وضعیت تولید خودروی کشور

وضعیت تولید خودروی کشور

  • 1- کاملا راضی بوده و موافق ادامه این روند هستم

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    115

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
اخرین قیمت برخی خودروها

 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
و اما پیکان
اما توليد اتوبوس آن هم به تيراژ محدود خواسته‌هاي برادران خيامي، مديران آن روز ايران خودرو، را برآورده نمي‌كرد، و به همين دليل در آن زمان آنها سعي كردند با كارخانجات خودروسازي دنيا ارتباط برقرار كنند تا بتوانند خودرويي را براي اقشار متوسط در ايران توليد كنند.
فورد، پژو، فولكس‌ و تالبوت برخي گزينه‌هايي بودند كه با آنها تماس برقرار شد. هنوز هم بسياري بر اين باورند كه استعمار پير انگلستان كه صنعت خودروي خود را در آن روزگار مظهر اراده ملي خود مي‌ديد، به وسيله راه‌هايي كه همه به آن روش‌هاي انگليسي نام مي‌دهند سبب شد تا شركت تالبوت بتواند جاي شركت‌هاي آلماني و فرانسوي را بگيرد؛ اما عده‌اي ديگر نيز مي‌گفتند در آن زمان تنها كارخانجات انگليسي روي خوش به مديران ايران خودرو نشان دادند. به هرحال پيكان وارد ايران شد.
درسال 1345 قراردادي بين شركت ايران خودرو و تالبوت در مورد مونتاژ و ساخت خودروي پيكان كه نام انگليسي آن هيلمن بود منعقد شد و به طور رسمي با وارد شدن قطعات از تالبوت انگلستان كه در آن روزگار زيرمجموعه شركت كرايسلر آمريكا بود توليد پيكان در ارديبهشت سال 1346 با ظرفيت 60 هزار دستگاه آغاز شد، اين تيراژ به تدريج به 120 هزار دستگاه رسيد.
اما ورود اولين پيكان به خيابان‌هاي تهران بسيار جالب بود، خودرو بعد از طي مسافت كمي جوش مي‌آورد، علت هم مشخص بود، رادياتور براي انگلستان طراحي شده بود نه ايران؛ بعدها با اصلاح اين ايراد، مشكل پيكان تا حدودي حل شد.
توليد داخل اين خودرو به آرامي و با شكل‌گيري قطعه‌سازان كوچك و بزرگ و با به وجود آمدن نظام‌هاي مهندسي در حال افزايش بود.
شايد دانستن اين مطلب جالب است كه توليد اين خودرو پس از يك دهه توليد در انگلستان، در ايران شروع شد. پيكان را شايد هنوز هم بتوان در استراليا ديد، محبوب‌ترين مكان‌هايي كه بعد از ايران اين خودرو در آن توليد يا فروخته شده است را مي‌توان انگلستان و استراليا دانست.
چهره خودرو كه طراحي آن در سال 1965 به پايان رسيده و در سال 1966 نيز در شهر كاونتري انگلستان توليدش آغاز شده بود آكنده از فرم‌هاي هندسه و قرينه‌اي است كه چهره يك اتومبيل كلاسيك را تداعي مي‌كند.
مدل‌هاي اوليه پيكان در انگلستان داراي حجم موتور 1725 سي‌سي بود، در سال‌هاي بعد يعني سال 1969 مدل دولوكس پيكان كه در ايران نيز بسيار مشهور است ساخته شد.
بهترين مدل پيكان كه در ايران معروف به پيكان اونجر است نيز در سال 1975 ساخته شد؛ تالبوت در آن زمان موتور پرتحرك فورد را بر روي پيكان گذاشته بود.
پيكان تا قبل از انقلاب در بيش از شش مدل توليد شد كه پيكان استيشن، دولوكس، كار، جوانان برخي از مدل‌هاي قبل از انقلاب پيكان است.
روند مونتاژ خودرو در ايران خودرو به همين ترتيب تا سال 1364 ادامه يافت و تا اين سال كماكان قطعات اصلي از خارج وارد و شركت ايران خودرو آن را مونتاژ مي‌كرد، و در كنار آن قسمت‌هايي چون بدنه، رادياتور، شيشه و كمك فنر عقب و جلو در ايران ساخته مي‌شد.
در سال 1364 خط توليد پيكان تالبوت انگلستان متوقف و در شركت پژو فرانسه ادغام شد. با توجه به اين وضعيت، توليد پيكان از سقف بيش از 70 هزار دستگاه در سال 1363 به سه هزار دستگاه در سال 1368 رسيد و عملا خط توليد پيكان مي‌رفت تا با توقف روبه‌رو شود.
اما در سال 1368 مديران آن زمان ايران خودرو تصميم گرفتند تا خطوط دست دوم شركت تالبوت را خريداري كرده و با تقسيم آن در توليد كنندگان قطعات خودرو و بازسازي بخشي از خطوط توليد ايران خودرو سعي كردند پيكان را از ورطه نيستي نجات دهند، اما بعد از نصب خطوط ايران خودرو با خطوط ناقص ، دست دوم و مستهلك شده‌اي روبه‌رو بودند كه كاستي‌هاي فراواني داشت.
در سال 1370 صنعت خودروي ايران به جانداري نيمه‌مرده شبيه بود؛ ركود اقتصادي و صنعتي بعد از جنگ و حدود هفت سال خواب زمستاني، ايران خودرو را در آستانه نابودي قرار داده بود.
در آن زمان بسياري معتقد بودند ديگر احتياجي به صنعت خودرو نيست و عده‌اي نيز خواستار ادامه توليد كارخانجات خودروسازي و نجات آن بودند، اما پيكان در آن سال‌ها، صنعت خودروي ايران را نجات داد و جريان حياتي سرمايه را به شركت ايران خودرو بازگرداند.
حتي در اوايل دهه 70 و واردات انبوه خودرو، اين خودرو از محبوبيت نيفتاد و هم‌چنان پول رايج بازار خودروي ايران بود.
تعمير راحت، ارزان بودن تعمير، تعمير در همه جا، هزينه كم و انس مردم ايران با اين خودرو، هم‌چنان اين خودرو را تا سال 1380 به عنوان پرمشتري‌ترين خودرو مطرح مي‌كرد.
خودروي پيكان از طي دهه 70 به بعد سبب شد مراكز قطعه سازي نيز بعد از انقلاب دوباره با داخلي سازي قطعات پيكان شكل بگيرد، بسياري از قطعه سازان از كپي كاري قطعات پيكان به روش مهندسي مع به دانش ساخت دست يافتند وتا جايي پيش رفتند كه هم اكنون به اروپا و آمريكا نيز صادرات قطعه انجام مي‌دهند.
آخرين مدل پيكان طراحي معروف كرايسلر است كه توليدش در ايران از سال 1359 آغاز شد. شايد اولين زمزمه‌هاي رفتن پيكان سال 1356 به گوش مي‌رسيد. در آن زمان قرار بود پژو 304 هووي پيكان شود و طي مدتي كوتاه اين نوعروس، قصد گرفتن جاي پيكان را داشت.
و بالاخره در سال 1384 و تولید دو ميليون و 295 هزار دستگاه پيكان تولید آن متوقف شد.
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
یادش گرامی !
به نظر من اگر به این محصول ایران خوردو دوباره روحی تزریق می کرد برای یک دهه ی دیگر جای کار داشت !
به نظر من می توانست با بهیهنه کردن موتور و حتی اتاق و در قسمت امکانات اضافه کردن کولر برای تاکسی های داخل شهری حداقل مفید باشه !
من که هرگز این ماشین رو فراموش نمیکنم. مخصوصا مدل جوانان که همیشه آرزوم بود یکیشو داشته باشم و خودم بسازمش !
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
یادش گرامی !
به نظر من اگر به این محصول ایران خوردو دوباره روحی تزریق می کرد برای یک دهه ی دیگر جای کار داشت !
به نظر من می توانست با بهیهنه کردن موتور و حتی اتاق و در قسمت امکانات اضافه کردن کولر برای تاکسی های داخل شهری حداقل مفید باشه !
من که هرگز این ماشین رو فراموش نمیکنم. مخصوصا مدل جوانان که همیشه آرزوم بود یکیشو داشته باشم و خودم بسازمش !

بله پیکان واقعا در جان و روح چند نسل از ایرانیان جا دارد و نمیشه به این راحتی اونو از خاطرات پاکش کرد
 

yamaha R6

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خداییش اگه پیکان دوباره با همون شکل سال تولید بشه می فروشم یک صفرشو می خرم
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
خداییش اگه پیکان دوباره با همون شکل سال تولید بشه می فروشم یک صفرشو می خرم
نمیدونم توجیه اقتصادی داره یا نه ولی به نظر منم بهتر بود پیکان رو بازسازی کرده و با موتور قوی و امکانات مناسب همچنان در جاده های ایران نگه می داشتند
 

yamaha R6

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نمیدونم توجیه اقتصادی داره یا نه ولی به نظر منم بهتر بود پیکان رو بازسازی کرده و با موتور قوی و امکانات مناسب همچنان در جاده های ایران نگه می داشتند

دقیقا هم داره

نیاز به تغیرات آنچنانی هم نداشت یک دنده به گیربکسش اضافه می کردند کولر و ترمز abs و مه شکن بقیش عالی بود
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
تاریخچه تولید پژو 405 در ایران
توجه به قدمت طراحي بدنه پيكان و خارج از رده بودن تكنولوژي ساخت آن و نياز شديد به سرمايه گذاري مجدد براي قالب هاي بدنه و تجهيزات مورد نياز .ايران خودرو تصميم گرفت از سال 1368 پژو 405 را در مدل هاي(جي -ال و جي-ال-ايکس) توليد كند. اين خودرو در سال 1987 ميلادي با مدنترين تكنولوژي به عنوان جديدترين مدل توسط پژو به بازارعرضه شد و در سال 1988 ميلادي به عنوان بهترين اتومبيل سال در اروپا و همچنين به عنوان اتومبيل وارداتي به آمريكا انتخاب شده بود.خطوط جديد توليد پژو 405 نيز در تاريخ 13/9/1369 توسط رئيس جمهور كشورمان افتتاح شد.
از سال 1369 مونتاژ و توليد انواع اتومبيل سواري پژو (از جمله پژو 405 جي ال، پژو 405 جي ال ايکس 1580 و 2000 سي سي و پژو 405 جي ال ايکس اتوماتيک 2000 سي سي) در خطوط توليد سواري سازي به انجام رسيده است.
ساخت داخلي قطعات اين محصول از سال 1373 در دستور کار شرکت ساپکو قرار گرفت. تا پايان سال 1377 کل اقلام حذف شده از مجموعه قطعات وارداتي که حاصل تلاش صنعتگران ايراني مي باشد و معادل 77% بوده و با درنظر گرفتن اقلامي که جهت حذف از مجموعه قطعات وارداتي به پژو فرانسه اعلام شده است ، ميزان ساخت قطعات داخل اين خودرو به 89% بالغ خواهد گرديد.
بررسي هاي به عمل آمده حاکي از اين بود که از ميان قطعات مورد استفاده در توليد پژو 405 مي بايست 35 قطعه به کلي تغيير مي يافت و علاوه بر آن 84 قطعه کاملا جديد شامل 17 قطعه مربوط به بدنه و 67 قطعه تزييناتي، طراحي و ساخته مي شد و اين مبناي فعاليت فشرده طراحان و مهندسين مرکز تحقيقات ايران خودرو قرار گرفت.
کليه محاسبات و اقدامات اجرايي اين پروژه در مرکز تحقيقات ايران خودرو انجام شده و خودروي پژو 405 تشريفاتي ر(ليموزين) به عنوان اولين دستاورد اين مرکز تحقيقاتي محقق شد.
اعمال دقت و ظرافت در ساخت اين خودرو تا بدان حد بود که موجب شگفتي کارشناسان بين المللي خودرو گرديده و با اختصاص جايگاهي در موزه پژوي فرانسه به خودروي تشريفاتي ساخت ايران، توانمندي صنعتگران ايراني به قضاوت جهانيان گذاشته شد. اين خبر در جرايد و محافل خارجي انعکاس وسيعي داشته و يکي از مجلات فرانسوي زبان از موفقيت ايران با تعبير "وقتي پژو مرسدس بنز را مات مي کند" ياد کرده است.
پژو 405 ايران بهترين اتومبيل توليدي در خاور ميانه
يکي از موفق ترين اتومبيلهاي کلاس متوسط پژو که در سال 1988 توسط بسياري از مجلات معتبر اتومبيل به عنوان اتومبيل سال انتخاب گشت ، اتومبيل پژو 405 مي باشد.
انواع مدلهاي پژو 405 که علاوه بر فرانسه در انگلستان نيز ساخته مي شود فقط به صورت سدان ( 4 در ) و استيشن بوده و موتور به صورت عرضي در امتداد پلسها نصب گشته است. در سالهاي گذشته پژو با موتور 1.4 ليتري نيز توليد مي گشت ولي به دليل محدوديتهاي کنترل گازهاي خروجي از اگزوز اين موتور از روي اتاق 405 حذف گرديد. سال 1995 پژو با موتورهاي تکنولوژي بالا و راندمان خوب به بازار عرضه مي شد ، از جمله موتور 1.8 ليتري با قدرت 101 اسب بخار و تورک 153 نيوتن متر ، موتور دو ليتري با 121 قوه اسب و تورک 176 نيوتن متر که همگي مدلهاي نامبرده به صورت 2 سوپاپ براي هر سيلندر مي باشد. در رديفهاي بالاتر موتورهاي چهار سوپاپ 2 ليتري با 2 ميل سوپاپ بالايي با 150 اسب قدرت و 183 نيوتن متر و همچنين موتورهاي اخير با کمک سيستم توربو ام-آي 16 قدرت خود را به 196 اسب بخار و 196 نيوتن متر و رينگهاي 16 اينچي و لاستيکهاي 205 خود که تي16 ناميده مي شود ، مي تواند شتاب صفر تا صد خود را به 7 ثانيه برساند و حداکثر سرعت 230 کيلومتر را به دست آورد. پژو 405 همچنان با موتور ديزل 1905 سي سي نيز عرضه شده که مدل معمولي با قدرت 68 اسب بخار و مدل توربو با 90 اسب بخار اتومبيل بسيار کم مصرفي مي باشند.
پژو 405 در دو مدل جي-ال و جي-ال-ايکس به بازار عرضه شده و يکي از بهترين اتومبيلهاي مونتاژ شده در ايران مي باشد. بدنه پژو 405 ايران در عين زيبايي و جاداري با طرح آئروديناميک و با ضريب 31% در برابر جريان هوا مقاومت ناچيزي دارد.
فاصله دو محور عقب و جلو از هم 2669 ميليمتر بوده که مانند تمامي مدلهاي پژو از حد متوسط کلاس خود فراتر مي باشد. اکسل پژو 405 مجهز به بازوهاي عرضي و فنرهاي مارپيچ مجهز به فنر لول و کمک فنر ضد چرخش به کمک فنرهاي دو جهته مي باشد. سيستم تعليق هر يک از چهار چرخ به صورت مستقل عمل کرده که سبب راحتي سرنشينان و چسبندگي بهتر در جاده و در مانورها مي گرد.
سيستم فرمان از نوع دنده شانه اي بوده که به صورت وضعيت بالا و پايين مي توان بر حسب قد راننده آن را تنظيم نمود . تعداد دور غربال فرمان 4.1 دور و شعاع گردش 5.5 متر است. توضيح آن که تعداد دور قفل در قفل در مدل جي-ال-ايکس که مجهز به کمک هيدروليک است 3.1 دور مي باشد.
پژو 405 ايران داراي دو گاردان بوده و ديفرانسيل جلو مي باشد و از اين نقطه نظر تقسيم وزن 1020 کيلوگرمي خالص آن 605 کيلوگرم در جلو و 415 کيلوگرم بر روي اکسل عقب مي باشد که نسبت تقسيم 59.3% در جلو و ر40.7% در عقب فراهم مي آورد. توضيح آنکه مدل جي ال ايکس پژو که وسايل آسايش بيشتري چون کولر ، فرمان هيدروليک ، قفل مرکزي ، شيشه هاي برقي براي سرنشينان جلو و شيشه رنگي را فراهم مي آورد ، وزني حدود ر10 کيلوگرم سنگين تر از مدل جي-ال دارد.
حداکثر سرعت پژوي 405 ايران 177 کيلومتر در ساعت بوده که اين اتومبيل مي تواند شتاب صفر تا يکصد کيلومتر را در زمان 12 ثانيه بپيمايد.
ايمني
بادشکنهاي جلو ،لبه سپر ، برف پاک کنهاي متناسب با شيشه هاي جلو و عقب ، درها با واشرهاي لاستيکي خميده که به کاپوت کاملا کيپ شده است، کناره هاي خميده تحتاني، دستگيره هاي در داخل قرار داده شده، آينه هاي ديد عقب با دو زاويه پهن جهت رسيدن به بهترين وضعيت ايمني تعبيه شده اند. سيستم ترمزها با نوع موتور و نه با ميزان تجهيزات هماهنگي دارد. ترمزهاي ديسکي با ابزار اندازه گيري شناور در قسمت جلو، ترمز کاسه اي عقب، مدار هيدروليک با شکل (ايکس انگليسي) و فرمان هيدروليک، ضربه گيرهاي کناري تمام درها، ايمني در کوچکترين جزئيات درنظر گرفته شده است. دربهاي مستحکم محافظت مسافران را در حوادث رانندگي ضربات کناري افزايش مي دهند.
کيفيت، بهبود و آسايش، سه نکته کليدي که بر مفهوم 405 سايه افکنده است در تمامي جنبه هاي آن اعمال شده است. هر کدام از بازبيني ها جهت داشتن بهترين تمرکز راننده تعبيه شده است و تمامي ملزومات در خصوص آسايش و ايمني را در بر دارد.
 

Zaneti

مدیر تالار مهندسی مکانیک
مدیر تالار
از وضعیت تولید می خواید
اینه که الان سایپا با مشکل قطعات مواجه شده و روزی یکی دو تا بیشتر تولید نداره
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
خودروهای خارجی شماره نمی شوند
يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۲
۵ نظر
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینكه هیچ خودروی دست دوم خارجی شماره گذاری نخواهد شد، گفت: استفاده از این خودروها در شان ملت ایران نیست.
به گزارش ایرنا، سردار' اسكندر مومنی' روز یكشنبه در حاشیه همایش قانون، ترافیك، فرصت ها و چالش ها در جمع خبرنگاران افزود: بحث تردد موقت خودروهای خارجی موضوع دیگری است كه بر اساس درخواست دارندگان به مدت معین امكان شماره گذاری وجود دارد اما راهنمایی و رانندگی هیچ خودروی خارجی دست دوم را برای استفاده دائم در كشور شماره گذاری نمی كند.
وی درباره بخشیدن نمرات منفی متخلفان در ایام نوروز گفت: چنانچه راننده ای از ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۰ تا ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ تخلفی نكرده باشد، نمرات منفی قبلی اش نیز پاك شده است.
مومنی افزود: در این طرح نمرات منفی یك میلیون و ۵۰۰ هزار نفر پاك شد كه برابر با ۴/۸۹ دارندگان نمرات منفی بود.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره تصادف اتوبوس های حمل و نقل عمومی در جاده های كشور در ۱۵ روز اخیر گفت: به پلیس راه ابلاغ شده است طرح ویژه ای برای نظارت بیشتر در ناوگان حمل و نقل عمومی آماده كند.
مومنی اضافه كرد: بررسی بر روی حوادث پیش آمده، انجام شده است و براساس قانون جدید با مقصران حادثه در هر نهاد برخورد خواهد شد.
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
آغاز پیش‌ثبت‌نام خودروهای فرسوده
دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۷

معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور با اشاره به اینکه شرایط پیش ثبت‌نام طرح بدون جایگزین خودروهای فرسوده از دو طریق اینترنتی و حضور در مراکز اسقاط صورت می‌گیرد، گفت: صاحبان خودروهای فرسوده از مدل ۵۶ تا ۶۸ می توانند در این طرح شرکت کنند.
به گزارش فارس، امیررضا رجبی در نشست خبری با اشاره به اینکه در سال ۹۱ برنامه‌های مدونی برای نوسازی خودروهای فرسوده تدوین شده است اظهار داشت: ‌این برنامه‌ها با موافقت ریاست ستاد سوخت «رویانیان» انجام می‌شود.
وی با اشاره به ادامه برنامه‌های نوسازی تاکسی‌های فرسوده در سال ۹۱ تصریح کرد: در سال گذشته با اسقاط ۳۳ هزار دستگاه تاکسی روبرو بودیم که در برخی از شهرهای کشور کل تاکسی‌های فرسوده نوسازی شد و سن تاکسی‌ها در حال حاضر در کشور به زیر ۶ سال رسیده است.
رجبی اضافه کرد: با همکاری بانک‌ها و خودروسازان و همچنین پلیس راهور در سال ۹۰ اقدامات نوسازی خودروهای فرسوده انجام گرفت و بنا داریم امسال نیز از این همکاری‌ها نهایت استفاده را ببریم.
معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور بیان داشت: یکی دیگر از برنامه‌های سال ۹۱ تسریع در روند نوسازی کامیون‌ها و مینی‌بوس‌ها در کشور است که در این بخش در سال گذشته بیش از ۵۰۰ دستگاه کامیون و۱۹۰۰ دستگاه مینی‌بوس نوسازی شده است که امسال نیز بنا داریم تعداد قابل توجهی از خودروهای سنگین فرسوده را نوسازی کنیم.
وی با اشاره به تعامل سال گذشته بانک‌ها و خودروسازان و همچنین مردم در بحث نوسازی خودروهای سنگین تأکید کرد: با ارائه تسهیلات ویژه از سوی بانک‌ها شرایط خوبی برای نوسازی خودروهای سنگین فرسوده فراهم شد که این طرح امسال با سرعت بیشتری انجام خواهد گرفت.
رجبی اضافه کرد: برنامه ویژه معاونت نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور نوسازی خودروهای سواری از مدل ۵۶ تا ۶۸ در این بخش است. صاحبان خودرو می‌توانند با ثبت‌نام از دو طریق اینترنتی و حضوری در مراکز اسقاط در این طرح شرکت کنند.
معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور ادامه داد: در طرح نقدی بدون جایگزین برای خودروهای فرسوده از مدل ۵۶ تا ۶۸ تسهیلات قابل قبولی تا پایان خرداد ماه امسال در نظر گرفته شده است و چنانچه صاحبان خودروهای فرسوده تا این تاریخ مراجعه کنند می‌توانند خودروی فرسوده خود را به همان مبلغ سال گذشته بفروشند و مبلغ آن را از ستاد دریافت کنند.
وی تأکید کرد: پس از اتمام این زمان مطمئنا مبلغ پرداختی در قبال خودروهای فرسوده مدل ۵۶ تا ۶۸ کاهش خواهد یافت ضمن اینکه صاحبان خودرو همزمان با ثبت‌نام در طرح نقدی خودروهای فرسوده باید یک حساب بانکی جام بانک ملت افتتاح کنند.
رجبی در ادامه به برنامه‌های این معاونت در سال ۹۱ افزود: یکی دیگر از برنامه‌های اصلی ستاد طرح نوسازی حمل و نقل روستایی با تسهیلات و وام قرض‌الحسنه مهر ایران است که در این طرح نیز بنا داریم خودروهای روستایی را با تسهیلات ویژه نوسازی کنیم.
معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های تدوین شده در سال جاری توسعه و تکمیل صنعت بازیافت خودروهای فرسوده است که بنا داریم در این بخش نیز اقدامات خوبی انجام دهیم و یکی از برنامه‌های اصلی ستاد بازیافت خودروهای فرسوده به عنوان یک صنعت کامل است ضمن اینکه در این بخش نیز استانداردهای لازم با همکاری سازمان ملی استاندارد تدوین شده است.
رجبی تأکید کرد: بازیافت خودروهای فرسوده می‌تواند در کاهش آلودگی هوا و محیط زیست مؤثر باشد.
وی اضافه کرد: بر اساس آمار خودروهای سواری فرسوده مدل ۵۶ تا ۶۸ حدود ۴۰۰ هزار دستگاه است که برنامه ریزی شده که این خودروها طی دو سال نوسازی شوند ضمن اینکه این ظرفیت وجود دارد که خودروهای اعلام شده طی یک سال نیز نوسازی شوند که این نیازمند تعامل و همکاری و حضور صاحبان خودرو به مراکز و ثبت‌نام در طرح اشاره شده است.
معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور خاطر نشان کرد:در بحث خودروهای سنگین فرسوده از جمله مینی‌بوس و کامیون نیز امسال برنامه‌ریزی شده که ۱۰ هزار از این تعداد نوسازی شوند که تسهیلات ویژه‌ای را نیز از سوی بانک‌ها برای نوسازی خودروهای سنگین در نظر گرفته شده است.
رجبی تأکید کرد: در بحث تبدیل خودروهای فرسوده دولتی به خودروهای نو هیچ مبلغی بابت خودروها به دستگاه‌های دولتی پرداخت نمی‌شود و تنها معادل مبلغ لاشه خودرو به آنها داده خواهد شد به طوری که طی سالهای گذشته ۱۸ الی ۱۹ هزار خودروی دولتی اسقاط شده‌اند.
وی افزود: صاحبان خودروهای فرسوده مدل ۵۶ تا ۶۸ می‌توانند در هفته آینده از طریق اینترنت نیز در این طرح ثبت‌نام کنند که شرایط ثبت‌نام در اینترنت نیز در سایت مخصوص در این بخش وجود دارد.
معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور در خصوص شرایط خودروهای فرسوده سواری مشمول طرح نقدی بدون جایگزین خاطر نشان کرد: خودروهایی که در این طرح شرکت می‌کنند باید مدل آنها از ۱۳۵۶ الی ۱۳۶۸ شمسی و معادل میلادی آن و همچنین سند قطعی به نام مالک خودروی فرسوده و یا دارای وکالت بلاعزل از مالک باشد.
رجبی در پایان خاطر نشان کرد: مبلغ ارزش گواهی اسقاط خودروهای فرسوده بسته به مدل خودروها دارد که از مدل ۵۶ تا ۵۸ ، ۱۰ میلیون ریال، از ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۲، ۱۲ میلیون ریال، از مدل ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۴، ۱۳ میلیون ریال، مدل ۱۵،۶۵ میلیون ریال، مدل ۱۳۶۶ تا ۱۳۶۸، ۱۵ میلیون ریال خریداری می‌شود.
 

پیمان 27

عضو جدید
با سلام
تولیدکننده خودروی هر کشور قطب صنعتی کشور به حساب می آید و باید از تولید کننده حمایت بشود
در صورتی که تولید کننده حمایت بشود کیفیت بالا رفته ورضایت مشتری بیشتر می شود
 

yamaha R6

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
با سلام
تولیدکننده خودروی هر کشور قطب صنعتی کشور به حساب می آید و باید از تولید کننده حمایت بشود
در صورتی که تولید کننده حمایت بشود کیفیت بالا رفته ورضایت مشتری بیشتر می شود

سلام مشکل نداره مهندس ما هم موافق تولید داخلیم اما تاکی این تکنولوژی............
 

Zaneti

مدیر تالار مهندسی مکانیک
مدیر تالار
تنها راه پیشرفت خودروسازی کشور خصوصی شدن هست اون هم نه فرمالیته بلکه واقعی
 

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز
من هیچ کدام از این پست ها رو نخوندم فقط:
برام جالبه! موقع نظر دادن، ما ایرانیا همه پایه و ایراد بگیر ولی موقع کار، همه بپیچ
کافیه فعالیت این پست رو با بقیه تالار مقایسه کنیم.
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
من هیچ کدام از این پست ها رو نخوندم فقط:
برام جالبه! موقع نظر دادن، ما ایرانیا همه پایه و ایراد بگیر ولی موقع کار، همه بپیچ
کافیه فعالیت این پست رو با بقیه تالار مقایسه کنیم.
بله منم قبول دارم که اکثر ایرانی جماعت چنین خصوصیتی دارن ولی دلیل نمیشه به این علت عیب ها رو نگیم اگه هم این تایپیک نسبت به سایر تایپیک های تالار فعالیت بهتری داره باز دلایل خاص خودشو داره و مربوط به خصوصیت عیبجویی ایرانیان نیست
 

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز
بله منم قبول دارم که اکثر ایرانی جماعت چنین خصوصیتی دارن ولی دلیل نمیشه به این علت عیب ها رو نگیم اگه هم این تایپیک نسبت به سایر تایپیک های تالار فعالیت بهتری داره باز دلایل خاص خودشو داره و مربوط به خصوصیت عیبجویی ایرانیان نیست

من نمی گم عیب نگیم، من می گم عیب های خودمون رو بگیم بجای دیگران!
 

gold power

عضو جدید
من نمی گم عیب نگیم، من می گم عیب های خودمون رو بگیم بجای دیگران!

دوست عزيز خودروسازي ايران بيشتر به بنگاه دلالي شبيه است تا صنعت توليد .
شما هم بدليل اينكه منافعت در گرو اين خودروسازها است داري حمايت مي كني
در نهايت بايد بگم هرچه زودتر جلوي رانت و بخور بخور خودروسازها گرفته بشه اونوقت مي شه به آينده اميدوار بود
 

Lord Kevinz

عضو جدید
کاربر ممتاز
گندش بزنن ، اگه میشد این گمرکی خودروها به 0 درصد برسه و هزینه های پلاک و غیره هم برداشته بشه اون موقع رقابت درست میشد.
لعنت خدا بهشون ، 206 قیمتش داره با سوناتا تو مرز برابر میشه ، آخه کیفیت کاری این جا ، اون کجا
همه ی جای دنیا با این قیمت ، کیفیت خودروها عالیه ، ولی اینجا....
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
تویوتا ثروتمندترین خودروساز جهان
شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۳۴


دو شرکت گروه فولکس‌واگن و دایملر نیز به ترتیب با ۳۲۸/۷ و ۱۸۸/۷ میلیارد دلار رده‌های دوم و سوم ثروتمندترین شرکت‌های خودروسازی جهان را به خود اختصاص دادند.
روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:
نشریه اقتصادی فوربس در تازه‌ترین گزارش خود شرکت تویوتا را به عنوان ثروتمندترین شرکت خودروسازی جهان در سال ۲۰۱۱ میلادی معرفی کرد.
فوربس که همه ساله فهرست دو هزار شرکت برتر جهان را منتشر می‌کند، در تازه‌ترین گزارش خود شرکت ژاپنی تویوتا را با ۳۵۸/۳ میلیارد دلار دارایی به عنوان ثروتمندترین شرکت خودروسازی جهان معرفی کرد.
دو شرکت گروه فولکس‌واگن و دایملر نیز به ترتیب با ۳۲۸/۷ و ۱۸۸/۷ میلیارد دلار رده‌های دوم و سوم ثروتمندترین شرکت‌های خودروسازی جهان را به خود اختصاص دادند.
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
گندش بزنن ، اگه میشد این گمرکی خودروها به 0 درصد برسه و هزینه های پلاک و غیره هم برداشته بشه اون موقع رقابت درست میشد.
لعنت خدا بهشون ، 206 قیمتش داره با سوناتا تو مرز برابر میشه ، آخه کیفیت کاری این جا ، اون کجا
همه ی جای دنیا با این قیمت ، کیفیت خودروها عالیه ، ولی اینجا....

بله اگه عوارض صفر (حتی 10-20 درصد) هم بشه اصلا دیگه رقابت کننده ای باقی نمی مونه
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
همچنان از 68 رای دوستان کسی به رضایت از خودروسازی رای نداده
 

mehrdad2012

عضو جدید
کاربر ممتاز
تا زمانی که گمرک داشته باشیم و شرکت های خودرو سازمون رقیبی نداشته باشند و دولت ازشون حمایت کنه وضعیتمون بهتر که نمیشه بدتر هم خواهد شد . اما اگر گمرک برداشته شود و بنادرمون آزاد بشه اون موقع شرکت های خودروساز به جنب وجوش خواهند افتاد تا خود را اگه بتوانند در عرصه نگه دارن و کیفیت محصولاتشون را بالا ببرن ما حتی 5 استاندادر خودرو سازی از 21 استاندارد را رعایت نمی کنیم در تولید محصولاتمون .
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
همچنان از 68 رای دوستان کسی به رضایت از خودروسازی رای نداده


این نظر سنجی رو اگه برای یه شرکت خودروسازی کشور اروپایی انجام میدادیم هم کسی رضایت کامل نداشت چون همیشه شرایظ میتونه بهتر از قبل بشه و جا برای بالا بردن کیفیت هست و با پیشرفت تکنولوژی توقع مردم هم بالا میره چه برسه به کشور ما و وضع اسفناک تولید خودرو...
 
  • Like
واکنش ها: ?Why

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
این نظر سنجی رو اگه برای یه شرکت خودروسازی کشور اروپایی انجام میدادیم هم کسی رضایت کامل نداشت چون همیشه شرایظ میتونه بهتر از قبل بشه و جا برای بالا بردن کیفیت هست و با پیشرفت تکنولوژی توقع مردم هم بالا میره چه برسه به کشور ما و وضع اسفناک تولید خودرو...
این رضایتی که ما گفتیم نسبی و بسته به شرایط است و مجموعه ای از مسائل مانند قیمت - خدمات - کیفیت و ... را در نظر گرفته وگرنه یقینا کیفیت هر روز میتونه بهتر بشه وگرنه شرکت های بنز و بی ام و نیز باید تعطیل بشن اما اگه در مورد شرکتهای اسیایی (حتی اروپایی ها نه) یه رای گیری بشه یقینا نتایج خیلی بهتر از این خواهد بود
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
کیفیت پراید از زانتیا هم بالاتر است"
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۰۵
۴ نظر
مجتبی استاد رحیمی گفت : نباید پراید ۸ میلیون تومانی را با تیانای ۸۵ میلیون تومانی مقایسه کرد ولی از نظر تست کرش، یک و نیم ستاره از زانتیا هم بالاتر است.
به گزارش جهان به نقل از فارس ، مجتبی استاد رحیمی در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اظهارات امروز فرمانده ناجا درباره کیفیت پراید، شما کیفیت محصولات ایکس ۱۰۰ را چطور ارزیابی می‌کنید؟ اظهار داشت: خودروی ایکس۱۰۰ از جمله محصولاتی است که طی ۲، ۳ سال اخیر رشد مناسبی از نظر کیفیت داشته و در این مدت ۳۲ درصد بهبود کیفیت در محصولات ایکس۱۰۰تولیدی پارس خودرو اتفاق افتاده است.
به گفته وی طبق رده‌بندی سازمان بازرسی کیفیت، برای سنجش کیفیت خودروها یک حداقل قابل قبول وجود دارد که پراید از آن حداقل‌ها بالاتر است و از نظر کیفیت در رده "خوب" قرار دارد.
وی با بیان اینکه باید انتظارات مشتریان را از هر خودرو متناسب با قیمت آن محصول ارزیابی کنیم، گفت: نمی‌توان از پراید انتظار شتاب، مهندسی یا راحتی ماکسیما را داشته باشیم ولی اگر از نظر عملکردی مشکلی وجود داشته باشد، باید برطرف شود.
وی تأکید کرد: پراید استانداردهای کشور را پاس می‌کند و در حال حاضر حتی بالاتر از استانداردهای داخلی قرار دارد.
استاد رحیمی با بیان اینکه مقایسه پراید به صورت عامیانه با محصولی با قیمت بالاتر اشتباه است، گفت: ایکس۱۰۰ باید با محصول هم‌رده خود مقایسه شود و حتی در ارزیابی سازمان بازرسی کیفیت نیز خودروها از نظر قیمتی، مورد مقایسه عملکردی قرار می‌گیرند.
وی افزود: نباید پراید ۸ میلیون تومانی را با تیانای ۸۵ میلیون تومانی مقایسه کرد هر چند پراید از نظر تست کرش، یک و نیم ستاره از زانتیا هم بالاتر است.
* تحویل خودروی بدون عیب تا ۳ سال آینده
استاد رحیمی در ادامه از برنامه پارس خودرو برای تولید و تحویل محصول بدون عیب به مشتریان خبر داد و گفت: در این طرح دو موضوع تحویل محصول بدون عیب به مشتری و تولید محصول بدون عیب دیده شده که سال گذشته نیز توانستیم بخشی از محصولات شرکت را بدون عیب تولید کنیم.
وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه یک محدوده ۵ ساله در نظر گرفته شده است، گفت: مهم این است که بتوانیم این طرح را در کل زنجیره تولید پیاده‌سازی کنیم.
وی تصریح کرد: گاهی ممکن است خودرویی بدون عیب تولید شود ولی تا زمان تحویل مشتری، عیوبی در آن ایجاد شود که باید در جهت رفع این مشکل تلاش کنیم.
معاون تضمین کیفیت پارس خودرو ادامه داد: اجرای طرح تولید و تحویل خودروی بدون عیب به مشتریان را از دو سال پیش آغاز کردیم و امیدواریم طی سه سال آینده به طور کامل به این هدف دست یابیم.
وی اظهار داشت: سال گذشته برخی محصولات ماکسیما، تیانا و تندر ۹۰ را بدون عیب به مشتریان تحویل دادیم.
* بهبود کیفی محصولات پارس خودرو
وی همچنین با اشاره به برخی دستاوردهای شرکت پارس خودرو در سال گذشته، گفت: کسب عنوان منحصر به فرد ۷ بار سه رتبه اول و ۴ بار چهار رتبه اول در رنکینگ شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد، کسب مقام اول دائمی تیانا در رده‌بندی این شرکت و همچنین کسب دو رتبه اول در ۶۱ درصد حضور تیانا و ماکسیما در جدول شرکت بازرسی از جمله دستاوردهای شرکت پارس خودرو است.
وی افزود: در سال گذشته محصولات پارس خودرو به طور میانگین ۲۹.۷ درصد بهبود کیفی داشتند که بیشترین میزان مربوط به تیانا و سایپا ۱۳۱ بوده است.
معاون تضمین کیفیت پارس‌خودرو کسب عدد ۹۷.۶ درصدی در تأیید محصولات پارس‌خودرو در تست‌های آلایندگی را از دیگر دستاوردهای این شرکت در سال ۹۰ عنوان کرد و گفت: کسب بالاترین میزان رضایتمندی مشتریان از سبد محصولات پارس‌ خودرو نسبت به متوسط صنعت و اخذ تأییدیه COP از سازمان استاندارد از دیگر دستاوردهای پارس خودرو است.
وی با اشاره به ایجاد آزمایشگاه مرجع رنو در شرکت پارس خودرو برای انجام آزمایش‌های مربوط به رنگ خودرو با سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد تومان، گفت: این مرکز به عنوان یک آزمایشگاه مرجع در منطقه مورد استفاده کشورهای روسیه و هند قرار دارد.
وی در مورد برنامه‌های پارس خودرو طی سال‌جاری نیز اظهار داشت: حفظ جایگاه سه رتبه اول برای محصولات نیسان و رنو در رده‌بندی شرکت بازرسی، کسب گواهی‌نامه سیستم مدیریت شکایت مشتری، بهبود جایگاه محصولات در رده‌بندی رضایتمندی مشتری و بهبود جایگاه محصولات در خدمات پس از فروش از جمله برنامه‌های ما در سال ۹۱ است.
استاد رحیمی در پایان از اجرای دستورالعمل‌های مربوط به ارتقا کیفیت خودروهای داخلی خبر داد و گفت: گزارش‌های مربوط به اطلاعات فنی و مهندسی تولید خودرو به صورت ماهانه به وزارت صنعت ارائه می‌شود.
 

Similar threads

بالا