نظریه ی کیفیت اسلامی ...

mahshid-engineer

عضو جدید
چقدر بد.........!
من تاحالا تو این تاپیک نیومدم!!!!!!!!:cry:
چرا!!!!!:confused:
میگم اگه حدیثی به چشمم خرد میتونم بذارم؟
 

hamid051

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
سلام مهندس خسته نباشید صد البته نه تنها احادیث حتی میتونید نمونه سخن های که از دیگر دانشمندان هم به چشمتان خورد و دید که مطابقتی با احادیث دارد بگذارید
اصلا اشکال نداره فکر کنم قبلا اومده بودید ولی جدیدا نیمودید من یک pdf درباره انچه از اول گفته شد گذاشتم که ادرسشو زیر میذارم مباحث دسته بندی شده در اون فایل مشخصه و بقی احادیث هم که هنوز تکمیل نشده پس اون فایل رو که مطالعه بفرمایید تا 2/3 احادیث رو مطالعه کردید
با تشکر فروان
تاپیک شماره 202 الان شماره تاپیک شماره 241 است که سمت چپ بالا قابل مشاهده است :gol:
 

hamid051

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
سلام بر مهندسین و دستان ارجمند حدیث امشب به شماره 245 است و به موضوع قدرت و شهوت ها است امام علی (ع) می فرمایند :
هنگامی که توانایی فزونی یابد شهوت کاستی گیرد (شهوت ها = محرک ها )
این حدیث کاملا در سلسله مراتب مازلو حس میگردد مازلو می گوید . ما با ارضا کردن محرک ها میتوانیم به مراحل بالاتر دست یابیم
اما در اینجا امام علی (ع) بهتر و کامل تر فرمودند :که با توانایی می شود به محرکها غلبه کرد حالا اگر ما توانایی رو بخواهیم بیشتر باز کنیم به بحث درک کردن و یا انالیز صحیص و درست به صورت کامل میتونیم اشاره کنیم مثلا من در رانندگی به توانایی رسیدم این توانایی به این معناست که من تمام جوانب رانندگی رو در نظر گرفتم و تمام مسولیت هم بر دوش من است برای همین میگن که اگر ماشینی چپ شد 50 % اون تقصیر رانندست
کسانی که نقد و رد کردن نظریه مازلو رو به این نکته اشاره کردند که ما از یک مراحل مثلا 2 به مرحله 4 هم میشه برسیم
اما امام علی (ع) با گفتند درک کردن محرکها به این نقد پاسخ دادند یعنی اینکه اگر ما یک محرک را درک کردیم پس میتوانیم بدون انجام عملی ان ان را پشت سر بگذاریم هر چند اینکار بسیار سخت و دشوار است
با تشکر :gol:
 

helya.azad

عضو جدید
با سلام خدمت مهندسين گرامي!
دوستان با اجازه تون من چن تا حديث مديريتي ميذارم كه به سعه ي صدر مدير مربوط ميشه ديگه تجزيه و تحليل با خودتون يا با مهندس حميد!
امام علي (ع):
دل هاي مردم گريزان است، به سوي كسي روي آورند كه خوشرويي كند!
امام حسين (ع):
از نشانه هاي عالم ، نقد سخن و انديشه ي خود و آگاهي از نظرات مخالف است!
رسول خدا(ص):
اگر مدارا مخلوقي بود كه ديده ميشد هيچ مخلوقي از مخلوقات خدا از آن نيكوتر نبود!
امام حسين (ع):
"نياز مردم به شما از نعمت هاي خدا به شماست، از اين نعمت ها بيزار نباشيد! "پائولو كوئيلو ميگه:اگر كسي از من كمكي خواست يعني هنوز روي زمين كاربردي دارم!
اميدوارم مديران ما و خودمون كه مديران آينده ايم سعه ي صدر داشته باشيم!
آقاي بقوسيان ميگه: هر وقت فكر كردين آبدارچي شركتتون تو پيشرفت شركت شما كاره اي نيست فرصت بزرگي رو از دست دادين!
قدر فرصت ها رو بدونيم!
با تشكر
 

hamid051

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مهندسین عزیز حدیث امشب درباره جذب اعتماد و جذب محبت است امام علی (ع) می فرمایند :
بخشش بیش از خویشاوندی محبت می اورد
خب در این حدیث 2 تا معنی هست 1- بخشش هم خویشاوندی می اورد (اشاره به نزدیکی به فرد ) و هم یک درجه بالاتر که محبت است
2 - بخشش این قدرت رو داره که حتی خویشاوندانی که مشکل دارند(با جناق ها) با محبت گرد اوری شوند :biggrin:
البته این فرض 2 رو برای شوخی گفتم
بلاخره در بخشش یک قدرتی وجود داره که یک شخصی رو به تحریک در میاورد که فرد احساسی به اون دست میده که حس اعتماد به اون میگن یعنی خواسته یا ناخواسته فرد به شخصی که به اون بخشش داشته و کمکش کرده اعتماد میکنه اما نکته بسیار مهم اینکه شخصی که به یک فرد محبت کرده و نباید به فرد اعتماد داشته باشه چون این باعث سو استفاده از شخص میشه خیلی از موارد هست پس اگر ما بتونیم در حوضه رهبریت کیفیت اسلامی بخشش رو جزء از اعمال و رفتار ها قرار بدیم میتونیم کارکنان رو به خودمون معتمد کنیم . ولی ما نباید به همه کارکنان اعتماد کنیم و میتونیم با قوانین و مقرارتی که وجود داره بر اعمال چیره بشیم :gol:
 

hamid051

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
با سلام خدمت مهندسين گرامي!
دوستان با اجازه تون من چن تا حديث مديريتي ميذارم كه به سعه ي صدر مدير مربوط ميشه ديگه تجزيه و تحليل با خودتون يا با مهندس حميد!
امام علي (ع):
دل هاي مردم گريزان است، به سوي كسي روي آورند كه خوشرويي كند!
امام حسين (ع):
از نشانه هاي عالم ، نقد سخن و انديشه ي خود و آگاهي از نظرات مخالف است!
رسول خدا(ص):
اگر مدارا مخلوقي بود كه ديده ميشد هيچ مخلوقي از مخلوقات خدا از آن نيكوتر نبود!
امام حسين (ع):
"نياز مردم به شما از نعمت هاي خدا به شماست، از اين نعمت ها بيزار نباشيد! "پائولو كوئيلو ميگه:اگر كسي از من كمكي خواست يعني هنوز روي زمين كاربردي دارم!
اميدوارم مديران ما و خودمون كه مديران آينده ايم سعه ي صدر داشته باشيم!
آقاي بقوسيان ميگه: هر وقت فكر كردين آبدارچي شركتتون تو پيشرفت شركت شما كاره اي نيست فرصت بزرگي رو از دست دادين!
قدر فرصت ها رو بدونيم!
با تشكر

