اخبار کامپیوتر

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] نخستین مراسم ازدواجی که با عینک گوگل تصویربرداری شد!+تصاویر
[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92042616413
چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲



لاری پیج از بنیانگذاران گوگل و یکی از مشهورترین میلیاردرهای جهان، جمعه گذشته با فناوری عینک گوگل در مراسم ازدواج یک از خویشاوندانش در کرواسی حاضر شد.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پیج 40 ساله با به چشم‌داشتن فناوری های‌تک گوگل به نظاره این مراسم نشست و عینک مزبور امکان گرفتن عکس را فقط با پلک‌زدن برای وی فراهم کرد.

این گجت که هنوز وارد بازار نشده، توجه مهمانان این مراسم را به خود معطوف کرد.

عینک گوگل در کریسمس آینده با بهای هزار و 500 دلار به فروش خواهد رفت و جدیدترین گجت های‌تک به شمار می‌رود.

فریم‌های این ابداع از تیتانیوم و پلاستیک ساخته شده و به کاربران امکان گرفتن عکس و فیلم ویدیویی را می‌دهد.

این فناوری همچنین امکان انجام جست‌وجو گوگل با استفاده از ارتباطات وای‌فای را فراهم می‌کند.

در ماه می، نمایندگان کنگره به لاری پیج نامه نوشتند و از وی خواستند که گوگل اقدامات خود برای حفاظت از مالکیت خصوصی غیرکاربران را توضیح دهد.

گوگل به دولت اطمینان داد که پرسنل این شرکت با دقت مباحث جدیدی را که ابداع طراحی‌شده ممکن است دراین زمینه موجب شود، در نظر می‌گیرند.

میلیاردر گوگل از حضور در نشست سالانه فناوری در سان ولی ایداهو برای شرکت در این مراسم صرف‌نظر کرده بود.

در این مراسم دست‌اندرکاران قدرتمند عرصه رسانه، سیاست و فناوری حضور داشتند.



لاری پیج با عینک گوگل



لاری پیج با عینک گوگل



لاری پیج با عینک گوگل



لاری پیج با عینک گوگل



لاری پیج با عینک گوگل



لاری پیج با عینک گوگل



انتهای پیام

کد خبرنگار: 71456
 
  • Like
واکنش ها: etnn

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] ریزترین پازل سه بعدی جهان
[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92042615962
چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۸



قطعات پازل سه بعدی در ابعاد دانه شن توسط محققان موسسه تکنولوژی کارلسروهه (KIT) طراحی شده است.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ ریزترین پازل جهان فرآیند جدیدی برای کاهش اندازه قالب های تزریق محسوب شده و می‌تواند برای ساخت قطعات موتور جت تا قطعات بازی لگو مورد استفاده قرار گیرد.

در روش قالب گیری تزریقی متداول، پلاستیک داغ یا فلز بداخل یک قالب با فشار بالا تزریق می‌شود.

برای ساخت قطعات بسیار کوچک باید با کمک لایه ای از پلاستیک یا فلز، اقدام به خارج کردن شیء از درون قالب کرد؛ محققان آلمانی در این روش از صفحات فلزی استفاده کردند که امکان بیرون کشیدن اشیاء کوچکی در ابعاد نیم میلی متر (معادل یک دانه شن) را از درون قالب امکانپذیر کرد.

قالب نیز بوسیله لیتوگرافی اشعه ایکس، فرایندی مشابه روش ساخت ریزتراشه ها تولید شدند.

این قطعات برش خورده با قرار گرفتن بر روی یکدیگر، کوچکترین پازل جهان را شکل دادند.

چنین فرآیندی برای تولید قطعات سیار کوچک می تواند هزینه‌های تولید بویژه برای ساخت قطعات الکترونیک بسیار ظریف را بشدت کاهش دهد.


انتهای پیام
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] فناوری چهره‌شناسی جایگزین کارت در خودپردازها
[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92042616387
چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲



یک شرکت نوعی دستگاه خودپرداز جدید طراحی کرده که از فناوری شناسایی چهره بجای کارت بانکی برای پرداخت پول استفاده می‌کند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دستگاه خودپرداز صفحه لمسی شرکت Diebold مانند یک رایانه تبلت کار کرده و از فناوری شناسایی چهره و کدهای کیو‌آر برای شناسایی و تائید هویت کاربران استفاده می‌کند.

این دستگاه نسل آینده همچنین از دوربینهای امنیتی داخلی برخوردار است.

در همین حال مهندسان آلمانی شرکت Waldorf Nixon دستگاهی را تولید کرده‌اند که تاریخچه برداشتهای کاربر را برای ارائه گزینه‌های شخصی‌تر به یاد می‌سپارد.

این ایده‌ها تنها بخشی از مفاهیم ارائه شده در نشست خودپرداز لندن بوده‌اند.

طرح خودپرداز «هزاره» شرکت Diebold شبیه تلفنهای هوشمند و تبلتها بوده و منوهای هدایتگر و کنترلهای آن نیز کاملا مشابه فناوریهای جدید است.

این خودپرداز بدون کاغذ کار کرده و رسیدها بوسیله پیامک یا ایمیل برای تلفن کاربر ارسال می‌شوند.

اولین خودپرداز Diebold در کنفرانس لندن که پیش از آن در ماه ژانویه در لاس‌وگاس نمایش داده شده بود، زمانی که مشتری در حال اسکن کد کیوآر روی نمایشگر بوده، به تلفن همراه وی متصل می‌شود.

این کار، دستگاه را از طریق یک سرویس مبتنی بر رایانش ابری همگام کرده و می‌تواند هویت کاربر را بدون کارت بانکی تائید کند.

سپس صفحه تراکنش بر روی تلفن هوشمند ظاهر شده و مشتریان می‌توانند میزان برداشت را انتخاب کنند.

یک کد منحصربفرد یکبارمصرف بر روی تلفن همراه ارسال شده که مشتری باید آنرا به خودپرداز برای تائید تراکنش و گرفتن پول وارد کنند.

نمایش دوم شرکت Diebold به توضیح چگونگی ارسال پول به شخص سوم پرداخت. مشتری میزان پول پرداختی و اطلاعات گیرنده را وارد کرده که بطور مستقیم از طریق فهرست تماس وی قابل انتخاب است.

گیرنده سپس یک کد یکبار مصرف را دریافت کرده که با ارائه به خودپرداز یا شعبه بانک می‌تواند پول را تحویل بگیرد.

این کار به کاربران اجازه داده تا برای مثال در زمان سفر بتوانند برای کودکانشان پول ارسال کنند.

خودپرداز صفحه لمسی قابل حمل Diebold دو سوم اندازه یک خودپرداز سنتی بوده و از وای‌فای برخوردار است.

یک دوربین داخلی به کاربران اجازه داده تا در زمان برداشت پول، افراد پشت سر خود را دیده و همچنین می‌توان از فناوری شناسایی چهره بجای کد کیوآر استفاده کرد.

سازندگان امیدوارند بتوانند این خودپرداز را طی 18 ماه آینده وارد بازار کنند.

از دیگر فناوری‌های به نمایش در آمده در این نشست، خودپرداز Waldorf Nixon آلمان بود که هر زمان که کاربر کارت بانکی خود را در دستگاه وار می‌کند، می‌تواند نمایه شخصی خود را مشاهده کند. این نمایه شامل تراکنشهای اخیر آنها از جمله مبالغ بوده و گزینه‌های در دسترس را با توجه به این تاریخ شخصی‌سازی می‌کند.

برای مثال اگر مشتری اغلب 20 پوند پول برداشت می‌کند، این میزان به عنوان اولین گزینه برای وی به نمایش درخواهد آمد.

نمونه‌های پیش‌ساخت خودپرداز دیگر شامل دستگاههایی با لینک زنده نمایشگرهای ویدیویی برای ارتباط مستقیم با سرویس خدمات مشتری و دستگاههایی با قابلیت برداشت پول بدون نیاز به پیاده شدن از خودرو بودند.

انتهای پیام
 

Anarchist

اخراجی موقت
کاربر ممتاز
غول‌های اینترنتی به جنگ کلاهبرداری آنلاین می‌روند


همکاران سیستم- بسیاری از شرکت‏های مطرح دنیای آی تی در آمریکا با امضای یک دستورالعمل یکسان می‌‏کوشند با همکاری یکدیگر با با کلاهبرداری‏های آنلاین مقابله کنند و انسجام تجارت آنلاین را ارتقا دهند.

به گزارش وب‏سایت zdnet، شرکت‏های اینترنتی و تبلیغات بزرگی مثل مایکروسافت، گوگل، یاهو و آئول (AOL) که جزء بزرگ‌ترین غول‏های تبلیغات آنلاین محسوب می‌‏شوند، قصد دارند با همکاری یکدیگر به جنگ کلاهبرداری آنلاین و نقض کپی‏رایت محصولات مختلف بروند. مبنای همکاری این شرکت‏‌ها دستورالعمل یکسانی است که توسط اداره مدیریت و بودجه دولت آمریکا تدوین شده و از شرکت‏های عضو این ائتلاف می‌‏خواهد برای مبارزه با کلاهبرداری‏ آنلاین سیاست‏هایی را اتخاذ کنند که در کاهش درآمد تبلیغاتی وب‏سایت‏هایی که به صورت غیرقانونی اقدام به خرید و فروش کالا‌ها و خدمات می‌‏کنند، موثر باشد.
بر اساس این گزارش، این شرکت‏‌ها می‌‏کوشند با راه‏اندازی یک سیستم هشداردهی در مورد کالاهایی که به صورت غیرقانونی فروخته می‌‏شوند‏، از کلاهبرداری‏های آنلاین و تبلیغات این کالا‌ها جلوگیری کنند. این الگو در حال حاضر فقط در بین شبکه‏های تبلیغاتی آمریکا قابل اجرا است، اما امیدهایی وجود دارد که در صنعت تبلیغات تبدیل به یک الگوی بین‏المللی شود.
شرکت گوگل در بیانه‏ای در این زمینه ضمن تاکید بر اهمیت مقابله با کلاهبرداری آنلاین به تلاش‏های خود برای جلوگیری از عرضه غیرقانونی محصولات دارای کپی رایت خود اشاره کرده است. این شرکت تلاش می‌‏کند از عرضه محتواهای دارای کپی رایت در پایگاه یوتیوب جلوگیری کند و نرم‏افزار‌ها و بازی‏های سرقتی را نیز از پایگاه گوگل پلی حذف کند. گوگل اعلام کرده است در سال ۲۰۱۲ ارائه خدمات تبلیغاتی خود به ۴۶ هزار وب‏سایت را که اقدام به فروش غیرقانونی کالا می‌‏کرده‏اند، قطع کرده است و ۸۲ هزار حساب کاربری را که برای چنین مقاصدی مورد استفاده قرار می‌‏گرفتند، معلق کرده است.​
شرکت مایکروسافت نیز اعلام کرده است با امضای این قرارداد همکاری، توجه خود به مشکل نقض کپی رایت را افزایش خواهد داد و در عین حال به استفاده عادلانه، حریم خصوصی، آزادی بیان و آزادی نوآوری احترام خواهد گذاشت.
 

Anarchist

اخراجی موقت
کاربر ممتاز
حافظه ۳۶۰ ترابایتی که می تواند بیش از یک میلیون سال عمر کند!


[SUP]در آینده، ما قادر خواهیم بود که تاریخ مان را در یک فضا ذخیره سازی شیشه ای محفوظ کنیم که عمر بیشتری هم داراست. نوع جدیدی از حافظه ها که
mind-blowing نامیده می شوند، تا ۳۶۰ ترابایت قابلیت ذخیره سازی اطلاعات را دارند و همچنین توانایی مقاومت آنها در برابر حرارت نیز بسیار بالاست
و تا ۱۸۳۲ درجه فارنهایت است.
[/SUP]


[SUP]
به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ دانشمندان با استفاده از قدرت لیزر سریع فمتوثانیه موفق شدند تا ۳۰۰ کیلوبیت داده را در یکی از این فضا ها ابدی ذخیره سازی کنند که شامل نانو ساختار هایی است که درون کوارتز ذوب شده. فکر می کنم این چیزی در حدود همان « کریستال حافظه ای » باشد که در فیلم قدیمی سوپرمن دیده می شد.به طور شگفت انگیزی،
لیزر فمتو ثانیه که پالس های کوتاه و قدرتمندی از نور را ساطع می کند می تواند اطلاعات را به سه لایه از نقاط نانو ساختار در شیشه های ۵ میکرومتری وارد کند. محققان ادعا می کنند که این لیزر داده ها را در ابعاد پنجگانه ای می نویسد، که بر اساس اندازه، جهت و موقعیت سه بعدی نانو ساختار تعیین می شود.این تحقیق از سوی تیمی از مرکز تحقیقاتی دانشگاه اپتوالکترونیک ساوتهمپتون و دانشگاه فناوری آیندهوون صورت گرفته است. که این تیم را Jingyu Zhang رهبری می کند.پروفسور پیتر کازانسکی از مرکز تحقیقات اپتوالکتریک این باره می گوید: ” این بسیار هیجان انگیز است که ما توانیم سندی را ایجاد کنیم که به احتمال زیاد نژاد بشر را نجات خواهد داد. این فناوریمی تواند آخرین شواهدی از یک تمدن امن باشد که ما آموختیم و فراموش نخواهد شد”.
گام بعدی چیست؟ ژانگ و تیمش در حال حاضر به دنبال شرکایی هستند که این تکنولوژی را به سطح تجاری بیاورند.
[/SUP]​
[SUP][SUB]
[/SUB][/SUP]
 

Anarchist

اخراجی موقت
کاربر ممتاز
آیا مایکروسافت با سازمان جاسوسی امریکا همکاری می کند ؟؟

مایکروسافت دادستان کل آمریکا را تحت فشار گذاشته تا با انتشار جزئیات بیشتری از سوی این شرکت در مورد نحوه انتشار اطلاعات شخصی کاربران موافقت کند.

[SUB][/SUB]

[SUP]به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ به دنبال افشاگری‌های ادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در مورد جاسوسی سایبری کاخ سفید از کاربران تلفن همراه و خدمات اینترنت غول‌های اینترنتی آمریکا مانند گوگل، مایکروسافت، یاهو و فیس بوک با اتهامات زیادی مواجه شده اند، از جمله اینکه داده‌های شخصی میلیون‌ها نفر را به سهولت در اختیار دولت امریکا گذاشته‌اند.[/SUP]
[SUP]مایکروسافت برای رفع این اتهامات قصد دارد مجوز قضایی را برای افشای جزییات همکاری خود با آژانس امنیت ملی آمریکا به دست آورد. این شرکت بارها ارائه اطلاعات شخصی کاربران خود به اف بی آی، آژانس امنیت ملی آمریکا و دیگر نهادهای قضایی و دولتی این کشور را تکذیب کرده است. با این حال بدبینی عمومی در مورد این شرکت کماکان ادامه دارد.مایکروسافت که درخواست خود از دادستان کل آمریکا را چند هفته قبل مطرح کرده از اینکه به این درخواست هنوز پاسخی داده نشده اظهار نارضایتی و به طور ضمنی اطلاع رسانی بیشتر در این زمینه را منطبق با آزادی‌های قید شده در قانون اساسی آمریکا دانسته است.مایکروسافت متهم است که پس از شناسایی حفره های امنیتی نرم افزارهای مختلف خود ابتدا اطلاعات مربوط به آنها را در اختیار دولت می‌گذاشته و سپس وصله‌هایی عمومی عرضه می کرده است. امکان دسترسی بی قید و شرط به ایمیل Outlook دیگر اتهام وارده به مایکروسافت است.[/SUP]​
 
آخرین ویرایش:

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] تبدیل همه چیز به نمایشگر تبلت
[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92042816872
جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۶



دو دانشجوی دکترای دانشگاه لستر موفق به ساخت فناوری جدیدی شده‌اند که می‌تواند همه چیز را به یک رایانه تبلت تبدیل کند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این سیستم معروف به «دستاورد بزرگ بعدی در فناوری خانگی» به مردم اجازه می‌دهد تا اجسام روزمره مانند یک پاکت نامه یا یخچال را با استفاده از یک پروژکتور، دوربین عمقی و یک رایانه شخصی به تبلت تبدیل کنند.

شرکت گوگل به قدری تحت تاثیر فناوری جان هاردی و کارل الیس 25 ساله قرار گرفت که اخیرا آنها را به مقر خود در کالیفرنیا برای یک نمایش دعوت کرده است.

نرم‌افزار Ubi Displays از یک پروژکتور، دوربین عمقی و رایانه شخصی برای ساخت نمایشگرهای لمسی چندمنظوره تعاملی در هر جا و روی هر چیز استفاده می‌کند.

این فناوری از یک وب‌کم فناوری پیشرفته استفاده کرده تصویری از یک آی‌پد، ساعت زنگی یا هرگونه دستگاه انتخابی را بر روی جسم می‌اندازد.

این دوربین همچنین می‌تواند پیکسل‌ها را به رنگ‌های قرمز، سبز و آبی در کنار عمق دیده و جزئیات هر حرکت را به یارانه کاربر ارسال کند.

رایانه سپس از نرم‌افزار خود برای بررسی محل انگشت کاربر و فعالیت‌های آن در تصویر منتشر شده به منظور اجرای وظیقه مطلوب کاربر استفاده می‌کند.

با این حساب، کاربر می‌تواند تختخواب خود را به یک اداره فناوری پیشرفته تعاملی تبدیل کرده و کار روزانه را بدون بلند شدن انجام دهد.

این دانشجویان قصد دارند کار خود را تجاری‌سازی کرده و توسط دانشگاه لستر پشتیبانی می‌شوند.

این محققان که شرکت خود با عنوان اختراعات هاردی و الیس را برپا کرده‌اند، نسخه بتای جعبه ابزارشان را بطور آنلاین در دسترس قرار داده‌اند.

انتهای پیام


تبدیل همه چیز به نمایشگر تبلت با دستاور بعدی در فناوری خانگی


کد خبرنگار: 99997
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] پیش‌بینی محل دقیق حضور افراد در آینده با نرم‌افزار جدید!
[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92042816882
جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۷



محققان نرم‌افزار جدیدی را توسعه داده‌اند که می‌تواند زمان و محل دقیق حضور افراد در آینده را مشخص کند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تصور اینکه در پنج سال آینده در کجا و مشغول چه کاری خواهید بود، با دستاورد محققان شرکت مایکروسافت و گوگل دیگر یک رویا نخواهد بود!

برنامه نرم افزاری Far Out با استفاده از سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS)‌ اقدام به رهگیری فرد برای یادگیری مسیرهای معمول حرکت وی می کند و سپس پیش‌بینی از محل حضور فرد در سال‌های آینده را ارائه می دهد.

این برنامه نرم افزاری با کمک داده های جمع آوری شده توسط GPS، مکان های حضور فرد در آینده را پیش بینی می کند و این پیش بینی ها از قدرت تطبیق پذیری با تغییرات شغلی، روابط خانوادگی و حتی تغییر منزل برخوردار هستند.

برای طراحی این برنامه نرم افزاری، 703 داوطلب در شهر سیاتل مجهز به سیستم GPS شده و مسیرهای حرکت آنها بسمت محل کار، خرید،‌ خانه اقوام و دوستان، مسیرهای تردد روزانه بررسی شد.

سیستم GPS حتی بر روی اتوبوس، خوردوی شخصی یا هر وسیله دیگری که توسط داوطلبان بصورت روزانه استفاده می شود، نصب شد.

در این مطالعه حدود 150 میلیون نقطه محل و داده های GPS معادل 32 هزار روز جمع آوری شد؛ این داده ها در اختیار برنامه نرم افزاری Far Out قرار داده شد تا پیش بینی از زمان و مکان حضور هر فرد در آینده ارائه کند؛ این برنامه بطور مثال قادر به پیش بینی تکرار برنامه فرد طی روزهای سه شنبه و پنج شنبه یا برنامه های متغیر در روزهای شنبه را دارد.

نتایج که توسط این برنامه نرم افزاری بدست می آید، بسیار دقیق بوده و شامل پیش بینی از وضعیت پویایی و تحرک فرد در مقیاس یک تا چند ماه آینده و حتی چند سال آینده خواهد بود.

از برنامه نرم افزاری Far Out می توان برای پیش بینی افزایش جمعیت، گسترش بیماری، مشکلات ترافیکی یا تقاضای افزایش پنهای باند استفاده کرد.

انتهای پیام
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] ساخت نخستین صفحه‌لمسی که کاربرش را با اسکن اثر انگشت شناسایی می‌کند
[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92042817097
جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹



کریستین هولز و پاتریک باودیش از موسسه هاسو پلاتنر در پستدم آلمان، نخستین صفحه‌لمسی جهان که قادر به شناسایی کاربر خود از طریق اسکن اثر انگشت است، را ساختند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمونه اولیه این ابداع که Fiberio نام گرفته، شامل یک صفحه شیشه‌ای است که از پلات‌های فیبرنوری به ضخامت سه میلی‌متر استفاده می‌کند و این پلات‌ها از 40 میلیون فیبر ساخته شده‌اند.

هر یک از این فیبرها نور را از یک پروژکتور تصویر موجود در بخش زیرین صفحه و یک منبع نوری مادون‌قرمز نمایش می‌دهد.

این منبع داده‌های اثرانگشت را گیر می‌اندازد و آن را به دوربین مادون قرمز ارسال می‌کند.

نوری که تصویر فرافکنی‌شده را ایجاد می‌کند، هنگامی که از خلال فیبرهای نوری عبور می‌کند، پیش از ساطع‌شدن به سمت کاربر، پخش می‌شود.

انتهاهای این فیبرها به طور قابل‌توجهی منعکس‌کننده هستند؛ بنابراین، هنگامی که نور مادون قرمز از صفحه خارج می‌شود، بخشی از آن به سمت دوربینی واقع در بخش زیرین منعکس می‌شود. با این حال، هنگامی که نور از یک انگشت به درون پوست خارج می‌شود، انعکاس کمتری رخ می‌دهد و این مناطق تیره‌تر به نظر می‌رسند.

این امر امکان مقایسه کافی خط‌الراس‌ها و شیارهای اثرات انگشت را با تفکیک‌پذیری بیشتر از 500 دات در هر اینچ، فراهم می‌کند.

به گفته هولز، نمایشگرها نمی‌توانند اثرات انگشت را اسکن کنند و حسگرهای اثرانگشت نیز نمی‌توانند تصاویر را نمایش دهند، اما صفحه جدید هر دوی این اعمال را انجام می‌دهد.

به گفته وی، این ابداع پتانسیل لازم برای ساخت میزهای لمسی بزرگ کارآمدتر را فراهم می‌کند.

این سیستم را می‌توان در اماکنی مانند کافی‌شاپ نصب کرد، به طوری که مشتریان می‌توانند لپ‌تاپ‌هایشان را در خانه جا بگذارند و از صفحه‌های تعاملی روی میز به جای رایانه‌ استفاده کنند؛ همچنین می‌توان از آن در بانک‌ها استفاده کرد به طوری که مشتری بتواند به مدارک امنیتی دسترسی داشته باشند و آن‌ها را با کارمند بانک مرور کنند.

واردکردن نام کاربری و گذرواژه‌ها عموما شیوه‌ای امنیتی کارایی برای دسکتاپ‌ها و تلفن‌های همراه است، اما هنگامی که چندین کاربر به‌ویژه به‌طور همزمان از رایانه‌ها استفاده می‌کنند، قضیه مقداری پیچیده‌تر می‌شود.

رهگیری اینکه چه کسی چه کاری انجام می‌دهد، عنصری کلیدی برای سیستم‌های تعاملی دسته‌جمعی است.

صفحه‌لمسی جدید این امکان را با هر لمسی که کاربر انجام می‌دهد، امکان‌پذیر می‌کند.

استفاده از این قابلیت برای انجام ایمن چنین اعمالی طیفی از کاربردهای جدید را برای صفحه‌لمسی جدید به دنبال دارد. به‌طور مثال، ابزاری که در کنار تخت بیمار وجود دارد و بر مبنای Fiberio ساخته شده، به بیماران امکان مشاهده نسخه اساسی از پرونده‌های پزشکی‌شان را می‌دهد، درحالی‌که پرستاران می‌توانند تقاضای دارو داشته باشند و پزشکان متمم‌هایی را برای سوابق پزشکی بیمار ایجاد و داروهای جدید را تجویز کنند.

هم‌اکنون نمی‌توان سیستم جدید را در تلفن‌های همراه کوچک‌تر تعبیه کرد، زیرا از یک دوربین استفاده می‌کند و دوربین‌ها باید در فاصله مشخصی از اشیایی باشند، که از آن‌ها تصویر می‌گیرند. تیم علمی در حال بررسی‌ راه‌هایی برای سازگارکردن فناوری جدید با این ابزار سیار هستند.

با وجود این که هولز مدعی است نرم‌افزار تشخیص این ابداع، بالاتر از استانداردهای اف بی آی است، مباحث مالکیت خصوصی به ویژه درخصوص امکان ذخیره اطلاعات اثرانگشت کاربران توسط سیستم باید مدنظر قرار گیرد.

قرار است ماه اکتبر جزئیات این ابداع در «سمپوزیم نرم‌افزار رابط کاربر و فناوری ACM» در اسکاتلند ارائه شود.

انتهای پیام
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] تشکیل کنسرسیوم بزرگ دانشگاه‌ها و شرکت‌ها برای تولید آنتی ویروس بومی
[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92042816878
جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۲



دبیر ستاد اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از پیگیری تشکیل یک کنسرسیوم بزرگ از دانشگاه‌ها و شرکت‌ها در بحث تولید و تجاری‌سازی آنتی ویروس بومی خبر داد.

داداش‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این‌که هدف از تولید آنتی ویروس، تنها تولید یک محصول نرم افزاری نیست، تصریح کرد: ما نیازمند پشتیبانی و بحث‌های علم و فناوری نیز هستیم. براین اساس با توجه به اهمیت بحث آنتی ویروس‌های بومی برای سازمان‌ها، در نظر داریم یک کنسرسیوم بزرگ از مجموعه‌ای از دانشگاه‌ها و شرکت‌ها تشکیل دهیم.

وی افزود: قدم‌های اولیه تشکیل کنسرسیوم بومی برداشته شده است و همزمان با آن بحث‌ تجاری سازی آنتی ویروس را نیز پیگیری می‌کنیم.

داداش زاده، آنتی ویروس بومی را یکی از نیازهای کشور عنوان کرد که باید به عنوان یک طرح ملی به آن نگاه شود و تصریح کرد: در حال حاضر نسخه اولیه آنتی ویروس بومی در دانشگاه شیراز تهیه شده است و ما دارای فناوری اولیه آنتی ویروس هستیم. در مرحله بعدی باید با مذاکره با برخی از شرکت ها این موضوع را به یک محصول قابل ارائه در بازار تبدیل کنیم.

دبیر ستاد ارتباطات و اطلاعات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین با بیان این‌که از اواخر سال 89 تا پایان سال 91، چهار میلیارد تومان جهت تجاری‌سازی محصولات به شرکت‌های دانش بنیان کمک شده است، گفت: همچنین در دانشگاه‌ها و مراکز علمی نیز جهت تولید علم و فن‌آوری حدود پنج میلیارد تومان هزینه شده است.

انتهای پیام
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] جهان را با بدن مجازی کودکان چهار ساله تجربه کنید
[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92043018064
یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۸



دانشمندان دانشگاه بارسلونا نشان داده‌اند هنگامی که بزرگسالان بطور موقت در یک محیط ویژه مجازی در بدن کودکان قرار می‌گیرند، می‌توانند جهان را از چشم کودکان مشاهده کنند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این محققان دریافتند که با قرار دادن بزرگسالان در بدن مجازی یک کودک چهار ساله، آنها ویژگی‌های کودکانه گرفته و اندازه اجسام را بیش از حد تخمین می‌زدند.

محققان بر این باورند که از این پژوهش که در مجله PNAS منتشر شده می‌توان برای تحریک خاطرات فراموش شده کودکی استفاده کرد.

در این تجربه به بزرگسالان یک لباس ثبت‌کننده حرکت برای پیگیری حرکات بدن آنها و همچنین یک نمایشگر بالای سر ویژه برای فراهم کردن امکان حرکت در دنیای مجازی مانند حالت عادی داده شد.

این امر به طور کلی پذیرفته شده که مغز انسان با تغییرات غیرواقعی همراهی می‌کند؛ بنابراین اگر یک انسان مانند شخصیت مجازی خود حرکت کند، احساس می‌کند که واقعا در جهان مجازی در حال سفر است.

محققان دریافتند که شرکت‌کنندگان در این پروژه بسته به اینکه در یک بدن چهار ساله قرار گرفته یا در بدن بزرگسال با اندازه یک کودک، واکنش‌های مختلفی نشان می‌دادند.

در حالی که توهمات تجسمی نشان داده که اگر فرد در بدن مجازی کوچکتری نسبت به اجسام اطرافش قرار بگیرد، آنها را بزرگتر حس می‌کند، دانشمندان در نهایت شگفتی دریافتند که افراد درون بدن کودک چهار ساله اندازه اشیا را بسیار بزرگتر تخمین می‌زدند.

بزرگسالان درون بدن کوچکتر در زمان مواجهه با انتخاب دو اتاق برای ورود، اتاق مطابق‌تر را انتخاب می‌کردند.

همچنین از داوطلبان خواسته شد تا خود را در مورد خصوصیات کودکانه و بزرگسالانه طبقه‌بندی کنند. افراد با بدنهای مجازی کودک بسیار سریعتر از گروه دیگر به خصوصیان کودکانه واکنش نشان دادند.

محققان بر این باورند که می‌توان از این یافته‌ها برای درمان یا یادآوری خاطرات کودکی دور استفاده کرد. البته به بررسی‌های بیشتر برای اطمینان از تاثیرات طولانی‌مدت این تجربه نیاز است.

انتهای پیام
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] حیرت خالقان ارزان‌ترین رایانه جهان از فروش 1.5 میلیون واحدی آن
[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92050100076
سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۱



ارزان‌ترین رایانه جهان با بهای 25 دلار، خالقان بریتانیایی‌اش را با فروش 1.5 میلیون واحد در طول 18 ماه گذشته حیرت‌زده کرده است.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیستم Raspberry Pi در حال حاضر ربات‌های ژاپنی و درهای سخت‌افزاری در مالاوی را نیرودهی می‌کند، از اجرام کیهانی در ایالات متحده عکسبرداری می‌کند و به گریز از سانسور در چین کمک می‌کند.

ابن اوپوتون، مدیر اجرایی بنیاد Raspberry Pi و همکارانش در ابتدا بر این باور بودند که فقط یک هزار واحد از این ابداع فروش خواهد رفت.

این مرکز تعداد زیادی از این رایانه را به کودکان فروخته و بزرگسالان نیز از مشتریان علاقه‌مند آن بوده‌اند که مانند لگو از این سیستم برای اتصال اشیا به یکدیگر بهره برده‌اند.

سامانه جدید که در سیستم عملگر لینوکس عمل می‌کند، به عنوان ابزاری تحصیلی و برای یادگیری کدبندی توسط کودکان طراحی شد.

شوتا ایشیواتاری، مبتکر اهل توکیو، ربات انسان‌نمایی ابداع کرده که توسط Pi اداره می‌شود و آب‌وهوا را به کاربرش اطلاع می‌دهد، دفتر یاداشت وی را مدیریت و حتی قهوه درست می‌کند.

یکی از اهداف این مخترع برای طراحی ربات مزبور، نشان‌دادن پتانسیل این میکرورایانه است و این که بسیاری از کاربران از شیوه تفریح‌کردن با این رایانه آگاهی نداشتند و بنابراین، وی در نظر داشت شیوه‌های عملی را برای بازی‌کردن‌ با آن ارائه دهد.

اوپتون و همکارانش نخست به ابداع یک رایانه ارزا‌ن‌قیمت مناسب برای برنامه‌ریزی فکر می‌کردند.

آن‌ها دریافتند که کودکان عصر فناوری با کمبود تجربه روزانه کدبندی روبرو هستند اما این مهارت برای علاقه‌مندان به رایانه که در دهه 1980 بزرگ شدند، معمول بود.

در دهه 1980 کاربران برای استفاده از یک رایانه باید به زبان رایانه‌ای آشنایی می‌داشتند، اما رایانه‌های خانگی امروزی به اندازه‌ای پیچیده هستند که والدین اغلب مانع از دستکاری کد تعبیه‌شده در آن‌ها توسط کودکانشان می‌شوند.

اوپتون و همکارانش به این نتیجه رسیدند که پیشرفت‌های فناورانه به معنای ابداع سیستمی جدید با اندازه جیب بود که باید برای شکستن قیمت و توانایی مدیریت‌کردن برنامه‌های چند رسانه‌ای ابداع می‌شد.

انتهای پیام
 

Sara_salehi

عضو جدید
کروم‌کست: معجزه گوگل

کروم‌کست: معجزه گوگل

هفته پیش، طی مراسمی که هر یک از حضار منتظر دریافت یک تبلت اندرویدی بودند، گوگل موضوع مهم‌تر و جالب‌تری را اعلام کرد: Chromecast، قطعه کوچکی که از طریق پورت HDMI به پشت تلویزیون‌تان وصل شده و اجازه می‌دهد محتوای موجود روی موبایل، تبلت یا کامپیوترتان را از طریق Wi-Fi روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون خود تماشا کنید.

قیمت این قطعه ۳۵ دلار است و به همراه سه ماه عضویت رایگان در Netflix (حتی برای کسانی که از پیش عضو بوده‌اند) به فروش می‌رسد. این بدان معناست که قیمت این محصول ۱۱ دلار به اضافه هزینه حمل خواهد بود. این گجت، حداقل روی کاغذ، بهترین محصولی است که گوگل تاکنون معرفی کرده است.

نکته خوب راجع به کروم‌کست این است که به خیلی پلتفرم‌ها می‌خورد. با تلفن‌ها و تبلت‌هایاندروید و iOS، کروم‌بوک و مرورگر کروم در مک و ویندوز کار می‌کند. دستگاه اصلی پخش محتوا را کنترل می‌کند. مثلا اگر بخواهید صدای تلویزیونتان را بالا ببرید کافیست به سادگی صدا را روی تلفن‌تان زیاد کنید. هر برنامه‌ای که از SDK مربوط به کروم‌کست استفاده می‌کند می‌تواند به این دستگاه محتوا بفرستد. گوگل Netflix و یوتیوب را به صورت ویژه نام برده و وعده داده است که پاندورا نیز در راه است. مرورگر کروم نیز می‌تواند با استفاده از "Chrome tab projection" به این گجت داده ارسال کند.
نکته آخر خیلی مهم است. نکته این است که بدون توجه به منبع ویدئو یا فایل صوتی می‌توانید هر فایلی را (به جز ویدئوهای سیلورلایت و کوئیک‌تایم) که روی تب مرورگرتان در کامپیوتر اجرا می‌شود روی تلویزیونتان هم اجرا کنید. این موضوع باعث می‌شود بدون اینکه منتظر باشیم برنامه‌نویسان با استفاده از SDK گوگل کار خاصی انجام دهند، تنها از طریق درگاه دستگاه، در به سوی گزینه‌های سرگرمی تحت وب گشوده شود. گوگل در گفتگو با WIRED تایید کرده است که شما می‌توانید Hulu، Rdio و HBO Go را تنها از طریق درگاه دستگاه اجرا کنید. می‌توانید عکس‌های موجود در حساب فلیکرتان را به نمایش بگذارید، در واقع هر چه که در مرورگر وب اجرا شود را می‌توانید در تلویزیونتان هم ببینید. این حقیقتا شگفت‌آور است.

http://weblogina.com/introduction/chromecast-is-googles-miracle-device/
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] هکرها چگونه کشتی‌ها و هواپیماها را هدف می‌گیرند؟
[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92050804116
سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۹



نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) در معرض حملات هکرها و تروریست‌ها بوده و می توان از ضعف این سیستم ها برای ربودن کشتی ها و هواپیماهای تجاری استفاده کرد.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کارشناسان بارها نسبت به ضعف امنیتی سیستم‌های موقعیت یاب جهانی (GPS)‌ هشدار داده‌اند. محققان دانشگاه تگزاس نیز در مطالعه‌ای جدیدی، بخشی از ضعف این سیتم ها را نشان داده اند.

محققان با در اختیار گرفتن سیستم ناوبری پیشرفته یک قایق تفریحی 80 میلیون دلاری در دریای مدیترانه، مسیر حرکت آن را بطور کامل تغییر دادند.

تغییر مسیر و تحت کنترل درآوردن قایق از طریق یک لپ تاپ، یک آنتن کوچک و اسپوفر GPS الکترونیک که تنها با هزینه سه هزار دلاری ساخته شده است، انجام شد.

در این آزمایش قایق به منطقه ای خارج از منطقه تعیین شده هدایت شد و حتی قایق در معرض خطر برخورد با قایق های دیگر قرار گرفت.

این اقدامات درحالی صورت می گرفت که سیستم GPS پیشرفته قایق، حرکت در مسیر تعیین شده را نشان می داد.


انتهای پیام
 

SCSI

عضو جدید
ایران مالک معنوی پسوند اینترنتی خلیج فارس شد

ایران مالک معنوی پسوند اینترنتی خلیج فارس شد

خبرگزاری مهر: نماینده ایران در مذاکرات آیکان از تایید دولتها برای ثبت پسوند اینترنتی خلیج فارس خبر داد و گفت: با حمایت ایران، تقاضای ثبت پسوند اینترنتی خلیج فارس که از سوی یک شرکت خارجی مطرح شده بود به تایید کمیته مشورتی دولتها در آیکان (GAC) رسید و این کمیته ایران را به‌عنوان مالک معنوی پسوند اینترنتی خلیج فارس شناخت.
سعید مهدیون اظهار داشت: به دنبال پذیرش درخواست ثبت دامنه های سطح بالا از سوی موسسه نامها و اعداد تخصیص‌ یافته اینترنتی (ICANN)، ثبت دامنه اینترنتی "دات پرشین گلف" مطرح شد.
رئیس کمیته تخصصی نامهای دامنه سطح بالا افزود: در این میان با توجه به درخواست یک شرکت ترکیه ای برای ثبت دامنه Persiangulf، اماراتیها نخستین اعتراضها را از سال گذشته آغاز کردند و خواستار ثبت نشدن این دامنه با توجه به مخالفت دولتهای 6 کشور حاشیه خلیج فارس شدند.
وی خاطرنشان کرد: این اعتراض ها تا جایی گسترش پیدا کرد که این کشورها تلاش کردند تا این نام مورد تایید کمیته مشورتی دولتها در آیکن (GAC) نرسد که با حمایت ایران و اسناد محکم مطرح شده، این درخواست کشورهای معترض رد شد.
نماینده ایران در مذاکرات آیکان با اشاره به تلاش های صورت گرفته در این راستا تصریح کرد: با ارسال نامهایی به کمیته مشورتی دولتها در آیکن، سندهای تاریخی برای رد ادعای اعراب ارائه شد تا در نهایت این کمیته در اجلاسی که اوایل سال جاری در چین برگزار شد، نسبت به بررسی ادعا اقدام کرد.
وی ادامه داد: در این میان امارات که توانسته بود علاوه بر کشورهای عربی منطقه، برخی کشورهای دیگر را نیز با خود همراه کند، عنوان کرد که در منطقه نقطه هایی با نام خلیج فارس وجود ندارد که این موضوع بار دیگر مورد اعتراض ایران قرار گرفت.
مهدیون گفت: با بررسی مدارک و دلایل منطقی مطرح شده و از آنجایی که درخواست شرکت ترکیه ای و اعتراض ایران برای فراهم شدن امکان ثبت دامنه persiangulf بود و عربها آن را با نام مجعول عربی می خواندند، اعضای کمیته مشورتی دولتها در آیکان اعتراض امارات را بی نتیجه توصیف و اعلام کرد در صورتی امکان اعتراض برای ثبت نشدن دامنه خلیج فارس را دارند که بر سر نام فعلی آن یعنی خلیج فارس متفق القول باشند.
وی با بیان اینکه این موضوع فرصتی را فراهم کرد تا مدارک و اسناد محکم از سوی ایران برای اجلاس بعدی که در کشور آفریقای جنوبی برگزار می شد مهیا شود، تاکید کرد : ایران در اجلاس آفریقا با ارائه مستندات قانونی و تاریخی که از سوی وزارت امور خارجه تهیه شده بود و با استناد به کنوانسیون دریاهای آزاد مبنی بر اینکه به غیر حاشیه ساحلی 13 مایلی هر کشور، خلیج فارس جزو دریاهای آزاد است و هیچکس حق حاکمیتی روی آن ندارد؛ همچنین persiangulf یک نام با مالکیت معنوی معرفی شد که از قدیم الایام با نام ایران شناخته شده و جز ایران هیچکس حقی روی آن ندارد.
رئیس کمیته تخصصی نامهای دامنه سطح بالا ادامه داد: به این ترتیب، دامنه Persiangulf توانست سخت ترین مرحله برای ثبت را پشت سر بگذارد؛ بر این اساس و با وجود تلاش زیاد دولتهای کشورهای معترض برای قرار نگرفتن پسوند اینترنتی خلیج فارس در فهرست دوم دامنه های اینترنتی سطح بالا، مبنی بر توافق دولتها و اجماع آنها برای ثبت نشدن این دامنه و تعلیق موضوع به مدت بیش از یک سال، این پسوند اینترنتی با رای بالا وارد مراحل ارزیابی فنی و مالی شد.

ww.bartarinha.ir
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] مدیریت یکپارچه تهدیدات شبکه با فناوری ایرانی
[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92051307125
یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵



رییس کارگروه امنیت ستاد توسعه اطلاعات وارتباطات با اشاره به تولید و تجاری سازی نمونه های بومی سیستم‌های یکپارچه مدیریت تهدیدات شبکه (UTM) اظهار داشت: براساس سیاست‌های کلان از این پس ورود UTM به کشور ممنوع است.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، UTM (سیستم مدیریت یکپارچه تهدیدات) شامل مجموعه‌ای کامل و جامع از تمامی راهکارهای امنیت شبکه است. اولین ویرایش های سیستم مدیریت یکپارچه تهدیدات در اوایل سال 2003 تولید و اولین محصول آن توسط شرکت ServGATE به بازار ارائه شده است. در ایران نیز محصول UTM از سال 91 تولید و درحال حاضر نزدیک به 400 نمونه آن به بخش‌های حاکمیتی و خصوصی عرضه شده است.

دکتر علی ناصری، رییس کارگروه امنیت ستاد توسعه اطلاعات و ارتباطات در توضیح روند تجاری سازی UTM در کشور به خبرنگار ایسنا گفت: کارگروه امنیت ستاد توسعه اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سه سال گذشته بحث تولید UTM عملیاتی را در دستور کار خود داد. در ابتدا این ستاد ضمن بررسی و احصاء توانمندی‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه UTM در کشور به پشتوانه دانشی و توانمندی این اقدامات پرداخت و طی آن ستاد تصمیم گرفت از برخی طرح‌های تولید این محصول در قالب تسهیلات حمایت کند.

وی افزود: بر این اساس حمایت اصلی از مجموعه‌هایی که بحث تحقیق و توسعه و پشتیبانی این محصول را در کشور دنبال می کردند، انجام گرفت. همچنین با توجه به این‌که لازم بود این موضوع در بحث خصوصی نیز دنبال شود، شرکت‌هایی انتخاب و مورد حمایت قرار گرفتند و با نظارتی که از طرف کارگروه انجام گرفت، محصول آن‌ها تولید و تجاری شده است و در حال حاضر در بخش‌های مختلف کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته ناصری، محصول UTM توسط بخش خصوصی یکی از استان‌های کشور تولید شد.

وی تصریح کرد: براین اساس محصول UTM از سال 91 تولید و درحال حاضر نزدیک به 400 نمونه آن به فروش رفته است و برآورد ما این است که به مرور زمان این محصول بومی در تمام بخش‌های کشور به کار گرفته شوئد.

ناصری با بیان این‌که تولید محصول UTM ارزآوری خوبی برای کشور دارد گفت: همچنین این محصول تضمین کننده بخشی از امنیت شبکه به شمار می رود.

وی در پایان تاکید کرد: براساس سیاست‌های کلان کشور، اگر محصول امنیت بومی داشته باشیم وارد کردن آن محصول بومی به کشور ممنوع است. این درحالی است که با وجود تولید و تجاری‌سازی UTM در کشور همچنان UTM به کشور وارد می‌شود در صورتی که با توجه به توانایی که در کشور کسب شده است دیگر لزومی ندارد که UTM ها به کشور راه یابند.

انتهای پیام
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] نسل جدید خودکار ویژه صفحات لمسی
[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92051407535
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۱



دستاورد محققان شرکت بیک، تحولی جدید در خودکارهای پلاستیکی کریستال محسوب شده و امکان نوشتن بر روی تمام سطوح لمسی در زوایای مختلف را فراهم می‌کند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با توسعه فناوری صفحات لمسی در گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و تبلت ها، خودکارهای سنتی در حال فراموش شدن هستند، به همین علت شرکت بیک محصول جدیدی را معرفی کرده است که علاوه بر کارآیی خودکار معمولی از قابلیت نوشتن بر روی صفحات لمسی برخوردار است.

قلم ویژه صفحات لمسی شش میلیمتری Cristal Stylys در اصل نسخه جدیدی از خودکارهای پلاستیکی کریستال محسوب می‌شود؛‌ قلم ویژه صفحات لمسی جایگزین بخش پلاستیکی انتهای خودکار سنتی شده و امکان نوشتن در هر زاویه ای بر روی هر صفحه لمسی را فراهم می کند.

عرضه قلم ویژه صفحات لمسی Cristal Stylys از ماه آگوست (اواسط مرداد ماه) بصورت فروش آنلاین با قیمت حدود چهار دلار آغاز می شود.


انتهای پیام
 

♥@SH!M♥

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
لپتاپ خورشیدی sol با سیستم عامل اوبنتو

شرکت ارتباطاتی WeWi که در کانادا فعالیت می کند٬ یک لپ تاپ خورشیدی با نام Sol ساخته که سیستم عامل آن اوبونتو است. کاربردهای Sol می تواند در بخش های نظامی٬ آموزشی و همین طور استفاده در کشورهای در حال توسعه ای باشد که دسترسی مردم به منابع انرژی محدود است.

WeWi شرکت معروفی نیست ولی تجارب زیادی در زمینه ساخت دستگاه های مورد استفاده ارتش و نیروهای امنیتی دارد. البته طراحی جدی Sol نمی تواند مورد علاقه همگان باشد ولی با در نظر گرفتن سه صفحه خورشیدی که در پشت نمایشگر جاسازی شده٬ چندان بد هم نیست.


سازندگان Sol می گویند که وقتی صفحات خورشیدی آن باز باشد می تواند مستقیما با نور دریافتی از خورشید کار کند. زمان شارژ دستگاه ۲ ساعت است و باتری داخلی آن نیز بین ۸ تا ۱۰ ساعت کار می دهد.


Sol با سیستم عامل اوبونتو٬ ۲۵۰ گیگابایت هارد دیسک و ۲ گیگابایت رم عرضه خواهد شد. ابتدا قرار است این لپ تاپ خورشیدی در کشور غنا و با برچسب قیمت ۳۰۰ دلار ارائه شود.


چند عکس دیگر از آن در ادامه مطلب قرار دارد.





منبع :narenji.ir​

 

♥@SH!M♥

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
راه اندازی شبکه با یک قوطی کبریت

راه اندازی شبکه با یک قوطی کبریت

برای اشتراک اینترنت بین دستگاه‌های مختلف راه‌حل‌های زیادی وجود دارد. اما زمانی که در سفر یا شرایط دیگر نیاز به یک وسیله قابل حمل سبک و کوچک بدون نیاز به برق اضافی داشته باشیم، گزینه‌های محدودی داریم. یکی از این گزینه‌ها استفاده از نانو روترها است.



روترها وظیفه ارتباط چند شبکه با یکدیگر را برعهده دارند و می‌توانند بین شبکه‌های مختلف مسیریابی کنند. به عنوان مثال زمانی که توسط یک مودم ADSL از اینترنت استفاده می‌کنید در واقع شبکه اینترنت را به شبکه خانگی خود وصل کرده‌اید و یک روتر می‌تواند ارتباط بین این دو را برقرار کند.

اگر شما هم به دنبال یک روتر می گردید و از قضا دوست دارید محصولی جمع و جور در اختیار داشته باشید، در ادامه مطلب با نارنجی همراه شوید تا به بررسی یکی از مدلهای قوطی کبریتی آن بپردازیم.


سال‌ها پیش روترها تنها در شبکه‌های بزرگ استفاده می‌شدند و مخصوص کاربردهای حرفه‌ای بودند اما به تدریج با افزایش کاربرد شبکه‌های کوچک این وسایل در خانه‌ها و ادارات کوچک‌ هم استفاده می‌شوند.


امروز روترها به عنوان بخشی از یک راه‌حل نهایی استفاده می‌شوند و می‌توانند در کنار مودم ADSL، شبکه وایرلس و یک سوییچ چهار پورت درون یک محصول قرار بگیرند که ما آن را با نام مودم وایرلس خریداری می‌کنیم.

نانو روترها اغلب کاربردهای یک روتر را دارند و محصولاتی که با این نام ارایه می‌شوند معمولا ابزارهای کوچکی هستند که می‌توانند یک شبکه کوچک برای اشتراک منابعی مثل اینترنت، فایل یا وسایلی مانند پرینتر راه‌اندازی کنند.




این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بخواهید این منابع را از طریق لپ‌تاپ به وسایل دیگر خود مثل تبلت یا گوشی موبایل انتقال دهید. یکی از نانوروترهای کوچک توسط ادیمکس تولید می‌شود و تا مدت‌ها عنوان کوچک‌ترین نانوروتر دنیا را در اختیار داشت.


توسط این روتر کوچک که به اندازه یک قوطی کبریت است می‌توان از طریق کابل به لپ‌تاپ وصل شد و سپس با راه‌اندازی یک شبکه وایرلس، امکانات مورد نیاز را در اختیار سایر وسایل مانند تبلت و موبایل قرار داد.
مدل BR6258n قابلیت اتصال به مودم را هم دارد. در این حالت کابل شبکه بطور مستقیم وارد این روتر کوچک شده و با ورود تنظیمات مربوط به اینترنت مانند نام‌کاربری و رمزعبور، یک اتصال PPPOE برقرار می‌شود. یکی دیگر از امکانات این مدل راه‌اندازی شبکه در حالت‌های مختلف است به عنوان مثال زمانی که قرار است محدوده تحت پوشش یک شبکه دیگر گسترده شود می‌توان از BR6258n استفاده کرد.


این روتر ادیمکس توان مورد نیاز خود را از طریق یک پورت مینی USB تهیه می‌کند. در نتیجه علاوه بر اتصال آداپتور که از طریق همین کانکتور وارد دستگاه می‌شود، می‌توان در مواردی که امکان دسترسی به پریز برق وجود ندارد به راحتی انرژی دستگاه را از طریق پورت USB کامپیوتر یا لپ‌تاپ تامین کرد.

آنتن وایرلس در این روترها معمولا توان زیادی ندارد و برای اجرای شبکه با تعداد گیرنده‌های بالا مناسب نیستند. اما در مقابل قابلیت حمل آنها زیاد است و به راحتی می‌توان آن را در کیف قرار داد. با این توضیح نباید انتظار محدوده تحت پوشش گسترده‌ای از این روتر داشت و برای استفاده در فضای یک دفتر کار کوچک یا خانه مناسب است.

یکی از استانداردهای شبکه که در تجهیزات وایرلس مورد استفاده قرار می‌گیرد استاندارد 802.11n است که از سال گذشته در وسایل مختلف مثل لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها بکار می‌رود. این استاندارد در مقایسه با نسل قبلی دارای سرعت و محدوده پوشش بیشتری است. اما همچنان برخی از مدل‌های قدیمی با استاندارد 802.11g کار می‌کنند. این روتر توانایی ارتباط با مدل‌های قدیمی را هم دارد و می‌توان شبکه را برای پشتیبانی از این استانداردها تنظیم کرد.

دو فناوری دیگر در روترها NAT و فایروال هستند. توسط فناوری NAT تمام آدرس‌های درون شبکه از طریق یک نشانی IP از آن خارج می‌شوند که این موضوع می‌تواند امنیت شبکه را افزایش دهد. توسط فایروال هم از دسترسی غیرمجاز به منابع درون شبکه و همچنین خروج اطلاعات مشکوک جلوگیری می‌شود.


منبع:





narenji.ir
 

ViruS_13

عضو جدید
جدیدترین راه برای پیدا کردن لپ تاپ و گوشی هوشمند سرقت شده

جدیدترین راه برای پیدا کردن لپ تاپ و گوشی هوشمند سرقت شده

سلام به دوستان!

یکی از جدیدترین و موءثرترین راه های پیداکردن لپ تاپ و گوشی های هوشمند بسرقت رفته بدین صورت هستش.
(که در فروم دیگه پست کرده بودم و پیست کردم کامل اینجا. از کم و زیاد بودن توضیحات مربوط به این تایپیک هم عذر میخوام):


"یک پستی دیدم که اشاره به سرقت لپ تاپ شده بود گفتم این موضوع اشاره کنم و یکی از جدیدترین و مفید ترین روشهای ضد سرقت لپ تاپ گوشی موبایل با ارزش رو تایپیک کنم امیدوارم بکارتون بیاد. اگه قبلا اشاره نشده باشه البته.

این روش حدود یکی دوماه هستش که قابلیت اجرا کردن داره و بسیار عالی هستش بابت کشف لپ تاپ سرقت شده.

با این روش شما میتونین موقعیت جغرافیایی لپ تاپ سرقت شده تون رو پیدا کرده و از دزد عکس بگیرین یا پیغام بدین بهش و کاملا لپ تاپ شما در هر جای کره خاکی باشه پیداش کنین و حال اقا دزده رو بگیرین.
و حتی لپ تاپ بکل قفل کنین که هیچ کاری نتونه انجام بده.
روش کار
اولا به این سایت رفته و نرم افزار prey را دانلود کرده و نصب میکنین روی لپ تاپ تون.
http://preyproject.com

برای ساخت اکانت حتما از ایمیل و رمز امن استفاده کنین چونکه تمام داشته شماست و تنها کلید پیدا نمودن لپ تاپ هستش. چون این ای دی که میسازین باید کاملا امن باشه و ای دی ای نباشه که یوزر و پسوردش تو لپ تاپ سیوه و اگه دزد حرفه ای باشه با این موارد اشنا باشه براحتی بتونه به اکانت دست پیدا کنه و دست شما را کوتاه کنه و دیگه تموم.

اگر ایمیل و رمزتون امن باشه دزد صدبار هم کل ویندوز را پاک کنه و دوباره بریزه و کلا بترکونه لپ تاپ رو بازم این برنامه حذف بشو نیست

باید با پسورد و اکانت ساخته شده واسه حذفش اقدام نمود

برای دسترسی و کنترل لپ تاپ یا موبایل هوشمند از راه دور و استفاده ازین برنامه وارد این ادرس شده و لاگین کرده و ردیابی میکنیم لپ تاپ رو و امکانات زیادی همچون عکس گرفتن و روشن نمون خود لپ تاپ دوربین ان و کلا چیزاییکه برای پیدا کردنش و تشخیص دقیق موقعیت ان لازمه را میتونین مدیریت کنین.

ادرس پنل مدیریت: http://panel.preyproject.com/login
اگر ادرس کنترل پنل باز نشد با vپیn اقدام کنین

همیشه بیاد داشته باشین که رمز هاتون اولا از 8 کاراکتر بیشتر باشه و برای همچین برنامه و جاییکه مانند گاوصندوق مون هستش قوی ترین و حرفه ای ترین رمز ها انتخاب بشه.
یعنی از اعداد + حروف کوچک + حروف بزرگ + بقیه کارکترها غیر حروف و عددی استفاده بشه مانند: " * ^ و غیره
مثال: ViruS^_13^

بعضی از رمزها و کاراکترهایی هستن که اصلا هک نمیشن. که بکار بردن انها در هر جایی اشتباهه چون امکان داره خودمون یادمون بره و نتونیم رمزمون بشکونیم پس رمزی انتخاب میکنیم که کاملا متشکل ازون نوع کاراکترهایی باشه که عنوان شد.

چون براحتی میشه با یک کلیک تکرار میکنم با یک کلیک یه حرفه ای تمام رموز های سیو شده در لپ تاپ مون برای هکر فرستاده و خودکار هم در فایل تکست سیو شده تحویلش بده و زحمت کلیک سیو شدن هم بهش نده.

همچین رمزی راکه حکم ناموس لپ تاپ را داره داخل لپ تاپ سیو نباشه چون دزد میتونه قبل از حذف ویندوز رم مموری خودش رو وصل کنه به لپ تاپ و با تک کلیک تمام رمزهای موجود و ای دی های مربوطش را در بیاره براحتی. و به تمام اکانتهاتون دسترسی داشته باشه.

پس مواظب باشیم که کی فلش مموری به سیستم ما میزنه چون تکرار میکنم بعد از وصل نمودن فلش و زدن یک کلیک در زمانیکه شما لحظه ای نگاهتون جای دیگه هستش تمام رمز و ای دی هاتون روی فلش هکر سیو میشه و فلش میکشه و میره و به تمام اکانت هاتون دسترسی داره. "
 

♥@SH!M♥

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دانشگاه ام آی تی: بنیاد رمزنگاری بر فرضیه ای غلط استوار است

دانشگاه ام آی تی: بنیاد رمزنگاری بر فرضیه ای غلط استوار است

در پی هک شدن تعداد زیادی سایت در سال گذشته و نیز هک شدن توییتر در سال جاری، سایت Ars Technica یک چالش برای سه هکر بر پا کرد: چقدر طول می کشد تا امن ترین رمزها را هک کنید؟


در آن چالش کندترین فرد در میان آن سه نفر توانست در یک ساعت ۶۲ ترکیب و کلمه عبور که همگی رمزنگاری شده بودند را هک کند. تصویری که آرس تکنیکا به جای گذاشت برای آنها که نگران امنیت فردی خود در دنیای دیجیتال بودند، مایه اندوه دو چندان بود و ادعا شد که هر کس بخواهد وارد حساب های شما شود، می تواند.


اما به طور جداگانه، گروهی از محققین در دانشگاه MIT و دانشگاه ملی ایرلند تحقیقی را انجام داده و اینک منتشر کرده اند که در آن مشخص شده یکی از مهم ترین فرضیات پشت مقوله امنیت به وسیله رمزنگاری، اشتباه است.

با توجه به این ادعای محققین، مشکل مربوط به روزهای اولیه شکل گیری علم کامپیوتر می شود و به برخی فرضیات غلط که آن زمان شکل گرفت، بر می گردد.


در سال ۱۹۸۴، استاد سابق دانشگاه ام آی تی، کلود شانن مقاله ای نوشت که در آن تئوری اطلاعات به تفصیل آمده بود. او ادعا کرد که وقتی کامپیوترها و دستگاه ها با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند باید به زبانی همه فهم باشد. حالا مشخص شده که لزوما چنین چیزی صحیح نیست و این فرض می تواند غلط باشد.


به بیان دیگر بیشتر سیستم ها انتظار دارند با نوع مشخصی از زبان که با آن آشنا و آماده شده اند، ارتباطات خود را برقرار نمایند. مشکل زمانی شروع می شود که یک سیستم دیگر از این امر تخطی کند و با زبان یا نویزی گیج کننده تمرکز دیگر سیستم ها را بر هم بزند.


حتی امن ترین سیستم ها نیز با فرضی که ذکر شد آماده شده و انتظار دارند مهاجم ها با زبانی آشنا و در چهارچوب قواعدی عمومی به آنها حمله کنند. در نتیجه آماده محافظت از خود در مقابل آنچه هرگز به عنوان احتمال ممکن در نظر گرفته نشده٬ نیستند.


اگر یک مهاجم از نویز برای مخفی کردن حمله خود استفاده کند، اوضاع خیلی شکننده می شود. یک هکر با درکی صحیح از اخلال و اینکه چه نوع نویز الکترومغناطیسی بر یک وسله خاص اثر می کند، قادر است (لااقل در تئوری) هر رمزی را که در کارت های اعتباری یا کلیدها و کارت های عبور قرار دارد٬ به چنگ آورد.


البته با وجود اینکه چنین کاری آسان تر از آنچه پنداشته می شد است، ولی حالت کلی هنوز برزخی است. یعنی هک های اینچنینی هنوز درجه سختی بسیار بالایی دارند، ولی همزمان بسیار آسان تر از گذشته نیز هستند. و اگر هکرها از پردازنده های گرافیکی استفاده کنند، کار راحت تر هم می شود.

منبع:http://negahbaan.ir/
 

♥@SH!M♥

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
امنیت سیستم عامل

امنیت سیستم عامل

اپلیکشن اندرویدی؛تروجانی در دل ویندوز!!!؟


بدافزارهای هر سیستم عامل قاعدتاً در همان بستری که تولید شده اند آسیب رسان هستند. یعنی در سیستم های عامل دیگر (اگر ریشه یکسانی نداشته باشند) کاری از آنها بر نمی آید. این موضوع را حتماً اگر یکی از توزیع های گنو/لینوکس را در کنار سیستم عامل ویندوز نصب کرده باشید دریافته اید.

وقتی ویروسی به جان ویندوز همیشه در خطر شما می افتد، با چند ترفند ساده می توانید از طریق سیستم عامل گنو/لینوکس خود از شر آن خلاص شوید. پس یعنی یک نرم‌ افزار تحت ویندوز که آلوده به یک بدافزار است تنها در محیط ویندوز می‌تواند مخرب باشد.

اما این بدین معنی نیست که خطری از این طریق، دستگاه‌های شما را تهدید نمی کند. اخیراً محققان شرکت اِف-سکیور یک اپلیکیشن اندرویدی به نام USBCleaver پیدا کرده‌اند که بدافزاری را در خود جای داده است؛ و از قضا حوزه فعالیت این بدافزار ویندوز مایکروسافت است.

اغلب کاربران، بدون در نظر گرفتن مخاطرات احتمالی، بی احتیاط گوشی خود را به رایانه متصل می کنند. وقتی این اپلیکیشن برای نخستین بار اجرا می‌شود یک پرونده ZIP در حافظه اس.دی گوشی بارگذاری می کند. سپس در همان جا از حالت فشرده خارج می‌شود. در نخستین اتصال گوشی به رایانه ویندوزی این بدافزار یا در‌ واقع تروجان، رمزهای عبور مرورگر، وای-فای و شبکه شما را سرقت می کند.

هرچند این نخستین بار نیست که چنین بدافزاری گزارش می‌شود ولی این اپلیکیشن جدید با جزئیات بیشتری به سرقت اطلاعات قربانی خود می پردازد. بنابر توصیه اِف-سکیور، برای جلوگیری از حملات این چنینی، کافی است Autorun را در ویندوز غیر فعال کنید. و در انتها مثل همیشه هیچ چیز را دست کم نگیرید، چراکه نفوذگرها اغلب از مسیرهای متروکه وارد می شوند!


منبع:http://negahbaan.ir
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] طراحی «دیواره آتش» سخت‌افزاری توسط محققان ایرانی
[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - علمي
کد خبر: 92052715477
یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳


محققان یک شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری کرمانشاه موفق به طراحی دیواره آتش سخت‌افزاری و بومی‌سازی دانش فنی آن شدند.

آرش احمدی، عضو هیات علمی دانشکده فنی مهندسی دانشگاه رازی کرمانشاه و مدیر این پروژه در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: دیواره آتش از مهم‌ترین ابزار‌ها و نرم‌افزار‌های تدافعی اساسی برای حفاظت اطلاعات سیستم‌ها و شبکه‌های رایانه‌یی محسوب می‌شود.

به گفته‌ وی، دیواره آتش یکی از راه های محافظت سیستم از شبکه‌های غیرقابل اطمینان، ویروس‌ها و هکر‌ها است.

مدیر این پروژه خاطرنشان کرد: برخلاف تصور عمومی دیواره‌های آتش دارای ویژگی‌ها و امکانات متفاوتی هستند، البته هر دیواره آتش نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری مشمول تمام آنها نمی‌شود. در حال حاضر عملکرد فنی دیوار‌های آتش بسیار متنوع و گسترده شده است.

احمدی اظهار کرد: پیش از این نمونه‌های خارجی متنوع از دیواره آتش طراحی و در بازار عرضه شده است. این نرم‌افزار‌های امنیتی مطابق با همان سیستم‌های خارجی‌اند.

وی افزود: مهندسان ما در این شرکت دانش‌بنیان جهت بومی‌سازی و مطابق نمودن هرچه بیشتر این نرم‌افزار امنیتی با سیستم‌های داخلی به طراحی و ساخت دیواره آتش سخت‌افزاری اقدام کرده‌اند.

عضو هیات علمی دانشگاه رازی در خصوص مزایای دیواره آتش سخت‌افزاری اظهار کرد: این سیستم به سادگی قابل پیاده‌سازی است و سرعت بالایی دارد. توانایی پردازش و اداره‌کردن بسته‌های داده‌ها و پایش وب از ویژگی‌ها و مزایای دیواره آتش(فایروال) سخت‌افزاری است.

به گفته‌ وی، بومی‌سازی دیواره آتش سخت‌افزاری مهم‌ترین مزیت این سیستم است. هم چنین علاوه بر ویژگی‌ امنیتی و نگهبانی ویژگی دیگری به نام backdoor و یک بخش مدیریت شبکه یکپارچه نیز به این سیستم افزوده شده است.

احمدی در پایان گفت‌وگو تصریح کرد: دیواره آتش سخت‌افزاری طراحی شده در مرحله‌ی آزمایش قرار دارد و پس از بررسی‌های همه‌جانبه وارد بازار می‌شود.

انتهای پیام
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] تبدیل امضا و اثرانگشت به ال ای دی
[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92052815975
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲



محققان موسسه فناوری جورجیا با استفاده از هزاران سیم در مقیاس نانو، ابزار حسگری جدید را طراحی کرده‌اند که فشار مکانیکی ناشی از یک امضا یا اثرانگشت را مستقیما به سیگنال‌های روشنایی تبدیل می‌کند و می‌توان این سیگنال‌ها را پردازش کرد.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابزار حسگر جدید می‌تواند حس لامسه مصنوعی را ارائه دهد و حساسیت قابل‌مقایسه با حساسیت پوست انسان را تولید کند.

به جز جمع‌آوری امضاها و اثرات انگشت، می‌توان از این تکنیک در تصویربرداری زیستی و سیستم‌های میکروالکترومکانیکی (MEMS) استفاده کرد.

این فناوری همچنین رویکرد جدیدی را برای رابط‌های انسان-ماشین ارائه می‌دهد.

به گفته ژونگ لین از موسسه فناوری جورجیا، می‌توان با خودکار نوشت و این حسگر به طور نوری آنچه که فرد می‌نویسد را با تفکیک‌پذیری بالا و با نرخ پاسخ‌دهی بسیار سریع شناسایی کند.

نانوسیم‌های اکسید روی منفرد بخشی از ابزاری هستند که هنگامی که تحت فشار ناشی از فشار مکانیکی قرار می‌گیرند، به عنوان ال ای دی ‌های ریز عمل می‌کنند.

این ال ای دی‌ها به ابزار ابداعی امکان ارائه اطلاعات دقیق در خصوص میزان فشار اعمال‌شده را می‌دهند.

این فناوری موسوم به piezo-phototronic شیوه جدیدی برای گیراندازی اطلاعات در مورد فشار اعمال‌شده را با تفکیک‌پذیری بسیار بالا (تا شش هزار و 300 دات در اینچ) در اختیار می‌گذارد.

مواد پیزوالکتریک هنگامی که تحت فشار قرار می‌گیرند، پلاریزاسیون بار را تولید می‌کنند.

ابزار piezo-phototronic بر قانون فیزیکی برای تنظیم‌کردن و کنترل انتقال بار و بازترکیب توسط بارهای پلاریزاسیون حاضر در انتهاهای نانوسیم‌های منفرد متکی است.

این نانوسیم‌ها که در نوک فیلم نیترید گالیم (GaN) رشد داده می‌شوند، ساطع‌کننده‌های نوری پیکسل‌بندی‌شده‌ای را تولید می‌کنند که بازدهی آن‌ها با فشار متغیر است و سیگنال الکترودرخشانی را خلق می‌کنند که می‌تواند با فوتونیک‌ موجود بر روی تراشه برای انتقال، پردازش و ضبط داده یکپارچه شود.

به گفته دانشمندان حاضر در این پروژه، هنگامی که یک نانوسیم اکسید قلع تحت فشار است، شارژ پیزوالکتریکی در هر دو انتها شکل می‌گیرد، که پتانسیل پیزوالکتریکی را تولید می‌کند.

حضور این پتانسیل ساختار کامل را در سیم مختل کرده و موجب ماندن طولانی‌تر الکترون‌ها در تقاطع p-n و افزایش کارایی ال ای دی می‌شود.

افزایش این کارایی در ال ای دی با فشار ایجادشده متناسب است و تفاوت در مقادیر فشار اعمال‌شده به تفاوت در نور ساطع‌شده از ریشه‌ تبدیل می‌شود. در این ریشه نانوسیم‌ها با فیلم نیترید گالیم تماس دارند.

زمانی که فشار از طریق نوشتن با دست به ابزار ابداعی اعمال می‌شود، نانوسیم‌ها در طول جهت‌های محوری‌شان فشرده شده و یک پتانسیل پیزو را خلق می‌کنند، در حالی که دیگر نانوسیم‌ها دارای هیچ پتانسیلی نیستند.

محققان حروفی را به درون بخش فوقانی این ابزار فشار دادند و این سیستم بازدهی نوری را از بخش زیرین ابزار تولید کرد که می‌توان
این بازدهی را پردازش و منتقل کرد.

توانایی مشاهده تمامی ساطع‌کننده‌ها به طور آنی به ابزار امکان ارائه پاسخ سریع را می‌دهد. زمان پاسخ سریع بوده و می‌توان یک میلیون پیکسل را در یک میکروثانیه خواند.

هنگامی که انتشار نور تولید می‌شود، می‌تواند با فیبر نوری سریعا شناسایی شود.

زمانی که فشار تمام می‌شود، انتشار نانوسیم متوقف می‌شود و سوئیچ‌شدن آن از یک وضعیت به وضعیت دیگر حدود 90 میلی‌ثانیه یا کمتر طول می‌کشد.

محققان حاضر در این پروژه، ثبات‌پذیری و تجدیدپذیری آرایه حسگر را با مطالعه شدت انتشار نور پیکسل‌های منفرد تحت فشار، برای 25 چرخه روشن و خاموش مکرر بررسی کردند.

آن‌ها دریافتند که نوسان بازدهی تقریبا پنج درصد بود و این عدد بسیار کوچک‌تر از سطح کلی سیگنال بود.

افزون بر این، تفکیک‌پذیری فضایی 2.7 میکرون از نمونه‌های آزمایش‌شده این ابزار ضبط شده‌اند.

وانگ بر این باور است که تفکیک‌پذیری را می‌توان با کاهش قطر نانوسیم‌ها و فراهم‌کردن مکان رشد نانوسیم‌های بیشتری و همچنین با استفاده از فرایند ساخت در دمای اتاق ارتقا داد.

جزئیات این مطالعه در Nature Photonics منتشر شد.

انتهای پیام
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] ساخت قلم نوری با استفاده از کنسول بازی «وی» در کشور
[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92052815930
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱



مهندسان یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری کرمانشاه موفق به ساخت قلم نوری با استفاده از کنسول بازی وی (wii) شدند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قلم نوری یکی از ابزار اشاره‌یی است که با نزدیک شدن به صفحه نمایش برای ترسیم اشکال دلخواه و کنترل آیکون‌ها یا گزینه‌های نمایش یافته در صفحه نمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در قسمت نوک قلم‌های نوری یک عدسی از جنس یک پلیمر خاص شفاف وجود دارد که وظیفه آن متمرکز کردن پرتوهای نوری بر روی یک نقطه است.

سهیلا منبری، دانش آموخته کارشناسی IT و مدیر این شرکت در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص قلم نوری طراحی شده گفت: قلم نوری ساخته شده بر خلاف قلم‌های نوری دیگر که به صفحه لمسی خود وابسته بوده و فقط بر روی برد مخصوص کار می‌کنند به هیچ بردی وابسته نبوده و بر روی هر بردی نظیر مانیتور، تلویزیون، پروژکتور و حتی دیوار کاربرد دارد.

وی افزود: قلم نوری ساخته شده صفحاتی مانند مانیتور، پروژکتور و تلویزیون را تبدیل به یک برد الکترونیکی کرده و تمام برنامه‌ها را روی این صفحات هدایت می‌کند.

منبری در خصوص بازی وی (wii) اظهار کرد:‌ وی (wii) کنسول بازی خانگی نسل هفتم است که در سال 2006 به بازار عرضه شده است. مشخصه اصلی این کنسول، کنترلر بی سیم آن است که می‌تواند به عنوان یک وسیله اشاره کننده دستی به کار رود و حرکات را در فضای سه بعدی تشخیص دهد.

به گفته وی، قلم نوری طراحی شده به دلیل استفاده از کنسول بازی wii و بی سیم بودن امکانات بیشتری را به کاربر می‌دهد. همچنین اطلاعات و داده‌ها به صورت امواج مادون قرمز و بلوتوث با رایانه مبادله می‌شود.

وی افزود: به منظور وابسته نبودن این قلم به صفحه لمسی یک برنامه رایانه‌یی طراحی شده که در تمامی سیستم‌ عامل‌ها قابل استفاده است.

منبری در پایان در خصوص کاربردهای این قلم تصریح کرد: قلم نوری برای طراحی‌های گرافیکی، اتوماسیون اداری و همچنین در آموزش مجازی (از راه دور) جهت برقراری ارتباط بین استاد و دانشجویان و همچنین برای نگارش مطالب در کنفرانس‌ها، سمینارها و کلاس‌های آموزشی هوشمند کاربرد دارد.

انتهای پیام
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
سرعت اینترنت چین افسانه‌ای می‌شود

سرعت اینترنت چین افسانه‌ای می‌شود

خبرگزاری فارس: چین تصمیم گرفته تا سال ۲۰۲۰ اینترنتی با سرعت یک گیگابایت بر ثانیه را در اختیار مردم این کشور در شهرهای بزرگ قرار دهد.

دولت چین تصمیم گرفته است تا سال ۲۰۲۰ سرعت اینترنت در کشور خود را تا یک گیگابایت بر ثانیه افزایش دهد.

این کشور قصد دارد سرعت اینترنت خود در مناطق روستایی را به ۱۲ مگابایت در ثانیه و سرعت اینترنت مناطق شهری را به ۵۰ مگابایت در ثانیه افزایش دهد. بر اساس این برنامه، سرعت اینترنت در شهرهای بزرگ و پیشرفته‏‌تر این کشور به ۱۰۰۰ مگابایت در ثانیه افزایش خواهد یافت.

کشور چین بیشترین تعداد کاربر اینترنت در جهان را داراست. در حال حاضر متوسط سرعت اینترنت در این کشور ۷. ۱ مگابایت بر ثانیه است. این در حالی است که در کره جنوبی متوسط سرعت اینترنت ۲. ۱۴ مگابایت بر ثانیه و در ژاپن ۷. ۱۱ مگابایت است. این رقم درباره آمریکا ۶. ۸ مگابایت است.

دولت چین اعلام کرده که قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ خدمات پهن‏‌باندهای اینترنتی را به خانه بیش از ۴۰۰ میلیون خانواده ببرد. مقامات این کشور همچنین تصمیم گرفته‌‏اند شبکه‏‌های همراه ۳G و ۴G را نیز در دسترس ۸۵ درصد جمعیت خود قرار دهند. در حال حاضر فقط ۲۷ درصد از جمعیت این کشور از شبکه ۳G استفاده می‌‏کنند.

مقامات چین چندی پیش نیز اعلام کرده بودند قصد دارند با اتخاذ سیاست‏‌هایی، صنعت آی تی را در کشور خود گسترش دهند. جلب سرمایه‏‌های بیشتر برای شرکت‏‌های آی تی از جمله راهکارهایی است که برای تحقق این هدف در نظر گرفته‌اند.
www.bartarinha.ir/
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] ساخت سامانه حفاظت از اطلاعات سرورهای حیاتی سازمان‌ها توسط محققان ایرانی
[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92053017343
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۱



سامانه حفاظت از اطلاعات سرورهای حیاتی سازمان (کیهان) به همت یکی از شرکتهای مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان طراحی و ساخته شد.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا منطقه اصفهان، دکتر محمود شیخ زین‌الدین، رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اعلام این خبر افزود: گسترش بی‌سابقه‌ی صنعت IT در سال‌های اخیر، تقاضاها برای دریافت سرویس‌ها و خدمات به صورت الکترونیکی و عموما در بستر اینترنت را بسیار افزایش داده و این در حالیست که مقوله هک نیز رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده ‌است.

وی با بیان این که به همین دلیل مدیران سازمان‌ها با تقابلی جدی در ارائه سرویس‌ها به صورت الکترونیکی و امنیت سازمان و اطلاعات خود روبرو هستند، تصریح کرد: سامانه «کیهان» محصول انحصاری شرکت سازنده آن است که با هدف حفاظت از اطلاعات سرورهای حیاتی سازمان طراحی و پیاده سازی شده است.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه این محصول انحصاری که دارای گواهی ثبت اختراع به شماره 70961 است، ادامه داد: ایمن سازی ارتباطات در این سامانه بر اساس تونل‌های امنیتی در لایه شبکه و با استفاده از پروتکل اختصاصی شرکت سازنده انجام می‌شود.

به گفته وی، تکیه بر توکن‌های سخت‌افزاری در فرآیند احراز اصالت کاربران به منظور جلوگیری از ایفای نقش سایرین، کنترل دسترسی جداگانه هر کاربر به بخش‌های مختلف مزرعه سرور، تامین محرمانه بودن و صحت داده‌های مبادله شده کاربران با سرورهای تحت حفاظت، جلوگیری از حملات رایج در کاربردهای تحت شبکه شامل Monitoring، Modification، تکرار و Man in the Middle، امکان تعریف LANهای مجازی امن به صورت متمرکز و توزیع شده، عدم نیاز به تغییر در برنامه‌های کاربردی جهت تامین امنیت آن‌ها و دانش کاملا بومی در طراحی پروتکل‌ها و الگوریتم‌های رمزنگاری از جمله ویژگی‌های مهم این سامانه است.

شیخ زین‌الدین در ادامه با بیان اینکه شرکت طراح سامانه «کیهان»، نسل چهارم این سامانه را با هدف برطرف‌ کردن نیازمندی‌های جدید مشتریان خود و نیز افزایش توانمندی‌های این محصول طراحی و ساخته است، خاطرنشان کرد: مشاهده میزان دسترسی‌های کاربران مجاز به مزرعه سرورها از طریق تحلیل ترافیک ارسالی آنها، افزایش قابلیت دسترسی و مقاومت در برابر خرابی با امکان توزیع بار بر روی چند سرور کیهان با امکان همگام‌سازی اتوماتیک در بین آنها، امکان تعریف مدیران میانی با قابلیت‌های کنترل شده به منظور توزیع فرآیند مدیریت سیستم، ثبت رویدادهای کامل سیستم شامل ورود و خروج کاربران، عملیات مدیران و تنظیمات سیستم، افزایش پهنای باند شبکه و امکان استفاده از گواهی‌نامه دیجیتالی کاربران در فرآیند احراز اصالت از جمله ویژگی‌های مهم این سامانه است.

انتهای پیام
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] تبدیل تمامی سطوح به صفحه لمسی
[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92053017657
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹



مهندسان قطعه نرم‌افزاری جدیدی را ارائه داده‌اند که هر سطحی را به صفحه لمسی تبدیل می‌کند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، Ubi (یو بی) قطعه‌ نرم‌افزاری است که با یک ویدیو پروژکتور، سیستم کینکت برای حسگر عمق ویندوز و یک PC دارای ویندوز 8 کار می‌کند، هر سطحی را به صفحه لمسی تبدیل می‌کند.

یو بی ای بر روی PC که ویدیوی پرتوافکن‌شده را ارائه می‌دهد، عمل می‌کند و با استفاده از ابزار ورودی حسی حرکتی Kinect متعلق به مایکروسافت، بر تصویر پرتوافکن‌شده نظارت می‌کند.

هر پروژکتور و هر سطحی (مانند سطح میز) تا زمانی که تصویر به اندازه کافی شفاف باشد، این عمل را انجام می‌دهد.

هنگامی که «یو بی» انگشت را ثبت می‌کند یا این که دست به داخل فریم می‌رود، به سادگی حرکت آن را که گویی حرکت انگشت بر روی بخش مشابه صفحه رایانه است، تقلید می‌کند.

به طور مثال، چنانچه کاربر به طور فیزیکی بر روی باکس ویژه‌ موجود بر روی دیوار پرتوافکن‌شده، انگشتش را حرکت دهد، «یو بی» به صورت دیجیتالی همان باکس را بر روی رایانه حرکت داده و موجب می‌شود که حرکت پرتوافکن‌شده با دست کاربر حرکت کند.

«یو بی» توسط «شرکت تعاملی یوبی» واقع در سیاتل و شریک مایکروسافت، طراحی شده و هم‌اکنون در چهار نسخه قابل‌دسترس است.

برنامه پایه که فقط امکان لمس تک‌انگشتی و یک تصویر پرتوافکن‌شده با اندازه بیش از 114 سانتی‌متر را می‌دهد، برای هر PC، صد و چهل و نه دلار به فروش می‌رود.

از سوی دیگر، نسخه Enterprise که لمس بیش از 20 انگشت یا دست و یک نمایشگر 254 سانتی‌متری را پشتیبانی می‌کند، هزار و 499 دلار فروش می‌رود.

سازمان‌های مختلفی طی سال‌های اخیر در تلاش برای طراحی نمایشگرهای تعاملی پراتوافکن‌شده بوده‌اند.

انتهای پیام
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] طراحی هدفون‌های بی‌سیم بدون بلندگو
[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92053017355
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۲



محققان آمریکایی، هدفونی را طراحی کرده‌اند که برخلاف هدفون‌های معمول که دارای بلندگو بوده و بر روی گوش قرار می‌گیرند، فاقد بلندگو هستند.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا منطقه خراسان، این محققان برای طراحی هدفون بدون بلندگو از روش تکنولوژی صوتی بهره گرفته‌اند، به این معنی که گوش استفاده کنندگان این وسیله برای دریافت صداهای اطراف باز است و هدفون می‌تواند با ایجاد لرزش کوچک آن را به پشت گوش ارسال کند، بدون اینکه سروصدای بیرون مزاحم آن باشد.

این روش انتقال صوت، سروصدا را برای دیگران از بین می‌برد و شخص می‌تواند با صدای با شدت بالا به صدایی که می‌خواهد گوش دهد، بدون اینکه مزاحم دیگران شود.

این هدفون بی‌سیم است و از طریق بلوتوث با گوشی ارتباط برقرار می‌کند و علاوه بر اینکه به افراد این امکان را می‌دهد که به آهنگ گوش دهند، به دو میکروفون چند سویه نیز مجهز است که شخص را قادر می‌کند تا تماس برقرار کند.

در پشت این وسیله دکمه‌هایی جهت برقراری تماس و تنظیم میزان صدا تعبیه شده است که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] اسکنری با قابلیت نسخه‌برداری از همه چیز
[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92060100162
جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶



مخترعان انگلیسی از دستگاه جدیدی رونمایی کرده‌اند که می‌تواند تقریبا همه چیز را کپی کند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این اسکنر 650 پوندی موسوم به Fuel3D در اصل در دانشگاه آکسفورد ساخته شده و می‌تواند از همه چیز از گلبرگ گلها گرفته تا خطوط پوست انسان نسخه‌برداری کند.

این اسکنر می‌تواند تصاویر را طی چند ثانیه ثبت کرده و سپس آنها را برای پردازش به یک رایانه ارسال کند.

در صورت ترکیب با یک چاپگر سه‌بعدی می‌توان از این دستگاه برای ساخت نسخه‌های سه بعدی از همه چیز مانند بخشهای شکسته تا پرتره‌های سه‌بعدی استفاده کرد.

به گفته کارشناسان، این اسکنر می‌تواند چاپگرهای سه بعدی خانگی را ارتقا بخشد.

فناوری اسکنر Fuel3D در اصل در دانشگاه آکسفورد طراحی شده و ابتدا برای کاربردهای تصویربرداری پزشکی ساخته شد.

انتهای پیام
 

Similar threads

بالا