h_moraki
عضو جدید
موسسان یوتیوب به ترتیب از راست:جاوید کریم،استیو چن و چاد هارلی
فوریه ۲۰۰۵: موسسان یوتیوب ،چاد هارلی،استیو چن و جاوید کریم در حال کار بر روی به اشتراک گذاری ویدییویی هستند .آنها در PayPal با هم آشنا شده بودند.
آوریل ۲۰۰۵: اولین تصویر ویدیویی در این سایت آپلود شد و که موضوع آن مربوط به حضور جاوید در باغ وحش سن دیگو است.
نوامبر ۲۰۰۵: یوتیوب یک وام ۳٫۵ میلیون دلاری را برای توسعه خود دریافت میکند.
دسامبر ۲۰۰۵: راه اندازی رسمی یوتیوب با آمار تماشای ۸ میلیون ویدیو در هر روز
فوریه ۲۰۰۵: در حدود ۱۵ میلیون تماشای ویدیو در روز و آپلود روزانه ۲۰ هزار ویدیو در آن
می ۲۰۰۶: سرویس آپلود ویدیویی مبتنی بر تلفن همراه نیز راه اندازی شد.
ژولای ۲۰۰۶ : ۶۵ هزار ویدیوی تازه در هر روز آپلود میشود و این سایت هر روز ۱۰۰ میلییون بازدید کننده دارد.
آگوست ۲۰۰۶: یوتیوب اولین سری سفارشهای تبلیغاتی را با مشارکت” PVA” و کانالهای تجاری آغازمیکند.
پاییز ۲۰۰۶: یوتیوب قرار دادی را با ۳ شرکت مولف صوتی مانند سونی،وارنر و یونیورسال امضاء میکند.
اکتبر ۲۰۰۶: این شرکت اولین قرارداد حفظ مولف حقوقی را امضاء میکند.
اکتبر ۲۰۰۶: این شرکت فن آوری” Audible Magic “را به آلبومهای صوتی خود میافزاید.
اکتبر ۲۰۰۶: گوگل یوتیوب را به قیمت ۱٫۶ میلیارد دلار خریداری میکند و در مورد این خرید می گوید:”یک سود بی حساب در راه است”.
نوامبر ۲۰۰۶: یوتیوب اولین قراداد ورزشی را با لیگ NHL آمریکا امضاء میکند.
ژانویه ۲۰۰۷: تخمین زده شد که یوتیوب کل پهنای باند اینترنتی موجود در سال ۲۰۰۰ در جهان را مصرف میکند.
مارچ ۲۰۰۷: اولین شکایت از یوتیوب به وسایه کانال Nickelodeon و MTV به مبلغ یک میلیارد دلار به جرم نقض کپی رایت تقدیم دادگاه میشود.
می ۲۰۰۷: سازمان لیگ برتر انگلیس شکایتی را از یوتیوب برای نقض کپی رایت به دادگاه تقدیم میکند در حالی که یوتیوب مصرانه مدعی است که قوانین کپی رایت را رعایت میکند.
می ۲۰۰۷: مشارکت کاربران یوتیوب در آگهی های تجاری برای یوتیوب.
می ۲۰۰۷: یوتیوب و” IMI” قرارداد همکاری امضاء میکنند.
ژانویه ۲۰۰۸ : ۱۰ ساعت آپلود ویدیو در دقیقه و هزینه پهنای باند یوتیوب ۱ میلیون پوند در روز تخمین زده میشود.
می ۲۰۰۸: در حدود ۱۳ ساعت آپلود ویدیو در هر دقیقه و مجله فوربز از درآمد ۲۰۰ میلیون دلاری یوتیوب در هر سال سخن می گوید.
ژوئن ۲۰۰۸: ادغم یوتیوب با تلویزیونهای براویای سونی.
ژوئن ۲۰۰۸: یوتیوب با سایت ویدیویی “TiVo” ادغام میشود.
اکتبر ۲۰۰۸ : ۵ ساعت به طور متوسط در هر دقیقه در یوتیوب ویدیو آپلود میشود.
ژانویه ۲۰۰۹: کانال مخصوص اوباما در یوتیوب راه اندازی میشود.
فوریه۲۰۰۹: کانال مخصوص پاپ واتیکان در یوتیوب راه اندازی میشود.
می ۲۰۰۹ : ۲۰ ساعت ویدیو در هر دقیقه آپلود میشود.
ژولای ۲۰۰۹: فناوری ۳ بعدی به یوتیوب راه پیدا میکند.
اکتبر ۲۰۰۹: کنسرت موسیقی ” U2″ به صورت مستقیم پخش میشود.
اکتبر ۲۰۰۹: کانال ۴ انگلیس طی قرار دادی با یوتیوب تمامی تصاویر خود را در این سایت قرار میدهد.
اکتبر ۲۰۰۹: وبلاگ چاد هرلی یکی از موسسان یوتیوب بیش از ۱ میلیاد بار در روز بازدیدکننده دارد.
دسامبر ۲۰۰۹: کانال ۵ انگلیس نیز با یوتیوب قرا دادی مشابه امضاء میکند.
ژانویه ۲۰۱۰: یوتیوب قوانین جدیدی را برای ارسال ویدیو قرار میدهد.
مارچ ۲۰۱۰: ۲۴ ساعت آپلود ویدیو در هر دقیقه در یوتیوب.
مارچ ۲۰۱۰: یوتیوب لیگ برتر راگبی هندوستان را به صورت مستقیم در تمامی جهان پخش میکند.
۳۱ مارچ۲۰۱۰: راه اندازی یوتیوب با سیمایی جدید به منظور جلب مشتریان و تبلیغات تجاری بیشتر.
آوریل ۲۰۰۵: اولین تصویر ویدیویی در این سایت آپلود شد و که موضوع آن مربوط به حضور جاوید در باغ وحش سن دیگو است.
نوامبر ۲۰۰۵: یوتیوب یک وام ۳٫۵ میلیون دلاری را برای توسعه خود دریافت میکند.
دسامبر ۲۰۰۵: راه اندازی رسمی یوتیوب با آمار تماشای ۸ میلیون ویدیو در هر روز
فوریه ۲۰۰۵: در حدود ۱۵ میلیون تماشای ویدیو در روز و آپلود روزانه ۲۰ هزار ویدیو در آن
می ۲۰۰۶: سرویس آپلود ویدیویی مبتنی بر تلفن همراه نیز راه اندازی شد.
ژولای ۲۰۰۶ : ۶۵ هزار ویدیوی تازه در هر روز آپلود میشود و این سایت هر روز ۱۰۰ میلییون بازدید کننده دارد.
آگوست ۲۰۰۶: یوتیوب اولین سری سفارشهای تبلیغاتی را با مشارکت” PVA” و کانالهای تجاری آغازمیکند.
پاییز ۲۰۰۶: یوتیوب قرار دادی را با ۳ شرکت مولف صوتی مانند سونی،وارنر و یونیورسال امضاء میکند.
اکتبر ۲۰۰۶: این شرکت اولین قرارداد حفظ مولف حقوقی را امضاء میکند.
اکتبر ۲۰۰۶: این شرکت فن آوری” Audible Magic “را به آلبومهای صوتی خود میافزاید.
اکتبر ۲۰۰۶: گوگل یوتیوب را به قیمت ۱٫۶ میلیارد دلار خریداری میکند و در مورد این خرید می گوید:”یک سود بی حساب در راه است”.
نوامبر ۲۰۰۶: یوتیوب اولین قراداد ورزشی را با لیگ NHL آمریکا امضاء میکند.
ژانویه ۲۰۰۷: تخمین زده شد که یوتیوب کل پهنای باند اینترنتی موجود در سال ۲۰۰۰ در جهان را مصرف میکند.
مارچ ۲۰۰۷: اولین شکایت از یوتیوب به وسایه کانال Nickelodeon و MTV به مبلغ یک میلیارد دلار به جرم نقض کپی رایت تقدیم دادگاه میشود.
می ۲۰۰۷: سازمان لیگ برتر انگلیس شکایتی را از یوتیوب برای نقض کپی رایت به دادگاه تقدیم میکند در حالی که یوتیوب مصرانه مدعی است که قوانین کپی رایت را رعایت میکند.
می ۲۰۰۷: مشارکت کاربران یوتیوب در آگهی های تجاری برای یوتیوب.
می ۲۰۰۷: یوتیوب و” IMI” قرارداد همکاری امضاء میکنند.
ژانویه ۲۰۰۸ : ۱۰ ساعت آپلود ویدیو در دقیقه و هزینه پهنای باند یوتیوب ۱ میلیون پوند در روز تخمین زده میشود.
می ۲۰۰۸: در حدود ۱۳ ساعت آپلود ویدیو در هر دقیقه و مجله فوربز از درآمد ۲۰۰ میلیون دلاری یوتیوب در هر سال سخن می گوید.
ژوئن ۲۰۰۸: ادغم یوتیوب با تلویزیونهای براویای سونی.
ژوئن ۲۰۰۸: یوتیوب با سایت ویدیویی “TiVo” ادغام میشود.
اکتبر ۲۰۰۸ : ۵ ساعت به طور متوسط در هر دقیقه در یوتیوب ویدیو آپلود میشود.
ژانویه ۲۰۰۹: کانال مخصوص اوباما در یوتیوب راه اندازی میشود.
فوریه۲۰۰۹: کانال مخصوص پاپ واتیکان در یوتیوب راه اندازی میشود.
می ۲۰۰۹ : ۲۰ ساعت ویدیو در هر دقیقه آپلود میشود.
ژولای ۲۰۰۹: فناوری ۳ بعدی به یوتیوب راه پیدا میکند.
اکتبر ۲۰۰۹: کنسرت موسیقی ” U2″ به صورت مستقیم پخش میشود.
اکتبر ۲۰۰۹: کانال ۴ انگلیس طی قرار دادی با یوتیوب تمامی تصاویر خود را در این سایت قرار میدهد.
اکتبر ۲۰۰۹: وبلاگ چاد هرلی یکی از موسسان یوتیوب بیش از ۱ میلیاد بار در روز بازدیدکننده دارد.
دسامبر ۲۰۰۹: کانال ۵ انگلیس نیز با یوتیوب قرا دادی مشابه امضاء میکند.
ژانویه ۲۰۱۰: یوتیوب قوانین جدیدی را برای ارسال ویدیو قرار میدهد.
مارچ ۲۰۱۰: ۲۴ ساعت آپلود ویدیو در هر دقیقه در یوتیوب.
مارچ ۲۰۱۰: یوتیوب لیگ برتر راگبی هندوستان را به صورت مستقیم در تمامی جهان پخش میکند.
۳۱ مارچ۲۰۱۰: راه اندازی یوتیوب با سیمایی جدید به منظور جلب مشتریان و تبلیغات تجاری بیشتر.