منم میدونم عزاداریه.نگفتم که جشن تولدهمنم بهشون تبریک میگم عزیز
تایید میکنم چون این کاررو دوست دارم و بهم ی حس خوبی میده
خوب این ی نوع عزاداریه نه مسخره گرفتن اسلام
منم میدونم عزاداریه.نگفتم که جشن تولده
حرف من اینه که اگه دلمون حسینی باشه ولی این کارا رو هم نکنیم خیلی بهتره تا اینکه صرفا قیافمونو اینطوری کنیم و عملکردمون یزیدی باشه
خوب همونم توجه زیاد به ظواهره دیگه.در ضمن عزیز اینم بدون که خرم ابادیا وقتی عزیزشون رو از دست میدن خاک میریزن تو سرشون یا همین کاررو میکنن
حالا جاهای دیگه رو نمیدونم
با این کار میخوایم بگیم که ما عزیزمون رو از دست دادیم
به این کارمون هم اعتقاد زیادی داریم
منم میدونم عزاداریه.نگفتم که جشن تولده
حرف من اینه که اگه دلمون حسینی باشه ولی این کارا رو هم نکنیم خیلی بهتره تا اینکه صرفا قیافمونو اینطوری کنیم و عملکردمون یزیدی باشه
من نگفتم اینا فقط.میگم هممون همینیم.به جای توجه به اصل ماجرا فقط به فکر ظاهر کار هستیم.خوب ببین داری تهمت میزنی
تو از کجا میدونی این مردم این شکلین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خوب این فلسفه، خانما که روزه سکوت میگیرن و ... از کجا اومدهدر ضمن عزیز اینم بدون که خرم ابادیا وقتی عزیزشون رو از دست میدن خاک میریزن تو سرشون یا همین کاررو میکنن
حالا جاهای دیگه رو نمیدونم
با این کار میخوایم بگیم که ما عزیزمون رو از دست دادیم
به این کارمون هم اعتقاد زیادی داریم
متوجه منظورت نشدم لطفا واضح تر بگو.در اصلش که نظرمو گفتم.در سو استفاده های حاشیه ایشم که شک نکننمیتونی بگی که چون یه سریا ازش استفاده خلاف میکنن اون چیز بده که
متوجه منظورت نشدم لطفا واضح تر بگو.در اصلش که نظرمو گفتم.در سو استفاده های حاشیه ایشم که شک نکن
خوب این فلسفه، خانما که روزه سکوت میگیرن و ... از کجا اومده
من بیشتر دنبال منبع این قضیه ام با فلسفه ش ، اینا مشخص باشه نفس کار مشخه میشه درسته یا نه
درسته که از همه چیز میشه سواستفاده کرد.ولی حرف من در اصل قضیست.من میگم اگه یکی از یه چیز خوب استفاده بد میکنه، دلیل نمیشه اون چیز بد باشه
چون شما از داخل گود بهش نگاه میکنی .بیا بیرون و از چشک بقیه ببین.بعد بگو.تاثیر این کار فکر نمیکنم منفی باشه
من نگفتم فلسفش درسته یا نه، ولی تا وقتی که منبعشو نمیدونیم، نمیتونیم دربارش قضاوت کنیمدرسته که از همه چیز میشه سواستفاده کرد.ولی حرف من در اصل قضیست.
در مورد فلسفه این کار زیاد با حرفتون موافق نیستم.
چون بالاخره هر کار خرافی هم که از قدیم انجام میشده براش یه فلسفه ای داشتن ولی الان باید دید به درد جامعه میخوره یا نه.باید دید تاثیرش مثبته یا منفی
اها.من با حرف شما کاری ندارم
من از این کار دفاع میکنم البته درحد خودم
من نگفتم فلسفش درسته یا نه، ولی تا وقتی که منبعشو نمیدونیم، نمیتونیم دربارش قضاوت کنیم
ببین عزیز دل.فرض رو بر این بگیریم که فلسفش در زمان خودش درست بوده.وقتی چنذ نسل ازش بگزره و فقط رنگ طاهر به خودش بگیره بی اونکه تاثیری در اعتقادات دیگران بزاره ایا هنوز هم باید ازش دفاع کرد و ادامش داد؟من نگفتم فلسفش درسته یا نه، ولی تا وقتی که منبعشو نمیدونیم، نمیتونیم دربارش قضاوت کنیم
ببین عزیز دل.فرض رو بر این بگیریم که فلسفش در زمان خودش درست بوده.وقتی چنذ نسل ازش بگزره و فقط رنگ طاهر به خودش بگیره بی اونکه تاثیری در اعتقادات دیگران بزاره ایا هنوز هم باید ازش دفاع کرد و ادامش داد؟
بعدش اگه یه چیزی از اصل و درون درست باشه که با زمان بد نمیشه کهببین عزیز دل.فرض رو بر این بگیریم که فلسفش در زمان خودش درست بوده.وقتی چنذ نسل ازش بگزره و فقط رنگ طاهر به خودش بگیره بی اونکه تاثیری در اعتقادات دیگران بزاره ایا هنوز هم باید ازش دفاع کرد و ادامش داد؟
اگه رو من یا تو تاثیر نذاره، معلوم نیست رو دیگرانم تاثیر نذاره
من و تو جزوی از همین مردیم و مثل بقیه ایم.تازه من و تو به تمسخر نمیگریم و اینا رو به اصل اسلام نمیچسبونیم اون کوته فکرایی که اینا رو به پای اصل اسلام میزارن که دیگه بدترن.بعدش اگه یه چیزی از اصل و درون درست باشه که با زمان بد نمیشه که
ببین عزیز دل.فرض رو بر این بگیریم که فلسفش در زمان خودش درست بوده.وقتی چنذ نسل ازش بگزره و فقط رنگ طاهر به خودش بگیره بی اونکه تاثیری در اعتقادات دیگران بزاره ایا هنوز هم باید ازش دفاع کرد و ادامش داد؟
خرافه ای که اثبات بشه اره مثل همون قمه که گفتی، ولی این کار هارو منم قبول ندارم، و خیلی چیزای دیگه مثل الم و زنجیر و تبل و .....من و تو جزوی از همین مردیم و مثل بقیه ایم.تازه من و تو به تمسخر نمیگریم و اینا رو به اصل اسلام نمیچسبونیم اون کوته فکرایی که اینا رو به پای اصل اسلام میزارن که دیگه بدترن.
در مورد جمله دوم
مثال نقضش همین اصل اسلام.مگه بد بوده که امروز مردم ازش بیزار شدن؟همین کارای خرافی باعث شده مردم دین زده بشن دیگه
خوب میتونن هدفشون با چیزای دیگه نشون بدن، چه کاریه خودشونو تو گل بندازن، قمه بزنن یا .....به نظر من نیت مهمه چه بسا کسایی که این کارها رو انجام میدن اما از درون کمترین تاثیری درشون نداشته اما مهم اینه که تو با دیدن عزاداری در پی این باشی که هدف اصلی از برپایی اون چیه. به نظر من این کار خودش نشون دادن اندوه درون فرده اگر همسویی با اعتقادات حسینی هم داشته باشه که چه بهتر. به نظر من حتی به قول شما در حد ظاهر هم اندوهگین بودن بهتره تا کلا از دین دور شدن.
الان داریم تو جامعه میبینیم کمترین تاثیری نداره.بابا هممون دازیم همینجا زندگی میکنیم دیگه.به نظر من نیت مهمه چه بسا کسایی که این کارها رو انجام میدن اما از درون کمترین تاثیری درشون نداشته اما مهم اینه که تو با دیدن عزاداری در پی این باشی که هدف اصلی از برپایی اون چیه. به نظر من این کار خودش نشون دادن اندوه درون فرده اگر همسویی با اعتقادات حسینی هم داشته باشه که چه بهتر. به نظر من حتی به قول شما در حد ظاهر هم اندوهگین بودن بهتره تا کلا از دین دور شدن.
امروزه میگن بهتریت تبلیغ کاره خوب و با کیفیته.حالا میشه گفت بهترین تبلیغ واسه اسلام عملکرد خوب و درستهخوب میتونن هدفشون با چیزای دیگه نشون بدن، چه کاریه خودشونو تو گل بندازن، قمه بزنن یا .....
خوب میتونن هدفشون با چیزای دیگه نشون بدن، چه کاریه خودشونو تو گل بندازن، قمه بزنن یا .....