[اجرای ساختمان از ابتدا تا انتها 1] ► ارائه مطالب تجربی

وضعیت
موضوع بسته شده است.

shahram_anvar

عضو جدید
کاربر ممتاز
این حرفت چیه دوست گلم نیاز ب عذرخواهی نیست که اگه قانع نشدی پس توضیح بیشتر میدم :smile:
بذار اول دوتا سقف کامپوزیت و عرشه فولادی رو بگم :
در مورد عرشه فولادی توی پست قبلیم هم گفتم که اگر دوباره بخونی متوجه میشی ، گفتم بخاطر حفظ یکپارچگی سقف بالای تیر قرار میگیره و توی جان تیر نمیره
سقف کامپوزیت هم همینطوره ، ببین سقف کامپوزیتم مثل عرشه فولادیه چون این سقف به صورت یکدست ریخته میشه و نباید بینشون فاصله ای بیافته چون کاراییشو از دست میده
اما درخصوص تیرچه بلوک باید بگم که :
1- ارتفاع تیرچه توی شرایط معمول نهایت به 16 سانت میرسه پس به هیچ وجه آویز غیرمعمولی توی سقف ایجاد نمیشه
2- تیر اصلی رو به هیچ وجه ، به هیچ وجه نمیشه برداشت
این تیر اصلیه که ارتفاعش با توجه به طراحی متغیره و آویز ایجاد میکنه پس توی همه جا بجز شرایط خاص ، تیر توی سقف مدفون میشه ، این حرف من نیست ، شما میتونید به چندین ساختمون در حال ساخت سر بزنید و خودتون ببینین
امیدوارم که توضیح قانع کننده ای داده باشم و اگر کامل نبود مجدد توضیح میدم

من نگفتم که تیر رو میشه برداشت
اصلاح کردم و نوشتم یونولیت و بلوک رو میشه خارج کرد
نقش یونولیت و بلوک هم قالب هست و هم یه فیلر بین تیر و تیرچه ها که سقف از پایین هم سطح باشه
اما نکته بحث اون عکس بود که دال بتنی بود و روی تیر اجرا شده بود و درنتیجه تیر بیرون مونده بود ، به قول شما کلش آویز شده بود و شما ایراد گرفتید
تازه ناظرشم زیر سوال بردی حیف نمیشناسمش وگرنه بهش میگفتم:biggrin:
 

بوگاتی رنسانس

عضو جدید
کاربر ممتاز
من نگفتم که تیر رو میشه برداشت
اصلاح کردم و نوشتم یونولیت و بلوک رو میشه خارج کرد
نقش یونولیت و بلوک هم قالب هست و هم یه فیلر بین تیر و تیرچه ها که سقف از پایین هم سطح باشه
اما نکته بحث اون عکس بود که دال بتنی بود و روی تیر اجرا شده بود و درنتیجه تیر بیرون مونده بود ، به قول شما کلش آویز شده بود و شما ایراد گرفتید
تازه ناظرشم زیر سوال بردی حیف نمیشناسمش وگرنه بهش میگفتم:biggrin:
اوه شت ( مثلا خارجی حرف زدم ) در مورد اون عکس راست میگویی
اون جمله قرمز رنگم حالا بعد از اصلاح قبول میشه
در کل سقفهایی که اجرا میشه و منقطع هستن باید حتی الامکان تیر توی سقف قرار بگیره
حتی میشه بعضی اوقات بعد از محاسبه تیر ارتفاعش زیاد میشه و آویز بوجود میاد که اون زمان محاسب تعداد تیر رو زیاد میکنه تا نمره ipe کمتر بشه و مشکل آویز حل بشه
 

Parvix

عضو جدید
ببین عرشه فولادی که نمیتونه توی جان تیر قرار بگیره ، چون اون یکپارچگیشو از دست میده و شرایط اجرای عرشه رو نباید با سقف یکی کرد . این از این
در مورد تیر T شکلم بگم که اصلا علت استفاده از این تیر بخاطر حذف قسمت کششیه ، چون وقتی قسمت کششی تیر با میلگردها کنترل میشه و نیاز به بتن نیست ، برای صرفه جویی این بتن اضافه رو حذف میکنن و به شکل T یا L در میاد. اما قسمت فشاری تیر توی سقف قرار میگیره و اگر بخوایم قسمت کششی رو توی سقف بذاریم اونوقت باید قسمت فشاری بالای سقف اجرا بشه پس نتیجه میگیریم تیر T شکل از سقف بیرون میزنه . اینم از این
اما فقط توی شرایط خاص که الزام میشه تیر توی سقف قرار بگیره ولی توی عرف و اجزا و از هر لحاظ تیر توی سقف قرار میگیره چون:
1- سقف یک دست میشه و آویز بیرون اومده از سقف ، معماری ساختمونو خراب نمیکنه
2- برای پوشش آویز نیاز به اجرای سقف کاذب نیست و این خودش هم توی هزینه و هم توی وقت صرفه جویی میکنه و وزن ساختمون هم زیاد نمیشه

