آزمون نظام مهندسی آبان 93

وضعیت
موضوع بسته شده است.

anila124

عضو جدید
23---2
34---4
38---بله حق با شماست غلط زدم
21---1
23---2 زدم اما نمیدونم چرا
25---یادم نیست
29---2 زدم که غلطه چون من همش حواسم رفت سراغ کولر آبی.میگن 1 میشه اما نمیدونم چرا
37---به جواب نرسیدم
حدود 4 تا سوال دیگه هم نزدم
27--- طبق آزمون های قبلی زدم
21--- هم گزینه 4 میشه که غلط زدم
 
آخرین ویرایش:

tas_i_sat

عضو جدید
21)4درست میباشد((توضیحات mahmood5 در94#)
23)2
27)با شک 1 چند سال پیش همین سوال آمده بود اما بجای کندانسر،اواپراتور داده بودند که جواب 1 می شد،آیا همین سوال با کندانسر دیده بودید؟!
29)1 سوال 29 اشتباه بوده خواهشا اعتراض کنید و بگید با توجه به صفحه 15 چنین سیستمی(سیستم تبرید غیر مستقیم 2مرحله ای) وجود ندارد،وبایستی طراح سیستم تبرید غیر مستقیم پاششی باز دومرحله ای را لحاظ میکرده است((تا این سوال حذف شود ونمره مثبت به تمامی افراد لحاظ گردد))
 
آخرین ویرایش:

teddyjoon

عضو جدید
دوستان میشه درباره سوال 21 به یک نتیجه گیری برسیم؟
با توجه به :
[h=2][/h]
من خودم به دلیل تناقض مبحث 14 و 16 نزدم ولی بنظرم چون توامان گفته نباید از جدول مبحث 14 جواب داد و با نکته ص55 مبحث 19 باید استفاده کرد
 

mahmood5

عضو جدید
در جواب سوال 21 باید بگوییم از نظر مهندسی نگاه کنیم باید گزینه 4 یعنی 1.44 شود(در مبحث 19 اگردرست نگاه کنیم نوشته است کانالهای مورد استفاده در داخل ساختمان علاوه بر رعایت مبحث 14 باید 0.88 در نظر بگیریم واما برای خارج ساختمان ذکر نکرده است که به مبحث 14 را رعایت کنید.)ولی در این گونه سوالات 2 پهلو نظر طراح ولو اینکه به احتمال زیاد غلط باشد مهم است .اگر جایی بتوان این موارد را حضوری به طراح گفت می توان ثابت کرد که جواب 1.44 می شود
1- یک مورد که در بالا در مورد کانالهای داخل و خارج ساختمان ذکر کردم
2- در ص69 مبحث ا4 نوشته است که جدول ص170 را به عنوان راهنما ذکر کردیم و نباید آنرا جزیی از مقررات ملی به حساب آورد در صورتی که امتحانی که ما دادیم مقررات ملی ساختمان بود .
3- اجرای مهندسی ساختمان بر اساس مبحث 19 انجام می پذیرد.
 

teddyjoon

عضو جدید
افسوس میخورم که چرا نزدم این سوالو علی رغمه اینکه قشنگ میدیدمش اما جدول مبحث 14 که مغایر این نتیجه میداد باعث نزدنم شد البته فکر میکنم
خوب دوستان این 40تا سوال اول کسه دیگه ای نظری حرفی سوال دیگه ای نداره؟
چقدر بچه ها کم لطفی میکنید
شما ها هم جواباتونو بگید بفهمیم چنتا درست زدیم چنتا غلط
 

teddyjoon

عضو جدید
41=2
42=3
43=---
44=---
45=---
46=1
47=2
48=3
49=--
50=دوستان حتما رو این سوال بحث کنیم لطفا
51=4 من با این نکته که حداقل دو لوله قائم لازمه زدم
52=2
53=2بحث
54=سوال صد در صد اشتباست اما چون افتی که مطرح کرده خیلی زیاد بود من 0.5 در نظر گرفتمش و گزینه عدد 2.5 ر. زدم
55=3 بحث
56=2
57=---
58=بحث
59=بحث
60=---- بحث
 

mahmood5

عضو جدید
سوال 53 گزینه 2 صحیح می باشد .چون 2-60 پوند برای ساختمانهای غیر مسکونی است
 

tas_i_sat

عضو جدید
52)4 منبع انبساط ص43مبحث22 سالانه 1بار
دمپرهای ضدآتش ص 43 ماهانه یکبار را خط بزنید وتصحیح کنید می شود سالانه یکبار با توجه به متن کتاب ص 36
 
آخرین ویرایش:

mahmood5

عضو جدید
سوال 59 گزینه 1 صحیح می باشد شما قسمت دو خم تاسیسات را بخوانید دقیقا ذکر کرده است .
 

anila124

عضو جدید
59---
طبق اون بندی که گفتم: اگر تغییر امتداد لوله نسبت به قائم مساوی یا کمتر از 45 درجه باشد، دو خم قائم است که می تواند بدون هواکش اجرا شود.
 

teddyjoon

عضو جدید
سوال مربوط به لوله کشی گاز رو میگم
واسه دو خم هم به نظرم نیازی نیست چون 10 طبقه داریم
دوستان بقیه سوالات رو هم نگاه بندازین دیگه
 

mahmood5

عضو جدید
[آنیلا شما باید کتاب تاسیسات ویرایش1 9 را مطالعه کنید نوشته است"لوله های قائم فاضلاب می تواند بدون هواکش اجرا شود ولی هواکش روی لوله افقی فاضلاب قبل و بعد از دو خم الزامی است مگر اینکه تعداد طبقات بالای دوخم 5 طبقه یا کمتر باشد"
 

anila124

عضو جدید
محمود از رو همون کتاب دارم میگم
چون زاویه برابر 45 درجه است پس دو خم قائمه و میتونه بدون هواکش اجرا بشه
 

tas_i_sat

عضو جدید
anila124خوب گفته
اما یک نکته داشته اون هم 10 طبقه پس با توجه به ص 100 16-6-2-11 میفهمیم که 2 لوله قائم بالاتر و پایین تر از دو خم از نظر هواکش جداگانه تلقی شود((پس درنتیجه شکل سوال اشتباه است نبایستی 2تا ونت را به شاخه اصلی وصل می کرد بایستی جداگانه به سمت بالا می کشاند))پس سوال اشتباه است،درغیر اینصورت با اشتباه طراح گزینه 1 درست است.
می توانید اعتراض کنید در اینصورت طراح می گوید 2لوله فاضلابی که به لوله اصلی خورده سایزش بیشتر از 75mm با توجه به زیرشکل ص 76((اولین اشتباه طراح:در اینصورت شکل سوال درست است چون زاویه 45درجه را لحاظ کرده است اما حتی اگر هم توی طراح راست می گی اگر بیشتر از 75 بود بایستی در سوال ذکر می کردید و چون ذکر نکردید پس سوال شما شکلش اشتباه است،دومین اشتباه طراح: در کل این شکل برای این سوال اشتباه بوده چون طراح نبایستی شکل b را می کشید زیرا برای لحاظ کردن 10طبقه بایستی شکل a ص 76 می کشیده با همان شیب45درجه، که باز هم اشتباه بوده چون همان طور که بالای ص 101 گفته جداگانه تلقی شود یعنی بجز لوله اصلی ونت یک لوله دیگر تا پشت بام بایستی میرفته پس 100در100شکل اشتباه بوده است))
 
آخرین ویرایش:

tas_i_sat

عضو جدید
وقتی که ببینن حق با شماست نتنها به شما بلکه به تمامی افراد شرکت کننده حتی کسانی که اشتباه زدند ویا حتی نزدند نمره مثبت برایشان در نظر می گیرند وسوال بی تاثیر نمی گذارند نمره مثبت برای تمام افراد در نظر می گیرند
مثل سوال 54 که نمره آن 100در 100 می دهند به شرطی که 1 نفر اعتراض کنه و نگه که حالا دیگرون اعتراض میکنن من نکنم((شاید همه به این فکر هستن))
اما سوال 33 من 2 بار حل کردم و همین طور خیلی از افراد اما نتوانستیم به جواب برسیدم اما بعضی ها به جواب رسیده اند خواهشا اگر رسیده اند نکته حل آن را ذکر کنند در غیر اینصورت دروغی بیش نیست.
زمانی که جوابها آمد فرصتی می دهند که برای اعتراض،آن موقع اقدام کنید،یکی دو ماه دیگه باز کارنامه خودتان را چک کنید تآثیر می دهند
من یکسال قبول نشدم اعتراضی هم نزدم اما بعد یکی دو ماه دیدم جواب کارنامه تغییر کرده و یک سوال برایم درست زدند
در قسمت 110# آن چیزهایی که نوشتم برای این بود که در اعتراضتان بیاوریدنه قصد ناراحت کردن شما،در ضمن 110# تغییراتی در آن لحاظ کرده ام(ویرایش دادم)،
انشا الله همه قبول بشوند.به امید قبولی:صلواتی برای خودت و خانوادت و امام زمان بفرستید
:w27::w27::w27:
 
آخرین ویرایش:

tas_i_sat

عضو جدید
29)1 سوال 29 اشتباه بوده خواهشا اعتراض کنید و بگید با توجه به صفحه 15مبحث 14 چنین سیستمی(سیستم تبرید غیر مستقیم 2مرحله ای) وجود ندارد،وبایستی طراح سیستم تبرید غیر مستقیم پاششی باز دومرحله ای را لحاظ میکرده است((تا این سوال حذف شود ونمره مثبت به تمامی افراد لحاظ گردد))حتما اقدام کنید
 

teddyjoon

عضو جدید
دوستان عزیز
چقدر بی مهری میکنید شما
من گرفتم پاسخ هامو نوشتم شما هم خوب بگیرید بررسی کنید و جواب بدید دیگه
از سوال 40 تا 60 جلوی سوالاتی که بحث نوشتم بیاید تبادل اطلاعات کنیم دیگه
 

a53k

عضو جدید
سلام
با توجه به اینکه سایتهای مرتبط با آزمونهای نظام مهندسی پاسخ سئوالات را بارگزاری نکردند. من پاسخ سئوالاتی را که در کتابها مشخص بود و یااینکه به جواب آن اطمینان داشتم در مسیر زیر قرار دادم. دوستانی که پاسخ بقیه سئوالات را می دانند به آدرس مندرج در فایل ایمیل کنند تا با جمع‌بندی مطالب تمامی پاسخها مشخص گردد.
http://behsa.ir/index.php/component/booklibrary/187/view/56/گزارشات و نمایه ها/78/93
اگر لینک مشکل داشت می توانید در سایت www.behsa.ir در بخش کتابخانه قسمت گزارشات و نمایه ها فایل را دانلود کنید.
موفق باشید
 

mahmood5

عضو جدید
دوستان باید با مدیریت جلو رفت یعنی باید از غلط بودن سوال مطمئن بود بعد اعتراض کرد . تا آمدن کلید سوالات غلطها را دسته بندی کنید و همگی اعتراض بزنید .خواهشا نگید دیگران این کار را میکنند .چون اگر 2 یا سه سوال از این آزمون حذف گردد نمره قابل توجهی بالا رفته و دوستان زیادی در آین آزمون قبول می شوند.
از غلطهای بدیهی که این جانب و دوستان زیادی به آن اعتقاد داریم سوال 54 در مورد npsh پمپ می باشد . پس این سوال را به خاطر داشته باشید که باید حذف گردد و به همه این نمره داده شود باور کنید اگر متحد باشید و اعتراض کنید جواب میگیریم چون من پارسال امتحان دادم و نمره اینجانب 46 شد و بعد از اعتراض 48 رد شدم.
 

my darling

عضو جدید
دوستان میشه یه لینک بذارید واسه اعتراض باید دقیق به چه لینکی مراجعه کنیم ؟؟؟؟
 

mahmood5

عضو جدید
بعد از اینکه کلید سوالات آمد یک جایی را برای اعتراض می گذارند.
 
آخرین ویرایش:

milad85me

عضو جدید
سوال 33 مشکلی نداره و پاسخ اون 64 لیتر میشه. تنها نکته‌ای که داره اینکه که فشار پرکن اولیه و فشار تنظیم شیر اطمینان به صورت نسبی داده شده.
با قرار دادن T=93، Vs=0.32، Pa=100، Pf=182 و P0=270 در رابطه‌ی ص81 از مبحث 14، حداقل حجم منبع انبساط 63 لیتر به دست میاد و نزدیک‌ترین گزینه 64 لیتر است.
====================================================================================================
پاسخ سوال 58 هم گزینه‌ی 2 میشه.
واضحه که منحنی A مربوط به عملکرد یه پمپه. منحنی B همون منحنی A است با این تفاوت که در هدهای ثابت، دبی‌ها دو برابر شدند، پس منحنی B مربوط به عملکرد دو پمپ موازیه.
توی پمپ‌های سری در دبی‌های ثابت، هدها دو برابر می‌شوند.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا