آموزش ساخت گل رز با کاغذ کشی

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
در این آموزش یک گل زیبای دیگه رو با کاغذ کشی قرار میدم که اینبار شکل گلبرگ ها رو هم قرار دادیم و میتونید به شکل کلی گلبرگ های لاله هم پی ببرید. گل رز رو میذارم که توی یک گلدان زیبا که میتونه از گلدان های دست ساز خودتون هم باشه بسیار زیبا و چشم نوازه و به عنوان یک گل رومیزی میشه ازش استفاده کرد.


گل رز با کاغذ کشی


[h=2]لوازم مورد نیاز برای ساخت گل رز با کاغذ کشی[/h]برای این گل احتیاج به کاغذ کشی در رنگ های روشن و ملایم داریم و سبز برای برگ ها
سیم مفتول گلسازی برای ساقه ها و نخ و چسب بلندر برای بستن گلبرگ ها و پوشش اونها




لوازم مورد نیاز گل رز با کاغذ کشی

[h=2]مراحل ساخت گل رز با کاغذ کشی[/h]ابتدا کاغذ کشی رو که برای گل انتخاب کردید به 10 مستطیل 0.75X 2.5 و 10 مستطیل 1X 2.5 سانتی متر برش بزنید. این مستطل ها در واقع همون گلبرگ های کوچک و بزرگ گل هستند.




برش کاغذ کشی برای گلبرگ ها

بعد از اینکه مستطیل ها رو بریدید دو گوشه بالای مستطل رو با قیچی گرد کنید و قسمت پایینش رو هم به ضخامت نیم سانت نازک کنید (مثل گلبرگ های عکس بالا).




گلبرگ های کوچک

برای گلبرگ های کوچک دو طرف گلبرگ رو بکشید تا مثل عکس بالا از داخل گود شه و بالای گلبرگ نازک باشه.




گلبرگ های بزرگ

برای گلبرگ های بزرگ تر همهم از دو طرف گلبرگ بکشید و هم قسمت بالای گلبرگ رو بکشید تا نوک گلبرگ هم دو تکه و فرم گرفته بشه.




گلبرگ های آماده

حالا به ترتیب گلبرگ ها رو به دور سیم مفتول که برای ساقه در نظر گرفتید بپیچید. ابندا یک گلبرگ کوچیک رو دور سیم بپیچید و با نخ انتهاش رو محکم کنید و بعد به ترتیب بقیه گلبرگ های کوچک رو هم بپیچید و با چسب بلندر محکم کنید. این کار رو تا تموم شدن گلبرگ های کوچک ادامه بدید.




مراحل پیچیدن گلبرگهای گل

حالا نوبت گلبرگ های بزرگ هست. به همون ترتیبی که بالا گفتیم ادامه بدید تا گلبرگ های بزرگ هم تمام بشه. در انتها هم با دست گلبرگ ها رو منظرم کنید و تا انتهای ساقه رو با چسب بلندر بپوشونید. برگ هایی که برای گل در نظر گرفتید هم به همین ترتیب فرم بدید و به سیم مفتول نازکی ببندید و به ساقه بچسبونید.




این گل زیبا رو در رنگ های ملایم و در اندازه های قنچه و باز درست کنید و در یک گلدان کوچک زیبا بچینید. برای دکو روی میز و اوپن میتونه بسیار زیبا باشه.
 

Similar threads

بالا