اسکیس - آموزش

وضعیت
موضوع بسته شده است.

hoodad_gh2007

عضو جدید
ممنون سایه جان کل بحث من میشه همین شیت هایی که سایه خانوم گذاشتن و ای کاش با کشیدن به این نتیجه میرسیدند بحث بازهم میشه کپی.خوب بچه ها که علافه مندن اینارو روکشی کنیدودرک کنید .........چی بگم اخه ..........................................بچه ها اینا برای شروع مناسبه روکشی کنید اما خیلی ناقص و کمه و یادتون باشه این بررسی ها رو همه انجام میدن بچه ها لطفا متمرکز بشین و شروع کنید.نفری یک اقلیم برداریم و شروع کنیم ...........
 

gholamsagi

عضو جدید
البته یک نکته ای هست و اونم اینه که دوستان میگن اگر تو کاردان بودی رتبه اتو خراب نمبکردی و پارسال قبول میشدی.......حق با شماست اما یک نکته هست و اونم اینه که من مشغول کار بودم متاسفانه و تایم واسه تمرین نداشتم اما تجربه عالی شد واسه امسال

سوال: در چنین وضع مشابهی چه کارهایی باید انجام می دادی که رتبه ت خراب نشه؟ میشه بگی؟
 

soh-rab

عضو جدید

sayeh69

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینم چندتا شیت بررسی اقلیم (البته کار من نیست من اینارو قبلا از توی همین باشگاه دانلود کردم ولی یادم نیست کار کی هستند ) فکر کنم منظور دوستمون hoodad_gh2007 کاری شبیه ایناست
اقلیم یزد(گرم و خشک):
123.jpg
 

HOTT

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
یه سوال
کتابی هست که توش یه عالمه دیاگرام و ریز فضاهای بناهای مختلف داشته باشه؟؟؟؟
غیر از اون کتابی که عکساشو سایه تویه پستاش گذاشته! البته نویفرت هم خیلی خوبه
ممنونم
 

soh-rab

عضو جدید
برای اینکه نوشته خونده بشن باید اندازه عکس بسیار بزرگ باشه تا وقتی که آپلود سایت حجم عکس رو کم می کنه کیفیت نوشته ها همچنان قابل خوندن باشه و این کار رو فکر کنم در فتوشاپ بشه انجام داد و عکس رو بزرگ کرد تا حدی
 

HOTT

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
ریز فضای مدارس استثنایی ناشنوایان
به نظرم خیلی خاص می اومد
از همه دوستان خواهش می کنم اطلاعاتشون رو از طیف های موضوعات مختلف بگذارند تا تحلیلشون کنیم
اگه از اول هدفدار تمرین کنیم خیلی خوبه
Untitled-3.jpg
یه سوال هم دارم؟
چرا انقدر فعالیت کمه!!!
من خودم تاحالا تجربه آزمون اسکیس رو ندارم به امید کمک کسانی که تجربه دارند اومدم
؟؟؟؟
:w00::w39::w39::w06::w06::w00:

کار منم شده اینجا

:w34:
 

donfidelio

عضو جدید
کاربر ممتاز
ریز فضای مدارس استثنایی ناشنوایان
به نظرم خیلی خاص می اومد
مشاهده پیوست 138989

1) خودتون واسه این چیزا تو دردسر نندازید، اولا که اصولا ریزفضاها رو خودشون میدن، مثلا میگن مرکز فرهنگی دارای فضای آمفی تئاتر، گالری، اداری، کلاس آموزش و فروشگاه... ثانیا تو یه اسکیس 4 ساعته نمیان یه طرحی بدن که 20-30 تا ریز فضا داشته باشه و فقط 5 ساعت وقت صرف حل کردن روابطش بشه.

2) در مورد قسمت دیاگرام و تحلیل و اقلیم هم وقت بذارید ولی نه با وسواس. بعضی مواقع میگن هیچ گونه تحلیلی نباید داشته باشه طرح! از این گذشته اونیکه داره صحیح میکنه چندین ساله کارش اینه، براحتی میفهمه کدوم حرکت به قصد آب بندی صرف توی کار گنجونده شده. به هر حال اسکیس کنکور ارشد هست، اسکیس ترم 2 و 3 نیست که بعضی چیزای واضحو با آب و تاب بذاریم توی کار. توی این مرحله کاربرد مهمه، گفتن چیزای خیلی ریز هم که ازشون استفاده ای نمیشه دردی رو دوا نمیکنه. چون آزمون تستی نیست که بگیم من خیلی ریز بلد شدم اقلیمو، باید یه چیزی بلد باشی که به کار طرحت بیاد.
 

HOTT

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
1) خودتون واسه این چیزا تو دردسر نندازید، اولا که اصولا ریزفضاها رو خودشون میدن، مثلا میگن مرکز فرهنگی دارای فضای آمفی تئاتر، گالری، اداری، کلاس آموزش و فروشگاه... ثانیا تو یه اسکیس 4 ساعته نمیان یه طرحی بدن که 20-30 تا ریز فضا داشته باشه و فقط 5 ساعت وقت صرف حل کردن روابطش بشه.

2) در مورد قسمت دیاگرام و تحلیل و اقلیم هم وقت بذارید ولی نه با وسواس. بعضی مواقع میگن هیچ گونه تحلیلی نباید داشته باشه طرح! از این گذشته اونیکه داره صحیح میکنه چندین ساله کارش اینه، براحتی میفهمه کدوم حرکت به قصد آب بندی صرف توی کار گنجونده شده. به هر حال اسکیس کنکور ارشد هست، اسکیس ترم 2 و 3 نیست که بعضی چیزای واضحو با آب و تاب بذاریم توی کار. توی این مرحله کاربرد مهمه، گفتن چیزای خیلی ریز هم که ازشون استفاده ای نمیشه دردی رو دوا نمیکنه. چون آزمون تستی نیست که بگیم من خیلی ریز بلد شدم اقلیمو، باید یه چیزی بلد باشی که به کار طرحت بیاد.

حق با شماست
ولی فکر کنم برای تمرین خیلی خوبه تا بدونیم برای هر بنا چی می خوایم
و اعداد و استانداردها رو هم برای دونستن نسبت فضاها خوبه دیگه!!!!!
گفتم که من تجربه ای ندارم
چه تمرینی خوبه الان انجام بدیم؟
اینکه بیشتر به فرم خوب نمره میدن یا به طرحی درست؟ یا به ارائه زیبا؟
در وهله اول بعد از دیدن موضوع باید چیکار کنیم؟ تحلیل کنیم...به فرمش فکر کنیم...نمی دونم؟
به هر حال باید برای وقتمون برنامه ریزی کنیم
نیم ساعت اول...یک ساعت بعد...یه ساعت پایانی...
 

arcdoc

اخراجی موقت
حق با شماست
ولی فکر کنم برای تمرین خیلی خوبه تا بدونیم برای هر بنا چی می خوایم
و اعداد و استانداردها رو هم برای دونستن نسبت فضاها خوبه دیگه!!!!!
گفتم که من تجربه ای ندارم
چه تمرینی خوبه الان انجام بدیم؟
اینکه بیشتر به فرم خوب نمره میدن یا به طرحی درست؟ یا به ارائه زیبا؟
در وهله اول بعد از دیدن موضوع باید چیکار کنیم؟ تحلیل کنیم...به فرمش فکر کنیم...نمی دونم؟
به هر حال باید برای وقتمون برنامه ریزی کنیم
نیم ساعت اول...یک ساعت بعد...یه ساعت پایانی...
برنامه ریزی من : با 15 دقیقه تاخیر ......رسیدم....خیس عرق ....تا بیام پیدا کنم کجا هستم و گوشی و اینا رو تحویل بدم یه نیم ساعتی هم اونجا از دست رفت....بعد یه سری موجودات رو دیدم که ولو شدن رو زمین....مثل کنه به تخته شاسی چسبیدن....
من تو کلاس بودم از راهروی طولانی عبور کردم. تا برسم.....خیلی ها داشتن راندو میکردن.....من موضوع رو دیدم نمیدونستم عمارت نظر یعنی چی؟؟؟؟!!!! یکم با اسمش ور رفتم فهمیدم جایی هست که باید به برون باشه...اقلیم هم که خلیج فارس....گرم و مرطوب....خیلی ها مجهز تر از مامورای 007 بودن....طرف 2*2 مترو برای خودشو پتو متو اشغال کرده بود....میز نوری......وسایل عجیب غریب....من ...شروع کردم به شطرنجی کردن پلان....با خط کش...یک سانت یک سانت علامت میزدم.....بعد دیدم کنار دستیم برای ترسیم مقطع اش از این شابلون های اماده داره که راحت میشه شطرنجی کرد.....ازش خواستم بده من باهاش کار کنم....فکر کنم طرف اصفهانی بود....با یک مکث طووووووووووووووولانی ...راضی شد.....حس و حال کسی رو داشتم که میدونه به مقصد نمیرسه...ولی داره تلاش میکنه.....خیلی حس بدی بود..........یکی از بدترین روزهای زندگیم بود شاید....رفتم یه ابی به سرو صورتم بزنم ......توی راه کارها رو دیدم پاهام سست شد....من معمارم!!!!!!!!!!!!!! اینا موضوشون با من فرق داره؟؟؟؟؟ اهههههههههههههه عجب فرمی چه پلانی چه پرسپکتیو .....اسمون ....اینا دیگه کی هستن بابا.........ادامه دارد.....
 
آخرین ویرایش:

mbarsen

عضو جدید
حق با شماست
ولی فکر کنم برای تمرین خیلی خوبه تا بدونیم برای هر بنا چی می خوایم
و اعداد و استانداردها رو هم برای دونستن نسبت فضاها خوبه دیگه!!!!!
گفتم که من تجربه ای ندارم
چه تمرینی خوبه الان انجام بدیم؟
اینکه بیشتر به فرم خوب نمره میدن یا به طرحی درست؟ یا به ارائه زیبا؟
در وهله اول بعد از دیدن موضوع باید چیکار کنیم؟ تحلیل کنیم...به فرمش فکر کنیم...نمی دونم؟
به هر حال باید برای وقتمون برنامه ریزی کنیم
نیم ساعت اول...یک ساعت بعد...یه ساعت پایانی...

