبول به عنوان یک شاهکار قلمداد بشه . ولی در عرصه معماری اونچه ارزشمنده، طرح ونقشه است و نه فرعیات و جزییات .
نیروی یک معمار میتونه در قسمتهای حساس یک طرح مصرف بشه تا در ارائه فرعیات ...
امیدوارم حرفهایی که زدم بتونه در انتخاب مسیر صحیح بهتون کمک کنه .