گرفتن عکس‌ های زیبا از زمین با 320 دلار!

SOHAJ

عضو جدید
عکس‌های زیبایی هستند، این عکس‌ها را ماهواره‌های چندمیلیون‌دلاری ناسا نگرفته‌اند، این عکس‌ها را نوجوانی با یک دوربین ۵۰ دلاری که از eBay خریده بود، گرفته است!


به این عکس ها نگاه کنید:
عکس های زیبایی هستند، این عکس ها را ماهواره های چندمیلیون دلاری ناسا نگرفته اند، این عکس ها را نوجوانی با یک دوربین ۵۰ دلاری که از eBay خریده بود، گرفته است!
آدام کادورث Adam Cudworth، نوزده ساله است و برای گرفتن این عکس تنها از یک بالن و یک دوربین دست دوم استفاده کرد. تنها سابقه علمی او که یک دانشجوی مهندسی دانشگاه ناتینگهام است، گرفتن نمره A در درس فیزیک است، کل هزینه صرف شده در این پروژه شخصی ۳۲۰ دلار بود.
او تقریبا ۴۰ ساعت در خانه روی این کار وقت گذاشت، آدام درون یک جعبه عایق، یک دوربین ویدئویی کوچک، دو حسگر دما، دو صفحه خورشیدی، یک GPS، پردازشگر و فرستنده رادیویی و یک دوربین دست دوم کانون A570 قرار داد.
این جعبه پنج شنبه هفته قبل با یک بالون دومتری به ارتفاع ۳۳ هزار متری صعود کرد، ارتفاعی که سه باربر سقف پرواز هواپیماهای تجارتی است.
وسیله دست ساخته آدام در دو و نیم ساعتی که در حال پرواز بود، حدود ۳۲ کیلومتر در لایه استراتوسفر جو طی کرد و عکس ها و ویدئوی شگفت انگیزی از زمین گرفت.
در این حین مدار الکترونیکی تعبیه شده در جعبه، سرعت، شتاب و ارتفاع مجموعه را مرتب ثبت و اندازه گیری می کرد.
آدام از طریق GPS و فرستنده رادیویی، حرکت جعبه را رهگیری کرد تا متوجه شود وسیله چه زمانی و در کجا بر سطح زمین می نشیند.
سرانجام در ارتفاع بالا پالون پاره شد و با چتر نجات پایین آمد، آدام کیلومترها دورتر از خانه، جعبه را پیدا کرد و به عکس های و ویدئوی زیبایی که گرفته شده بود، دست پیدا کرد.
 

mehdi 67

عضو جدید
...

...

سلام ممنون واقعا لذت بردم که چنین عکس های زیبایی رو میتونیم خودمون با کمی امکانات ساده انجام بدیم خیلی;)
 

ad_kh66

عضو جدید
چطوری پیداش کرد؟ اگه ما بفرستیم چند متر اونورتر هم نمیتونیم پیداش کنیمو چون زودتر از ما پیداش می کنن:D
 

فروزان_F

کاربر بیش فعال
اینا شانس دارن والله البته علاوه برخلاقیت!حالا من اگه این کارو میکردم میدیدی برداشته از چهارتا عقاب و شاهین برام عکس اورده!یاهم وسط راه ی هواپیما بهش میخورد و اصلا عکسی که برام نمیوورد هیچ باید خسارت هواپیما روهم میدادم!
 

Similar threads

بالا