آخرین اخبار موسیقی و کنسرت های موسیقی ایران و جهان

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]مجوز انتشار پنج آلبوم جدید موسیقی صادر شد [/h]

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از دفتر موسیقی، براساس اعلام واحد نظارت و ارزشیابی، مجوز آلبوم موسیقی پاپ 'یكی یدونه' به خوانندگی مهدی مقدم در 9 قطعه به آهنگسازی مهدی مقدم، سعید طالبی و سعید نوشان با اشعاری از علی استیری، حمید فریزند، الهه سویزی و سعید طالبی صادر شده است.آلبوم كلاسیك ایرانی 'دیدار دوست' نیز به خوانندگی مهدی نظری، مسعود نوریان و علیرضا وكیلی منش در هفت قطعه با آهنگسازی مهدی نظری و تنظیم حسین زندی و اشعار از امام خمینی(ره) مجوز انتشار دریافت كرده است. همچنین مجوز انتشار آلبوم تكنوازی سنتور 'شكوه' اثر جواد بطحایی در 17 قطعه، آلبوم بی كلام 'آسمان رقص' اثر عرفان ناظم زاده در پنج قطعه و آلبوم سنتی محلی مازندرانی 'گوش مجی' در هفت قطعه به آهنگسازی و تنظیم احمد محسن پور و اشعاری از توران آرام صادر شده است.
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
ارکستر سمفونیک تهران سمفونی کارون مجید انتظامی را اجرا می کند
به گزارش شبکه ایران به نقل از دفتر موسیقی، در این کنسرت ارکستر سمفونیک تهران سمفونی کارون با رهبری آهنگساز معاصر مجید انتظامی اجرا خواهد کرد.
سمفونی کارون ازساخته های مجید انتظامی درسال ۸۹ به سفارش شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران پس از وارد کردن صدمات جبران ناپذیر به جغرافیای طبیعی و انسانی حوزه تمدنی رودخانه بزرگ کارون برای این رودخانه ساخته شده است .
ارکستر سمفونیک تهران به رهبری مجید انتظامی ۱۶ و ۱۷تیرماه در ساعت ۲۱ تالار وحدت به صحنه می رود.
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
محسن یگانه برای اولین بار در خراسان جنوبی می خواند
به گزارش شبکه ایران به نقل ازموسیقی ما محسن یگانه خواننده پرطرفدار موسیقی کشورمان همراه با گروه ارکسترش به رهبری علی ثابت برای اولین بار برای اجرای کنسرت به خراسان جنوبی می روند.
این از معدود دفعاتی است که در این استان گروه موسیقی پاپی به اجرای برنامه می پردازند. محسن یگانه و گروه اش روزهای ۳۱ خرداد و ۱ تیرماه در ساالن شهید علیدخت شهرستان بجنورد روی صحنه می روند.
این کنسرت قرار است در یک سانس و ساعت ۲۱ هر روز برگزار شود.
 

ناییریکا

عضو جدید
کاربر ممتاز
جادوی سکوت
آلبوم سنتی "جادوی سکوت"با ترانه هایی از فریدون مشیری و با صدای علیرضا فریدون پور به بازار موسیقی آمد."جادوی سکوت"توسط موسسه فرهنگی هنری آوای شیدا و با آهنگسازی حمید رضا مرتضوی روانه بازار شد و در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.این آلبوم یادواره ای برای فریدون مشیری است.
ساحل تهران
انتشارات استودیو صبا آلبوم "ساحل تهران"با صدای ماکان اشگواری و گروه "نایما"را روانه بازار موسیقی کرد.حمزه یگانه آهنگساز این آلبوم و ماکان اشگواری و حمزه یگانه ترانه سرایانش هستند.این آلبوم که در سبک جاز منتشر شده از ده قطعه با نامهای شکار آهو،تهران،رقص بیابانی،بارون بارونه،لیلی،زیبایی در باد،گل یا پوچ،مرغ سحر،پایان دوم و زندگی تشکیل شده و در اختیار هنر دوستان قرار گرفته است.
_امین حیایی چندی پیش در خوست مجوز انتشار آلبوم داد.
_آلبوم جدید بنیامین اواسط پاییز منتشر میشود.
 
آخرین ویرایش:

ناییریکا

عضو جدید
کاربر ممتاز
گروه کر شهر تهران در روز های 17و18آبان ماه1390ساعت20:30در تالار رودکی به اجرای کنسرت می پردازد!!!
 

tarazi

عضو جدید
وااااای چرا از کنسرت بزرگ احسان خواجه امیری چیزی ننوشتید
7و8و9و11و13 ابان ماه-برج میلاد(تازه ترانه هایی هم که اجرا میکنه از البوم جدیدشه که 7 ابان ماه پخش میشه با نام عاشقانه ها)

یه پیشنهاد دوستانه اینکه هر کس اهنگ های احسان خواجه امیری رو گوش نکنه نصف عمرش که نه همه ی عمرش در فناست... واقعا جالبن چون به قول خودش هر اهنگی رو نمیخونه...
به یه بار گوش کردنشون حتما میارزه...

هرچی آرزوی خوبه مال تو/هرچی که خاطره داری مال من...
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
اخبار موسیقی

اخبار موسیقی

هاینر مولر با “هراکلس ۵″ به ایران می‌آید






نمایش “هراکلس ۵″ نوشته هاینر مولر بهمن‌ماه سال جاری به کارگردانی ناصر حسینی‌مهر در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.به گزارش MrArt، حسینی‌مهر که پیش از این قرار بود نمایش “سرخ” را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه ببرد درباره اجرای نمایش “هراکلس ۵″ به خبرنگار مهر گفت: نمایش “سرخ” پروژه‌ای بسیار سنگین و ترکیبی از فیلم، تئاتر، نقاشی و موسیقی زنده بود. فراهم کردن بودجه مورد نیاز و گروه فیلمساز امکانپذیر نبود ضمن اینکه انتخاب دو بازیگر مورد نیاز برای این نمایش که باید به نقاشی مدرن نیز آشنا باشند میسر نشد به همین دلیل اجرای نمایش “سرخ” به سال آینده موکول شد.وی ادامه داد: به طور طبیعی گرایش و کشش من در کارگردانی به سوی نمایشنامه‌نویسان آلمانی‌زبان به‌ویژه هاینر مولر است. بر اساس تفاهم مشترک با تماشاخانه ایرانشهر قرار شد بهمن‌ماه سال جاری و بعد از پایان سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نمایش “هراکلس ۵″ را در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه ببرم.کارگردان نمایش “هملت ماشین” درباره موضوع و تعداد نقش‌های نمایش “هراکلس ۵″ یادآور شد: نمایش “هملت ماشین” دارای یک بازیگر بود که من آن را با ۹ بازیگر اجرا کردم. آثار هاینر مولر به گونه‌ای است که می‌توان تغییراتی در تعداد بازیگران آن ایجاد کرد ولی نمایش “هراکلس ۵″ دارای ۵ بازیگر است که احتمالا با همین تعداد آن را اجرا می‌کنم.حسینی‌مهر درباره موضوع نمایشنامه “هراکلس ۵″ توضیح داد: این نمایشنامه اقتباسی از “هراکلس” اثری از اوریپید است. مولر این نمایشنامه را در سال ۱۹۶۶ نوشته است. به طور عمده آثار مولر از دل اسطوره‌های یونان باستان به وجود آمده است. این نمایشنامه‌نویس در آلمان شرقی زندگی می‌کرد و اکثر آثارش در آلمان دموکراتیک ممنوعه به شمار می‌رفت زیرا تاریخ آلمان را به نقد می‌کشید.این کارگردان و مدرس تئاتر درباره گروه بازیگری نمایش “هراکلس ۵″ گفت: این نمایش به خاطر یک ساختار پرتحرک نیازمند نیروهای جوان است که تمرینات سخت و سنگینی را سپری کنند. برای انتخاب بازیگران جوان این نمایش فراخوان خواهم داد تا نیروهای جوان مورد نیاز را انتخاب کنم.این هنرمند عرصه تئاتر اظهار امیدواری کرد شرایطی فراهم شود تا بدون دغدغه بتواند به همراه گروه خود تمرینات سخت و سنگین نمایش “هراکلس ۵″ را انجام دهد زیرا آثار هاینر مولر نیازمند تمرکز بیش از حد روی تمرینات است .


  • منبع : mrart.ir - شنبه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۳۹۲




 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
اخبار تئاتر

اخبار تئاتر

زمان انتشار : 20 اردیبهشت 1392 12:05:00
[h=5][/h][h=1]جشنواره نمایش های کوتاه ویژه دانشگاه های مشهد برگزار می شود[/h][h=3]مدیر فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه فردوسی مشهد از برگزاری جشنواره نمایش های کوتاه ویژه دانشگاه های مشهد طی هفته آینده در این دانشگاه خبر داد.[/h]
به گزارش سينما خبر به نقل از ايرنا، ابوالفضل غفاری ایرنا افزود: این جشنواره دانشجویی به همت کانون تئاتر دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود و شرکت در آن برای تمام دانشجویان دانشگاه های مشهد آزاد است.

وی گفت: علاقه مندان باید آثار خود را تا بیست و دوم اردیبهشت ماه به کانون تئاتر دانشگاه تحویل دهند.

غفاری افزود: تاکنون حدود 30 اثر به این کانون ارسال شده که پس از داوری در بخش های کارگردانی، بازیگری و نویسندگی، 12 اثر به عنوان آثار برتر معرفی می شوند.

وی اظهار داشت: این جشنواره در موضوعات آزاد برگزار می شود و زمان اجرای نمایش ها باید حداکثر 10 دقیقه باشد.

مدیر فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه فردوسی مشهد افزود: آثار ارسالی روز سه شنبه بیست و چهارم اردیبهشت ماه در آمفی تئاتر پردیس دانشگاه فردوسی مشهد اجرا و به داوری گذاشته می شوند.

غفاری اظهار داشت: در این مراسم به آثار برگزیده جوایز نقدی داده می شود.





کد خبر : 45333 زمان انتشار : 21 اردیبهشت 1392 14:47:00
[h=5][/h][h=1]مجری مراسم اختتامیه‌ی جشنواره‌ی تئاتر دانشگاهی معرفی شد[/h][h=3]مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران با اجرای کورش سلیمانی ، مدرس و بازیگر سینما و تئاتر کشور برگزار می‌شود.[/h]
به گزارش سينما خبر، سامان خلیلیان کارگردان اختتامیه جشنواره شانزدهم با اعلام این مطلب گفت: مراسم اختتامیه که روز شنبه 21 اردیبهشت در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود ، به مدت 147 دقیقه تنظیم شده که راس ساعت 16:30 آغاز می‌شود.
وی برنامه‌های این مراسم را اجرای دو قطعه پرفورمنس که توسط حامی علیزاده کارگردانی شده‌اند و پخش تیزرهایی از برگزاری جشنواره و نمایش‌هایی که روی صحنه رفته‌اند عنوان کرده و افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های این روز برگزاری ویژه برنامه بزرگداشت بانو هما جدیکار و استاد سعید کشن فلاح خواهد بود.
خلیلیان با اشاره به جذابیت بخش معرفی برگزیدگان جشنواره گفت: سعی کرده‌ایم در این برنامه پیچیدگی سخنرانی‌ها را نداشته باشیم و بیشترین زمان را برای تقسیم جوایز در نظر بگیریم. در این روز دکتر خواجه سروی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم سخنرانی خواهند داشت و دبیر نیز گزارش کوتاه و جامعی از روند برگزاری جشنواره ارائه می‌دهد.
شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران روز شنبه 21 اردیبهشت ساعت 16:30 طی مراسم اختتامیه در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به کار خود پایان می‌دهد.


منبع : خبر سینما
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ک خواننده شش دانگ و تمام عیار به جز صدا و تکنیک خوانندگی باید از اندام متناسبی هم داشته باشد تا بتواند روی استیج با صلابت ظاهر شودو اجرای خوبی از خود به نمایش بگذارد.

شاید همین موضوع باعث شده که خیلی از خوانندگان برجسته کشورمان به صورت مداوم و گاه حرفه ای به ورزش بپردازند اما در این میان عده ای از ستاره های آسمان موسیقی، به ورزش های عجیب و نامتعارف روی آورده اند که در نوع خود جالب است.

کیک بوکسینگ به سبک مازیار


مازیار فلاحی یا همان آقای عاشقانه ها یکی از خوانندگانی است که به شدت مقید به تمرینات ورزشی است و سعی می کند تمرینات ورزشی اش را به طور مرتب و روزانه پیگیری کند. شاید الان با خودتان می گویید مازیار یا به ورزش پرورش اندام مشغول است یا نهایتا فوتبال بازی می کند!

اما مازیار خیلی حرفه ای تر از این حرف ها به ورزش نگاه می کند. او برخلاف سبک عاشقانه و ظریفی که در موسیقی پیش گرفته، به دنبال ورزش خشنی مثل کیک بوکسینگ رفته! جالب است بدانید که مازیار به شدت به این ورزش علاقمند است و سعی می کند تمریناتش را در این رشته رزمی به طور مرتب پیگیری کند.

مازیار در یکی از مصاحبه هایش راجع به علاقه اش به این ورزش رزمی می گوید: «کیک بوکسینگ و در کل ورزش های رزمی نه تنها خشن نیستند بلکه امروز اینگونه ورزش ها در دنیا به عنوان یک هنر مطرح هستند و آن را «مارشال آرت» یا «هنرهای رزمی» می نامند. در واقع سال هاست در دنیا این ورزش را به عنوان هنر می شناسند، شاید من با این منطق است که کله خشونت را از کنار این ورزش حذف می کنم. گاهی زیباترین حرکات ورزشی مثل حرکات افتتاحیه المپیک می تواند ریشه در مارشال آرت دارد. تعادل و تمرکز، اعتماد به نفس و قدرت بدنی بخشی از زیبایی های اینگونه هنرهای رزمی به حساب می آیند کههمه آنها در کنار هم باعث جذابیت رشته های رزمی می شود.»

مازیار در مورد پیگیری تمریناتش در سفرهای خارجی هم می گوید: «سعی می کنم تمریناتم را به طور مرتب پیگیری کنم. حتی وقتی در سفر هستم وقتم را طوری تنظیم می کنم که بتوانم ساعتی را به تمرین بپردازم به همین دلیل چه در خارج از ایران باشم و چه در شهرستان های کشور خودمان حضور داشته باشم، هرگز دست از تمرینات خود برنمی دارم و با دقت تمریناتم را ادامه می دهم. ضمن اینکه مربی ام همیشه نوع تمرینات را به بنده یادآوری می کندن و به طور مستمر پیگیر نحوه انجام تمریناتم هست. در کشورهای خارجی در اکثر هتل ها باشگاه های بسیار مجهز برای ورزش کردن موجود است و زمانی که به دلیلی در سفرهای خارجی حضور دارم، از این فضاهای ورزشی برای انجام تمریناتم استفاده می کنم.»




مرتضی پاشایی و سپک تاکرا



تیم فوتبال هنرمندان، تیم والیبال هنرمندان، تیم بسکتبال هنرمندان و حالا تیم سپک تاکرای هنرمندان ... بله اشتباه نخوانده اید! هنرمندان این بار تصمیم گرفته اند در قالب تیم سپک تاکرا برای ورزش کردن تبلیغ کنند. ورزش سختی که تقریبا چیزی شبیه به والیبال است اما به جای دست، باید با پا توپ را از تور عبور داد. مرتضی پاشایی، مازیار فلاحی و بهنام علمشاهی خوانندگانی هستند که تا امروز به این تیم جالب پیوسته اند و با جدیت خاصی سپک تاکرا را دنبال می کنند.




فوتبالیست ها...



فرزاد فرزین و محسن یگانه هم از غافله ورزشکاران عقب نمانده اند و هر وقت فرصت کنند سراغ فوتبال می روند و پا به توپ می شوند. محسن در مورد علاقه اش به فوتبال می گوید: «فوتبال را دوست دارم و هر وقت فرصت کنم (بیشتر به خاطر سلامتی) فوتبال بازی می کنم. یک مدتی هم با تیم فوتبال هنرمندان تمرین می کردم اما نتوانستم خودم را از لحاظ زمانی با تمرینات هماهنگ کنم و با وجود اینکه خیلی دوست داشتم در این تیم حضور داشته باشم، مجبور به عذرخواهی از دوستان شدم.»




یاس: بانجی جامپینگ برایم تکراری شده!



بانجی جامپینگ یکی از ورزش هایی است که شاید خیلی ها آن را ورزش به حساب نیاوردند و بیشتر به چشم یک کار خطرناک و البته ترسناک به آن نگاه کنند. خیلی باید دل شیر داشته باشی که یک بند به خودت آویزان کنی و بعد دل به دریا بزنی و خودت را از فاصله 80-70 متری به سمت زمین پرتاب کنی! اما انگار یاس این دل شیر را دارد و هر وقت فرصت کند به بانجی جامپینگ بام تهران می رود و از آن بالا به پایین می پرد تا آدرنالین خونش به نوعی تنظیم شود.

یاسر در یکی از مصاحبه هایش در این مورد می گوید: «تفریح خاصی ندارم، فرصتی داشته باشم به بام تهران می روم و قدم می زنم، گاهی اوقات هم از بانجی جامپینگ می پرم. فکر می کنم حدود هفتاد بار از بانجی پریده ام. البته این موضوع یک مقدار برایم تکراری شده و اگر ارتفاعش بیشتر شود باز هم برایم جذابیت پیدا خواهد کرد. من هیجان و استرس را دوست دارم. وقتی از پله ها بالا می روی و آن ارتفاع را می بینی و با تمام وجودت پایین می پری، یک حس عجیب و غریب به سراغت می آید.»
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

شوالیه آواز ایران شامگاه گذشته در کنسرتش گفت: این روزها اتفاقاتی افتاده که مردم خوشحال*تر هستند. شادی و امید در چهره و دل*های مردم موج می*زند و شوری به دل مردم آمده است.


خبرگزاری ایسنا: شوالیه آواز ایران شامگاه گذشته در کنسرتش گفت: این روزها اتفاقاتی افتاده که مردم خوشحال*تر هستند. شادی و امید در چهره و دل*های مردم موج می*زند و شوری به دل مردم آمده است.

صندلی*های سالن میلاد نمایشگاه بین*المللی، شامگاه 17 تیر، میزبان مخاطبانی بود که برای آغاز همسرایی ساز*ها و شنیدن موسیقی ایرانی لحظه*شماری می*کردند.

صحنه اجرا مزین به چند شمع و نمایی از قونیه است و اشعار پارسی هم در جای جای صحنه به چشم می*خورد.



ناظری پا به صحنه گذاشت و گفت: امشب مروری بر آثار گذشته خواهیم داشت. البته همیشه شهرام ناظری را با طرح*ها و ایده*های نو می*شناسند اما چند سالی بود که تقاضا برای مرور این آثار زیاد بود.

او ادامه داد: امشب قطعات خاطره*انگیزی را خواهید شنید که شاید با آنها زندگی کرده*اید و امیدوارم شب خوبی فراهم کنیم.

سپس ناظری سه*تارش را به دست گرفت و نواخت.

قطعه «حلاج» با کلامی از شفیعی کدکنی در راست*پنجگاه نواخته شد و فضا برای همنوازی گروه آغاز شد.

سازها با یکدیگر همنوایی می*کنند و ناظری می*خواند:

گر بی دل و بی دستم وز عشق تو پابستم پس بند که بشکستم آهسته که سرمستم

نوی سازها به اوج می*رود:

ای می بترم از تو من باده ترم از تو پرجوش ترم از تو آهسته که سرمستم

....

نوبت ساز و آواز است و در حالی که تشویق*های حاضران بالا می*گیرد، ناظری می*خواند:


بازآ بازآ هرآنچه هستی بازآ گر کافر و گر بت پرستی بازآ این درگه ما درگه نومیدی نیست صدبار اگر توبه شکستی بازآ

ساز و آواز مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و دوباره همنوازی شروع می*شود:

ای لولیان ای لولیان دیوانه شو دیوانه شو

....

ناظری در ادامه گفت: از توجه شما سپاسگزارم. شب را ادامه می*دهیم تا ببینیم به کجا می*رسیم. شب دراز است و قلندر بیدار.

نوبت بیات اصفهان است. کمانچه، کمانچه آلتو، عود، دف، تنبک، تار و سه*تار خوب از پس همنوایی با یکدیگر بر می*آیند.

دوش چه خورده*ای دلا راست بگو نهان مکن چون خموشان بی*گنه روی بر آسمان نکن

....

سپس شهرام ناظری گفت: بخش بعدی اجرا به قطعاتی اختصاص دارد که شما با آن*ها خاطره دارید.

او دوباره سه*تارش را به دست گرفت و نواخت. همان قطعه*ای را که می*گوید:

الا یا ایها الساقی ادر کاسا و ناولها که عشق آسان نمود اول ولی افتاده مشکل*ها

در هنگام اجرای این قطعه دف شهریار نظری خودنمایی زیادی کرد و حاضران به آرامی همخوانی کردند.

پس از پایان این قطعه ناظری بدون هیچ تاملی «اندک اندک جمع مستان می*رسند» را خواند.

اما دیگر نوبت بخش کردی اجرا رسیده بود و در حالی که صابر نظرگاهی و شهرام محمدی برای نواختن دیوان آماده می*شدند، ناظری در سخنانی گفت: چند قطعه را از موسیقی مناطق "کرد" برایتان انتخاب کرده*ایم. آهنگ*های کردی شور و حس خاصی دارند و قوی و پرتحرک*اند.

او افزود: در فرهنگ کرد رزم و بزم در کنار هم*اند. شاید ببینید که مثلا 2 هزار نفر کرد در حالی که تفنگ به دست دارند، می*رقصند.

ناظری با حالت مزاح*گونه*ای گفت: در این سه*شب که قطعات کردی اجرا کردیم، شادی مردم به حدی بود که من وحشت کردم از اینکه سقف پایین بیاید، اما به هر حال این روزها اتفاقاتی افتاده که مردم خوشحال*ترند. در این شب*ها شادی زیادی از شما به ما رسید و من در حین اجرای این قطعات کردی نفهمیدم چه کسی می*خواند و چه کسی می*زند؟

شوالیه آواز ایران افزود: همه شادی کردند و اولین باری بود که اینقدر شور می*دیدم.

سپس قطعاتی از مقام*های شکاک از کرمانشاه و سنندج اجرا شد و حاضران را تا حد زیای به وجد آورد و مخاطبان با تشویق کردن و گاهی کل کشیدن گروه را همراهی می*کردند. شدت تشویق*ها به حدی بود که ناظری با دست اشاره می*کرد، صدای موسیقی را نمی شنود و از حاضران خواست آرام*تر تشویق کنند.

پس ازپایان قطعات کردی، این هنرمند پیشکسوت خطاب به حاضران گفت: شما باید می*آمدید روی صحنه و ما می*آمدیم جای شما! این همه شور شما را که البته خیلی هم زیباست نمی*توانم کنترل کنم.

با درخواست*های پی در پی مخاطبان، قطعه «یک شب آتش در نیستان می*فتاد» به عنوان قطعه بیز اجرا شد و شب خاطره*انگیز شهرام ناظری به پایان رسید.

صابر نظرگاهی(تار، سه*تار، دیوان)، شهرام محمدی(دیوان، سه*تار، دف)، بابک غسالی(عود)، نگار خارکن(کمانچه*آلتو)، شهریار نظری(دف)، راشد باباشهابی(کمانچه) و فرهاد صفری(تنبک، باژنگ) در این اجرا هنرنمایی کردند.

این اجرا به تهیه*کنندگی محمدحسین توتونچیان( شرکت ققنوس) برگزار شد و به رسم تمام اجراهای این موسسه کنسرت رأس زمان مقرر برگزار شد.
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مدیر دفتر موسیقی ارشاد گفت: صحبت*های آقای صادقی در خصوص مجوز ندادن دفتر موسیقی برای آلبوم و کنسرت وی صحت ندارد. وی اواخر مردادماه در بندر انزلی، بندرعباس و شیراز به اجرای برنامه می*پردازد و تقاضایی هم برای آلبوم جدید نداشته است.

*تکذیب صحبت*های رضا صادقی توسط مدیر موسیقی ارشاد

«علیرضا پاشایی» مدیر دفتر موسیقی ارشاد در پاسخ به صحبت*های انتقادی «رضا صادقی» خواننده، در خصوص انتشار آلبوم و کنسرت*هایش، اظهار داشت: صحبت*های آقای صادقی در خصوص مجوز ندادن دفتر موسیقی برای آلبوم و کنسرت وی صحت ندارد و می*توان گفت این*ها «قصه» است. آخرین آلبوم وی زمستان 91 با عنوان «همین» منتشر شده و با همین آلبوم بارها در برج میلاد اجرای کنسرت داشته است.

* رضا صادقی در بندر انزلی، شیراز و بندرعباس کنسرت می*دهد

پاشایی در پاسخ به اینکه چرا در حال حاضر مجوز اجرای کنسرت «رضا صادقی» صادر نمی*شود،* گفت: آخرین تقاضای رضا صادقی برای اجرا در مناطق جنوبی کشور همچون بندرعباس و شیراز دیروز به دست ما رسیده که کارهای آن در حال انجام است. تقاضای کنسرت دیگری هم برای 31 مردادماه در بندرانزلی داشته است که کارهای آن انجام گرفته و برای گرفتن استعلام به گیلان فرستادیم.

* آلبوم «همین» جزء برنامه*های کنسرت صادقی است

مدیر دفتر موسیقی ارشاد در پاسخ به اینکه چرا دفتر موسیقی مجوز اجرای آلبوم «همین» را برای کنسرت صادقی صادر نمی*کند، تصریح کرد: اصلا اینگونه نیست. صادقی ماه گذشته در برج میلاد تهران با آلبوم «همین» بارها کنسرت داشته است. اکنون هم برای شهرهای شیراز،* بندرعباس و بندر انزلی تقاضای اجرا با آلبوم «همین» را داشته است که بیشتر کارهای اداری وی انجام گرفته است.

* صدور حکم جلب مدیر دفتر موسیقی به خاطر رضا صادقی

پاشایی در پاسخ به این سوال، چه کسی مقصر مسائل پیش آمده رضا صادقی است،* تصریح کرد: رضا صادقی یکسری تعهداتی نسبت به تهیه کننده خودش داشته که انجام نداده است. تهیه کننده در ابتدا به دادسرای رسانه شکایت کرد و دادسرا هم جلوی کار ایشان را گرفت، همان ماجرایی که منجر به صدور حکم جلب مدیر قبلی دفتر موسیقی ارشاد آقای میرزمانی شد چرا که به صادقی مجوز داده بود که در آن زمان به خاطر مسائل دادگاه درست نبود. بعد از ورود من به این دفتر ماجرا جمع و جور شد. دوستان را آوردیم و نشاندیم و گفتیم کار را تمام کنند.

* تهیه کننده رضا صادقی از دریافت 150 میلیون تومان صرف نظر کرد

وی در ادامه افزود: با همین دهان روزه بگویم لطفی که من در حق صادقی کردم کسی دیگر انجام نداده است. جلسه*ای که برای او با تهیه کننده گذاشتم، نزدیک به 150 میلیون تومان از بدهی*های رضا صادقی توسط تهیه کننده*اش صرف*نظر شد.
 

javad_3tar

عضو جدید


موسیقی ایرانیان – سودا مولائی: کنسرت گروه «هم‌آوایان» به سرپرستی و آهنگسازی حسین علیزاده استاد بنام موسیقی ایران در شهر تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، این اجرا در تاریخ‌های ۱۱ و ۱۲ مهرماه سال جاری در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد و محمد معتمدی، پوریا اخواص، راحله برزگر و صبا حسینی به عنوان آواز خوان در کنار حسین علیزاده به هنرنمایی خواهند پرداخت.

پژمان حدادی (تمبک، سازهای کوبه‌ای)، علی بوستان (سه‌تار، شورانگیز)، سیامک جهانگیری (نی)، سینا جهان‌آبادی (کمانچه)، بهنام سامانی (دف و سازهای کوبه‌ای)، نگار بوبان (عود)، پریچهر خواجه (قانون)، رادمان توکلی (تار)، سیاوش برهانی (تار، بم‌تار) و محمد انشائی (قیچک) به عنوان نوازنده در این کنسرت، حسین علیزاده را همراهی خواهند کرد.

علاقه مندان برای تهیه بلیط برای این کنسرت می توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.

منبع: موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
 

پیوست ها

  • 970af4d47944d22127eab6f265c4500b.jpg
    970af4d47944d22127eab6f265c4500b.jpg
    8.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

چه شد که افتخاری پس از بیست سال یاد شجریان کرد؟
چرا علیرضا افتخاری این نامه را پس از بیست سال نوشت؟ از همه این پرسش*ها اساسی*تر این *که چرا افتخاری تلفنی حال شجریان را نپرسید یا این نامه را *شخصی ارسال نکرد و چنین موضوعی جنبه رسانه*ای به خود گرفت؟
پیام سرگشاده علیرضا افتخاری خطاب به محمدرضا شجریان، در حالی رسانه*ای شد که انگیزه نگارش این یادداشت و انتشارش با این شیوه با نقدهای متفاوت همراه شد؛ نقدهایی برگرفته از ابهامات که افتخاری امروز بخش*هایی از* آن را پاسخ داد، ولی همچنان پرسش*های بزرگی را باقی گذاشت.

به گزارش «تابناک»، ماجراهای چند سال اخیر در حوزه موسیقی بر هیچ کس پوشیده نیست؛ رویدادهایی که پیرامون محمدرضا شجریان **رخ داد و اتفاقی که درباره علیرضا افتخاری روی داد، به نوعی برگرفته از تندروی دو جریان *بود که این دو چهره موسیقی را به واسطه اتفاقاتی که پیش از این پا در گل رفتن از سوی افتخاری تعبیر شده بود، که آنان را روبه*روی یکدیگر قرار داده بود.

افتخاری در گفت*و*گویی در** همان دوران سخت برای او و شجریان عنوان کرده بود: من می*گویم اگر یک نفری پایش لغزید و افتاد در گل، ولی بعد خودش را تطهیر کرد و پاک شد که ما نباید همیشه گل را ببینیم. این جوانمردی نیست. ایرج اگر رفت و «استاد چلوکبابی» را خواند، در عوض «شب*های زاینده*رود» را هم دارد. آواز شور بسیار زیبایی دارد. آوازهای مختلفی دارد. ما متأسفانه آن*ها را نمی*بینیم؛ متأسفانه حال عمومی ما این است که عیب*ها را بزرگ می*کنیم.

وی در** همان گفت*و*گو درباره نزدیکی*اش به شجریان گفته بود: والله به هر کسی که بگویید، همین کلمه و همین نام را می*برد. من صدای استاد شجریان را هم می*پسندم و هم گوش می*کنم. هم صدایش را دوست دارم و هم شخصیتش را دوست دارم. این را هم بگویم که آدم با معرفتی است؛ چون من از سال ۶۰ ایشان را می*شناسم. از سال ۶۰ که در تهران، در خانهٔ هیچ*کس به* روی من باز نبود ـ حتی اصفهانی*هایی که مقیم مرکز بودند و در تهران زندگی می*کردند ـ تنها کسی که در خانه*اش به *روی من باز بود، محمدرضا شجریان بود. عشق من از همانجا درگرفت، وگرنه من اصلاً نمی*خواستم خواننده بشوم.

افتخاری ادامه داد: اصلاً نمی*خواستم به تهران بیایم. این*ها در اثر تشویق*های محمدرضا شجریان بود. این هم که می*بینید من گاهی آواز نمی*خوانم، می*بینم شجریان می*خواند و خوب هم می*خواند. من شجریان را خیلی دوست دارم و خیلی خوشحالم که خواننده*ای بین اساتید هست به* نام محمدرضا شجریان. شاید چند سال هم هست که ایشان را ندیدم و نمی*خواهم خدای* ناکرده مدح کسی را هم بگویم، ولی انسان بسیار خوبی است.

حال با گذشت چند سال از آن گفت*و*گو، علیرضا افتخاری در یادداشتی خطاب به محمدرضا شجریان نوشت: «ما آجر نیستیم که بمانیم. عمری از ما گذشته است. باید هر کدام در نوای هم بخوانیم. ما یک جمع خانواده*ایم. ما باید نام همدیگر را صدا بزنیم. ما باید همایون هم باشیم. ما نباید ورود را از هم بپوشانیم و اجازه گذر را به یکدیگر ببندیم. ما از همدیگر می*ترسیم. ما در یک باغ هستیم. با افکار یک درخت پر بار باید سرزنده و شاداب، از دور یکدیگر را صدا بزنیم. نزدیک هم بیاییم با محبت. چرا دستخط*هامان برای هم خوانا نیست. صدا بزن مرا. نزدیک*تر بیا.

چرا هوا را آنچنان برای هم سرد کرده*ایم که باید در دیدار*هایمان با پالتوی زمستانی باشیم. نباید دیگران برای ما تصمیم بگیرند، کدام طرف برو، کدام طرف نرو. ما همیشه در عزای همدیگر جمع می*شویم؛ آن هم با لباس*های شیک. اما حیف کسی نیست برای خودمان شعر بگوید. کسی نیست ترقه*ای به زمین بزند تا همه از حصاری که سرمای وجودمان را احاطه کرده، بیدار شویم.

من چرا در گذر وجود شما از کنار جدول*های دسته جمعی بگذرم، آن هم غریب و تن*ها؟! دوست دارم یکی مرا صدا بزند با اسم کوچک رضا، رضا، رضا! خود را به من بنما. پیغامت زیباست اما خود را بنما. ما ته خط رسیدیم. یکی هفتاد و دو سال، یکی هشتاد و دو سال. حال یکی کمتر، یکی بیشتر. چیز دیگری از راه مرگ نمانده است. کمی پای گرمای هم بنشینیم. این بهترین یادگاری است که برای هم می*نویسیم.

محمدرضا شجریان دوستت داریم؛ اما نه با پیغام. خود را در لای یادداشت وزین*ات نپیچ. غریبی نکن. می*دانم هوا سرد است. خیلی سرد است. هوا مه آلود است. نه آفتابی، نه خورشیدی، نه آتشی. بیا سکوت را بشکن با نوای خود» و این نوشته را نه به صورت شخصی که در اختیار رسانه*ها گذارد که باعث طرح مباحث مختلفی شد، به ویژه لحن نامه در بخش*های مختلفی از آن مبهم بود و برداشت*های دوگانه*ای از آن شد؛ به گونه*ای که عده*ای این نامه را نقد و نیش و کنایه به محمدرضا شجریان و گروهی دیگر در تجلیل از شجریان و دعوت به همراهی بیشتر ارزیابی کردند و همین *باعث شد رسانه*ها درباره محتوای این نامه سراغ افتخاری بروند.

افتخاری درباره انگیزه*های اصلی*اش برای این کار می*گوید: «نمی*توانم بگویم پیغامی هست یا نیست. در واقع این نامه اظهار محبت من به آقای شجریان بود. ما از یک خانواده*ایم و طبعا من هم مانند افراد دیگر خانواده آقای شجریان را دوست دارم. چرا نباید حالت دوستی و برادری داشته باشیم؟ بعضی*ها می*پرسند که تو از آقای شجریان دلخوری؟ من از ایشان دلخور نیستم. من از خودم دلخورم. دوست دارم فضای موسیقی بازسازی شود. می*خواهم که صمیمیت*ها و محبت*ها بین این خانواده بیشتر شود. خانواده که می*گویم شما (رسانه*ها) هم شاملش می*شوید. شما باید سعی کنید که فضای موسیقی مهربان*تر بشود. چرا نباید همه زیر یک سقف جمع شویم و از وجود همدیگر بهره*مند شویم؟ چرا نباید استاد شجریان در ایران بخواند؟».

این استاد موسیقی سنتی ایران درباره این که از شجریان خواسته بود، خود را به او بنمایاند، گفت: «چرا نباید ما هم*آواز باشیم؟ چرا شجریان نباید از حال من خبر داشته باشد؟ بیست سال است که من شجریان را ندیده*ام و این واقعا خوشایند نیست. رسم ادب این است که بزرگ*تر باید دست کوچک*تر را بگیرد. در یک مجلس وقتی وارد می*شوید تا بزرگ*تر دستش را دراز نکند کوچک*تر نباید دستش را دراز کند. ایشان جایی دستشان را دراز نکردند که ما دست ایشان را بگیریم. من در این سال*ها می*توانستم کار کنم، اما دل و دماغ کار کردن نداشتم. وقتی آقای شجریان کار نمی*کند من هم نمی*توانم کار کنم. وقتی در یک بازار همه مغازه*ها بسته باشد، شما چطور می*توانید به تنهایی مغازه خودتان را باز کنید؟ ما این مغازه*ها را باز کنیم، آب و جارو کنیم، تا دوباره این بازار رونق بگیرد».

افتخاری در واکنش به این *که شاید استاد شجریان ممنوع*الکار بوده و منع قانونی برای انجام فعالیت هنری داشته باشند، گفت: «آقای شجریان ممنوع*الکار نیست. چه کسی می*تواند به ایشان بگوید کار نکن؟ چه کسی می*تواند مجوز ایشان را صادر کند یا نکند؟ شجریان خودش کارهای خودش را امضا می*کند. ایشان اگر بخواهند دوباره می*توانند در ایران فعالیت کنند*» و در واقع با چنین گفته*های تکمیلی تصحیح نمود که نامه*اش نه از سر کنایه که از سر محبت و شدت علاقه*اش به استاد شجریان بوده است.

با این حال مشخص نیست بیست سال پیش، چه اتفاقی رخ داد که موجب دوری شجریان و افتخاری شده و چه واقعه*ای تازه*ای ثبت شده که در این سال و در چنین ماهی، علیرضا افتخاری، *چنین نامه*ای خطاب به محمدرضا شجریان نوشته است؟! چه شد که افتخاری پس از بیست سال یاد شجریان کرد و به این نتیجه رسید که با انتشار نامه*ای از او بخواهد *به هم نزدیک شوند؟ چرا علیرضا افتخاری این نامه را پس از بیست سال نوشت؟ از همه این پرسش*ها اساسی*تر این *که چرا افتخاری تلفن را برنداشت و حال شجریان را نپرسید یا این نامه را به صورت شخصی ارسال نکرد و چنین موضوعی جنبه رسانه*ای به خود گرفت؟

از این*ها که بگذریم، نفس این نامه*نگاری هرچند درباره کیفیت نگارش و انتشارش محل بحث و نقد باشد، رخداد ارزشمندی است. هنرمندان به ویژه اهالی موسیقی ایران زمین که اختلافات میانشان کم نیست، تنها در صورتی پشت در پشت یکدیگر باشند، می*توانند از گردنه*های سخت گذر کنند و شاید این برداشتی مثبت از اتفاقی که علیرضا افتخاری در پی*اش است و شاید این فصل، فرصتی مناسبی برای رقم زدن باشد.
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مجوز کنسرت برای خانم*های خواننده
مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد خبر داد

پاشایی گفته دفتر موسیقی هیچ ممنوعیتی برای دریافت درخواست گروه*ها ندارد
خبری که امروز از طرف علیرضا پاشایی مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد ، می*تواند به یک بمب انگیزشی برای بانوان خواننده موسیقی پاپ تبدیل شود. پاشایی مدعی شده که گروه*های موسیقی پاپ بانوان می*توانند از این پس برای اخذ مجوز اجرای صحنه*ای به دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند.

برگزاری کنسرت*های موسیقی پاپ بانوان چند سالی می*شد که متوقف شده بود و بانوان فعال در این عرصه * **با وجود تقاضاها و مراجعات متعددشان به ارشاد، فضایی برای اجرای کارهایشان نداشتند. *
*
* پاشایی گفته دفتر موسیقی هیچ ممنوعیتی برای دریافت درخواست گروه*ها ندارد و از این پس گروه*های موسیقی پاپ بانوان هم می توانند مانند دیگر گروه*های خواهان برگزاری کنسرت درخواست خود را ارائه دهند. البته طبق گفته خود پاشایی این موضوع هنوز نهایی نشده و به زودی تصمیم قطعی درباره آن گرفته می*شود. باید دید با امیدی که نسبت به باز شدن فضای فرهنگی کشور پدپد آمده این خبر تا چه اندازه به حقیقت خواهد داشت.
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز



تیتراژ «ماه عسل» چطور به فرزاد فرزین رسید؟

فرهنگ > موسیقی - همشهری جوان نوشت:
یکی از مهم*ترین برنامه*های ماه رمضان که همیشه در مورد خواننده تیتراژ آن حرف و حدیث*های فراوانی بوده و هست، برنامه «ماه عسل» با اجرای احسان علیخانی است.

امسال پس از صحبت*ها و حرف و حدیث*های فراوان. بالاخره فرزاد فرزین و مهدی یراحی به عنوان خواننده*های دو تیتراژ ابتدایی و انتهایی این برنامه معرفی شدند، انتخاب*هایی که خیلی*ها اعتقاد دارند بجا بوده و توانسته مورد توجه مخاطبان موسیقی نیز قرار بگیرد. در این بین برخی رسانه*ها دوستی نزدیک فرزاد فرزین و احسان علیخانی را در اینکه این خواننده تیتراژ «ماه عسل» را بخواند، بی*تأثیر ندانسته*اند، اما فرزاد فرزین نظر دیگری دارد و در برابر این اتهام*ها از خودش دفاع می*کند.

دوستی نزدیک شما با احسان علیخانی چقدر در اینکه شما خواننده تیتراژ «ماه عسل» شوید تأثیر داشت؟
احسان یک پروژه دیگری مدنظر داشت و می*خواست یک آهنگ با دو یا سه خواننده تولید شود. من معتقدم بودم که این کار برای برنامه پرمخاطب «ماه عسل» خوب نیست. «ماه عسل» یک برنامه حسی است و باید یک کار حسی در آن پخش شود. پیشنهاد دادم که دو یا سه نفر اگر نخوانند بهتر است، چون شنونده در این فرصت کم نمی*تواند به آن ارتباط برقرار کند. به همین خاطر شعر ساخته شده و من و دو نفر دیگر روی آن آهنگ ساختیم و نهایتاً آهنگی که من ساختم از نظر تیمی بهتر شناخته شد. خب مشخص است که دوستی من و احسان نمی* توانست روی انتخاب نهایی نقشی داشته باشد.

و این قطعه چقدر برای ساخته شدنش، زمان صرف شد؟
زمانی که آهنگ ساخته شد خیلی کوتاه بود. زمانی که ملودی را ساختم کوتاه بود، چون لازم داشتم با ترانه که یک حس معنوی داشت ارتباط بگیرم و پس از چند ملودی به اینکه اکنون می*شنوید رسیدم. خیلی کارها هست که مدت زمان زیادی روی آن کار می*کنم ولی به خوبی این اثر نمی*شود. آن ارتباطی که آهنگساز با ترانه برقرار می*کند بسیار مهم است.

شما اگر جای شنونده*های این قطعه بودید. چه نمرده*ای به آن می*دادید؟
بدون جانبداری اگر سلیقه شخصی خودم را درنظر بگیرم، تیتراژ «ماه عسل» را خیلی دوست دارم و با توجه به نظراتی که از مخاطبان و سایر دوستان دریافت کرده*ام، قطعا فکر کنم و این بهترین تیتراژی باشد که تا الان اجرا کرده*ام.

فکر می*کنید چه دلیلی دارد آثاری که در ماه رمضان منتشر و پخش می*شوند. ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطبان دارند.
موسیقی هنر اولی است که در جهان به*وجود آمده است. به همین جهت در یک فضای معنوی مثل ماه رمضان بیشتر شنیده می*شود. همچنین انسان از این طریق می*تواند با خداوند ارتباط برقرار کند. یکی از دلایل ماندگاری آثار در این ماه به*نظر من این مورد می*تواند باشد.
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آهنگساز برنده پنج جایزه اسکار موسیقی «جنگ*های ستاره*ای 7» را می*سازد

فرهنگ > سینما - جان ویلیامز آهنگساز هر شش فیلم قبلی «جنگ*های ستاره*ای» موسیقی فصل جدید این مجموعه سینمایی علمی تخیلی را هم می*سازد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «جنگ*های ستاره*ای: اپیزود 7» را جی. جی. آبرامز کارگردانی می*کند.

خبر انتخاب جان ویلیامز به عنوان آهنگساز اولین فیلم سه*گانه سوم «جنگ*های ستاره*ای» را کاتلین کندی رئیس لوکاس*فیلم روز شنبه در آلمان اعلام کرد.


آبرامز ماه آوریل اعلام کرد تمایل دارد ویلیامز موسیقی فیلم او را بسازد، اما تاکید کرد همه چیز هنوز در اولین مراحل قرار دارد.


ویلیامز در مصاحبه*ای ویدیویی که در وبسایت «جنگ*های ستاره*ای» منتشر شد، درباره همکاری خود با این پروژه توضیح داد.


او گفت: «البته هنوز فیلمنامه را ندیده*ام. نمی*دانم داستان جدید از چه قرار است، اما مطمئنم در آن به داستان قدیمی اشاره شده که در این صورت استفاده از بعضی تم*های به*کار*رفته در فیلم*های قبلی «جنگ*های ستاره*ای»، ضروری و مناسب است.»


فیلمنامه «جنگ*های ستاره*ای: اپیزود 7» را مایکل آرنت («داستان اسباب*بازی 3» و «لیتل میس سانشاین») می*نویسد. این فیلم قرار است سال 2015 روی پرده سینماها برود. دو فیلم بعدی (اپیزود 8 و اپیزود 9) در سال*های بعد اکران می*شوند.


انتظار می*رود مارک همیل، کری فیشر و هریسن فورد، ستاره*های سه*گانه اول «جنگ*های ستاره*ای» در فیلم جدید بازی می*کنند.


جرج لوکاس خالق مجموعه سینمایی «جنگ*های ستاره*ای» و موسس لوکاس*فیلم در مقام مشاور هنری با این پروژه همکاری می*کند.


لارنس کاسدان که سابقه همکاری طولانی با لوکاس*فیلم را دارد و به عنوان فیلمنامه*نویس با سه فیلم این مجموعه همکاری کرده، یکی از مشاوران «جنگ*های ستاره*ای: اپیزود 7» است.


جان ویلیامز برای «ویولن*زن روی بام»، «آرواره*ها»، اولین فیلم «جنگ*های ستاره*ای»، «ئی*تی» و «فهرست شیندلر»* پنج بار برنده جایزه اسکار بهترین موسیقی شده است.


این آهنگساز 81 ساله نیویورکی درمجموع با 48 نامزدی اسکار پس از والت دیزنی دومین فردی است که در تاریخ سینما بیش از همه نامزد اسکار شده است.


ویلیامز همچنین چهار جایزه گلدن گلوب، هفت جایزه بفتا و 21 جایزه گرمی در کارنامه دارد.


موسیقی «سوپرمن»، مجموعه فیلم*های «جنگ*های ستاره*ای»، دو فیلم اول «تنها در خانه»، «هوک»، «پارک ژوراسیک»، «نجات سرباز رایان»، سه فیلم اول «هری پاتر»، «اسب کارزار» و «لینکلن» از دیگر ساخته*های اوست. ویلیام غیر از دو فیلم «دوئل» و «رنگ ارغوانی» موسیقی تمام فیلم*های مهم اسپیلبرگ را ساخته است.


سری فیلم*های «جنگ*های ستاره*ای» از سال 1977 با فیلمی به همین نام به کارگردانی لوکاس با حضور بازیگرانی مانند همیل، فورد و الک گینس آغاز و خیلی زود یک پدیده فرهنگی شد.

«جنگ*های ستاره*ای» دو دنباله «امپراتوری ضربه می*زند» (اروین کرشنر، 1980) و «بازگشت جدای» (ریچارد مارکواند، 1983) را به همراه داشت.
لوکاس بیش از دو دهه پس از نمایش اولین فیلم «جنگ*های ستاره*ای» تولید دومین سه*گانه خود را آغاز کرد که داستان آن پیش از حوادث سه*گانه اول روی می*دهد.
«جنگ*های ستاره*ای: اپیزود اول ـ تهدید شبح» به عنوان اولین فیلم سه*گانه جدید سال 1999 پخش شد و «حمله کلون*ها» و «انتقام سیت» سال*های 2002 و 2005 به نمایش درآمدند.
فروش شش فیلم «جنگ*های ستاره*ای» بیش از چهار میلیارد دلار بوده است.
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
زوجهای خواننده و ترانه سرا

در دنیای موسیقی خیلی از خواننده ها هستند که ترجیح می دهند با یک ترانه سرای خاص کار کنند. معمولا دلیل اصلی این افراد هم این است که حس ترانه سرا را به حس شخصی خودشان نزدیک می دانند و به همین دلیل سعی می کنند صرفا از ترانه های او در آهنگ هایشان استفاده کنند.

این ترکیب ها معمولا جواب داده و با موفقیت همراه بوده! موفقیت هایی که البته در اغلب موارد پایدار نبوده و بعد از مدتی یکی از طرفین تصمیم به تجربه فضاهایی جدید می گیرد و زوج شکل گرفته را متلاشی می کند. از نمونه های این ترکیب ها می توان به نیلوفر لاری پور و شادمهر عقیلی اشاره کرد.

در زمانی که شادمهر در ایران بود و به صورت مجاز فعالیت می کرد، تقریبا فقط از ترانه های خانم لاری پور استفاده می کردو شعر اکثر آهنگ های هیت شادمهر که در ایران خوانده شده، متعلق به نیلوفر لاری پور است. البته این همکاری به دلیل مهاجرت شادمهر دیگر ادامه پیدا نکرد... این گزارشی از بعضی زوج های خواننده و ترانه سرای کشورمان که چندتای آنها هنوز به همکاری با هم ادامه می دهند و برخی عطای همکاری مشترک را به لقای آن بخشیده اند.

چاوشی، ارجینی و صفا

محسن چاوشی از همان روزهای اول که به سراغ موسیقی و ملودی و میکروفن آمد دو ترانه سرا و البته دو دوست را در کنار خود می دید. حسین صفا و امیر ارجینی این دو ترانه سرا بودند که اغلب ترانه های زیرزمینی و حتی مجاز محسن متعلق به این دو نفر است. امیر ارجینی در مورد آشنایی با محسن چاوشی می گوید: «آقای مهدی خانی که هم خدمتی محسن بود، محسن را با حسین صفا آشنا کرد و من هم از طریق حسین صفا با محسن ارتباط پیدا کردم.»

