نصر حامد ابوزید متفکر مصری،که گفته می شود استاد سروش در سخنان ضد قرآنی بوده است در سن ۶۷ سالگی در بیمارستانی در شهر قاهره از دنیا رفت.
به گزارش جهان یکی از اصلی ترین نظریات نصر حامد ابوزید اعتقاد او به بشری بودن قرآن، بود. نظریات ابوزید باعث شد که در کشور خودش یک بار مرتد اعلام شود .
حامد ابوزيد قبله فكري حلقه كيان و كساني چون سروش در انكار قداست قرآن محسوب مي شد و به خاطر دعاوي خود در زمينه تخطئه اسلام و ادعاي آميختگي خطا در كتاب الهي مورد خشم مسلمانان مصر قرار گرفته بود. وي از سوي مسلمانان تكفير شد و 15سال پيش، پس از فرار از مصر، به هلند رفت.
در همین رابطه برخی سایت ها در تجليل نصرحامد ابوزيد نوشتند: اين اسلام شناس از هرمنوتيك دموكراتيك قرآن دفاع مي كرد. اين روستازاده بي نواي سخت كوش، به شهرتي عالمگير رسيد. تكفير در روزگار جديد در مصر سابقه اي ريشه دار، تلخ و خشن دارد. پيشتر كساني چون نجيب محفوظ مورد تكفير و حتي سوءقصد قرار گرفته بودند.
این سایت ها در كلماتي قابل تأمل اضافه مي كنند: «ابوزيد پوينده شيداي حقيقت بود. او اندك اندك از اخوان المسلمين فاصله گرفت و با روش زباني- تاريخي- نقدي، قرآن را مطالعه كرد. او راه خود را با دليري برگزيد و تاوان آن را نيز سخت، تلخ و گزاف پرداخت... سخن او براي ايرانياني كه قصد فهم تاريخي- انتقادي قرآن را دارند، بس غنيمت و غني است»!!
کیهان در خصوص این متن منتشر شده در برخی سایتها نوشت: البته نگارنده متن، خبر جانبدارانه و ستايش آميز خود درباره مرگ نصر حامد ابوزيد را منتشر نكرد اما جست وجو در اينترنت نشان مي دهد اين متن توسط يكي از عناصر بدنام ضدانقلاب به نام مهدي خلجي در سايت «مردمك» نگاشته شده است. خلجي دبير سرويس فراري روزنامه انتخاب، هم اكنون با نهاد صهيونيستي «موسسه واشنگتن براي سياست خاور نزديك WINEP»همكاري مي كند. اين موسسه توسط مارتين اينديك رئيس اسبق بخش پژوهش لابي اسرائيل در آمريكا (AIPAC) و سفير بعدي آمريكا در اسرائيل تاسيس شده است. اين موسسه بخش پژوهشي ايپك محسوب مي شود. پل ولفويتز، ريچارد پرل، جيمز وولسي(رئيس اسبق سيا)، وان كريستوفر (وزير اسبق دفاع)، الكساندر هيگ (وزير اسبق خارجه) و جرج شولتز (وزير اسبق خارجه) جزو هيئت مشاوران موسسه WINEP هستند. خلجي با رسانه هايي چون بي بي سي، راديو فردا و راديو زمانه همكاري مي كند.
تمجيد از نصرحامد ابوزيد آن هم به قلم يكي از مستخدمان نهادهاي نومحافظه كار و صهيونيستي در آمريكا- بدون ذكر اسم- در حالي است كه ابوزيد علناً كتاب آسماني و الهي قرآن را آميخته با خطا توصيف و حتي در اينكه كلام خدا باشد ترديد مي كرد. او در واقع حلقه وصل شبه روشنفكراني چون سروش با اعضاي رسمي ناتوي فرهنگي (كساني چون كارل پوپر) در زمينه ترويج نسبيت و اباحيت ديني به شمار مي رود.
سايت دويچه وله در گزارش خود از افكار ابوزيد به نكته ديگري اشاره مي كند و آن مخالفت نامبرده با حكومت اسلامي است؛ «ابوزيد حكومت مذهبي را وصله ناجوري براي قرن 21 مي دانست و معتقد به سكولاريسم بود.»
عبدالكريم سروش- سلسله جنبان حلقه كيان- با تغذيه از آبشخوري فكري كساني چون نصرحامد ابوزيد بود كه علناً در «بسط تجربه نبوي» به گزافه گويي پرداخت و مدعي شد پيامبر اكرم اسلام(ص) نه رسول خدا در رساندن وحي الهي به مردم، بلكه آفريننده! قرآن است و بنابراين كتاب خدا به دور از عصمت و آميخته با خطاست.
سازمان ناتوي فرهنگي با خدمت به فوجي از شبه مسلمانان تسليم پذير نظير سلمان رشدي، نجيب محفوظ، نصرحامد ابوزيد، سروش و... تلاش كرد نقطه اقتدار اسلام در بسيج جهاني عليه استكبار را هدف قرار دهد و خيانت هاي جريان شبه روشنفكري نقابدار را ذيل عنوان قرائت هاي مختلف، هرمنوتيك، رواداري، تساهل و تسامح بپوشاند.
با اين همه آنچه از هر چيزي قابل تامل تر است گرايش های جدید به سمت اين فرقه ***** دين ستيز است.
به گزارش جهان یکی از اصلی ترین نظریات نصر حامد ابوزید اعتقاد او به بشری بودن قرآن، بود. نظریات ابوزید باعث شد که در کشور خودش یک بار مرتد اعلام شود .
حامد ابوزيد قبله فكري حلقه كيان و كساني چون سروش در انكار قداست قرآن محسوب مي شد و به خاطر دعاوي خود در زمينه تخطئه اسلام و ادعاي آميختگي خطا در كتاب الهي مورد خشم مسلمانان مصر قرار گرفته بود. وي از سوي مسلمانان تكفير شد و 15سال پيش، پس از فرار از مصر، به هلند رفت.
در همین رابطه برخی سایت ها در تجليل نصرحامد ابوزيد نوشتند: اين اسلام شناس از هرمنوتيك دموكراتيك قرآن دفاع مي كرد. اين روستازاده بي نواي سخت كوش، به شهرتي عالمگير رسيد. تكفير در روزگار جديد در مصر سابقه اي ريشه دار، تلخ و خشن دارد. پيشتر كساني چون نجيب محفوظ مورد تكفير و حتي سوءقصد قرار گرفته بودند.
این سایت ها در كلماتي قابل تأمل اضافه مي كنند: «ابوزيد پوينده شيداي حقيقت بود. او اندك اندك از اخوان المسلمين فاصله گرفت و با روش زباني- تاريخي- نقدي، قرآن را مطالعه كرد. او راه خود را با دليري برگزيد و تاوان آن را نيز سخت، تلخ و گزاف پرداخت... سخن او براي ايرانياني كه قصد فهم تاريخي- انتقادي قرآن را دارند، بس غنيمت و غني است»!!
کیهان در خصوص این متن منتشر شده در برخی سایتها نوشت: البته نگارنده متن، خبر جانبدارانه و ستايش آميز خود درباره مرگ نصر حامد ابوزيد را منتشر نكرد اما جست وجو در اينترنت نشان مي دهد اين متن توسط يكي از عناصر بدنام ضدانقلاب به نام مهدي خلجي در سايت «مردمك» نگاشته شده است. خلجي دبير سرويس فراري روزنامه انتخاب، هم اكنون با نهاد صهيونيستي «موسسه واشنگتن براي سياست خاور نزديك WINEP»همكاري مي كند. اين موسسه توسط مارتين اينديك رئيس اسبق بخش پژوهش لابي اسرائيل در آمريكا (AIPAC) و سفير بعدي آمريكا در اسرائيل تاسيس شده است. اين موسسه بخش پژوهشي ايپك محسوب مي شود. پل ولفويتز، ريچارد پرل، جيمز وولسي(رئيس اسبق سيا)، وان كريستوفر (وزير اسبق دفاع)، الكساندر هيگ (وزير اسبق خارجه) و جرج شولتز (وزير اسبق خارجه) جزو هيئت مشاوران موسسه WINEP هستند. خلجي با رسانه هايي چون بي بي سي، راديو فردا و راديو زمانه همكاري مي كند.
تمجيد از نصرحامد ابوزيد آن هم به قلم يكي از مستخدمان نهادهاي نومحافظه كار و صهيونيستي در آمريكا- بدون ذكر اسم- در حالي است كه ابوزيد علناً كتاب آسماني و الهي قرآن را آميخته با خطا توصيف و حتي در اينكه كلام خدا باشد ترديد مي كرد. او در واقع حلقه وصل شبه روشنفكراني چون سروش با اعضاي رسمي ناتوي فرهنگي (كساني چون كارل پوپر) در زمينه ترويج نسبيت و اباحيت ديني به شمار مي رود.
سايت دويچه وله در گزارش خود از افكار ابوزيد به نكته ديگري اشاره مي كند و آن مخالفت نامبرده با حكومت اسلامي است؛ «ابوزيد حكومت مذهبي را وصله ناجوري براي قرن 21 مي دانست و معتقد به سكولاريسم بود.»
عبدالكريم سروش- سلسله جنبان حلقه كيان- با تغذيه از آبشخوري فكري كساني چون نصرحامد ابوزيد بود كه علناً در «بسط تجربه نبوي» به گزافه گويي پرداخت و مدعي شد پيامبر اكرم اسلام(ص) نه رسول خدا در رساندن وحي الهي به مردم، بلكه آفريننده! قرآن است و بنابراين كتاب خدا به دور از عصمت و آميخته با خطاست.
سازمان ناتوي فرهنگي با خدمت به فوجي از شبه مسلمانان تسليم پذير نظير سلمان رشدي، نجيب محفوظ، نصرحامد ابوزيد، سروش و... تلاش كرد نقطه اقتدار اسلام در بسيج جهاني عليه استكبار را هدف قرار دهد و خيانت هاي جريان شبه روشنفكري نقابدار را ذيل عنوان قرائت هاي مختلف، هرمنوتيك، رواداري، تساهل و تسامح بپوشاند.
با اين همه آنچه از هر چيزي قابل تامل تر است گرايش های جدید به سمت اين فرقه ***** دين ستيز است.
آخرین ویرایش: