اخبار خودرو

yamaha R6

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
افتتاح خط توليد وانت شوكا و ميني بوس آذر زامياد

افتتاح خط توليد وانت شوكا و ميني بوس آذر زامياد



به گزارش خبرخودرو ، همزمان با فرارسيدن دهه فجر و سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ، خط توليد وانت شوكا و ميني بوس آذر زامياد روز شنبه 19 بهمن ماه با حضور مديرعامل گروه خودروسازي سايپا و جمعي از مديران ارشد افتتاح خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرخودرو ،‌در اين مراسم وانت دوكابين شوكا نيز رونمايي خواهد شد.
لازم به ذكر است با افزایش 4/26 در صدی تولید در شرکت زامیاد این شرکت به عنوان موفق ترین شرکت گروهخودرو سازی سایپا معرفی شده و در بین شرکت های خودروسازی تجاری کشور عنوان نخست از حیث رشد تولید را از آن خود کرد .



پنجشنبه، 17 بهمن 1387
 

yamaha R6

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تحويل خودرو در سال 87 با پلاک و مدل 88

تحويل خودرو در سال 87 با پلاک و مدل 88

پارس خودرو اعلام کرد :
تحويل خودرو در سال 87 با پلاک و مدل 88





به گزارش خبرخودرو ، شرکت پارس خودرو از ابتداي اسفند 87 ، کليه محصولات خود را با پلاک و مدل 88 تحويلمتقاضيان مي دهد.
به گزارشخبرنگار خبرخودرو،پس از توافقات بعمل آمده با پليس راهنمايي و رانندگي ناجا از ابتداي اسفند ماه سال جاري ، محصولات اين شرکت با مدل سال 88 به متقاضيان واگذار خواهد شد .
بر اساس اين گزارش در پي توافقات بعمل آمده با سرتيپ محمد رويانيان ، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا ، کليه محصولات توليدي شرکت پارس خودرو از تاريخ يکم اسفند سال جاري با پلاک و مدل سال 88 ارائه مي شود . اين گزارش حاکي است دستورالعمل اجراي اين توافقنامه از جانب معاونت مهندسي و خدمات ترافيک پليس راهنمايي و رانندگي ناجا به بنياد تعاون ناجا جهت ابلاغ به کليه واحد هاي شماره گذاري در سراسر کشور ارسال شده است .
بر پايه اين گزارش تنوع فروش ويژه محصولات پارس خودرو از جمله شرايط متنوع و استثنايي فروش خودرو مگان با 000/000/150 ريال نقد و الباقي طي 4 فقره چک با سر رسيد هر سه ماه يکبار هر يک به مبلغ 27.800.000 ريال در نمايندگي هاي پارس خودرو و سايپا در سراسر کشور با استقبال مشتريان مواجه شده است .
در پايان اين گزارش آمده است کليه محصولات شرکت پارس خودرو شامل خودروهاي مورانو ، مگان 2000 اتوماتيک ، 1600 وارداتي و ساخت داخل ، ماکسيما اتوماتيک و معمولي ، رونيز ، پيکاپ دو کابين و تک کابين و انواع مدلهاي تندر 90 با شرايط ويژه در اين طرح قرار دارند .

جمعه، 18 بهمن 1387
_________
 

yamaha R6

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
كاهش تعرفه ها همزمان با قدرت گرفتن خودروسازان داخلي

كاهش تعرفه ها همزمان با قدرت گرفتن خودروسازان داخلي



بخش سوم گفتگو با دكتر رضا ويسه در ادامه از نظر مي گذرد :
مولفه های برنامه صنعت چه بود که بر توقف یا کندی آن تأکید دارید؟
- صنعت خودرو به دلیل آنکه مقیاس و اسکیل بزرگی دارد و برند در آن از اهمیت زیادی برخوردار است ، بازیگران معدودی دارد در واقع، کسانی توانسته اند در این صنعت باقی بمانند که از نظر کیفیت ، قیمت و تحویل مدل های جدید حرفی برای گفتن داشته باشند واین کار نیاز به قدرت اقتصادی و تکنولوژی بالایی دارد. پس اگر ایران هم می خواهد در این بازار بماند باید بتواند با این بزرگان رقابت کند . آنچه ما آن زمان برای رقابتی بودن این صنعت تعریف کرده بودیم ، دستیابی به ظرفیت 2 میلیون دستگاه در سال تا ابتدای سال 90 بود . در واقع ، اگر بر اساس آن برنامه ، صنعت خودرو به این ظرفیت دست پیدا نکند ، قادر به کاهش قیمت تمام شده نخواهد بود .
البته ما در آن زمان این موضوع را هم بررسی کرده بودیم که بازار داخل تنها ظرفیت یک میلیون دستگاه در سال را خواهد داشت و به طبع ، یک میلیون دستگاه دیگر چه به صورت CKD و چه CBU باید برای صادرات در نظر گرفته می شود سومین موردی که در برنامه این صنعت در نظر داشتیم ارائه مدل جدید در هر سال بود چرا که این امر ، ماندگاری در بازار را برای ما تضمین و امکان رقابت را برای ما به وجود می آورد البته به شرط آن که این مدل ها می توانست در مقایسه با رقبای بزرگ از نظر قیمت و کیفیت رقابت پذیر باشد. بر این اساس ، استراتژی پلتفرم مشترک می توانست هدف را عملی کند چرا که اگر تنها یک سال، شما تولید و مدل جدیدی نداشتید ، از برنامه دیگر خودروسازان عقب می ماندید اما با ارائه مدل های مختلف روی یک پلتفرم می توانستید همیشه حضور داشته باشیم.
اما اکنون نمی توانید این کار را کنید .رقبا هر سال با آورده ای جدید به بازار می آیند ضمن آنکه آنچه در مورد تعرفه ها تعریف شده بود نیز مسأله ای متفاوت بود.
ما برنامه داشتیم تا طی روندی کاهشی بصورت تدریجی تعرفه واردات خودرو را سالانه 10% کاهش دهیم. به این ترتیب ، همزمان با قدرت گرفتن خودروسازان ، تعرفه ها کاهش پیدا می کرد و مصرف کنندگان داخلی هم می توانستند انتخاب های جدیدی برای رنج قیمت های مختلف داشته باشند نه این که همچنان به ازای قمیت 7 تا 8 میلیون تومان تنها یک انتخاب داشته باشند .
از سوی دیگر ، برای آن که ما را در بازارهای جهانی بپذیرند ، استراتژی موازی را تعریف کرده بودیم و آن تقویت برند داخلی بود چرا که تا زمانی که برندی از آن خود نداشته باشید ، قدرت طراحی و تغییرات و انتخاب سازندگان را ندارید و همه چیز در اختیار شرکتی است که تحت لیسانس آن فعالیت می کنید . ما برای بالا بردن قدرت طراحی و ساخت نیز استراتژی جوینت ونچر را در نظر گرفته بودیم .
جوینت ونچر به شما این توان را می داد که محصول خود را در بازار جهانی درست تعریف کنید و در واقع بازار را برای خود بخرید ضمن آنکه خود را از نظر کیفیت و قیمت تمام شده قابل رقابت در بازار می کردید.
در واقع هیچ جوینت ونچری برای بازار داخلی تشکیل نمی شود . ما تا سال 84 این برنامه را به طور دقیق دنبال می کردیم اما پس از آن اهداف مورد نظر رها شد.
بحران های اخیر چه تأثیری بر صنعت خودروی ما خواهد داشت. برخی معتقدند در این شرایط یکی از راهکارها آن است که ظرفیت تولید را افزایش ندهیم . آیا دستیابی به هدف ، استراتژی تعریف شده شما در سال 90 با وجود چنین بحرانی امکان پذیر خواهد بود؟
- این بحران عام و جدید است و کل اقتصاد جهان را تحت تأثیر قرا می دهد. دوره ای دارد که ممکن است یک تا دو سال طول می کشد و برنامه همه بنگاههای اقتصادی را به طبع متأثر خواهد کرد . اما آنچه سبب توقف و کندی رشد صنعت خودروی کشور شده ، این بحران نیست.
سازمان گسترش و نوسازی صنایع ،‌راهبرد جدیدی برای صنعت خودرو تدوین کرد که خودرو سازان و قطعه سازان در آن شرکت داشته اند .چه شباهت و تمایزاتی با استراتژی تعریف شده زمان شما دارد ؟
- من نه دیده و نه اطلاعی دارم چون هیچ اطلاع رسانی در این زمینه صورت نگرفته است .آنچه ما می بینیم عملکرد است و این که همه مدل های لوکس و جدید در خیابانهای کشور که همه وارداتی هستند .
در حالی که در زمان ما بایاری و همکاری دولت خودروی وارداتی نداشتیم .
زمانی خودرو سازی کره مطرح شد و برنامه های آن به عنوان الگو مورد نظر قرار گرفت پس از آن چین هم که گفته می شد از کیفیت پایینی برخوردار است وارد بازار شد و امروز حرفی برای گفتن دارد .علت اینکه ما بعد از این همه سال نتوانسته ایم به این کشورها برسیم کجاست و فکر می کنید چه الگویی برای رسیدن به آنها نیاز داریم؟
- کشوری مانند کره هم همین راهی را پیموده که ما معتقدیم ایران باید برود . در این كشور هم زمانی تعرفه ها 170 درصد بود که پلکانی پایین آورده شد.
چین هم خودروسازی خود را با جوینت ونچرد شروع کرد و همه خودروسازان دنیا در این کشور خط تولید زدند که یا متعلق به خودشان بود یا با چینی ها مشارکت داشتند . صنعت خودرو سازی چین در اصل این گونه شکل گرفت . اما پس از آن چینی ها با استفاده از این تجربیات ،‌برند خود "چری" را روانه بازار کرد . با این حال ،هنوز در ابتدای راه هستند و آنچه این کشور صادر می کند، مانند تولیدات ترکیه است.
بااین حال ،‌سیاست توسعه صنعتی کشور ما با چین متفاوت است و نمی توانیم آنچه را آنها در پیش گرفتند ،‌دنبال کنیم. کشور ما به دلیل داشتن چشم انداز و سند 20 ساله از این لحاظ متمایز است . از این رو برنامه بنگاههای اقتصادی آن هم باید به صورت اقتصادی نوشته شود .
در واقع دولت گذشته برای صنعت خودروسازی و به ویژه صنعت خودرو سازی ،‌استراتژی را تعریف کرده بود که نقش اصلی را در آن دولت بر عهده داشت .

