اجرای پروژه منوریل قم متوقف شد

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]اجرای پروژه منوریل قم متوقف شد[/h]
مدیر عامل سازمان قطار شهری قم از متوقف شدن روند اجرای پروژه منوریل قم توسط نیروی انتظامی خبر داد. به گزارش ایرنا، ˈعلی اکبر حکمتˈ روز دوشنبه اعلام کرد: این پروژه در روزهای اخیر از سوی نیروی انتظامی متوقف شده است و اجازه ادامه عملیات احداث داده نمی شود.
وی اضافه کرد: علت این امر، جلوگیری از تردد خودروهای عمرانی است که مربوط به شرکت پیمانکار بوده و در زمینه انتقال تیرچه ها و دیگر مصالح مورد نیاز این پروژه فعالیت می کنند.
وی با اشاره به وضع احداث این پروژه گفت: این پروژه در فاز نخست حد فاصل حرم حضرت معصومه (س) تا پارک سوار شمالی در دست احداث است.
سخنگوی شورای شهر قم نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تأیید این خبر گفت: نیروی انتظامی در واقع پروژه را متوقف نکرده، بلکه با جلوگیری از تردد خودروهای عمرانی، این پروژه عملاً تعطیل شده است و شورا در اولین فرصت به این مسأله رسیدگی خواهد کرد.
ˈعباس ذاکریانˈ با اشاره به تلاش شورا برای حل این مشکل گفت: جزییات علت این توقف هنوز بر ما روشن نیست و فردا آن را از مسؤولان مربوط جویا می شویم و اطلاع رسانی می کنیم.
وی گفت: این پروژه ملی است و نباید به دلایل سطحی متوقف شود؛ چرا که متوقف شدن آن، خسارات زیادی در بر خواهد داشت.
ˈعلی حاجی رضاˈ مدیر روابط عمومی شهرداری قم نیز در اظهاراتی مشابه، از جزییات علت توقف این پروژه اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: در اولین فرصت نسبت به علت یابی و رفع مشکلات ادامه این طرح ملی و مهم اقدام خواهیم کرد.
تلاش خبرنگار ایرنا برای کسب اطلاع از نظر مسؤولان نیروی انتظامی قم به جایی نرسید.
گفتنی است؛ پروژه منوریل در قم که از جمله طرح های ملی و مورد تأکید ویژه دولت نهم و دهم بوده است، منتقدانی نیز دارد.
موافقان، آن را یک پروژه ملی، با اهمیت و راهبردی برای قم می دانند که در تردد زائران و شهروندان قمی نقش بسزایی ایفا خواهد کرد و تحت هیچ بهانه ای نباید متوقف شود.
منتقدان نیز با اشاره به جایگزینی این طرح به جای یکی از خطوط اصلی متروی قم (خط 19 دی - پردیسان)، آن را طرحی پرهزینه و بی فایده تلقی می کنند.
احتمال جدی عبور خط مونوریل از حریم و مقابل حرم مطهر حضرت معصومه (س) که با مخالفت شدید مراجع و علما مواجه شده است، نیز یکی از چالش های این طرح است.
اجرای طرح مونوریل از جمله طرح های مهر ماندگار دولت نهم و دهم از سال 1389 در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شد که فاز نخست آن به طول 8/6 کیلومتر تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

منبع: ایرنا
 
بالا