..:: پاسخ به سوالات Word , Excel , PowerPoint , Outlook::..

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام ممنونم که این تاپیکو ایجاد کردین
میخواستم بدونم که برای اینکه در ورد 2007 فهرست به صورت اتوماتیک خودش ززده بشه باید چه کار کرد.
یا علی
سلام دوست عزيز
مراحلش طولانيه.
1- متن رو مينويسين
2- يكي از اون قسمتايي كه ميخواين تو فهرست بياد رو انتخاب كنيد و تمام تغييراتي كه مايليد روش اعمال كنيد( فنت و اندازه و رنگ و ....)
3- از home - styles روي heading1 كليك راست كرده و گزينه update heading 1 to match selection رو بزنين. حالا جملات يا كلماتي كه ميخواين در ليست فهرست قرار بگيرن انتخاب كرده و روي heading1 كليك كنيد تا تغييرات روي همه اعمال بشه
4- حالا علامت چشمك زن (همون خطي كه موقع تايپ چشمك ميزنه) رو هر جايي كه ميخواين فهرست قرار بگيره ببريد.
5-از منوي references گزينه table of content رو انتخاب كنيد
6- يه سري تنظيمات اضافي داره كه ميتونين خودتون بررسي كنين.حالا دكمه OK رو بزنين و تمام

اگه بازم در اين مورد مطلبي گنگ بود براتون بگين تا بيشتر توضيح بدم
 

saminaz

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوستان و مهندسین محترم یه سوال چه طوری میشه تو اکسل 2010برا یه منحنی شیب کشید؟؟؟
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مثلا یه منحنی کشیدم میخوام از نقطه ی عطف منحنی بیاد یه شیب بکشه؟
تا اونجا كه من ديدم و كار كردم همچنين امكاني نداره. ولي بازم ميگردم اگه پيدا كردم تقديم ميكنم.
خب چرا از متلب استفاده نميكنين؟يا نرم افزاراي ديگه كه تخصصشون رياضيه؟
 

saminaz

عضو جدید
کاربر ممتاز
تا اونجا كه من ديدم و كار كردم همچنين امكاني نداره. ولي بازم ميگردم اگه پيدا كردم تقديم ميكنم.
خب چرا از متلب استفاده نميكنين؟يا نرم افزاراي ديگه كه تخصصشون رياضيه؟
مرسی ممنونتون میشم راستشو بخواین تا حالا با مطلب کار نکردم .در هر حال از راهنماییتون ممنونم
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مرسی ممنونتون میشم راستشو بخواین تا حالا با مطلب کار نکردم .در هر حال از راهنماییتون ممنونم

خواهش ميكنم . من قبلا خيلي گشته بودم ولي چيزي پيدا نكردم. اون موقع 2007 داشتم. الان 2010 دارم ، نگاه كردم ديدم مثل 2007 ه.
چيزي كه بشه باهاش اون كاري كه شما ميخواين رو انجام داد نداره.
يه راه هست كه خودتون محاسبه كنيد
يعني اينكه معادله خط رو بدست بيارين ( اين يكي رو اكسل داره) بعد به صورت دستي دو بار ازش مشتق بگيرين و معادله اي كه بدست اومد رو وارد اكسل كنيد و يه سري كاراي ساده ديگه انجام بدين تا خطي كه ميخواين رسم بشه.
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام ممنونم که این تاپیکو ایجاد کردین
میخواستم بدونم که برای اینکه در ورد 2007 فهرست به صورت اتوماتیک خودش ززده بشه باید چه کار کرد.
یا علی

سلام دوست عزيز
مراحلش طولانيه.
1- متن رو مينويسين
2- يكي از اون قسمتايي كه ميخواين تو فهرست بياد رو انتخاب كنيد و تمام تغييراتي كه مايليد روش اعمال كنيد( فنت و اندازه و رنگ و ....)
3- از home - styles روي heading1 كليك راست كرده و گزينه update heading 1 to match selection رو بزنين. حالا جملات يا كلماتي كه ميخواين در ليست فهرست قرار بگيرن انتخاب كرده و روي heading1 كليك كنيد تا تغييرات روي همه اعمال بشه
4- حالا علامت چشمك زن (همون خطي كه موقع تايپ چشمك ميزنه) رو هر جايي كه ميخواين فهرست قرار بگيره ببريد.
5-از منوي references گزينه table of content رو انتخاب كنيد
6- يه سري تنظيمات اضافي داره كه ميتونين خودتون بررسي كنين.حالا دكمه OK رو بزنين و تمام

اگه بازم در اين مورد مطلبي گنگ بود براتون بگين تا بيشتر توضيح بدم

دوست عزيز سعي كردم توضيح كاملي ارائه كنم.اميدوارم مفيد باشه

ترفندهای آفیس (Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook)
 

آه باران

اخراجی موقت
دوستان يه سوال
يكي از دوستانمون ازم پرسيدن كه وقتي پاورقي درست ميكنن خطي كه ميكشه كوتاه هست و استادشون گفتن بايد خط كل صفحه رو پر كنه
منم در جوابشون گفتم به صورت دستي يه خط از منوي insert - shapes وارد كنن و روي خط كوتاه قرار بدن. اما اين روش كلكه و راه درست و اصلي نيست
اگه از دوستان كسي راهي بلده ممنون ميشم راهنمايي كنن :gol:

از قسمت View گزینه ی Draft رو انتخاب کنید
به قسمت Reference رفته، Show Notes را بزنید
از منوی کشویی، Footnote Separator را انتخاب کنید
الان می تونید خط رو راست چین / چپ چین کنید؛ برای بلندتر کردن خط، می تونید خط رو انتخاب و پشت سر هم کپی پست کنید
حالا می تونید به حالت عادی View، یعنی Print Layout برگردید
 

nazaninfatemeh

عضو جدید
سلام
من مدل هاي فرايند نرم افزاري بغير از آبشاري و حلزوني و افزايشي ميخوام
ممنون
 

آه باران

اخراجی موقت
سلام
من مدل هاي فرايند نرم افزاري بغير از آبشاري و حلزوني و افزايشي ميخوام
ممنون
:surprised:
می تونید از دو لینک زیر استفاده کنید، به علاوه، در لینک دوم (انگلیسی) پائین صفحه چند مورد منبع و لینک و See Also آورده که اون ها هم می تونند مفید باشند
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%81%D8%B1%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF_%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF_%D9%86%D8%B1%D9%85%E2%80%8C%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1

[URL]http://en.wikipedia.org/wiki/Software_development_process
[/URL]
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
از قسمت View گزینه ی Draft رو انتخاب کنید
به قسمت Reference رفته، Show Notes را بزنید
از منوی کشویی، Footnote Separator را انتخاب کنید
الان می تونید خط رو راست چین / چپ چین کنید؛ برای بلندتر کردن خط، می تونید خط رو انتخاب و پشت سر هم کپی پست کنید
حالا می تونید به حالت عادی View، یعنی Print Layout برگردید
ممنون از راهنمایی خیلی خوبت دوست عزیز
راهی که شگفتین رو بررسی کردم به این نتیجه رسیدم
علاوه بر حالت draft میشه از حالت های out line و web layout هم میشه این کار رو کرد. این دو حالت خوبی که دارن اینه که علاوه بر footnote میتونن endnote رو هم ویرایش کنن
درضمن برای افزایش طول خط جداکننده میتونین از shift+J و یا -+shiftاستفاده کنین.یعنی خطی که هست پاک کنین و بجاش با این کلید ترکیبی با هر طولی که میخواین خط رو رسم کنین.
باز هم از آه باران عزیز تشکر میکنم
 

engineer84

عضو جدید
Header

Header

سلام
لطفا روش گذاشتم Header هاي مختلف را براي يك فايل ورد توضيح بدهيد. من در متني كه دارم آماده مي كنم چند فصل دارم و هر فصل يك header مخصوص دارد و بعضي صفحه ها مثل مقدمه و صفحه هايي كه نام فصل را مي نويسم نمي خوام كه header داشته باشه. ولي وقتي header ميذارم براي همه يك header گذاشته ميشه.ممنون ميشم راهنمايي كنيد.
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام
لطفا روش گذاشتم Header هاي مختلف را براي يك فايل ورد توضيح بدهيد. من در متني كه دارم آماده مي كنم چند فصل دارم و هر فصل يك header مخصوص دارد و بعضي صفحه ها مثل مقدمه و صفحه هايي كه نام فصل را مي نويسم نمي خوام كه header داشته باشه. ولي وقتي header ميذارم براي همه يك header گذاشته ميشه.ممنون ميشم راهنمايي كنيد.
سلام دوست عزيز
براي ايجاد هدر كه راهش مشخصه : insert - header(footer) - edit يا اينكه بالا يا پايين صفحه دابل كليك كنين تا به قسمت header and footer وارد بشين
جواب سوال شما سه حالت ميشود كه خدمتتون عرض ميكنم
تمامي تنظيمات براي header جدا از تنظيمات براي footer خواهد بود و كاملا مستقل از همديگه ميتونن كار كنن.
حالت اول: فقط ميخواهين صفحه اول با بقيه صفحات فرق داشته باشه كافيه بعد از ورود به حالت header and footer از تب design كه ايجاد ميشود تيك گزينه different first page رو فعال كنين.
حالت دوم: اگه ميخواين صفحات زوج يه چيز نشون بدن و صفحات فرد يه چيز ديگه كافيه بعد از ورود به حالت header and footer از تب design كه ايجاد ميشود تيك گزينه different Odd&even pages رو فعال كنين.
حالت اول و دوم قابل تركيب هستند
حالت سوم جزو تنظيمات حرفه اي ورد محسوب ميشه و يكم سخته
حالت سوم: شما ميخواين ساختار header يا footer براي چند صفحه كاملا با صفحات ديگه متفاوت باشه، مثلا شماره صفحه ها چند صفحه با حروف باشه و بقيه با عدد. براي اين كار قبل از ورود به حالت header and footer بايد فايل رو section بندي كنين. يعني براي نرم افزار تعريف كنين مثلا از فلان صفحه تا فلان صفحه ساختار با بقيه صفحات فرق داشته باشه. براي اينكار بايد از منوي page layout - break - section break يكي از حالتهاي next page و continues و even page و odd page رو بنا به نيازتون انتخاب كنين. با اين قسمت كه كار كنين تغيير خاصي در متن حس نميكنين براي اينكه بتونين تغيير رو متوجه بشين بايد علامت پاراگراف كه در تب home (بخش paragraph) موجوده استفاده كنين.
حالا كه section بندي انجام دادين وارد حالت header and footer بشين و گزينه link to previous رو غير فعال كنين. حالا ديگه تنظيمات اين بخش از بخش قبلي كاملا جدا ميشه و حتي ميتونين افقي يا عمودي بودن كاغذ رو هم تغيير بدين بدون اينكه قسمت قبلي تغييري پيدا كنه.
كار كردن روي حالت سوم كار سختيه و اگه تا حالا انجام ندادين بايد با صبر و حوصله انجام بدين تا روند كار دستتون بياد
 

engineer84

عضو جدید
از قسمت View گزینه ی Draft رو انتخاب کنید
به قسمت Reference رفته، Show Notes را بزنید
از منوی کشویی، Footnote Separator را انتخاب کنید
الان می تونید خط رو راست چین / چپ چین کنید؛ برای بلندتر کردن خط، می تونید خط رو انتخاب و پشت سر هم کپی پست کنید
حالا می تونید به حالت عادی View، یعنی Print Layout برگردید

واقعا ممنون از راهنماييتون.
فقط يك سوال : چرا وقتي از منوي كشويي گزينه ي footnote contunation separator را انتخاب مي كنيم و خط ممتد نشان داده مي شود ، اما در حالت print layout تغييري نمي كند و همچنان خط جدا كننده كوتاه است؟
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سوال ورد

سوال ورد

سلام دوستان
يه سوالي برام پيش اومد ميخواستم ببينم كسي ميتونه كمكم كنه؟
وقتي براي شكل يا جدول يا معادله ميخوايم فهرست درست كنيم بايد از تب reference گزينه insert caption رو بزنيم و بعد فهرست رو درست كنيم
حالا سوالم اينه كه اگه بخوام براي هر فصل شماره شكل از اول باشه و بنويسه مثلا شكل 1-4 چكار كنم؟
مشكل اصلي من ايجادش نيست، وقتي ميسازم شماره ها زياد نميشه علتش رو تقريبا ميدونم ولي نميدونم چطوري درستش كنم؟
فكر كنم علتش اينه كه شماره فصل رو مثلا روي heading4 تنظيم كردم ولي بين شكل ها از heading 1 . 2 .3 استفاده كردم و چون level شماره فصل پايينتر از بقيه هست شمارنده ريست ميشه
نميدونم چكار كنم ريست نشه و heading ها هم جابجا نشن
ممنون ميشم راهنماييم كنين
 

architect_MB

عضو جدید
سلام دوستان من می خوام در برنامه ورد شماره صفحه هام فارسی باشن!!چطور میتونم فارسی کنم؟و در فهرست مطالبم هم فارسی بنویسم؟
ممنون
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام دوستان من می خوام در برنامه ورد شماره صفحه هام فارسی باشن!!چطور میتونم فارسی کنم؟و در فهرست مطالبم هم فارسی بنویسم؟
ممنون
سلام دوست عزيز
چند نكته رو بايد بررسي كنين كه ببينين اصلا ورد عدد فارسي مينويسه يا نه.
يكي كه تو كنترل پنل هست كه بايد بررسي بشه فارسي نصب هست يا نه.دوم بايد تو ورد ببينين فارسي نصب هست يا نه. سوم بايد ببينين تو ورد عدد فارسي تايپ ميشه يا نه.
اگه تو نصب بودن و فارسي نوشتن مشكلي ندارين و فقط شماره صفحه فارسي نوشته نميشه
در آفيس 2010 بايد اين مسير رو برين
file - option - language
در كادر بالا روي persian كليك كنين و گزينه set as default رو بزنين
بعد yes و بعد OK و باز هم OK
حالا كل فايل هاي آفيس رو ببندين.
دوباره كه باز كنين مشكل حل شده و فارسي مينويسه
 

ffasli

عضو جدید
مشکل در فرمول نویسی

مشکل در فرمول نویسی

سلام
من یه مشکلی دارم
وقتی یه فرمول اندیس دار مثل مشاهده پیوست 72859رو مینویسم هیچ مشکلی نیست
اما
وقتی این فرول رو زیر علامت خط تیره قرار میدم (برای نشون دادن مقدار متوسط) اونوقت نقطه j حذف میشه
یعنیمشاهده پیوست 72860
اگه راهنماییم کنید ممنون میشم
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    777 بایت · بازدیدها: 0
  • 2.jpg
    2.jpg
    824 بایت · بازدیدها: 0

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام
من یه مشکلی دارم
وقتی یه فرمول اندیس دار مثل مشاهده پیوست 72859رو مینویسم هیچ مشکلی نیست
اما
وقتی این فرول رو زیر علامت خط تیره قرار میدم (برای نشون دادن مقدار متوسط) اونوقت نقطه j حذف میشه
یعنیمشاهده پیوست 72860
اگه راهنماییم کنید ممنون میشم
سلام دوست عزيز به باشگاه خودتون خوش آمديد
خيلي جالب بود تا حالا همچين چيزي رو نديده بودم. بنظر مياد يك باگ از آفيس گرفتين. تبريك ميگم;)
والا نميدونم ولي ميتونين با اين سه روش كه عرض ميكنم كارتونو پيش ببرين. اميدوارم مفيد باشه
يكي اينكه وقتي ميخواين خط تيره رو قرار بدين فقط a رو بگيرين و خط بذارين براش
يكي اينكه از نرم افزار math type استفاده كنين
يكي هم اينكه اين مراحل رو انجام بدين
از تب insert روي گزينه object كليك كنين.
در پنجره اي كه باز ميشه در تب creat new روي گزينه microsoft equation 3.0 كليك كنين
وارد محيطي ميشين كه ساختارش شباهت زيادي به math type داره. در اينجا فرمول مورد نظر رو وارد كنين (امتحان كردم مشكل نداشت)
حالا يك جاي خالي (بجز داخل كادر فرمول نويسي) كليك كنين تا از اين محيط خارج شويد و وارد محيط اصلي ورد بشين
فرمول شما نوشته ميشه و تقريبا خصوصيات يك عكس رو داره. ميتونين با دابل كليك روي فرمول وارد محيط فرمول نويسي بشين و ويرايش لازم رو انجام بدين
راه ديگه اي به ذهنم نميرسه. شرمنده
موفق باشين;)
 

ffasli

عضو جدید
تشکر

تشکر

امیر جان سلام
ممنونم و از سرعت و راهنماییت
متاسفانه از راه حل اول نمیتونم استفاده کنم چون اکثر جاها باید ضرب چند تا از پارامترای اندیس دار رو زیر یک خط تیره بذارم (برای متوسط کلی)
فکر میکنم بهتر باشه برم سراغ math type
آقا بازم تشکر میکنم
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سوال اكسل

سوال اكسل

سلام دوستان
كسي ميدونه ميان يابي در اكسل فرمولش چيه؟
اصلا فرمول خاصي داره يا بايد فرمولشو خودمون بنويسيم؟
 

آه باران

اخراجی موقت
سلام
من یه مشکلی دارم
وقتی یه فرمول اندیس دار مثل مشاهده پیوست 72859رو مینویسم هیچ مشکلی نیست
اما
وقتی این فرول رو زیر علامت خط تیره قرار میدم (برای نشون دادن مقدار متوسط) اونوقت نقطه j حذف میشه
یعنیمشاهده پیوست 72860
اگه راهنماییم کنید ممنون میشم

خط بالا رو فقط روی a بذارید نه a[SUB]j[/SUB]. یعنی اول a را تایپ کنید، بعد انتخابش (هایلایت) کنید و از منوی accent خط مورد نظر رو انتخاب کنید، بعد دوباره کلش را select کنید و از منوی script دومی از بالا را انتخاب کنید
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
فرمول نداره
در گوگل بزنید interpolation with excel. از چند تا سایت می تونید فرمول آماده پیدا کنید
پس با توجه به اينكه فرمول خاصي نداره من يه فايل تهيه كردم كه فرمول توش هست
اگه از دوستان كسي لازم داره استفاده كنه
مشاهده پیوست 73104
 

پیوست ها

  • Book1.rar
    7.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0

sahar tj

عضو جدید
کمک

کمک

سلام دوستان در زمینه اموزش office,excel,outlook 2007 فیلم اموزشی یا جزوه اموزشی به زبان فارسی می خواستم،کلی تو اینتر نت سرج کردم اما همه یا پولی بودن یا نیاز به کد فعال سازی داشتن،اگر در این زمینه مطلبی برای دانلود دارین لطفا در سایت قرار بدین با تشکر
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام دوستان در زمینه اموزش office,excel,outlook 2007 فیلم اموزشی یا جزوه اموزشی به زبان فارسی می خواستم،کلی تو اینتر نت سرج کردم اما همه یا پولی بودن یا نیاز به کد فعال سازی داشتن،اگر در این زمینه مطلبی برای دانلود دارین لطفا در سایت قرار بدین با تشکر
دوست عزيز سايت http://www.farsaran.ir اطلاعات بسيار خوب و حرفه اي در مورد اكسل و اكسس و پاورپونت داره
چند تا كتاب رايگان ، مقاله رايگان و ....
اميدوارم بدردتون بخوره;)
 

sahar tj

عضو جدید
دوست عزيز سايت http://www.farsaran.ir اطلاعات بسيار خوب و حرفه اي در مورد اكسل و اكسس و پاورپونت داره
چند تا كتاب رايگان ، مقاله رايگان و ....
اميدوارم بدردتون بخوره;)



ممنون از کمکتون،اگر در زمینه outlook و office هم مطلبی دارین لطفا مرا راهنمایی کنین
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ممنون از کمکتون،اگر در زمینه outlook و office هم مطلبی دارین لطفا مرا راهنمایی کنین

در مورد outlook خدمتتون عرض كنم كه من باهاش كار نكردم. اصلا بكارم نيومده.شرمنده

منظورتون از office چيه؟به مجموعه نرم افزارهاي ورد و اكسل و پاورپوينت و اكسس و اوت لوك و ... ميگن آفيس.
از نرم افزارهاي آفيس فقط همون هايي كه خدمتتون عرض كردم رو داشتم.
من كلا براي يادگيري نرم افزاراي آفيس از هيچ منبعي استفاده نكردم و دنبالشم نبودم و با عرض معذرت كمكي در مورد كتاب يا جزوه در اين خصوص نميتونم بهتون بكنم
 

sahar tj

عضو جدید

در مورد outlook خدمتتون عرض كنم كه من باهاش كار نكردم. اصلا بكارم نيومده.شرمنده

منظورتون از office چيه؟به مجموعه نرم افزارهاي ورد و اكسل و پاورپوينت و اكسس و اوت لوك و ... ميگن آفيس.
از نرم افزارهاي آفيس فقط همون هايي كه خدمتتون عرض كردم رو داشتم.
من كلا براي يادگيري نرم افزاراي آفيس از هيچ منبعي استفاده نكردم و دنبالشم نبودم و با عرض معذرت كمكي در مورد كتاب يا جزوه در اين خصوص نميتونم بهتون بكنم


منظورم word بود،یکی از کتاب ها رو(http://www.farsaran.ir/Excel_Fast_Easy_Learn_Ebook) می خواستم از این سایتی که معرفی کردین دانلود کنم اما هر چی تلاش کردم نشد
 

amir ghasemiyan

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
اگر نرم افزاری جهت اموزش و تمرین تایپ 10 انگشتی فارسی میشناسین لطفا برای دانلود معرفی کنین

چند وقت پيش خودم دنبالش بودم ولي فارسي گير نياوردم.انگليسي تا دلتون بخواد هست. كافيه يه سرچ ساده بزنين تو گوگل. اخيرا نميدونم.شايد تو اينترنت باشه.
براي تايپ من يه نرم افزار خريدم حدود 6 تومن. هم فارسي داره و هم انگليسي. بدك نيست!!!
اكثر فروشگاه هاي نرم افزار اين نرم افزار و يا مشابهشو دارن. قيمت هاي مختلفي هم داره.
 

Similar threads

بالا