شنبه، 19 بهمن 1387 __________________
 

yamaha R6

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خودروي "X12" بيستم اسفندماه رونمايي مي شود

خودروي "X12" بيستم اسفندماه رونمايي مي شود



منوچهر منطقی مدیر عامل ایران خودرو در گفتگوی حاشیه افتتاحیه خودروی سورن ELX گفت: استایل جذاب سورن ELX و موتور توربو شارژ آن از ویژگی های اصلی این خوردو است .
وی در مورد بازار خرید سورن ELX در کشورهای خارجی گفت: همانطور که در گذشته سورن نسل 1 در نمایشگاههای مختلف کشورهای خارجی به نمایش گذاشته شد، نسل جدید سورن هم قطعاً مورد استقبال قرار خواهد گرفت و ما روی بازارهای متعددی از جمله کشورهای اروپای غربی بسیار کار می کنیم.
منطقی در مورد قیمت سورن ELX بیان داشت : با توجه به ویژگی های متنوع و موتورهای متعدد بکار گرفته شده و تجهیزات فراوان ، قیمت پایه سورن ELX ، 20 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
وی خط تولید سورن را 15 تا 20 هزار دستگاه در سال خواند و بیان کرد: 50% این محصولات را صادر کرده و 50% را برای بازارهای داخلی می گذاریم.
وی در مورد همکاری قطعه سازان با ایران خودرو اظهار داشت : قطعه سازان با ما همکاری کامل را داشته و ما را کمک شایانی کرده اند.
مدیر عامل ایران خودرو در مورد کاهش قیمت خودرو خاطر نشان کرد: امسال برنامه ای برای کاهش قیمت خودرو نداریم ، البته برنامه ریزی های کلی ما بر پایین آوردن قیمت و جزء برنامه های سال 88 است .
وی در مورد رونمایی خوردوی X12 گفت : برابر با سالروز میلاد حضرت رسول در بیستم اسفند ماه این خودرو رونمایی می شود.

شنبه، 19 بهمن 1387
 

yamaha R6

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
افزايش توان صادراتي ايران خودرو با عرضه سورن ELX

افزايش توان صادراتي ايران خودرو با عرضه سورن ELX



به گزارش خبرخودرو ، پرقدرت ترين موتور پايه گاز سوز جهان با مالکيت معنوي ايران با حضور وزير کشور ، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ، مسئولان و فعالان بخش صنعت رونمايي شد.
به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، امروز همچنين در مراسم ويژه اي از محصول جديد ايران خودرو با نام سمند سورن ELX که اين موتور در ان نصب شده است ،رونمايي شد .
مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو درباره ويژگي هاي اين موتور ملي با پايه گاز سوز گفت : موتور ملي 1700 سي سي توربوشارژ (EF7TC) با قدرت 150 اسب قدرت و 215 نيوتن مترگشتاور نسل جديدي از خانواده موتور ملي و قابل نصب در همه خودروهاي رتبه D و E و بالاتر است.
منوچهر منطقي با بيان اينكه طراحي و توليد اوليه اين موتور در مركز تحقيقات موتور ايران خودرو انجام شده است ،اظهارداشت: اين موتور با وجود توان و گشتاوري بالا، مصرف سوخت كمي دارد و استاندارد يورو 4 را داراست.
وي افزود : اين موتورتوربوشارژ نخستين موتور توليدي كشور است كه قدرت نامي آن حتي در ارتفاع 2 هزار متري از سطح دريا ، افت ندارد و توان و گشتاور آن روي خودروي سورن ELX در دو حالت گاز و بنزين كاملا مساوي است.
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو با اشاره به اينکه موتور 1700 سي سي تنفس طبيعي(EF7NA ) نخستين عضو خانواده موتور ملي بود كه در سال 1386 بر روي سمند نصب شد ، گفت : دومين نسل EF7TC برروي سورن ELX نصب مي شود و نسل ديگر موتور 1400 سي سي تنفس طبيعي است كه به زودي وارد بازار مي شود.
منوچهر منطقي درباره ويژگي هاي محصول جديد ايران خودرو نيز گفت : سورن اي ال ايكس به دليل كيسه هــواي ايمني براي سرنشينان جلو، كمـربندهاي پيش كشنده، فــرمان تلسكوپي و ساير امكانات ايمني در نظر گرفته شده براي اين خودرو، از زيباترين و ايمن ترين محصولات ايران خودرو به شمار مي رود.
مدير عامل ايران خودرو پيش بيني کرد با عرضه اين محصول توان صادراتي ايران خودرو افزايش يابد.

شنبه، 19 بهمن 1387
 

yamaha R6

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ركورد توليد گروه خودروسازي سايپا در سي امين سالگرد انقلاب اسلامي شكست

ركورد توليد گروه خودروسازي سايپا در سي امين سالگرد انقلاب اسلامي شكست



به گزارش خبرخودرو ، روزهاي پاياني هر سال همواره روزهاي داغ و پرهياهو براي بازار خودرو كشور محسوب مي شود چرا كه در اين روزها ميزان تقاضا و بالطبع خريد و فروش خودرو افزايش مي يابد.
به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، در اين ميان گروه خودروسازي سايپا در سومين روز از دهه مبارك فجر با وجود ركودي نسبي در بازار خودرو طي ماه هاي گذشته و پيش بيني رونق بازار خودرو در روزهاي پاياني سال ركورد توليد سالانه خود را شكسته و در سي امين سالگرد انقلاب شكوهمند اسلامي از مرز توليد 550 هزار دستگاه خودرو در سال گذشت. اين در حالي است كه از ابتداي امسال نيز توليد گروه خودروسازي سايپا به بيش از 557 هزار دستگاه خودرو با 17 درصد رشد توليد رسيده است.
بنابراين گزارش، شركت سايپا با توليد بيش از 277 هزار دستگاه خودرو انواع سواري و رشد توليدي معادل 5/15 درصد در جمع كل توليد خورو انواع سواري با رشدي برابر با 7/9 درصد از افزايش رشد توليد در شركت سايپا همراه بوده و سهم شركت پارس خودرو نيز در افزايش توليد كل گروه 24 درصد رشد توليد بوده است.
براين اساس، شركت سايپا با توجه به افزايش متقاضيان و نياز بازار به خودروي نسيم از خانواده پرايد توليد اين خودرو را افزايش داده كه اين رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 4/13 درصد رشد همراه بوده است.
اين در حالي است كه خودروي سايپا 132 دوگانه سوز نيز با بيش از 545 درصد رشد و توليد بيش از 6 هزار دستگاه خودرو از ابتداي سال تاكنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده است.
همچنين در بازار خودروهاي بين 10 تا 15 ميليون تومان شركت سايپا همچنان پرچم دار بوده و با توليد بيش از 18 هزار دستگاه خودرو ريو و رشدي معادل 8/37 درصدي نسبت به مدت مشابه سال گذشته بازار اين خودرو را نيز تصاحب كرده است.
در اين ميان شركت پارس خودرو نيز در توليد خودروهاي تندر 90، رونيز و ماكسيما رشدي معادل به ترتيب بيش از 108 درصد، 9/31 درصد و 28 درصد داشته است.
گفتني است؛ گروه خودروسازي سايپا از ابتداي امسال 8/98 درصد از برنامه هاي اين شركت را تحقق بخشيده و بيش از 96 درصد از برنامه هاي شركت پارس خودرو را جامعه عمل پوشانده است.

شنبه، 19 بهمن 1387 __________________
 

booklet_shop

عضو جدید
طراحي قطعات سورن ELX براساس استانداردها و الزامات جهاني

قطعات سورن ELX براساس استانداردهاي و الزامات جهاني در مراكز تحقيقاتي و آزمايشگاهاي معتبر جهاني طراحي و تكوين يافته است.
حبيب جلايي مدير پروژه طراحي وتامين قطعات خودرو سورن در شركت ساپكو ضمن بيان مطلب فوق اظهار داشت: :تامين کنندگان برتر شرکت ساپکو در 581 قطعه درقالب 115 مجموعه در خودرو سورن ELX به خودكفايي رسيدند.
جلايي گفت:در اين پروژه مطالعات براي محصول و فرآيند تحقيقات پايه بوسيله ارتباط مستمر با مراکز تحقيقاتي در داخل و خارج از کشور بصورت فشرده توسط تيم هاي تحقيقاتي سازندگان شرکت ساپکو انجام گرفت که خروجي اين مطالعات در ساختار نهايي محصول منجر به اخذ دانش فني، افزايش کيفيت در طراحي قطعات و کاهش خطاي طراحي مشاهده شد.
وي با بيان اينكه اين مرحله که يکي از مهمترين مراحل طراحي مهندسي قطعات خودروهاي جديد است اظهار داشت: در سورن ELX انواع تحليل هاي مهندسي در قالب دفترچه هاي محاسباتي محصول،مدل سازي مجموعه ها و قطعات بصورت دوبعدي و سه بعدي و همچنين لحاظ نمودن الزامات منطقه اي و جهاني به خصوص اروپا در طراحي قطعات و مجموعه ها مد نظر قرار گرفت .
وي در پايان گفت: هم اکنون براساس Master plan پروژه در مرحله توليد 50 ست در روز است که پس از صحه گذاري اين مرحله فاز توليد انبوه در آينده نزديک انجام پذيري خواهد بود
 

yamaha R6

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
وانت دوكابين شوكا سال آينده به توليد انبوه مي رسد

وانت دوكابين شوكا سال آينده به توليد انبوه مي رسد



به گزارش خبرخودرو ، گروه خودروسازي سايپا بهره برداري از خط توليد دو محصول جديد را در شرکت زامياد اغاز کرد.
به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، در مراسمي با حضور مديرعامل سايپا ، رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي و مسئولان شرکت زامياد ، ميني بوس اذر SA .5012 و وانت شوکا به توليد رسيد و از وانت جديد دوکابينه شوکا نيز رونمايي شد.
همايون رياحي مديرعامل شرکت زامياد گفت: براساس قرارداد با وزارت کشور در مرحله اول بيست هزار دستگاه وانت شوکا تا پايان سال آينده توليد مي شود.
وي گفت: اين وانت روي شاسي زامياد 24 توليد مي شود و طراحي اتاق ان جديد است.
رياحي افزود : وانت دوکابينه شوکا که امروز رونمايي شد ، محصول واحد توسعه و تحقيقات شرکت زامياد است و سال آينده به توليد انبوه مي رسد.
وي گفت: ميني بوس جديد آذر هم براساس قرارداد با وزارت کشور در مرحله پانصد دستگاه توليد خواهد شد.
رياحي تاکيد کرد : موتور اين ميني بوس توربو شارژ است و از لحاظ آلايندگي استاندارد يورو 2 را دارد.
وي گفت : فرمان آن هيدروليک و سوخت آن گازوئيلي است که در يکصد کيلومتر به ده ليتر مي رسد.
رياحي گفت : فرمان اين ميني بوس هيدروليک ، ترمز ان هم اي بي اس ، ارتفاع داخل کابين 195 سانتي متر و حجم موتور آن 2800 سي سي و چهارزمانه است.



شنبه، 26 بهمن 1387
 

yamaha R6

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سايپا خودروهاي جديدي از كياموتورز و سيتروئن را عرضه مي كند

سايپا خودروهاي جديدي از كياموتورز و سيتروئن را عرضه مي كند



به گزارش خبرخودرو، قائم مقام مدیر عامل شرکت سایپا از ورود دو خودروی جدید به خط تولید سایپا خبر داد.
مهندس روشني مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو گفت : هم اکنون شرکت سایپا در حال مذاکره با دو شرکت کیا موتورز و سیتروئن است که در صورت توافق خودرویی از کلاس C شرکت کیا موتورز و خودرویی نیز از کلاس D ، سیتروئن را به خط تولید خود اضافه خواهد نمود.
روشنی مقدم در ادامه با اشاره به اینکه نتیجه این مذاکره ظرف شش ماه آینده مشخص خواهد شد ، تصریح کرد : در صورت توافق با شرکت کیا موتورز ، خودروی مورد نظر به صورت CBU نبوده ، بلکه ، مانند ریو ، داخی سازی خواهد شد .
وی همچنین در خصوص احتمال جایگزینی این خودروها گفت : هنوز تصمیمی در ارتباط با جایگزینی این دو خودرو ، با دیگر محصولات شرکت سایپا گرفته نشده است.




شنبه، 26 بهمن 1387
 

yamaha R6

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
توقف روند نزولی قیمت خودرو

توقف روند نزولی قیمت خودرو

«طی یک هفته اخیر بازار خودرو نوسان قیمت چندانی را تجربه نکرد و تقریباً اکثر خودروها قیمت خود را حفظ کردند.»
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: «تداوم رکود حاکم بر بازار خودرو موجب ثبات بهای این محصول در بازار آزاد شده است.» نعمت الله کاشانی تصریح کرد: «اگر چه هر ساله در این ایام بازار خودرو با افزایش تقاضا روبه رو شده و با رونق همراه می شد اما همزمانی روزهای پایانی ماه صفر با این ایام موجب تداوم رکود در بازار آزاد خودرو شده است.»
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران امکان افزایش قیمت خودرو در روزهای پایانی سال را بعید دانست و اظهار داشت: «با توجه به رکودی که بر بازار خودرو حاکم شده است به نظر نمی رسد این محصول در ایام پایانی سال گرانی را تجربه کند.»
● ثبات قیمت در بازار خودرو
یکی از فعالان بازار خودرو نیز با اشاره به ثبات عمومی قیمت ها در این بازار به خبرنگار ما گفت: «بالاخره پس از پنج ماه در هفته گذشته روند نزولی بهای خودرو در بازار آزاد متوقف شد به طوری که اکثر خودروها با قیمت های قبلی در اختیار متقاضیان قرار گرفتند.»
محمدرضا گلستانی تصریح کرد: «اگر چه هنوز افزایش تقاضایی در بازار خودرو مشاهده نشده است به نظر می رسد با متوقف شدن روند نزولی قیمت ها این بازار به استقبال سال جدید رفته است.»
وی ادامه داد: «در هفته قبل خودرو پراید ۱۴۱ به بهایی حدود هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش رسید که در مقایسه با هفته ماقبل تغییر بهایی را تجربه نکرد. همچنین خودرو پراید ۱۳۲ بدون تغییر بها با قیمتی حدود هشت میلیون تومان عرضه شد. خودرو پراید صبا بنزینی نیز با حفظ قیمت به بهایی حدود هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تا هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش رسید و نوع گازسوز این خودرو به قیمت هشت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد.»
کاظمی ادامه داد: «در هفته قبل فقط خودرو زانتیا حدود ۱۰۰هزار تومان ارزان شد و به بهایی حدود ۲۷ میلیون تومان به فروش رسید.»
یکی دیگر از فعالان بازار خودرو نیز با اشاره به ثبات قیمت خودرو ماکسیما در هفته قبل به خبرنگار ما گفت: «در هفته مذکور این خودرو در مدل اتومات با قیمتی حدود ۳۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و در مدل دنده ای به بهایی حدود ۳۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد.»
مجید غلامی با اشاره به ثبات قیمت خودرو تندر ۹۰ طی این مدت اظهار داشت: «طی یک هفته اخیر این خودرو در مدل های مختلف با قیمتی از ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تا ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عرضه شد.»
وی در بررسی بازار خودرو پژو ۲۰۶ گفت: «در هفته گذشته خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به بهایی حدود ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش رسید. تیپ ۶ این خودرو نیز با قیمتی حدود ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین خودرو پژو ۲۰۶ صندوقدار در مدل های v۲۰،v۸ و v۹ به ترتیب به بهایی حدود ۱۵ میلیون، ۱۷ میلیون و ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. انواع دوگانه سوز این خودرو نیز با قیمت هایی از ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تا ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رسید.»
به گفته وی «بهای خودرو پرشیا که تا ۱۵ روز قبل روند نزولی به خود گرفته بود در هفته گذشته ثابت ماند به طوری که این خودرو با قیمتی حدود ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تا ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته شد و مدل elx این خودرو نیز به قیمت ۲۴ میلیون تومان به فروش رسید.»
وی ادامه داد: «خودرو پژو ۴۰۵ از دیگر خودروهایی است که بر خلاف روند نزولی قیمت در هفته های گذشته هفته قبل بدون تغییر به بهایی حدود ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین نوع گازسوز این خودرو با قیمتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.»غلامی درباره قیمت انواع خودرو سمند اظهار داشت: «در هفته گذشته خودرو سمند معمولی به قیمت ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تا ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین سمند lx با قیمتی حدود ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تا ۱۵ میلیون و
۳۰۰ هزار تومان عرضه شد. بهای نوع سورن این خودرو نیز به حدود ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.»وی تصریح کرد: «در هفته گذشته خودرو روآ در نوع بنزین سوز و دوگانه سوز به ترتیب با قیمت هشت میلیون و ۲۰۰ هزار و هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین در هفته قبل خودرو ریو بدون تغییر قیمت به بهای ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تا ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.»
● بازار وارداتی ها
هفته گذشته در بازار خودروهای وارداتی نیز تغییر قیمتی مشاهده نشد. در این بازار خودرو گراند ویتارا به بهایی حدود ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید.
به گزارش خبرنگار ما در هفته مورد بررسی خودرو مزدا ۳ حدود ۳۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. خودرو کرولا نیز به بهایی حدود ۳۹ میلیون تومان به فروش رسید. همچنین خودرو پرادو در انواع مختلف با قیمت هایی از ۶۱ تا ۷۸ میلیون تومان معامله شد. براساس این گزارش در بازار هفته قبل خودرو مگان در دو نوع اتوماتیک و دنده ای به ترتیب به بهای ۳۱ میلیون تومان و ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین بهای خودرو سیتروئن c۵ حدود ۴۰ میلیون تومان بود. خودرو مورانو نیز حدود
۶۴ میلیون تومان قیمت گذاری شد. همچنین قیمت خودرو فولکس گل به ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. خودرو mvm نیز به بهایی حدود هشت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. این گزارش می افزاید هفته قبل قیمت خودرو رونیز حدود ۳۱ میلیون و قیمت خودرو آزارا حدود ۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود. همچنین خودرو سوناتا با قیمتی حدود ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.
براساس این گزارش قیمت خودرو سانتافه به حدود ۵۳ میلیون تومان رسید. همچنین خودرو ورنا دنده ای با قیمتی حدود ۱۹ میلیون تومان فروخته شد در حالی که بهای نوع اتوماتیک این خودرو به حدود
۲۱ میلیون تومان کاهش یافت. بهای خودرو آوانته دنده ای نیز حدود ۲۸ میلیون تومان بود و خودرو کمری glx قیمتی حدود ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داشت.این گزارش حاکی است در هفته قبل خودرو تویوتا پارس در دو نوع هاچ بک و صندوق دار به ترتیب به بهای ۲۶ و ۲۷ میلیون تومان معامله شد. همچنین خودرو اپیروس به بهایی حدود ۵۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رسید. خودرو سراتو نیز در دو نوع اتوماتیک و دنده ای به ترتیب به قیمت ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار و ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عرضه شد.
براساس این گزارش در هفته گذشته خودرو کارنز اتوماتیک به بهایی حدود ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید در حالی که نوع دنده ای این خودرو حدود ۳۷ میلیون تومان قیمت گذاری شد. همچنین خودرو سورنتو به بهایی حدود ۴۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عرضه شد. قیمت خودرو اسپورتیج نیز حدود ۳۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود در حالی که خودرو کارنیوال به بهایی حدود ۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

گزارش : روزنامه دنياى اقتصاد

26 بهمن 87
__________________
 

Zaneti

مدیر تالار مهندسی مکانیک
مدیر تالار
اخبار خودرو

این تاپیک را زدم تا همه با خیال راحت اخبار خودرو را بتونند دنبال کنند
لطفا همه اخبار های جدید درباره ی خودرو را توی این تاپیک بزارند
ممنون
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
باید بررسی شود قطعات بی‌كیفیت وارداتی به كشور در خطوط تولید كدام خودروسازان استنفاده می‌شود.
به نقل از ایسنا، ایرج یزدان‌بخش، پیشكسوت صنعت قطعه، با بیان مطلب بالا افزود: در حال حاضر قطعات بی‌كیفیت چینی به وفور وارد ایران می‌شود. درصد كمی از این قطعات وارد بازار لوازم یدكی شده و بخش اعظم آن وارد خطوط تولید خودروساز می‌شود.
وی با بیان این‌كه باید مشخص شود این حجم بالا از قطعات بی‌كیفیت چینی به مصارف تولید كدام خودروها می‌رسد، خاطرنشان كرد: مسلم است كه در بازار ایران، قطعات بی‌كیفیت چینی به وفور عرضه و مصرف می‌شود و این وظیفه دولت است كه به شناسایی و برخورد با این واردكنندگان بپردازد.
او ادامه داد: در حال حاضر عده‌ای سودجو و خائن به وطن، بازار داخلی قطعات را غصب كرده و به قیمت ورشكسته كردن قطعه‌سازان داخلی و بیكار كردن كارگران شاغل در واحدها، تنها سود شخصی خود را دنبال می‌كنند.
وی افزود: هر واردكننده قطعات بی‌كیفیت حدود دو یا سه شغل ایجاد می‌كند، درحالی كه واحدهای داخلی قطعه‌سازی هزاران شغل ایجاد كرده و درصورت ورشكستگی این واحدها، سیل كارگران بیكار مشكل‌ساز خواهد شد.
یزدان‌بخش تصریح كرد: ‌واردات قطعات بی‌كیفیت چینی مغایر با رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری بوده و دولت موظف به شناسایی این واردكنندگان و چگونگی عرضه قطعات بی‌كیفیت و مراكز مصرف آن‌ها است.




ايسنا
 

Zaneti

مدیر تالار مهندسی مکانیک
مدیر تالار
اینکه احتیاج به بررسی نداره
برید گمرک ببینید
اصلا مگه چین جنسی با کیفیت به ایران می فرسته که بخواد قطعات با کیفیت بفرسته
 

Zaneti

مدیر تالار مهندسی مکانیک
مدیر تالار
احمد خان يه لطفي كن
اگه اسباب زحمت نميشه مطلب رو داخل تاپيك بذاريد
تشكر
:w27:
چون متن اصلی انگیلیسی هست فقط عنوان را می زارم
باشه اگه تونستم خالاصه خبر را به صورت فارسی می زارم
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
وعده موسسه استاندارد در کما!

وعده موسسه استاندارد در کما!

در حالی كه موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در مورد تصمیم خود برای جلوگیری از شماره‌گذاری خودروهای فاقد استانداردهای 51گانه مصمم است، به نظر می‌رسد وزارت صنایع و معادن چندان در این زمینه مصمم نیست.
ایسنا: در حالی كه نظام‌الدین برزگری، رییس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران امسال بارها اعلام كرد كه از ابتدای مهر ماه موسسه استاندارد جلو تولید و شماره‌گذاری خودروهای فاقد استانداردهای 51گانه را می‌گیرد، اما به نظر می‌رسد عملی شدن این وعده با چالش جدی مواجه شده است.
فریدون بلغاری، مشاور رییس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در این باره گفت: موسسه روی حرفش ایستاده و نامه مربوط به جلوگیری از شماره‌گذاری خودروهای فاقد استانداردهای 51گانه نیز آماده شده كه قرار است برای نیروی انتظامی فرستاده شود.
او در عین حال گفت: وزارت صنایع و معادن قرار است جلسه‌ای را بعد از ظهر امروز با محوریت همین موضوع برگزار كند.
مشاور رییس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در عین حال احتمال مخالفت وزارت و صنایع و معادن با نظر موسسه استاندارد درباره جلوگیری از شماره‌گذاری خودروهای فاقد استانداردهای 51گانه را رد نكرد و گفت: ممكن است وزارت صنایع و معادن نظر موسسه استاندارد را وتو كند كه در این صورت باید دید موسسه چه تصمیمی خواهد گرفت.
گفتنی است، موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به ویژه روی توقف شماره‌گذاری سه مدل خودرو كه استانداردهای 51گانه را رعایت نكرده‌اند، متمركز شده است.
گزارش‌های رسیده حاكی از آن است كه از صبح امروز مسوولان موسسه استاندارد در این باره جلسه مفصلی داشته‌اند.


بر گرفته از ايسنا
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
فراخوان BMW

فراخوان BMW

به گزارش رویترز، شرکت بی.ام.و این فراخوان را به دلیل احتمال وجود نقص فنی در سیستم ترمز این خودروها اعلام کرد.
سخنگوی این شرکت اعلام کرد: بیش از 10 هزار خودرو در بریتانیا فراخوانده شده است اما آمار دقیقی از تعداد خودروهایی که دارای این نقص فنی در سراسر جهان می باشد، نداریم.
این در حالیست که در بریتانیا حدود 10 هزار BMW سری 5-6 و 1200 رولزرویز دارای این نقص فنی است.



 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
همكاري رنو و نيسان در ضمينه توليد خودرو هاي برقي

همكاري رنو و نيسان در ضمينه توليد خودرو هاي برقي


به گزارش شینهوا، این قرارداد در حالی در نمایشگاه بین اللملی خودرو پاریس منعقد شد که دو شرکت مذکور از دو سال پیش همکاری های خود را در بخش خودروهای برقی آغاز کرده اند.
رنو در بیانیه ای اعلام کرد براساس قرارداد جدید این دو شرکت در توسعه باتری، آزمایش خودروهای برقی و زیرساخت های شارژگیری با یکدیگر مشارکت می کنند.
رنونیسان در سال 2011 خودروهای برقی تولید خواهد کرد و قصد دارد تا سال 2014 هشت خودروی برقی را روانه بازارهای جهانی کند.
این در حالی است که پیش بینی می شود تا سال 2020، 10 درصد از فروش جهانی خودرو به خودروهای برقی اختصاص یابد.
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
آره به قول موسسه ي استاندارد استاندارد هاي 55 گانه در 141 رعايت نشده بود
گرچه خيلي از ديگر خودرو ها هم رعايت نكردن ولي ديگه آبروريزي بود اگه همه رو متوقف ميكردن
اما 141 خيلي اوضاع خرابي داشت بايد متوقف ميشد
 

Zaneti

مدیر تالار مهندسی مکانیک
مدیر تالار
بالاخره موسسه استاندار یه حرکتی از خودش نشون داد
چی می شد که همیشه همین طور عمل می کرد
 

Similar threads

بالا