این یعنی امیر ارجینی و حسین صفا پیش از این هم با یکدیگر رابطه دوستی داشتند و پیش از آشنایی با چاوشی با هم در ارتباط بوده اند.



امیر ارجینی درباره چگونگی همکاری با چاوشی می گوید: «اینطور نبود که از ابتدا تصمیم داشته باشیم فقط برای محسن ترانه بگوییم! اوایل نگاه ما به ترانه سرایی تفننی بود اما کم کم موضوع برایمان جدی شد. آن موقع آقای صفا ترانه «کفتر چاهی» را نوشته بود که در اولین آلبوم محسن یعنی «نفرین» منتشر شد. من هم همان موقع ترانه «عشق دو حرفی» را به محسن دادم و در واقع این ترانه اولین گام من در بحث ترانه سرایی بود.»

محسن چاوشی هم در مورد همکاری با این دو ترانه سرا می گوید: «قطعا وقتی شما به عنوان یک خواننده مطرح می شوید همواره از کانال های مختلف ترانه برای شما می فرستد؛ من هم با کسی تعارف ندارم. اگر من با این دو ترانه سرا کار می کنم حتما دلیلش کار خوب خودشان بوده است. شک نکنید که من دوست ندارم اعتماد و اطمینان طرفدارانم را از بین ببرم؛ این دوستانی که شما نام بردید خوب می دانند که من چه ترانه هایی را می خوانم و تقریبا به مرز مشترکی با هم رسیده ایم.»

اما معلوم نیست چه اتفاقی افتاد که از آلبوم «پرچم سفید» به بعد در قست ترانه سراهای آلبوم چاوشی خبری از اسم آقای ارجینی دیده نمی شود. اگرچه در جلد آلبوم «پرچم سفید» که همه ترانه های آن (به جز یکی) متعلق به حسین صفا بود، چاوشی از ارجینی دیده نمی شود. اگرچه در جلد آلبوم «پرچم سفید» که همه ترانه های آن (به جز یکی) متعلق به حسین صفا بود، چاوشی از ارجینی تشکر کرده بود اما همین عدم حضور ارجینی در آلبوم محسن شائبه هایی را مبنی بر قطع همکاری این دو هنرمند مطرح کرد.

این موضوع تا مدتی خاموش ماند و رسانه ای نشد تا اینکه امیر ارجینی روی صفحه شخصی خود در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: «به اطلاع تمامی دوستان می رسانم دیگر شاهد همکاری من و محسن چاوشی نخواهند بود...». البته این متن بعد از چند ساعت از روی صفحه ارجینی پاک شد و او در جملاتی جدید نوشت به خاطر پادرمیانی شهاب رمضان و صحبت های او جملات قبلی خود را حذف کرده است.

محسن چاوشی مثل همیشه در این مورد هم تن به حاشیه نداد و هیچ وقت حاضر نشد در این مورد صحبتی داشته باشد. با این حساب هیچ وقت دلیل اصلی قطع همکاری چاوشی و ارجینی به صورت رسمی اعلام نشده اما شنیده ها حاکی از آن است که ارجینی به همکاری چاوشی با ترانه سراهای دیگر مثل علی بحرینی و ... اعتراض داشته و به همین دلیل ترجیح داده دیگر با آقای خاص موسیقی ایران همکاری نداشته باشد.

حسین صفا ترانه سرای دیگری است که از همان روزهای اول در کنار محسن چاوشی حضور داشته و خیلی از ترانه های خاطره انگیز چاوشی متعلق به اوست. صفا هنوز هم به عنوان یکی از دوستان خوب آقای خاص به حساب می آید و با او همکاری تنگاتنگی دارد و بعد از بیش از یک دهه دوستی با محسن توانسته به زبان مشترکی با او دست پیدا کند.


بنیامین، فرید احمدی

انگار حرف هم را به خوبی می فهمند و به قول فوتبالی ها خیلی خوب با هم پاسکاری می کنند. از سال 85 تا امروز بنیامین هیچ کاری را اجرا نکرده مگر اینکه ترانه آن متعلق به فرید احمدی بوده باشد. در طول همه این سال ها هیچ نشانه ای هم از اختلاف این دو هنرمند دیده نشده و علی رغم اینکه احمدی گاهی با خوانندنگان دیگر هم کار می کند، بنیامین کماکان به همکاری با فرید وفادار است.



بنیامین در مورد فرید احمدی و ترانه هایش می گوید: «فرید جوهر شعر را می شناسد. فرید احمدی و ترانه هایش می گوید: «فرید جوهر شعر را می شناسد. فرید حرفه ای ترین ترانه سرای فارسی زبانی بوده که من در زندگی ام دیدم و فکر می کنم اختلاف فرید با نفر بعدی اش خیلی زیاد است. من خودم در هر دو آلبومم نمره اول را به شعر و ترانه هایم می دهم. من خودم را وکیل مدافع شعر و ترانه و غزلیات فرید احمدی می دانم (خنده) ...»

جدایی یغما و رضا


این یکی شاید از موفق ترین ترکیب هایی است که متناسب در فضای موسیقی پس از انقلاب شکل گرفته! ترکیبی که هر بار به سوی یک هدف مشترک حرکت کرده به موفقیت چشم گیری دست یافته است. اگرچه آلبوم «پرنده بی پرنده» اولین مجموعه ای بود که یغما و رضا یزدانی در کنار هم قرار گرفتند اما «لاله زار» عنوان آهنگی است که در یکی از فیلم های مسعود کیمیایی با ترانه یغما گلرویی و صدای رضا یزدانی اجرا شد و باعث شد زوج یغما – یزدانی به شهرت زیادی دست پیدا کند. همکاری این زوج هنری به خوبی در حال ادامه بود تا رضا به آلبوم «ساعت 25 شب» رسید.



یغما گلرویی در این آلبوم هم 4 ترانه قدرتمند در اختیار رضا قرار داده بود اما وقتی با خبر شد که رضا قصد دارد در این آلبوم از یکی از ترانه های مرتضی امیری استفاده کند، دلخور شد و از رضا خواست یا عطای همکاری با اسفندقه را به لقایش ببخشد یا 4 ترانه یغما را کنار بگذارد و از این ترانه ها در «ساعت 25 شب» استفاده نکند.

در نهایت ترانه های یغما در کنار ترانه اسفندقه در «ساعت 25 شب» منتشر شد و همین موضوع سبب شد تا یغما گلرویی طی مصاحبه ها و نوشته های تند خود اعلام کند دیگر نباید منتظر همکاری این دو نفر باشیم. اگرچه رضا یزدانی بعد از یغما هم با ترانه سراهای خوبی کار کرد و از آن طرف آقای گلرویی هم به مسیر هنری خود ادامه داد اما هیچ کس نمی تواند منکر این ماجرا باشد که اگر رضا و یغما هنوز هم در کنار هم بودند، در این مدت اتفاقات بسیار بهتری برای هر دو نفرشان می افتاد. جدا از این زوج ها می توان به ترکیب های موفق دیگری هم اشاره کرد که در آینده به آنها خواهیم پرداخت.»
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
گروه موسیقی دختران عرب

چند دانشجوی دختر اماراتی دانشگاه علوم و فناوری العین نخستین گروه موسیقی راک این کشور را تاسیس کردند. تعدادی از اعضای این گروه گیتار برقی می نوازند.

روزنامه کویتی الوطن نوشت، خانم یسری حسن الهاشمی 22 ساله یکی از اعضای این گروه گفت: نواختن سازهای موسیقی در گروه " روک اند رول" آنها را از فشار کارهای خانه، دور می کند.



او همچنین گفت که تاسیس این گروه را مدیون استاد بریتانیایی زبان انگلیسی دانشگاه خود هستند یعنی خانم "جاکی سمول" که آنها را به شکستن مانع سنت ها و عادت ها و بروز استعدادهای خود تشویق می کرد.

حمده الغیثی 22 ساله که در رشته بازرگانی و سرمایه های انسانی تحصیل می کند گفته است که در یکی از مراکز آموزش موسیقی شهر العین ، آموزش موسیقی پیانو و گیتار را به مدت دو سال آموزش دید.

موسیقی راک گونه*ای موسیقی عامه*پسند است که برای نخستین بار در آمریکا و بریتانیا نواخته شد.

__________________
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بی انگیزه شدم


مجید خراط ها اگرچه سبک خاصی را در موسیقی دنبال می کند اما توانسته طرفداران زیادی برای خود دست و پا کند. طرفدارانی که به او لقب سلطان احساس! داده اند و در فضای مجازی و سایت های موسیقی با قدرت و تعصب خاصی از خواننده محبوب خود دفاع می کنند. اولین آلبوم مجاز آقای خراط ها اواخر سال گذشته منتشر شد و با فاصله کمی توانست اولین کنسرت خود را هم در سال میلاد نمایشگاه بین المللی برگزار کند.

خراط ها که سال گذشته با انتشار آلبوم و همچنین برگزاری کنسرتش خبرساز شده بود. امسال را خیلی بی سر و صدا و چراغ خاموش آغاز کرده. به همین دلیل به سراغ مجید رفتیم و از فعالیت های این روزهایش، آلبوم جدید و کنسرت هایش پرسیدیم:



طرفدارهایت مشتاقانه منتظرند تا خبرهای مربوط به آلبوم بعدی را بشنوند، چه خبر از آلبوم بعدی؟

- هنوز عرق آلبوم اول خشک نشده اماخ داریم کارهای مربوط به آلبوم بعدی را انجام می دهیم. راستش از آنجایی که شرکت مجوز گیرنده و پخش کننده آلبوم اول خیلی ما را اذیت کردند. یک مقدار بی انگیزه شده ایم اما ان شاءالله به زودی و طی یک ماه آینده آهنگ های جدیدی را به عنوان تک تراک منتشر خواهم کرد و ان شاءالله به موازات آن کارهای مربوط به آلبوم جدید را هم انجام خواهیم داد.

زمان انتشار آلبوم بعدی مشخص هست؟


- معمولا نمی توان زمان دقیقی برای انتشار آلبوم ها مشخص کرد. حتی در دقیقه 90 هم نمی توان اظهار نظر دقیقی در مورد زمان انتشار آلبوم داشت. آلبوم جدید من مراحل تولید را طی می کند و هنوز نمی توانم زمان مشخصی برای انتشار آلبوم بعدی اعلام کنم.

به مشکلاتی که در آلبوم اول بود اشاره کردی، در این مورد بیشتر برایمان بگو.


- تقریبا هیچ یک از کسانی که در آلبوم با من همکاری داشتند، به تعهدات خود عمل نکردند!

این تعهدات چه بوده؟


- هم از نظر نوع و هم از نظر زمان پخش مشکلاتی وجود داشت. البته من کارهایم را از طریق قانونی و در دادگاه تا حدودی پیش برده ام اما ماجرا به این شکل نیست که بگوییم قصد و غرضی در میان بوده است. برداشتی که من از حرف این شرکت ها داشتم طوری بود که فکر می کردم همه چیز صادقانه است و همان حرف های شفاهی کافی است اما از قرار معلوم این حرف ها به همه زده می شود و در نهایت به شکل دیگری عمل می شود.

مشکلت با شرکت ایران گام است؟


- من مشکلی با این شرکت ندارم و هیچ یک از عوامل این گروه را هم تا امروز ندیده ام. با وجود اینکه روی آلبوم اسم این شرکت به عنوان تهیه کننده نوشته شده، ایران گام تهیه کننده آلبوم من نبود و شخص دیگری تهیه آلبوم من را برعهده داشته است.


در آلبوم بعدی هم قصد داری همه کارهای آلبوم اعم از ترانه و ملودی را خودت انجام دهی؟

- ترانه ها به صورت پیوسته کار خودم است و برای اینکهاز فضای محتوایی کار خودم فاصله نگیرم، ساخت ملودی ها را هم خودم برعهده دارم اما اگر ببینم دوستانی هستند که تنظیم و میکس و مستر را بهتر از من انجام می دهند، حتما این همکاری را انجام خواهم داد. این تست را در تک تراک ها انجام خواهم داد و اگر جواب مثبتی از آن دریافت کردم، در آلبوم هم این تجربه را تکرار و در بخش میکس و مستر و تنظیم از دوستان دیگر استفاده خواهم کرد.

انتقادی که به تو می شود این است که اغلب آهنگ هایت غمگین و در بعضی موارد شبیه به مرثیه است، این روند را در آلبوم بعدی هم ادامه خواهی داد؟


- سلیقه ها متفاوت است. اتفاقا یکی از تعریف و تمجیدهایی که از من می شود هم همین موضوعی است که تو می گویی! من مثل همه خواننده هایی که در دنیا فعالیت دارند. یک کاراکتر خاص را دنبال می کنم. ما هیچ وقت نمی بینیم خواننده ای مثل ادل بیاید و برای جذب مخاطب بیشتر یک آهنگ شش و هشت بخواند. هر کسی کاراکتر خودش را دارد. من تلاشی برای غمگین خواندن و ساخت آهنگ های غمگین ندارم اما فکر می کنم در این کار توانایی بیشتری دارم و کاراکترم به این ژانر از موسیقی نزدیکتر است.

یعنی ترجیح می دهی همین مخاطبان فعلی ات را راضی نگه داری؟


- تلاشم را می کنم تا با حفظ مخاطبان فعلی، مخاطبان جدیدی هم به جمع مخاطبانم اضافه کنم اما نه به هر قیمتی!

بعد از انتشار آلبوم اول پیش بینی می شد اجراهای زیادی در تهران داشته باشی اما فقط یک اجرا در تهران داشتی ...


- در این مدت کنسرت های زیادی در شهرهای دیگر داشته ام. چون قرارداد این کنسرت ها از قبل بسته شده بود، به نوعی در عمل انجام شده قرار گرفته بودیم و به همین دلیل فرصت اجرای کنسرت در تهران عملا از دست رفته بود. امیدوارم بعد از انتخابات و در اولین فرصت نور کنسرت تهران و کرج را برگزار کنیم
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خواننده خوش صدا و محبوب ایرانی با همسرش

او فارغ التحصیل مهندسی کامپیوتر از دانشگاه آزاد است..او در ۱۵ سالگی تصمیم به خوانندگی گرفت و زمانی که ۱۶ سال داشت آهنگ من و بابا را اجرا کرد و اولین آلبوم خود را نیز به همین نام منتشر کرد.






جام فرهنگی:
به گزارش وکی پدیا:احسان خواجه امیری در ۷ آبان ماه سال ۱۳۶۳ در خانواده*ای هنرمند در تهران به دنیا آمد. پدرش ایرج از سر آمدان موسیقی اصیل و آواز بود که بر شکوفایی و پرورش احسان تاثیر بسزایی داشته*است. احسان از شش سالگی با نوازندگی ویولن آشنا شد و آواز را نزد پدرش آموخت. او با اجرای ترانه جان بابا همراه با پدر خود وارد دنیای موسیقی شد. او در سال ۱۳۸۰ در سن ۱۷ سالگی اولین آلبوم خود به همراهی پدرش را با نام من و بابا منتشر کرد.
احسان با اجرای ترانه هر چی آرزوی خوبه (غریبانه) در زمستان ۱۳۸۳ در میان مردم شناخته شد، در پی آن راه یافتن احسان به صدا و سیمای ایران او را به خواننده*ای مطرح در ایران تبدیل کرد. احسان دومین آلبوم خود با نام برای اولین بار را که ترانه هر چی آرزوی خوبه یکی از ترانه*های آن بود، در سال ۱۳۸۴ به بازار عرضه کرد.
او در سال ۱۳۸۶ آلبوم سلام آخر را روانه بازار کرد. به اعتقاد خودش احسان خواجه امیری را باید با این آلبوم شناخت. به گفتهٔ خودش او برای ذره ذرهٔ این آلبوم خرج معنوی کرده*است. لازم به ذکر است که آلبوم سلام آخر جزو پرفروش ترین آلبومهای سال قرار گرفته*است.
احسان خواجه امیری متولد ۷ آبان است اما پدر و مادرش برای انکه او زودتر به مدرسه برود تاریخ سی ام شهریور را به عنوان روز تولد او در نظر گرفتند و این تاریخ در شناسنامه او ثبت شده است.او یک خواهر بزرگتر از خودش دارد.اسم او را دایی اش برایش انتخاب کرده است.او فرزند ایرج خواجه امیری است که از سرآمدان موسیقی سنتی است.او از همان دوران کودکی علاقه فراوانی به موسیقی داشت. او فارغ التحصیل مهندسی کامپیوتر از دانشگاه آزاد است..او در ۱۵ سالگی تصمیم به خوانندگی گرفت و زمانی که ۱۶ سال داشت آهنگ من و بابا را اجرا کرد و اولین آلبوم خود را نیز به همین نام منتشر کرد. وی با خواندن آهنگ «هرچی آرزوی خوبه» در میان مردم شناخته شد و با اجرای تیتراژ های تلویزیونی متعددی که داشت توانست محبوبیت خاصی بین علاقمندان به موسیقی پیدا کند. وی تاکنون شش آلبوم منتشر کرده*است که آخرین عاشقانه*ها در آبان ماه ۱۳۹۱ در سالروز تولدش منتشر شده*است.
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آلبوم جدید یک خواننده پس از 10 سال



فرهنگ > موسیقی - استینگ پس از 10 سال آلبومی با ترانه*های جدید به بازار عرضه می*کند.
به گزارش خبرآنلاین، این آلبوم «آخرین کشتی» نام دارد و ماه سپتامبر به بازر عرضه می*شود. استینگ، هنرمند و خواننده ترانه*های این آلبوم را بری یک تئاتر موزیکال درباره کشتی سازی در شمال انگلستان نوشته است.

استینگ در 10 سال گذشته تنها یک آلبوم موسیقی با ساز لوت و آلبومی سمفونیک (در سال 2010) از آهنگ*های قدیمی خود منتشر کرده است.
تئاتر «آخرین کشتی» سال 2014 در برادوی روی صحنه می*رود. داستان این تئاتر در یک کارگاه کشتی سازی در وال*سند، انگلستان در زمانی می*گذرد که صنعت کشتی سازی نیوکسل در دهه 1980 رو به زوال بود.
استینگ سه سال است که روی این پروژه کر می*کند و یکی از همکارانش جان لوگان، فیلمنامه نویس فیلم جیمز باندی «اسکای*فال» است.
قرار است جو مانتلو، بازیگر و کارگردان «Wicked» این نمایش را روی صحنه ببرد.
طبق گزارش نیویورک تایمز، «آخرین کشتی» نام یکی از قطعات این آلبوم نیز هست؛ این قطعه «والسی فولکلور است سرشار از ارجاع به مسیحیت و با گویش شمال لندن نوشته شده.»
استینگ با نام اصلی گوردن سامنر متولد سال 1951 در وال*سند است. او برای مدتی کوتاه معلم مدرسه بود اما این کار را ترک کرد و در سال 1977 گروه موفق پلیس را تاسیس کرد.
این گروه در فاصله 1978 تا 1983 چند آهنگ بسیار موفق عرضه کرد که «پیامی در بطری» و «هر نفسی که می*کشی» از همه معروف*تر هستند.
استینگ با جدا شدن اعضای گروه در میانه دهه 1980 به انتشار آلبوم*هایی مثل «یک روز نو» به کار خود ادامه داد.
شهرت استینگ همچنین با ترانه «شکل قلب من»، ترانه اصلی فیلم «لئون» به کارگردانی لوک بسون و بازی ژان رنو و ناتالی پورتمن است.
این خواننده برنده 16 جایزه گرمی، یک جایزه امی، یک جایزه گلدن گلوب و چند نامزدی اسکار برای بهترین ترانه است.
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
فریاد چاووشی بر سر تلویزیون ایران

باز هم تلویزیون و باز هم ماجرای پخش بدون اجازه آثار اهالی موسیقی در ایام خاص. این بار بهروز صفاریان و محسن چاوشی به عملکرد خودسرانه تلویزیون اعتراض کرده اند و با انتشار متن هایی اعلام کرده اند که تلویزیون آثار آنها را بدون اجازه روی آنتن برده است.

البته این اولین باری نیست که چنین اتفاقی می افتد. پیش از این هم هنرمندانی چون محمدرضا شجریان. شهرام ناظری و فرهاد مهراد (از زبان همسرش) نیز به پخ شبدون مجوز آهنگ های خود اعتراض کردند. اعتراضی که در نهایت منجر به قطع پخش همه آثار شجریان از رسانه ملی شد و حتی الان چند سالی هست که خبری از «ربنا»ی معروف استاد نیست.

یکی از گلایه های همیشگی اهالی موسیقی مساله کپی رایت است. قانونی که تقریبا در اکثر کشورهای دنیا حالت اجرایی دارد تا از این طریق از حقوق مولفین آثار هنری به نوعی دفاع شود اما در کشور ما هنوز این قانون به تصویب نرسیده است و چیزی به نام کپی رایت وجود ندارد. به نظر می رسد عدم رعایت حق مولفین از سوی تلویزیون باعث از دست دادن سرمایه های ملی می شود. مثلا خیلی از کارشناسان عرصه موسیقی و رسانه معتقدند تلویزیون رفتار حرفه ای در قبال شجریان داشت، امروز همچنان می توانستیم از «ربنا»ی استاد در لحظات افطار ماه مبارک رمضان و همچنین دیگر آهنگ های وی در مناسبت های مختلف استفاده کنیم.

نمونه دیگر محسن چاوشی است. خواننده خاصی که طرفداران بی شماری دارد و حضورش به عنوان خواننده در هر برنامه تلویزیونی باعث اعتبار و افزایش بینندگان آن برنامه می شود اما رفتار اخیر صدا و سیما در قبال وی باعث دلخوری او شده، رفتاری که شاید به همان اتفاقی که برای شجریان افتاد منجر شود و مردم از شنیدن صدای یکی دیگر از اسطوره های موسیقی محروم شوند و تلویزیون فرصت جذب مخاطب از طریق صدای چاوشی را از دست بدهد.

چاوشی: مام وطن را، برای خونین شهر خوانده ام، نه جا و کس دیگری


«مام وطن»، «پرچم سفید» و «خلیج ایرانی» تنها چند نمونه از آهنگ های محسن چاوشی است که بدون اجازه وی در برنامه های مختلف تلویزیونی از جمله «ساعت 25 شب» و «هفت ترانه» پخش شده است. آهنگ اول در مورد خرمشهر خوانده شده، آهنگ دوم راجع به ایام جنگ و خاطرات آن است و آهنگ سوم همانطور که از اسم آن مشخص است درباره خلیج فارس خوانده شده است اما در چند وقت اخیر این آهنگ ها در برنامه های مختلف تلویزیون و به مناسبت های مختلف و تصاویر گوناگون پخش شده که ظاهرا باعث ناراحتی آقای خاص موسیقی شده است. او که کمتر تن به حواشی می دهد و عادت به واکنش به مسائل حاشیه ای ندارد، این بار دست به قلم شده و در مورد این ماجرا نوشته: «قبل ترها حوصله ام بیشتر بود و گهگاهی یه جاهایی یه حرفایی می زدم و اگر لازم بود از خودم دفاعی می کردم ...»

محسن در ادامه اینطور می نویسد: «از این – ور و اون – ور مدام می شنوم و صدام به هیچ جا نمی رسه و چه فایده که هِی بگو آقا خواهش می کنم! به جای من تصمیم نگیرید آقا خواش می کنم با من هماهنگ کنید، آقا خواهش می کنم من رو توو نظرسنجی ها وارد نکنید. به من چه ربطی داره که از اول کی آخره از آخر کی اول، نه برام مهم بوده و نه هست ... قطارِ من همیشه سر ساعت به مقصدش میرسه چون همیشه مسافراش رو دوست داشته، قطارغ من 24 ساعته در خدمت شماست نه 25 ساعته! خدا راز خوشبختی آدمارو توو قلبشون گذاشت و من قلبا مام وطن را برای شهرم، خونین شهر خواندم و نه جای دیگه و نه کسِ دیگه و نه موضوع دیگه.»


صفاریان: برای مدیران صدا و سیما متاسفم


صفاریان هم یکی دیگر از هنرمندانی است که به عملکرد صدا و سیما طی چند وقت اخیر اعتراض دارد. از قرار معلوم صفاریان چند سال پیش آثاری برای سازمان تولید می کند و ... بهتر است ادامه ماجرا را از زبان خود صفاریان بخوانید، او در این مورد می گوید: «تا اینکه از یک هفته پیش در نهایت بهت و تاسف، دوستان به من خبر دادند که در شناسنامه برخی قطعاتی که در برنامه های ویژه این ایام پخش می شود، درج شده: تنظیم کننده «بهروز صفاریان». بعد از کمی تحقیق و پرس و جو فهمیدم آثاری که آن زمان در اختیار صدا و سیما قرار گرفته، در یک اقدام غیرحرفه ای و دور از شأن، «وکال» جدید رویشان با اشعار جدید میکس شده و در حال پخش است.»

صفاریان از عدم هماهنگی مسئولین صدا و سیما با او در این باره گفت و افزود: «هیچ هماهنگی مسئولین صدا و سیما با او در این باره گفت و افزود: «هیچ هماهنگی با من در این باره صورت نگرفت. حتی از من نپرسیدند که این خواننده را می شناسی؟ کارش را قبول داری/ اجازه می دهی روی اثر تو بخواند؟ خواننده ای که من نه اصلا دیده ام و نه اصلا می شناسمش، روی اثر من خوانده و این قطعه به نام من از رسانه ای مثل تلویزیون در حال پخش است. جالب است ... اسم این کار صدا و سیما دزدی است ... یک دزدی واقعی و هنری که من به شدت پیگیر این ماجرا هستم و از طریق مراجع ذیصلاح در پی این ماجرا و این رفتار غیرحرفه ای هستم.»

بهروز درباره اینکه آیا در این باره با مدیران صدا و سیما صحبت و اعتراضی هم کرده، گفت: «با آقای «امیر عرب لو» (مدیر تولید صدا و سیما) که در این داستان نقش مهمی داشت حرف زدم و ظاهرا مدیران صدا و سیما خواسته بودند که در جلسه ای این رفتارشان را توجیه کنند و من حضورم در این جلسه را منوط به توقف پخش این آثار دانستم و این اتفاق هنوز نیفتاده و جلسه ای هم طبیعتا برگزار نشده است. برای همه مدیران صدا و سیما که با این رفتار باعث شده اند که هجمه های عجیبی به سمت من متصاعد شود متاسفم و قطعا از طریق قانون با این رفتارها مقابله خواهم کرد.»
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز


محسن چاوشی خوانده بنام و مطرح موسیقی پاپ ایران در یادداشتی نسبت به برخی سوء استفاده ها از آثار و قطعاتش در صدا و سیما اعتراض کرد.


این متن که نسخه ای از آن در اختیار موسیقی ایرانیان قرار گرفته است را بدون هیچگونه تغییری در ادامه می توانید دنبال کنید.
«به نام خدا
قبل تر ها حوصله ام بیشتر بود و گهگاهی یه جاهایی یه حرفایی می زدم و اگر لازم بود از خودم دفاعی می کردم …

از این- ور و اون- ور مدامُ می شنوم و صدام به هیچ جا نمی رسه و چه فایده که هِی بگو آقا خواهش می کنم ! به جای من تصمیم نگیرید ، آقا خواهش می کنم با من هماهنگ کنید ، آقا خواهش می کنم من رو توو نظرسنجی ها وارد نکنید.
به من چه ربطی داره که از اول کی آخرهُ از آخر کی اول ، نه برام مهم بوده و نه هست …
قطارِ من همیشه سر ساعت به مقصدِش میرسه چون همیشه مسافراش رو دوست داشته ، قطارِ من ۲۴ ساعته در خدمت شماست نه ۲۵ ساعته !
خدا راز خوشبختی آدمارو توو قلبشون گذاشت و من قلبا” مام وطن را برای شهرم ، خونین شهر خواندم و نه جای دیگه و نه کَسِ دیگه و نه موضوعِ دیگه .
بگذریم ، تا بوده همین بوده ..

آلبوم سیزدهِ من ، مظلوم ترین آلبومم بود و از آن مظلوم تر شیرمردا ….
راستی برای مظلوم ترین آدم تاریخ خوانده ام و از خواندنش لذت برده ام ، برای جنگ خوانده ام و باز هم می خوانم .
برای پخش هیچ یک از قطعات آلبوم هایم از من اجازه گرفته نشده است .
دوستدار شما – محسن»
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
هزینه کنسرت در تهران چند؟؟


قیمت بالای بلیت های کنسرت در ایران همیشه یکی از مواردی است که مورد اعتراض مخاطبان این محافل هنر واقع شده است. قیمت هایی که بعضا هیچ تناسبی با خدمات ارائه شده در کنسرت ها ندارد و هیچ امتیاز خاصی جز صدای زنده خواننده برای حضار در سالن در پی ندارد.

در این بین خیلی ها تصور می کنند شرکت های برگزار کننده کنسرت بیشترین سود را به جیب می زنند و یا برگزاری هر کنسرت به سود هنگفتی دست پیدا می کنند اما همه ماجرا این نیست و برگزاری یک سانس کنسرت، هزینه های زیادی را در پی دارد، هزینه هایی که شاید با عدم استقبال مردم از کنسرت، به یک زبان غیرقابل جبران بدل شود و البته با استقبال مخاطبان می تواند برای شرکت برگزار کننده، حاوی سود مالی باشد.

هزینه سالن = حدود 41 میلیون برای دو سانس


مدیر روابط عمومی یکی از شرکت های مطرح و البته فعال در زمینه برگزاری کنسرت های پاپ تهران در گفت و گو با تماشا به بیان برخی از هزینه های برگزاری کنسرت پرداخت. وی که می گوید اگر اسمش در این مصاحبه چاپ شود، بعدها ممکن است در تعاملات خود با مسئولان دچار مشکل شود، می گوید: «هزینه یک روز اجاره سالن میلاد نمایشگاه بین المللی و برج میلاد تهران برای برگزاری دو سانس کنسرت، چیزی حدود 41 میلیون تومان است.»

وی با بیان اینکه این دو سالن هزینه ای برای پارکینگ از شرکت ها دریافت نمی کنند اضافه می کند: «نور و صدا روی سالن ها هست اما معمولا نوری که روی استیج وجود دارد، کافی نیست و ما برای اینکه بتوانیم سطح نور روی استیج را به سطح قابل قبول و استانداردی برسانیم مجبوریم از نورهای مکمل روی استیج استفاده کنیم که این موضوع هم برایمان 1.5 میلیون تومان هزینه دربر دارد.»

او ادامه می دهد: «اتفاق عجیب دیگری که در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی رخ می دهد این است که جز دریافت هزینه اجاره سالن، تمام صندلی های ردیف چهار سالن (در هر دو سانس) در اختیار مدیران سالن است و شرکت حق فروش بلیت های این ردیف را ندارد.»

هزینه اماکن = 4 میلیون تومان


این مدیر اجرایی در حوزه کنسرت گذاری در ادامه گفت و گوی خود با تماشا می گوید: «البته هزینه اماکن با هزینه سالن متفاوت است. شاید جالب باشد بدانید ما برای برگزاری هر سانس کنسرت در سالن های تهران چیزی حدود 3.5 الی 4 میلیون تومان به اداره اماکن پرداخت می کنیم.»

وی با اشاره به مبلغی که به مراکز فروش بلیت ها پرداخت می شود نیز می گوید: «اینطور نیست که همه پول حاصل از بلیت فروشی به حساب شرکت تهیه کننده کنسرت واریز شود. معمولا بین 5 تا 7 درصد از مبلغ هر بلیت به مراکز فروشی که وظیفه فروش بلیت ها را دارند اختصاص پیدا می کند و ما بقی آن به شرکت برگزار کننده می رسد.»

خوش به حالت ای آوازه خون ...


قیمت خواننده ها نیز حکایت خاص خود را دارد. منبع آگاهی که اطلاعاتش را در اختیار تماشا می گذارد. در این مورد می گوید: «شاید درست نباشد به صورت مشخص به قیمت خواننده ها اشاره کنم اما این نکته قابل ذکر است که امروز هیچ خواننده ای وجود ندارد که برای هر سانس اجرا، زیر 30 میلیون تومان بگیرد. البته خوانندگانی هم هستند کهر قمی بین 35 تا 43-42 میلیون تومان بابت هر سانس اجرا دریافت می کنند.»

استرس این کار خیلی بالاست


مدیر روابط عمومی این شرکت مطرح در ادامه به تماشا می گوید: «استرس های این کار آنقدر زیاد است که بعد از پایان هر اجرا، ترجیح می دهیم یک هفته برویم و از همه چیز دور باشیم. واقعا استرس برگزاری کنسرت خیلی بالاست. اگر ماشین بخریم و در پارکینگ بگذاریم و دو هفته بعد آن را بفروشیم، به همان سودی می رسیم که با برگزاری کنسرت با این همه دردسر کسب می کنیم.»

وی در مورد بالا بودن قیمت بلیت کنسرت ها در تهران هم می گوید: «بالا بودن قیمت بلیت ها چیزی است که ما هم آن را قبول داریم اما با توجه به هزینه هایی که گفتم، در نهایت سود چندانی برای تهیه کننده باقی نمی ماند. اگر می بینی که شرکت ها هنوز به برگزاری کنسرت ادامه می دهند فقط به دلیل عشقی است که به کار خود دارند.»

با این تفاسیر و با یک حساب سرانگشتی می توان فهمید شرکت های برگزار کننده کنسرت، برای هر سانس حدود 25 میلیون تومان سود می کنند.

با توجه به هزینه های یاد شده در این کنسرت، هر سانس کنسرت در تهران حدود 60 میلیون تومان هزینه روی دست تهیه کننده می گذارد. اگر میانگین قیمت هر بلیت را، 60 هزار تومان در نظر بگیریم، در سالن همایش های برج میلاد که حدود 1600 صندلی دارد، هر سانس بیش از 90 میلیون درآمد خواهد داشت و تهیه کننده به سودی حداقل در حدود 25 میلیون تومان دست پیدا می کند. این یعنی یک کنسرت دو سانسه، 50 میلیون تومان نصیب شرکت های برگزار کننده می کند. با توجه به تمام صحبت های بالا به نظر می رسد برگزاری کنسرت خوانندگان پرطرفدار تجارتی پرمنفعت و شیرین است.
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز





روی جلد آلبوم «خیال»

موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: آلبوم موسیقی «خیال» راهی بازار موسیقی کشور شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، این آلبوم شامل سنتورنوازی*های منوچهر صادقی است که جایزه ی «انجمن میراث فرهنگ ملی امریکا» را هم دریافت کرده است. صادقی اهمیت فراوانی برای همکاری میان افراد فرهنگ*های مختلف قایل است و نقش موسیقی در برقرای رابطه میان آن*ها و پی ریزی یک جهان صلح*آمیز را بسیار مهم می* داند و همکاری وی با هنرمندان غیرایرانی مانند سیلز (Seals)، کرفتس (Crafts) و استفان گراپلّی (Stéphane Grappelli)، نوازنده ویلن*جاز، در ضبط موسیقی سنتی ایرانی منعکس*کننده* طرز تفکرش در این راستاست، قابل توجه است که او در آلبوم «خیال» به تکنوازی سنتور نیز پرداخته است.
گرگ الیس، نوازندهٔ چیره دست سازهای کوبه*ای نیز به هنرنمایی در این اثر پرداخته است. وی توجه اش را به سازهای کوبه ای هند، خاورمیانه و افریقا معطوف کرده و با نوازنده*های هندی (ذاکرحسین، شانکار قوش و بکرام قوش) و نیز موسیقیدان*های ترکی، ایرانی و افریقایی به اجرا و ضبط پرداخته است. همچنین پژمان حدادی نیز با نوای تنبک در «خیال» هنرنمایی می*کند که پیش از این اجراهایی را با گروه «دستان» در تهران به روی صحنه برده بود.
این اثر توسط موسسه فرهنگی هنری «ماهور» منتشر شده و علاقه مندان برای تهیه این اثر به صورت نسخه اصلی می توانند به فروشگاه های معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه نمایند.
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

شوالیه آواز ایران شامگاه گذشته در کنسرتش گفت: این روزها اتفاقاتی افتاده که مردم خوشحال*تر هستند. شادی و امید در چهره و دل*های مردم موج می*زند و شوری به دل مردم آمده است.


خبرگزاری ایسنا: شوالیه آواز ایران شامگاه گذشته در کنسرتش گفت: این روزها اتفاقاتی افتاده که مردم خوشحال*تر هستند. شادی و امید در چهره و دل*های مردم موج می*زند و شوری به دل مردم آمده است.

صندلی*های سالن میلاد نمایشگاه بین*المللی، شامگاه 17 تیر، میزبان مخاطبانی بود که برای آغاز همسرایی ساز*ها و شنیدن موسیقی ایرانی لحظه*شماری می*کردند.

صحنه اجرا مزین به چند شمع و نمایی از قونیه است و اشعار پارسی هم در جای جای صحنه به چشم می*خورد.



ناظری پا به صحنه گذاشت و گفت: امشب مروری بر آثار گذشته خواهیم داشت. البته همیشه شهرام ناظری را با طرح*ها و ایده*های نو می*شناسند اما چند سالی بود که تقاضا برای مرور این آثار زیاد بود.

او ادامه داد: امشب قطعات خاطره*انگیزی را خواهید شنید که شاید با آنها زندگی کرده*اید و امیدوارم شب خوبی فراهم کنیم.

سپس ناظری سه*تارش را به دست گرفت و نواخت.

قطعه «حلاج» با کلامی از شفیعی کدکنی در راست*پنجگاه نواخته شد و فضا برای همنوازی گروه آغاز شد.

سازها با یکدیگر همنوایی می*کنند و ناظری می*خواند:

گر بی دل و بی دستم وز عشق تو پابستم پس بند که بشکستم آهسته که سرمستم

نوی سازها به اوج می*رود:

ای می بترم از تو من باده ترم از تو پرجوش ترم از تو آهسته که سرمستم

....

نوبت ساز و آواز است و در حالی که تشویق*های حاضران بالا می*گیرد، ناظری می*خواند:


بازآ بازآ هرآنچه هستی بازآ گر کافر و گر بت پرستی بازآ این درگه ما درگه نومیدی نیست صدبار اگر توبه شکستی بازآ

ساز و آواز مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و دوباره همنوازی شروع می*شود:

ای لولیان ای لولیان دیوانه شو دیوانه شو

....

ناظری در ادامه گفت: از توجه شما سپاسگزارم. شب را ادامه می*دهیم تا ببینیم به کجا می*رسیم. شب دراز است و قلندر بیدار.

نوبت بیات اصفهان است. کمانچه، کمانچه آلتو، عود، دف، تنبک، تار و سه*تار خوب از پس همنوایی با یکدیگر بر می*آیند.

دوش چه خورده*ای دلا راست بگو نهان مکن چون خموشان بی*گنه روی بر آسمان نکن

....

سپس شهرام ناظری گفت: بخش بعدی اجرا به قطعاتی اختصاص دارد که شما با آن*ها خاطره دارید.

او دوباره سه*تارش را به دست گرفت و نواخت. همان قطعه*ای را که می*گوید:

الا یا ایها الساقی ادر کاسا و ناولها که عشق آسان نمود اول ولی افتاده مشکل*ها

در هنگام اجرای این قطعه دف شهریار نظری خودنمایی زیادی کرد و حاضران به آرامی همخوانی کردند.

پس از پایان این قطعه ناظری بدون هیچ تاملی «اندک اندک جمع مستان می*رسند» را خواند.

اما دیگر نوبت بخش کردی اجرا رسیده بود و در حالی که صابر نظرگاهی و شهرام محمدی برای نواختن دیوان آماده می*شدند، ناظری در سخنانی گفت: چند قطعه را از موسیقی مناطق "کرد" برایتان انتخاب کرده*ایم. آهنگ*های کردی شور و حس خاصی دارند و قوی و پرتحرک*اند.

او افزود: در فرهنگ کرد رزم و بزم در کنار هم*اند. شاید ببینید که مثلا 2 هزار نفر کرد در حالی که تفنگ به دست دارند، می*رقصند.

ناظری با حالت مزاح*گونه*ای گفت: در این سه*شب که قطعات کردی اجرا کردیم، شادی مردم به حدی بود که من وحشت کردم از اینکه سقف پایین بیاید، اما به هر حال این روزها اتفاقاتی افتاده که مردم خوشحال*ترند. در این شب*ها شادی زیادی از شما به ما رسید و من در حین اجرای این قطعات کردی نفهمیدم چه کسی می*خواند و چه کسی می*زند؟

شوالیه آواز ایران افزود: همه شادی کردند و اولین باری بود که اینقدر شور می*دیدم.

سپس قطعاتی از مقام*های شکاک از کرمانشاه و سنندج اجرا شد و حاضران را تا حد زیای به وجد آورد و مخاطبان با تشویق کردن و گاهی کل کشیدن گروه را همراهی می*کردند. شدت تشویق*ها به حدی بود که ناظری با دست اشاره می*کرد، صدای موسیقی را نمی شنود و از حاضران خواست آرام*تر تشویق کنند.

پس ازپایان قطعات کردی، این هنرمند پیشکسوت خطاب به حاضران گفت: شما باید می*آمدید روی صحنه و ما می*آمدیم جای شما! این همه شور شما را که البته خیلی هم زیباست نمی*توانم کنترل کنم.

با درخواست*های پی در پی مخاطبان، قطعه «یک شب آتش در نیستان می*فتاد» به عنوان قطعه بیز اجرا شد و شب خاطره*انگیز شهرام ناظری به پایان رسید.

صابر نظرگاهی(تار، سه*تار، دیوان)، شهرام محمدی(دیوان، سه*تار، دف)، بابک غسالی(عود)، نگار خارکن(کمانچه*آلتو)، شهریار نظری(دف)، راشد باباشهابی(کمانچه) و فرهاد صفری(تنبک، باژنگ) در این اجرا هنرنمایی کردند.

این اجرا به تهیه*کنندگی محمدحسین توتونچیان( شرکت ققنوس) برگزار شد و به رسم تمام اجراهای این موسسه کنسرت رأس زمان مقرر برگزار شد.
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آهنگساز برنده پنج جایزه اسکار موسیقی «جنگ*های ستاره*ای 7» را می*سازد

فرهنگ > سینما - جان ویلیامز آهنگساز هر شش فیلم قبلی «جنگ*های ستاره*ای» موسیقی فصل جدید این مجموعه سینمایی علمی تخیلی را هم می*سازد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «جنگ*های ستاره*ای: اپیزود 7» را جی. جی. آبرامز کارگردانی می*کند.

خبر انتخاب جان ویلیامز به عنوان آهنگساز اولین فیلم سه*گانه سوم «جنگ*های ستاره*ای» را کاتلین کندی رئیس لوکاس*فیلم روز شنبه در آلمان اعلام کرد.


آبرامز ماه آوریل اعلام کرد تمایل دارد ویلیامز موسیقی فیلم او را بسازد، اما تاکید کرد همه چیز هنوز در اولین مراحل قرار دارد.


ویلیامز در مصاحبه*ای ویدیویی که در وبسایت «جنگ*های ستاره*ای» منتشر شد، درباره همکاری خود با این پروژه توضیح داد.


او گفت: «البته هنوز فیلمنامه را ندیده*ام. نمی*دانم داستان جدید از چه قرار است، اما مطمئنم در آن به داستان قدیمی اشاره شده که در این صورت استفاده از بعضی تم*های به*کار*رفته در فیلم*های قبلی «جنگ*های ستاره*ای»، ضروری و مناسب است.»


فیلمنامه «جنگ*های ستاره*ای: اپیزود 7» را مایکل آرنت («داستان اسباب*بازی 3» و «لیتل میس سانشاین») می*نویسد. این فیلم قرار است سال 2015 روی پرده سینماها برود. دو فیلم بعدی (اپیزود 8 و اپیزود 9) در سال*های بعد اکران می*شوند.


انتظار می*رود مارک همیل، کری فیشر و هریسن فورد، ستاره*های سه*گانه اول «جنگ*های ستاره*ای» در فیلم جدید بازی می*کنند.


جرج لوکاس خالق مجموعه سینمایی «جنگ*های ستاره*ای» و موسس لوکاس*فیلم در مقام مشاور هنری با این پروژه همکاری می*کند.


لارنس کاسدان که سابقه همکاری طولانی با لوکاس*فیلم را دارد و به عنوان فیلمنامه*نویس با سه فیلم این مجموعه همکاری کرده، یکی از مشاوران «جنگ*های ستاره*ای: اپیزود 7» است.


جان ویلیامز برای «ویولن*زن روی بام»، «آرواره*ها»، اولین فیلم «جنگ*های ستاره*ای»، «ئی*تی» و «فهرست شیندلر»* پنج بار برنده جایزه اسکار بهترین موسیقی شده است.


این آهنگساز 81 ساله نیویورکی درمجموع با 48 نامزدی اسکار پس از والت دیزنی دومین فردی است که در تاریخ سینما بیش از همه نامزد اسکار شده است.


ویلیامز همچنین چهار جایزه گلدن گلوب، هفت جایزه بفتا و 21 جایزه گرمی در کارنامه دارد.


موسیقی «سوپرمن»، مجموعه فیلم*های «جنگ*های ستاره*ای»، دو فیلم اول «تنها در خانه»، «هوک»، «پارک ژوراسیک»، «نجات سرباز رایان»، سه فیلم اول «هری پاتر»، «اسب کارزار» و «لینکلن» از دیگر ساخته*های اوست. ویلیام غیر از دو فیلم «دوئل» و «رنگ ارغوانی» موسیقی تمام فیلم*های مهم اسپیلبرگ را ساخته است.


سری فیلم*های «جنگ*های ستاره*ای» از سال 1977 با فیلمی به همین نام به کارگردانی لوکاس با حضور بازیگرانی مانند همیل، فورد و الک گینس آغاز و خیلی زود یک پدیده فرهنگی شد.

«جنگ*های ستاره*ای» دو دنباله «امپراتوری ضربه می*زند» (اروین کرشنر، 1980) و «بازگشت جدای» (ریچارد مارکواند، 1983) را به همراه داشت.
لوکاس بیش از دو دهه پس از نمایش اولین فیلم «جنگ*های ستاره*ای» تولید دومین سه*گانه خود را آغاز کرد که داستان آن پیش از حوادث سه*گانه اول روی می*دهد.
«جنگ*های ستاره*ای: اپیزود اول ـ تهدید شبح» به عنوان اولین فیلم سه*گانه جدید سال 1999 پخش شد و «حمله کلون*ها» و «انتقام سیت» سال*های 2002 و 2005 به نمایش درآمدند.
فروش شش فیلم «جنگ*های ستاره*ای» بیش از چهار میلیارد دلار بوده است.
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مجوز کنسرت برای خانم*های خواننده
مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد خبر داد


پاشایی گفته دفتر موسیقی هیچ ممنوعیتی برای دریافت درخواست گروه*ها ندارد
خبری که امروز از طرف علیرضا پاشایی مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد ، می*تواند به یک بمب انگیزشی برای بانوان خواننده موسیقی پاپ تبدیل شود. پاشایی مدعی شده که گروه*های موسیقی پاپ بانوان می*توانند از این پس برای اخذ مجوز اجرای صحنه*ای به دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند.

برگزاری کنسرت*های موسیقی پاپ بانوان چند سالی می*شد که متوقف شده بود و بانوان فعال در این عرصه * **با وجود تقاضاها و مراجعات متعددشان به ارشاد، فضایی برای اجرای کارهایشان نداشتند. *
*
* پاشایی گفته دفتر موسیقی هیچ ممنوعیتی برای دریافت درخواست گروه*ها ندارد و از این پس گروه*های موسیقی پاپ بانوان هم می توانند مانند دیگر گروه*های خواهان برگزاری کنسرت درخواست خود را ارائه دهند. البته طبق گفته خود پاشایی این موضوع هنوز نهایی نشده و به زودی تصمیم قطعی درباره آن گرفته می*شود. باید دید با امیدی که نسبت به باز شدن فضای فرهنگی کشور پدپد آمده این خبر تا چه اندازه به حقیقت خواهد داشت.
 

mina madah

عضو جدید
چهارشنبه كنسرت محمد عليزادس بياين خيلي خوبه
سالن برج ميلاد ساعت 10http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/heart.gifhttp://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/heart.gifhttp://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/heart.gif
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کی می*رسد باران˝ منتشر شد


موسیقی > ایرانی- همشهری آنلاین:
سینا سرلک؛ خواننده سنتی موسیقی کشورمان از انتشار آلبوم ˝کی می*رسد باران˝ با صدای خود و آهنگسازی کیوان ساکت خبر داد.

سینا سرلک؛ خواننده سنتی خوان کشورمان در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین؛ از انتشار آلبوم "کی می رسد باران" خبر داد و در این باره گفت: این آلبوم با صدای من و آهنگسازی کیوان ساکت از سوی موسسه فرهنگی-هنری "راوی آذرکیمیا" منتشر و روانه بازار موسیقی شد.سرلک در ادامه افزود: این آلبوم با شعر و دکلمه هرمز ناصرشریفی، شامل 8 قطعه است که در این 8 قطعه، تفاوت در بحث ملودیک قطعات،تنوع در آنها و همچنین فضاسازی نو به چشم می*خورد.وی ادامه داد: بر اساس قول هایی که برای انتشار این آلبوم داده بودیم و قرار بود در اول مهرماه منتشر شود، سعی بر این بود تا در همین روز چنین اتفاقی بیفتد که خوشبختانه موفق شدیم و با تلاش آقای رضا مهدوی آلبوم در روز موعود به دست علاقه مندان رسید.سرلک با بیان اینکه این آلبوم با هر سلیقه شنیداری از موسیقی ایرانی همخوانی دارد، تاکید کرد:خوشبختانه با توجه به اینکه آلبوم فضایی ارکسترال دارد و از یک موسیقی اصیل ایرانی برخوردار است، حال و هوا و فضایی نو را دربرگرفته است که می تواند سلیقه های مختلف موسیقایی را دربرگیرد.گفتنی است آلبوم" کی می رسد باران" هم اکنون در بازار موسیقی موجود است و علاقه مندان می توانند از طریق فروشگاه*های فرهنگی-هنری نسبت به خرید آن اقدام کنند.

__________________
 

Similar threads

بالا