سلام مهندس یک نکته رو میخواستم بگم که حدیثی که از امام علی (ع) بارگذاری کردی البته با اجازتون :
ما از این حدیث میتونیم این نتیجه رو بگیرم که اگر رفتار کسی در یک مجموعه به طوری باشه که ارباب رجوع یا کارکنان به اونها به مشکل بر بخورند از فرد گریزان میشوند یعنی اینکه شما هرچقدر هزینه کنید برای اموزش کارکنان هر چقدر هزینه کنید برای تفریحات اما خلق و خوی خوبی نداشته باشید این برنامه ها هیچ اثری ندارد مدیران- معاونان - سرپرستان و... ما باید توجه داشته باشند که اولین قدم برای جذب اعتماد کارکنان و زیر دستان خوش روی و محبت است که من حدیث شو گذاشتم
با تشکر از مهندس هلیا :gol:
 

hamid051

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستان عزیز و مهندسین گرامی پیشاپیش عید سعید غدیر خم را تبریک میگم حدیث امشب حدیث شماره 249 است و درباره سعی و تلاش از دیدگاه امام علی (ع) است
امام علی (ع) می فرمایند:
بهترین کارها ان است که با ناخشنودی در انجام ان بکوشی
به نظرتون منظور امام علی (ع) چی ؟ یعنی اینکه ما یک کار رو با بد اخلاقی انجام بدیم به نظر من این تعریف درست نیست به یک دلیل اینکه در بیشتر حدیث های قبلی گفته شده که اخلاق خوش یکی از بالاترین مراتب است به نظر من در این حدیث تاکید بر استمرار و پا فشاری داره یکی از کارها و بهترین کارها پا فشاری و سعی و پشتکار زیاد هست امام علی (ع) فرموده است که بهترین کار ها ان کارهایی است که با وجود همه عواملی که بر خلاف ان هست تو سعی و تلاش بر به ثمر نشاندنش کنی پس ما سعس و تلاش و پشتکار رو در حوضه تعلیم و تربیت کارکنان در کیفیت اسلامی قرار میدهیم
با تشکر:gol:
 

hamid051

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
علي آن شير خدا شاه عرب **** الفتي داشت با اين دل شب
شب ز اسرار علي، آگاه است **** دل شب محرم سرّ الله است
شب علي ديد به نزديکي ديد **** گر چه او نيز به تاريکي ديد
شاه را ديد به نوشيني خواب **** روي بر سينه ديوار خراب
قلعه‌باني که به قصر افلاک **** سر دهد ناله زنداني خاک
اشكباري که چو شمع بيزار **** مي‌فشاند زر و مي‌گريد زار
دردمندي که چو لب بگشايد **** در و ديوار به زنهار آيد
کلماتش چو در آويزه گوش **** مسجد کوفه هنوزش مدهوش
فجر تا سينه آفاق شکافت **** چشم بيدار علي خفته نيافت
روزه‌داري که به مُهر اسحار **** بشکند نان جوين افطار
ناشناسي که به تاريکي شب **** مي‌برد نان يتيمان عرب
تا نشد پردگي آن سرّ جلي **** نشد افشا که علي بود علي
شاهبازي که به بال پر راز **** مي‌کند در ابديت پرواز
شهسواري که به برق شمشير **** در دل شب بشکافد دل شير
عشقبازي که هم آغوش خطر **** خفت در خوابگه پيغمبر
آن دم صبح قيامت تأثير **** حلقه در شد از او دامنگير
دست در دامن مولا زد در **** که علي بگذرد از ما مگذر
شال مي‌بست و ندايي مبهم **** که کمربند شهادت را محکم
پيشوايي که ز شوق ديدار **** مي‌کند قاتل خود را بيدار
ماه محراب عبوديت حق **** سر به محراب عبادت منشق
مي‌زند پس‌، لب او کاسه شير **** مي‌کند چشم اشارت به اسير
چه اسيري که همان قاتل اوست **** تو خدايي مگر اي دشمن دوست
در جهان اين همه شر و همه شر **** ها علي بشر کيف بشر
کفن از گريه غسال خجل **** پيرهن از رخ وصال خجل

" محمد حسين شهريار"


نقاشی زیر مربوط به شهید دکتر چمران است


 

پیوست ها

  • 8.jpg
    8.jpg
    20.9 کیلوبایت · بازدیدها: 0

hamid051

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
با سلام خدمت تمامی مهندسین عزیر و گرامی حدیث امشب به شماره 250 و در حوضه رهبریت در کیفیت اسلامی دسته بندی میشود . امام علی (ع) می فرمایند :
خدا را از سست شدن اراده های قوی ،گشوده شدن گره های دشوار و در هم شکسته شدن تصمیم ها شناختم
چقدر زیبا فرمودند امام علی (ع) برداشت من از این حدیث که سه بخش دارد به شرح زیر است
1- همیشه انسان نباید متکی به خود باشد و خود تصمیم برای مشارکت بگیرد و حتی قویترین افراد و اراده ها قبال سست شدن هست
2 - هیچ مشکلی بی راه حل نیست یا همون گفته خودمون هیچ مهندسی راه بن بستی برایش وجود ندارد . حالا ما تخصصی اش کردیم ولی این بخش عمومیت دارد
3 - هیچ تصمیمی قطعیت کامل ندارد حتی اگر ما به عوامل داخلی مطمئن باشیم عوامل خارجی بر ما تاثیر میگذارد و تنها کاری که باید انجام بدیم باید پیش بینی بر این موضوع را قوی تر کنیم
با تشکر :gol:
 

hamid051

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
سلام بر دوستان و مهندسین عزیز با خودم فکر کردم که چقدر خوب است که در بین احادیث میان برنامه ای هم داشته باشیم امام علی (ع) می فرمایند :
تلخکامی دنیا شیرینی اخرت و شیرینی دنیای حرام تلخی اخرت است
خب من فقط یک نکته رو اشاره میکنم تا دوستان هم بتونند مشارکت کنند و نظر بزارن
این جمله خیلی توجه رو جلب میکنه (شیرینی دنیای حرام ) به نظرتون چرا کلمه دنیا رو اینجا به کار برده است چرا نگفتن روزگار چرا گفته نشده کارها چرا گفته نشده سرنوشت ؟:w20::razz::que:
 

hamid051

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
با سلام خدمت مهندسین عزیز حدیث امشب مربوط به تصمیم گیری و تاثیر تصمیم گیری حدیث شماره 254 امام علی (ع) می فرمایند
ای فرزند ادم خودت وصی مال خیش باش امروز به گونه ای عمل کن که دوست داری پس از مرگت عمل کنند. من دو تا نکته در این حدیث میبینم
1- تاثیر تصمیم گیری بر روی اینده فرد
2- مسولیت پذیری به گونه ای که حتی پس از مرگ مشکلات را خودت بر عهده داری که متاسفانه ما از این قضیه خیلی عقبیم
نمونه اش هم که میبیندی نیازی به گفتن نیست
با تشکر
 

hamid051

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستان حدیث امشب شماره 255 و با موضوع تند خوی است امام علی (ع) میفرمایند :
تند خویی بی مورد نوعی دیوانگی است . زیرا که تند خو پشیمان می شود و اگر پشیمان نشد پس دیوانگی او پایدار است
مفهمومی که من برداشت کردم اینکه کسی که حالا در هر محیط از جمله خانواده دوستان و کار بی دلیل و بی جهت بد اخلاقی کند و خلق همه ادم ها رو تنگ کند واقعا مشکل دارد :D من خیلی از موارد رو دیدم مخصوصا در خانواده ها واقعا اقایان و خانوم های هستند که از لحظه ای که وارد خونه میشوند یکسره حرف میزنن غر میزنن و دعوا میکنند واقعا مشکل دارند دیگه
حالا فکر کنید یک بنده خدایی توی محیط کار همچین مشکلی داشته باشه یک ارباب رجوع که میاد تو هنوز چیزی هیچ حرفی زده نشده با صدای بلند میگه بده من اون پرونده مردنی -چته کارت چی
انگار اینکه طلب باباشو داره اینطوری حرف میزنه خب همچین ادمی واقعا مشکل داره دیگه و باید تحت درمان قرار بگیره
دوستان اگر نظری دارند بزارن با تشکر :gol:
 

hamid051

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
سلام دوستان راستشو بخواین حدیث امشب یکذره منو گیج کرده امشب رو نمیتونم چیزی بگم تا فردا صبر میکنم تا بتونم فکر کنم حدیث شماره 256 امام علی (ع) می فرمایند :
سلامت تن در دوری از حسادت است .
 

hamid051

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
سلام دوستان اول دهه محرم رو به همه مهندسین و دوستاران اهل بیت تسلیت عرض میکنم و بعد حدیث امشب رو بیان میکنم حدیث شماره 257 امام علی (ع) می فرمایند :
ای کمیل خانوادات را فرمان ده که روزها در بدست اوردن بزرگواری و شب ها در رفع نیاز خفتگان بکوشند سوگند به خدای که تمام صدا ها رو میشنود هر کس دلی را شاد کند خداوند از ان شادی لطفی برای او قرار دهد که به هنگام مصیبت چون اب زلالی بر او باریدن گرفته و تلخی مصیبت را بزداید چنان که شتر غریبه را از چراه گاه دور سازد
برای اینکه مشخص تر بشه این حدیث من یک مثال میزنم تغریبا یک خاطره هست
من در اموزشی که وارد ارتش شدم در یک گروهانی که فرمانده سخت گیر و یک جواری بی ادبی داشت برخورد کردم واقعا به حقوق ادم ها احترام نمیزاشت و واقعا خشن بود هم سربازان وظیفه هم بعضی از زیر دستانشان اما همیشه از لحاظ نمره ای همیشه در رده های پایین بود با اینکه خیلی هم نیرو داشت چون نیرو جدید وارد سربازی شد ما تقسیم شدم و در گروهانی دیگر که یک گروهبان وظیفه و 3 عدد کادری و یک فرمانده داشتند رفتم اما طریق مدیریت این افراد خیلی فرق میکرد خیلی ادم های با شخصیت و با ادب و همچنین واقعا به فکر ادم و سربازشون بودنند این اعتماد سازی تا جای پیشرفت که گروهان ما در کل گورهان های اون منطقه اول شد هم در تیر اندازی هم در نظام و هم در رژه کلا اول شدیم اما من از این جا درس گرفتم که ابرو خردین و احترام گذاشتن و اعتماد سازی برای زیر دستان هم برای مدیر خوب است و هم برای زیر دست
با تشکر :gol:
 

hamid051

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستان و عرض تسلیت و تهنیت ایام محرم راستش امروز که داشتم دوباره فکر میکردم و به فکر رفته بودم یکدفعه متوجه یک موضوع شدم که ما در این چند وقته حدیثهای داشتیم که اصلا به اون توجه نکرده بودم موضوعی که امشب میخوام بحث کنم غیرت است
غیرت در کار کردن خیلی اما بذارید اول دوستان اظهار نظر کنن بعد من اگر مطلبی باقی موند من هم اضافه میکنم نظر خودمو
فقط غیرت رو جدیدی بگیرد چون جواب خیلی از مشکلات در دست غیرت است
با تشکر:gol:
 

m.r119

عضو جدید
کاربر ممتاز
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستان و عرض تسلیت و تهنیت ایام محرم راستش امروز که داشتم دوباره فکر میکردم و به فکر رفته بودم یکدفعه متوجه یک موضوع شدم که ما در این چند وقته حدیثهای داشتیم که اصلا به اون توجه نکرده بودم موضوعی که امشب میخوام بحث کنم غیرت است
غیرت در کار کردن خیلی اما بذارید اول دوستان اظهار نظر کنن بعد من اگر مطلبی باقی موند من هم اضافه میکنم نظر خودمو
فقط غیرت رو جدیدی بگیرد چون جواب خیلی از مشکلات در دست غیرت است
با تشکر:gol:

خسته نباشین مهندس
بحث غیرت شد یاد یک داستان از پیامبر(ص) افتادم: نقل شده که یک روز حضرت داشتن قبری برای یک مرده میکندند،بعد از تمام شدن گودال،شروع به صاف و مرتب کردن گوشه های قبر کردن و با دقت دیواره ها رو مرتب میکردند....فردی از ایشون میپرسه: این قبر رو برای یک مرده کندید و قراره دوباره روی آن خاک ریخته بشه،پس چرا انقدر دقت و ظرافت به خرج میدین و زحمت میکشین؟
حضرت در پاسخ میفرمایند:خداوند دوست دارد اگر بنده ای کاری را شروع میکند،آن را به بهترین وجه به اتمام رساند.

بحث غیرت در کار،کاملا توی سیره انبیا و بزرگان نمود داشته،چقد خوبه که ما هم در کارهامون همینقدر غیرت داشته باشیم اونوقته که میشه مسئولیت پذیر بود!
 

hamid051

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
خسته نباشین مهندس
بحث غیرت شد یاد یک داستان از پیامبر(ص) افتادم: نقل شده که یک روز حضرت داشتن قبری برای یک مرده میکندند،بعد از تمام شدن گودال،شروع به صاف و مرتب کردن گوشه های قبر کردن و با دقت دیواره ها رو مرتب میکردند....فردی از ایشون میپرسه: این قبر رو برای یک مرده کندید و قراره دوباره روی آن خاک ریخته بشه،پس چرا انقدر دقت و ظرافت به خرج میدین و زحمت میکشین؟
حضرت در پاسخ میفرمایند:خداوند دوست دارد اگر بنده ای کاری را شروع میکند،آن را به بهترین وجه به اتمام رساند.

بحث غیرت در کار،کاملا توی سیره انبیا و بزرگان نمود داشته،چقد خوبه که ما هم در کارهامون همینقدر غیرت داشته باشیم اونوقته که میشه مسئولیت پذیر بود!

درسته -من میخوام عوامل غیرت رو برای بحث کردن بذارم یکی از عوامل ایجاد غیرت به نظرم کار کردن صحیح است یا به معنای دقیق تر و واضح تر مسولیت پذیری است پیگیری در مسولیت و به اتمام رسوندن هر مسولیت به نحوه صحیح میتونه حس غیرت رو بیدار تر و قوی تر کنه و انسان رو از سستی و بی آری رها میکنه
شاید بشه گفت که بین مسولیت پذیری و غیرت در کار رابطه مستقیم وجود داره یعنی هر دوتای انها نقش مکملی برای هر کدام دارد شاید ما در بحث مدیریت به مسولیت پذیری زیاد توجه نمیکنیم
یا حداقل خط و مشی یمونه مثل یک چارت و یک کاری که باید انجام بشه و کیفیت در ان مهم نیست رو انجام میدیم منظورم اینکه ما در بیشتر کارها و اهداف اون دلسوزی لازم رو نداریم که همین دلسوزی رابطه مستقیم با غیرت و پیگیری در کار وجود داره
با تشکر:gol:
 

vatanparast

عضو جدید
غیرت در کار چندان به نظرم مصداق نداره ، بهتره گفته بشه وجدان کاری ،من به شخصه با احترام به نظر همه دوستان با نگاه مذهبی به کار نگاه نمیکنم ، معتقدم به اینکه بازخورد صحت عمل در اجرای کار به خود انسان برمیگرده یعنی در یک سیستم هر یک از اجزا وقتی به نحو احسن کار خودشون روانجام بدن و به اصطلاح وجدان کاری داشته باشن اون مجموعه و سیستم به نحو احسن ه پیش میره و منافع حاصل به خود فرد برمیگرده حالا این منافع میتونه مادی باشه یا معنوی به قول معروف گربه هم برای رضای خدا موش نمیگیره ، اگر سیستم های اجرایی و اداری کشور هم طوری راحی بشه که منافع حاصل به همه اجزاء سیستم اختصاص پیدا کنه همه افراد به نحو احسن کارشون رو انجام میدن، فعلا در همین حد از من خدمت شما;)
 

hamid051

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
غیرت در کار چندان به نظرم مصداق نداره ، بهتره گفته بشه وجدان کاری ،من به شخصه با احترام به نظر همه دوستان با نگاه مذهبی به کار نگاه نمیکنم ، معتقدم به اینکه بازخورد صحت عمل در اجرای کار به خود انسان برمیگرده یعنی در یک سیستم هر یک از اجزا وقتی به نحو احسن کار خودشون روانجام بدن و به اصطلاح وجدان کاری داشته باشن اون مجموعه و سیستم به نحو احسن ه پیش میره و منافع حاصل به خود فرد برمیگرده حالا این منافع میتونه مادی باشه یا معنوی به قول معروف گربه هم برای رضای خدا موش نمیگیره ، اگر سیستم های اجرایی و اداری کشور هم طوری راحی بشه که منافع حاصل به همه اجزاء سیستم اختصاص پیدا کنه همه افراد به نحو احسن کارشون رو انجام میدن، فعلا در همین حد از من خدمت شما;)

مهندس درباره وجدان کاری که گفتی مطلبی مکتوب هست حالا خارج یا داخلش مهم نیست
 

melika02

عضو جدید
به نظرم غیرت به کار یا رشته اصلاً مهم نیست چون 1 جور تعصب میشه. اما غیرت نسبت به انسانیته که همه چی رو درست میکنه. وقتی انسانیت برات مهم باشه نه از کارت میزنی نه از زیرش در میری نه کسی رو دور میزنی نه کسی رو معطل میکنی نه به همکارت به چشم بد نگاه میکنی نه بهش حسودی می کنی و نه خیلی کارای دیگه.
 

melika02

عضو جدید
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستان حدیث امشب شماره 255 و با موضوع تند خوی است امام علی (ع) میفرمایند :
تند خویی بی مورد نوعی دیوانگی است . زیرا که تند خو پشیمان می شود و اگر پشیمان نشد پس دیوانگی او پایدار است
مفهمومی که من برداشت کردم اینکه کسی که حالا در هر محیط از جمله خانواده دوستان و کار بی دلیل و بی جهت بد اخلاقی کند و خلق همه ادم ها رو تنگ کند واقعا مشکل دارد :D من خیلی از موارد رو دیدم مخصوصا در خانواده ها واقعا اقایان و خانوم های هستند که از لحظه ای که وارد خونه میشوند یکسره حرف میزنن غر میزنن و دعوا میکنند واقعا مشکل دارند دیگه
حالا فکر کنید یک بنده خدایی توی محیط کار همچین مشکلی داشته باشه یک ارباب رجوع که میاد تو هنوز چیزی هیچ حرفی زده نشده با صدای بلند میگه بده من اون پرونده مردنی -چته کارت چی
انگار اینکه طلب باباشو داره اینطوری حرف میزنه خب همچین ادمی واقعا مشکل داره دیگه و باید تحت درمان قرار بگیره
دوستان اگر نظری دارند بزارن با تشکر :gol:
من جای ارباب رجوعه باشم با همون پرونده میزنم تو سرش بعدم مظلومانه و با قیافه ی حق به جانب میرم پیش رئیسش ازش شکایت می کنم. رئیسه ام که اگه مرد باشه... فاتحه کارمنده خوندست! :D
1 همچین آدم بدجنسیم من! :biggrin:
 

hamid051

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
به نظرم غیرت به کار یا رشته اصلاً مهم نیست چون 1 جور تعصب میشه. اما غیرت نسبت به انسانیته که همه چی رو درست میکنه. وقتی انسانیت برات مهم باشه نه از کارت میزنی نه از زیرش در میری نه کسی رو دور میزنی نه کسی رو معطل میکنی نه به همکارت به چشم بد نگاه میکنی نه بهش حسودی می کنی و نه خیلی کارای دیگه.

خب اگر ناراحت نمیشه من چندتا اشتباه بگیرم ازتون اولیش اینکه دیدگاه شما از غیرت دیدگاه عرف جامعه است و اصلا به معنی و اصل غیرت توجه نکردی اشتباه دوم که در ادامه همین اشتباه اولت هست اینکه تعصب رو با غیرت یکی دونستی ببین حرفت درسته که الان دیدگاهی که از غیرت هست دیدگاه فردی هست که ریش و سیبیل داره در حد تیم ملی به زنش یا دخترش اجازه اب خوردن نمیده و اگر دخترش یک روز در بوفه دانشگاه دیده بشه شب باید کتک رو بخوره :biggrin: ولی این معنی غیرت نیست -اول بذار من تعصب رو تعریف کنم تعصب از اطلاعات کم و تاثیر محیط بر یک عامل شکل میگیره
مثال نمیزنم بخاطره اینکه حاشیه ساز میشه و از بحث خارج میشیم اما در کل وقتی ما اطلاعات دقیقی از یک موضوع نداشته باشیم و افرادی اطلاعات غلطی به ما بدهند و ما تحت تاثیر اون اطلاعات قرار بگیریم در ما تعصب تشکیل میشه افرادی که اطلاعاتی درستی از دخترشون و نیت دخترشون و حتی بقیه موارد ندارند علکی تعصب میگیره مثلا یک دختر برای گرفتن یک کلوچه به سلف میره و بر حسب اتفاق با یکی از دانشجویان بر سر یک موضوع درسی بحث میکنن خب فکرشو بکنید یکی از دوستان همان دختر به پدر اطلاع داده و به قول گفتنی ها یک کلاغ رو 40 کلاغ کرده
پس معنی غیرت با تعصب فرق میکنه
به نظرم گفته مهندس وطن پرست درسته اما من زیر مجموعه غیرت محسوبش میکنم یعنی وجدان کاری بخشی از غیرت میشه و همچنین گفته شما یعنی انسانیت یا بهتره بگیم حس انسان دوستانه اینها هم به نظرم جزی از غیرت در کار محسوب میشه
ماشالله بحث خوبی شروع شد من که به نتایج خوبی رسیدم ممنونم ازتون
با تشکر:gol:
 

vatanparast

عضو جدید
در مورد وجدان کاری مطالب زیر میتونه مفید واقع بشه

● وجدان کاری چیست؟
▪ معانی واژه وجدان
در قرآن کریم واژه «وجد» و مشتقات آن در معانی یافتن و دیدن، اطلاع و آگاهی و رسیدن مورد استفاده قرار گرفته است و به عنوان نفس لوامه نیز تعبیر شده که با انجام کار زشت انسان را نکوهش می کند. در زبان عربی الوَجد، الوُِجد، و الوِجد به عنوان مصدر و به معنای دوستی، شادی، قدرت و وجدان قوه ای باطنی تعریف شده است که خوب و بد اعمال را تشخیص می دهد.
در زبان فارسی وجدان در لغت به کسر واو است ولی درتداول ایران و عراق بضم واو تلفظ می شود و به معنای یافتن، شعور، شعور باطن و به عنوان قوه ای در باطن شخص است که وی را از نیک و بد اعمال آگاهی دهد.
وجدان در زبان انگلیسی با واژه Conscience معرفی شده و به معنای باطن، دل و شعور آمده است و از آن به عنوان احساس درونی و روحانی که موجب تشخیص خوب از بد می شود یاد شده است.

▪ تعریف وجدان کاری
با بررسی لغوی واژه وجدان، آنچه در این مقاله مورد نظر است ترکیب دو واژه «وجدان» و «کاری» است که در اصطلاح مدیریت می توان تعریف زیر را برای آن در نظر گرفت:
وجدان کاری عبارت است از احساس تعهد درونی به منظور رعایت الزاماتی که در ارتباط با کار مورد توافق قرار گرفته است. به بیان دیگر منظور از وجدان کاری، رضایت قلبی، تعهد و التزام عملی نسبت به وظیفه هایی است که قرار است انسان آنها را انجام دهد، به گونه ای که اگر بازرس و ناظری نیز بر فعالیت او نظاره گر نباشد، باز هم در انجام وظیفه قصوری روا نخواهد داشت. چگونه می توان کم کاری، عدم احساس مسئولیت، حضور نیافتن در محل کار، عدم پاسخگویی و راهنمایی صحیح مراجعان، مراقبت نکردن صحیح از اموال، بی توجهی به کیفیت کار و گرایش به آسان طلبی را به رضایت شغلی و انجام کار با کیفیت بالا و مطلوب و حضور موثر در محل کار تبدیل کرد؟ حتی به این موضوع نیز باید توجه شود که چگونه می توان برای ایجاد یک سیستم مطلوب یک معنی مشترک را در میان همکاران به وجود آورد؟

نیروی انسانی ما به تقویت وجدان کاری و تغییر در فرهنگ کار، نیازمند است چرا که نیروی انسانی متعهد، سازمان را در دستیابی به اهداف خود یاری می دهد. البته تعاریف دیگری نیز از وجدان کاری موجود است که تعدادی از آن را در این مقاله آورده ایم:

وجدان عبارت است از استعدادی که به تشخیص نیک و بد پرداخته و برای امور ارزش قائل است، نیک و بد را از هم فرق گذاشته و برای ما نوعی الزام عملی ایجاد می کند.
وجدان کاری عبارت است از مجموعه عواملی که در فرد سازمانی نظام ارزشی به وجود می آورد.
در صورت دارا بودن بالاترین حد وجدان کار می توان جامعه ای را تصور کرد که در آن افراد در مشاغل گوناگون سعی دارند تا کارهای محوله را به بهترین وجه و به طور دقیق و کامل و با رعایت اصول بهینه سازی انجام دهند. پس وجدان کاری موجب می گردد تا افراد سیستمی و نظام مند گردند. (خودکنترلی )


▪ مفاهیم مشابه

وجدان کاری با مفاهیمی از قبیل انضباط، روحیه، کارایی، انگیزش و تعهد در حالی که رابطه نزدیک دارد متفاوت است.
ـ وجدان کاری و انضباط
انضباط به معنی تربیت مبتنی بر نظم خاص است، در مسائل اجتماعی، شیوه زندگی مبتنی بر قانون را انضباط گویند که برای رعایت آن قوانین به یک نیروی خارجی نیاز است. در این شرایط، مجریان قانون تنها وظیفه تنبیه خاطیان را به عهده دارند و کسانی که قانون را محترم می شمارند تنها به وظیفه خود عمل کرده اند، در حالی که وجدان کاری، نیرویی است درونی که هم پاداش می دهد (در صورت رضایت درونی) و هم کیفر (در صورت عذاب وجدان).
ـ وجدان کاری و روحیه
روحیه را نیرویی می دانند که به یاری آن فرد خود را در تطابق کامل با سازمان می بیند و وظایف خود را با علاقه و انضباط انجام دهد. به این ترتیب، روحیه از تطابق فرد و سازمان منتج می شود در حالی که وجدان کاری حاصل احساس و تعهد درونی فرد در قبال وظایفی است که پذیرفته است.
ـ وجدان کاری و کارایی
کارایی به استفاده بهینه از منابع اطلاق می شود و در واقع هنگامی کارایی بالاست که منابع انسانی در امور و وظایف محوله بهترین عملکرد را داشته باشند. بنابراین، بین کارایی و وجدان کاری می توان رابطه ای علی برقرار کرد، بدین ترتیب که وجدان کاری یکی از عوامل موثر بر کارایی است ولی بالا بودن کارایی الزاماً نتیجه بالا بودن وجدان کاری نیست.
ـ وجدان کاری و انگیزش
انگیزش عاملی است که موجب می شود تا انسانها کاری را انجام دهند که بعضی آن را نیرویی درونی و برخی نیز آن را نیرویی بیرونی می دانند، بنابراین تحلیل انگیزه در بررسی مسئله وجدان کاری از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد.
ـ وجدان کاری و تعهد
رایلی و کادول، تعهد را به عوامل و انگیزه های درونی و بیرونی شغل تقسیم می کنند و سامرز، تعهد موثر را نوعی وابستگی و انضمام به سازمان می داند که به صورت پذیرش ارزش های سازمان و تمایل به باقی ماندن در سازمان تظاهر می نماید.

● عوامل مؤثر بر وجدان کاری
برای آن که فرد کار خواسته شده و مورد نظر را انجام دهد چند حالت می توان تصور کرد:

ـ حالت اول: از طریق جبر و زور است که عامل کار با کوچکترین تخلف به مجازات رسیده و همواره به خاطر ترس از کابوس مجازات سعی می کند با حداکثر توان خود کار کند.

ـ حالت دوم: با تنظیم قوانین و مقررات و ایجاد انگیزه های مادی مناسب از قبیل افزایش دستمزد، اضافه کردن مزایای جانبی، کم کردن زمان کار و بهبود شرایط آن است که عامل کار تحت تأثیر این قبیل انگیزه ها حداکثر تلاش خود را مبذول دارد.
ـ حالت سوم: تقویت وجدان کاری و استفاده از انگیزه های مادی ضمن تقویت و تأکید بر اهداف معنوی است که در مقاله حاضر این شیوه مورد تأکید می باشد.
در این بخش اهم عواملی که در تقویت و اعمال حاکمیت وجدان کاری مؤثرند تجزیه و تحلیل می شوند.
▪ توجه به ویژگی های فردی
ویژگی های انسانی فرد در سازمان ها یکی از مهمترین عوامل در تقویت وجدان کاری است. اهمیت ویژگی های فردی از آنجا ناشی می شود که بسیاری از این ویژگی ها نقش فزاینده یا کاهنده در تعهد فرد دارند.
اهم این ویژگی ها عبارتند از:

ـ ویژگی های دموگرافی (مانند سن، جنس، وضعیت تأهل): این ویژگی ها اغلب برای هر فرد در شغل مربوطه خود فرصت ها و محدودیت هایی را ایجاد می کنند.
ـ تخصص: بر خلاف افراد و کارکنان غیرمتخصص که بیشتر از ویژگی های فردی تأثیر پذیرفته، پای بندی آنها به سازمان به علت قابلیت اندک آنها در جابه جایی است، کارکنان متخصص تعهد آنچنانی به سازمان ندارند و بیشتر تعهد حرفه ای دارند.
ـ تجربه و سابقه شغلی: هرچه سابقه شغلی فرد بیشتر باشد قدرت جابه جایی و تحرک شغلی او کمتر خواهد شد. همچنین تخصص و مهارت وی نیز بیشتر به سازمان خود اختصاص خواهد یافت و در نتیجه فرد را به شغل و سازمان خود حساس تر و متعهدتر می سازد.
البته نیازهای انسانی نیز از آنجا که عامل تعیین کننده ویژگی های فردی است باید بررسی شود. (سلسله مراتب نیازهای مازلو روانشناس برجسته آ مریکایی)

▪ ماهیت و نوع شغل
ماهیت شغلی که فرد انجام می دهد در میزان تعهد و وجدان کاری او نقش به سزایی را ایفا می کند. ماهیت شغل از لحاظ تنوع، غنی بودن، معنی دار بودن، میزان مسئولیت پذیری و تفویض اختیار و... قابل بررسی است.
● غنی بودن شغل
▪ گستردگی شغل
ـ مسئولیت پذیری و تفویض اختیار: این امر عالی ترین جلوه احترام به افراد است و علاوه بر این که به تقویت اراده و قابلیت فرد کمک می کند، شهرت عمل فرد را نیز افزایش می دهد.
ـ معنی دار بودن شغل: شغل در صورتی که بر اساس یک نظام ارزشیابی مورد قبول سنجیده شود درخور و با اهمیت جلوه کند.
ـ ارزیابی کارکنان: یکی از عوامل سازمانی مؤثر در وجدان کار، عملکرد مؤثر مدیریت در ارزیابی کارکنان به روش های معین، مشخص و تشویق و تنبیه مناسب آنان و برنامه ریزی آموزشی برای کارکنان است.
ـ آموزش مستمر تخصصی و عمومی: امروزه ثابت شده است که آموزش یکی از بهترین طرق بالا بردن کارایی در سازمان است. در برخی موارد نداشتن وجدان کار به دلیل آن است که فرد مورد نظر واقعاً نمی داند که چه باید انجام دهد و چگونه انجام دهد. به قول فورینر «یکی از دلایل عمده برای انجام نیافتن کار مورد انتظار از سوی کارکنان این است که آنها نمی دانند چه طور انجام دهند.» معمولاً مدیران می خواهند مدت آموزش را به حداقل برسانند تا کارکنان زودتر به کار مشغول شوند و آموزش عقیدتی نیز بیشتر می تواند وجدان کاری یا تعهد اخلاقی را تقویت کند. مدیران در سازمان ها باید به این موضوع نیز توجه داشته باشند که آموزش ایجاد هزینه نیست بلکه ایجاد کارایی و اثربخشی بیشتر در سطح بیشتر است.
ـ تقویت ایمان و تقوا در جامعه: با ایجاد قانون و مقررات می توان افراد را تا حدی به انجام وظایف خود واداشت ولی در موارد متعددی استفاده از قانون و مقررات کاربرد ندارد در حالی که اگر ایمان و تقوا در جامعه حاکم باشد فرد تکلیف مورد نظر خود را به خوبی به انجام خواهد رساند.یکی از مباحث عمده مطروحه در مدیریت امروز، نظارت بر رفتارهای درون سازمان و کنترل آن است. در این زمینه روش های مختلفی ابداع شده ولی هیچ یک نتوانسته است مشکل نظارت را به طور کامل حل کند. اگر بتوان روح معنویت و ایمان را در دل کارکنان بارور ساخت و افراد اعتقاد پیدا کنند که: «خداوند به اسرار دل و ضمیر قلب ها آگاه است» (سوره مؤمن آیه ۱۹) آن گاه خود به خود مسئله نظارت حل می شود.
ـ انگیزش و نقش اساسی آن: یکی از عمده ترین عللی که در برانگیختن وجدان کاری نقش دارد انگیزش است. نظام های انگیزشی باید به گونه ای باشند که با ایجاد ارزش برای کار فرد، انتظار دریافت پاداش های متفاوت را برای آن ایجاد کند و امکان تشویق و تنبیه مناسب با عملکرد را برای فرد فراهم آورند.
ـ تأمین اقتصادی نیروی کار: در شرایطی می توان انجام مناسب کار را انتظار داشت که افراد از نظر اقتصادی در امنیت باشند و معیشت آنان تأمین باشد زیرا به اقتضای «من لا معاش له معاد له» از کسی که معیشتش تأمین نیست نمی توان برخورداری از وجدان کاری عالی را انتظار داشت. وجدان کاری و تأمین اقتصادی تعامل و وابستگی متقابل دارند. به گفته فرآردیوید نویسنده کتاب مدیریت استراتژیک، تا زمانی که صداقت و درستی در سازمان حاکم نشود آن سازمان رشد اقتصادی نخواهد داشت.

● نتیجه گیری
ـ وجدان کاری کارکنان تحت تأثیر عوامل مختلفی است:
ـ به کارگیری کارکنان بر اساس علاقه و توانایی و معیارهای قابل اندازه گیری.
ـ تلاش برای ارضاء نیازهای کارکنان.
ـ احتساب سختی، حساسیت و پیچیدگی کار در تنظیم حقوق و مزایا.
ـ ارزیابی عملکرد کارکنان برای ایجاد امکان پیشرفت.
ـ ارائه فرصت و امکان لازم برای ترفیع کارکنان بر اساس معیارهای قبل از اندازه گیری.
ـ تشویق و تنبیه کارکنان.
ـ شرکت دادن کارکنان در تصمیم گیری های سازمانی.
ـ تفویض اختیار و عدم تمرکز تا حد امکان.
ـ تقسیم کار مطلوب کارکنان.
ـ انتساب مدیران شایسته بر اساس تخصص، تجربه، وجدان کاری و علاقه به جای روابط و خصوصیات غیرمرتبط با کار.
ـ اجرای برنامه های آموزشی بر اساس نیازهای شغلی و به منظور تعالی کارکنان برای ایجاد خرسندی از شغل.

 

hamid051

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
با عرض سلام وخسته نباشید خدمت مهندسین عزیز و ارزوی قبولی طاعات و عبادات حدیث شماره 258 و با موضوع صدقه امام علی (ع) میفرمایند :
هرگاه تهیدست شده اید با صدقه دادن با خدا تجارت کنید
فکر کنم با این موضوع شروع و کنم خیلی خوب باشه صدقه دادن یک نوع حالت ثبات در بازار رو میاره نه در بازار بلکه در تمامی موارد صنعتی و پولی و مالی یک ثبات رو به وجود میاره دقیقا برعکس نظام سرمایه داری که همیشه باید یک نفره پیشرفت داشته باشی تا همه بتونن به تو برسن اما واقعا فرهنگ صدقه دادن به همین 100 تومان یا 200 تومان ختم میشه یا باید این ثبات رو توی همه موارد انجام بدیم دیدگاهی که از صدقه دادن بدست میاد باعث پیشرفت همه میشه ن تنها یک جزء و در اصل این ما نیستیم که از ما پولی رفته بلکه این ثبات که داره ما رو به پیشرفت میرشون دقیقا مثل کاری که ژاپنی ها در سونامی انجام دادن قضیه خارج نکردن و وارد کردن ارز به کشورشون که باعث شد ورشکسته نشن از دوستان کسی دیدگاهی داشت خوشحال میشم
راستی فردا شب اخرین حدیث گذاشته میشه این شبها شبهای خوشحالی نیست ولی واقعا در پوست خودم نمیگنجیم بلاخره یک بخش از 3 بخش نهج البلاغه تموم شد
با تشکر
:gol:
 

hamid051

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
با سلام و خسته نباشید خواستم امشب اخرین حدیث رو بزارم ولی راستش نتونستم ربطی بین اونها پیدا کنم چون موضوع حدیث ها یک چیز دیگه بود اما بخش احادیث نهج البلاغه رو با معروف ترین حدیث امام حسین (ع) به پایان میرسونم
[FONT=verdana,tahoma,arial,helvetica,sans-serif]إِنْ لَمْ یَکُنْ لَکُمْ دینٌ [/FONT][FONT=verdana,tahoma,arial,helvetica,sans-serif]فَکُونُوا أَحْراراً فِی دُنْیاکُمْ
اگر دین ندارید الاقل ازاده باشید

با تشکر فراوان
من هم این چند روزه اگر بشه سر فصل ها رو دوباره جمع میکنم و تمام احادیث رو مکتوب میکنم

[/FONT]
 

hamid051

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
با عرض سلام و خسته نباشید فایل زیر مربوط به طبقه بندی نظریه از صفحه 9 تا 18 است
http://uplod.ir/xy3c4lb9u239/__________.docx.htm
البته من سعی میکنم تا شب فایل PDF رو بزارم چون نمیدونم واسه چی ورد رو اپلود نمیکنه
مرسی
 

melika02

عضو جدید
بچه ها ببخشید وسط حرفتون...
میخواستم بدونم هدف این کار چیه؟
دارین طبق چی حدیث های نهج البلاغه رو دسته بندی می کنید و برای چی؟ و اینکه فقط حدیثای نهج البلاغه هست یا کل احادیث منسوب به حضرت علی؟
بعضی حرفاش خیلی قشنگه آدم احساس میکنه خودش مخاطب خاص امام علیه!
 

hamid051

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
بچه ها ببخشید وسط حرفتون...
میخواستم بدونم هدف این کار چیه؟
دارین طبق چی حدیث های نهج البلاغه رو دسته بندی می کنید و برای چی؟ و اینکه فقط حدیثای نهج البلاغه هست یا کل احادیث منسوب به حضرت علی؟
بعضی حرفاش خیلی قشنگه آدم احساس میکنه خودش مخاطب خاص امام علیه!

خواهش میکنم مهندس این چه حرفی
درباره سوال اول باید بگم که همانطوری که از اسم این تاپیک پیداست یک نطریه هست که داره کم کم شکل میگیره اما به نظرم هنوز ناقص هست
ما نظریه کیفیت اسلامی رو به فصولی تقسیم و طبقه بندی میکنیم این فصول لازم ای برای شکل گیری و پیاده سازی این نظریه هست البته یکسری توضیحات در تاپیک ازاد دادم صفحه 306 است دلیلش هم که معلومه فعلا این طبقه بندی رو انجام میدیم تا احادیث مشخص تر و راحتر بشه و بتونیم توی طبقه بندی نهایی بهتر پیاده سازی بشه
برای سوال اخری راستشو اگر بخوای باید ببینم که ایا احادیث امام علی (ع) و نهج البلاغه کافی و تمامی موارد رو میرسونه که برای ارسال به مدیران ارشد و مسولین کشوری حرفی برای گفتن داشته باشه که به همین احادیث اکتفاء میکنیم اگر نشد باید یکسری به بقی منابع اخلاقی حالا چه دینی و چه غیر دینی بزنیم مثلا برای مثال من چند وقت پیش یک موضوعی برام روشن شد به عنوان روح پاک این یک نگرشی صحیح و درست است که اسم دقیق لاتین نش رو یادم نیست ولی منبع اسلامی نداشت خب این موضوع برای نظریه مفید و مسمر ثمر هست
اره حرفهای امام علی (ع) خیلی زیباست من بهت قول میدم مهندس اگر ادم های زرنگ اون ور اب امام علی(ع) رو میشناختن از حضرت عیسی و حضرت مریم بهتر و بیشتر دوستشان داشتن حتی از بعضی از کسانی که داخل کشور هستند
 

melika02

عضو جدید
خواهش میکنم مهندس این چه حرفی
درباره سوال اول باید بگم که همانطوری که از اسم این تاپیک پیداست یک نطریه هست که داره کم کم شکل میگیره اما به نظرم هنوز ناقص هست
ما نظریه کیفیت اسلامی رو به فصولی تقسیم و طبقه بندی میکنیم این فصول لازم ای برای شکل گیری و پیاده سازی این نظریه هست البته یکسری توضیحات در تاپیک ازاد دادم صفحه 306 است دلیلش هم که معلومه فعلا این طبقه بندی رو انجام میدیم تا احادیث مشخص تر و راحتر بشه و بتونیم توی طبقه بندی نهایی بهتر پیاده سازی بشه
برای سوال اخری راستشو اگر بخوای باید ببینم که ایا احادیث امام علی (ع) و نهج البلاغه کافی و تمامی موارد رو میرسونه که برای ارسال به مدیران ارشد و مسولین کشوری حرفی برای گفتن داشته باشه که به همین احادیث اکتفاء میکنیم اگر نشد باید یکسری به بقی منابع اخلاقی حالا چه دینی و چه غیر دینی بزنیم مثلا برای مثال من چند وقت پیش یک موضوعی برام روشن شد به عنوان روح پاک این یک نگرشی صحیح و درست است که اسم دقیق لاتین نش رو یادم نیست ولی منبع اسلامی نداشت خب این موضوع برای نظریه مفید و مسمر ثمر هست
اره حرفهای امام علی (ع) خیلی زیباست من بهت قول میدم مهندس اگر ادم های زرنگ اون ور اب امام علی(ع) رو میشناختن از حضرت عیسی و حضرت مریم بهتر و بیشتر دوستشان داشتن حتی از بعضی از کسانی که داخل کشور هستند

مرسی از جوابت. فقط این برام روشن نشد که طبق چی این احادیث دسته بندی میشن...
 

Similar threads

بالا