منم چون سابقه اسکیس دارم میگم خوبه این کارا ها، ولی زیاده روی شاید باعث گیج شدن، باعث مسیرو اشتباهی رفتن بشه..
تو جلسه اسکیس نهایتا 4 5 تا کاربری با اندازه ها و مقیاس معین میدن فقط ما باید یه هنری به چیدمان اینا کنار هم داشته باشیم..
اگه بخوام خلاصه و خیلی ساده بگم، به نظر خودم یک درک معماری خووب داشتن از روابط فضاهای مختلف اهمیت خیلی خاصی داره.. اینکه چه فضایی کنار چی باشه؟.. الان جای دقیق این فضا کجا باشه بهتره؟ تو دید باشه یا مخفی باشه؟ نورگیریش چه جور باشه؟.و فرمش؟ و ...
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
1) خودتون واسه این چیزا تو دردسر نندازید، اولا که اصولا ریزفضاها رو خودشون میدن، مثلا میگن مرکز فرهنگی دارای فضای آمفی تئاتر، گالری، اداری، کلاس آموزش و فروشگاه... ثانیا تو یه اسکیس 4 ساعته نمیان یه طرحی بدن که 20-30 تا ریز فضا داشته باشه و فقط 5 ساعت وقت صرف حل کردن روابطش بشه.

2) در مورد قسمت دیاگرام و تحلیل و اقلیم هم وقت بذارید ولی نه با وسواس. بعضی مواقع میگن هیچ گونه تحلیلی نباید داشته باشه طرح! از این گذشته اونیکه داره صحیح میکنه چندین ساله کارش اینه، براحتی میفهمه کدوم حرکت به قصد آب بندی صرف توی کار گنجونده شده. به هر حال اسکیس کنکور ارشد هست، اسکیس ترم 2 و 3 نیست که بعضی چیزای واضحو با آب و تاب بذاریم توی کار. توی این مرحله کاربرد مهمه، گفتن چیزای خیلی ریز هم که ازشون استفاده ای نمیشه دردی رو دوا نمیکنه. چون آزمون تستی نیست که بگیم من خیلی ریز بلد شدم اقلیمو، باید یه چیزی بلد باشی که به کار طرحت بیاد.
من فك ميكنم تو اسكيس كسي برندس كه اسكيسو فهميده باشه
نميدونم منظورمو متوجه ميشين يا نه اما روابط فضايي و اينا كشكه
وقتي كنكور تئوري عوض ميشه
اين مقدمه اي هست براي عوض شدن اسكيس
 

arcdoc

اخراجی موقت
من فك ميكنم تو اسكيس كسي برندس كه اسكيسو فهميده باشه
نميدونم منظورمو متوجه ميشين يا نه اما روابط فضايي و اينا كشكه
وقتي كنكور تئوري عوض ميشه
اين مقدمه اي هست براي عوض شدن اسكيس
unlike....................................
 

sahar-architect

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
حق با شماست
ولی فکر کنم برای تمرین خیلی خوبه تا بدونیم برای هر بنا چی می خوایم
و اعداد و استانداردها رو هم برای دونستن نسبت فضاها خوبه دیگه!!!!!
گفتم که من تجربه ای ندارم
چه تمرینی خوبه الان انجام بدیم؟
اینکه بیشتر به فرم خوب نمره میدن یا به طرحی درست؟ یا به ارائه زیبا؟
در وهله اول بعد از دیدن موضوع باید چیکار کنیم؟ تحلیل کنیم...به فرمش فکر کنیم...نمی دونم؟
به هر حال باید برای وقتمون برنامه ریزی کنیم
نیم ساعت اول...یک ساعت بعد...یه ساعت پایانی...

چیزی رو تعریف میکنم که دیدم:
جلسه اول طبق معمول با اسکیس مفهومی شروع شد! با موضوع درمان بعد 4 ساعت کارها تحویل داده شد و یه فاصله نیم ساعته استاد اومد توی کلاس تپه ای از اسکیس ها روی میز بود به هر اسکیس چیزی حدود 3 ثانیه نگاه کرد و 3 دسته شون کرد: ضعیف،متوسط ،خوب
ضعیف ها تکلیفشون معلوم بود .. موضوع چون مفهومی بود درباره متوسط ها صحبت شد ، خوب ها رو دوباره نگاه کرد و چند دسته شد و همه این ها در سکوت مطلق بود
سرش رو بلند کرد و گفت اسکیس ارشد همینه حتی کوتاهتر از این! سعی کنید شیت خوانا باشه مدارک کامل باشه راندو تون تکرنگ باشه با توجه با روال اخیر (طیف های روشن تا تیره یک رنگ و فوقش چند تا رنگ ساده مثل سبز و ... برای پرسوناژ و ...) و کسی نمیاد اندازه بگیره ببینه اندازه درتون 1 متر هست یا 1.1!!!
استادی که گفتم سالها داور اسکیس ارشد بوده
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا