اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد 92

وضعیت
موضوع بسته شده است.

hamid_3469

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
باتبریک به دوستانی که رتبه های خوبی اوردند
من خودم که امسال :( .....................انشاالله سال بعد
اما یکی از دوستام رتبه 1900 قدرت اورده و خیلی اسرار داره که روزانه شهرستانها براش میگیره واگه هم نگیره حتما شبانه قبول میشه .
به نظر شما با 1900 میشه کجا قبول شد ؟؟
 

bdbest

عضو جدید
تبریک به همه بچه هایی که نتیجه دلخواهشون رو گرفتن. درصدام
زبان: 15/56
ریاضی=مدار=25
کنترل: 3
بررسی: -5!
ماشین: 50
رتبه م شده 1900، شاید شبانه شهرستان بیارم. دوستان به نظرتون ارزش داره 1سال دیگه رو ارشد وقت بذارم؟
 

Ehi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام من با 196الك و251 مخابرات بهترين جاهايي كه ميتونم برم تو تهرانو اصفهان كجاهان؟

هر گرایشی که بخواید صنعتی اصفهان قبولید و این رو بگم که این دانشگاه در مخابرات سیستم فوق قوی و در حد شریف هستش.با این رتبه ها واسه مخابرات شبانه تهران و امیرکبیر شاید بیارید ولی روزانه های مدرس و خواجه و علم و صنعت طبق آمار سال پیش تقریبا قطعی هست.برای الکترونیک هم احتمال داره روزانه یکی از گرایش های امیرکبیر رو بیارید چون 28 افزایش ظرفیت فقط در روزانه تهران داشتیم
 

erfan_messi

عضو جدید
کاربر ممتاز
تبریک به همه ی دوستای گلم
امیدوارم همیشه تو همه مراحل موفق باشید
یه سوال : تو دفترچه ، جلوی بعضی از دانشگاها گرایش رو ننوشته فقط رشته رو نوشته مثلا قدرت ؟؟ چرا ؟
 
آخرین ویرایش:

reza_razavi_m

عضو جدید
دوستان میشه یک مقدار در مورد مهندسی پزشکی بیو الکتریک توضیح بدید لطفا ؟؟
و اینکه یک مقایسه داشته باشین این رشته رو با الکترونیک و کنترل و مخابرات داشته باشید ؟؟؟
ممنون
 

mohsen.ieee

عضو جدید
بچه ها من جدول مقایسه 10 دانشگاه خوب را برای گرایش الکترونیک، مخابرات و کنترل در سالهای 90 و 91 و 92 در آوردم. خواستم دیشب آپلود کنم متاسفانه اینترتم قطع بود. ظریفتهای دانشگاه های تهران نسبت به پارسال یک مقداری کم شده است. ظرفیت سه دانشگاه برتر تهران،شریف، امیرکبیر خیلی مهم است چه برای بچه های که زیر 200 هستند و چه بالای 200. بنابراین جمع اونها را هم در صفحه آخر گذاشتم. ظریفت الکترونیک تقریبا تغییر نکرده ولی با توجه به تغییر مخابرات و کنترل، برای الکترونیک باید حدود نسبت پارسال و یک مقدار بیشتر حساب کرد. موفق باشید
لینک
 

hoomif

عضو جدید
بچه ها میشه یه اولویت از نظر سطح دانشگاه و خوب بودن واسه اپلای واسه این دانشگاهها بگید...:confused:
اصفهان - صنعتی شیراز - قزوین - همدان - کاشان - یزد - صنعتی بابل - شاهرود - سمنان - عباسپور (چه اسم خنکی داره :D)
جواب بدید دوستان...:redface:
 

arshad1367

عضو جدید
کاربر ممتاز
اميدوارم ديگه سوالي ازين رشته براتون باقي نمونده نباشه
مهندسي پزشكي

علم مهندسی پزشکی عبارت است از کاربرد مهندسی در پزشکی از طریق مطالعه‌ی اصول و عملکرد سیستم‌های زنده و مدل‌سازی آن، به کار گرفتن اطلاعات و نتایج حاصل در جهت تشخیص و درمان بیماری‌ها و همچنین جایگزین کردن اسکلت بندی‌های صدمه دیده در بدن. هدف این رشته تربیت متخصصانی است که بتوانند از عهده‌ی تجهیز، نگهداری و طراحی دستگاههای پزشکی برآیند؛ یعنی مهندس الکترونیک مجربی باشند که با زمینه‌های پزشکی نیز آشنایی داشته و در نتیجه می‌توانند دستگاه‌های پزشکی را طراحی کرده و بسازند یا اینکه مسؤول سفارش دستگاه از خارج کشور باشند. دیگر توانایی‌های داوطلبان ورود به این رشته به شمار می‌آید.

تواناییهای فارغ التحصیلان
انصب و راه‌اندازی دستگاه‌ها، وسایل پزشکی و تجهیزات فنی بیمارستان‌هاوهمکاری در طراحی دستگاه‌های پزشکی...

وفعاليت در زمينه طرح هاي تحقيقاتي فوق العاده از جمله دانش مهندسي اعصاب و شبکه‌های عصبی، مدل‌سازی ساختار و توابع عملکرد مغز انسانی، مدل‌سازی درک و تولید گفتار در انسان و ...پردازش سیگنالهای حیاتی EMG/ECG/EEG . پردازش تصویر در پزشکی و سیستم‌های آندوسکوپی.
مدل‌سازی و تجزیه و تحلیل (آنالیز) سیستم‌های فیزیولوژیک.
به کارگیری رباتیک در طراحی‌های پزشکی.و....


آینده‌ی شغلی، بازار کار، درآمد:


«در حال حاضر بازار کار هیچ رشته‌ای در حد ایده‌آل نیست و این شامل حال رشته‌ی مهندسی پزشکی نیز می‌شود اما بدون شک وضعیت فارغ‌التحصیلان این رشته، نسبت به رشته‌های مهندسی دیگر، مطلوب‌تر است. چون ارزش اقتصادی وسایلی که مهندسین پزشکی طراحی، تعمیر، نگهداری یا خریداری می‌کنند، بسیار بالا است. برای مثال اگر یک کامپیوتر یک یا دو میلیون تومان قیمت دارد، یک دستگاه پزشکی بطور متوسط ده‌ها میلیون تومان می‌ارزد. برای همین مسؤولان بیمارستان‌ها بطور نسبی برای حفظ و نگهداری آنها اهمیت بسیاری قائل‌اند. این امر باعث شده تا بسیاری از فارغ‌التحصیلان ما حتی دانشجویان ترم‌های آخر جذب بازار کار شوند(واقعيته). بویژه اگر فارغ‌التحصیل این رشته اصراری نداشته باشد که در تهران کار کند، می‌تواند در شهرستان‌ها جذب بیمارستان‌ها، سازمان تامین اجتماعی و مراکز متعدد دیگر شود».
وزارت بهداشت، وزارت فرهنگ و آموزش عالی، وزارت صنایع، سازمان تامین اجتماعی، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و … از سایر اماکنی هستند که مهندسین پزشکی می‌تواند در آنجا مشغول به کار شوند
وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر: (کارشناسی ارشد و …)

امکان ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در رشته مهندسی پزشکی در سه گرایش عمده بیوالکتریک بیومکانیکی و بیومواد فراهم است. همچنین این رشته دارای دکترای تخصصی نیز می‌باشد.
این رشته حدود۸۰%دارای دروس مهندسی الکترونیک است و لذا با مهندسی برق و الکترونیک در رابطه‌ای تنگاتنگ است.با توجه به توضیحات آورده شده و نوپا بودن این رشته در کشورمان به نظر می‌رسد تا سالیان متمادی امکان اشتغال برای فارغ‌التحصیلان این رشته میسر باشد. ولی باید به موارد گفته شده شرایط خاص جامعه و هماهنگ نبودن بخش مهندسی و بخش پزشکی را افزود. در نهایت می‌توان گفت برای ارتقای کیفی خدمات پزشکی، دستگاه‌هاـ نیاز به متخصصان این رشته روزافزون است.
 

arshad1367

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام .ببخشید.بفرمایید با 630 بیوالکتریک کجا شانس دارن؟طرف شاگرد اولم هستش که هنوز اعمال نشده.و فکر کنم یک سوم میشه.درسته؟
با 630 تمام دانشگاههاي شهرستان روزانه شانس داريد در تهران احتمالا روزانه خواجه و تربيت مدرس و علم صنعت به احتمال زياد و شبانه اين دانشگاهها 100 در 100 هست متاسفانه با سهميه شاگرد اولي آشنايي ندارم
 

mohandesvahidpou

عضو جدید
سلام و خسته نباشید به همه دوستان
رتبم 875 قدرت شد به نظر شما مالک اشترو قبول میشم؟تو انتخاب چندم مالک اشترو بذارم؟در صورتی که قبول نشم انتخابای بعدی رو میتونم برم؟به غیر از مالک بهترین جایی که میتونم قبول شم کجاست؟ از همه دوستان ممنونم
 

nima1111

عضو جدید
این هم کارنامه اعمال ما.....1180.jpg
دوستان به نظرتون کجاها شانس قبولی دارم.مخصوصا واسه کنترل(895 رتبه) یا مخابرات.
روزانه کنترل شهید عباسپور میشه؟یا روزانه کنترل صنعتی اصفهان با توجه به افزایش ظرفیتها؟
ممنون دوستان
 

h.mehrabian

عضو جدید
پیشنهادات برای انتخاب رشته :

1- اول برنامه درسی گرایشهای مختلف را در اینترنت جستجو کنید. اینطوری می توانید با حال و هوای درسی گرایشهای مختلف با خبر شوید.
2- به رتبه بندی دانشگاهها نیم نگاهی بیاندازید. چون معمولا این رتبه بندی امکانات تحقیقاتی، سواد و درجه تحقیقات اساتید و دانشجویان را نشان می دهد. بعدا در ادامه تحصیل هم می تواند بدرد بخور باشد.
3- براساس هزینه زندگی، محیط دانشگاه و امکان تهیه امورات زندگی انتخاب کنید. مثلا دانشگاه علم و صنعت تقریبا در محیط ساکتی در شرق تهران قرار دارد ولی امیر کبیر در یکی از شلوغ ترین و پر سر و صدا ترین نقاط تهران (چهارراه ولیعصر) قرار دارد.
4- در پایان هم ترجیح می دهم که شما را با سایت topuniversities.com آشنا کنم.
این سایت تمامی دانشگاههای دنیا را رتبه بندی و ارزش گذاری می کند. این ارزش گذاری می تواند بعلت کار تحقیقاتی دانشجویان یا اعضاء هیات علمی باشد.
 

esy_007

عضو جدید
بچه ها به نظرتون راجع به اساتید دانشگاه ها و زمینه های کاریشون از کجا می شه اطلاعات کسب کرد؟(دانشگاه های شهرستان ها به غیر تهران منظورمه،آخه رتبه ام خرابه:( 1882 کنترل)
 

mohsignal

عضو جدید
بچه ها میشه یه اولویت از نظر سطح دانشگاه و خوب بودن واسه اپلای واسه این دانشگاهها بگید...:confused:
اصفهان - صنعتی شیراز - قزوین - همدان - کاشان - یزد - صنعتی بابل - شاهرود - سمنان - عباسپور (چه اسم خنکی داره :d)
همشون مثل هم هستن
 

Ehi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یک جوانمرد پیدا میشه،سرفصل های گرایش های الکترونیک رو بزاره
ممنون
دیشب یه نفر یه وبلاگی گذاشته بود که همه گرایشهای برق رو با دروسشون توی ارشد توضیح داده بود.صفحات رو ببینید حتما پیداش میکنید.همچنین این صفحات رو ببینید
 

hossein1987

عضو جدید
سلام
با رتبه الکترونیک1195 شانسی برای قبولی شبانه الکترونیک فردوسی دارم؟!
رتبه ام در گرایش مهندسی پزشکی هم شده 1051. با این رتبه به نظر شما می تونم روزانه مهندسی پزشکی فردوسی را بیارم؟!
ممنون
 

arshad1367

عضو جدید
کاربر ممتاز
نقل قول يكي از دوستان
سلام خدمت دوستان کنکوری
بنده دانشجو ارشد دانشگاه تربیت مدرس هستم.زمانی که کنکوری بودم خیلی اینجا میومدم.فقط میخواستم چندتا نکته رو (البته با اجازه استاد)خدمتتون بگم.

احتمالا اونایی که رتبه شون زیر 800 (الکترونیک،مخابرات)شده،تهران رو قبول میشن ولی چه رشته ای و کجاش مهمِ.پیشنهاد میکنم اولویت انتخابتون علاقتون باشه بعد دانشگاه..
قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظرتون حتما با کسایی که توی اون رشته و دانشگاه درس میخونن مشورت کنید.
به نظر بنده،الویت بندی دانشگاه های تحصیلات عالی اینطور میباشند:
شریف،تهران،امیرکبیر،مدرس،خواجه نصیر،علم و صنعت ،شهید بهشتی،شاهد،مالک.
البته بازم به نوع رشته و گرایش جابه جاهایی ممکن داشته باشند.
من اطلاعاتی که میتونم در مورد دانشگاه محل تحصیل خودم در اختیارتون بذارم اینه که: چون مدرس دانشگاه تحصیلات تکمیلی هست کلا کلاسِ کاری (یا در اصطلاح پرستیج :) )اون یه پله از بقیه دانشگاهها بالاتره به این معنی که تمامی دانشجوها حداقل سنشون 22 سالِ، از همین رو کادر دانشگاه با دانشجویان کاملا منطبق هستند.تنها 2 روز در هفته اونم از صبح تا ظهر فقط کلاس دارید و بقیه روزها خالی هستش ومیتونید حتی کارِ پاره وقت مناسبی هم پیدا کنید. از لحاظ امکانات و... هم واقعا دانشگاه خوبی هستش.بنده تمامی دانشگاههای تهران رفتم و در مقایسه با سایر دانشگاهها مثل شریف و تهران چیزی کم نداره..
تنها نکته منفی اینه که چون این دانشگاه در سطح تحصیلات تکمیلی هستش شاید عمومیت حتی اصلا نامش هم نشنیده باشند.(که اصلا مهم نیس)
به نظرم رتبه های 250 تا 500 شانس قبولیشون در این دانشگاه(مخابرات و الکترونیک) بیشتر باشه.
بنده خودم ترتیب الویت انتخابهام اینگونه بود:
شریف،تهران،امیرکبیر،مدرس و... بود.
 

power girl

عضو جدید

اعلام نحوه گزينش نهايي در آزمون كارشناسي ارشد
حسين توكلي گفت: گزينش نهايي در تمام كدرشته­هاي تحصيلي براساس 80 درصد نمره آزمون در هر گرايش با توجه به ضوابط مربوط ، 20 درصد معدل تراز شده دوره كارشناسي ;)و سهميه داوطلبان با رعايت ضوابط ديگر و براساس اولويت كدرشته محل­هاي انتخابي آنها صورت مي­گيرد

یعنی توو روند انتخاب رشته ما برا قبولی توو دانشگاه تاثیر میذاره؟ چجوری آخه؟
 

masoud_5april

عضو جدید
نقل قول يكي از دوستان
سلام خدمت دوستان کنکوری
بنده دانشجو ارشد دانشگاه تربیت مدرس هستم.زمانی که کنکوری بودم خیلی اینجا میومدم.فقط میخواستم چندتا نکته رو (البته با اجازه استاد)خدمتتون بگم.

احتمالا اونایی که رتبه شون زیر 800 (الکترونیک،مخابرات)شده،تهران رو قبول میشن ولی چه رشته ای و کجاش مهمِ.پیشنهاد میکنم اولویت انتخابتون علاقتون باشه بعد دانشگاه..
قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظرتون حتما با کسایی که توی اون رشته و دانشگاه درس میخونن مشورت کنید.
به نظر بنده،الویت بندی دانشگاه های تحصیلات عالی اینطور میباشند:
شریف،تهران،امیرکبیر،مدرس،خواجه نصیر،علم و صنعت ،شهید بهشتی،شاهد،مالک.
البته بازم به نوع رشته و گرایش جابه جاهایی ممکن داشته باشند.
من اطلاعاتی که میتونم در مورد دانشگاه محل تحصیل خودم در اختیارتون بذارم اینه که: چون مدرس دانشگاه تحصیلات تکمیلی هست کلا کلاسِ کاری (یا در اصطلاح پرستیج :) )اون یه پله از بقیه دانشگاهها بالاتره به این معنی که تمامی دانشجوها حداقل سنشون 22 سالِ، از همین رو کادر دانشگاه با دانشجویان کاملا منطبق هستند.تنها 2 روز در هفته اونم از صبح تا ظهر فقط کلاس دارید و بقیه روزها خالی هستش ومیتونید حتی کارِ پاره وقت مناسبی هم پیدا کنید. از لحاظ امکانات و... هم واقعا دانشگاه خوبی هستش.بنده تمامی دانشگاههای تهران رفتم و در مقایسه با سایر دانشگاهها مثل شریف و تهران چیزی کم نداره..
تنها نکته منفی اینه که چون این دانشگاه در سطح تحصیلات تکمیلی هستش شاید عمومیت حتی اصلا نامش هم نشنیده باشند.(که اصلا مهم نیس)
به نظرم رتبه های 250 تا 500 شانس قبولیشون در این دانشگاه(مخابرات و الکترونیک) بیشتر باشه.
بنده خودم ترتیب الویت انتخابهام اینگونه بود:
شریف،تهران،امیرکبیر،مدرس و... بود.
یعنی میگین من با 539 الک به مدرس امیدوار باشم ؟:w05:
حالا اونش هیچ علم و صنعت چی اون و میارم ؟
بعدش تو الک علم و صنعت بالاتر از خواجه نصیر هستش ؟ یا اینکه چون زودتر پر میشه اینطوریه ؟
چون من خودم علم و صنعت رفتم و تو دانشکده هاش رو دیدم،خیلی خوشم اومد،بیرونش زیاد چنگی به دل نمیزنه ولی داخلش واقعا شیک و تمیزه،در ضمن بزرگم هست.
حالا جو حاکمش رو نمیدونم.:)
 

last_ally

عضو جدید
سلام. خیلی گشتم تو سایتا و فروما واقعاً اینجا اکتیو ترین سایت تو این ضمینه هست... ایول دارید همگی:gol:
کارنامه هاتونم ماشالله پر پیمون .... تبریک به اونای که موفق شدن و آرزوی موفقیت برا اونای که سال دیگه باید در آزمون شرکت کنند.

دوستان این رتبه و کارنامه منه:


خير3-علاقمند پيام نور و غيرانتفاعي:2-شماره داوطلب:
مجموعه مهندسي برقنام رشته امتحاني اول:12514-کد رشته امتحاني اول:
5-وضعيت داوطلب در هر گرايش :
نتيجه در رشته هاي پيام نور وغيرانتفاعيآخرين رتبه مجاز در سهميه در رشته هاي پيام نور وغيرانتفاعيرتبه داوطلب در سهميه در رشته هاي پيام نور و غير انتفاعينتيجه در رشته هاي غير از پيام نور وغيرانتفاعيآخرين رتبه مجاز در رشته هاي غير از پيام نور وغيرانتفاعيرتبه کل داوطلب بدون سهميهرتبه کل داوطلب در سهميهنمره کلگرايش
مجاز190291353مجاز177811358135341751
مجاز105803395مجاز98493409339533856و5و2
مجاز171181276مجاز163551281127642283
مجاز103732462مجاز99602469246238744
مجاز43371103مجاز57261468146242737
مجاز56482644263637198

۱۵/۰۳7- معدل موثر :مجاز مي باشيد6-وضعيت انتخاب رشته داوطلب:
1-نمرات اکتسابي
نمره به درصدنام درس
۶۲/۲۲زبان عمومي وتخصصي
۲۵/۰۰رياضيات /معادلات ديفرانسيل -رياضي مهندسي -
۲/۷۸مدارهاي الكتريكي 1و2
۱۹/۴۴الكترونيك 1و2
-۱۹/۴۳ماشينهاي الكتريكي 1و2
۱۸/۱۸سيستمهاي كنترل خطي
۱۵/۱۵الكترومغناطيس
۲۴/۲۴تجزيه وتحليل سيستم ها
سفيدبررسي سيستمهاي قدرت 1
۲۲/۲۲مدارمنطقي وريزپردازنده ها
سفيدمقدمه اي برمهندسي پزشكي


به رتبه ماشین نخندید که محض رضای خدایی اونو سیاه کردم خواستم شانسمو امتحان کنم !! مدار هم بهم گیرندید که خودم از روی استادم خجالت زدم !! :redface::cry::redface:

به نظرتون بهترین دانشگاهی که میتونم بیارم کجا هست روزانه شبانه زیاد تفاوتی نداره ! ممنون میشم اونای که مطلع هستن راهنمایی بدن

میگم کسی نبود منو یکم راهنمایی کنه ؟!!!
 

Ehi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
میگم کسی نبود منو یکم راهنمایی کنه ؟!!!

مخابرات گیلان و اصفهان و یزد و اکثر شهرستانها رو میارید.تبریز هم احتمالش زیاده ولی فردوسی و شیراز رو خیر.احتمال زیاد شبکه صنعتی اصفهان رو هم میارید
 

ahmadpashaei

عضو جدید
جواب بدید دوستان...:redface:
برای اپلای هیچکدام.اونا فقط شریف و تهران رو به عنوان بسیار ویژه می شناسن و بعد اونا کاملا با امیرکبیر و علم و صنعت و خواجه نصیر و تربیت مدرس و بهشتی و صنعتی اصفهان آشنایی دارن ولی به جهت دانشجویان ایرانی سابقشون احتمالا اسم دانشگاه های مادر دیگه مثل شیراز و تبریز و فردوسی را هم شنیدن.چون اکثرا از دانشجوهای بین المللی خودشون هر ساله فرمی میدن تا دانشگاه های کشورشون رو rating کنند.
 

masoud_5april

عضو جدید
یه پست میزارم،ربطی به خودمون نداره ولی میزارم تا اگه یکی سال بعد اومد اینجا و خوند به دردش بخوره (همینطور که من نظرات 91ی ها رو رفتم خوندم)
اول اینکه من در حدی نیستم که بخوام کسی رو راهنمایی کنم،اونقدرهام رتبه خوبی نیاوردم،البته پشت کنکور نبودم ولی باز در حده چیزی که فهمیدم بهتون راهنمایی میکنم
واسه این که تو کنکور موفق بشین به این نصیحت ها گوش کنید:
قبل هر چیز به خدا توکل کنین و مطمئن باشین اگه خودتون تلاش کنین حتما نتیجش رو میبینید و اونم کمکتون خواهد کرد.
1.قبل از اینکه اصلا بخواید درس بخونید اول باید تکلیفتون رو مشخص کنید،که واقعا میخواید بخونید یا نه،چون اگه قرار باشه هم کار کنید،هم به کارهای دیگتون برسین واقعا نمیشه،البته نمیگم کلا بزارین کنار ولی واقعا با هم نمیشه همش رو داشت و مهمتر از اون اینه که اگه در طول این مدت دانشجو هستین،حتما سعی کنین یا مرخصی بگیرین یا کم واحد بردارین،وگرنه درسهای ترم آخر هیچ دخلی به کنکور نداره و فقط وقتتون رو تلف میکنین.
2.کنکور قبل از اینکه بخواد معلوماتتون رو بسنجه،زرنگیتون رو میسنجه یعنی ربطی نداره که چقدر درس خونین یا چقدر ضعیف هستین،مهم اینه که زرنگ باشین و درست تو این راه قدم وردارین،اینه که شما رو موفق میکنه.
3.خوندن منابع درست به شدت مهم هست،البته فک نکنین که منابع غلط یعنی کتاب بد،یا دیر فهم،نه ربطی نداره،و میتونه شما رو از عرش به فرش یا برعکسش ببره،بنده خودم کسی بودم که سیگنال رو میخواستم قبل کنکور بزارم کنار ولی با منابع درست تونستم با یاری خدا 72 درصد بزنم.
4.حتما حتما و حتما یه نفر و که پارسال قبول شده گیر بیارین و باهاش مشورت کنین،حالا تو کتابخونه یا هرجا.
5.ببینید من نمیتونم بگم چقدر و یا چه زمانی بزارین واسه درس خوندن ولی باید اونقدر منابعتون رو بخونین تا بهش مسلط بشین،یعنی تا این حد که اگه یه تست رو شانسی باز کردین،بدون حل جوابش یادتون بیاد.
6.تست بزنین،بازم میگم تست بزنین،فقط هم سال های قبل رو.تست های غیر استاندارد فقط نا امیدتون میکنه.
7.حتما نت برداری کنین و کنار هر صفحه کتابتون بچسبونین.
8.به نظر بنده کلاس رفتن واسه کنکور فقط زمانی مفید هست که شما یه درس رو قورت داده باشین و کاملا بلد باشین،چون در غیر اینصورت کلاس به دردتون نخواهد خورد و فقط وقت و هزینتون رو میگیره.(البته باز بستگی به خودتون داره)
9.آزمون آزمایشی مهمترین کلید موفقیت هست،البته فقط آزمون های جامع،باقیش بدرد نمیخوره و کاملا وقت گیر هست.ولی آزمایشی حتما بدین چون رمز موفقیت تو شماره 2 همینه.
این تمام چیزی بود که من یادم اومد و نظر شخصی من و بعضی از دوستام هست که نتیجه گرفته بودن،باز خودتون برین از بقیه هم بپرسین.
 

MehranVB

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
برای اپلای هیچکدام.اونا فقط شریف و تهران رو به عنوان بسیار ویژه می شناسن و بعد اونا کاملا با امیرکبیر و علم و صنعت و خواجه نصیر و تربیت مدرس و بهشتی و صنعتی اصفهان آشنایی دارن ولی به جهت دانشجویان ایرانی سابقشون احتمالا اسم دانشگاه های مادر دیگه مثل شیراز و تبریز و فردوسی را هم شنیدن.چون اکثرا از دانشجوهای بین المللی خودشون هر ساله فرمی میدن تا دانشگاه های کشورشون رو rating کنند.
من نمیخوام زیاد در این مورد صحبت کنم، چون معمولاً بحثای مقایسه دانشگاه فرسایشی هست و آخرش هم به جایی نمیرسه.


اما متاسفانه این دید غلطی هست که بین همه جا افتاده، اینکه میگن شریف و تهران اول هست و بقیه هم به ترتیب فلان هستن ...
اگر از کسی که الان توی یه دانشگاه خارج از کشور بخونه بپرسید، هیچوقت این جواب رو نمیشنوید (البته اگه تهران و شریف باشه شاید!)
دانشگاهی که من توش بودم اصلاً دانشگاه خوبی نبود و توی ایران به زور میشناختنش، چه برسه به دنیا. اما خیلیا اپلای گرفتن و به کشورهای مختلف رفتن مثل انگلیس، امریکا، کانادا، استرالیا و ...
این رو بدونید که دانشگاهای خارج از کشور اول از هر چیز به رزومه شما نگاه میکنن، به این معنی که چقدر ژورنال داشتید و اصلاً مقالاتتون ارزش مقاله شدن رو داشتن یا فقط برای رفع کوتی بودن؟
نمره تاقل یا نمره GRE شما رو میبنن، اگه مدرک خاصی مثل شبکه سیسکو یا مایکروسافت، یا مدارک فنی حرفه ای و ... داشته باشید (که بین المللی هست) خیلی تاثیر گذاره.
معدل چیزی هست که خیلی زیاد اهمیت داره، دانشگاه اخرین اولویت هست و شاید اصلاً کار به اونجا نکشه!


علت اینکه میگن از شریف راحت میرن خارج از کشور، اینه که همه دارای مقاله هستن و معدلشون هم بالاست.
اما اگه شما دانشگاه آزاد هم باشی و رزومه قوی داشته باشی، به راحتی میتونی فاند بگیری.
کسایی که واسشون اپلای گرفتن اهمیت داره، به هیئت علمی دانشگاهی که میخوان برن نگاه کنن.
تازه از این هیئت علمی نهایتاً یه نفر میشه استاد راهنما و اینکه چقدر بتونی مقاله بدید به اون استاد بستگی داره.
 

A L I R E Z A

عضو جدید
نقل قول يكي از دوستان
سلام خدمت دوستان کنکوری
بنده دانشجو ارشد دانشگاه تربیت مدرس هستم.زمانی که کنکوری بودم خیلی اینجا میومدم.فقط میخواستم چندتا نکته رو (البته با اجازه استاد)خدمتتون بگم.

احتمالا اونایی که رتبه شون زیر 800 (الکترونیک،مخابرات)شده،تهران رو قبول میشن ولی چه رشته ای و کجاش مهمِ.پیشنهاد میکنم اولویت انتخابتون علاقتون باشه بعد دانشگاه..
قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظرتون حتما با کسایی که توی اون رشته و دانشگاه درس میخونن مشورت کنید.
به نظر بنده،الویت بندی دانشگاه های تحصیلات عالی اینطور میباشند:
شریف،تهران،امیرکبیر،مدرس،خواجه نصیر،علم و صنعت ،شهید بهشتی،شاهد،مالک.
البته بازم به نوع رشته و گرایش جابه جاهایی ممکن داشته باشند.
من اطلاعاتی که میتونم در مورد دانشگاه محل تحصیل خودم در اختیارتون بذارم اینه که: چون مدرس دانشگاه تحصیلات تکمیلی هست کلا کلاسِ کاری (یا در اصطلاح پرستیج :) )اون یه پله از بقیه دانشگاهها بالاتره به این معنی که تمامی دانشجوها حداقل سنشون 22 سالِ، از همین رو کادر دانشگاه با دانشجویان کاملا منطبق هستند.تنها 2 روز در هفته اونم از صبح تا ظهر فقط کلاس دارید و بقیه روزها خالی هستش ومیتونید حتی کارِ پاره وقت مناسبی هم پیدا کنید. از لحاظ امکانات و... هم واقعا دانشگاه خوبی هستش.بنده تمامی دانشگاههای تهران رفتم و در مقایسه با سایر دانشگاهها مثل شریف و تهران چیزی کم نداره..
تنها نکته منفی اینه که چون این دانشگاه در سطح تحصیلات تکمیلی هستش شاید عمومیت حتی اصلا نامش هم نشنیده باشند.(که اصلا مهم نیس)
به نظرم رتبه های 250 تا 500 شانس قبولیشون در این دانشگاه(مخابرات و الکترونیک) بیشتر باشه.
بنده خودم ترتیب الویت انتخابهام اینگونه بود:
شریف،تهران،امیرکبیر،مدرس و... بود.
با خوندن تجربه و نظرات دوستان در این تاپیک و صحبت با بعضی دوستام به این الویت رسیدم :

1-شریف
2-تهران
3-امیرکبیر
4-مدرس
5-علم و صنعت
6-خواجه نصیر
7-بهشتی
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا