+++ گفتگوی خودمانی ارشدی ها ی 92 - فصل دوم - به یاد بچه های پایین شهر!

وضعیت
موضوع بسته شده است.

hoomif

عضو جدید
سلام.سوال 35 آزمون سنجش تقریبا همون سوال 36 آزمون 25 درصد اول پارسه در سال گذشته هست.
سریه فوریه ای مناسب تره که با افزایش n ، ضرایبش سریعتر به صفر میل کنه تا بدین ترتیب با جملات کمتری بتونه به رفتار اصلی تابع همگرا بشه.بنابراین پاسخ سوال سنجش قطعا سینوسی هستش

تحلیل من اول همین بود...ولی بعد یکی بهم زنگ زد و یه تحلیل دیگه کرد و نظرم عوض شد...:surprised:ولی ببین احسان شاید بعضی ها بگن از لحاظ پیوستگی و اینا کسینوسی میشه...به هر حال میشد هر دو برداشت رو کرد:redface:
 

Ehi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تحلیل من اول همین بود...ولی بعد یکی بهم زنگ زد و یه تحلیل دیگه کرد و نظرم عوض شد...:surprised:ولی ببین احسان شاید بعضی ها بگن از لحاظ پیوستگی و اینا کسینوسی میشه...به هر حال میشد هر دو برداشت رو کرد:redface:

به لحاظ پیوستگی میشه سوال و زیر و رو کرد! ولی باید دقت کنیم که آیا پیوستگی یا عدم اون در صورت سوال مطرح شده؟
از نقطه نظر پیوستگی تابع مجهول :
چون an با سرعت همگرایی k/n^2 به صفر میل میکنه میشه گفت که قسمت زوج تابع ما پیوسته بوده ولی دارای مشتق اول ناپیوستس
چون bn با سرعت همگرایی k/n^3 به صفر میل میکنه میشه گفت که قسمت فرد تابع ما پیوسته بوده ولی دارای مشتق دوم ناپیوستس
در نهایت cn با سرعت k/n^2 به صفر میل میکنه که احتمالا همین مورد انحرافی ما رو به گزینه اشتباه کسینوسی میرسونه در حالی که cn یک ضریبه مثل an و bn و اتفاقا با هردو رابطه داره.اون چیزی که مهمه مقایسه ضرایب an و bn در این سواله.این تحلیل من هست اگر کسی نظر متفاوتی از مرجع معتبری سراغ داره اینجا بگه
 

hoomif

عضو جدید
به لحاظ پیوستگی میشه سوال و زیر و رو کرد! ولی باید دقت کنیم که آیا پیوستگی یا عدم اون در صورت سوال مطرح شده؟
از نقطه نظر پیوستگی تابع مجهول :
چون an با سرعت همگرایی k/n^2 به صفر میل میکنه میشه گفت که قسمت زوج تابع ما پیوسته بوده ولی دارای مشتق اول ناپیوستس
چون bn با سرعت همگرایی k/n^3 به صفر میل میکنه میشه گفت که قسمت فرد تابع ما پیوسته بوده ولی دارای مشتق دوم ناپیوستس
در نهایت cn با سرعت k/n^2 به صفر میل میکنه که احتمالا همین مورد انحرافی ما رو به گزینه اشتباه کسینوسی میرسونه در حالی که cn یک ضریبه مثل an و bn و اتفاقا با هردو رابطه داره.اون چیزی که مهمه مقایسه ضرایب an و bn در این سواله.این تحلیل من هست اگر کسی نظر متفاوتی از مرجع معتبری سراغ داره اینجا بگه

C n منظور ضرایب سری فوریه مختلطه؟؟
 

یونس313

عضو جدید
به لحاظ پیوستگی میشه سوال و زیر و رو کرد! ولی باید دقت کنیم که آیا پیوستگی یا عدم اون در صورت سوال مطرح شده؟
از نقطه نظر پیوستگی تابع مجهول :
چون an با سرعت همگرایی k/n^2 به صفر میل میکنه میشه گفت که قسمت زوج تابع ما پیوسته بوده ولی دارای مشتق اول ناپیوستس
چون bn با سرعت همگرایی k/n^3 به صفر میل میکنه میشه گفت که قسمت فرد تابع ما پیوسته بوده ولی دارای مشتق دوم ناپیوستس
در نهایت cn با سرعت k/n^2 به صفر میل میکنه که احتمالا همین مورد انحرافی ما رو به گزینه اشتباه کسینوسی میرسونه در حالی که cn یک ضریبه مثل an و bn و اتفاقا با هردو رابطه داره.اون چیزی که مهمه مقایسه ضرایب an و bn در این سواله.این تحلیل من هست اگر کسی نظر متفاوتی از مرجع معتبری سراغ داره اینجا بگه
سلام
ببخشید ، من یک جای کتاب کریمی خونده بودم هر چقدر تابع هموار تر باشه بسط فوریه ان سریعتر همگرا می شه .
من احساس می کنم منظور طراح سوال سرعت همگرایی بوده که سینوسی درست تر است .
 
  • Like
واکنش ها: Ehi

omid-power

عضو جدید
کارنامه و پاسخنامه آزمون25درصد اول تعاونی سنجش:

http://92.242.195.162/ci_sherkat/index.php/karname_avl_ar/m1

سلام به علما وفضلای کنکوری
جوابش اومد بذارین تو سایتا ! دمتون گرم (دست ما دور و خرما بر نخیل)

اون سوال ریاضی مهندسی هم که روش بحث می کنیین بنظر میرسه ! شبیهش تو کتاب پارسه هست
 

siqma

عضو جدید
کاربر ممتاز
تحلیل من اول همین بود...ولی بعد یکی بهم زنگ زد و یه تحلیل دیگه کرد و نظرم عوض شد...:surprised:ولی ببین احسان شاید بعضی ها بگن از لحاظ پیوستگی و اینا کسینوسی میشه...به هر حال میشد هر دو برداشت رو کرد:redface:

نمیدونم چرا اینقدر رو این سوال بحث بالا گرفته!!!!:w04: این سوال تو آزمون اول پارسال پارسه بود که خودم تو آزموناش پارسال شرکت کردم و همون سرعت همگرایی بیشتر درسته که خیلی از دوستان گفتن
چون طراح سوالات امسال آزمونای سنجش فکر میکنم دکتر معتقدیه همیشه این سوالو میده!
 

* F A R Z A D *

عضو جدید
از دوستان کسی تو آزمونهای پارسه شرکت نکرده که سوالا رو بذاره تو سایت ما هم استفاده کنیم :redface:
 

f shademan

کاربر فعال مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
ای بابا هنوز سر این سوال دعواست که !!
این دو سند معتبر !!آتش... بس !!

اصلن اگه بیایم از نظر پیوستگی هم بررسی کنیم بازم به گزنیه ی سینوسی می رسیم !!

سند اول رو قبلن رو کرده بودم !!کسی گوش به حرفم نکرد !!معتبرترشو آوردم !!
تصویر اول صفحه ی 29 دکتر معتقدی و تصویر دوم صفحه ی 46 دکتر کریمی البته به کتاب های من !!!


WP_001223.jpg WP_001226.jpg
 
آخرین ویرایش:

hoomif

عضو جدید
سلام.
دوستان این سنجش رتبه نمیده؟؟ یا کارنامه من رتبه نداره؟؟ چرا اینجوریه؟ چرا پاسخ تشریحی رو نمیشه دانلود کرد؟؟:que:
 
آخرین ویرایش:

BalroG

عضو جدید
سوال این هفته انجمن: :)
به نظر شما کدام گزینه صحیح می باشد:

1) امسال عضوی از اعضای انجمن در آزمون های پارسه شرکت نکرده است.
2) امسال عضوی که در آزمون های پارسه شرکت کرده است، بی معرفت است!
3) امسال آزمون های پارسه قابل اسکن یا عکس برداری نمی باشد.
4) امسال آزمون های پارسه برای اعضای این انجمن ممنوع می باشد!!
 

faz123

عضو جدید
سوال این هفته انجمن: :)
به نظر شما کدام گزینه صحیح می باشد:

1) امسال عضوی از اعضای انجمن در آزمون های پارسه شرکت نکرده است.
2) امسال عضوی که در آزمون های پارسه شرکت کرده است، بی معرفت است!
3) امسال آزمون های پارسه قابل اسکن یا عکس برداری نمی باشد.
4) امسال آزمون های پارسه برای اعضای این انجمن ممنوع می باشد!!
بابا من شرکت کردم اما دفترچه اش دستم نیس یعنی الان نیس یعنی الان گم شده !!!از علاقه شدید گم کردم هر وقت پیدا کردم چشم میزارم خانم ایران دخت هم پارسه شرکت کردن اگه اون دم دست داره بزاره وگرنه باید صبر کنید
 

arshad1367

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام.
دوستان این سنجش رتبه نمیده؟؟ یا کارنامه من رتبه نداره؟؟ چرا اینجوریه؟ چرا پاسخ تشریحی رو نمیشه دانلود کرد؟؟:que:
سلام خیلی سخت نگیر دادا حل میشه:D
سنجشه دیگه ازمونهای کنکور کارشناسی شم همین مدلی بود والا زجر میدن ادمو:mad:
 

BalroG

عضو جدید
بابا من شرکت کردم اما دفترچه اش دستم نیس یعنی الان نیس یعنی الان گم شده !!!از علاقه شدید گم کردم هر وقت پیدا کردم چشم میزارم خانم ایران دخت هم پارسه شرکت کردن اگه اون دم دست داره بزاره وگرنه باید صبر کنید

صبر ایوب داریم ما! صبر می کنیم... :w05:
دوستان به سوال این هفته انجمن پاسخ بدهند!
:w26:
فعلا تا اینجا که دو نفر رو شد در آزمون های پارسه شرکت کردند!
:w25:
منتظر جوابیه از طرف خانم ایران دخت نیز می باشیم!
:w08:
دوستان صبور باشند...
:w27:
 

omid-power

عضو جدید
سوال این هفته انجمن: :)
به نظر شما کدام گزینه صحیح می باشد:

1) امسال عضوی از اعضای انجمن در آزمون های پارسه شرکت نکرده است.
2) امسال عضوی که در آزمون های پارسه شرکت کرده است، بی معرفت است!
3) امسال آزمون های پارسه قابل اسکن یا عکس برداری نمی باشد.
4) امسال آزمون های پارسه برای اعضای این انجمن ممنوع می باشد!!

با توجه به افزایش قیمت ارز در ماههای اخیر و طوفان سندی در آمریکا و بارش نخستین برف پاییزی درچین(که هیچ ربطی بهم ندارن!)
گزینه 3 درست است
 

Ti8

عضو جدید
سلام


دوستان چطور میتونم کتاب الکترونیک مهندس اسلام پناه(مشکی رنگه) که توی بسته ی نصیر هست رو گیر بیارم!!؟

به صورت تکی نمی فروشن!؟

سلام
کتاب الکترونیک مهندس اسلام پناه توی بسته ی نصیر چه فرقی با کتاب تحلیل نظری راهیان ارشد داره؟
 
آخرین ویرایش:

hoomif

عضو جدید
سلام خیلی سخت نگیر دادا حل میشه:D
سنجشه دیگه ازمونهای کنکور کارشناسی شم همین مدلی بود والا زجر میدن ادمو:mad:

سلام.
خدا از دهنت بشنوه...
:(اون از آمون گرفتنشون...اون از سوالا که 2 تا درس طبق سرفصل نبود...اون از کلیدشون که کپی کلید کنکور بود...این از کارنامه دادنشون که مرحله به مرحله است...چه میدونم والا! خدا کنه از آزمونهای بعدی خوب بشه این وضعیت:razz:
 

BalroG

عضو جدید
پاسخ تشریحی آزمون اول سنجش

پاسخ تشریحی آزمون اول سنجش

... ، بشتابید ، بشتابید ، ...
پاسخ تشریحی آزمون اول سنجش در سایت قرار گرفت...
... ، بشتابید ، بشتابید ، ...
این یکی رو خودم پیش قدم میشم تا دوستان از من گله نکنند!
بچه ها فعال باشید و همکاری کنید!
اینو گفتم تا دوستان پارسه ای شاید به خودشون بیان!!!
*** پاسخ تشریحی آزمون اول سنجش ***

http://uplod.ir/5tpi93m1223m/Sanjesh_-_33___1__-_Answer.rar.htm
 

Muhammad1986

عضو جدید
سلام
کتاب الکترونیک مهندس اسلام پناه توی بسته ی نصیر چه فرقی با کتاب تحلیل نظری راهیان ارشد داره؟

سلام

سوال خوبی پرسیدین!

با خوندن کتابایی مثل راهیان ارشد (مهدی ناصح ) که تازه بهترین کتابه نمیشه به تست های الکترونیک مسلط شد حتی من خودم با مهندس اسلام پناه صحبت کردم بهم گفتن با اون روش ها نمیشه!
چون اگه سوال رو یکم بپیچونن دیگه نمیتونید از پس تست های الکترونیک بر بیائید!!

حتی خودم با بچه های بینش حرف میزدم بهم گفتن مهندس باغستانی (استاد الکترونیک بینش) میگفتن که با روش دیگه ای فک کنم روش جریان میشه از پس تست ها بر اومد

الان هم دنبال یه جزوه ی مهندس باغستانی از موسسه بینش هستم البته با وویسش!

و هم دنبال این کتاب که توی بسته ی نصیره که فک کنم با همون روش مهندس باغستانی میگه!!!