یعنی اجرای تیر پایین سقف به جز شرایط خاص ، کار عجیبه :surprised:

سوءتفاهم نشه دوست خوبم ....
منظورم این قسمت از حرفهات بود ...
 

Parvix

عضو جدید
فقط یه چیز میشه در مورد این عکسا یکم توضیح بدین
ممنون میشم
سلام
یکی از عکس ها یه کارگر رو نشون میده که داره قالب های سقف رو آماده می کنه برای اجرای بتن ریزی (اسکلت زرد رنگ )...قالب ها هم توسط چوبهایی که تو عکس مشخص هست مهار شده ....

عکس دیگه لحظه ایی هست که بتن ریزی سقف در حال اجرا هست (توسط پمپ بتن ) ...بعداز بستن قالبها نوبت بستن شبکه آرماتورهای سقف هست که تموم شده ی این مر حله رو هم تو عکس بتن ریزی میشه

دید... نکته ایی که مهم هست اینه که قبل از بتن ریزی باید محل باز شو ها و محل عبور تاسیسات با بستن قالب مناسب آماده بشه و از ریختن بتن در اون محلها جلوگیری بشه...

اینم یه عکس از بستن آرماتورها
IMG_0743.jpg

اینم یه عکس از محل داکت ها و عبور تاسیسات (سمت چپ تصویر )

IMG_1260.jpg
 

بوگاتی رنسانس

عضو جدید
کاربر ممتاز
سوءتفاهم نشه دوست خوبم ....
منظورم این قسمت از حرفهات بود ...
این چه حرفیه مهندس
parvix جان اول در خصوص قسمت قرمز رنگ بگم که : توی پستی قبلیم هم توضیح دادم ، این حرف من نیست شما هر ساختمونی رو ببینید و یا هر دفتر مهندسی سازه ( دفتر مهندسی سازه نه دفتر معماری) سر بزنید این موضوع رو میبینید
اما اون دوتای آخر باید بگم همونطور که توی پست قبلی گفتم فقط گزینه 1 رو از نظر معماری گفتم شماره 2 کاملا فنیه
بذار با ی مثال توضیح بدم :
طراحی و محاسبات ساختمون کار فنیه یا نه ؟! کاریه که فقط مهندسای عمران انجامش میدن پس معماری نیست
توی مبحث محاسبه یکی از پارامترها اندازه مقاطعه که برای ساختمونهای بتنی وقتی مقطعی از نظر فشاری جوابگو نیست ب جای اضافه کردن سطح مقطع از میلگرد فشاری استفاده میشه بخاطر اینکه افزایش سطح مقطع نداشته باشیم و مشکلاتی مثل آویز تیر ب وجود نیاد
برای مقاطع فولادی هم وقتی مقطع بزرگ میشه و یا نمره تیرآهن موجود تو بازار یا کمه یا گرونه میان از تیر ورق استفاده میکنن یا تعداد مقاطع رو زیاد میکنن
پس صرفه جویی توی هزینه و نگاه به زیبایی ساختمون مختص به معماری نیست و جزو مباحث اصلیه و فنی عمران هم هست
امیدوارم توضیح کاملی داده باشم ، بازم اگر مشکلی بود بگو تا بیشتر توضیح بدم دوست گلم
 

Moein.B

دستیار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص مباحث اجرایی
سلام به دوستان عزیزم
از همتون ممنونم ................
----------------------------------------------------------------------------
این مطلب من مربوط به اتفاقایی هست که توی این مدت برای من تجربه شده که فکر کردم در روش های اجرا قرارش بدم
1-در یک کارگاه خوب مخصوصا در شهر های کوچیک اطلاعات حرف اول رو میزنه - مخصوصا در کار های خیلی بزرگ
یک نمونه براتون تعریف می کنم-ما در اوایل کار با یک بیل قرار داد بستیم (گود اینقدر زیاد هست که 2 ماه طول کشیده) که بنا به سختیه کار و به توافق نرسیدن قیمت دیگه برای ما کار نمیکرد-بعد از یک هفته فرد دیگریرو که پیدا کردیم شروع به کار کرد-بعد از 5 روز متوجه شدیم که سر ظهر راننده ی بیل قبلی با راننده بیل جدید حرف زدن-دو روز بعدش گفت من پول اضافه می خوام و اون هم رفت و ... حالا اگر ما نمیزاشتیم وارد کارگاه شه تا الان 5 تا راننده عوض نمی کردیم
2-نذارید کارگرا روشون تو روی شما باز شه-به فرض سه روز پیش همکار ما دید که کارگرا سر ظهر توی کانکس ما که کارای دفتری داخلش انجام می دیم دارن قلیون می کشن-تا دیدنش جمعش کردن ولی همکار ما گفته راحت باشید عیب نداره که امروز شنیدیم کار دیگه ای کردن-خودتونو باید ندید بزنید ولی حواستون باید بهشون باشه
3-تمام وسایلی رو که خریداری می کنید باید لیست کنید و هر کارگری چیزی می بره جلوی اسمش باید اون رو بنویسید-مثلا کفش می بره باید جلوی لیست حضور غیاب اون رو یادداشت کنید
4-ساعت اضافه کاری رو با خود کارگرا چک کنید-یا اگر چک نمی کنید جلوی توضیحات کارشون رو بنویسید
5- کارگری که بد باشه همرو بد می کنه-علف هرز رو همون روز اول از بین ببرید
6- شماره ی هر کسی که برای کار میاد رو بگیرید-حتی اگه احتیاج نداشته باشید و یا حتی اگه از طرف خوشتون نیاد-بعضی اوقات نیاز میشه (ببخشید ولی بعضی اوقات حتی برای رو کم کنی)
7- خریداتونو از یک جای ثابت نکنید-چون هم اینکه از قیمتای جاهای دیگه سر در نمیارید هم اینکه فروشنده هر چی دلش بخواد میگیره
من از یک ابزار فروشی پیچ هم که میخرم فروشگاه بعدی که اون سره شهره متوجه میشه چون کارگراشون جاسوسیه مغازه هارو می کنن
 

بوگاتی رنسانس

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به دوستان عزیزم
از همتون ممنونم ................
----------------------------------------------------------------------------
این مطلب من مربوط به اتفاقایی هست که توی این مدت برای من تجربه شده که فکر کردم در روش های اجرا قرارش بدم
1-در یک کارگاه خوب مخصوصا در شهر های کوچیک اطلاعات حرف اول رو میزنه - مخصوصا در کار های خیلی بزرگ
یک نمونه براتون تعریف می کنم-ما در اوایل کار با یک بیل قرار داد بستیم (گود اینقدر زیاد هست که 2 ماه طول کشیده) که بنا به سختیه کار و به توافق نرسیدن قیمت دیگه برای ما کار نمیکرد-بعد از یک هفته فرد دیگریرو که پیدا کردیم شروع به کار کرد-بعد از 5 روز متوجه شدیم که سر ظهر راننده ی بیل قبلی با راننده بیل جدید حرف زدن-دو روز بعدش گفت من پول اضافه می خوام و اون هم رفت و ... حالا اگر ما نمیزاشتیم وارد کارگاه شه تا الان 5 تا راننده عوض نمی کردیم
2-نذارید کارگرا روشون تو روی شما باز شه-به فرض سه روز پیش همکار ما دید که کارگرا سر ظهر توی کانکس ما که کارای دفتری داخلش انجام می دیم دارن قلیون می کشن-تا دیدنش جمعش کردن ولی همکار ما گفته راحت باشید عیب نداره که امروز شنیدیم کار دیگه ای کردن-خودتونو باید ندید بزنید ولی حواستون باید بهشون باشه
3-تمام وسایلی رو که خریداری می کنید باید لیست کنید و هر کارگری چیزی می بره جلوی اسمش باید اون رو بنویسید-مثلا کفش می بره باید جلوی لیست حضور غیاب اون رو یادداشت کنید
4-ساعت اضافه کاری رو با خود کارگرا چک کنید-یا اگر چک نمی کنید جلوی توضیحات کارشون رو بنویسید
5- کارگری که بد باشه همرو بد می کنه-علف هرز رو همون روز اول از بین ببرید
6- شماره ی هر کسی که برای کار میاد رو بگیرید-حتی اگه احتیاج نداشته باشید و یا حتی اگه از طرف خوشتون نیاد-بعضی اوقات نیاز میشه (ببخشید ولی بعضی اوقات حتی برای رو کم کنی)
7- خریداتونو از یک جای ثابت نکنید-چون هم اینکه از قیمتای جاهای دیگه سر در نمیارید هم اینکه فروشنده هر چی دلش بخواد میگیره
من از یک ابزار فروشی پیچ هم که میخرم فروشگاه بعدی که اون سره شهره متوجه میشه چون کارگراشون جاسوسیه مغازه هارو می کنن
آفرین خیلی خوب بود
اطلاعتو هستم ، حالا واسه شما طرف میومد تو کارگاه اما ما داشتیم ک بیرون باهاش حرف میزد . البته ی روش برای این کار هست ک اولا باید ی اکیپ برای خودتون داشته باشید اونوقته ک هم کارتون خوب پیش میره هم قیمتتون پایینه
اما اگه اکیپ ندارین وقتی طرف گفت دستمزد بیشتر اگه کارش خوب بود شما بهش کنترات بدین کارو ، تو این حالت هم میتونید توی کار ماب التفاوت ( چقد سخت بود نوشتنش :D) قیمتی رو که پرداخت میکنید با کار بیشتر اون طرف جبران کنید ، هم اون شخص میشه جزو اکیپ شما و هرکسی باهاش حرف بزنه نمیتونه رایشو عوض کنه
در مورد دومی که خیلی موافقم. کارگر ک هیچ بنا و آرماتور بند و جوشکارم همینطور . نباید مثل برج زهرمار بود اما خنده توی کار یعنی خراب شدن کار ، بعد از کار خودتون باشید اما موقع کار ی جلاد :D
ولی آخریش مخالفم ، چون اگر ی جای خوب پیدا کنید که هم فروشگاه خوبی باشه هم آدم خوبی یعنی بدون مشکل خریداتونو میکنید. ما خودمون با یه مصالح فروشی کار میکنیم که الان خیلی بزرگ شده اما هر وقت برای خرید میریم یا کسی رو میفرستیم جدای ز برخورد خوب و پذیرایی که میکنه ، جنس عالی با قیمت خیلی مناسب بهمون میده
 

shahram_anvar

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به دوستان عزیزم
از همتون ممنونم ................
----------------------------------------------------------------------------
این مطلب من مربوط به اتفاقایی هست که توی این مدت برای من تجربه شده که فکر کردم در روش های اجرا قرارش بدم
1-در یک کارگاه خوب مخصوصا در شهر های کوچیک اطلاعات حرف اول رو میزنه - مخصوصا در کار های خیلی بزرگ
یک نمونه براتون تعریف می کنم-ما در اوایل کار با یک بیل قرار داد بستیم (گود اینقدر زیاد هست که 2 ماه طول کشیده) که بنا به سختیه کار و به توافق نرسیدن قیمت دیگه برای ما کار نمیکرد-بعد از یک هفته فرد دیگریرو که پیدا کردیم شروع به کار کرد-بعد از 5 روز متوجه شدیم که سر ظهر راننده ی بیل قبلی با راننده بیل جدید حرف زدن-دو روز بعدش گفت من پول اضافه می خوام و اون هم رفت و ... حالا اگر ما نمیزاشتیم وارد کارگاه شه تا الان 5 تا راننده عوض نمی کردیم
2-نذارید کارگرا روشون تو روی شما باز شه-به فرض سه روز پیش همکار ما دید که کارگرا سر ظهر توی کانکس ما که کارای دفتری داخلش انجام می دیم دارن قلیون می کشن-تا دیدنش جمعش کردن ولی همکار ما گفته راحت باشید عیب نداره که امروز شنیدیم کار دیگه ای کردن-خودتونو باید ندید بزنید ولی حواستون باید بهشون باشه
3-تمام وسایلی رو که خریداری می کنید باید لیست کنید و هر کارگری چیزی می بره جلوی اسمش باید اون رو بنویسید-مثلا کفش می بره باید جلوی لیست حضور غیاب اون رو یادداشت کنید
4-ساعت اضافه کاری رو با خود کارگرا چک کنید-یا اگر چک نمی کنید جلوی توضیحات کارشون رو بنویسید
5- کارگری که بد باشه همرو بد می کنه-علف هرز رو همون روز اول از بین ببرید
6- شماره ی هر کسی که برای کار میاد رو بگیرید-حتی اگه احتیاج نداشته باشید و یا حتی اگه از طرف خوشتون نیاد-بعضی اوقات نیاز میشه (ببخشید ولی بعضی اوقات حتی برای رو کم کنی)
7- خریداتونو از یک جای ثابت نکنید-چون هم اینکه از قیمتای جاهای دیگه سر در نمیارید هم اینکه فروشنده هر چی دلش بخواد میگیره
من از یک ابزار فروشی پیچ هم که میخرم فروشگاه بعدی که اون سره شهره متوجه میشه چون کارگراشون جاسوسیه مغازه هارو می کنن

سخت ترین کار توی کارگاه سروکله زدن با کارگراست،الان که مد شده کارگرا تیمی کار میکنن
وقتی به یکیشون میگی بالا چشت ابروست کلشون تعطیل میکنن
واقعا باید با ادبیات خاصی حرف زد که هم بهشون بر نخوره و کارتو انجام بدن هم پرو نشن
من خودم واسه هر اکیپ کارگریم یه ارشد معرفی کردم ،با بقیه کارگرا وقتی بالاسرشونم مستقیم حرف نمیزنم و به ارشد میگم که کار مورد نظر رو با این تعداد کارگر انجام بده و وقتی هم نیستم توضیحات لازم رو میدم و میرم،وقتی برگشتم کار رو از ارشد کارگرام میخوام و مورد بازخواست قرار میدم اگه انجام نداده باشه
اونم برای اینکه موقعیتش توو کارگاه از بین نره از بقیه کارگرا حسابی کار میکشه
من جواب مناسبی گرفتم ازین روش:smoke:
 

Moein.B

دستیار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص مباحث اجرایی
آفرین خیلی خوب بود
اطلاعتو هستم ، حالا واسه شما طرف میومد تو کارگاه اما ما داشتیم ک بیرون باهاش حرف میزد . البته ی روش برای این کار هست ک اولا باید ی اکیپ برای خودتون داشته باشید اونوقته ک هم کارتون خوب پیش میره هم قیمتتون پایینه
اما اگه اکیپ ندارین وقتی طرف گفت دستمزد بیشتر اگه کارش خوب بود شما بهش کنترات بدین کارو ، تو این حالت هم میتونید توی کار ماب التفاوت ( چقد سخت بود نوشتنش :D) قیمتی رو که پرداخت میکنید با کار بیشتر اون طرف جبران کنید ، هم اون شخص میشه جزو اکیپ شما و هرکسی باهاش حرف بزنه نمیتونه رایشو عوض کنه
در مورد دومی که خیلی موافقم. کارگر ک هیچ بنا و آرماتور بند و جوشکارم همینطور . نباید مثل برج زهرمار بود اما خنده توی کار یعنی خراب شدن کار ، بعد از کار خودتون باشید اما موقع کار ی جلاد :D
ولی آخریش مخالفم ، چون اگر ی جای خوب پیدا کنید که هم فروشگاه خوبی باشه هم آدم خوبی یعنی بدون مشکل خریداتونو میکنید. ما خودمون با یه مصالح فروشی کار میکنیم که الان خیلی بزرگ شده اما هر وقت برای خرید میریم یا کسی رو میفرستیم جدای ز برخورد خوب و پذیرایی که میکنه ، جنس عالی با قیمت خیلی مناسب بهمون میده

---------------------------------------------------
خب علی جان چه ایرادی داره شما به جای یک فروشگاه سه فروشگاه سراغ داشته باشی که هواتو داشته باشن
دارم از روی فاکتور برات مینویسم
مغازه اول
سیم آرماتور بندی 2900 هر کیلو
شلنگ لاستیکی درجه 1: 210000 تومان
آچار F برای میلگرد 12: 6000 تومان
مغازه دوم:
سیم آرماتوربندی 2940 هر کیلو
شلنگ لاستیکی درجه یک 205000 تومان
آچار F برای میلگرد 12: 5000 تومان
مغازه سوم:
سیم آرماتور بندی 2840
شلنگ لاستیکی درجه یک 220000 تومان
آچار F برای میلگرد 12: 5000 تومان
هر سه تاشون هم از دوستان و آشنایان هستن
من 3 تارو در یک روز خریدم که همه قیمتارو داشته باشم
 

