اطلاعاتی در مورد پرنده های عمود پرواز(کمک فوری)

ramin parpanchi

عضو جدید
با سلام خدمت دوستان
کسی هست در مورد هواپیماهای عمود پرواز اطلاعاتی به بنده بده؟
کتاب، مقاله هر چی باشه
راستش میخواهیم یک پرنده طراحی کنم که مثلا وزن 20 کیلو رو با بیشترین تراست و کمترین انرژی مصرفی با استفاده از الکترو موتور بلند کنیم، فعلا پایداری مهم نیست، فقط میخایم بلند کنیم،اطلاعاتی در مورد اینکه چه الکترو موتوری میخایم، ملخ استفاده کنیم یا داکتت فن و ...
تو رو خدا هر کسی کمک میتونه بکنه کمک کنه، آیا کتابی هست یا مقاله ای در مورد این چیزا؟
من رشتم مکانیکه اطلاعاتم خیلی کمه، نمی دونم از کجا باید شروع کنم، خیلی گیجم، این هم ایمیل بنده است: s.m.parpanchi@hotmail.com
 

پسرخاله

عضو جدید
سلام، خوبی؟ ببینم اگه پیدا کردم برات میفرستم عزیز

Sent from my C6602 using Tapatalk
 

پسرخاله

عضو جدید
Ramin parpanchi
سلام،ی فایل pdf واست ایمیل کردم،امیدوارم بتونه کمکت کنه،موفق باشی عزیز

Sent from my C6602 using Tapatalk
 

ramin parpanchi

عضو جدید
سلام پسر خاله خوبی؟ ازت خیلی ممنونم،
آقا چیزی در مورد ملخ ها و روابط مربوط به آنها داری؟
اینکه رابطه ای بین وزن و تراست و نوع موتور الکتریکی ؟!!
در مورد طراحی ملخ و تراست افقی و تراست عمودی چیزی داری؟
روابط و فرمول های مربوط به آنها؟
حقیقتا میخایم ملخی داشته باشیم که با بیشترین تراست و کمترین توان الکتریکی کار کنه؟
روش انتخاب و روابط مربوز به آنها رو میخام مهندس،
تو رو خدا اگه اطلاعاتی داری کمک کن، دمت گرم
راستی ایمیلتم چک کن
یا حق


 

3a2sar

عضو جدید
سلام پسر خاله خوبی؟ ازت خیلی ممنونم،
آقا چیزی در مورد ملخ ها و روابط مربوط به آنها داری؟
اینکه رابطه ای بین وزن و تراست و نوع موتور الکتریکی ؟!!
در مورد طراحی ملخ و تراست افقی و تراست عمودی چیزی داری؟
روابط و فرمول های مربوط به آنها؟
حقیقتا میخایم ملخی داشته باشیم که با بیشترین تراست و کمترین توان الکتریکی کار کنه؟
روش انتخاب و روابط مربوز به آنها رو میخام مهندس،
تو رو خدا اگه اطلاعاتی داری کمک کن، دمت گرم
راستی ایمیلتم چک کن
یا حق



با سلام
ببخشید بنده جواب میدم میخوام کارتون راه بیوفته...
اولا اگه به دنبال تراست بالا با توان مصرفی پایین هستید باید قید سرعت رو بزنید ، با مثلا با 400 وات میشه حتی 200 کیلو جرم رو عمود بر جی بالا برد ولی فقط با سرعت حدود 20 سانتی متر برثانیه و این یعنی پرواز فقط در سالن امکان پذیره چون با هر نسیمی پرنده منحرف میشه رابطش هم که واسه علوم راهنمایی یا شایدم فیزیک 1 هست که میگه کار=نیرو *جایه جایی! که اگه بخوایم تبدیل به توان کنیم تقسیم بر واحد زمان میشه و میشه توان=نیرو*سرعت
تراست رو بر حسب دور موتور ، مساحت ملخ ، شعاع ملخ ، ضریب برای ایرفویل ملخ و چگالی هوا به دست میارن ،یعنی با محاسبه سرعت متوسط مقطع ایرفویل و ضرب اون در مساحت ، ضریب برا و دانستیه تراست محاسبه میشه (برحسب نیوتون)
برای طراحی ملخ هم گام رو متناسب با سرعت کروز و دور موتور در شرایط کروز بگیر مگر اینکه بخوای از گام متغییر استفاده کنی....
حواست باشه نوک ملخ سرعتش از حدود 0.8 ماخ بیشتر نشه
تا جایی که برات امکان داره طبق یه اصل کلی سعی کن برای تراست دبی بیشتر با سرعت کمتر داشته باشی به جای دبی کمتر با سرعت بیشتر تا راندمانت بالا بره
ایرفویل ملخ روهم اگه سی ان سی داری با توجه به سرعت انتخاب کن ولی اگه نه بهترین ایرفولی که "ساده" باشه.... (البته اگه تراست معکوس هم بخوای قضیه فرق داره)
کلا کار طراحی فرموله شده نیست و باید اینقدر مراحل رو تکرار کنی ته به شرایط ایده آل نزدیک بشی برای راحت تر شدن میتونی از روش تلاقی نمودار هم استفاده کنی...
 

3a2sar

عضو جدید
راستی این هایی که گفتم شاید چند درصد از روابط حاکم بود ولی برای یه پروژه دانشجویی یا هر پروژه ای که راندمان بسیار بالا اهمیت حیاتی نداشته باشه تقریبا کل کار رو در حیطه خودش راه میندازه ، و مثلا تحلیل دقیق جریان سیال با توجه به 6 درجه آزادی پرنده روی ملخ فکر نکنم خیلی به کار بیاد مگر اینکه دنبال مستند سازی باشین که خوب کار نرم افزاره و باید ملخ رو توش شبیه سازی و تحلیل کنید....
اگر هم دوست داشتی اطلاعات بیشتری در مورد طرحت بده تا حدود توان موتور مورد نیاز و ملخت معلوم بشه.....(اطلاعات شامل محدوده سرعت ، محدوده وزن و شرایط کاری به خصوص محیط پرواز)
;)
 

Similar threads

بالا