خلیج همیشه فارس ایران

omid_yooyoo

عضو جدید
به کوری چشم همه دشمن ها زنده باد ایران و ایرانی

کور بشه کسی که نمی تونه جزایر تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی ما رو ببینه

اینجا سرزمین کوروش کبیر
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام ...........شما دارید اشتباه میکنید .........این سایت سایت یک شخصیت عرب هست که نظرسنجی دست خودشه .........سایت تابناک پرده از اقداماتش برداشته

به هیچ وجه من الوجود تبلیغ این سایت رو نکنید ........تشکر
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]سایت خلیج فارس یا خلیج ع رب ی جعلی است !/ هویت مالک آن مشخص شد[/h]
‌میهن‌دوستی مردم مسلمان ایران، حسی است که در درستی آن شکی نیست اما گاه فرصت‌طلبان با سوءاستفاده از این حس پاک، اهداف شخصی خود را دنبال می‌کنند.


به گزارش هراز نیوز به نقل از گروه بین‌الملل مشرق:

چند روزی است ایرانیان، همزمان با لیالی قدر، پیام‌های مختلفی را از طریق گوشی‌های همراه، ایمیل‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای یکدیگر ارسال می‌کنند مبنی بر اینکه با مراجعه به یک وبگاه، به “خلیج فارس″ در مقابل اصطلاح جعلی “خلیج ع ر ب ی” رأی دهید.

این در حالی است که هیچ‌یک از ایرانیانی که اقدام به رأی‌دادن در این وبگاه مشکوک کرده‌اند از هویت مالک و گرداننده آن اطلاعی ندارند.
خبرنگار مشرق برای بررسی ماهیت این اقدام و پشت پرده آن با مهندس رضا هاشمی، متخصص حوزه امنیت فناوری اطلاعات گفت‌وگو کرد.


هاشمی که موفق به کشف هویت گرداننده این سایت شده است، با تأکید بر اینکه این‌گونه وبگاه‌ها اصلاً هیچ اعتباری ندارند و تنها از احساسات وطن‌دوستانه ایرانیان سوءاستفاده می‌کنند، گفت: تکرار زیاد دعوت به رأی‌دهی در این سایت از سوی ایرانیان در قالب پیامک، رایانامه و شبکه‌های اجتماعی باعث شد تا آن را مهندسی معکوس کرده و اطلاعات جالبی استخراج کنم.
وی ادامه داد: متأسفانه برخی بدون اطلاع از نیات صاحب این قبیل سایت‌ها که کم هم نیستند اقدام به ورود و رأی دادن می‌کنند در حالی که در اصل، ایرانی‌ها با این کار، تنها با چند میلیون بازدید از صفحه وب مزبور و با کلیک‌های خود بر روی تبلیغات و لینک‌های آن، پول را به جیب کسی وارد می‌کنند که از احساسات آنها استفاده ابزاری کرده است.
این صاحب‌نظر حوزه فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه صاحب این سایت، یک جوان فعال ۲۷ساله اهل سوریه به نام “هُمام القـُرانی” است که در مالزی به کار در چند شرکت اشتغال دارد و از مخالفان حکومت بشار اسد است

که احتمالاً به علت تحولات جاری در کشور سوریه، از ایران دل خوشی ندارد، گفت: وی هر موقع اراده کند نتایج را دستکاری می کند تا ایرانیان بیشتری به رأی گیری تشویق شوند و در نهایت هم اگر بخواهد در یک اقدام انتقام‌جویانه نتیجه مورد نظر خودش را برنده اعلام می‌کند و ممکن است برای آن خبرسازی هم بکند اما این در حالی است که به احتمال بسیار زیاد، نسبت آرای داده شده، جعلی است.

وی تصریح کرد: اطلاعات “ثبت دامنه” و “مالک” این سایت با استفاده از خدمات “محرمانگی دامنه” به صورت “مخفی” در آمده است که جزئیات آن، با استفاده از برخی تکنیک‌ها کشف شد.

این کارشناس ارشد حوزه آی‌تی همچنین تأکید کرد؛ همان گونه که افراط در ترویج این قبیل اقدامات مشکوک، مذموم است، باید مراقب بود تا مقابله با این پدیده‌ها به پدیده هایی همچون عرب‌ستیزی و اختلاف بین مسلمانان و تفرقه بین ایرانیان و دیگر ملل منطقه نینجامد.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
استان «خليج فارس» به مركزيت «ابوموسي»

استان «خليج فارس» به مركزيت «ابوموسي»

«حميد اسدپور» روز سه شنبه در گفت وگو با ايرنا تاكيد كرد:

ايجاد استان خليج فارس كه همه جزاير واقع در آب هاي جنوبي كشور را از جمله كيش، قشم، ابوموسي، تنب كوچك و تنب بزرگ دربرگيرد تاكيد دوباره اي بر حقانيت ايران در مالكيت اين جزاير خواهد بود.

وي تصريح كرد: همانگونه كه امكانات مناسبي طي سال هاي اخير در جزاير كيش و قشم ايجاد شده است بايد امكانات واقعي و درخوري براي ديگر جزاير جنوبي كشور در قالب استان خليج فارس در نظر گرفته شود تا ضمن ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي، افراد ديگر مناطق كشور نيز براي حضور و فعاليت در اين مناطق تشويق شوند.

اسدپور سفر اخير رئيس جمهوري به جزيره ابوموسي را اقدامي قابل ستايش توصيف كرد و گفت: اين ديدار بايد زودتر از اين نيز انجام مي شد و سفر مقامات ملي به جزاير جنوبي كشور، اين مناطق استراتژيك را در كانون توجهات قرار خواهد داد.

وي به تلاش هاي ناكام امارات متحده عربي در سال هاي اخير براي تغيير بافت جمعيتي جزاير جنوبي ايران از جمله ابوموسي اشاره كرد و گفت: برخي كشورهاي عربي تصور مي كردند مي توانند برنامه اي كه براي تغيير بافت جمعيتي بحرين اجرا كرده اند براي جزاير جنوبي ايران نيز به اجرا درآورند اما خوشبختانه مقامات ايراني در دهه هاي اخير با هوشياري مانع تحقق اين كار شده اند.

رئيس كتابخانه مركزي و مركز اسناد دانشگاه خليج فارس يادآور شد: از آنجا كه هرگونه ادعاي تاريخي، زمينه ساز تهاجم جغرافيايي است و زمينه دست اندازي به خاك كشور را فراهم مي كند ادعاهاي تاريخي كشورهاي همسايه جنوبي ايران ممكن است با اين هدف مطرح شود، بنابراين بايد با درايت و ارائه اسناد مستدل در محافل بين المللي به مقابله با گسترش طرح اين ادعاها برخاست.

به گفته وي اسناد تاريخي بسياري نشان مي دهد كه جزيره ابوموسي همواره جزو سرزمين ايران بوده و همچنان در حاكميت اين كشور باقي خواهد ماند.
 

E.lahe

عضو جدید
کاربر ممتاز
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
کنسرت بزرگ خلیج فارس / عقيلي، مسيحا، رهنما و خزاعي براي خليج‌فارس مي‌خوانند

کنسرت بزرگ خلیج فارس / عقيلي، مسيحا، رهنما و خزاعي براي خليج‌فارس مي‌خوانند

جزييات كنسرت بزرگ خليج فارس با خوانندگي سالار عقيلي‌، نيما مسيحا‌، ماني رهنما‌ و حميد خزاعي، با اجراي اركستر آكادميك تهران و به رهبري امين سالمي تشريح شد.


به گزارش خبرنگار بخش موسيقي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در نشست خبري كه صبح امروز- سوم ارديبهشت‌ماه - در سالن همايش‌هاي برج ميلاد برپا شده بود، حامد بي‌آزار ـ مدير اين مجموعه ـ گفت:
10 ارديبهشت ماه، مصادف با روز ملي خليج فارس است


و تمام سازمان‌ها سهم مهمي در با شكوه برگزار شدن اين رويداد دارند.


او با اشاره به رويكرد برج ميلاد براي پاسداشت مناسبت‌هاي ملي، تاريخي و مذهبي عنوان كرد: با توجه به حساسيت‌هاي موجود و كنوني درباره موضوع «خليج فارس»، بر آن شديم تا با يك زبان بين‌المللي، اين رويداد مهم و ارزشي را گرامي بداريم. از اين رو كنسرتي با خوانندگي اين چهار هنرمند در دو حوزه پاپ و سنتي را، با حضور 80 نوازنده و 20 هنرمند كرال در برج ميلاد برنامه‌ريزي كرديم.


..........................


کنسرت بزرگ خلیج فارس




سفردوست در ادامه گفت: از راه‌اندازي يك سايت اينترنتي، براي فروش و معرفي اين كنسرت نام برد و خاطر نشان كرد:

در اين سايت هر كسي مي‌تواند با امكانات خود بليت كنسرت را خريداري كند و روش‌هاي جديدي در سايت پيش بيني شده است

كه هر فرد در داخل و يا خارج از كشور بتواند بليت خريداري كرده و كد خود را هنگام ورود به سالن ارائه كند. البته ما فروش سنتي را هم از طريق مراكز فروش در نظر گرفته‌ايم.



او با اشاره به اهميت برگزاري كنسرت «خليج فارس»، عنوان كرد: مي‌خواهيم به شنوندگان خود بگوييم، كه اين صداي ملت ماست، تا بدانند كه ما بيدار هستيم. از اين رو از 80 نوازنده و 20 خواننده كرال در كنار چهار خواننده پاپ و سنتي استفاده كرديم، تا اين صدا را به گوش مردم برسانيم.

....................

کنسرت بزرگ خلیج فارس



حميد خزاعي - خواننده و يكي از اعضاي هيات مديره اين اركستر - نيز در همين رابطه توضيح داد: اركستر آكادميك مجموعه‌اي كاملا خصوصي است و قياس وضعيت آن با اركستر سمفونيك، و اركستر موسيقي ملي كه هر دو بودجه دولتي دارند و مبناي كارشان بر فروش بليت نيست، كار اشتباهي است. زيرا دغدغه نوازنده در اين گروه‌ها بحث مالي نيست، در حاليكه ما به عنوان يك اركستر خصوصي، بايد به تمام اين نكات توجه داشته باشيم و تلاش كنيم به مخاطب احترام بگذاريم.

او درباره اجراي گروه طي دو سانس متوالي نيز گفت: با توجه به شرايط كمبود سالن و محدوديت زمان، يكي از جدي‌ترين معضلات پيش روي اجراي گروه‌هاي موسيقي در دو سانس وجود دارد و چنين برنامه‌اي براي رهبر، نوازنده و خواننده بسيار سخت است. اما حضور چهار خواننده اين وضعيت را آسان‌تر كرده و فشار را تقسيم مي‌كند. ما نيز بعد از مشورت در اركستر چنين شرايطي را پذيرفتيم.

امين سالمي- رهبر اركستر آكادميك تهران- نيز در ادامه اين نشست با معرفي گروه، بيان كرد: اركستر آكادميك تهران تا امروز به عنوان بزرگترين اركستر خصوصي شناخته شده است و برنامه ريزي‌هاي متعددي در طول سال براي اجراي موسيقي در نظر داريم، كه از آن جمله برپايي كنسرت خليج فارس محسوب مي‌شود كه پيشنهاد آن سال گذشته مطرح شد و جناب سفردوست براي هماهنگي آن در كنار ما قرار گرفتند.
او درباره انتخاب اين چهار خواننده براي چنين برنامه‌اي توضيح داد: در نظر داشتيم خواننده‌هايي كه انتخاب مي‌شوند، سابقه اجراي اركسترال داشته باشند. از سوي ديگر اگر قرار بود تنها كنسرت پاپ و يا سنتي باشد، كار جديدي انجام نمي‌شد، به همين دليل تصميم گرفتيم تركيبي از موسيقي پاپ و سنتي را براي شنوندگان داشته باشيم. اما پتانسيل اركسترال شدن در سابقه اين چهار خواننده بسيار مهم بود و در كنار آن انتخاب هنردوستان را مدنظر داشتيم.

کنسرت بزرگ خلیج فارس


سالمي گفت: درباره قطعات اجرايي در اين كنسرت نيز توضيح داد: قطعات با رعايت اصول اركستر ملي و قواعد اركستر ملي ساخته و تنظيم شده است و از آنجا كه موسيقي هنري شنيداري است، لذا شنونده بايد اين تجربه و اتفاق را قضاوت كند، اما تلاش ما بر آن بوده تا تمام علاقه‌مندان اين كنسرت را راضي نگه داريم.

به گفته سالمي، شروع اين كنسرت با اجراي قطعاتي از حميد خزاعي از ساخته‌هاي بابك شهركي است و به دنبال آن چهار قطعه توسط ماني رهنما و دو قطعه با صداي سالار عقيلي خوانده مي‌شود. بخش دوم اين كنسرت نيز با اجراي نيما مسيحا آغاز شده و با خوانندگي سالار عقيلي و حميد خزاعي ادامه پيدا مي‌كند. پايان بخش اين كنسرت اجراي چهار نفره اين خواننده از قطعه‌ي جاودانه «اي ايران» خواهد بود.

رهبر اركستر آكادميك تهران در بخش ديگري از اين نشست درباره محتواي قطعات انتخاب شده براي اين كنسرت و ارتباط آن با موضوع «خليج فارس» توضيح داد:
بيش از نصف قطعات درباره خليج فارس و حس ملي و ميهني ماست، لذا تنها اين عنوان را براي كنسرت در نظر نگرفته‌ايم بلكه در تمامي قطعات به چنين موضوعي انديشيده‌ايم.



............

کنسرت بزرگ خلیج فارس



عقيلي ادامه داد: قطعا موسيقي سنتي و موسيقي پاپ به تنهايي مخاطبان خود را دارند، اما اگر بتوانيم در چنين كنسرتي كه دو خواننده پاپ و دو خواننده سنتي در كنار يكديگر قرار مي‌گيرند، مخاطبان آنها را به موسيقي ديگر جذب كنيم آن وقت كار درستي انجام داده‌ايم. هرچند كه قطعاتي همچون «خوشه چين» و يا «تبريز در مه» ديگر موسيقي سنتي محسوب نمي‌شوند زيرا از هر قشر مخاطبي را به خود جذب كرده‌اند.

او در پايان سخنانش بيان كرد: به شخصه تلاش كردم، جوان‌ها را به سمت موسيقي خود دعوت كنم، تا آنها به اين سبك علاقه‌مند شوند و از سوي ديگر دوست دارم، شنونده عام را نيز به سالن بكشانم نه اينكه تنها براي يك قشر خاص بخوانم چون آنها تحت هر شرايطي چنين برنامه‌هايي را دنبال مي‌كنند.

نيما مسيحا - خواننده پاپ - حاضر در اين كنسرت نيز با گلايه از سوالات مطرح شده در اين نشست گفت: اي كاش به جاي آنكه به قيمت‌گذاري بليت‌هاي كنسرت مي‌پرداختيم به حضور دو خواننده پاپ و سنتي در كنار يكديگر توجه مي‌كرديم و از سوي ديگر اين نكته را در نظر مي‌گرفتيم كه در شرايطي كه نام جزيره ابوموسي و خليج فارس مطرح است، اهميت اين كنسرت چگونه خواهد بود؟



او توضيح داد: مگر جز اين است كه جزيره ابوموسي براي ايران است و ما مي‌خواهيم درباره مملكت خودمان حرف بزنيم و بگويم خليج فارس همواره براي ايران بوده و وضعيت ابوموسي نيز همين گونه است.

اهميت اين كنسرت در پرداختن به اين موضوع است.


.........................
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
رونمایی از قدیمی‌ترین نقشه‌ خلیج فارس

رونمایی از قدیمی‌ترین نقشه‌ خلیج فارس

[h=1]رونمایی از قدیمی‌ترین نقشه‌ خلیج فارس[/h]

مدیر موزه ملی ایران گفت: در روز ملی خلیج فارس از یکی از قدیمی‌ترین نقشه‌های خلیج فارس که نسخه مسالک‌الممالک است رونمایی می‌شود.

فارس: مدیر موزه ملی ایران گفت: در روز ملی خلیج فارس از یکی از قدیمی‌ترین نقشه‌های خلیج فارس که نسخه مسالک‌الممالک است رونمایی می‌شود.

داریوش اکبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: نسخه مسالک الممالک که در موزه ملی ایران نگهداری می‌شود و به ثبت ملی رسیده است در روز دهم اردیبهشت همزمان با روز ملی خلیج فارس رونمایی می‌شود.

وی در ادامه افزود: این مراسم رونمایی در بوشهر برگزار می‌شود.

مدیر موزه ملی ایران گفت: به همین مناسبت 50 اثر باستان‌شناسی نیز در جزیره قشم به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گفته اکبرزاده موزه ملی نمایشگاه عکس خلیج فارس را نیز 12 اردیبهشت در ابوموسی برگزار می‌کند.

وی افزود:‌ نسخه مسالک الممالک را که حاوی نقشه قدیمی و تاریخی خلیج فارس است به صورت کاتالوگ درآوریده‌ایم که در تیراژ بالا منتشر خواهد شد.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز



[h=3]برگزاری همایش بین المللی روز خلیج فارس در جزیره ابوموسی
[/h]
استاندار هرمزگان از برگزاری همایش بین‌المللی روز خلیج فارس در جزیره ابوموسی خبر داد


[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛عزیزی با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور و هیات دولت به جزیزه ابوموسی افزود : پیرو این حرکت هیئت دولت همایش بین المللی روز خلیج فارس که هر ساله در روز دهم اردیبهشت در بندرعباس برگزار می شود، امسال برای اولین بار در جزیره ابوموسی برگزار می شود.[/FONT]
وی همچنین با اشاره به تصویب مصوبه تبدیل این جزیره به منطقه نمونه گردشگری کشور در دور چهارم سفر هیات دولت جزیره ابوموسی به هرمزگان تصریح کرد: جزیره ابوموسی با توجه به امکانات خدماتی –رفاهی و گردشگری قابلیت تبدیل شدن به منطقه نمونه گردشگری را دارد.

عزیزی با بیان اینکه برنامه های روز ملی خلیج فارس از چند روز قبل در سراسر استان برگزار می شود افزود : این چند روز تلاش می شود برنامه های متنوعی در سراسر استان با رویکرد خلیج فارس برگزار شود


 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز




[h=1]نقشه‌ای از جهان مربوط به سال 1460 با درج نام خلیج فارس به کتابخانه ملی ایران هدیه شد [/h]
شب گذشته و در آستانه روز ملی خلیج فارس، رئیس کتابخانه ملی لهستان نقشه‌ای تاریخی از جهان را که مربوط به سال 1460 میلادی است، به رئیس کتابخانه ملی ایران هدیه کرد که در آن نام خلیج فارس حک شده است.
.
.
.

.


کتابخانه ملی لهستان و نگهداری از نقشه‌ای از جهان در سال 1460 که نام خلیج فارس در آن حک شده است

رییس کتابخانه ملی لهستان گفت: ما کلکسیونی از اسناد و نسخ خطی مربوط به ایران در اختیار داریم که در اولین گام باید آنها را جمع‌آوری کنیم که در این کار نیازمند کمک مسئولان کتابخانه ملی ایران هستیم.

ماکوفسکی افزود: قرآن‌ها، نسخ خطی نفیس و نسخه‌ای از کتاب ارزشمند «بحار دانش» در کتابخانه ملی لهستان وجود دارد و جزو قدیمیترین نسخه‌های خطی موجود در این مرکز است. همکاریهای مشترک میان کتابخانه‌های ملی ایران و لهستان موجب نزدیکی فرهنگی دو کشور خواهد شد.


رئیس کتابخانه ملی لهستان که از اهدای یک نقشه تاریخی از بخشی از جهان مربوط به سال 1460 میلادی به کتابخانه ملی ایران خبر داد، در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که

«آیا در این نقشه نام خلیج فارس مندرج است؟» گفت: بله.


 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگه منظورت تاپیکهایی هست که برای رای گیری pesian or arab گذاشته بودند , باید بگم تا اونجا که من میدونم این سایتها ربطی به گوگل ندارند....

به نام خدا ...........سلام به دوستان عزیز ..........عاشقان ایران .........عاشقان خلیج همیشه فارس ایران:gol::heart:

در آستانه روز خلیج همیشه فارس هستیم .......... یک خواهشی از دوستان دارم

در این روز بزرگ حداقل یک بار هم شده خلیج فارس را به زبان بین المللی ( persian gulf )

در موتور های جستجو به ویژه گوگل سرچ کنید
.......در گوگل ارت که وارد بشید مشاهده میکنید که اگر زبان فارسی رو انتخاب کنید خلیج فارس نمایان میشه ولی به زبانهای دیگر متاسفانه خیر

در قبال سایتهایی که نمیدونم چی شده دوباره مطرح شده بایستی بگم ........دوستان عزیز این سایتهای نظرسنجی عمدتا از سوی اعرابی است که نظرسنجی ها نیز دست خودشونه ......مالک اون سایت مشخص شده

استقبال از این سایت به جایی رسیده بود که حتی پرشین گالف رو سرچ میکردین ......سایت این شخص در تیتر اول بود ........ اینکه نزدیک روز خلیج فارس دوباره این سایت تبلیغ میشه به نظرم هوشیاری و دقت نظر بیشتر ما رو میطلبه

در ادامه مستنداتی که نشون داده این سایت اصلا و ابدا به گوگل ربط نداره بار دیگر گذاشته خواهد شد

:gol::gol:بار دیگر روز خلیج همیشه فارس ایران رو به دوستاداران ایران عزیز تبیک و تهنیت عرض میکنم :gol::gol:
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سایت خلیج فارس یا خلیج ع رب ی جعلی است !/ هویت مالک آن مشخص شد

سایت خلیج فارس یا خلیج ع رب ی جعلی است !/ هویت مالک آن مشخص شد

سایت خلیج فارس یا خلیج ع رب ی جعلی است !/ هویت مالک آن مشخص شد


‌میهن‌دوستی مردم مسلمان ایران، حسی است که در درستی آن شکی نیست اما گاه فرصت‌طلبان با سوءاستفاده از این حس پاک، اهداف شخصی خود را دنبال می‌کنند.


به گزارش هراز نیوز به نقل از گروه بین‌الملل مشرق:

چند روزی است ایرانیان، همزمان با لیالی قدر، پیام‌های مختلفی را از طریق گوشی‌های همراه، ایمیل‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای یکدیگر ارسال می‌کنند مبنی بر اینکه با مراجعه به یک وبگاه، به “خلیج فارس″ در مقابل اصطلاح جعلی “خلیج ع ر ب ی” رأی دهید.

این در حالی است که هیچ‌یک از ایرانیانی که اقدام به رأی‌دادن در این وبگاه مشکوک کرده‌اند از هویت مالک و گرداننده آن اطلاعی ندارند.
خبرنگار مشرق برای بررسی ماهیت این اقدام و پشت پرده آن با مهندس رضا هاشمی، متخصص حوزه امنیت فناوری اطلاعات گفت‌وگو کرد.


هاشمی که موفق به کشف هویت گرداننده این سایت شده است، با تأکید بر اینکه این‌گونه وبگاه‌ها اصلاً هیچ اعتباری ندارند و تنها از احساسات وطن‌دوستانه ایرانیان سوءاستفاده می‌کنند، گفت: تکرار زیاد دعوت به رأی‌دهی در این سایت از سوی ایرانیان در قالب پیامک، رایانامه و شبکه‌های اجتماعی باعث شد تا آن را مهندسی معکوس کرده و اطلاعات جالبی استخراج کنم.
وی ادامه داد: متأسفانه برخی بدون اطلاع از نیات صاحب این قبیل سایت‌ها که کم هم نیستند اقدام به ورود و رأی دادن می‌کنند در حالی که در اصل، ایرانی‌ها با این کار، تنها با چند میلیون بازدید از صفحه وب مزبور و با کلیک‌های خود بر روی تبلیغات و لینک‌های آن، پول را به جیب کسی وارد می‌کنند که از احساسات آنها استفاده ابزاری کرده است.
این صاحب‌نظر حوزه فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه صاحب این سایت، یک جوان فعال ۲۷ساله اهل سوریه به نام “هُمام القـُرانی” است که در مالزی به کار در چند شرکت اشتغال دارد و از مخالفان حکومت بشار اسد است

که احتمالاً به علت تحولات جاری در کشور سوریه، از ایران دل خوشی ندارد، گفت: وی هر موقع اراده کند نتایج را دستکاری می کند تا ایرانیان بیشتری به رأی گیری تشویق شوند و در نهایت هم اگر بخواهد در یک اقدام انتقام‌جویانه نتیجه مورد نظر خودش را برنده اعلام می‌کند و ممکن است برای آن خبرسازی هم بکند اما این در حالی است که به احتمال بسیار زیاد، نسبت آرای داده شده، جعلی است.

وی تصریح کرد: اطلاعات “ثبت دامنه” و “مالک” این سایت با استفاده از خدمات “محرمانگی دامنه” به صورت “مخفی” در آمده است که جزئیات آن، با استفاده از برخی تکنیک‌ها کشف شد.

این کارشناس ارشد حوزه آی‌تی همچنین تأکید کرد؛ همان گونه که افراط در ترویج این قبیل اقدامات مشکوک، مذموم است، باید مراقب بود تا مقابله با این پدیده‌ها به پدیده هایی همچون عرب‌ستیزی و اختلاف بین مسلمانان و تفرقه بین ایرانیان و دیگر ملل منطقه نینجامد.

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
چند روزي است ايرانيان، پيام‌هاي مختلفي را از طريق گوشي‌هاي همراه، ايميل‌ها و شبکه‌هاي اجتماعي براي يکديگر ارسال مي‌کنند مبني بر اينکه با مراجعه به يک وبگاه، به "خليج فارس" در مقابل اصطلاح جعلي "خليج ع ر ب ي" رأي دهيد.
اين در حالي است که هيچ‌يک از ايرانياني که اقدام به رأي‌دادن در اين وبگاه مشکوک کرده‌اند از هويت مالک و گرداننده آن اطلاعي ندارند.

براي بررسي ماهيت اين اقدام و پشت پرده آن با مهندس رضا هاشمي، متخصص حوزه امنيت فناوري اطلاعات گفت‌وگو کرد.
هاشمي که موفق به کشف هويت گرداننده اين سايت شده است، با تأکيد بر اينکه اين‌گونه وبگاه‌ها اصلاً هيچ اعتباري ندارند و تنها از احساسات وطن‌دوستانه ايرانيان سوءاستفاده مي‌کنند، گفت: تکرار زياد دعوت به رأي‌دهي در اين سايت از سوي ايرانيان در قالب پيامک، رايانامه و شبکه‌هاي اجتماعي باعث شد تا آن را مهندسي معکوس کرده و اطلاعات جالبي استخراج کنم.
وي ادامه داد: متأسفانه برخي بدون اطلاع از نيات صاحب اين قبيل سايت‌ها که کم هم نيستند اقدام به ورود و رأي دادن مي‌کنند در حالي که در اصل، ايراني‌ها با اين کار، تنها با چند ميليون بازديد از صفحه وب مزبور و با کليک‌هاي خود بر روي تبليغات و لينک‌هاي آن، پول را به جيب کسي وارد مي‌کنند که از احساسات آنها استفاده ابزاري کرده است.

اين صاحب‌نظر حوزه فناوري اطلاعات با اشاره به اينکه صاحب اين سايت، يک جوان فعال 27ساله اهل سوريه به نام "هُمام القـُراني" است که در مالزي به کار در چند شرکت اشتغال دارد و از مخالفان حکومت بشار اسد است که احتمالاً به علت تحولات جاري در کشور سوريه، از ايران دل خوشي ندارد، گفت:
وي هر موقع اراده کند نتايج را دستکاري مي کند تا ايرانيان بيشتري به رأي گيري تشويق شوند و در نهايت هم اگر بخواهد در يک اقدام انتقام‌جويانه نتيجه مورد نظر خودش را برنده اعلام مي‌کند و ممکن است براي آن خبرسازي هم بکند اما اين در حالي است که به احتمال بسيار زياد، نسبت آراي داده شده، جعلي است.

وي تصريح کرد: اطلاعات "ثبت دامنه" و "مالک" اين سايت با استفاده از خدمات "محرمانگي دامنه" به صورت "مخفي" در آمده است که جزئيات آن، با استفاده از برخي تکنيک‌ها کشف شد.
اين کارشناس ارشد حوزه آي‌تي همچنين تأکيد کرد؛ همان گونه که افراط در ترويج اين قبيل اقدامات مشکوک، مذموم است، بايد مراقب بود تا مقابله با اين پديده‌ها به پديده هايي همچون عرب‌ستيزي و اختلاف بين مسلمانان و تفرقه بين ايرانيان و ديگر ملل منطقه نينجامد.
مهندس هاشمي در ادامه، اطلاعات زير درباره مالک اين وبگاه مشکوک را در اختيار مشرق قرار داد:

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نام خدا ...........سلام به دوستان عزیز ..........عاشقان ایران .........عاشقان خلیج همیشه فارس ایران:gol::heart:

در آستانه روز خلیج همیشه فارس هستیم .......... یک خواهشی از دوستان دارم

در این روز بزرگ حداقل یک بار هم شده خلیج فارس را به زبان بین المللی ( persian gulf )

در موتور های جستجو به ویژه گوگل سرچ کنید
.......در گوگل ارت که وارد بشید مشاهده میکنید که اگر زبان فارسی رو انتخاب کنید خلیج فارس نمایان میشه ولی به زبانهای دیگر متاسفانه خیر

در قبال سایتهایی که نمیدونم چی شده دوباره مطرح شده بایستی بگم ........دوستان عزیز این سایتهای نظرسنجی عمدتا از سوی اعرابی است که نظرسنجی ها نیز دست خودشونه ......مالک اون سایت مشخص شده

استقبال از این سایت به جایی رسیده بود که حتی پرشین گالف رو سرچ میکردین ......سایت این شخص در تیتر اول بود ........ اینکه نزدیک روز خلیج فارس دوباره این سایت تبلیغ میشه به نظرم هوشیاری و دقت نظر بیشتر ما رو میطلبه

در ادامه مستنداتی که نشون داده این سایت اصلا و ابدا به گوگل ربط نداره بار دیگر گذاشته خواهد شد

:gol::gol:بار دیگر روز خلیج همیشه فارس ایران رو به دوستاداران ایران عزیز تبیک و تهنیت عرض میکنم :gol::gol:

چند روزي است ايرانيان، پيام‌هاي مختلفي را از طريق گوشي‌هاي همراه، ايميل‌ها و شبکه‌هاي اجتماعي براي يکديگر ارسال مي‌کنند مبني بر اينکه با مراجعه به يک وبگاه، به "خليج فارس" در مقابل اصطلاح جعلي "خليج ع ر ب ي" رأي دهيد.
اين در حالي است که هيچ‌يک از ايرانياني که اقدام به رأي‌دادن در اين وبگاه مشکوک کرده‌اند از هويت مالک و گرداننده آن اطلاعي ندارند.

براي بررسي ماهيت اين اقدام و پشت پرده آن با مهندس رضا هاشمي، متخصص حوزه امنيت فناوري اطلاعات گفت‌وگو کرد.
هاشمي که موفق به کشف هويت گرداننده اين سايت شده است، با تأکيد بر اينکه اين‌گونه وبگاه‌ها اصلاً هيچ اعتباري ندارند و تنها از احساسات وطن‌دوستانه ايرانيان سوءاستفاده مي‌کنند، گفت: تکرار زياد دعوت به رأي‌دهي در اين سايت از سوي ايرانيان در قالب پيامک، رايانامه و شبکه‌هاي اجتماعي باعث شد تا آن را مهندسي معکوس کرده و اطلاعات جالبي استخراج کنم.
وي ادامه داد: متأسفانه برخي بدون اطلاع از نيات صاحب اين قبيل سايت‌ها که کم هم نيستند اقدام به ورود و رأي دادن مي‌کنند در حالي که در اصل، ايراني‌ها با اين کار، تنها با چند ميليون بازديد از صفحه وب مزبور و با کليک‌هاي خود بر روي تبليغات و لينک‌هاي آن، پول را به جيب کسي وارد مي‌کنند که از احساسات آنها استفاده ابزاري کرده است.

اين صاحب‌نظر حوزه فناوري اطلاعات با اشاره به اينکه صاحب اين سايت، يک جوان فعال 27ساله اهل سوريه به نام "هُمام القـُراني" است که در مالزي به کار در چند شرکت اشتغال دارد و از مخالفان حکومت بشار اسد است که احتمالاً به علت تحولات جاري در کشور سوريه، از ايران دل خوشي ندارد، گفت:
وي هر موقع اراده کند نتايج را دستکاري مي کند تا ايرانيان بيشتري به رأي گيري تشويق شوند و در نهايت هم اگر بخواهد در يک اقدام انتقام‌جويانه نتيجه مورد نظر خودش را برنده اعلام مي‌کند و ممکن است براي آن خبرسازي هم بکند اما اين در حالي است که به احتمال بسيار زياد، نسبت آراي داده شده، جعلي است.

وي تصريح کرد: اطلاعات "ثبت دامنه" و "مالک" اين سايت با استفاده از خدمات "محرمانگي دامنه" به صورت "مخفي" در آمده است که جزئيات آن، با استفاده از برخي تکنيک‌ها کشف شد.
اين کارشناس ارشد حوزه آي‌تي همچنين تأکيد کرد؛ همان گونه که افراط در ترويج اين قبيل اقدامات مشکوک، مذموم است، بايد مراقب بود تا مقابله با اين پديده‌ها به پديده هايي همچون عرب‌ستيزي و اختلاف بين مسلمانان و تفرقه بين ايرانيان و ديگر ملل منطقه نينجامد.
مهندس هاشمي در ادامه، اطلاعات زير درباره مالک اين وبگاه مشکوک را در اختيار مشرق قرار داد:


خواهشی که از همه دوستان دارم .........به این مسائل توجه کنید ............. این شخص ضمن اینکه موفق شده با این سایت بازدید کننده بالایی به خودش اختصاص بده ..........سبب شده که حتی پرشین گالف هم که سرچ میشه این سایت جلوی کاربر در تیرترهای اول قرار بگیره و به طبع سبب شک و شبهه مخاطب غیر ایرانی میشود
.
.
.
خدا رو شکر با سرچ های متعدد توانستیم گوگل ترنسلیت رو مجبور به پذیرش ایرانی بودن خلیج فارس کنیم .......ولی همچنان خلیج فارس برای افرادی که زبان کشورشون غیر فارسی است واژه های معجول در اون نشون داده میشه

بنابراین بایستی تمرکز بیشتری روی پرشین گالف که زبان بین المللی است انجام بشه .....
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
برنامه های روز ملی خلیج فارس اعلام شد

برنامه های روز ملی خلیج فارس اعلام شد

[h=1] [/h]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه‌های روز ملی خلیج فارس را تشریح کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشریح برنامه‌های مرتبط با روز ملی خلیج‌فارس گفت: تجهیز یک کشتی مسافربری به رسانه‌های دیجیتال، راه‌اندازی سه مجتمع فرهنگی دیجیتالی و آغاز ساخت نرم‌افزار شبیه‌سازی خلیج‌فارس از جمله برنامه‌هایی است که از سوی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال برای این روز تدارک دیده شده است. دکتر سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست شورای سیاستگذاری جشنواره خلیج‌فارس در جمع خبرنگاران، برنامه‌های این روز را تشریح کرد.
وی افزود: برنامه‌های امسال روز ملی خلیج‌فارس با محوریت استان هرمزگان برگزار خواهد شد و در آن، بخش‌های متنوعی در نظر گرفته شده است، اما به خاطر وسعت این برنامه‌ها امکان تمرکز اجرا در یک روز وجود ندارد و این برنامه‌ها در روزهای متعددی برگزار خواهد شد.

حسینی، رونمایی از چند کتاب مرتبط با موضوع خلیج‌فارس، تجلیل از شخصیت‌هایی که کار قابل توجهی در رابطه با خلیج‌فارس انجام داده‌اند و نیز تجلیل از خانواده‌ شهدای خلیج‌فارس را از جمله برنامه‌های این روز عنوان کرد.

وی ادامه داد: همچنین برنامه‌های جنبی قابل توجهی همچون برگزاری نمایشگاهی از شگفتی‌های خلیج‌فارس و اسناد تاریخی مرتبط با آن در کنار نمایشگاه عکس "از کویر تا خلیج‌فارس" تدارک دیده شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت در فضای مجازی را یکی دیگر از برنامه‌های جدی این وزارتخانه برای روز ملی خلیج‌فارس عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی 3 مجتمع فرهنگی دیجیتالی در بندرعباس، قشم و ابوموسی برای نمایش آثار دیجیتالی مرتبط با خلیج‌فارس از جمله برنامه‌های مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی سپس از تجهیز یک کشتی مسافربری به رسانه‌های دیجیتال خبرداد و تصریح کرد: این کشتی به مدت سه روز مسافران را در جزایر خلیج‌فارس جابجا کرده و فضایی را برای آشنایی علاقمندان با تولیدات دیجیتالی مرتبط با موضوع خلیج‌فارس مهیا می‌کند.
حسینی در ادامه به آغاز ساخت نرم‌افزار شبیه‌سازی جزایر خلیج‌فارس با پشتیبانی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌‎های دیجیتال اشاره کرد و گفت: همچنین فراخوان جشنواره رسانه‌های دیجیتال خلیج‌فارس و رونمایی از بازی‌های رایانه‌‎ای مرتبط با این موضوع از جمله دیگر برنامه‌های این مرکز است.
وی برگزاری جشنواره پیامکی خلیج‌فارس را از جمله دیگر برنامه‌های روز ملی خلیج‌فارس دانست و گفت: این جشنواره که به همت مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و استانداری هرمزگان برگزار خواهد شد، فضایی را فراهم خواهد آورد تا مشترکان تلفن‌همراه اپراتورهای همراه اول و ایرانسل با ارایه جملات زیبا در مورد خلیج‌فارس، با هم به رقابت بپردازند.
حسینی همچنین اظهار کرد: پروژه تاسیس کتابخانه تخصصی خلیج‌فارس از سوی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به مناسبت این روز، تدارک دیده شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به حضور رییس‌جمهوری در بوشهر برای بزرگداشت نام خلیج‌فارس اشاره و تصریح کرد: این مراسم روز یکشنبه 10 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.




 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
هزاران ایرانی در آستانه روز خلیج فارس با رفتن به صفحه فیسبوک ملک عبدالله شاه عربستان ضمن درج نام خلیج فارس اعتراض خود را نسبت به جعل این نام تاریخی ابراز کردند.
به گزارش «خليج فارس»؛ عصرایران نوشت: در یکی دو روز گذشته و در آستانه روز دهم ادیبهشت روز ملی خلیج فارس موجی در شبکه فیسبوک شکل گرفت که صدها هزار ایرانی تصویر پروفایل خود را به تصویر نام خلیج فارس و جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی تغییر دادند.

همچنین برخی در حرکتی خودجوش پیشنهادی را عملی کردند که بر اساس آن هزاران ایرانی با رفتن به صفحه فیسبوک ملک عبدالله پادشاه عربستان عبارت خلیج فارس را به زبان های انگلیسی و عربی و فارسی درج کردند تا اعتراض خود را نسبت به اقدامات ضد ایرانی رژیم سعودی اعلام کنند.



قرار فیسبوکی ایرانیان ساعت 11 جمعه شب بود اما تا عصر روز جمعه حدود 5 هزار کامنت از سوی هموطنان ایرانی سراسر جهان صفحه فیسبوک ملک عبدالله را به طوماری با چند هزار امضا علیه جاعلان خلیج فارس تبدیل کرد.

با این حال دیگر سایت های عربی از جمله سایت رسمی منتسب به حکومت امارات متحد عربی نیز هزاران پیام مشابه در خصوص نام خلیج فارس و تعلق جزایر سه گانه به ایران دریافت کرد.

امار کامنت های ایرانیان به صورت لحظه ای در حال افزایش است.

آدرس صفحه فیسبوک پادشاه عربستان به این شرح است:

https://www.facebook.com/King.Abdullah.Bin.Abdullaziz#!/King.Abdullah.Bin.Abdullaziz?filter=4

آدرس صفحه منتسب به دولت امارات نیز به شرح زیر است:

https://www.facebook.com/UAE2Dec?_ft_=fbid.10150699253674200

تا بامداد شنبه تعداد کامنت ها در صفحه فیسبوک پادشاه عربستان به 60 هزار رسیده است.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز


يوناني ها و مورخانشان در كتاب ها با نام "پرسيكوس سينوس" كه به معني "خليج فارس" است از اين آبراهه ياد مي كنند و تكرار همين نام باعث مي شود كه بسياري از نقشه هاي باقيمانده از اروپائيان قرن‌ها بعد نيز با همين نام از خليج فارس ياد كنند.
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
Persian gulf for ever ♥


این کامنتی هست که ایرانی ها در پیج ملک عبدالله می نویسند و هر لحظه بر تعداد این کامنت ها داره اضافه میشه
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اركستر سمفونیك تهران به مناسبت روز خلیج فارس مي نوازد

اركستر سمفونیك تهران به مناسبت روز خلیج فارس مي نوازد

اركستر سمفونیك تهران به مناسبت هفته ملی خلیج فارس با رهبری شهداد روحانی از 13 اردیبهشت به مدت 3 شب در تالار وحدت روی صحنه می رود.
در این كنسرت قطعاتی با عنوان خلیج فارس به آهنگسازی شهداد روحانی، شاهین فرهت و امیر بكان اجرا خواهد شد.
در این برنامه 'حمید حامی' نیز در قطعه آهنگسازی شده امیر بكان به عنوان خواننده حضور می‌یابد.
همچنین قرار است كه این كنسرت پس از اجرا در تهران و در قالب جشنواره ملی خلیج فارس در بوشهر اجرا شود.
اركستر سمفونیك تهران به رهبری شهداد رودحانی، 13 تا 15 اردیبهشت ساعت 21 در تالار وحدت به روی صحنه می رود.


http://pgnews.ir/showpage.aspx?id=44367&title=اركستر-سمفونیك-تهران-به-مناسبت-روز-خلیج-فارس-مي-نوازد
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مسابقات شنای آبهای آزاد روز خلیج فارس بین المللی می شود

مسابقات شنای آبهای آزاد روز خلیج فارس بین المللی می شود





سرپرست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت:

مسابقات شنای آبهای آزاد روز ملی خلیج فارس در تقویم سالیانه فدراسیون قرار می گیرد و بین المللی می شود.



غلامرضا جعفری درحاشیه مسابقات شنای آبهای آزاد گرامیداشت 'روز ملی خلیج فارس' در بندر بوشهر افزود: با توجه به ظرفیت و پتانسیل موجود و گستردگی سواحل كشور در شمال و جنوب ایران رشته شنای آبهای آزاد از زمینه مناسبی برای رشد و توسعه برخوردار است و در نظر داریم با موافقت اعضای مجمع، برگزاری این مسابقات را به طور سالیانه در تقویم ورزشی فدراسیون قرار دهیم .
جعفری، به اهمیت برگزاری مسابقات با نام 'خلیج فارس' اشاره كرد و ادامه داد: به منظور تكریم نام و جایگاه خلیج همیشه فارس و اهمیت این نام تاریخی برای ملت قهرمان ایران و در شرایطی كه كشورمان با هجمه های تبلیغاتی مختلفی از سوی دشمنان روبه رواست درنظر داریم این مسابقات را همه ساله در شان نام پرافتخار و جاودان خود برگزار كنیم و در صورت فراهم شدن شرایط حتی این رقابت ها را به مسابقاتی بین المللی ارتقا دهیم .
وی اضافه كرد : ایران اسلامی به واسطه برخورداری از گستره ساحلی وسیع و متنوع خود از زمینه مستعدی برای برگزاری مسابقات شنای آبهای آزاد برخوردار است و امیدواریم با برنامه ریزی مناسب و فعال شدن كمیته آبهای آزاد بتوانیم سالیانه چندین دوره مسابقه را در سطح كشور برگزار كنیم و از این طریق به شناسایی چهره های مستعد و قابل طرح در كشور برای حضور در تیم ملی شنای آبهای آزاد كمك كنیم .
سرپرست فدراسیون شنا از میزبانی شایسته هیات شنای بوشهر در برگزاری مسابقات شنای آبهای آزاد تقدیر كرد.

............
 

majid_mz

عضو جدید
کاربر ممتاز
تبلیغ خلیج فارس در سایت فدراسیون والیبال امارات! khalij fars.jpg

سایت فدراسیون والیبال امارات هک شد و تصویری از وزیر امور خارجه این کشور در سفر به تهران در صفحه اول این سایت قرار گرفت.

در این عکس وزیر امور خارجه امارات زیر نقشه بزرگ ایران که "خلیج فارس" روی آن حک شده است، نشسته است.
 

Similar threads

بالا