اطلاعات و عكس هاي ابزیان شگفت انگیز و غول پيكر

mahmoudgenius

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]آبزیان غول*پیکر روی زمین[/h]


این ماهی ساکن آمریکای جنوبی که در برزیل پیراروکو نامیده می*شود و در پرو paiche نام دارد، یکی از بزرگترین ماهی*های آب شیرین جهان است. طول این ماهی به بیش از 3 متر می*رسد و حدود 180 کیلوگرم وزن دارد.



این ماهی که بزرگترین گونه ساکن آب*های شیرین جهان است، به دلیل صید بی*رویه و سدسازی در معرض انقراض کامل قرار گرفته و از سال 2003 تاکنون دیده نشده است.




این یک جفت خاویار چینی ساکن آکواریوم بزرگ شهر پکن هستند. این ماهی*های خاویاری می*توانند وزنی حدود 500 کیلوگرم و طولی بیش از 5 متر داشته باشند و از بزرگترین ماهی*های خاویاری جهان به شمار می*روند.




این بارب بزرگ، هنگام شنا در آب*های کامبوج در تورهای صیادی که برای ماهی*های دیگر گسترده شده بودند، به دام افتاده و به وسیله ماهیگیران در اختیار مراکز تحقیقاتی قرار گرفته است.




این ماهیگیر کامبوجی یکی از 5 تا 10 ماهیگیر خوش*شانس منطقه است که امسال موفق شده*اند یک بارب غول*پیکر بالغ صید کنند. این منطقه یکی از آخرین نقاط جهان است که هنوز بارب*های بزرگ می*توانند در آن به زندگی ادامه دهند.




این سفره*ماهی که به تازگی از مادری 4 متری با وزن حدود 90 تا 140 کیلوگرم متولد شده، شانس ادامه حیات این گونه را در آب*های ساحلی بانکوک در تایلند افزایش داده است.



این سفره*ماهی غول*آسا که بیش از 4 متر طول دارد و در آب*های کامبوج صید شده، بدون*شک یکی از بزرگترین سفره*ماهی*های آب شیرین جهان است.




این ماهی خاویاری با نام علمی Acipenser fulvescens که ساکن دریاچه*های بزرگ آمریکای شمالی و بخش شمالی رودخانه می*سی*سی*پی است، بزرگترین ماهی آب شیرین این قاره به شمار می*رود.




. این ماهی یکی از بزرگترین ماهی*های ساکن آب*های شیرین جهان است و به دلیل صید بی*رویه، سدسازی و از بین رفتن زیستگاهش به شدت در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.




محبوبه عمیدی: نشنال جئوگرافیک در گزارش تازه*ای به معرفی غول*پیکرترین آبزیان روی زمین پرداخته است. این جانداران عظیم*الجثه نیز از صید بی*رویه و تغییراتی که انسان دارد روی زمین ایجاد می*کند، در امان نمانده*اند و دارند به دلیل سدسازی و تخریب زیستگاه*هایشان از بین می*روند.





این قزل*آلا که taimen نامیده می*شود و به دلیل اشتهای سیری*ناپذیرش معروف است و می*تواند همه چیز از ماهی گرفته تا اردک و موش*های آبی را به منوی روزانه*اش اضافه کند، ساکن آب*های منطقه اوراسیا است.





قزل*آلاها اغلب در بستر سنگی و شنی رودخانه تخم*ریزی می*کنند. این تخم*ها شکارچیان بسیاری دارند اما زمانی که قزل*آلاهای عظیم*الجثه بالغ شوند و طول آنها به حدود 2 متر برسد، دیگر هیچ شکارچی نمی*تواند به آنها نزدیک شود.




این گونه بزرگترین آزادماهی جهان است. این قزل*آلا حدود 2 متر طول و بیش از 100 کیلوگرم وزن دارد و در رودخانه*های روسیه، مغولستان و چین دیده می*شود. صید بی*رویه و تخریب زیستگاه این ماهی در اغلب این نقاط دارد باعث انقراض آن می*شود.
 

Similar threads

بالا