بوگاتی رنسانس

عضو جدید
کاربر ممتاز
---------------------------------------------------
خب علی جان چه ایرادی داره شما به جای یک فروشگاه سه فروشگاه سراغ داشته باشی که هواتو داشته باشن
دارم از روی فاکتور برات مینویسم
مغازه اول
سیم آرماتور بندی 2900 هر کیلو
شلنگ لاستیکی درجه 1: 210000 تومان
آچار F برای میلگرد 12: 6000 تومان
مغازه دوم:
سیم آرماتوربندی 2940 هر کیلو
شلنگ لاستیکی درجه یک 205000 تومان
آچار F برای میلگرد 12: 5000 تومان
مغازه سوم:
سیم آرماتور بندی 2840
شلنگ لاستیکی درجه یک 220000 تومان
آچار F برای میلگرد 12: 5000 تومان
هر سه تاشون هم از دوستان و آشنایان هستن
من 3 تارو در یک روز خریدم که همه قیمتارو داشته باشم
معین داداش شما اینی که میگی از دوستانه و خریدت جزییه منتهی اونی ک من میگم اولا خرید کلیه دوما وقتی هم که جزیی خرید داریم اگر مثال خودت سیم آرماتور بندی 2900 اون به حساب مای مشتری و بعدش به حساب دوستی ک داریم میده 2100 یا شایدم کمتر یعنی قیمت عمده رو اونم با تخفیف ویژه پای ما با قیمت تک فرشی فرقی نمیده
 

بوگاتی رنسانس

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
یه سوال خیلی زشت:redface:
قطع و خم آرماتورها چرا حتما باید به روش سرد باشه؟
(چون فولاد جاری میشه؟)
اگه روش گرم هم میشه تحت چه شرایطی؟
اصلا رایج هست؟
سلام
چرا زشت ؟!
ببین وقتی فولاد حرارت میبینه ، توی قسمت حرارت دیده دچار ضعف میشه و به نوعی عیارش کاهش پیدا میکنه
یه نمونه همین ک وقتی قسمتی رو میخوان جوشکاری کنن ، در صورت جوشکاری زیاد به اون قسمت فولادی اضافه میکنن تا قسمت ضعیف شده رو تقویت کنه و جبران ضعف بشه
اما آرماتور بدلیل قطر کم و راحت بودن بریدن و خم کردم ب روش سرد ، از همین روش استفاده میشه
 

shahram_anvar

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
یه سوال خیلی زشت:redface:
قطع و خم آرماتورها چرا حتما باید به روش سرد باشه؟
(چون فولاد جاری میشه؟)
اگه روش گرم هم میشه تحت چه شرایطی؟
اصلا رایج هست؟

در واقع کربن موجود توو فولاد وقتی حرارت زیادی میبینه از بین میره ، فولاد خشک میشه و انعطاف پذیریش خیلی کاهش پیدا میکنه
درنتیجه ترد و شکننده میشه
یه نکته اجرایی که چند باری توو اجرا از اوستا کارا دیدم رو میگم
اما اینکه واقعا تاثیر داره یا نه رو نمیدونم چون بحث آزمایشگاهی میشه دیگه:D
وقتی با هواگاز فولاد رو حرارت میدادن یه تیکه چوب هم بغل آتیش میسوزوندن که کربن کمتری از فولاد از بین بره چون وقتی چوب میسوزه تولید کربن میکنه
نمیدونم علمی هست یا نه فقط دیدم!!!
 

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
سلام
یه سوال خیلی زشت:redface:
قطع و خم آرماتورها چرا حتما باید به روش سرد باشه؟
(چون فولاد جاری میشه؟)
اگه روش گرم هم میشه تحت چه شرایطی؟
اصلا رایج هست؟

خوب دليل ديگش هم اينكه كه ...................

در مقاطعي كه ضخيم نيستند.........و ميشه با روش سرد كار كرد............................. كار به روش سرد خيلي راحتر.....................و كم هزينه تر هستش.......................
 

بوگاتی رنسانس

عضو جدید
کاربر ممتاز
در واقع کربن موجود توو فولاد وقتی حرارت زیادی میبینه از بین میره ، فولاد خشک میشه و انعطاف پذیریش خیلی کاهش پیدا میکنه
درنتیجه ترد و شکننده میشه
یه نکته اجرایی که چند باری توو اجرا از اوستا کارا دیدم رو میگم
اما اینکه واقعا تاثیر داره یا نه رو نمیدونم چون بحث آزمایشگاهی میشه دیگه:D
وقتی با هواگاز فولاد رو حرارت میدادن یه تیکه چوب هم بغل آتیش میسوزوندن که کربن کمتری از فولاد از بین بره چون وقتی چوب میسوزه تولید کربن میکنه
نمیدونم علمی هست یا نه فقط دیدم!!!
من ندیدم ، ولی فکر نکنم کربن چوبی ک داره میسوزه ، بتونه جای کربن از دست رفته فلزو بگیره
 

Moein.B

دستیار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص مباحث اجرایی
سلام به دوستای عزیزم
---------------------------------
بستن آرماتورهای پوترها
DSC03090.jpg
همانطور که از عکس مشخصه ابتدا تخته های هفت لا رو روی جک ها قرار میدن و اون ها رو با سیم آرماتور بندی می بندن سپس آرماتور طولی رو می بندن و بعد خاموت ها رو قرار میدن و بعد ار اون که کامل شد گیر آرماتور ها رو آزاد می کنند و پس از اون میلگرد ها رو به پایین میارند (البته بعضی موقع ها یهو ولش می کنند میگه پووق :D)
DSC03307.jpg
اگر چیزی رو از قلم انداختم بفرمایید
 

bahar_cve

کاربر فعال تالار هنر ,
کاربر ممتاز
دوستان یه سوال
میگم ارماتور های ریشه ستون تا کجا باید بیاد؟
طول اوولبش چقد باید باشه؟ 50برابر قطر آرماتور اجراییش هست یا درستش اینه که بیاد تا وسط ستون؟
 

Moein.B

دستیار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص مباحث اجرایی
دوستان یه سوال
میگم ارماتور های ریشه ستون تا کجا باید بیاد؟
طول اوولبش چقد باید باشه؟ 50برابر قطر آرماتور اجراییش هست یا درستش اینه که بیاد تا وسط ستون؟
-------------------------------------------------------------------------
طول اورلپ ستون باید 40 تا 50 برابر قطر آرماتور باشه و نیازی نیست که تا وسط بیاد
با تشکر
 

bahar_cve

کاربر فعال تالار هنر ,
کاربر ممتاز
-------------------------------------------------------------------------
طول اورلپ ستون باید 40 تا 50 برابر قطر آرماتور باشه و نیازی نیست که تا وسط بیاد
با تشکر

من هی به این مسئول کارگامون میگم میگه نه باید تا وسطای ستون بیاد
یه دلیلای مسخره ای از تحلیل سازه میاره خودشم نمیفهمه از کجا اومده
مرسی
 

Moein.B

دستیار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص مباحث اجرایی
من هی به این مسئول کارگامون میگم میگه نه باید تا وسطای ستون بیاد
یه دلیلای مسخره ای از تحلیل سازه میاره خودشم نمیفهمه از کجا اومده
مرسی
-----------------------------------------------------------------------
مشکلی هم نداره تا وسط باشه-البته باید بگم که محل وصله میوفته بالاتر-توی طراحی ما معمولا محل وصلرو میذاریم سازه 90 حساب کنه
یه مقدار هم خرجش میره بالاتر
 
آخرین ویرایش:

Moein.B

دستیار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص مباحث اجرایی
خب میبینم که هیچکی فعالیتی نمی کنه
برای همین یک سوال می کنم هر کی جواب بده جایزه داره :smile:
فقط لطفا اسپم نذارید
خب سوال:
ستون هایی که یک طرفشون به طرف بیرون ساختمون هست و امکان قرار دادن جک نیست آرماتور بند باید چطور ستون رو شاقول کنه؟
یک روز وقت دارید:D
 

Moein.B

دستیار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص مباحث اجرایی
من هی به این مسئول کارگامون میگم میگه نه باید تا وسطای ستون بیاد
یه دلیلای مسخره ای از تحلیل سازه میاره خودشم نمیفهمه از کجا اومده
مرسی

---------------------------------------------------------
من بعد از سوال شما رفتم کتاب خوندم تا اشتباه جواب نداده باشم
برای طراحی سازه با شکل پذیری ویژه باید همونطور که مسئول کارگاه شما گفته انجام بشه
موفق باشید
 

Tara55

عضو جدید
دوستان مطلع لطفا راهنمايي بفرماييد بهزمشكلي برخوردم كه علتش ناشاقولي بدنه حاصل از شاتكريت نيلينگه كه با اسكلت و ديوار برشي در يك سطح تداخل پيدا ميكنه يه جاهايي تا ٤٠سانتيمت اگر بخوام اون اكس رو جابجا كنم تو پاركينگ دهنه از حد مجاز كوچيكتر ميشه !چه پيشنهادي ميدين ؟؟؟امكان تراشيدن بدنه نيلينگ شده هست گود ٩متر و در ٤لول نقشه برداري شده تا تورفتگي و برجستگي سطح شاتكريت رو بهمون بده كه گند كار پيمانكار نقاوم ساز مشخص شده
 

Moein.B

دستیار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص مباحث اجرایی
دوستان مطلع لطفا راهنمايي بفرماييد بهزمشكلي برخوردم كه علتش ناشاقولي بدنه حاصل از شاتكريت نيلينگه كه با اسكلت و ديوار برشي در يك سطح تداخل پيدا ميكنه يه جاهايي تا ٤٠سانتيمت اگر بخوام اون اكس رو جابجا كنم تو پاركينگ دهنه از حد مجاز كوچيكتر ميشه !چه پيشنهادي ميدين ؟؟؟امكان تراشيدن بدنه نيلينگ شده هست گود ٩متر و در ٤لول نقشه برداري شده تا تورفتگي و برجستگي سطح شاتكريت رو بهمون بده كه گند كار پيمانكار نقاوم ساز مشخص شده

----------------------------------------------------------
بتراشید آقا بتراشید دیگه نمیشه که نقشرو عوض کرد پس باید بتراشید-برای 9 متر اگه سازه نگهبان اجرا می کردید بهتر نبود؟میشه بدونم جنس خاکتون از چه نوعی هست؟(برای اطلاع خودم می خوام)
 

Moein.B

دستیار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص مباحث اجرایی
خب میبینم که هیچکی فعالیتی نمی کنه
برای همین یک سوال می کنم هر کی جواب بده جایزه داره :smile:
فقط لطفا اسپم نذارید
خب سوال:
ستون هایی که یک طرفشون به طرف بیرون ساختمون هست و امکان قرار دادن جک نیست آرماتور بند باید چطور ستون رو شاقول کنه؟
یک روز وقت دارید:D

----------------------------------------------
سلام به دوستان عزیز
چرا هیچکی جواب نمیده؟
می خوایید برم 1 ماه دیگه بیام؟ :(
خب خودم جواب میدم
----------------------------------------------
ببینید اول یک گوه (یک شی مثلثی شکل چوبی) در قسمتی که طرف بیرون هست و امکان قرار دادن جک در اون نیست قرار میدن تا ستون به طرف مخالفش بره و با جکی که طرف مقابل اون هست ستون رو شاقول می کنن -به همین راحتی ;) اگر متوجه نشدید توی پروفایلم بهم بگید تا بیشتر توضیح بدم :smile:
 

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
----------------------------------------------
سلام به دوستان عزیز
چرا هیچکی جواب نمیده؟
می خوایید برم 1 ماه دیگه بیام؟ :(
خب خودم جواب میدم
----------------------------------------------
ببینید اول یک گوه (یک شی مثلثی شکل چوبی) در قسمتی که طرف بیرون هست و امکان قرار دادن جک در اون نیست قرار میدن تا ستون به طرف مخالفش بره و با جکی که طرف مقابل اون هست ستون رو شاقول می کنن -به همین راحتی ;) اگر متوجه نشدید توی پروفایلم بهم بگید تا بیشتر توضیح بدم :smile:

با سلام ........مهندس جان ....... در صورت امکان ........... با یک ترسیم ............ این مورد رو ............بزارید.........ممنون میشم .......... چون بنده هم متوجه نشدم.......... یعنی اصلا سوال رو نفهمیدم............. درود بر شما...........
 

Moein.B

دستیار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص مباحث اجرایی
با سلام ........مهندس جان ....... در صورت امکان ........... با یک ترسیم ............ این مورد رو ............بزارید.........ممنون میشم .......... چون بنده هم متوجه نشدم.......... یعنی اصلا سوال رو نفهمیدم............. درود بر شما...........

----------------------------------------------------------------------------
بله چشم
عکس زیر رو براتون میذارم-یک ستون وقتی میخواد شاقول باشه از 4 طرف جک میزنن-حالا توی عکس زیر از 3 طرف بیشتر نمیشه جک زد-پس برای شاقول کردنش چی کار انجام میدن؟البته یک سری روش های غیر مجاز هم هست که انجام میدن
http://iran-eng.com/attachment.php?attachmentid=173152&d=1380650055
 

پیوست ها

  • DSC03014.jpg
    DSC03014.jpg
    35.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا