آن زمان که قطر مستعمره انگلیس بود، ایران بنیانگذار AFC بود

IranianWay

عضو جدید
ایران که زمانی به مدت ده سال ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا را یدک می‌کشید و بازی‌های جام ملت‌های آسیا را در سال‌های 1968 و 1974 میلادی برابر با 1347 و 1355 شمسی به خوبی برگزار کرده بود، اکنون 34 سال است که نتوانسته میزبانی این بازی‌ها را در اختیار بگیرد و امروز در خبرها آمد که بن همام قطری که بناحق میزبانی بازی‌های جام ملت‌های آسیا در سال 2011 را به کشور خود داده، با ترفندی دیگر میزبانی بازی‌های جام ملت‌های آسیا در سال 2015 را نیز از ایران سلب کرده و به استرالیای تازه وارد به بازی‌های جام ملت‌های آسیا پیش‌کش کرده است.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، بن همام که ریاست مجددش بر کنفدراسیون آسیا را مدیون رای نماینده ایران است، با سلب شانس میزبانی از ایران برای بازی‌ها جام ملت‌های آسیا در سال 2015، در یک اقدام سخاوتمندانه(!) به ایران پیشنهاد داده است که چون کشوری برای بازی‌های جام ملت‌های آسیا در سال 2019 ثبت نام نکرده است، ایران از هم اکنون برای این بازی‌ها ثبت نام کند.

او که در معامله با مقامات فوتبال کشورمان با کسب رأی ایران توانست با اختلاف یک رای رقیب بحرینی خود را از ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا کنار گذارد، به گونه‌ای در موضوع دادن میزبانی به ایران عمل کرده است که گویی با دسته کورها و افراد ناآگاه طرف است. این رفتار بن همام نشان می‌دهد که به ظاهر فراموش کرده است که پیش از اینکه قطر کشور مستقلی شود و استقلال خود را از دست استعمار انگلستان به دست آورد، ایران یکی از بنیانگذاران کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC در سال 1955 بوده است.


البته برای افرادی مانند تاج، کفاشیان و دیگران که فوتبال را با دل و جان خود لمس نکرده‌اند، شاید بیان آقای بن همام توهین نبوده و حتی از اینکه این پیشنهاد سخاوتمندانه(!) را ـ یعنی دعوت از ایران به ثبت نام براي کسب میزبانی دو دوره آینده ـ داده است، بر خود و فدراسیونشان ببالند؛ ولی براستی چه بر سرمان آمده و چرا باید این همه در بهره‌گیری از فرصت‌هایی که هم می‌تواند از بعد ورزشی و هم از بعد اقتصادی برای کشورمان دستاوردهای غیرقابل انکاری داشته باشد ضعیف باشیم؟

چرا بازی‌های جام ملت‏های آسیایی 2007 و 2011 و 2015 نباید پس از گذشت سی سال در ایران برگزار می‌شد و کشورهایی مانند قطر که در دهه هشتاد میلادی یک بار این میزبانی را از آن خود نموده و استرالیایی که دو سال بیشتر از ورود او به بازی‌های جام ملتهای آسیا نمی‌گذرد، براحتی میزبان شوند، اما ایران با اما و اگرهای بسیار در انتظار وعده سر خرمن آقای رئیس کنفدراسیون برای 10 سال آینده باشد؟

هنگامي که برای نخستین بار یک مربی با دانش و زحمتکش ایرانی از نوجوانان با استعداد و توانمند کشورمان چنین فوتبالیست‌هایی می‌سازد که در جام جهانی فوتبال نوجوانان بدرخشند، تنها نشان‌دهنده هوش و توانمندی ایرانیان است که با یک مربی زحمتکش خود می‏خواهند نشان دهند که جایگاه واقعی فوتبال ایران، آقایی در آسیا است؛ همانگونه که قبلا بودیم، نه جایگاهی که بن همام و امثال او با چنین برخوردهایی در اذهان دیگران ایجاد می‌کنند. جای تردید نیست که باید به خود آییم که قدر و منزلت ما از این جایگاهی که در آن قرار داده شده‌ایم، بسیار بسیار بالاتر است.

حقیقتاً نمایندگان ایران در کنفدراسیون آسیا و مسئولین فدراسیون فوتبال چگونه تعاملی با آقای رئیس «بن همام» و دیگر مدیران این کنفدراسیون داشته‌اند که براحتی به خود اجازه چنین جسارت‌هایی را می‌دهند؟ فراموش نکنیم که موضوع تنها میزبانی صرف نیست، بلكه بحث منزلتی است که برای فوتبال ایران و شخصیت بین‌المللی آن قائل شده‌اند. آیا مسئولان فدارسیون پاسخ شایسته‌ای برای توضیح چنین رخدادی دارند، یا بازهم از در توجیه بر خواهند آمد؟
 

IranianWay

عضو جدید
داشتم داشتم حساب نیست، دارم دارم حسابه!
اون روزا گذشت، همین هم غنیمت هست
 

IranianWay

عضو جدید
افسوس که این مزرعه را آب گرفته *** دهقان مصیبت زده را خواب گرفته
 

Sina4

عضو جدید
کاربر ممتاز
IranianWay موضوعی که شما اشاره کردید یک موضوع کوچک بود. نمی دونی ما از کجا به کجا رسیدیم.

۱-تا پیش از بازی های المپیک آسیایی تهران در سال ۱۹۷۴ یعنی ۳۵ سال پیش کشور چین اجازه و حق حضور در مسابقات ورزشی را نداشت و به همین دلیل آنچنان از نظر ورزشی قدرتی نداشت اما با درخواست دولت ایران و همچنین وساطت ایران و گرفتن رضایت اکثر کشور های آسیایی چین توانست در بازی های آسیایی تهران بعد از مدت های طولانی شرکت کنه و اون دوره استارتی باشه بر موفقیت های این کشور در زمینه ورزشی که حالا در هر دوره المپیک با درو کردن بیشتر طلاها در کنار آمریکا از مدعیان همیشگی قهرمانی در المپیک هست.

۲-از طرف دیگه ما از نظر امکانات ورزشی در آسیا زمانی بی نظیر بودیم و از امثال کشور های کره جنوبی و ژاپن و قطر و امارات فوق العاده پیشرفته تر بودیم. به طوری که پیش بینی می شد تا قبل از سال ۱۹۹۰ ما بتونیم حداقل یکی از مسابقات المپیک یا جام جهانی رو در کشورمون ایران برگزار کنیم. دیگه حداقل این بود که می توانستیم قبل از جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن یک جام جهانی در کشور داشته باشیم اما حادثه به گونه ای رقم خورد و ما به جایی رسیدیم که حتی گاهیت توانایی میزبانی برای تیم های باشگاهی خودمون رو نداریم و هر سال ای اف سی از عدم دارا بودن امکانات ورزشی ایران انتقاد کنه و ایران رو از نظر امکانات ورزشی رو در حد کشورهای درجه سوم آسیایی می دونه!..دیدیم که در المپیک آسیایی قطر چگونه این بازی ها برگزار شد و چگونه مشاهیر و بزرگان ما را به نام خود ثبت کردند و خودشان را بزرگتر از ایران جلوه دادند.

۳-از طرف دیگه فوتبال ما هم امروز دیگه تو آسیا هیچ حرفی برای گفتن نداره . امثال بحرین و کره شمالی از ما بالاتر قرار دارن و ما توانایی صعود به جام جهانی هم نداریم. تیم اول آسیای دیروز: امروز در حد تیم های درجه دو آسیایی قرار گرفته است.

۴-این در حالی است که روزی قدرت اول آسیا و اقیانوسیه بودیم و در سال ۱۳۵۶ با اقتدار کامل تونستیم تنها نماینده حاضر دو قاره (آسیا و اقیانوسیه) در جام جهانی باشیم و جز ۱۶ تیم برتر دنیا قرار بگیریم. کجاست ۳ دوره قهرمانی پیاپی در آسیا؟؟!

۵-ما سال هاست حتی نتونستیم به فینال آسیا هم راه پیدا کنیم و اوج افتخاراتمان بعد از انقلاب تنها ۲ بار صعود به جام جهانی است و اوج شکوفایی فوتبال ما در این سالها در یک گل (گل خداداد عزیزی )خلاصه می شود

۶-این گونه هست که خاری و ذلت یک ملت به چشم می آید...فوتبال ما در این ۳۰ سال در چه بیراهه ای قرار گرفته است؟:cry:
 

IranianWay

عضو جدید
آقای سینا ما را غم دار نمودی با این حرف ها
افسوس که واقعیت است :w00::w06:
 
بالا