توی سایت مهندس اسلام پناه هم رفتم هنوز جزوه کلاسشون رو نذاشتن

البته این هم تجربه ی یکی از بچه ها (مازیار کوهوند)در درس الکترونیکه:


http://barghghodrat.rozblog.com/Forum/Catgory/4/Post/222

****من کتابهای
1-گسترش علوم پایه(شادکام انور)
2-مدرسان شریف(کاردانی)
3-رهیافت دیانی 1و2
4-دوجلد میرعشقی
5-کتاب 1032 صفحه ای پروفسور رضوی ترجه دیانی انتشارات نص
6-حل تمرین دو جلدی پرو فسور رضوی نوشته محمد باقری
7-مدرسان شریف کارشناسی ارشد
8-جزوه مهندس کهن
9-جزوه مهندس باغستانی
10-دو جلد کتاب دکتر احمد علی اشرافیان انتشارات نصیر و پوران پژوهش
11- کتاب مهندس علیرضا باغستانی
من همه اینها را خوانده ام ولی اگر بجای همه این کتابها یک بار کلاس آقای باغستانی رو بری میفهمی روشهایی که در این کتابها و جزوات هستش هیچ کدوم مثل کلاس آقای باغستانی نمیشه
چون در کلاس ایشون جوری الکترونیک رو یاد میگیری که انگار همش از پخش جریان استفاده میکنی و هیچ فرمول اضافه ای رو یاد نمیگیری واقعا فوق العاده است

****
یکی از دوستام که موسسه بینش بود بهم گفت کلاس باغستانی فوق العاده س!!

اون کتاب داخل بسته در اصل به نظرم اموزش همون روش حل کتاب راهیان ارشده
اخه من خودم کتاب راهیان ارشد (مهدی ناصح ) رو میخوندم و وقتی یاد میگرفتم میرفتم روی کتاب مهندس اسلام پناه تست ها رو حل میکردم تا اینکه دونستم روش حلشون با هم متفاوته و با مهندس اسلام پناه تماس گرفتم بهم گفتن روش حلشون با هم فرق میکنه

توی سایت مهندس اسلام پناه هم رفتم دیدم هنوز جزوشون رو قرار ندادن و دندون تیز کردم واسه کتاب داخل بسته ی نصیر!!


 
آخرین ویرایش:

مهربان2000

عضو جدید
دستتون درد نکنهمن این چند روز خواب و خوراک نداشتمواقعا این سنجش چرا اینجوری؟
 

Muhammad1986

عضو جدید
کالایی سازی آموزش در ایران

در پاییز سال 1384، یک موسسه آموزشی با جعفر محمدی رتبه اول کنکور و دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده علوم اجتماعی تهران تماس می گیرد و به او پیشنهاد می کند تا در ازای دریافت مبلغ 1.5 میلیون تومان اعلام کند که در کلاس های این موسسه شرکت کرده و بر اثر فعالیت های این موسسه توانسته در کنکور رتبه اول را به دست بیاورد. جعفر محمدی نپذیرفت. در همان زمان من در یک موسسه آموزشی خصوصی درس می دادم. دانشجویان همه قصد داشتند در کنکور رشته ارتباطات شرکت کنند. آنها از من خواستند برایشان جزوه بگویم. من به آنها توضیح دادم که این کار هرچند برای من آسان است اما اصلا به نفع آنها نیست و هر کس دیگری هم که برای آنها جزوه بگوید، در واقع آنها را فریب داده است. جلسه بعد که برای تدریس به موسسه رفتم، رئیس موسسه مودبانه از من خواست که برای داوطلبان جزوه بگویم تا آنها رونویسی کنند. داوطلبان به صورت دسته جمعی به روش تدریس من اعتراض کرده بودند. آنها می خواستند که فریفته شوند.
زمستان سال 1385 در یک موسسه معتبر دیگر درس می دادم. روزی که برای جلسه توجیهی رفته بودیم، مدیر موسسه به ما گفت که چنانچه داوطلبان را به سمت خرید سایر محصولات آموزشی هدایت کنیم، از خجالت ما در خواهد آمد. همه کسانی که در آن جلسه بودند، از رتبه های اول تا سوم کنکور بودند و اکثر آنها با تکان دادن سر تایید کردند. در پاییز سال 1386 شخصی به من مراجعه کرد و از من خواست در ازای دریافت چهار میلیون تومان پشت در جلسه کنکور کارشناسی ارشد بنشینم و به سوالات که به وسیله یک نفر از جلسه بیرون آورده می شود، پاسخ دهم. وی همچنین گفت در صورتی که به اندازه کافی شجاعت داشته باشم و جای داوطلب در سر جلسه بنشینم به من ده میلیون تومان پول می دهد و اگر برای او رتبه اول کنکور را کسب کنم، به من بیست میلیون می دهد که از این مقدار ده میلیون تومان پیش از جلسه پرداخت خواهد شد. من قبول نکردم. بعدها فهمیدم این شخص با یک گروه کار می کند و سایر اعضای آن به سراغ کسان دیگری هم رفته اند و با برخورد سرد آنها مواجه شده اندِ چند در نهایت فهمیدم که با نفرات دیگری با قیمت های خیلی پایین تر به توافق رسیده اند.
یکی دیگر از دوستانم که مدتی بی پول شده بود، به صورت دست نویس اطلاعیه هایی مبنی بر تدریس خصوصی بر دیوارهای شهر تهران نصب می کند و خود و همسرش به تدریس مشغول می شوند. بعد از مدتی به این نتیجه می رسند که اگر قیمت را بالا ببرند، مشتریان بیشتری خواهند داشت. در حال حاضر بهای تدریس خصوصی در برخی مناطق تهران به سیصد هزارتومان برای یک جلسه رفع اشکال یک ساعت و نیمه می رسد. حقوق یک ماه یک معلم در مدت یک ساعت و نیم قابل حصول است.
در ماه های گذشته در برخی مجلات شاهد رسوایی هایی در مورد تقلب تحصیلی بوده ایم. رئیس آموزش دانشگاه آزاد گرگان مقاله یک استاد استرالیایی را دوبار به اسم خود چاپ کرده است. مدتی پیش یکی از اساتید دانشکده مدیریت دانشگاه تهران مقاله یک استاد اسرائیلی را عینا در جای دیگری چاپ کرده بود. مقاله ای با نام خانم معصومه ابتکار در یکی از ژورنال های خارجی چاپ شده بود که معلوم شد این مقاله عینا از مقاله یک استاد خارجی کپی شده است. خانم معصومه ابتکار اعلام کرد که از این جریان خبر نداشته و یک دانشجو این مقاله را به وی داده است. عباس عبدی در مقاله ای در روزنامه اعتماد ملی توضیح می دهد که چطور برخی دانشگاه های روسی ایرانیان را برای گرفتن مدرک دکترا ثبت نامه می کنند. آنها سپس پایان نامه را به زبان روسی می نویسند و پس از دریافت آخرین قسط، دانش نامه را همراه با یک نسخه از پایان نامه برای آقا یا خانم دکتر می فرستند. جالب اینجاست که این استاد دانشگاه، اصلا نمی تواند یک کلمه از پایان نامه دکترایش را بخواند. در یک مورد دیگر پس از مسائلی که در رابطه با کردان وزیر کشور پیش آمد، رئیس جمهور رسما دستور داد مدارک کلیه مسوولان کشور بررسی شود.
* * *​
در گذشته، دانش چیزی بود که از استاد به شاگرد هدیه می شد. استاد در مقام جایگاه برتر، خود را با همه خطرات مواجه می کرد تا این هدیه مقدس را در زمین بکر ذهن شاگرد بکارد و به صورت غیر مستقیم یا مستقیم در جایگاه خدمت به جامعه قرار بگیرد. در شماره گذشته مجله به معلمان عشایری و محمد بهمن بیگی پرداخته شد. معلمان نسل گذشته با همه خطرات، از حمله حیوانات درنده گرفته تا بدخواهی های صاحبان قدرت و ثروتی که منابع قدرت خود را در نادانی می دیدند، مواجه می شدند تا فرزندان محروم ترین گروه های اجتماعی را با سواد و توانمند کنند. شخصا در طول دوران تحصیل با چنین معلمانی مواجه شده ام. معلمانی که به معنای واقعی کلمه می سوختند تا نسل های بعدی جامعه زندگی بهتری داشته باشند. نسل هایی که با مفاهیمی مثل فداکاری، گذشت، صبر، درستکاری و انصاف کمتر آشنایند و حتی برای لحظه ای به آنچه نسل های پیشین برای آنها انجام داده اند، فکر نمی کنند. معلمان زحمت کش نسل گذشته اکنون که با این نسل پر توقع و طلبکار مواجه می شوند، در ارزش خدماتی که انجام می دهند دچار تردید می شوند. آنها گاهی با خود فکر می کنند «آیا به جای خدمت بی شائبه به این طلبکاران، بهتر نبود کار دیگری می کردم تا جلوی بچه های خود شرمنده نباشم؟». از مجلس اول شورای اسلامی به این سو، تعداد معلمانی که به نمایندگی مجلس می رسند، دوره به دوره کمتر شده است. در چنین شرایطی زمینه برای ظهور صنایع آموزشی فراهم می شود و همانطور که می دانیم، کار «صنایع» تولید کالاست.
در اینجا بحث بر سر شکل گیری روش های موازی دادن مدرک آموزش عالی نیست. بحث بر سر دانشگاه آزاد، آموزش مجازی و دانشگاه شهر بازی نیست. در اینجا حتی موضوع مدرک قلابی آکسفورد هم مطرح نیست. سوال این است که دلیل ایجاد چنین وضعیتی چیست و پاسخ هم این است که آموزش در کشور ما کالایی (Commoditized) شده است. در این وضعیت، آموزش هم می تواند مثل هر کالایی به فروش برود. منطق عرضه و تقاضا بر آن حاکم است و چنانکه می دانیم، در منطق بازار، هنگامی که کالایی سود نداشته باشد، فروش آن متوقف می شود. بنابراین باز هم جای شکری باقی است که کالای آموزش در ایران هنوز دارای سودی است و گرنه خدا می داند در جامعه ای که آموزش در آن عرضه نمی شود، چه اتفاقی خواهد افتاد.
هر از گاهی در خبرها می خوانیم که وزارت علوم به دنبال جمع آوری موسسات غیرقانونی آموزشی است. دفعه بعد که این خبر را خواهیم خواند متوجه خواهیم شد که در دفعه گذشته این وزارت خانه نتوانسته این موسسات را جمع کند. این موسسات بسیار نیرومندند و برخی از آنها ماهانه تا چند ده میلیارد تومان درآمد دارند. برخورد با چنین امپراتوری هایی آسان نیست. از یکی از مسوولان سازمان سنجش شنیدم که وقتی برای بررسی وضعیت یکی از این موسسات مراجعه کرده بود، چنین پاسخ شنیده بود: «به شما مربوط نیست ما در اینجا چه می کنیم».
در اینجا با بررسی بعضی آگهی های موسسات آموزشی خوهیم دید که چگونه آموزش در کشور ما کالایی شده و در حال تخریب همه زیربناهایی است که در طول یکصد سال گذشته و یا حتی چند هزار سال گذشته در این کشور ایجاد شده است.
اولین تصویر متعلق به سر در انتشارات گاج است. گاج یکی از فعال ترین موسسات در صنعت آموزش در ایران است. با این حال، بر روی درب ورودی این شرکت دو اسفنکس مربوط به دروازه ملل پارسه نصب شده است. معلوم نیست که انتشارات گاج که هر ساله میلیاردها تومان پول نصیب صاحب خود می کند، چه ارتباطی با دروازه همه ملت ها و افتخارات گذشته ایران و منشور حقوق بشر کورش دارد. سوالی که در جای دیگری ممکن است پیش بیاید این است که آیا کسانی که ایرانیان را سرکیسه می کنند، می توانند مایه افتخار آنان هم باشند؟

دو عکس بعدی مربوط به یک آگهی دیواری شهری است که موسسه آموزشی قلمچی آن را طراحی کرده است. در تصویر اول تعدادی از داوطلبان برتر کنکور کارشناسی دانشگاه های کشور را می بینید که رتبه خود را در دست دارند و نشان می دهند که بچه های موسسه قلمچی چگونه همگی رتبه های برتر کنکور را نصیب خود کرده اند. از آنجا که پیروزی هزار تا صاحب دارد و شکست حتی یک پدر و مادر هم ندارد، نه موسسه قلمچی و نه هیچ موسسه آموزشی دیگری آماری از تعداد کسانی که در این موسسات ثبت نام کرده و در کنکور شکست خورده اند ارائه نمی دهند.

اما نکته اصلی را در عکس بعدی می توانید ببینید. بار اولی که این عکس را دیدم برای یک لحظه فکر کردم با عکس تعدادی از جنایتکاران طرف هستم. افرادی که با طرز خاصی ایستاده اند و شماره به گردن دارند. اینها رتبه های اول کنکور کارشناسی دانشگاه ها در رشته های مختلف هستند که از کلاس های موسسه قلمچی استفاده کرده اند. نمی دانم موسسه قلمچی چطور توانسته این افراد را وادار به گرفتن چنین عکسی کند اما باید بگویم که این عکس چیزی جز احساس شرم در میان کسانی که ذره ای به کشورشان می اندیشند ایجاد نمی کند. اینها نخبه ترین جوانان کشور هستند که اینچنین تن به مناسبات سرمایه داری داده اند. فکر نمی کنم هیچ کدام از آنها به بیست سالگی رسیده باشند. اینها که در اوج جوانی و شورشگری تسلیم شده اند، وقتی به چهل سالگی برسند و محافظه کار شوند دیگر چه می کنند. نباید فراموش کرد که آینده این کشور به دست این جوانان رقم خواهد خورد. این جوانان وقتی خود در جایگاه تولید کالای آموزش قرار بگیرند، آیا حاضرند مثل معلمانی که به ما درس دادند، به آسانی برای رفاه نسل های بعدی تلاش کنند؟

طراحان این آگهی به طرز آشکاری صورت داوطلبان را با نرم افزار فتوشاپ یا چیزی شبیه به آن دستکاری کرده اند تا چهره زیباتری برای آنها درست کنند. بسته بندی زیبا بخش بسیار مهمی از بازاریابی یک کالا را تشکیل می دهد. هرچند این جوانان به نظر من نباید تن به چنین کاری می دادند، اما به نظر من گناه والدین آنها بسیار بیش از خود آنهاست. من فکر نمی کنم این آگهی بدون نظر آنها طراحی شده باشد. هوشمندترین مردم ایران، همیشه در خدمت محروم ترین ایرانیان بوده اند. در ادبیات ما هوشمند اصطلاحی با بار مثبت بوده است چرا که زمانی که کسی هوشمند دانسته می شد، به احتمال زیاد خیرخواه هم بود. اما در عصر کالایی سازی آموزش، دیگر نخبگان این کشور پناهگاهی برای مردم نخواهند بود. آدم یاد خیام می افتد: یاران موافق همه از دست شدند، در پای اجل یکان یکان پست شدند.
آگهی بعدی یک آگهی اینترنتی برای یک کلاس خصوصی است که از اینترنت گرفته ام. در این آگهی که برای دانش آموزان شهر تربت جام طراحی شده، استاد کامپیوتر به دانش آموزانی که مایلند کامپیوتر را به صورت خصوصی یاد بگیرند وعده می دهد که اگر تا یک روز دیگر تماس بگیرند آنوقت «مبلق نصف می شود».

آگهی بعدی بسیار جالب است. این عکس از داخل بورد ورودی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برداشته شده است. درب این بورد قفل است و بنابراین کسی که این آگهی را در این مکان نصب کرده، حتما کلید بورد را داشته و بنابراین در داخل دانشکده علوم اجتماعی دارای مسوولیت است (با تشکر از بیژن تفضلی بابت تهیه این عکس). برای من جالب است استادانی که هر روز صبح وارد محوطه این دانشکده می شوند، با دیدن این آگهی چه فکری می کنند. در حال حاضر قیمت انجام یک پایان نامه حدود ششصد هزار تومان است. بدین ترتیب، اگر دانشجویی موفق شود با تقلب از سد کنکور رد شود، می بینید که با پرداخت فقط ششصد هزار تومان فارغ التحصیل می شود و می تواند در یکی از دانشگاه های فرعی کشور به تدریس مشغول شود و لقب استاد دانشگاه را یدک بکشد.

در آگهی بعدی، آموزنده با هوش مدعی می شود که با استفاده از روش های نوین عصب شناختی به شما زبان انگلیسی یاد می دهد. زمانی دانش آموز عصای دست خانواده بود و نه تنها به لحاظ مالی استقلال داشت، بلکه می توانست از سایر اعضای خانواده هم دستگیری کند. با ظهور نسلی از دانش آموزان که آرمانی جز قبولی در دانشگاه و فخر فروختن به دیگران ندارد و قادر نیست حتی یک روز بدون کمک والدین زنده بماند، روش های عصب شناختی برای آموزش زبان مشتری های تنبل زیادی را به خود جذب می کند. فکرش را بکنید، شب می خوابید و فردا صبح که از خواب بیدار می شوید مثل بلبل انگلیسی صحبت می کنید. حداقل اگر انگلیسی صحبت نکنید، یک نفر را به نان و نوایی رسانده اید.

آگهی بعدی یک نشانه دیگر از کالایی شدن آموزش در ایران است که می تواند برای تهیه کنندگان آن (موسسه آموزشی ماهان) پیگرد قانونی هم داشته باشد. در این آگهی، به طور صریح ادعا شده که «قبولی در کنکور» صرفا با ثبت نام داوطلب در «ماهان» آسان می شود. مطابق ادعای صریح این آگهی، اگر فرد بی سوادی هم در ماهان ثبت نام کند، قبولی در کنکور برای او آسان می شود که مصداق یک کلاهبرداری آشکار است.

آگهی بعدی دیگر کاملا کالایی سازی آموزش را نشان می دهد (با تشکر از سروش شاقاسمی برای پیدا کردن این آگهی). در این آگهی معلمی در بسته گذاشته شده و برای دانش آموز نابغه ارسال می شود. نمی دانم چرا معلمان علیه ترتیب دهندگان این آگهی که در تیراژ میلیونی هم توزیع می شود هیچ شکایتی نمی کنند.

آموزش مهم ترین رکن توسعه در این کشور است. خصوصی سازی هرچند در عرصه سایر نهادهای اقتصادی می تواند به شکوفایی اقتصادی منجر شود، اما خصوصی سازی آموزش در ایران اشتباه مرگباری است. حتی در میان کشورهایی که نهادهای پلیسی را هم به بخش خصوصی واگذار کرده اند، کشورهایی پیدا می شوند که آموزش را به عنوان امری همگانی در دست دولت باقی گذاشته اند. در فرانسه دانشگاه ها به صورت مجانی خدمات ارائه می کنند. شما برای درس خواندن در کشور سوئد نیاز به پرداخت شهریه در هیچ مقطعی ندارید. در فنلاند هم به همین صورت. در کشور آلمان بسیاری از دانشگاه ها به صورت مجانی اداره می شوند. قانون اساسی کشور ما هم آموزش را رایگان اعلام کرده است و بنابراین به لحاظ قانونی مشکلی وجود ندارد. چه خوب است که یک بار دیگر به خود بیائیم و تا دیر نشده فکری به حال آموزش این کشور بکنیم.
والدین دانش آموزان باید بدانند ایجاد یک محیط امن و صمیمی برای دانش آموز، بهترین عامل برای تضمین موفقیت اوست. فرستادن دانش آموز به کلاس های فشرده و بی ارزش، خرج کردن مبالغ چند ده میلیونی و تلاش برای میانبر زدن، به جز بالابردن استرس برای دانش آموزان کاری نمی کند. فراموش نکنید که بسیاری از کسانی که با شرکت کردن در کلاس های کنکور موفق می شوند، پیش از شرکت در این کلاس ها هم دانش آموزان موفقی بوده اند.

دانش آموزان (و حتی دانشجویان) هم باید بدانند که اینجا یک کشور مرفه اروپای غربی و یا آمریکای شمالی نیست. زحمت کشیدن یک فعالیت مقدس و دارای اثرات روحی و روانی بسیار مثبت است. تحمل کم این نسل و بالا رفتن آمار خودکشی را می توان نشانه ضعف نسل جوان حاضر کشور دانست. شما نیازی به صنایع آموزشی ندارید. صنایع آموزشی هرگز نمی توانند بر روی تنگه بسفر پل معلق بسازند. آنها نقشی در دربند پارس نداشته اند. تا به حال کسی نشنیده که این صنایع با رستم فرخزاد یا سربداران خویشی ای داشته باشند یا در چالدران تابلویی از آنها نصب شده باشد. محصولات صنایع آموزشی هم هیچ نقشی در مقاومت در خرمشهر نداشته اند. چیزی که باعث بزرگی انسان می شود، از درون او جوانه می زند.

http://www.esmatlyintercultural.blogfa.com/post-41.aspx

I am Ehsan Shahghasemi, PHD candidate in Communication at the University of Tehran and member of International Academy for Intercultural Research
 
آخرین ویرایش:

hadaf1368

عضو جدید
بچه ها کارنامه ی 25 دوم نصیر هم اومد
اما من توی صفحه ی نتایج آزمون نمی تونم آزمون 25% دوم رو انتخاب کنم!!
یعنی اصلا وجود نداره که بخوام انتخابش کنم!
کسی از شما همچین مشکلی نداره؟
 

Ir. A. P

عضو جدید
کاربر ممتاز
الان دوستان شاکی میشن میگن اینجا که تاپبک مدار نیست! :)
پاسخ لاپلاس ولتاژ سلف اینجوری به دست میاد: v(t)=40/(3s+5)
در لحظه صفر، با قضیه مقدار اولیه 40/3 به دست میاد. (گزینه 2 یا 3)
مشتق در لحظه صفر: s^2*(40/(3s+5)) - 40s/3مخرج مشترک بگیرید و s رو به بی نهایت میل بدید به جواب -200/3 میرسید که فقط گزینه 3 درسته.
دوستان شاکی نشین دیگه من الان مشکل دارم خب:D
.....
عجب!!
مگه این طرف فرمول نباید ولتاژ صفر منفی رو بذاری که صفر هست تو این مدار؟ !!!!
تازه تو صورت 40s هست نه 40 که مخرج مشترکم بگیری این نمیشه میشه بی نهایت!!
 

Ir. A. P

عضو جدید
کاربر ممتاز
سوال این هفته انجمن: :)
به نظر شما کدام گزینه صحیح می باشد:

1) امسال عضوی از اعضای انجمن در آزمون های پارسه شرکت نکرده است.
2) امسال عضوی که در آزمون های پارسه شرکت کرده است، بی معرفت است!
3) امسال آزمون های پارسه قابل اسکن یا عکس برداری نمی باشد.
4) امسال آزمون های پارسه برای اعضای این انجمن ممنوع می باشد!!

سوالات:

http://uplod.ir/1vffwbuio34d/New_folder.rar.htm

http://uplod.ir/tk3ym25tty4a/a.rar.htm

جواباش:

http://uplod.ir/h7idyjl2k9bg/488.pdf.htm
 
آخرین ویرایش:

hadaf1368

عضو جدید
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا