انرژی های نو

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
کاربردهای فناوری نانو » انرژی های نو
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


1- معرفی باتری‌های لیتیم-یون (Li-Ion Battery)
2- کاربرد نانومواد در ارتقای عملکرد الکترولیت‌های باتری‌های لیتیم یون
3- سلول‌های خورشیدی، مقدمه‌ای بر خواص اساسی نیمه رساناها
4- سلول‌های خورشیدی متداول
5- سلول های خورشیدی حساس شده با رنگ
6- سلول های خورشیدی پلیمری

http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/471496-انرژی-های-نو
 

M_O_H_3_E_N

اخراجی موقت
انرژی: انرژی های تجدید پذیر ضرورت ادامه حیات بشر










انرژی خورشیدی: نور خورشید بزرگترین منبع تجدید پذیر انرژی در دنیا است، چنانچه اگر تنها یک درصد از صحراهای جهان به اشغال نیروگاههای حرارتی خورشیدی در آید، انرژی تولیدی برای تأمین کل برق سالانه کشورهای دنیا کافی خواهد بود. از سوی دیگر، اگر همه سوختهای فسیلی را جمع کرده و بسوزانیم، این انرژی تنها معادل4 روز تابش خورشید به زمین خواهد بود. حرارت و نوری که در هر ثانیه، از خورشید به زمین می رسد، میلیون میلیون برابر قدرت انفجار بمب اتمی در هیروشیما و ناکازاکی است. در حال حاضر، تأمین انرژی بیش از160 هزار روستا در سراسر جهان بر پایه انرژی خورشیدی است و این تازه آغاز راه است.
در کشوری مانند اندونزی که از چندین هزار جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده است، بکارگیری نیروگاه و خطوط انتقال نیرو، تقریباً ممکن نیست و انرژی خورشیدی تنها امید جمعیت20 میلیونی روستاهای اندونزی است.
هم اکنون تحقیقات دامنه دار و بی وقفه ای در حال انجام است و در آینده ای نه چندان دور، موج ساخت و بهره برداری از نیروگاههای بزرگ خورشیدی، همه گیر خواهد شد.
امروزه شش شیوه تولید برق از نور خورشید شناخته شده است که عبارت اند از: استفاده از آیینه های سهمیگون، (دریافت کننده مرکزی)، آیینه های شلجمی (بشقابی یا استرلینگ)، دودکش خورشیدی، استخر خورشیدی و سلول های نوری (فتوولتاییک)؛ اما امروزه انرژی خورشیدی را بیشتر با بکارگیری سلول های خورشیدی یا راه اندازی نیروگاههای حرارتی،
مهار می کنند.
 

erfaani

عضو جدید
انرژی هاب

انرژی هاب

وب‌سایت «انرژی هاب» به تازگی و به کمک جمعی از دانش آموختگان رشته‌های برق، مکانیک و البته انرژی‌های تجدیدپذیر و در راستای «توسعه دانش انرژی‌های تجدیدپذیر» شروع به‌کار نموده است. سردبیران و نویسنده‌های «انرژی هاب» خوش‌حال خواهند شد اگر به این وب‌سایت مراجعه و کمی و کاستی‌ها را گوشزد نمایید.


 
بالا