مهم ترین اخبار فوتبال ایران

pesare abidell

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جریان چیه؟ بگید ما هم بدویم. سعود بختیاری کیه؟ فرهنگسرای چی ؟ چی شده؟

سلام داداش
مسعود بختیاری بزرگترین شاعر و خواننده ایل بختیاری بود
که چند سال پیش به دیار باقی شتافت.
به اینجا سر بزنید.
ممنون
http://www.www.www.iran-eng.ir/show...میلاد-میداودی-به-دفن-فرهنگسرای-بهمن-علاءالدین
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام داداش
مسعود بختیاری بزرگترین شاعر و خواننده ایل بختیاری بود
که چند سال پیش به دیار باقی شتافت.
به اینجا سر بزنید.
ممنون
http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/344012-اعتراض-نمادین-میلاد-میداودی-به-دفن-فرهنگسرای-بهمن-علاءالدین
ممنون. خدا بیامرزه. من خودم برای اهالی هنر بومی و کسانی که فرهنگ اصیل مادریشون و بومیشون رو نگه میدارن خیلی احترام قائلم و اونا رو از هر هنرمند و استادی که تو رسانه ها معروف شده هنرمندتر میدونم.
 

اخبار

ربات
دایی: بهترین کادوی تولدم را از بازیکنان گرفتم

دایی: بهترین کادوی تولدم را از بازیکنان گرفتم

سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن گفت: با شکست فجر سپاسی بهترین کادو تولد را از بازیکنانم گرفتم.

بيشتر...
 

اخبار

ربات
قلعه‌نویی: مسئولیت من قهرمان کردن تراکتور است

قلعه‌نویی: مسئولیت من قهرمان کردن تراکتور است

سرمربی تراکتورسازی گفت: مسئولیت دارم که تراکتورسازی را به قهرمانی برسانم و با همه وجود علاقمندم این اتفاق بیفتد.

بيشتر...
 

اخبار

ربات
زارع: جذب نوری و ادینهو منتفی است

زارع: جذب نوری و ادینهو منتفی است

قائم مقام باشگاه پرسپولیس گفت: یکی از دلایلی که باعث شد به خودمان بیاییم شادی مظلومی بود که به غیرت بچه‌ها برخورد.

بيشتر...
 

اخبار

ربات
کریمی از سرمربیگری شاهین بوشهر کناره‌گیری کرد

کریمی از سرمربیگری شاهین بوشهر کناره‌گیری کرد

رئیس هیئت موسسین باشگاه شاهین بوشهر از کناره گیری فیروز کریمی از این تیم خبر داد.

بيشتر...
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
با اين هوادار، تراکتور همیشه میزبان است

با اين هوادار، تراکتور همیشه میزبان است

[h=2]با اين هوادار، تراکتور همیشه میزبان است[/h]
هر جای دنیایی دلم اون جاست لیگ نهم که تمام شد خیلیها منتظر بودند آتش تند تماشاگران تراکتورسازی رفته رفته سرد شود و سکوهای یادگار هم طعم بیلباسی را بچشند. اگرچه این اتفاق تا حدودی رخ داد اما هنوز هم میشود تراکتوریها را در تمام استادیومهای فوتبال کشورمان در حال اعتراض به كمبود جا در شرایط خالی بودن استادیوم یافت.
این اتفاق در حالی رخ میدهد که بسیاری از باشگاههای لیگ برتری با پدیده بحران هوادار روبرو هستند و حتی با وعده های رنگارنگ و کیک و ساندیس و ...هم نمیتوانند تماشاگر به ورزشگاه بکشانند و ناچارند دانش آموزان را به عنوان یک اردوی اجباری به ورزشگاه بیاورند! به همین سبب حتي مدیرعامل باشگاهی مثل راه آهن از حضور پرشور تراکتوریها در ورزشگاه خالی خانگی تیمش استقبال میکند ...

طرفداران تراکتورسازی با آسایش بیگانهاند. برای آنها که در سختترین شرایط ممکن به ورزشگاه یادگار میرسند اصلا عجیب نیست که مسافتهای طولانی را با اتوبوس طی کنند تا بتوانند در دیداری خارج از خانه و در شرایطی سخت حامی تیمشان باشند. آنها به روشنی نشان میدهند که عشق و رفاه را نمیتوان در یک قالب گنجاند. البته در کنار آنان ترک زبانهای حاضر در جایجای ایران هم تراکتورسازی را در شهرهای مختلف همراهی میکنند.

تراکتور امروز یکی از ثروتمندترین باشگاههای لیگ برتری است. آنها صاحب ثروتی فراتر از مادیات هستند. دارایی اصلی تراکتور هوادارانی هستند که هیچگاه تیمشان را تنها نمیگذراند. هوادارانی که در ورزشگاه خودشان اجازه حضور هواداران رقیب را نمیدهند اما با حضور پرشمارشان ورزشگاه رقیب را تبدیل به ورزشگاه خانگی خودشان میکنند! حتی اگر ورزشگاه رقیبشان آزادی باشد و حتی اگر ناچار شوند هزار کیلومتر را برای تماشای تیم محبوبشان طی کنند و گاهی شاهد توهین و رفتار ناپسند تیم میزبان هم باشند. ای کاش احساسات این هوادار عاشق هیچگاه طعمه بازیهای ناخوشایند روزگار و ملعبه دست آنها که فردایشان را به امروزشان فروختهاند نشود.
چه خیلی نزدیک و چه خیلی دور، چه در یادگار و چه در نقطهای دوردست روی کره زمین، تراکتور هر کجا که باشد تنها نیست. همیشه عدهای هستند که فریاد «تیراختور» سر دهند و پرچم این تیم را به رقص درآورند. پرچمی که خودشان معتقدند هیچوقت نخواهد خوابید...


منبع: سایت گل
 

اخبار

ربات
سامره: اگر در دربی حضور داشتم ثانیه ۳۰ به پرسپولیس گل می‌زدم!

سامره: اگر در دربی حضور داشتم ثانیه ۳۰ به پرسپولیس گل می‌زدم!

مهاجم خوش اخلاق مس سرچشمه که از داوری بازی با صبا بسیار ناراحت بود درخصوص این بازی و دربی ۷۴ پایتخت حرفهای جالبی زد.

بيشتر...
 

اخبار

ربات
قربانی:چون پرسپولیس را تحقیر کردند باختند

قربانی:چون پرسپولیس را تحقیر کردند باختند

مدافع تیم فوتبال سایپا که سال ها سابقه حضور در تیم استقلال را داشته به عنوان یک استقلالی از شکست این تیم در دربی ناراحت است.

بيشتر...
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تلخ و شيرين شهرآورد

جام جم آنلاين: شهرآورد 74 مجموعه‌اي از اشك‌ها و لبخندها بود. پرسپوليسي‌ها بعد از چهار باخت متوالي در مقابل استقلال، آمده بودند كه ببرند.

روحيه شان هم بالا بود چون دقايقي قبل از بازي رسما اعلام شد نام شاه مهره آبي‌ها، مجتبي جباري حتي در فهرست 18 نفره استقلال هم نيست.
البته پس از يك نيمه، نتيجه حك شده روي تابلوي ورزشگاه دقيقا خلاف آن چيزي بود كه هواداران پرسپوليس فكرش را مي‌كردند؛ استقلال يك ـ پرسپوليس صفر.

رقص هواداران استقلال در بين دو نيمه بازي، كه با همراهي موزيك پاپ پخش شده از بلندگو‌هاي ورزشگاه، موزون‌تر از هميشه مي‌نمود، به نيمي از ورزشگاه جلوه خاصي بخشيده بود.

در نيمه قرمز ورزشگاه هم فقط سكوت بود و بهت از گلي كه تيم‌شان برخلاف جريان بازي خورده است.

چند دقيقه بعد اين فضا را گل دوم استقلال كامل كرد. حلقه شادي مظلومي و نيمكت‌نشينان استقلال در پيست قرمز رنگ دور زمين، آن‌هم در لحظه‌اي كه بازيكنان پرسپوليس سر هم فرياد مي‌كشيدند، در نوع خودش جالب بود.

شعارهايي كه يكي پس‌از‌ديگري در سكوهاي آبي درست مي‌شد و مظلومي كه دائم در حال پاسخ دادن به آنها بود.

او كه در آن لحظات «پرويز 5 ستاره» لقب گرفته بود، يا براي هواداران دست تكان مي‌داد و يا بوسه مي‌فرستاد.

درست برخلاف دنيزلي كه روي نيمكت قرمزها از سرما خشكش زده بود. اما در دو دقيقه ورق كاملا برگشت. چه كسي فكرش را مي‌كرد كه يك خارجي ناشناس به يكباره بازي را به تساوي بكشاند.

هلهله و شادي به نيمه قرمز ورزشگاه كشيده شد تا مظلومي ديگر آن قهرمان چند دقيقه قبل نباشد. زائد گل سوم را هم زد؛ آن هم در وقت‌هاي اضافي. باوركردني نبود، اما فوتبال با همين اتفاقاتش زيباست.

هجوم نيمكت‌نشينان پرسپوليس به درون زمين و رقص و پايكوبي هواداران قرمز در مقابل سكوت هواداران استقلال كه حالا بيش از هر زمان ديگر، سرماي حاكم بر ورزشگاه را در وجودشان احساس مي‌كردند، سكانس پايان بازي بود.

سكانسي كه دنيزلي از آن به عنوان تلفيقي از معجزه و واقعيت ياد كرد. نيم ساعت پس از همه اين فراز و نشيب‌ها با خاموش شدن پروژكتورها، سكوتي محض ورزشگاه آزادي را فرا گرفت، هرچند كه هياهوي اين بازي تماشايي كماكان در سطح تهران و ديگر شهرها باقي است.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
هفته بيست و پنجم // مصاف آبي هاي پايتخت با سايپا

هفته بيست و پنجم // مصاف آبي هاي پايتخت با سايپا

هفته بيست و پنجم ليگ برتر



مصاف آبي هاي پايتخت با سايپا


جام جم آنلاين: تیم‌‌های استقلال و ذوب‌آهن در حالی در نخستین روز از هفته بیست و پنجم لیگ برتر به مصاف نارنجی‌پوشان کرجی و کرمانی می‌روند که این بازی‌‎ها پیش بازی مسابقه حساس آنها در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیاست.

هفته بیست و پنجم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور فردا دوشنبه با برگزاری دو دیدار در کرمان و تهران آغاز می‌شود که تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن پیش از مسابقه حساس پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به ترتیب به مصاف تیم‌های سایپای البرز و مس سرچشمه کرمان می‌روند.
مس سرچشمه کرمان - ذوب‌آهن اصفهان
قعرنشین لیگ برتر پس از دو شکست خارج از خانه و اختلاف هشت امتیازی با دیگر قعرنشینان، در بازی مجدد خانگی برابر ذوب‌آهن تنها به پیروزی فکر می‌کند تا امیدهایش برای بقا در لیگ برتر زنده بماند.
نارنجی‌پوشان سرچشمه که روزهای سختی را سپری می‌کنند، شاید برای آخرین مرتبه زیر نظر اصغر شرفی در مسابقات به میدان برود.
ذوب‌آهن هم که پس از پیروزی روحیه بخش برابر شاهین بوشهر در دقیقه 5+90، پیش از دیدار با استقلال در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به برد خارج از خانه برابر مس سرچشمه چشم دوخته تا با روحیه بالاتر روز جمعه در آزادی برابر آبی‌پوشان به میدان برود البته بازیکنان تیم مس سرچشمه که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند، رقیب بسیار سختی برای شاگردان ابراهیم‌زاده خواهند بود.
نتیجه بازی رفت: مس سرچشمه کرمان صفر - ذوب آهن اصفهان یک

سایپای البرز - استقلال تهران
عوض کردن پیروزی با شکست در دربی تهران روحیه آبی‌پوشان را بسیار پایین آورده است.
مدیریت و کادرفنی این تیم پیش از دیدار حساس با سایپا، بیش از برنامه‌های فنی، باید به مسائل روحی و روانی بازیکنان خود توجه ویژه‌ای داشته باشند تا آنها را به شرایط عادی بازگردانند.
شاگردان مظلومی که در بازی رفت هم برابر سایپا کار سختی داشتند و با تکیه بر توانایی فنی جباری، پیروز شدند، قطعا فردا هم برابر تیم سایپا کار سختی را خواهند داشت.
مجید صالح که سال گذشته در بین اعضای کادرفنی ذوب‌آهن حضور داشت، می‌تواند با ادامه بخشیدن به ناکامی‌ های آبی‌پوشان، ضمن تقویت جایگاه نارنجی‌پوشان در لیگ، شانس تیم ذوب‌آهن را هم برای پیروزی در بازی پلی‌آف برابر استقلال بیشتر کند.
نتیجه بازی رفت: استقلال تهران یک - سایپای البرز صفر

برنامه دیدارهای هفته بیست و پنجم لیگ برتر به شرح زیر است:
دوشنبه - 17/11/90
مس سرچشمه کرمان - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 15:30، ورزشگاه شهید باهنر کرمان
سایپای البرز - استقلال تهران، ساعت 17، ورزشگاه تختی تهران

سه‌شنبه - 18/11/90
پرسپولیس - فجرسپاسی شیراز، ساعت 17، ورزشگاه آزادی تهران
شاهین بوشهر - شهرداری تبریز، ساعت 17، ورزشگاه شهیدبهشتی بوشهر

چهارشنبه - 19/11/90
ملوان بندرانزلی - نفت تهران، ساعت 15:30، ورزشگاه تختی بندرانزلی
سپاهان اصفهان - مس کرمان، ساعت 15:30، ورزشگاه ذوب آهن فولادشهر اصفهان
تراکتورسازی تبریز - صنعت نفت آبادان، ساعت 15:30، ورزشگاه یادگارامام (ره) تبریز

پنجشنبه - 20/11/90
راه‌آهن شهرری - داماش گیلان، ساعت 15:30، ورزشگاه اکباتان تهران
فولاد خوزستان - صبای قم، ساعت 16، ورزشگاه تختی اهواز (مهر)
 

Farez 132

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
هوادارای واقعی پرسپولیس

هوادارای واقعی پرسپولیس

مرجع خبری پرسپولیس : خبر درگذشت سه هوادار پس از مسابقه تیم های پرسپولیس و استقلال جامعه فوتبال را متاثر کرد. مطلع شدیم سه هوادار پرسپولیس پس از مسابقه شهرآورد این تیم در شهرهای مختلف به دلیل حمله قلبی و تصادف جان خود را از دست دادند. یکی از این افراد قاسم عبیات از طرفداران پرسپولیس در اهواز بود که پس از گل سوم این تیم مقابل استقلال بر اثر هیجان زیاد دچار حمله قلبی شد و بلافاصله به بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) این شهر انتقال یافت اما تلاش پزشکان نتیجه‌ای نداشت و این هوادار 23ساله پس از حمله قلبی، دچار سکته مغزی شد و شب گذشته درگذشت. دیگری دختر جوانی بود که پس از پیروزی تیم پرسپولیس و راه افتادن خودروها و مردم به خیابان‌ها، تصادف کرد و جان خود را از دست داد. در این حادثه در شهر گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد راننده‌ای با دو خانم جوان تصادف کرد که منجر به مرگ یکی و زخمی شدن یکی دیگر از آنها شد. سومین اتفاق در شهر برازجان استان بوشهر رخ داد که در آن یک نفر در هنګام شادی با موتور با یک موتور از روبرو برخورد کرده و در اصر شدت ضربه وارده جان سپرد. مرجع خبری پرسپولیس ضمن تسلیت به خانواده این سه هوادار و جامعه هواداران پرسپولیس از باشگاه پرسپولیس خواهشمند است پیش از مسابقه این تیم برابر فجرسپاسی یک دقیقه سکوت برگزار کند.

http://www.perspolisnews.com/fans/27142--دفتركانون-هواداران-پرسپولیس-در-یاسوج-افتتاح-می-شود.html
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
استقلال این بار از شکست به تساوی رسید ....

/ بازگشت موقت به صدر جدول بیست و پنجمین هفته از مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با تساوی دو تیم سایپای البرز و استقلال پیگیری شد که با این نتیجه تیم استقلال موقتا به صدر جدول بازگشت.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
گل سوم ما درست بود/ فقط خدا کند منتظری و عمران‌زاده مصدوم نشوند!
مربی تیم فوتبال استقلال به انتقاد از عملکرد داوری دیدار این تیم مقابل سایپای البرز پرداخت و گفت: به اعتقاد من گل سوم ما سالم بود و بازهم در این بازی با اشتباهات داوری از رسیدن به پیروزی بازماندیم.
به گزارش خبرنگار مهر، بهتاش فریبا پس از تساوی 2 بر 2 تیم استقلال مقابل سایپای البرز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی تهران اظهار داشت: هنوز بازیکنان ما از شوک باخت به پرسپولیس خارج نشده بودند. با این شرایط در هفته جاری به علت خراب بودن زمین تمرین و همچنین نامساعد بودن شرایط جوی نتوانستیم کار تاکتیکی که مدنظرمان بود در تمرینات انجام دهیم. وی در ادامه افزود: تیم ما در نیمه اول دیدار مقابل سایپا یک تیم از هم گسیخته بود و بازیکنان حتی 10 درصد از توصیه‌های آقای مظلومی را نیز در زمین پیاده نکردند اما تغییراتی که در نیمه دوم داشتیم موثر واقع شد و تیم برتر میدان شدیم. در این نیمه فرصت‌های زیادی را از دست دادیم اما تیم سایپا از تنها موقعیت خود استفاده کرد و به یک گل رسید.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا // ذوب‌آهن برای برپایی اردو به تهران می‌آید

مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا // ذوب‌آهن برای برپایی اردو به تهران می‌آید

برای دیدار با استقلال ؛
ذوب‌آهن برای برپایی اردو امشب به تهران می‌آید
تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان برای دیدار با استقلال در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا امشب وارد تهران می‌شود.
به گزارش خبرنگار مهر، کاروان تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان پس از تساوی برابر تیم فوتبال مس سرچشمه کرمان در هفته بیست و پنجم رقابت‌‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور ساعت 20:30 دقیقه امشب از کرمان راهی‌ تهران می‌شوند. شاگردان ابراهیم زاده‌ پس از ورود به تهران در هتل اسپیناس مستقر شده تا پیش از این دیدار حساس برابر استقلال در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا اردوی 4 روزه‌ای را در پایتخت برگزار کند. قضاوت این دیدار که روز پنجشنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، را "مینورو توجو" از ژاپن به همراه دو هموطنش "کازوشیرو میاجیما" و "هیدیاکی نیشیو" برعهده دارد. "یودا یاماموتو" از این کشور هم داور چهارم این بازی است. "محمد باسل الهجار" از سوریه نظارت می‌کند و ناظر مسابقه نیز "کمل توکابایف" از قرقیزستان است.
 

اخبار

ربات
استقلال از شکست فرار کرد

استقلال از شکست فرار کرد

تیم فوتبال استقلال با توقف برابر سایپا به صورت متوقف به صدر جدول بازگشت.

بيشتر...
 

اخبار

ربات
اعلام برنامه هفته بیست‌وششم تا سی‌وچهارم لیگ

اعلام برنامه هفته بیست‌وششم تا سی‌وچهارم لیگ

برنامه بیست‌وششم تا سی‌وچهارم لیگ برتر فوتبال اعلام شد.

بيشتر...
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
پرسپوليس اسير شوت‌هاي سركش فجر !!

پرسپوليس اسير شوت‌هاي سركش فجر !!

هفته بيست و پنجم ليگ برتر

پرسپوليس اسيرشوت‌هاي سركش فجر

جام جم آنلاين: تيم فوتبال پرسپوليس در ورزشگاه آزادي اسير شوت‌هاي سركش فجر سپاسي شد و تن به شكست داد.


به گزارش روز سه‌شنبه جام‌جم آنلاين، از هفته‌ بيست و پنجم ليگ برتر فوتبال (جام خليج‌فارس) پرسپوليس در ورزشگاه آزادي ميزبان فجر سپاسي شيراز بود كه اين ديدار در پايان با برتري سه بر دو شيرازي‌ها به پايان رسيد تا شيريني برد در شهرآورد را خيلي زود از ياد ببرد.
فجري‌ها اوايل بازي حملات زيادي را روي دروازه سرخ پوشان تدارك ديدند اما نتيجه‌اي نداشت تا اينكه محمد نوري هافك پرسپوليس گل اول سرخ‌پوشان را در دقيقه 28 به ثمر رساند.

در ادامه بازي حملات دو تيم نتيجه‌اي نداشت و نيمه اول با برتري سرخ‌پوشان به پايان رسيد.



پرسپوليس اسير شوت‌هاي سركش فجر
اما نيمه دوم نيمه فجري‌ها بود كه با شوت‌هاي سركش خودشان پرسپوليسي‌ها را به شدت آزار دادند. پس از يكي دو حمله نصف و نيمه بالاخره دقايق 54 و 56 مهدي كريميان و رجب‌زاده كه با شوت‌هاي سركش خود از پشت محوطه جريمه زدند دو گل پياپي را به ثمر رساندند.

بازي با حملات دو تيم ادامه داشت تا اينكه در دقيقه 70 محمد نوري پاسخ تلاش غلامرضا رضايي را داد و توپ ارسالي را با ضربه سر به تور دروازه‌ شيرازي‌ها چسباند و نتيجه را به تساوي كشاند.

شاگردان دنيزلي باز هم تلاش كردند تا بازي را به سود خود به پايان ببرند اما باز هم اين فجري‌ها بودند كه با شوتي سركش در دقيقه 86 توسط ايوب كلانتري به برتري سه بر دو مقابل پرسپوليس دست يافتند.

سرخ‌پوشان پس از برتري بازي هفته گذشته مقابل استقلال امروز مغلوب تيم پانزدهم جدول شدند.
 

اخبار

ربات
دنیزلی: بازی با استقلال ما را تخلیه کرد

دنیزلی: بازی با استقلال ما را تخلیه کرد

سرمربی پرسپولیس پس از شکست خانگی مقابل فجرسپاسی گفت: بازی با استقلال از لحاظ بدنی خیلی ما را تخلیه کرد.

بيشتر...
 

اخبار

ربات
شکست پرسپولیس مقابل فجرسپاسی

شکست پرسپولیس مقابل فجرسپاسی

تیم فوتبال پرسپولیس در ورزشگاه آزادی برابر فجرسپاسی شیراز شکست خورد.

بيشتر...
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
برنامه 9 هفته پایانی لیگ اعلام شد.
شماره خبر : 37992
برنامه مسابقات ليگ برتر فوتبال از هفته بيست و ششم تا سي و چهارم و زمان ديدار فينال جام حذفي اعلام شد.
به نقل از سايت فدراسيون، سازمان ليگ برتر برنامه مسابقات ليگ برتر از هفته بيست و ششم تا سي و چهارم و زمان ديدار فينال جام حذفي را اعلام كرد.

* هفته بيست و ششم

سه شنبه ‌25 بهمن ماه
شهرداري تبريز – مس سرچشمه – ساعت ‌15 – ورزشگاه يادگارامام (ره) تبريز
فولاد مبارکه – سايپا – ساعت ‌15:30 – ورزشگاه فولادشهر اصفهان
نفت آبادان – راه آهن – ساعت ‌16 – ورزشگاه تختي آبادان

چهارشنبه ‌26 بهمن
صباي قم – پرسپوليس – ساعت ‌15:30– ورزشگاه يادگارامام (ره) قم
داماش – شاهين – ساعت ‌15:30– ورزشگاه شهيد عضدي رشت
فجر شهيد سپاسي – فولاد خوزستان – ساعت ‌15:30– ورزشگاه حافظيه شيراز
مس کرمان – تراکتورسازي – ساعت ‌15:30– ورزشگاه باهنر کرمان

چهارشنبه نهم فروردين ماه ‌91

استقلال – ملوان – ساعت ‌17 – ورزشگاه آزادي تهران
نفت تهران – ذوب آهن – ساعت ‌17 – ورزشگاه شهيد دستگردي تهران

هفته بيست و هفتم

جمعه نوزدهم اسفند

فولاد خوزستان – داماش – ساعت ‌16 - ورزشگاه تختي اهواز
ملوان – شهرداري تبريز – ساعت ‌16 – ورزشگاه تختي انزلي
سايپا – فجر شهيد سپاسي – ساعت ‌16 – ورزشگاه انقلاب کرج
مس سرچشمه – نفت تهران – ساعت ‌15:30– ورزشگاه باهنر کرمان

شنبه بيستم اسفند

شاهين – نفت آبادان – ساعت ‌16 – ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر
ذوب آهن – صبا – ساعت ‌16 – ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
راه آهن – استقلال – ساعت ‌16 – ورزشگاه آزادي تهران

دوشنبه ‌22 اسفند

پرسپوليس – مس کرمان – ساعت ‌17:15 – آزادي تهران
تراکتورسازي – فولاد مبارکه – ساعت ‌15 – ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز

* هفته بيست و هشتم

شنبه ‌90/12/27
فولاد مبارکه –راه آهن – ساعت ‌16 – ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
نفت تهران - پرسپوليس – ساعت ‌18:45 – ورزشگاه آزادي تهران
داماش – ملوان – ساعت ‌16 – ورزشگاه شهيد عضدي رشت
شهرداري – صباي قم – ساعت ‌16 – ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز
مس کرمان – فولاد خوزستان – ساعت ‌16 – ورزشگاه باهنر کرمان
سايپا – تراکتورسازي – ساعت ‌16 – ورزشگاه انقلاب کرج
نفت آبادان – مس سرچشمه – ساعت ‌16 – ورزشگاه تختي آبادان
استقلال – ذوب آهن – ساعت ‌17 – ورزشگاه آزادي تهران

پنجشنبه دهم فروردين
فجر شهيد سپاسي – شاهين – ساعت ‌17 – ورزشگاه حافظيه شيراز

* هفته بيست و نهم

جمعه هجدهم فروردين ‌91
تراکتورسازي – فجر شهيد سپاسي – ساعت ‌17 – ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز
راه آهن – مس کرمان – ساعت ‌17 – ورزشگاه اکباتان تهران
فولاد خوزستان – سايپا – ساعت ‌17 – ورزشگاه تختي اهواز

شنبه نوزدهم فروردين ‌91
پرسپوليس – داماش – ساعت ‌18:50 – ورزشگاه آزادي تهران
ملوان – فولاد مبارکه – ساعت ‌17 – ورزشگاه تختي انزلي
شاهين – نفت تهران – ساعت ‌17 – ورزشگاه بهشتي بوشهر
صباي قم – نفت آبادان – ساعت ‌17 – ورزشگاه يادگار امام (ره) قم

يکشنبه بيستم فروردين ‌91
ذوب آهن – شهرداري – ساعت ‌17 – ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
مس سرچشمه – استقلال – ساعت ‌17 – ورزشگاه باهنر کرمان

هفته سي ام

پنجشنبه ‌24 فروردين ‌91
فولاد مبارکه – پرسپوليس – ساعت ‌17 – ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

جمعه بيست و پنجم فروردين ‌91
داماش – مس سرچشمه – ساعت ‌17 – ورزشگاه شهيد عضدي رشت
فجر شهيد سپاسي – ملوان – ساعت ‌17 – ورزشگاه حافظيه شيراز
مس کرمان – شاهين – ساعت ‌17 – ورزشگاه باهنر کرمان
نفت آبادان – ذوب آهن – ساعت ‌17 – ورزشگاه تختي آبادان
سايپا – راه آهن – ساعت ‌17 – ورزشگاه انقلاب کرج
تراکتورسازي – فولاد خوزستان – ساعت ‌17 – ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز
نفت تهران – شهرداري – ساعت ‌17 – ورزشگاه دستگردي تهران
استقلال – صباي قم – ساعت ‌18:55 – ورزشگاه آزادي تهران

هفته سي و يکم

جمعه يكم ارديبهشت ‌91
ملوان – مس کرمان – ساعت ‌17- تختي انزلي
مس سرچشمه- مقاومت فجر سپاسي – ساعت ‌17-باهنر کرمان
صباي قم- نفت تهران – ساعت ‌17- يادگار امام (ره) قم
شهرداري تبريز- نفت آبادان – ساعت ‌17- يادگار امام (ره) تبريز

شنبه دوم اردي بهشت ‌91
راه آهن- تراکتورسازي – ساعت ‌17-اکباتان تهران
پرسپوليس- سايپا- ساعت‌19- آزادي تهران

يکشنبه سوم ارديبهشت ‌91
ذوب آهن- داماش- ساعت ‌17- فولادشهر اصفهان
فولاداهواز-سپاهان-ساعت ‌17-تختي اهواز
شاهين- استقلال تهران- ساعت‌17 –بهشتي بوشهر

* هفته سي و دوم

پنجشنبه هفتم ارديبهشت ‌91
تراکتورسازي- پرسپوليس – ساعت ‌17- يادگار امام(ره) - تبريز
فولادمبارکه-شاهين –ساعت ‌17-فولادشهر اصفهان

جمعه هشتم ارديبهشت ‌91
داماش- صباي قم-ساعت ‌17-عضدي رشت
سايپا-ملوان- ساعت ‌17-انقلاب کرج
مقاومت فجر سپاسي-ذوب آهن- ساعت ‌17-حافظيه شيراز
مس کرمان- مس سرچشمه-ساعت ‌17-باهنر کرمان
استقلال- شهرداري تبريز-ساعت ‌19:10- آزادي تهران
راه آهن – فولاد اهواز- ساعت ‌17-اکباتان تهران
نفت آبادان-نفت تهران- ساعت ‌17-تختي آبادان

* هفته سي و سوم

يکشنبه ‌17 ارديبهشت
پرسپوليس – راه آهن – ساعت ‌17-آزادي تهران
نفت تهران-داماش- ساعت ‌17-دستگردي تهران
ملوان – فولاد اهواز – ساعت ‌17 – تختي انزلي
شهرداري تبريز-فجرسپاسي- ساعت ‌17-يادگارامام(ره)تبريز
شاهين بوشهر- سايپا- ساعت ‌17-شهيد بهشتي بوشهر
صباي قم- مس کرمان- ساعت ‌17-يادگار امام(ره) قم
مس سرچشمه- تراکتورسازي- ساعت ‌17-باهنر کرمان
ذوب آهن- فولادمبارکه سپاهان- ساعت ‌17-فولادشهر اصفهان
نفت آبادان-استقلال تهران- ساعت ‌17-تختي آبادان

*هفته سي و چهارم (پاياني)

جمعه ‌22 ارديبهشت
فولاداهواز- پرسپوليس- ساعت ‌17-تختي اهواز
داماش گيلان- شهرداري تبريز- ساعت ‌17- شهيد عضدي رشت
تراکتورسازي- ملوان- ساعت ‌17-يادگار امام(ره)تبريز
مقاومت سپاسي- صباي قم- ساعت ‌17-حافظيه شيراز
راه آهن-شاهين-ساعت ‌17-اکباتان تهران
مس کرمان-ذوب آهن-ساعت ‌17-شهيد باهنرکرمان
فولادمبارکه-مس سرچشمه-ساعت‌17-فولادشهر اصفهان
سايپا-نفت آبادان-ساعت‌17-انقلاب کرج
استقلال تهران- نفت تهران-ساعت ‌17-آزادي تهران

** فينال جام حذفي

پنجشنبه ‌25 اسفند ‌90
استقلال – شاهين – ساعت ‌15 – ورزشگاه حافظيه شيراز
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
وقتي افكار دنيزلي رنگ مي‌بازد

جام جم آنلاين: پرسپوليس بعد از پيروزي شيرين در شهرآورد، خيلي زود در مقابل يك تيم متوسط و تازه به خود آمده در جهت فرار از سقوط، در آزادي 3ـ2 باخت تا كام هوادارانش را تلخ كند.


فجر سپاسي كه در اين فصل، يك پنجم پرسپوليس نيز هزينه نكرده است، با تيم جوان و دونده خود در آزادي يقه سرخ‌ها را بدجوري گرفت تا مصطفي دنيزلي كه تصور مي‌كرد بعد از برد دربي و شوك‌هاي مثبت ناشي از آن، تيمش در جهت كاستن فاصله با تيم‌هاي صدرجدولي خيز برداشته است، حسابي دستگيرش شود كه با اين تيم و اين بازيكنان نبايد چندان به حضوري خوب و قدرتمند در اين فصل دل ببندد.
هر چند كه تيم فعلي پرسپوليس محصول انديشه‌هاي حميد استيلي است و بازيكنان با افكار او جذب شده‌اند، اما حقيقتا جاي ايراد است كه اين مربي جوان چگونه تيمي را بسته است كه در دفاع طبل توخالي است و با هر حمله‌اي به خود مي‌لرزد.

هشت باخت، 9 مساوي و خوردن 34 گل، پرسپوليس را در اين فصل در زمره ضعيف‌ترين تيم سرخ اين سال‌ها با داشتن بدترين خط دفاعي قرار مي‌دهد و يقينا استيلي نمي‌تواند از اين بابت شانه خالي كرده و توپ را به زمين مديرعامل وقت و نامهرباني هواداران بيندازد.

هر چند كه مصطفي دنيزلي قول داده بود ضعف‌هاي پرسپوليس را در عرض پنج هفته پوشش دهد، اما وقتي پرسپوليس از درون دروازه نيز خيالش راحت نيست و دروازه‌بانانش به هيچ توپي نه نمي‌گويند، نمي‌توان انتظار داشت كه افكار تهاجمي دنيزلي،‌ مددرسان تيم سرخ باشد.

در حقيقت ضعف دفاعي پرسپوليس، تمام زحمات تيم را بر باد مي‌دهد تا دنيزلي براي حل اين ضعف آشكار، دستش در پوست گردو باشد.

در غياب محمد نصرتي محروم كه حضورش در اين شرايط مي‌توانست براي سرخ‌ها نعمتي باشد، دنيزلي هنوز از حربه يك خط عقب كشيدن مازيار زارع جواب لازم را نگرفته است و اين هافبك دونده و شوتزن هنوز نخواسته است با توجه به نياز مفرط تيمش، ‌بازي در خط دفاعي را با جان و دل خريدار باشد.

اشتباهات خط دفاع به قدري است كه جدا از برنامه‌هاي تاكتيكي حريفان، خود مدافعان پرسپوليس نيز با جاي‌گيري‌هاي نامناسب و دفع ناقص توپ‌ها، براي مهاجمان حريف فرصت‌سازي مي‌كنند تا در اين شرايط، سرخ‌ها لرزان، حريفان را ملاقات كنند.

به هر حال احياي پرسپوليس در ليگ امسال ممکن نيست، تنها اميدواريم اين ضعف دامن سرخ‌ها را در ليگ قهرمانان آسيا نگيرد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ايران در صدر تعداد داوران بين المللي آسيا

ايران در صدر تعداد داوران بين المللي آسيا

ايران در صدر تعداد داوران بين المللي آسيا



جام جم آنلاين: کمیته داوران فیفا لیست داوران بین المللی در سال 2012 را منتشر کرد که در این میان داوران ایرانی، دیده می شود.


به گزارش جام جم آنلاين به نقل از فدراسیون فوتبال، در لیست نام بانوان داور ایرانی در فوتبال و فوتسال هم دیده می شود.
اسامی 33 داور ایرانی به تفکیک به شرح زیر است:
فوتبال (داور وسط):
محسن ترکی ، علیرضا فغانی ، هدایت ممبینی ، سعید مظفری زاده ، یدالله جهانبازی، اکبربخشی زاده ، محسن قهرمانی
فوتبال (کمک داور):
رضا سخندان ، حسن کامرانی فر، محمدرضا ابوالفضلی، علیرضا غلامحسین کهوری، داود رفعتی، سعید علی نژاد، محمدرضا منصوری، رسول فروغی ، بابک داوری
فوتسال (آقایان):
علیرضا سهرابی بالسینی، وحید ارزپیما، محمدرضا نصیرلو، علی پورافشار
فوتبال ساحلی:
سید رامین حقیقی زاده، فرشید حقیقت جو، علی شریفات، ابراهیم اکبرپور
فوتبال بانوان (داور وسط):
سلطنت نوروزی ، شیوا یاری ، سرور سعیدی
فوتبال بانوان (کمک داور):
انسیه خباز مافی نژاد ، معصومه شکوری، سمانه محسنی کیاسری ، فاطمه نصراللهی ،
فوتسال بانوان:
مریم پورجعفریان ، مهدیه رشیدی رنجبر
از نکات جالب لیست این است که ایران با 33 داور بین المللی بالاتر از کشورهای ژاپن ، کره جنوبی ، استرالیا و ازبکستان در آسیا قرار دارد به این شرح که ایران هفت داور وسط ، 9 کمک داور ، چهار داور فوتسال ، چهار داور فوتبال ساحلی ، سه داور وسط زن و چهار کمک داور زن و دو داور فوتسال بانوان در لیست بین المللی دارد در حالیکه ژاپن 30 داور بین المللی شامل هفت داور وسط ، 9 کمک داور ، چهار داور فوتسال ، دو داور فوتبال ساحلی ، چهار داور زن و چهار کمک داور زن فوتبال دارد.
کره جنوبی 27 داور بین المللی شامل هفت داور وسط ، 9 کمک داور ، سه داور فوتسال ، یک داور فوتبال ساحلی ، سه داور زن فوتبال و چهار کمک زن دارد.
این در حالی است که استرالیا 22 داور بین المللی شامل پنج داور وسط ، 9 کمک داور ، سه داور فوتسال، دو داور فوتبال ساحلی و دو داور وسط زن به همراه سه کمک داور زن دارد.
ازبکستان 19 داور بین المللی شامل هفت داور وسط ، 9 کمک داور، یک داور فوتسال، یک داور فوتبال ساحلی و یک داور وسط زن فوتبال دارد.ضمن اینکه چین با 32 داور بین المللی پس از ایران دوم است که هفت داور وسط ، 9 کمک داور ، چهار داور فوتسال ، دو داور فوتبال ساحلی، چهار داور وسط زن، چهار کمک داور زن و دو داور فوتسال زن دارد.
لازم به ذکر است امارات 22 داور بین المللی ، قطر 13 داور بین المللی ، کویت 19 داور بین المللی ، عراق 17 داور بین المللی ، عربستان 19 داور بین المللی ، کره شمالی 17 داور ، چین 32 داور بین المللی ، تایلند 25 داور بین المللی دارد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مزايده سوال برانگيز پرسپوليس

مزايده سوال برانگيز پرسپوليس

مزايده سوال برانگيز پرسپوليس

جام جم آنلاين: ديروز درخبرها آمده بود كه باشگاه پرسپوليس قصد دارد پيراهن و كفش‌هاي زننده سه گل تيم فوتبالش در ديدار با استقلال را با امضاي او به فروش برساند.


اين‌كه ليونل مسي پيراهن امضا شده‌اش را بفروشد يا كريس رونالدو کفش فوتبالش را، چيز تازه‌اي نيست.كارهايي از اين دست از سوي باشگاه‌هاي مطرح و بازيكنان سرشناس همواره با نيت‌هاي خيرخواهانه صورت مي‌پذيرد و مختص فوتبال هم نيست، اما حداقل تا به امروز در فوتبال ما كمتر ديده شده كه پيراهن و کفش بازيكني به مزايده گذاشته شود.
ديروز درخبرها آمده بود كه باشگاه پرسپوليس قصد دارد پيراهن و كفش‌هاي زننده سه گل تيم فوتبالش در ديدار با استقلال را با امضاي او به فروش برساند.
هرچند سايت اين باشگاه انگيزه اصلي از چنين تصميمي را درخواست‌هاي متعدد هواداران پرسپوليس طي روزهاي گذشته عنوان كرده است، اما در باشگاهي كه راه‌هاي درآمدزايي‌اش فقط به تبليغ روي پيراهن و بليت‌فروشي خلاصه مي‌شود، فروش پيراهن و كفش مهاجمي كه در شهرآورد 74 تاريخ ساز شد، بيشتر به سوءاستفاده از احساسات هواداران شبيه است تا احترام گذاشتن به درخواست‌هاي مكرر آنها.
به‌واقع كمي شبهه برانگيز است وقتي باشگاهي كه تراز مالي‌اش همه ساله منفي است، ورزشگاه اختصاصي يا يك زمين تمرين مشخص ندارد، برندي به نام خود ثبت نكرده و حتي توان درآمدزايي از فروش پيراهن و ديگر البسه‌اش را ندارد، به اين فكر مي‌افتد كه با فروش پيراهن و كفش بازيكن خارجي‌اش درآمدزايي كند.

آن هم بازيكني كه هنوز به اندازه دو بازي كامل هم در تركيب اين تيم به ميدان نرفته است. به همين خاطر هم معتقديم اين اقدام باشگاه بيشتر به سوار شدن بر موج‌خروشان احساسات هواداران سرخپوش مي‌نمايد كه با گذشت چند روز، هنوز هم از پيروزي بر استقلال آن هم در آن شرايط خاص، سرمست و خوشحال هستند.

در هر حال آن‌طور كه روي سايت باشگاه پرسپوليس آمده اين حراج از تاريخ 20 تا 25 بهمن ماه انجام خواهد شد و قرار است پيراهن و كفش‌هاي ايمن زايد به صورت جداگانه به بالاترين پيشنهادهايي كه ارائه خواهد شد، واگذار ‌شود.
 

فانوس تنهایی

مدیر بازنشسته
شاهکار جدید عزیزمحمدی و شرکا/ بازیکن فجرسپاسی هم مقابل پرسپولیس محروم بود!
.............................
مرجع خبری پرسپولیس : مدافع فجرسپاسی یک روز قبل از بازی با پرسپولیس از سوی کمیته انضباطی سه جلسه از همراهی تیمش محروم شده بود!
به گزارش مرجع خبری پرسپولیس؛ جدال تیم های پرسپولیس و فجرسپاسی شیراز در حالی روز سه شنبه در ورزشگاه آزادی با برتری زردپوشان شیرازی خاتمه یافت که علیرضا جلیلی مدافع فجر، یک روز قبل از این مسابقه از سوی کمیته انضباطی سه جلسه از همراهی تیمش محروم شده بود!
در خبر محرومیت این بازیکن که در سایت رسمی فدراسیون فوتبال منتشر شده، آمده است: «دیدار دو تیم فجر شهید سپاسی و مس کرمان در حالی روز پنجم بهمن برگزار شد که از سوی علیرضا جلیلی، بازیکن تیم فجرشهید سپاسی تخلفاتی صورت گرفت. بر همین اساس این بازیکن سه جلسه از همراهی تیم خود و حضور در مسابقات رسمی محروم شد. جلیلی همچنین باید مبلغ 10 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند.» این در حالیست که یک روز پس از ابلاغ رسمی حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، علیرضا جلیلی تا آخرین دقایق مسابقه مقابل پرسپولیس حضور داشت و در نود و چهارمین دقیقه برای اتلاف وفت تعویض شد! پس از حضور قاسم دهنوی (هافبک مس سرچشمه) و سعید دقیقی (مهاجم شهرداری تبریز) که با وجود محرومیت مقابل پرسپولیس بازی کردند، این سومین شاهکار سازمان لیگ و کمیته انضباطی در لیگ یازدهم است و احتمالا از ساعتی دیگر باید شاهد تکذیب های آقایان و توجیهات عجیب آن ها در این خصوص باشیم! ترکیب فجرسپاسی مقابل پرسپولیس: بازیکنان فجرسپاسی: سیروس سنگچولی، امید خلیلی، علیرضا جلیلی(۹۰+۴ وحید نعمتی)، عباس کاظمیان، سعید قزل گچلی، مهدی رجب زاده، مهرداد کریمیان، رضا حقیقی، ایوب کلانتری، یونس شاکری(۷۰ سید محمدرضا حسینی)، محمد مهدی نظری(۸۱- محمدرضا پور محمد)
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
تراختور (علامه حلی) 2 - استقلال (علامه حلی) 0

تراختور (علامه حلی) 2 - استقلال (علامه حلی) 0

تیراختور، تبریز، دبیرستان علامه حلی تهران و دانشگاه تورنتو کانادا








یکی از دوستانم از دبیران دبیرستان علامه حلی تهران است. چند روز پیش دیدم که در فیس بوکش استاتوس عجیب و جالبی نوشته است.
تراختور (علامه حلی) 2 - استقلال (علامه حلی) 0

(بازی نیمه تمام ماند به علت ترک زمین توسط بازیکنان استقلال!)

دیروز نزدیکیهای ظهر بود که از بچه ها شنیدم تراختور استقلال بازی دارن. اولش فک کردم منو دست انداختن. اما همین که آقای محمودی با بلندگوی مدرسه احضارمان کرد به دفتر حیاط فهمیدم که مسابقه سنتی استقلال و پرسپولیس علامه حلی، امسال به صورت سه جانبه و با حضور تراختور برگزار می شود!​






تصویر استاتوس فیس بوک


از سوی دیگر نیز امروز دیدم که تایاز از دوستان تحصیلات تکمیلی ساکن تورنتور هم امروز در فیس بوکش نوشته است:
Anyone Interested in playing in the human rights soccer tournament of U of T or cheering for our team please tell me or comment here.​


می روم به لینک تیمشان و با تعجب اولیه می بینم، نام تیم شان TiraXtoor است! و تیراختور تورنتور یکی از 12 شرکت کننده در این تورنمنت نفس گیر دانشگاه تورنتو کانادا می باشد.




براي ديدن عكس در سايز اصلي از 526x342px اينجا كليك كنيد

تصویر - صفحه دعوت فیس بوک تیم تراختور در لیگ دانشگاه تورنتو


این دو پست فیس بوکی از دو دوست، یکی از تهران و دبیرستان علامه حلی و دیگری از فارغ التحصیلان هفت سال پیش همان دبیرستان و دانشجوی تحصیلات تکمیلی امروز در تورنتو کانادا، برایم جالب هستند. جالب بودن این دو پست برایم، بیشتر از این جهت است که در نوشته قبلی ام (در این لینک +)، نیز گفته بودم، تراکتور، یک پیام هست که امروز خود را به بهترین شکل، در قالب یک تیم فوتبال منسجم در آورده است. تراکتور به معنای یک تیم فوتبال قدمت بیش از 40 سال دارد. اما تراختور به مفهوم امروزی اش که علاوه بر شعبه اصلی اش در تبریز، در علامه حلی تهران به صورت خود جوش، تیم دانش آموزی دارد و در تورنتو کاناد نیز تیم دانشجویی بر محور نامش تشکیل می دهند، تا جایی که حداقل من می دانم، بیش از 7-8 سال سن ندارد. اما با همین سن کمش، حرفهایی را زده و به گوشهای شنوا رسانده است که دهه ها، نه صدای بلندی برای گفتنش بود و نه گوش شنوایی برای شنیدن همان اندک حرفهای نگفته.


خیلی ساده است فرمول این حرکت از تبریز به تهران و تورنتو. طرفدار تراکتور که باشی (نمیگویم همه اینگونه هستند)، مثل من نیازی به دانستن قاعده فوتبال و تعداد تیمهای لیگ و مفهوم پلیآف و آفساید و تفاوت گل طلایی و نقره ای، نداری. کافی است حرفی داشته باشی که فرصت گفتنش نبوده است و یا نظری که تا به امروز شمرده نشده بود و یا علاقه ای که تا دیروز تنها دو انتخاب آبی و قرمز برایش وجود داشتند و رنگ و لباس سومی در کار نبود؛ در این حالت، مستقل از علاقه به فوتبال، خیلی ساده میشوی طرفدار این تیم. اصلاً به جای توپ و دروازه، دوست داری، دوربین، نود دقیقه بر روی هواداران باشد و تعداد آنها را یک به یک بشمری و ببینی همه هستند یا نه و میخواهی از پشت همان تصاویر، به تک تک آنها دست تکان دهی و بگویی تو هم از تهران، تبریز، از علامه حلی، تورنتو و از تگزاس، مستقل از مکان جدول و محاسبه گریهای فوتبالی (که نه می دانی شان و نه علاقه داری بدانی)، به هوای دیدن بازی این تیم و سکوها، حداقل برخی هفته های حساس، ساعت شش صبح بیدار میشوی و فقط میخواهی سکوها را ببینی و بشنوی هواداران در فرصت نود دقیقه ای این هفته از میان صدها حرف نگفته، کدام را انتخاب کردهاند. آیا این هفته نوبت به حرف ناگفته تو رسیده است یا باید منتظر باشی برای هفته بعد. البته چون خیلیها مثل من بازی را از اینترنت و با کیفیت پایین میبینند، امکان تشخیص تصاویر و صداها با وضوح بالا وجود ندارد. البته این هم لذت خاص خودش را دارد. تصاویر آنقدر غیر شفاف هستند که همه به شکل هم و شبیه تو (اگر آنجا بودی)، دیده میشوند و صداها آنقدر ناواضحند که تو راحتتر میتوانی، صدای خودت را میان آنها پیدا کنی. همین می شود که هر کسی از ظن خود می شود یار این نی سرخ و همه از علامه حلی تهران تا تورنتو کانادا صدای خود را نهفته در نام تیراختور به گوش همه می رساند. این صدا امروز آنقدر بلند شده است و آنقدر گوش شنوا پیدا کرده است که من هم از همان صدا استفاده می کنم و بخشی از نانوشته هایم را در پست هایی با عنوان و به بهانه این تیم منتشر می کنم.
http://forum.tractor-redclub.com/%D8.../index186.html
 

اخبار

ربات
اگر روزی نتوانم حرف حق بزنم از ایران می روم

اگر روزی نتوانم حرف حق بزنم از ایران می روم

سرمربی راه آهن به شدت از عملکرد داور در بازی تیمش با داماش انتقاد کرد.

بيشتر...
 

اخبار

ربات
برتری پرگل فولاد مقابل صبا

برتری پرگل فولاد مقابل صبا

تیم‌ فوتبال فولاد خوزستان مقابل صبای قم به برتری رسید.

بيشتر...
 

parsa.abadan

عضو جدید
پس از توافق اولیه با مدیران باشگاه

درخشان به شاهین بوشهر بازمی‌گردد

سرمربی اول فصل شاهین بوشهر به احتمال فراوان دوباره هدایت این تیم را برعهده می‌گیرد.




حمید درخشان که در ابتدای فصل سرمربی شاهین بوشهر بود دوباره به بوشهر برمی‌گردد و هدایت این تیم را برای دومین مرتبه در لیگ یازدهم برعهده می‌گیرد.

مدیران باشگاه شاهین در این زمینه به خبرگزاری فارس گفتند که توافق‌های اولیه انجام شده و ۹۰ درصد درخشان سرمربی تیم شاهین خواهد شد.
درخشان هم به خبرگزاری فارس گفت: در حال حاضر توافق‌های اولیه انجام شده اما هنوز هیچ چیز مکتوب نشده است و تا زمانی که قراردادی امضا نشده نمی‌توان گفت من سرمربی هستم البته قرار است حداکثر تا فردا قرارداد من امضا شود.
درخشان در ابتدای فصل با این تیم هم نتایج خوبی در لیگ برتر گرفته بود در اواسط فصل جای خود را به فیروز کریمی داد.
کریمی نتوانست با این تیم خوب نتیجه بگیرد و با اینکه شاهین در جام حذفی به فینال رسید اما در لیگ برتر نتایج ضعیفی گرفت.
به این ترتیب ابراهیم قاسمپور قرار شد هدایت شاهین را برعهده بگیرد که این مربی نیز پس از یک دیدار که از روی سکوها هدایت شاهین را برعهده داشت از این تیم کناره‌گیری کرد و اکنون درخشان دوباره به شاهین باز خواهد گشت
 

parsa.abadan

عضو جدید
هدایتی باحضور در اکباتان:
فصل آینده یک تیم در لیگ برتر خواهم داشت/ به خاطر دایی به ورزشگاه آمدم


مالک باشگاه استیل آذین با تاکید بر اینکه فصل آینده یک تیم در لیگ برتر خواهد داشت، گفت: یکی از دوستداران علی دایی هستم و به عشق او به ورزشگاه اکباتان آمدم.
حسین هدایتی در پایان دیدار تیم‌های فوتبال راه آهن شهرری و داماش گیلان در جمع خبرنگاران در خصوص دلیل حضورش در ورزشگاه اکباتان ضمن بیان مطلب فوق گفت: اول اینکه یک قرار کاری داشتم و دوم اینکه به خاطر علی دایی که یکی از دوستدارانش هستم و به عشق ایشان به ورزشگاه آمدم.
وی در مورد خرید سهام باشگاه داماش اظهار داشت: باید همه چیز را به پای تقدیر نوشت، اگر اتفاقی افتاد همه مطلع می‌شوند اما الان تنها دعاگو هستم. مالک باشگاه استیل آذین ادامه داد: قول داده‌ام فصل آینده یک تیم در لیگ برتر داشته باشم. اینکه آن چه تیمی بوده و اسمش چیست بعدا مشخص خواهد شد. شما هم منتظر باشید! وی ادامه داد: من چیزی در مورد خرید سهام داماش به شما نگفته‌ام و آنها دو هفته است قرمز می‌پوشند، پس به خاطر حضور من در این تیم نیست. امیدوارم این قرمز پوشیدن پیام‌آور خوبی برای مردم گیلان باشد. همچنین از خدا می‌خواهم که هر چیزی به صلاح ما و مردم آن خطه باشد اتفاق بیفتد. هدایتی در پایان گفت: گیلان خطه فوتبال خیزی است و تماشاگران با فرهنگ و مودبی دارد. ما تیم‌های زیادی نداریم که هواداران بسیاری داشته باشد که یکی از آن تیم‌ها داماش است و امیدوارم آنها در ادامه لیگ موفق باشند.
 

Similar threads

بالا